PDA

Bekijk Volledige Versie : Palestijnen willen geen vrede?



John2
09-06-10, 06:21
Lijken Palestijnen aangespoeld in Gazastrook

De lichamen van twee Palestijnen zijn woensdag aangespoeld op de kust van de Gazastrook. Dat meldde het hoofd van de hulpdiensten in het gebied, Muawiya Hassanein.

De twee mannen zijn vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag gedood bij een actie van de Israëlische marine. Volgens een militaire woordvoerder zag een Israëlische patrouille een boot met vier mannen in duikpakken, die op weg zouden zijn om een terreuraanval uit te voeren.

Hamas-zegslieden hadden maandag al de vondst van vier lijken bevestigd. Het zou gaan om leden van de Al-Aqsa Martelaren Brigades.

Palestijnen vallen Israëlische doelen zelden vanaf zee aan. In februari dumpten Palestijnse strijdgroepen explosieven in zee in de hoop daarmee Israëlische marineschepen te treffen. Drie van deze 'mijnen' spoelden aan op Israëlische stranden.

Bron: DePers / Beeld: redactie Maroc.NL

Bofko
09-06-10, 09:45
Aangespoelde palestijnen willen geen vrede ?

Wizdom
09-06-10, 09:50
Lijken Palestijnen aangespoeld in Gazastrook

De lichamen van twee Palestijnen zijn woensdag aangespoeld op de kust van de Gazastrook. Dat meldde het hoofd van de hulpdiensten in het gebied, Muawiya Hassanein.

De twee mannen zijn vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag gedood bij een actie van de Israëlische marine. Volgens een militaire woordvoerder zag een Israëlische patrouille een boot met vier mannen in duikpakken, die op weg zouden zijn om een terreuraanval uit te voeren.

Hamas-zegslieden hadden maandag al de vondst van vier lijken bevestigd. Het zou gaan om leden van de Al-Aqsa Martelaren Brigades.

Palestijnen vallen Israëlische doelen zelden vanaf zee aan. In februari dumpten Palestijnse strijdgroepen explosieven in zee in de hoop daarmee Israëlische marineschepen te treffen. Drie van deze 'mijnen' spoelden aan op Israëlische stranden.

Bron: DePers / Beeld: redactie Maroc.NL

Israelisch hebben "de leugen" uitgevonden en houden hem in hoog aanzien en stand... Maar al liegen ze nog zo hard... De waarheid achterhaalt hem wel... Misschien worden wij nog wel getuigen van deze apocalyptische omwenteling...

Soldim
09-06-10, 09:51
Israelisch hebben "de leugen" uitgevonden en houden hem in hoog aanzien en stand... Maar al liegen ze nog zo hard... De waarheid achterhaalt hem wel... Misschien worden wij nog wel getuigen van deze apocalyptische omwenteling...

Je bent net zo'n clown als onze Johnie :roken:

HaasHaas
09-06-10, 09:59
oh ze willen geen vrede, dus vermoorden ze zichzelf zodat ze als lijken op het strand bij gaza aanspoelen. johnny, je bent echt een eerste klas idioot.

John2
09-06-10, 10:10
oh ze willen geen vrede, dus vermoorden ze zichzelf zodat ze als lijken op het strand bij gaza aanspoelen. johnny, je bent echt een eerste klas idioot.
Nee wat ik bedoel "waarom weer pogingen ondernemen om aanslagen te plegen" om zo wederom de onderhandelingen dwars te zitten?

John2
09-06-10, 10:17
Israelisch hebben "de leugen" uitgevonden en houden hem in hoog aanzien en stand... Maar al liegen ze nog zo hard... De waarheid achterhaalt hem wel... Misschien worden wij nog wel getuigen van deze apocalyptische omwenteling...
Het enigste waar wij dan misschien getuige van worden is dat wij ons moeten beschermen tegen fallout en we ongeveer 150.000.000 mensen moeten opvangen die geen thuis en geen land meer hebben.

Je mag van mij dit geweld houden Wizdom, maar stel dat het gebeurd wat doe jij dan, zit jij dan nog steeds achter jou computer, ga je mee vechten of ga je hulp bieden om mensen op te vangen?

HaasHaas
09-06-10, 10:44
Nee wat ik bedoel "waarom weer pogingen ondernemen om aanslagen te plegen" om zo wederom de onderhandelingen dwars te zitten?

er valt weinig over te onderhandelen. israel wil geen palestijnse staat. althans, niet deze politieke israel. de palestijnen willen een eigen staat met oost-jeruzalem als hoofdstad/bestuur. dat wil israel niet. daar zit de kern van het probleem. twee vuisten die op mekaar botsen. alhoewel de vuist van israel van metaal is, en de vuist van de palestijnen eentje van echt vlees is.
stel dat jij in rotterdam wordt ingesloten, je kan geen kant op. de havens zijn geblokkeerd, elke opstand wordt met groot geweld neergeslagen, wat zou jij in zo'n geval doen? en dan moet je niet in tendensen van hamas denken. niet elke palestijn is voor hamas. stel dat jij het niet pikt dat duitsers jou het leven zuur maken, wat zou jij doen? probeer je in te leven in de rol van een individuele palestijn.

Umarvlie
09-06-10, 10:57
Nee wat ik bedoel "waarom weer pogingen ondernemen om aanslagen te plegen" om zo wederom de onderhandelingen dwars te zitten?

Welke onderhandelingen?

mark61
09-06-10, 10:58
Nee wat ik bedoel "waarom weer pogingen ondernemen om aanslagen te plegen" om zo wederom de onderhandelingen dwars te zitten?

Welke onderhandelingen?

EDIT: hé :hihi:

mark61
09-06-10, 10:59
er valt weinig over te onderhandelen. israel wil geen palestijnse staat. althans, niet deze politieke israel. de palestijnen willen een eigen staat met oost-jeruzalem als hoofdstad/bestuur. dat wil israel niet. daar zit de kern van het probleem. twee vuisten die op mekaar botsen. alhoewel de vuist van israel van metaal is, en de vuist van de palestijnen eentje van echt vlees is.
stel dat jij in rotterdam wordt ingesloten, je kan geen kant op. de havens zijn geblokkeerd, elke opstand wordt met groot geweld neergeslagen, wat zou jij in zo'n geval doen? en dan moet je niet in tendensen van hamas denken. niet elke palestijn is voor hamas. stel dat jij het niet pikt dat duitsers jou leven het zuur maken, wat zou jij doen? probeer je in te leven in de rol van een individuele palestijn.

Vergeefse moeite.

Je hebt fatsoenlijke mensen als J2, en dan heb je Palestijnen. Daar leggen we heel andere normen voor aan.

John2
09-06-10, 11:26
er valt weinig over te onderhandelen. israel wil geen palestijnse staat. althans, niet deze politieke israel. de palestijnen willen een eigen staat met oost-jeruzalem als hoofdstad/bestuur. dat wil israel niet. daar zit de kern van het probleem. twee vuisten die op mekaar botsen. alhoewel de vuist van israel van metaal is, en de vuist van de palestijnen eentje van echt vlees is.
stel dat jij in rotterdam wordt ingesloten, je kan geen kant op. de havens zijn geblokkeerd, elke opstand wordt met groot geweld neergeslagen, wat zou jij in zo'n geval doen? en dan moet je niet in tendensen van hamas denken. niet elke palestijn is voor hamas. stel dat jij het niet pikt dat duitsers jou het leven zuur maken, wat zou jij doen? probeer je in te leven in de rol van een individuele palestijn.

Dat probeer ik maar kan ik niet, ik zou nooit een verzet kunnen plegen gericht tegen een burger dit op de eerste plaats.
Ten tweede haal jij Rotterdam aan, heb jij ooit een Rotterdammer een aanslag zien plegen in Duitsland tegen Duitse burgers of ergens een Nederlander een aanslag zien plegen in Duitsland tegen een Duitser?
Sloegen ook de Duitsers niet kei en kei hard terug als er door het verzet een aanslag was gepleegd tegen de Duitse Militairen, denk maar eens aan Putten waar alle mannen werden weggevoerd en werden vermoord, denk maar eens aan Stork en Hazemeijer Hengelo die duitse opdrachten saboteerden en 250 man werden dood geschoten in de bossen van Twickel en zo kan ik duizenden voorbeelden aanhalen over voorbeelden tijdens WOII.

John2
09-06-10, 11:28
Vergeefse moeite.

Je hebt imbecielen mensen als J2, en dan heb je Palestijnen. Daar leggen we heel andere normen voor aan.:cola:

mark61
09-06-10, 11:29
:cola:

Vooral verdraaien en grappig doen om niet op de kern van de zaak te hoeven ingaan:

Jouw visie op 'Palestijnen' als een lagere diersoort.

HaasHaas
09-06-10, 11:34
Dat probeer ik maar kan ik niet, ik zou nooit een verzet kunnen plegen gericht tegen een burger dit op de eerste plaats.
Ten tweede haal jij Rotterdam aan, heb jij ooit een Rotterdammer een aanslag zien plegen in Duitsland tegen Duitse burgers of ergens een Nederlander een aanslag zien plegen in Duitsland tegen een Duitser?
Sloegen ook de Duitsers niet kei en kei hard terug als er door het verzet een aanslag was gepleegd tegen de Duitse Militairen, denk maar eens aan Putten waar alle mannen werden weggevoerd en werden vermoord, denk maar eens aan Stork en Hazemeijer Hengelo die duitse opdrachten saboteerden en 250 man werden dood geschoten in de bossen van Twickel en zo kan ik duizenden voorbeelden aanhalen over voorbeelden tijdens WOII.


tuurlijk kan jij dat niet. want je hebt geen inlevingsvermogen. jij weet niet hoe het is om derderangs te zijn. daarnaast nam ik die vergelijking met rotterdam als in een soortgelijke handeling als die in palestina. jij kijkt naar een oorlog die tussen twee staten is/werd gevoerd. dus daar ga je al de fout in. daarnaast zijn kolonisten geen burgers, kolonisten zijn in de bezette gebieden gaan wonen om hun soldaten te beschermen. vaak zijn de kolonisten zelf ook soldaat. ook daar sla je de plank volledig mis.
al met al, ik moet mark61 gelijk geven. vergeefse moeite. jouw hoofd zit zo vol met propaganda over palestijnen dat je je niet eens kunt inleven.

John2
09-06-10, 11:55
Vooral verdraaien en grappig doen om niet op de kern van de zaak te hoeven ingaan:

Jouw visie op 'Palestijnen' als een lagere diersoort.
Jouw woorden jouw gedachten Mark.

knuppeltje
09-06-10, 12:00
John2;4364496] ik zou nooit een verzet kunnen plegen gericht tegen een burger dit op de eerste plaats.

Nou, de eerste de beste die een poot durft uit te steken naar me...


Sloegen ook de Duitsers niet kei en kei hard terug als er door het verzet een aanslag was gepleegd tegen de Duitse Militairen, denk maar eens aan Putten waar alle mannen werden weggevoerd en werden vermoord, denk maar eens aan Stork en Hazemeijer Hengelo die duitse opdrachten saboteerden en 250 man werden dood geschoten in de bossen van Twickel en zo kan ik duizenden voorbeelden aanhalen over voorbeelden tijdens WOII.

En jij wou dat even aandragen ter verdediging van het wangedrag van Israël zeker.
Ze zullen er daar vast blij mee zijn dat jij hen op een lijn stelt met die nazi's.

John2
09-06-10, 12:23
=HaasHaas;4364510]tuurlijk kan jij dat niet. want je hebt geen inlevingsvermogen.
Begrijp ik nu goed dat als ik een inlevingsvermogen zou hebben ik ook aanslagen zou kunnen plegen tegen onschuldige burgers?


jij weet niet hoe het is om derderangs te zijn.
Ga maar eens wonen in de voormalige Sovjet unie en groei daar op dan ben je nog minder dan een derderangs burger, onze bezittingen werden afgenomen, ons geloof verboden en onze kerken omgebouwd tot publieke gebouwen, 80-100 uur per week werken zonder enige recht op verbetering, honger lijden en kou in de winters, verbod op protest, familie die werd afgevoerd omdat ze hoog waren opgeleid, ouderen die dakloos op straat bedelen voor een beetje voedsel of hun laatste bezittingen verkochten in de hoop op een paar roebels als er weer iets te koop was bij een van de loketten of op de markt.
Nee je hebt gelijk ik weet niet wat het is om derderangs burger te zijn (Nastrowja :cola:moi dorogoi)


daarnaast nam ik die vergelijking met rotterdam als in een soortgelijke handeling als die in palestina. jij kijkt naar een oorlog die tussen twee staten is/werd gevoerd. dus daar ga je al de fout in.
Sorry maar jij kwam met het vergelijk jij probeerde om enig vergelijk te maken met WOII en de Palestijnen.
Maar jij hebt gelijk hierin ga ik in de fout want er is geen vergelijk te maken.


daarnaast zijn kolonisten geen burgers, kolonisten zijn in de bezette gebieden gaan wonen om hun soldaten te beschermen.
Lees nog eens wat jij hier schrijft.
Ik wilde nog wat schrijven maar dan verlaag ik me tot het niveau alla Mark :hihi:


vaak zijn de kolonisten zelf ook soldaat. ook daar sla je de plank volledig mis.
Bron?
Want de meest gehoorde klacht van de Israelische militair is toch wel dat ze tussen de Kolonisten en de Palestijnen in zitten


al met al, ik moet mark61 gelijk geven. vergeefse moeite. jouw hoofd zit zo vol met propaganda over palestijnen dat je je niet eens kunt inleven.
Nee hoor maak je niet druk, ik heb zelfs diep medelijden met de Palestijnse bevolking gekregen in de keren dat ik daar was.
Waar ik geen goed woord voor heb is Hamas die de mensen extra laten lijden in de Gaza.
En Mark mag je gelijk geven, in deze keuze ben je hier geheel vrij, probeer nu eens het zelfde in de Gaza.

mark61
09-06-10, 12:24
Jouw woorden jouw gedachten Mark.

Nee, de jouwe. Lees zelf maar eens hoe je over Palestijnen schrijft. Lees dan!

John2
09-06-10, 12:26
=knuppeltje;4364532]Nou, de eerste de beste die een poot durft uit te steken naar me...

Je bent gewelddadig.:zozo:


En jij wou dat even aandragen ter verdediging van het wangedrag van Israël zeker.
Ze zullen er daar vast blij mee zijn dat jij hen op een lijn stelt met die nazi's.
Uhhh, kwam ik met het vergelijk?

John2
09-06-10, 12:28
Nee, de jouwe. Lees zelf maar eens hoe je over Palestijnen schrijft. Lees dan!
Onzin.

Bored
09-06-10, 13:37
Elke keer als de Palestijnen hun hand uitreiken naar vrede wordt hij keihard weggeslagen door Israel.
Immers, Israel heeft voorwaarden. De Palestijnen mogen die niet hebben.
Het mag wel, alleen als ze geen doorn in het oog zijn van Israel.
De hele wereld kijkt toe, schudt haar hoofd, maar houdt aan het eind van de dag toch haar mond.

De Arabische wereld incluis, dat vind ik nog eigenlijk de grootste deceptie.

mark61
09-06-10, 13:42
Onzin.

Lees jezelf, met je onzin. Het zijn minder dan dieren voor jou. Voor hen gelden heel andere regels, verwachtingen, emoties, behoeftes. .... dan voor jou.

The_Grand_Wazoo
09-06-10, 13:52
Er spoelen twee dode palestijnen aan ... en jij denkt dat het dus om terroisten gaat. Waarom? Omdat het Israelische leger dat zegt? En heeft het Israelische leger niet een zeer zwaarwegend belang om de kwestie zo voor te stellen? De karakteriseringen van Israel hebben alle geloofwaardigheid verloren. Een groepje vredesactivisten die humanitaire hulp kwamen brengen (geen wapens aan boord) werden nog voor dat enig onderzoek was verricht ook al gekenschetst als terroristen. Dat is dus gewoon een Israelische reflex.

Ter overweging: het zou natuurlijk ook gewoon om vissers kunnen gaan die, zoals je wellicht ook hebt mee gekregen, met enige regelmaat worden beschoten door de Israelische mrine omdat ze ... huh ... omdat huh ... ze vissers zijn, oh nee, terroristen die de Israelische zee leeg vissen.

tanger'73
09-06-10, 14:28
Lees jezelf, met je onzin. Het zijn minder dan dieren voor jou. Voor hen gelden heel andere regels, verwachtingen, emoties, behoeftes. .... dan voor jou.


was hij niet ook een hulpverlener in Gaza?

tanger'73
09-06-10, 14:30
Lijkt me sterk, dat een onderdrukte volk geen vrede wilt, maar liever kiest voor de voortzetting van de onderdrukking. zo te zien ben je zelfs tot in de topictitels aan toe helemaal afgetakelt.

mark61
09-06-10, 15:02
was hij niet ook een hulpverlener in Gaza?

Hij deed de alarminstallatie van Haniya.

John2
09-06-10, 15:04
Lees jezelf, met je onzin. Het zijn minder dan dieren voor jou. Voor hen gelden heel andere regels, verwachtingen, emoties, behoeftes. .... dan voor jou.
Is ieder mens niet minder dan een dier?


=The_Grand_Wazoo;4364625]Er spoelen twee dode palestijnen aan ... en jij denkt dat het dus om terroisten gaat. Waarom?
Enkele weken geleden is er melding gemaakt bij de VN dat er duikers bezig waren met het plaatsen van zeemijnen dat er enkele waren uitgeschakeld en enkele mijnen gevonden waren, ook spoelden er enkele mijnen aan op het strand.
VN-waarnemers hebben dit kunnen waarnemen tijdens het onderzoek na melding.


Omdat het Israelische leger dat zegt? En heeft het Israelische leger niet een zeer zwaarwegend belang om de kwestie zo voor te stellen?
Ik laat nog mijn mening afhangen van Israël/Hamas/TV/Krant/ ik vertrouw meer op de mening van mensen die ik ken en daarin kan vertrouwen.


De karakteriseringen van Israel hebben alle geloofwaardigheid verloren.
Inderdaad totaal met je eens door alle wilde verhalen en leugens worden veel karakters gekweekt.


Een groepje vredesactivisten die humanitaire hulp kwamen brengen (geen wapens aan boord) werden nog voor dat enig onderzoek was verricht ook al gekenschetst als terroristen. Dat is dus gewoon een Israelische reflex.
Tja, waarom dan niet gestopt door de kapitein, waarom ingeslagen met knuppels, messen en ander wapentuig op wet handhavers?
Of is dit een activist reflex?


Ter overweging: het zou natuurlijk ook gewoon om vissers kunnen gaan die, zoals je wellicht ook hebt mee gekregen, met enige regelmaat worden beschoten door de Israelische mrine omdat ze ... huh ... omdat huh ... ze vissers zijn, oh nee, terroristen die de Israelische zee leeg vissen.
Ja hoor deze overweging is er zeker geweest, zelfs dat het misschien geen Palestijnen waren maar mensen uit Egypte gezien tijd en stroming in dat gebied.

tanger'73
09-06-10, 15:10
Hij deed de alarminstallatie van Haniya.

Echt te bespottelijk voor woorden en hoe durft tie. zelfs een mongool kan zien dat iemand die zo over slachtoffers lult, denkt en een houding aanneemt, heeft nimmer iets in de hulpverlening gehad.

super ick
09-06-10, 15:34
er valt weinig over te onderhandelen. israel wil geen palestijnse staat. althans, niet deze politieke israel. de palestijnen willen een eigen staat met oost-jeruzalem als hoofdstad/bestuur. dat wil israel niet. daar zit de kern van het probleem. twee vuisten die op mekaar botsen. alhoewel de vuist van israel van metaal is, en de vuist van de palestijnen eentje van echt vlees is.
stel dat jij in rotterdam wordt ingesloten, je kan geen kant op. de havens zijn geblokkeerd, elke opstand wordt met groot geweld neergeslagen, wat zou jij in zo'n geval doen? en dan moet je niet in tendensen van hamas denken. niet elke palestijn is voor hamas. stel dat jij het niet pikt dat duitsers jou het leven zuur maken, wat zou jij doen? probeer je in te leven in de rol van een individuele palestijn.

Delingsplan Verenigde Naties
Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Palestina in verschillende delen: een Israëlisch, Arabisch en internationaal bestuurd deel (Jeruzalem en Bethlehem). De joodse gemeenschap (die zich Yishuv noemde) zou krijgen

1.Oost-Galilea met Safed en Tiberias,
2.de vruchtbare kustvlakte van in het noorden Haifa tot voorbij Tel Aviv in het zuiden en
3.het grootste deel van de Negevwoestijn.
De Arabische Palestijnen krijgen toegewezen

1.West-Galilea met Acre en Nazareth,
2.de Westoever van de Jordaan tot Beersheba in het zuiden
3.de Gazastrook met Isdud en Rafah en een aansluitende strook van de Negev langs de Egyptische grens tot 30 km voorbij El Auja.
Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Arabier en 600.000 Jood. Het land is grotendeels publiek bezit van het Britse mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Arabieren die elders in de Arabische wereld (onder andere Beiroet en Damascus) wonen. De Joden hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Arabische bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Joodse staat bedoelde deel vormen Joden met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische bedoeïenen die er een deel van het jaar verbleven).[6] een meerderheid. De Joodse leiding wilde aanvankelijk heel Palestina, maar accepteert de VN-deling, de Palestijnse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Joden en Arabieren.
Bron: Wikipedia.

Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?
Als de Palestijnen dit geaccepteerd hadden stonden ze er nu waarschijnlijk toch vele malen beter voor?
Hadden ze misschien nu wel meegedaan aan het W.K.

The_Grand_Wazoo
09-06-10, 16:24
Ja hoor deze overweging is er zeker geweest, zelfs dat het misschien geen Palestijnen waren maar mensen uit Egypte gezien tijd en stroming in dat gebied.

Op basis van deze mogelijkheid (interessant overigens dat je niet in gaat op het feit dat Palestijnse vissers regelmatig beschoten worden door de Israelische marine) lijkt jouw titel dat uit het aanspoelen van 2 dode palestijnen een algemene politieke stellingname kan worden afgeleid een beetje buiten proportioneel.

Bart.NL
09-06-10, 16:54
Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?
Als de Palestijnen dit geaccepteerd hadden stonden ze er nu waarschijnlijk toch vele malen beter voor?
Hadden ze misschien nu wel meegedaan aan het W.K.

Achteraf kijk je een koe in de kont.

illmatik
09-06-10, 17:08
Nee wat ik bedoel "waarom weer pogingen ondernemen om aanslagen te plegen" om zo wederom de onderhandelingen dwars te zitten?

Welke onderhandelingen?

Edit: Umar was me voor. :hihi:

mark61
09-06-10, 17:29
Delingsplan Verenigde Naties

Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Holland in verschillende delen: een Duits, Nederlands en internationaal bestuurd deel (Den Haag en Wassenaar). De Duitse gemeenschap (die zich Nazi noemde) zou krijgen

1.Zuid-Holland met de Zeeuwse eilanden,
2.de vruchtbare vlakte van Friesland tot voorbij de Lauwerszee en
3.het grootste deel van de Veluwe.
De Nederlandse Hollanders krijgen toegewezen

1.Limbabwe met Nijmegen,
2.de Westoever van de IJssel tot Zutphen in het zuiden
3.de Hondsrug met Meppel en Hoogeveen en een aansluitende strook van de Dwingeloose hei langs de Duitse grens tot 30 km voorbij Schoonebeek.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Hollander en 600.000 nazi. Het land is grotendeels publiek bezit van het Geallieerde mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Hollanders die elders in de wereld (onder andere Pretoria en Paramaribo) wonen. De nazi's hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Hollandse bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Duitse staat bedoelde deel vormen Duitsers met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische zigeuners die er een deel van het jaar verbleven).[6] een meerderheid. De Duitse leiding wilde aanvankelijk heel Nederland, maar accepteert de VN-deling, de Nederlandse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Duitsers en Nederlanders.
Bron: Wikipedia.

Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?



Ja supert, mij ook.

John2
09-06-10, 17:33
=The_Grand_Wazoo;4364701]Op basis van deze mogelijkheid (interessant overigens dat je niet in gaat op het feit dat Palestijnse vissers regelmatig beschoten worden door de Israelische marine)
Om het feit dat er regelmatig staat en ik geen zin het om weer een riedeltje op te dreunen dat er regelmatig vissers op bootjes blablablabla op Israël.


lijkt jouw titel dat uit het aanspoelen van 2 dode palestijnen een algemene politieke stellingname kan worden afgeleid een beetje buiten proportioneel.
Blijkt niet alleen uit het stukje waar deze topic over gaat, vergeet niet dat er de laatste weken weer regelmatig schoten worden gelost op Israël.

tanger'73
09-06-10, 17:59
Delingsplan Verenigde Naties

Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Holland in verschillende delen: een Duits, Nederlands en internationaal bestuurd deel (Den Haag en Wassenaar). De Duitse gemeenschap (die zich Nazi noemde) zou krijgen

1.Zuid-Holland met de Zeeuwse eilanden,
2.de vruchtbare vlakte van Friesland tot voorbij de Lauwerszee en
3.het grootste deel van de Veluwe.
De Nederlandse Hollanders krijgen toegewezen

1.Limbabwe met Nijmegen,
2.de Westoever van de IJssel tot Zutphen in het zuiden
3.de Hondsrug met Meppel en Hoogeveen en een aansluitende strook van de Dwingeloose hei langs de Duitse grens tot 30 km voorbij Schoonebeek.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Hollander en 600.000 nazi. Het land is grotendeels publiek bezit van het Geallieerde mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Hollanders die elders in de wereld (onder andere Pretoria en Paramaribo) wonen. De nazi's hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Hollandse bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Duitse staat bedoelde deel vormen Duitsers met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische zigeuners die er een deel van het jaar verbleven).[6] een meerderheid. De Duitse leiding wilde aanvankelijk heel Nederland, maar accepteert de VN-deling, de Nederlandse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Duitsers en Nederlanders.
Bron: Wikipedia.

Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?



Ja supert, mij ook.


:hihi:

The_Grand_Wazoo
09-06-10, 18:24
Om het feit dat er regelmatig staat en ik geen zin het om weer een riedeltje op te dreunen dat er regelmatig vissers op bootjes blablablabla op Israël.


Blijkt niet alleen uit het stukje waar deze topic over gaat, vergeet niet dat er de laatste weken weer regelmatig schoten worden gelost op Israël.


Toch opmerkelijk dat je Israelisch geweld lijkt te vergoeilijken met een verwijzing naar de bedreiging van Israeli, terwijl je geen begrip lijkt te kunnen opbrengen voor het feit dat het geweld dat Palestijnen gebruiken op dezelfde manier zou kunnen worden vergoeilijkt; immers, zij worden, zoals ook wel in Israel onderkent wordt, structureel gediscrimineerd voor bijv. de rechtbank, velen hebben al meer dan dertig jaar een vluchtelingen status, terwijl Israel zijn billen afveegt aan de internationale oproepen (incl. meerdere van de VN) om daaraan een eind te maken, hen het leven letterlijk en figuurlijk onmogelijk wordt gemaakt door pesterijen aan de grens, muren die op hun grondgebied wordt gebouwd zonder dat Israel enige compensatie levert enz. enz. Daarbij in aanmerking genomen dat er de afgelopen 30 jaar veel en veel meer Palestijnse slachtroffers zijn gevallen dan Israelische, lijkt mij de stelling gerechtvaardigd dat niet de Israeli maar de Palestijnen de benefit of the doubt verdienen.

Joesoef
09-06-10, 18:26
stel dat jij in rotterdam wordt ingesloten, je kan geen kant op. de havens zijn geblokkeerd, elke opstand wordt met groot geweld neergeslagen, wat zou jij in zo'n geval doen? en dan moet je niet in tendensen van hamas denken. niet elke palestijn is voor hamas. stel dat jij het niet pikt dat duitsers jou het leven zuur maken, wat zou jij doen? probeer je in te leven in de rol van een individuele palestijn.



Dacht van de week precies het zelfde, ik bespaarde mij zelf echter de ergernis van sjonnies iksnaphetniet reactie.

Sjonnie begreep het niet dat de palestijnen niet op de vlucht sloegen na het afwerpen van pamfletten door de pisrahelies. Alsof ze ergens naar toe zouden kunnen gaan.

John2
09-06-10, 20:15
Echt te bespottelijk voor woorden en hoe durft tie. zelfs een mongool kan zien dat iemand die zo over slachtoffers lult, denkt en een houding aanneemt, heeft nimmer iets in de hulpverlening gehad.
Heb jij behalve tasjes roven ooit iemand geholpen???:zozo:


Toch opmerkelijk dat je Israelisch geweld lijkt te vergoeilijken met een verwijzing naar de bedreiging van Israeli, terwijl je geen begrip lijkt te kunnen opbrengen voor het feit dat het geweld dat Palestijnen gebruiken op dezelfde manier zou kunnen worden vergoeilijkt; immers, zij worden, zoals ook wel in Israel onderkent wordt, structureel gediscrimineerd voor bijv. de rechtbank, velen hebben al meer dan dertig jaar een vluchtelingen status, terwijl Israel zijn billen afveegt aan de internationale oproepen (incl. meerdere van de VN) om daaraan een eind te maken, hen het leven letterlijk en figuurlijk onmogelijk wordt gemaakt door pesterijen aan de grens, muren die op hun grondgebied wordt gebouwd zonder dat Israel enige compensatie levert enz. enz. Daarbij in aanmerking genomen dat er de afgelopen 30 jaar veel en veel meer Palestijnse slachtroffers zijn gevallen dan Israelische, lijkt mij de stelling gerechtvaardigd dat niet de Israeli maar de Palestijnen de benefit of the doubt verdienen.
Worden Palestijnen gediscrimineerd bij Rechtbanken???


Dacht van de week precies het zelfde, ik bespaarde mij zelf echter de ergernis van sjonnies iksnaphetniet reactie.

Sjonnie begreep het niet dat de palestijnen niet op de vlucht sloegen na het afwerpen van pamfletten door de pisrahelies. Alsof ze ergens naar toe zouden kunnen gaan.
Vreemd dat in zo een groot gebied ze blijven hangen in een stad die wordt aangevallen, terwijl ook in de Gaza veiligheid zones zijn.
Dus niet sjonnies iksnaphetniet, maar Zoefzoef ikwilhetnietsnappen.

Kal-El B.V
09-06-10, 20:29
Dat probeer ik maar kan ik niet, ik zou nooit een verzet kunnen plegen gericht tegen een burger dit op de eerste plaats.
Ten tweede haal jij Rotterdam aan, heb jij ooit een Rotterdammer een aanslag zien plegen in Duitsland tegen Duitse burgers of ergens een Nederlander een aanslag zien plegen in Duitsland tegen een Duitser?
Sloegen ook de Duitsers niet kei en kei hard terug als er door het verzet een aanslag was gepleegd tegen de Duitse Militairen, denk maar eens aan Putten waar alle mannen werden weggevoerd en werden vermoord, denk maar eens aan Stork en Hazemeijer Hengelo die duitse opdrachten saboteerden en 250 man werden dood geschoten in de bossen van Twickel en zo kan ik duizenden voorbeelden aanhalen over voorbeelden tijdens WOII.


Zit je hier nou te beweren dat er in de tweede wereldoorlog geen burgerslachtoffers zijn gevallen in europa ?? Ga je hier nou echt met droge ogen beweren dat burgers nooit tot doel zijn gemaakt van de geallieerden ?

Ik zou hard in lachen uitbarsten als ik niet dacht dat je dit serieus meende.
Dwaas!!

super ick
09-06-10, 21:42
Delingsplan Verenigde Naties

Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Holland in verschillende delen: een Duits, Nederlands en internationaal bestuurd deel (Den Haag en Wassenaar). De Duitse gemeenschap (die zich Nazi noemde) zou krijgen

1.Zuid-Holland met de Zeeuwse eilanden,
2.de vruchtbare vlakte van Friesland tot voorbij de Lauwerszee en
3.het grootste deel van de Veluwe.
De Nederlandse Hollanders krijgen toegewezen

1.Limbabwe met Nijmegen,
2.de Westoever van de IJssel tot Zutphen in het zuiden
3.de Hondsrug met Meppel en Hoogeveen en een aansluitende strook van de Dwingeloose hei langs de Duitse grens tot 30 km voorbij Schoonebeek.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Hollander en 600.000 nazi. Het land is grotendeels publiek bezit van het Geallieerde mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Hollanders die elders in de wereld (onder andere Pretoria en Paramaribo) wonen. De nazi's hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Hollandse bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Duitse staat bedoelde deel vormen Duitsers met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische zigeuners die er een deel van het jaar verbleven).[6] een meerderheid. De Duitse leiding wilde aanvankelijk heel Nederland, maar accepteert de VN-deling, de Nederlandse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Duitsers en Nederlanders.
Bron: Wikipedia.

Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?



Ja supert, mij ook.

Goh Mark,

Wat een geweldige grap. Maarehhhhh, dat verdelingsplan kwam niet uit de lucht vallen. Er moest een 'hek' om de Joden. Anders werden ze geslacht.

John2
09-06-10, 21:50
Goh Mark,

Wat een geweldige grap. Maarehhhhh, dat verdelingsplan kwam niet uit de lucht vallen. Er moest een 'hek' om de Joden. Anders werden ze geslacht.

Sorry super ick, je kunt de waarheid blijven spreken en blijven zoeken, maar bij dit stelletje salon activisten achter een computer is dit verloren moeite.

mark61
09-06-10, 22:32
Goh Mark,

Wat een geweldige grap. Maarehhhhh, dat verdelingsplan kwam niet uit de lucht vallen. Er moest een 'hek' om de Joden. Anders werden ze geslacht.

Huh? Een stel Europese terroristen pleegt een illegale invasie onder toeziend oog van een koloniale macht die daar ook al niks te zoeken heeft, en dan moeten ze beschermd worden?

Waarom?

Simpele vraag.

FYI, het slachten werd en wordt vnl. uitgevoerd door de invallende bendes.

mark61
09-06-10, 22:36
Vreemd dat in zo een groot gebied ze blijven hangen in een stad die wordt aangevallen, terwijl ook in de Gaza veiligheid zones zijn..

Je lult maar wat in de ruimte.

Hoe haal jij het toch in je hoofd om zo godvergeten bevooroordeeld te zijn, en dan bij hoog en bij laag te beweren dat je 'objectief' bent.

Israël heeft 3x zoveel Palestijnen gedood als andersom. Aangezien er van de I. 2x zoveel zijn, is dat relatief 6x zoveel. Zoek maar na als je het niet gelooft.

Waarom geloof je blindelings de ene partij, en waagt het dan nog te beweren dat je totaal niet bevooroordeeld bent ook.

Ik kan er niet bij, zoveel kwaadaardige imbeciliteit.

Keydo
09-06-10, 22:40
Je lult maar wat in de ruimte.

Hoe haal jij het toch in je hoofd om zo godvergeten bevooroordeeld te zijn, en dan bij hoog en bij laag te beweren dat je 'objectief' bent.

Israël heeft 3x zoveel Palestijnen gedood als andersom. Aangezien er van de I. 2x zoveel zijn, is dat relatief 6x zoveel. Zoek maar na als je het niet gelooft.

Waarom geloof je blindelings de ene partij, en waagt het dan nog te beweren dat je totaal niet bevooroordeeld bent ook.

Ik kan er niet bij, zoveel kwaadaardige imbeciliteit.

die onrechtvaardige hond is een reactie niet waard.

mark61
09-06-10, 22:41
die onrechtvaardige hond is een reactie niet waard.

Nee, maar het fascineert me hoe gestoord mensen kunnen zijn.

IbnRushd
09-06-10, 22:44
Worden Palestijnen gediscrimineerd bij Rechtbanken???


Je snapt zijn post niet. Niet dat het me verbaast. Ik zeg je 't maar even voor je weer een blunder maakt.

Kal-El B.V
09-06-10, 22:45
Delingsplan Verenigde Naties

Op 29 november 1947 stemt de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in met het plan van de internationale UNSCOP-commissie (United Nations Special Committee on Palestine) voor de opdeling van het mandaatgebied Holland in verschillende delen: een Duits, Nederlands en internationaal bestuurd deel (Den Haag en Wassenaar). De Duitse gemeenschap (die zich Nazi noemde) zou krijgen

1.Zuid-Holland met de Zeeuwse eilanden,
2.de vruchtbare vlakte van Friesland tot voorbij de Lauwerszee en
3.het grootste deel van de Veluwe.
De Nederlandse Hollanders krijgen toegewezen

1.Limbabwe met Nijmegen,
2.de Westoever van de IJssel tot Zutphen in het zuiden
3.de Hondsrug met Meppel en Hoogeveen en een aansluitende strook van de Dwingeloose hei langs de Duitse grens tot 30 km voorbij Schoonebeek.

Internationaal toezicht door de VN op de raakpunten ("kissing points", bruggen en onderdoorgangen) van de samenstellende delen zou ervoor zorgen dat elke staat een aaneengesloten gebied vormde. Van de 1,6 miljoen inwoners is op dat moment 1 miljoen Hollander en 600.000 nazi. Het land is grotendeels publiek bezit van het Geallieerde mandaatsgezag. 16,5% is in handen van Hollanders die elders in de wereld (onder andere Pretoria en Paramaribo) wonen. De nazi's hebben 8,6% van het land in handen terwijl de lokale Hollandse bevolking 3,3% bezit.[5]

In het voor de Duitse staat bedoelde deel vormen Duitsers met 55% van de bevolking (niet meegerekend 90.000 nomadische zigeuners die er een deel van het jaar verbleven).[6] een meerderheid. De Duitse leiding wilde aanvankelijk heel Nederland, maar accepteert de VN-deling, de Nederlandse leiding niet en vrijwel onmiddellijk breekt er een burgeroorlog uit tussen Duitsers en Nederlanders.
Bron: Wikipedia.



Ter aanvulling :

De Verenigde Naties (afkorting: VN) zijn een internationale organisatie, opgericht in 1945 na de Tweede Wereldoorlog, door 46 landen. Het is een intergouvernementele organisatie die samenwerkt op het gebied van het internationale recht, mondiale veiligheid, behoud van mensenrechten, ontwikkeling van de wereldeconomie en het onderzoek naar maatschappelijke en culturele ontwikkelingen.
Met als meest dwingende en bekendste bestuurorgaan de Veiligheidsraad. Die bestond uit vijf permanente leden namelijk China, Indië, MExico, India en Turkije

:gniffel:

Keydo
09-06-10, 22:53
Nee, maar het fascineert me hoe gestoord mensen kunnen zijn.

Wilders stemmers, verbaast me niets

mark61
09-06-10, 22:55
Wilders stemmers, verbaast me niets

Zoveel...zit er iets in het drinkwater ofzo...

John2
09-06-10, 23:04
Je lult maar wat in de ruimte.
Hoe haal jij het toch in je hoofd om zo godvergeten bevooroordeeld te zijn, en dan bij hoog en bij laag te beweren dat je 'objectief' bent.
Israël heeft 3x zoveel Palestijnen gedood als andersom. Aangezien er van de I. 2x zoveel zijn, is dat relatief 6x zoveel. Zoek maar na als je het niet gelooft.
Waarom geloof je blindelings de ene partij, en waagt het dan nog te beweren dat je totaal niet bevooroordeeld bent ook.
Ik kan er niet bij, zoveel kwaadaardige imbeciliteit.
Ik kan me nog de foto herinderen waar 4 of 5 lijken waren in een verschillende staat van ontbinding met een verhaal dat het een gezin was uit één huis dat was getroffen door een raket.
Verder heb ik geen zin om iedere keer alles te herhalen zonder dat jij maar de moeite nemt om het te lezen.


die onrechtvaardige hond is een reactie niet waard.
Kijk ons scheldende varkentje spreekt weer.


Je snapt zijn post niet. Niet dat het me verbaast. Ik zeg je 't maar even voor je weer een blunder maakt.
Nou vertel laat mij beven waarin heb ik het daar verkeerd?


Wilders stemmers, verbaast me niets
Onderbuik gevoel van een varken.

tanger'73
09-06-10, 23:39
Heb jij behalve tasjes roven ooit iemand geholpen???:zozo:


van harte en zo vaak, ook persoonlijk. alleen imbecielen kwamen er bekaaid vanaf.

tanger'73
09-06-10, 23:41
Zit je hier nou te beweren dat er in de tweede wereldoorlog geen burgerslachtoffers zijn gevallen in europa ?? Ga je hier nou echt met droge ogen beweren dat burgers nooit tot doel zijn gemaakt van de geallieerden ?

Ik zou hard in lachen uitbarsten als ik niet dacht dat je dit serieus meende.
Dwaas!!


laat dat lachen maar de vrije loop, want hij meent het werkelijk.

tanger'73
09-06-10, 23:45
Sorry super ick, je kunt de waarheid blijven spreken en blijven zoeken, maar bij dit stelletje salon activisten achter een computer is dit verloren moeite.



hij is inderdaad beter af met imbecielen als jou, daar heb je helemaal gelijk in. waarom nemen jullie niet de moeite om hier te verdwijnen als je hier toch niemand kunt overtuigen van jullie waarheid?

tanger'73
09-06-10, 23:47
Je lult maar wat in de ruimte.

Hoe haal jij het toch in je hoofd om zo godvergeten bevooroordeeld te zijn, en dan bij hoog en bij laag te beweren dat je 'objectief' bent.

Israël heeft 3x zoveel Palestijnen gedood als andersom. Aangezien er van de I. 2x zoveel zijn, is dat relatief 6x zoveel. Zoek maar na als je het niet gelooft.

Waarom geloof je blindelings de ene partij, en waagt het dan nog te beweren dat je totaal niet bevooroordeeld bent ook.

Ik kan er niet bij, zoveel kwaadaardige imbeciliteit.

totaal absurd, zelfs le'gra kent eer.

John2
10-06-10, 07:45
van harte en zo vaak, ook persoonlijk. alleen imbecielen kwamen er bekaaid vanaf.
Dus zelfs bij het geven van hulp kun jij niet objectief zijn, heb ik je toch goed ingeschat dat jij het Hamas gedachten voert "ik eerst en dan mijn vriendjes en de rest daar zorgt Allah voor ".


hij is inderdaad beter af met imbecielen als jou, daar heb je helemaal gelijk in. waarom nemen jullie niet de moeite om hier te verdwijnen als je hier toch niemand kunt overtuigen van jullie waarheid?
Lees eens terug wat jij schrijft racist want dan kun je ook schrijven "waarom nemen jullie Moslims niet de moeite om hier te verdwijnen uit Nederland als je hier toch niemand kunt overtuigen van jullie waarheid?"

super ick
10-06-10, 08:53
hij is inderdaad beter af met imbecielen als jou, daar heb je helemaal gelijk in. waarom nemen jullie niet de moeite om hier te verdwijnen als je hier toch niemand kunt overtuigen van jullie waarheid?

Ik plaats een stukje geschiedenis en stel daarbij een vraag.
En nu ben ik ineens gelijk aan John2?
Omdat ik niet kritiekloos ben?
John2 en Super ick de axes of evil?

mark61
10-06-10, 09:09
Ik plaats een stukje geschiedenis en stel daarbij een vraag.
En nu ben ik ineens gelijk aan John2?
Omdat ik niet kritiekloos ben?
John2 en Super ick de axes of evil?

Ik heb liever dat je even op mijn reactie reageert.

knuppeltje
10-06-10, 09:19
Bovenstaande doorlezend bekroop mij de gedachte. Waarom?
Als de Palestijnen dit geaccepteerd hadden stonden ze er nu waarschijnlijk toch vele malen beter voor?
Hadden ze misschien nu wel meegedaan aan het W.K.

Zekers, maar Ben Goerion wilde de uitroeping van de staat Israël door de Volkerenbond niet afwachten en riep hem er al voorafgaand uit. Daarbij pikten ze gelijk 20% meer in dan er volgens het voorstel van de Volkerenbond bedoeld was.

knuppeltje
10-06-10, 09:24
John2;4364833]Worden Palestijnen gediscrimineerd bij Rechtbanken???

Jarenlang opsluiten zonder proces.


Vreemd dat in zo een groot gebied ze blijven hangen in een stad die wordt aangevallen, terwijl ook in de Gaza veiligheid zones zijn.
Dus niet sjonnies iksnaphetniet, maar Zoefzoef ikwilhetnietsnappen.

O die zijn zo veilig Sjonny, vooral als er vanaf land, lucht en zee door de Israël lukraak op los geschoten wordt.

knuppeltje
10-06-10, 09:29
Ik kan me nog de foto herinderen waar 4 of 5 lijken waren in een verschillende staat van ontbinding met een verhaal dat het een gezin was uit één huis dat was getroffen door een raket.
Verder heb ik geen zin om iedere keer alles te herhalen zonder dat jij maar de moeite nemt om het te lezen.

Ach Sjonny, ik kan me nog heel andere foto's herrinneren, van een hele aan puin geschoten stad bijvoorbeeld, of van ambulances die de lucht in waren geschoten, of van een VN-school die in de puin lag. Allemaal met lijken Sjonny.

mark61
10-06-10, 09:30
Zekers, maar Ben Goerion wilde de uitroeping van de staat Israël door de Volkerenbond niet afwachten en riep hem er al voorafgaand uit. Daarbij pikten ze gelijk 20% meer in dan er volgens het voorstel van de Volkerenbond bedoeld was.

De vraag is waarom de Palestijnen het überhaupt zouden moeten pikken. Anders dan uit knarsend realisme.

knuppeltje
10-06-10, 09:57
De vraag is waarom de Palestijnen het überhaupt zouden moeten pikken. Anders dan uit knarsend realisme.

Dat laatste denk ik, hoe oneens ik het er ook mee ben. Het was, is en blijft nog steeds een schuld van Europa dat op de schouders van de Palestijnen is gelegd, wat die Amerikaanse import er te zoeken heeft snap ik al helemaal niet.

John2
10-06-10, 10:00
Ach Sjonny, ik kan me nog heel andere foto's herrinneren, van een hele aan puin geschoten stad bijvoorbeeld, of van ambulances die de lucht in waren geschoten, of van een VN-school die in de puin lag. Allemaal met lijken Sjonny.
Dan kan jij je zeker ook nog wel de foto's waarin Hamas milities werden vervoerd in VN ambulances het afschieten van granaten vanaf een VN school, het afvoeren van leraren omdat er ook onderwijs werd gegeven aan meisjes en waar werd getoond de explosieven aangebracht in de school en vn-hospital.
En je bent zeker de aanval vergeten van Hamas op de kinderkampen die de VN organiseerde voor deze zomerhttp://www.cidi.nl/scripts/viewimage.php?id=352


Zekers, maar Ben Goerion wilde de uitroeping van de staat Israël door de Volkerenbond niet afwachten en riep hem er al voorafgaand uit. Daarbij pikten ze gelijk 20% meer in dan er volgens het voorstel van de Volkerenbond bedoeld was.
Zoek het eens op en kom er dan nog eens op terug?:maf2:

knuppeltje
10-06-10, 10:05
Dan kan jij je zeker

Pleurt op Sjonny, ik heb niet veel zin om altijd maar op de onzin van je te blijven reageren.

John2
10-06-10, 12:22
Pleurt op Sjonny, ik heb niet veel zin om altijd maar op de onzin van je te blijven reageren.

Onzin????
Je bent zeker 15 juni 2007 vergeten!!!
O nee, je hebt gelijk de doden door Hamas tellen hier niet. :maf2:

super ick
10-06-10, 12:38
Turkish (blood)bath
By RALPH PETERS

Yesterday's "aid convoy" incident off the coast of Gaza wasn't about bringing humanitarian supplies to the terrorist-ruled territory. It wasn't even about Israel.

It was about Turkey's determination to position itself as the leading Muslim state in the Middle East.

Three ships of that six-ship pro-terror convoy flew Turkish flags and were crowded with Turkish citizens. The Ankara government -- led by Islamists these days -- sponsored the "aid" operation in a move to position itself as the new champion of the Palestinians.

And Turkish decision-makers knew Israel would have to react -- and were waiting to exploit the inevitable clash. The provocation was as cynical as it was carefully orchestrated.

The lead vessel, the Mavi Marmara, just happened to have an al-Jazeera TV crew on board to film Israel's response. Ironically, the early videos would've been counterproductive, had world leaders and journalists not been programmed to blame everything on Israel.

Those videos showed Israeli commandos rappelling onto the ship with both hands on the rope (making it rather hard to use a weapon), yet activists claimed the Israelis opened fire as they descended.

Purely by coincidence, dozens of "peace activists" waited with sharpened iron bars, clubs, slingshots -- and rifles. Of course, the nine dead in the melee were all Israel's victims.

The first wave of Israeli commandos reportedly were armed only with paintball rounds for crowd control. Inspect those videos of maddened peaceniks assaulting the soldiers as they landed on deck. You don't see any Israelis pointing rifles -- they're fending off blows.

But the claims of pro-terrorist "peace advocates" are given instant credence.

The US government's initial response was restrained, but Israel's Prime Minister Benjamin Netanyahu understandably canceled his meeting with President Obama, scheduled for today. Bibi's got an emergency on his hands back home, as well-organized protests sweep the Middle East.

Meanwhile, the Europeans and UN bonzes rage at Israel with unseemly relish, but ignore the luxury lifestyles of Gaza's insider elite and the fact that no Palestinian's going hungry. The Israelis had even offered to transfer the aid aboard those ships to the Palestinians -- as long as they could inspect it.

But neither the activists nor the Turkish government wanted a negotiated outcome. This was a stunt from the start.

Now, as we wait to see if Hamas and Hezbollah up the ante, the world ignores Turkey's decisive role in this fiasco.

The US and the European Union cling to the fiction that Turkey's a "westernized Muslim democracy." But Turkey's moving to the east as fast as the Islamist leaders of the ruling Justice and Development Party (AKP) can drag it there.

Turkish leaders visit the West and sing, "Democracy, democracy, democracy!" We coo and clap. Then they go east and cry, "Islam, Islam, Islam!" And we insist they don't mean it.

Then there's Turkey's unfortunate NATO membership. Since the rise of its Islamists, Turkey has been a Trojan horse, not an ally. What happens now if Ankara provokes a military confrontation? How would we respond, given NATO's mutual-defense agreements?

The madcap agenda of Turkey's current rulers is to create a 21st-century version of the Ottoman Empire. Turks even mutter about the caliphate -- headed for centuries by the Turkish sultan. This is explosive stuff. And the Turks are playing with matches.

But we've obstinately ignored every warning sign. First, our "ally" stabbed us in the back on the eve of Operation Iraqi Freedom, denying our troops their planned routes into Iraq. Then the Turkish media intensified its anti-American fantasies.

Headscarves became de rigeur for the wives of top officials in Ankara as the Turks made mischief in Iraq. Emulating the history-obliterating Saudis, the Turks began work on the vast Ilisu Dam -- which will permanently submerge pre-Islamic and Kurdish archaeological sites of incalculable value. (The Bamiyan Buddhas destroyed by the Taliban were of comparatively minor interest to researchers.)

Then, just last month, the Turks moved to provide the Iranian regime with cover for its nuclear program. And we still didn't get it.

The most dramatic transformation in the Middle East since the fall of the shah is playing out before us. And we can't see behind the mask of the "plight of the Palestinians" (a key Obama administration concern).

In yesterday's confrontation, Israel behaved clumsily. The peace activists behaved savagely. The Turks behaved cynically. The world reacted predictably.

And Washington scratched its head.

Ralph Peters' latest book is "Endless War."

NEW YORK POST is a registered trademark of NYP Holdings, Inc.

nypost.com , nypostonline.com , and newyorkpost.com are trademarks of NYP Holdings, Inc.

super ick
10-06-10, 12:55
Huh? Een stel Europese terroristen pleegt een illegale invasie onder toeziend oog van een koloniale macht die daar ook al niks te zoeken heeft, en dan moeten ze beschermd worden?

Waarom?

Simpele vraag.

FYI, het slachten werd en wordt vnl. uitgevoerd door de invallende bendes.

Europese terroristen? Je begint dezelfde taal uit te slaan als Ait.

Ik begrijp dat jij inmiddels zover bent dat je internationaal recht ook niet (meer) accepteerd.

Jij gaat er maar vanuit dat de Joden een prachtig leven kunnen leiden in het M.O. zonder Israel, vreedzaam in islamitische landen.
Volgens mij woonden ze er al eeuwen voordat de islam bestond. Toen kwam de islam en vanaf toen mochten de Joden er alleen als onderworpenen leven?
De enige manier was een eigen staat stichten. Andere optie was oprotten geweest. Weg uit het land waar je al eeuwen woont. Is dat dan de 'rechtvaardige' oplossing die jij voorstaat?

Ik ben er overigens warm voorstander van om ze een stuk land in, pakweg Canada, te schenken en ze daar te droppen. Eindelijk verlost van die eeuwige kop van jut. Niemand die meer omkijkt naar een regio die terugvalt naar niveau Afrika zodra de olie op is.

p.s.
Delen van het oorspronkelijke Palestina zijn tegenwoordig grondgebied van Jordanie, Syrie en Libanon. Dat moet ook terug?

super ick
10-06-10, 13:05
Plm 1000 v Chr was het gebied onder de Joden met enkele onderbrekingen gedurende een aantal eeuwen in staatkundig opzicht geheel soeverein en was er voor het eerst een centrale hoofdstad, Jeruzalem. Die stad was ook hoofdstad van het Koninkrijk Jeruzalem.

Vraag aan Mark:
Wat is er sindsdien gebeurt? Is deze staat door de Joden zelf opgeheven?

John2
10-06-10, 14:28
Vraag aan Mark:
Wat is er sindsdien gebeurt? Is deze staat door de Joden zelf opgeheven?
Nee joh de Joden daar zijn gewoon uitgestorven net als de dino's, althans zoiets zal mark wel zeggen denk ik, of hij zal jou vragen of jij kunt bewijzen of het Joden waren.
:hihi:

super ick
10-06-10, 14:52
Nee joh de Joden daar zijn gewoon uitgestorven net als de dino's, althans zoiets zal mark wel zeggen denk ik, of hij zal jou vragen of jij kunt bewijzen of het Joden waren.
:hihi:

Ik wacht gewoon op Mark als je het niet erg vind.............

John2
10-06-10, 16:33
Ik wacht gewoon op Mark als je het niet erg vind.............

:ego:

Tomas
10-06-10, 16:49
Plm 1000 v Chr was het gebied onder de Joden met enkele onderbrekingen gedurende een aantal eeuwen in staatkundig opzicht geheel soeverein en was er voor het eerst een centrale hoofdstad, Jeruzalem. Die stad was ook hoofdstad van het Koninkrijk Jeruzalem.

Vraag aan Mark:
Wat is er sindsdien gebeurt? Is deze staat door de Joden zelf opgeheven?

Door diverse rijken ingelijfd, en het langst door de Romeinen: van 200bc tot 600ad zo'n beetje. En vervolgens door de arabieren.

tanger'73
10-06-10, 17:01
Dus zelfs bij het geven van hulp kun jij niet objectief zijn, heb ik je toch goed ingeschat dat jij het Hamas gedachten voert "ik eerst en dan mijn vriendjes en de rest daar zorgt Allah voor ".


Lees eens terug wat jij schrijft racist want dan kun je ook schrijven "waarom nemen jullie Moslims niet de moeite om hier te verdwijnen uit Nederland als je hier toch niemand kunt overtuigen van jullie waarheid?"


Je bent zelfs te imbeciel dat superdick zelfs hieronder nadrukkelijk reageert vooral niet aan jou gekoppeld te willen worden. Kun je nagaan hoe imbeciel je bent.

tanger'73
10-06-10, 17:04
Je bent zeker 15 juni 2007 vergeten!!!

is dat misschien de dag wanneer je bent geboren?

Spoetnik
10-06-10, 17:06
Door diverse rijken ingelijfd, en het langst door de Romeinen: van 200bc tot 600ad zo'n beetje. En vervolgens door de arabieren.

Yey, we moeten Israel en Palestina terug geven aan de Italianen.

mark61
10-06-10, 18:44
Europese terroristen? Je begint dezelfde taal uit te slaan als Ait.

Ik begrijp dat jij inmiddels zover bent dat je internationaal recht ook niet (meer) accepteerd.

Jij gaat er maar vanuit dat de Joden een prachtig leven kunnen leiden in het M.O. zonder Israel, vreedzaam in islamitische landen.
Volgens mij woonden ze er al eeuwen voordat de islam bestond. Toen kwam de islam en vanaf toen mochten de Joden er alleen als onderworpenen leven?
De enige manier was een eigen staat stichten. Andere optie was oprotten geweest. Weg uit het land waar je al eeuwen woont. Is dat dan de 'rechtvaardige' oplossing die jij voorstaat?

Ik ben er overigens warm voorstander van om ze een stuk land in, pakweg Canada, te schenken en ze daar te droppen. Eindelijk verlost van die eeuwige kop van jut. Niemand die meer omkijkt naar een regio die terugvalt naar niveau Afrika zodra de olie op is.

p.s.
Delen van het oorspronkelijke Palestina zijn tegenwoordig grondgebied van Jordanie, Syrie en Libanon. Dat moet ook terug?

Je gaat niet in op wat ik zeg. Waarom niet?

Ze kwamen niet uit Europa? Het zijn geen terroristen? Irgoen? King David Hotel? Wat bezielt je?

De joden hebben een relatief prachtig leven geleid in het MO, vergeleken bij hun leven in Europa. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

De meeste joden leven al 2000 jaar buiten waar ze vandaan kwamen. De vraag was, waarom hun vagelijke afstammelingen opeens met geweld het MO zouden moeten mogen binnenstampen, de locals eruitsmijten en vermoorden, en hun eigen landje beginnen.

Weg van waar ze al eeuwen woonden? Wat lieg je nou? Er woonden daar een paar joden, ja. Veel minder overigens dan in Istanboel, of Marokko, of Algerije, of Thessaloniki, for that matter.

En dan vervals jij even de geschiedenis door net te doen of er geen massa-immigratie was sinds 1880, en dan te beweren dat 'die mensen' er 'al eeuwen woonden'.

Waar haal je het lef vandaan zo uitbundig te liegen?

Wat heeft die 2000 jaar geschiedenis van het MO er dan mee te maken? Geen ruk.

Daar heb je het niet over, en dat is de kern. De laatste kolonie, gesticht in een tijd van dekolonisatie. Totaal in strijd met het grondbeginsel van de VN: zelfbeschikkingsrecht der volkeren. De joden zijn geen volk.

Welk internationaal recht? Het recht van de sterkste om rechtmatige bewoners weg te terroriseren en zomaar een land te beginnen?

Je draait een fantasieverhaal in elkaar over de geschiedenis, je dondert alles door elkaar, liegt en kronkelt, en dan vergelijk je MIJ met Ait?

mark61
10-06-10, 18:52
Plm 1000 v Chr was het gebied onder de Joden met enkele onderbrekingen gedurende een aantal eeuwen in staatkundig opzicht geheel soeverein en was er voor het eerst een centrale hoofdstad, Jeruzalem. Die stad was ook hoofdstad van het Koninkrijk Jeruzalem.

Vraag aan Mark:
Wat is er sindsdien gebeurt? Is deze staat door de Joden zelf opgeheven?

De prehistorie als rechtvaardiging voor het bestaan van een land. Bij welk land hanteer je nog meer van zulke absurde redeneringen? De Angelen en de Saksen terug naar Duitsland, want Engeland is van de Welshmen?

De Franken terug naar Duitsland, want Frankrijk is van de Kelten?

De Noord-Italianen terug naar Polen, want die Longobarden hadden de Etrusken verdreven?

Zie je zelf niet in wat een absurde taal je uitslaat? Als willoos slachtoffer van andermans krankjoreme ideologietjes?

Er waren toen trouwens helemaal geen 'staten' in moderne zin. Er zijn zoveel rijken en rijkjes geweest die zijn verdwenen in de mists of time.

Je wilt nu iedereen terug sturen naar waar ie vandaan kwam? Nee? Waarom niet? Waarom wil je een 'uitzondering' maken?

Joden bestaan niet. Het is geen natie, want naties bestaan niet. Het is een zooitje Europeanen met een godsdienst of vermeende bloedband die het opeens in hun zotte hoofd kregen zulke praatjes op te gaan hangen, en om de een of andere reden, Jahweh mag weten waarom, kom jij met grote oprechte ernstige reeënogen mij sprookjes vertellen.

Why? Waarom? Porqué?

Je ouders hebben dat bij je er in geramd? De leraar op school? Hoe gaat zoiets, vraag ik me oprecht af.

Haal je hoofd uit je zionistische hersenspoeling. Echt, sinds de opkomst van het nationalisme in de vroege 19e eeuw valt iedereen voor de meest absurde 'redeneringen'.

mark61
10-06-10, 18:54
Door diverse rijken ingelijfd, en het langst door de Romeinen: van 200bc tot 600ad zo'n beetje. En vervolgens door de arabieren.

En nog 500 jaar Turreken. Maar die zijn wel terug naar waar ze vandaan kwamen. Oh nee, die moeten Byzantium ontruimen, terug naar Mongolië.

tanger'73
10-06-10, 19:02
Je gaat niet in op wat ik zeg. Waarom niet?

Ze kwamen niet uit Europa? Het zijn geen terroristen? Irgoen? King David Hotel? Wat bezielt je?

De joden hebben een relatief prachtig leven geleid in het MO, vergeleken bij hun leven in Europa. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

De meeste joden leven al 2000 jaar buiten waar ze vandaan kwamen. De vraag was, waarom hun vagelijke afstammelingen opeens met geweld het MO zouden moeten mogen binnenstampen, de locals eruitsmijten en vermoorden, en hun eigen landje beginnen.

Weg van waar ze al eeuwen woonden? Wat lieg je nou? Er woonden daar een paar joden, ja. Veel minder overigens dan in Istanboel, of Marokko, of Algerije, of Thessaloniki, for that matter.

En dan vervals jij even de geschiedenis door net te doen of er geen massa-immigratie was sinds 1880, en dan te beweren dat 'die mensen' er 'al eeuwen woonden'.

Waar haal je het lef vandaan zo uitbundig te liegen?

Wat heeft die 2000 jaar geschiedenis van het MO er dan mee te maken? Geen ruk.

Daar heb je het niet over, en dat is de kern. De laatste kolonie, gesticht in een tijd van dekolonisatie. Totaal in strijd met het grondbeginsel van de VN: zelfbeschikkingsrecht der volkeren. De joden zijn geen volk.

Welk internationaal recht? Het recht van de sterkste om rechtmatige bewoners weg te terroriseren en zomaar een land te beginnen?

Je draait een fantasieverhaal in elkaar over de geschiedenis, je dondert alles door elkaar, liegt en kronkelt, en dan vergelijk je MIJ met Ait?


Juist, men dient zich te beperken vanaf de onrechtmatige invasie en oprichting van de israëlische staat tot heden. wat allemaal daarvoor zich heeft afgespeeld, daar kan niemand een worst van draaien.

tanger'73
10-06-10, 19:41
De prehistorie als rechtvaardiging voor het bestaan van een land. Bij welk land hanteer je nog meer van zulke absurde redeneringen? De Angelen en de Saksen terug naar Duitsland, want Engeland is van de Welshmen?

De Franken terug naar Duitsland, want Frankrijk is van de Kelten?

De Noord-Italianen terug naar Polen, want die Longobarden hadden de Etrusken verdreven?

Zie je zelf niet in wat een absurde taal je uitslaat? Als willoos slachtoffer van andermans krankjoreme ideologietjes?

Er waren toen trouwens helemaal geen 'staten' in moderne zin. Er zijn zoveel rijken en rijkjes geweest die zijn verdwenen in de mists of time.

Je wilt nu iedereen terug sturen naar waar ie vandaan kwam? Nee? Waarom niet? Waarom wil je een 'uitzondering' maken?

Joden bestaan niet. Het is geen natie, want naties bestaan niet. Het is een zooitje Europeanen met een godsdienst of vermeende bloedband die het opeens in hun zotte hoofd kregen zulke praatjes op te gaan hangen, en om de een of andere reden, Jahweh mag weten waarom, kom jij met grote oprechte ernstige reeënogen mij sprookjes vertellen.

Why? Waarom? Porqué?

Je ouders hebben dat bij je er in geramd? De leraar op school? Hoe gaat zoiets, vraag ik me oprecht af.

Haal je hoofd uit je zionistische hersenspoeling. Echt, sinds de opkomst van het nationalisme in de vroege 19e eeuw valt iedereen voor de meest absurde 'redeneringen'.

tevens de berbers in noord afrika terug naar duitsland en scandinavië, want die waren van de vandalen.

HaasHaas
10-06-10, 19:45
ja en de arabieren terug naar saudi arabie waar ze thuis horen.

tanger'73
10-06-10, 19:48
Met de VVD ziet het er ook al niet best uit voor die vandalen die uiteindelijk via scandinavië en duitsland zijn neergestreken in noord-afrika.

YouTube- VVD spot - Vandalen gaan betalen

super ick
11-06-10, 08:38
Je gaat niet in op wat ik zeg. Waarom niet?

Ze kwamen niet uit Europa? Het zijn geen terroristen? Irgoen? King David Hotel? Wat bezielt je?

De joden hebben een relatief prachtig leven geleid in het MO, vergeleken bij hun leven in Europa. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?

De meeste joden leven al 2000 jaar buiten waar ze vandaan kwamen. De vraag was, waarom hun vagelijke afstammelingen opeens met geweld het MO zouden moeten mogen binnenstampen, de locals eruitsmijten en vermoorden, en hun eigen landje beginnen.

Weg van waar ze al eeuwen woonden? Wat lieg je nou? Er woonden daar een paar joden, ja. Veel minder overigens dan in Istanboel, of Marokko, of Algerije, of Thessaloniki, for that matter.

En dan vervals jij even de geschiedenis door net te doen of er geen massa-immigratie was sinds 1880, en dan te beweren dat 'die mensen' er 'al eeuwen woonden'.

Waar haal je het lef vandaan zo uitbundig te liegen?

Wat heeft die 2000 jaar geschiedenis van het MO er dan mee te maken? Geen ruk.

Daar heb je het niet over, en dat is de kern. De laatste kolonie, gesticht in een tijd van dekolonisatie. Totaal in strijd met het grondbeginsel van de VN: zelfbeschikkingsrecht der volkeren. De joden zijn geen volk.

Welk internationaal recht? Het recht van de sterkste om rechtmatige bewoners weg te terroriseren en zomaar een land te beginnen?

Je draait een fantasieverhaal in elkaar over de geschiedenis, je dondert alles door elkaar, liegt en kronkelt, en dan vergelijk je MIJ met Ait?

Ik hou me even bij het internationale recht als je het niet erg vind. Dat recht heeft Israel als staat erkend. Is dat jou uitgangspunt of ga je verder terug en erken je Israel niet?

John2
11-06-10, 08:54
Je bent zelfs te imbeciel dat superdick zelfs hieronder nadrukkelijk reageert vooral niet aan jou gekoppeld te willen worden. Kun je nagaan hoe imbeciel je bent.


is dat misschien de dag wanneer je bent geboren?
Zelfs dit weet jij dus niet?
Vraag me dan af hoe iemand als Super ick jou dan zou kwalificeren?


Juist, men dient zich te beperken vanaf de onrechtmatige invasie en oprichting van de israëlische staat tot heden. wat allemaal daarvoor zich heeft afgespeeld, daar kan niemand een worst van draaien.
Je wilt je beroepen op het feit dat er Palestijnen woonden in deze gebieden, maar voorbij gaan aan het feit of er misschien eerder er ook nog Joden woonden, omdat JIJ er geen worst van kan draaien?

super ick
11-06-10, 09:29
De prehistorie als rechtvaardiging voor het bestaan van een land. Bij welk land hanteer je nog meer van zulke absurde redeneringen? De Angelen en de Saksen terug naar Duitsland, want Engeland is van de Welshmen?

De Franken terug naar Duitsland, want Frankrijk is van de Kelten?

De Noord-Italianen terug naar Polen, want die Longobarden hadden de Etrusken verdreven?

Zie je zelf niet in wat een absurde taal je uitslaat? Als willoos slachtoffer van andermans krankjoreme ideologietjes?

Er waren toen trouwens helemaal geen 'staten' in moderne zin. Er zijn zoveel rijken en rijkjes geweest die zijn verdwenen in de mists of time.

Je wilt nu iedereen terug sturen naar waar ie vandaan kwam? Nee? Waarom niet? Waarom wil je een 'uitzondering' maken?

Joden bestaan niet. Het is geen natie, want naties bestaan niet. Het is een zooitje Europeanen met een godsdienst of vermeende bloedband die het opeens in hun zotte hoofd kregen zulke praatjes op te gaan hangen, en om de een of andere reden, Jahweh mag weten waarom, kom jij met grote oprechte ernstige reeënogen mij sprookjes vertellen.

Why? Waarom? Porqué?

Je ouders hebben dat bij je er in geramd? De leraar op school? Hoe gaat zoiets, vraag ik me oprecht af.

Haal je hoofd uit je zionistische hersenspoeling. Echt, sinds de opkomst van het nationalisme in de vroege 19e eeuw valt iedereen voor de meest absurde 'redeneringen'.

Doe eens een beetje rustig Mark. Ik stel jou een vraag. Niet meer, niet minder.
Ik ga met opzet zover terug om de nadruk er op te leggen dat Joden tot de inheemse bevolking behoren. Zij waren er dus al.

Er zijn in de moderne geschiedenis meer landen gesticht en erkend onder internationaal recht. Er is land veroverd in oorlogen of domweg geannexeerd. Die landen zijn momenteel ook onbetwist erkend terwijl er toch echt een inheemse bevolking was.
In dezelfde periode zijn er in die regio grenzen getrokken. Pak de kaart en je kan zien dat daar een lineaal bij gebruikt is. Zo zijn bv. ook de Koerden 'de klos' geworden en verdeeld geraakt onder Iran, Turkije, en Irak. Om ze uit elkaar te halen heeft Iran er zelf 1.000.000 gedeporteerd naar centraal Iran. Zonder pardon op transport gezet. Ook een inheemse bevolkingsgroep die beter af was geweest met een eigen land.

Israel is internationaal erkend en heeft dus bestaansrecht. Net als andere landen die op een vergelijkbare manier tot stand zijn gekomen en die ook erkend zijn door de internationale gemeenschap.

Dat de islam in die regio zo dominant aanwezig is speelt een grote rol. Heilige plaatsen van beide geloven spelen een rol. Dat Israel zichzelf in de tussentijd al twee maal van de ondergang heeft moeten redden speelt een grote rol.

Je kunt het rechtvaardig vinden of niet. Internationaal recht erkennen of niet. Die discussie wil ik best voeren. Maar kom niet aan met de Palestijnen. Die mensen worden politiek misbruikt. In de regio geeft men geen donder om de Palestijnen. Net zo min als om de Koerden. Palestijnen zijn een politiek instrument geworden. Waarom mogen anders bv. Koerden gebombardeerd en gedeporteerd worden zonder noemenswaardige vorm van protest?
Vanwaar dat verschil?
Het gaat niet om solidariteit met de onderdrukten maar om haat tegen de onderdrukkers.

Ik ben geen Israelfan en koester geen speciale gevoelens voor Israel op basis van wat dan ook.
Ik ben dan ook falikant tegen het blokkeren onder het mom van de eigen veiligheid. Tegelijkertijd weet ik ook dat de regio Israel zeer vijandig gezind is. Twee maal eerder heeft men getracht het te vernietigen.

Ik vraag me ook af of de Palestijnen goed af waren geweest als Syrie, Egypte, Jordanie en Libanon in 1967 Israel hadden teruggedrongen of weggevaagd.
De kans zat er dan dik in dat ze hun legers niet meer hadden teruggetrokken. De boel onderling hadden verdeeld. Zou de compassie met de Palestijnen dan nu ook zo groot zijn geweest? Ik denk van niet.

super ick
11-06-10, 09:30
De prehistorie als rechtvaardiging voor het bestaan van een land. Bij welk land hanteer je nog meer van zulke absurde redeneringen? De Angelen en de Saksen terug naar Duitsland, want Engeland is van de Welshmen?

De Franken terug naar Duitsland, want Frankrijk is van de Kelten?

De Noord-Italianen terug naar Polen, want die Longobarden hadden de Etrusken verdreven?

Zie je zelf niet in wat een absurde taal je uitslaat? Als willoos slachtoffer van andermans krankjoreme ideologietjes?

Er waren toen trouwens helemaal geen 'staten' in moderne zin. Er zijn zoveel rijken en rijkjes geweest die zijn verdwenen in de mists of time.

Je wilt nu iedereen terug sturen naar waar ie vandaan kwam? Nee? Waarom niet? Waarom wil je een 'uitzondering' maken?

Joden bestaan niet. Het is geen natie, want naties bestaan niet. Het is een zooitje Europeanen met een godsdienst of vermeende bloedband die het opeens in hun zotte hoofd kregen zulke praatjes op te gaan hangen, en om de een of andere reden, Jahweh mag weten waarom, kom jij met grote oprechte ernstige reeënogen mij sprookjes vertellen.

Why? Waarom? Porqué?

Je ouders hebben dat bij je er in geramd? De leraar op school? Hoe gaat zoiets, vraag ik me oprecht af.

Haal je hoofd uit je zionistische hersenspoeling. Echt, sinds de opkomst van het nationalisme in de vroege 19e eeuw valt iedereen voor de meest absurde 'redeneringen'.

Doe eens een beetje rustig Mark. Ik stel jou een vraag. Niet meer, niet minder.
Ik ga met opzet zover terug om de nadruk er op te leggen dat Joden tot de inheemse bevolking behoren. Zij waren er dus al.

Er zijn in de moderne geschiedenis meer landen gesticht en erkend onder internationaal recht. Er is land veroverd in oorlogen of domweg geannexeerd. Die landen zijn momenteel ook onbetwist erkend terwijl er toch echt een inheemse bevolking was.
In dezelfde periode zijn er in die regio grenzen getrokken. Pak de kaart en je kan zien dat daar een lineaal bij gebruikt is. Zo zijn bv. ook de Koerden 'de klos' geworden en verdeeld geraakt onder Iran, Turkije, en Irak. Om ze uit elkaar te halen heeft Iran er zelf 1.000.000 gedeporteerd naar centraal Iran. Zonder pardon op transport gezet. Ook een inheemse bevolkingsgroep die beter af was geweest met een eigen land.

Israel is internationaal erkend en heeft dus bestaansrecht. Net als andere landen die op een vergelijkbare manier tot stand zijn gekomen en die ook erkend zijn door de internationale gemeenschap.

Dat de islam in die regio zo dominant aanwezig is speelt een grote rol. Heilige plaatsen van beide geloven spelen een rol. Dat Israel zichzelf in de tussentijd al twee maal van de ondergang heeft moeten redden speelt een grote rol.

Je kunt het rechtvaardig vinden of niet. Internationaal recht erkennen of niet. Die discussie wil ik best voeren. Maar kom niet aan met de Palestijnen. Die mensen worden politiek misbruikt. In de regio geeft men geen donder om de Palestijnen. Net zo min als om de Koerden. Palestijnen zijn een politiek instrument geworden. Waarom mogen anders bv. Koerden gebombardeerd en gedeporteerd worden zonder noemenswaardige vorm van protest?
Vanwaar dat verschil?
Het gaat niet om solidariteit met de onderdrukten maar om haat tegen de onderdrukkers.

Ik ben geen Israelfan en koester geen speciale gevoelens voor Israel op basis van wat dan ook.
Ik ben dan ook falikant tegen het blokkeren onder het mom van de eigen veiligheid. Tegelijkertijd weet ik ook dat de regio Israel zeer vijandig gezind is.

Ik vraag me ook af of de Palestijnen goed af waren geweest als Syrie, Egypte, Jordanie en Libanon in 1967 Israel hadden teruggedrongen of weggevaagd.
De kans zat er dan dik in dat ze hun legers niet meer hadden teruggetrokken. De boel onderling hadden verdeeld. Zou de compassie met de Palestijnen dan nu ook zo groot zijn geweest? Ik denk van niet.

knuppeltje
11-06-10, 09:32
Ik hou me even bij het internationale recht als je het niet erg vind. Dat recht heeft Israel als staat erkend. Is dat jou uitgangspunt of ga je verder terug en erken je Israel niet?

De staat Israël is hoe je het ook wendt of keert een door kolonisten uitgeroepen staat. Die hebben dat gedaan voordat de Volkerenbond daar de kans voor kreeg. Daarbij bezetten ze meteen 20% meer gebied in dan er in de Volkerenbond overeengekomen was, ook al was dat voor, over en zonder dat de plaatselijke bevolking daar iets over te zeggen had.
Naar moderne rechtsbegrippen is daarom al de staat Israël niets meer of minder dan een illegale staat te noemen, zelfs al was de staat Israël destijds door de Volkerenbond uitgeroepen. Ook dan zou het voor, over en zonder dat de plaatselijke bevolking daar iets over te zeggen had gehad zijn geweest.
Ook dan zou de schande dat Europa is geholpen om zijn onmetelijke schuld aan de joden af te wentelen op derden, nog steeds blijven bestaan.
De last van die schuld wordt door het feit dat de Volkerenbond destijds tot dat besluit is gekomen als een gerechtvaardigde mogelijkheid tot algehele verlichting ervan gezien. Ondertussen is dat blijkbaar geen beletsel om nog steeds zo nu en dan te twisten over gestolen goederen met de oorspronkelijke eigenaren, zo groot is de verlichting. Of het morele verval, dat kan ook natuurlijk.
Het gekke daarbij is dat hier zogenaamde christenen daarbij de kroon spannen.

Bart.NL
11-06-10, 10:04
De staat Israël is hoe je het ook wendt of keert een door kolonisten uitgeroepen staat. Die hebben dat gedaan voordat de Volkerenbond daar de kans voor kreeg. ... Naar moderne rechtsbegrippen is daarom al de staat Israël niets meer of minder dan een illegale staat te noemen, zelfs al was de staat Israël destijds door de Volkerenbond uitgeroepen.

Volgens jouw redenering zijn de meeste staten illegaal.

Het zal ook problematisch zijn om land na 60 jaar terug te claimen omdat het onrechtmatig zou zijn om land na 2.000 jaar terug te claimen.

Daarom blijft alleen een praktische oplossing over, naar mijn mening de grenzen van 1948 tot 1967.

knuppeltje
11-06-10, 10:46
Daarom blijft alleen een praktische oplossing over, naar mijn mening de grenzen van 1948 tot 1967.

Het is maar de vraag hoe praktisch dat idee nog is. Volgens mij is die halte allang met een sneltreinvaart gepasseerd. Nooit of te nimmer zullen de kolonisten dat mogelijk maken. Opgeven van al dat er na 1967, laat staan na 1948, door hun is bezet, zullen ze nooit of te nimmer toestaan en geen Israëlische regering die dat nog voor elkaar krijgt ook, zelfs al zou een Israëlische regering het willen, iets dat geen enkele Israëlische regering tot nu toe heeft heeft gewild. In tegendeel, ze hebben altijd actief meegewerkt om deze toestand te creëren. Yitzak Rabin was dan ook een eenzame witte raaf tussen een hele bende zwaarte kraaien.
Daarom is dit heel goed wetende nu aankomen met die grenzen van 1948-1967 door jou en anderen hier niets meer dan grote onzin.
Het enigste dat er door constante internnationale druk nog kan gebeuren is dat Israël de levensomstandigheden voor de Palestijnen een klein beetje verbetert. Maar ik zou er niet al teveel op hopen als ik jou was, tot op heden hebben ze getoond volkomen lak aan de wereldopinie te hebben.

Bart.NL
11-06-10, 11:01
Het is maar de vraag hoe praktisch dat idee nog is. ... Maar ik zou er niet al teveel op hopen als ik jou was, tot op heden hebben ze getoond volkomen lak aan de wereldopinie te hebben.

We zullen zien. De toekomst is onvoorspelbaar.

Israel kan alleen bestaan dankzij subsidies uit de VS.

Als de Amerikanen er achter komen dat Israel betrokken is bij de aanslagen van 11 September, kan de opinie daar zomaar omdraaien. Velen weten dat eigenlijk al wel.

Dan is veel mogelijk om Israel de grenzen van 1948-1967 te laten accepteren.

Interessant om te lezen:

Five Israelis were seen filming as jet liners ploughed into the Twin Towers on September 11, 2001 ...
http://www.heraldscotland.com/five-israelis-were-seen-filming-as-jet-liners-ploughed-into-the-twin-towers-on-september-11-2001-1.829220

A fair probe would attack liberty misinformation
http://home.roadrunner.com/~gidusko/texts/admm_s-s.txt

Dit is niet alles. Er is een lange reeks voorbeelden van verraad van Israel tegen de VS. Dat gaat ze waarschijnlijk een keer opbreken.

Tot op heden is dat niet gebeurd omdat Joden de media en de regering in de VS in hun macht hebben. Maar... dat kan straks ook tegen hen gebruikt worden.

knuppeltje
11-06-10, 11:23
.

Bartje, ik zou er, net als voor brune bonen, niet voor bidden.
Nog altijd blijven dromen bedrog.

Bart.NL
11-06-10, 11:32
Bartje, ik zou er, net als voor brune bonen, niet voor bidden. Nog altijd blijven dromen bedrog.

We zullen zien. De toekomst is onvoorspelbaar. Het communisme en apartheid waren ook zomaar weg. Hetzelfde kan gebeuren met zionisme. Wereldvrede is alleen maar mogelijk zonder zionisme. Er is geen keus.

tanger'73
11-06-10, 11:45
Je wilt je beroepen op het feit dat er Palestijnen woonden in deze gebieden, maar voorbij gaan aan het feit of er misschien eerder er ook nog Joden woonden, omdat JIJ er geen worst van kan draaien?

'K beroep me nergens op, jij bent in de waan zich te beroepen op van alles en nog wat.

mark61
11-06-10, 12:00
Ik hou me even bij het internationale recht als je het niet erg vind. Dat recht heeft Israel als staat erkend. Is dat jou uitgangspunt of ga je verder terug en erken je Israel niet?

Internationaal recht? Dat bestaat niet als handelende persoon. Het is de VN = de winnaars van WO II die in strijd met zijn eigen principes een staat heeft gesticht. In strijd met dat 'internationale recht'.

Het doet er niet toe wat ik wel of niet erken, ik ben god niet, noch de president van de VS.

Israël bestaat, zoveel is zeker. Het opheffen is geen optie.

Jij gaat terug naar prehistorische fantasietijden. Mijn vraag was: waarom doe je dat? Daar geef je geen antwoord op.

Het gaat trouwens nog verder, als je even geduld hebt.

De VN heten Verenigde Naties, maar het zijn verenigde staten. Alleen, die naam bestond al, dus hebben ze er naties van gemaakt, wat in het Engels, dat een erg slordige taal is, niet zoveel verschil maakt.

De ideologie van de VN is dus officieel gebaseerd op de ideologie van het nationalisme. Het kost ons de grootste moeite om ons nog een wereld zonder 'naties' voor te stellen, maar gedurende het grootste deel van de geschiedenis van de mensheid waren 'naties' een onbekend fenomeen.

Een natie, zo beweert de nationalist, is een volk, of alleen maar een groep mensen die op grond van gemeenschappelijke kenmerken recht heeft op een politieke eenheid, een staat, onder uitsluiting van andere mensen die toevallig op het beoogde territorium wonen.


Een op niets gebaseerde, tot haat en moordpartijen leidende ideologie. Die dan ook de ellendigste gevolgen had overal waar volkeren door elkaar heen wonen. Zie bijv. Hongarije en Roemenië, die in een halve eeuw steeds een stuk grondgebied van elkaar overnamen en de minderheid van de ander onderdrukte.

De consequentie hiervan is intussen vreemd genoeg dat de VN doorgaans alleen bestaande staten erkent, en zeer, zeer huiverig is voor de erkenning van 'rechten' van zogenaamde 'naties' zonder staat. Eritrea is één van de weinige uitzonderingen van latere erkenning, en de ex-Joegoslavische landen natuurlijk.

Zo is het dus gekomen dat alle mogelijke volkeren die toevallig in een meervolkerenstaat leven maar onderworpen zijn aan machtiger volkeren door de VN niet gehoord worden. Je hebt nu een beweging van 'inheemse volkeren' (de term alleen al) die nu bij de gratie gods een soort waarnemerstatus hebben bij de VN. Het gaat dan vooral om volkeren uit bijv. India.

Het absurde is dus dat de VN in strijd met zijn naamgeving en beweerde doeleinden de status quo beschermt en volkeren die objectief gezien evenveel recht hebben op een eigen land totaal negeert.

Ik weet niet of je begrijpt wat ik bedoel, maar ik probeer het maar ff.

Behalve dat ene gevalletje dus aan de oostkust van de Middellandse Zee. Waarom? Met welk recht?

mark61
11-06-10, 12:25
Doe eens een beetje rustig Mark. Ik stel jou een vraag. Niet meer, niet minder.
Ik ga met opzet zover terug om de nadruk er op te leggen dat Joden tot de inheemse bevolking behoren. Zij waren er dus al.

...

Israel is internationaal erkend en heeft dus bestaansrecht. Net als andere landen die op een vergelijkbare manier tot stand zijn gekomen en die ook erkend zijn door de internationale gemeenschap.

Dat de islam in die regio zo dominant aanwezig is speelt een grote rol. Heilige plaatsen van beide geloven spelen een rol. Dat Israel zichzelf in de tussentijd al twee maal van de ondergang heeft moeten redden speelt een grote rol.

Je kunt het rechtvaardig vinden of niet. Internationaal recht erkennen of niet. Die discussie wil ik best voeren. Maar kom niet aan met de Palestijnen. Die mensen worden politiek misbruikt. In de regio geeft men geen donder om de Palestijnen. Net zo min als om de Koerden. Palestijnen zijn een politiek instrument geworden. Waarom mogen anders bv. Koerden gebombardeerd en gedeporteerd worden zonder noemenswaardige vorm van protest?
Vanwaar dat verschil?
Het gaat niet om solidariteit met de onderdrukten maar om haat tegen de onderdrukkers.

Ik ben geen Israelfan en koester geen speciale gevoelens voor Israel op basis van wat dan ook.
Ik ben dan ook falikant tegen het blokkeren onder het mom van de eigen veiligheid. Tegelijkertijd weet ik ook dat de regio Israel zeer vijandig gezind is. Twee maal eerder heeft men getracht het te vernietigen.

Ik vraag me ook af of de Palestijnen goed af waren geweest als Syrie, Egypte, Jordanie en Libanon in 1967 Israel hadden teruggedrongen of weggevaagd.
De kans zat er dan dik in dat ze hun legers niet meer hadden teruggetrokken. De boel onderling hadden verdeeld. Zou de compassie met de Palestijnen dan nu ook zo groot zijn geweest? Ik denk van niet.

Jij stelt mij geen vraag. Je draait het zionistische riedeltje af, een cocktail van geschiedvervalsing en bizarre impliciete veronderstellingen over wat een volk is, een natie, over vermeende 'natuurlijke' rechten van zo'n groep mensen, en nog zo wat.

Blijkbaar zonder dat zelf te hebben overdacht.

Ik geef je dan eerst wat correcte historisch info, en laat je zien hoe absurd het discours is dat gehanteerd wordt.

Ja sorry dat het lappen tekst kost om dat valse discours te analyseren, te ontmantelen.

Inderdaad is de overheersende neiging om de status quo te handhaven. Maar dat principe werd voor het eerst in 1918 toegepast, dat wil zeggen, in Europa is geprobeerd recht te doen aan de situatie op de grond, op een heel knullige manier; daarna kwam de dekolonisatie en moest, zo vond men, het afgelopen zijn met staten stichten op grond van naakt geweld.

Om dan daarna alsnog een nieuwe kolonie op basis van geweld te accepteren is absurd en druist tegen het recht in.

Je blijft hardnekkig weigeren in te gaan op mijn argumenten. Waarom is dat?

Waarom mystificeer je door 'ze' te gebruiken als je het over Palestina hebt? Ja, er woonden joden. Das niet zo bijzonder, die wonen overal. 'Ze' waren daar een minderheid, maar door massa-immigratie kwam daar verandering in. Die massa-immigratie werd de facto toegestaan door het Osmaanse rijk, dat geen macht had om dat te verhinderen, en ook niet inzag wat de consequenties daarvan waren.

Daarna namen de Engelsen de tent over, en die hadden het recht niet om immigratie toe te staan op land dat ze tijdelijk bezetten. Het deed bovendien tegenstrijdige beloften: het had alle Arabieren onafhankelijkheid beloofd (om ze te paaien voor de strijd tegen de Centralen), maar ook een 'nationaal tehuis' aan de joden.

Dat was dus tegenstrijdig. Er is geen enkele goede of fatsoenlijke reden om een club nationalistische activisten een staat te beloven op andermans grond, en al helemaal niet onder uitsluiting van het grootste deel van de locale bevolking.

Jij gaat uit van het bestaansrecht van Israël, en redeneert dan terug en probeert eenzijdige argumenten voor dat 'recht' te bedenken, althans, je volgt klakkeloos de zionistische partijlijn. Waarom? is mijn vraag.

Ik ga uit van de historische feiten; als die zijn vastgesteld kan je beginnen aan meningvorming.

Waarom zou ik niet met Palestijnen mogen aankomen omdat er nog meer onderdrukten zijn? Ik kom trouwens nergens mee aan, ik bekijk de hele situatie, en die invasie was volkomen onrechtvaardig.

Als je het nou weer over Koerden wil hebben vind ik het ook best. Die hebben wellicht ook 'recht' op een staat. Die hadden ze ook aanvankelijk gekregen, maar bij Montreux waren ze die weer kwijt, of welk verdrag het ook was.
Ik heb vooraf, dus a priori, geen mening over de rechtmatigheid of het gelijk van de een of de ander.

Maar na het vaststellen van de feiten is het duidelijk dat die immigratie, en die staatvorming, volkomen illegaal was volgens de eigen normen van degenen die dat toestonden.

Islam heeft met dit verhaal NIETS te maken. Weer zo'n zionistische ploy.

Waarom, dat is mijn hoofdvraag, slikt iedereen klakkeloos dat Israëlische nationalistische discours? Nationalisme is vies.

mark61
11-06-10, 12:27
Volgens jouw redenering zijn de meeste staten illegaal.

Het zal ook problematisch zijn om land na 60 jaar terug te claimen omdat het onrechtmatig zou zijn om land na 2.000 jaar terug te claimen.

Daarom blijft alleen een praktische oplossing over, naar mijn mening de grenzen van 1948 tot 1967.

Landen die bestaan uit twee stukken zijn niet levensvatbaar. Dat zijn belachelijke plannetjes van buitenstaanders die er niet hoeven te leven. Zie West- en Oost-Pakistan.

knuppeltje
11-06-10, 12:37
Wereldvrede is alleen maar mogelijk zonder zionisme. Er is geen keus.

Nou nou, daar denken de meesten ze in de wereld heel anders over, denk ik.
Miljarden hebben dagelijks genoeg moeite om in leven te blijven. Ik geloof niet dat die de Palestijnen iets interessert.

mark61
11-06-10, 12:38
Ook dan zou de schande dat Europa is geholpen om zijn onmetelijke schuld aan de joden af te wentelen op derden, nog steeds blijven bestaan.

@Superick:

Dat is ook het absurde. Het gemak waarmee een Europees probleem zonder met de ogen te knipperen wordt afgewenteld op derden die daar niets mee te maken hebben grenst aan racisme.

En nee, dat vind ik geen overdreven term. De lucht die hieruit opstijgt is gewoon: wij zijn het centrum van de wereld, wij bepalen wat er gebeurt, en die andere lui, ja, dat doet er gewoon veel minder toe. Het zijn eigenlijk geen volwaardige mensen met dezelfde verlangens en angsten als wij, laat staan dezelfde rechten.

Je kan wel over de rest van de wereld beginnen, maar daar hebben we het nu even niet over. Open een topic over adivasi in India.

Wat je in die rest mist is het typerende hier: de frontlinie waar Oost op West botst.

Het westen zou het allemaal anders gaan doen, kolonialisme was fout, bedacht men na WOII, de verhoudingen tussen volkeren en staten zou niet meer het recht van de sterkste zijn, nee, we zouden fatsoenlijk volgens de regels gaan werken en alle mensen zouden evenveel waard zijn en evenveel rechten hebben.

En wat doen ze, de eerste de beste keer dat zich een probleem stelt?

Ja eh sorry, uitzonderingsgevalletje, zielige joden, moet maar even.

Dat is wat de verhouding tussen het westen en het niet-westen in de tweede helft van de 20e eeuw en nog steeds in de 21e eeuw definieert.

Daarom is Israël / Palestina een open wond. Een rottende zweer. Die door zijn symboliek de hele wereld aangaat. Het westen zou zich gaan gedragen, maar er kwam meteen al weer niks van terecht.

Zoals Gandhi zei, onsterfelijke uitspraak: "Western civilisation? It would be a very good idea."

Begrijp je dat? Kan je dan begrijpen hoe ik dit standpunt inneem, juist vanuit het idee dat het a very good idea zou zijn?

John2
11-06-10, 12:57
'K beroep me nergens op, jij bent in de waan zich te beroepen op van alles en nog wat.
Nee hoor totaal niet in een waan of wat dan ook, het enigste wat ik zo snel mogelijk wil is dat beiden staten worden gevestigd en dat er dan wordt gekeken naar de rechtmatige eigenaren van de grond, omdat er de laatste jaren ook veel grond is verkocht door speculanten aan Joden en rijke palestijnen.

knuppeltje
11-06-10, 13:03
Tja, onze Super is als een klein bang jongetje dat iets stouts heeft gedaan maar wanhopig zijn daad probeert goed te blijven praten, en daarin steeds meer verstrikt raakt.
Onze Sjonny is een simpele mallot die totaal niet weet waarover hij lult, en onze erudite geschiedkundige, ik kan zijn naam niet uit m'n bek krijgen, is niets meer of minder dan een gewetenloze louche tweede-hands-autoverkoper.
Tja, aan hen zal de wereldverbetering niet liggen.

mark61
11-06-10, 13:46
Tja, onze Super is als een klein bang jongetje dat iets stouts heeft gedaan maar wanhopig zijn daad probeert goed te blijven praten, en daarin steeds meer verstrikt raakt.
Onze Sjonny is een simpele mallot die totaal niet weet waarover hij lult, en onze erudite geschiedkundige, ik kan zijn naam niet uit m'n bek krijgen, is niets meer of minder dan een gewetenloze louche tweede-hands-autoverkoper.
Tja, aan hen zal de wereldverbetering niet liggen.

:hihi: Na ik zie super eerder als iemand die wel slim is, maar lui. Hij wil even niet nadenken over het grotere beeld. Meer zo van: ja de aarde is een tranendal, waarom bij die ene traan stilstaan?

En dan probeer ik hem de euh significantie van die ene traan uit te leggen. Voor de hele wereldbevolking. Niet praktisch, maar theoretisch, geestelijk, moreel.

Oeh wat een grote woorden.

super ick
11-06-10, 16:27
Jij gaat terug naar prehistorische fantasietijden. Mijn vraag was: waarom doe je dat? Daar geef je geen antwoord op.


Dan moet je echt beter lezen Mark. Ik heb reeds gezegd waarom ik dat gedaan heb.

super ick
11-06-10, 16:30
'Ze' waren daar een minderheid, maar door massa-immigratie kwam daar verandering in. Die massa-immigratie werd de facto toegestaan

Jaja het is wat die massa-immigratie......

Hawa
11-06-10, 16:53
Oeverloos gelul
waar dictators van smullen
zij zijn diegenen met dikke lullen
en knuppels
en afweergeschut.

Bermbommetje?
Fosforbommetje?
Nucleaire macht
kernkop!

Splinterbommen in die spijkers
die kinderen
en ouderen doorboren
dwars door muren
door het raam en deur
praktijk

Je kinderen
je rijkdom
je familie
in die splinter
van
joris de splinter
die er niet
aandenkt
om vrede te stichtten!!

Zie die Gretta
met
demonen in haar ogen
is dat vrede dan!

Jezus, en Mohammed, en al die geestelijke/goddelijke boeken
zijn
papieren frutsels
die ons
haat
doen zaaien.

Niks nieuws onder onze Zon
die schijnt en schijnt
en hoop
ik
nooit verdwijnt
want dan
worden we
pegels
ijspegels
zonder
enige betekenis.

Mensen moeten denken
dat de morgen
ons die vreugde mag schenken,
zonder bom
en zonder
gezeik
wat je nu wel of niet doet.

Wij mensen
zo armzalig doen het goed.

Maar owee
die
politiek
ik krijg gelijk
een poliep
in mijn neus en aderen
opweg naar
dokter
maar

Het is boter bij de Vis.
Senior Swiebertje!

Geef mij nog maar een wiebertje
ik schreeuw niet meer mee
ik wil mijn stem behouden
zoals
Umm
Kalthoum!

Zo is het leven
vol verlangen
dat er nooit is.

Dat je alleen bent
altijd maar alleen staat
dat je nog
kan zingen

dat is god!

Want god is in de mensen als ze maar zien
in vervoering raken
huilen en
de schouders er onder zetten
dat
de mens het wel weet
maar de rest die de boel
torpedeert en\
totaal
opvreet.

holocaust is altijd aan de orde
wee aan gij rijke!!

Maar men ziet niet
men heeft die splinter niet
van Jezus
of aan die mohammed
waar je geen hemd
vuil aan mag zeggen
dan weet je het zolangzamerhand wel.

Ik denk
jij denkt
wij denken
ons denken

Denk de VREDE@!

John2
11-06-10, 17:01
nice poem tnx

mark61
11-06-10, 23:02
Dan moet je echt beter lezen Mark. Ik heb reeds gezegd waarom ik dat gedaan heb.

Dat is mij niet duidelijk geworden. Waar?

Maar goed, ik dus vreselijke moeite doen om een en ander op een rijtje te zetten en uit te leggen, respons van jou close to zero. Ergens zegt dat al genoeg.

mark61
11-06-10, 23:03
Jaja het is wat die massa-immigratie......

Yep, ongevraagde, illegale, gewapende.

knuppeltje
12-06-10, 09:18
:hihi: Na ik zie super eerder als iemand die wel slim is, maar lui.
Oeh wat een grote woorden.

Hij mekkert en dreint net een klein verongelijkt kind.

super ick
12-06-10, 13:47
Tja ik heb niet altijd de energie om ellenlange verhalen te fabriceren. Heb een behoorlijk druk leven. Ik kan niet zo veel tijd in die hobby steken als jij.

Bart.NL
12-06-10, 14:49
En het leidt ook nergens toe. De gemoederen raken verhit maar niemand wordt overtuigd.

tayyp erdogan
12-06-10, 15:51
Lijken Palestijnen aangespoeld in Gazastrook

De lichamen van twee Palestijnen zijn woensdag aangespoeld op de kust van de Gazastrook. Dat meldde het hoofd van de hulpdiensten in het gebied, Muawiya Hassanein.

De twee mannen zijn vermoedelijk in de nacht van zondag op maandag gedood bij een actie van de Israëlische marine. Volgens een militaire woordvoerder zag een Israëlische patrouille een boot met vier mannen in duikpakken, die op weg zouden zijn om een terreuraanval uit te voeren.

Hamas-zegslieden hadden maandag al de vondst van vier lijken bevestigd. Het zou gaan om leden van de Al-Aqsa Martelaren Brigades.

Palestijnen vallen Israëlische doelen zelden vanaf zee aan. In februari dumpten Palestijnse strijdgroepen explosieven in zee in de hoop daarmee Israëlische marineschepen te treffen. Drie van deze 'mijnen' spoelden aan op Israëlische stranden.

Bron: DePers / Beeld: redactie Maroc.NL
hoeft ook niet met die siyonisten moordenaars bloed wraak gaat komen insallah een tijd gaat komen zelfs de olijf bomen gaan zeggen kijk daar is een jood al intifada

mark61
12-06-10, 17:51
Tja ik heb niet altijd de energie om ellenlange verhalen te fabriceren. Heb een behoorlijk druk leven. Ik kan niet zo veel tijd in die hobby steken als jij.

Jij komt met het bekende onzinverhaal, klakkeloos napraten van zionisten.

Ik maak daar bezwaar tegen, met uitvoerige uitleg.

Dan heb jij opeens geen tijd meer voor 'mijn' hobby.

Je bent te kwader trouw. Zo vorm jij dus je mening. Je praat blind iemand na; als iemand je even wat uitlegt en corrigeert, wil je het gewoon niet horen.

Als je plots geen tijd hebt om je in een onderwerp te verdiepen, moet je er geen verwerpelijke mening over hebben. Of enige andere mening. Dat is gewoon ziek.

knuppeltje
13-06-10, 09:18
Tja ik heb niet altijd de energie om ellenlange verhalen te fabriceren. Heb een behoorlijk druk leven. Ik kan niet zo veel tijd in die hobby steken als jij.

Zonder lange verhalen lul je hier ook nog heel wat af.

John2
13-06-10, 14:05
hoeft ook niet met die siyonisten moordenaars bloed wraak gaat komen insallah een tijd gaat komen zelfs de olijf bomen gaan zeggen kijk daar is een jood al intifada
Tja misschien met Wilders aan de macht krijgen we eerder dat de appelbomen zeggen kijk een Moslim?

Slinger
13-06-10, 14:59
hoeft ook niet met die siyonisten moordenaars bloed wraak gaat komen insallah een tijd gaat komen zelfs de olijf bomen gaan zeggen kijk daar is een jood al intifada

Dank je wel dat je ons informeert over wat er in de koran staat.

Hawa
13-06-10, 15:52
Tja misschien met Wilders aan de macht krijgen we eerder dat de appelbomen zeggen kijk een Moslim?

Appelbomen
zijn die jodenbomen
waarin Wilders
bijt.

Ik geloof niet in die Adam en die Eva boom
het is het idioom
aan doemdenken.

Zoals die Wilders wel niet doet
Israel heeft zijn zegen
geld van de zionisten
laat hem
die Appelboom dan zijn.

Moslims zijn aan die vijg
maar
helaas
seksueel gefrustreerd
geraakt
ze bannen
vrije vrouwen
uit.

Ze bannen Hagar uit
moeder
van
Ismael!

Ze willen niet luisteren
ze willen geweld gebruiken
ze willen
taliban
verheerlijken
omdat ze niet denken
omdat ze
die vrijheid niet kennen
omdat ze de holocaust ontkennen.

Ze maaien de keppeltjes uit de straat
ze beuken homoos
(terwijl ze zelf wel doen)
gefrustreerd zijn die moslims
omdat ze denken
dat de hele wereld tegen moslims zijn.

Lees dan al die boeken slomboos
kijk dan hoe groot de poezie
wel niet is
in Libanon
in het Midden-Oosten.

Doe er iets mee
en zit niet te doemdenken
dat iedereen tegen jullie is.

Wilders zal wel tegen jullie zijn
maar
je houdt je kop dicht.

Is dat democratisch
in die zin
waar ooit
Islam
is geweest?

Taliban is overal op tegen
op de vrouwen
op de afbeelding van de tulp
zingen mag niet
is dat ISLAM!!!!!

Zeer zeker weten niet
ban de Taliban en kom in actie
en laat die vrouwen lopen
en laat die homoos lopen
is dat het gevaar?

Het gevaar aan de moslims
is
die hele shit aan zionisten!

En die hele shit aan zionisten zit gebakken in de islam
die niet
denkt
en weet
dat je zonder
haat
en zonder
haat
betere
dialoog
start
hanteert

verloochen je zelf niet
als je weet
dat islam
beter kan.

Het zijn altijd die klote wetten
de vrouwen
Anissa!

Lees die vrijheden dan
een keer
en loop niet te zeiken
keer op keer.

We weten wel zolangzamerhand wat Israel dus doet
maar
welke verandering
komt
er dan in de plaats.

Wantrouwen is de basis
aan die shit geloven
wantrouwen en
de vrouwen
zijn de
bok de
koeien
die
vereenzamen
en gek worden van
al die mannen die\schreeuwen
allah akbar!:huil::huil::huil:

Hawa
13-06-10, 15:58
spreuk!

Een mens die een ander lot dan het zijne aankan is een vruchtbaar wezen.

Elicha Ben Abuya (1ste eeuw).

Hawa
13-06-10, 16:11
waar is het water voor de vijgenboom
de dadel
de palm
de olijf
de citroen

Water is de misere
de bom
op de vrijheid!

Israel is de schuldige
de aanstichter
de hypocriet
de bandiet
de zion

Egypte
water
is de heilge dictator

waar is gerechtigheid?

Is geloof en macht dictator?

Helaas wel.

Hier heb je water uit de kraan
die je voeten kunnen wassen
en je handen en je hoofd
voor je gaat bidden
tot de heilge Allah!

In Marokko zijn het de armen
die wegkwijen
zonder water
in Palestina idem dito.

Was je kop zondaar
was je voeten en je tenen
en je mond spoelen!
vijf keer bidden op de dag
denk je dat
Allah
dit ziet
onder
Zijn geloof?

Bid maar
gedenk maar
doe de kraan open
en was je
van al je zonden!:maf2:

super ick
14-06-10, 11:43
Jij komt met het bekende onzinverhaal, klakkeloos napraten van zionisten.

Ik maak daar bezwaar tegen, met uitvoerige uitleg.

Dan heb jij opeens geen tijd meer voor 'mijn' hobby.

Je bent te kwader trouw. Zo vorm jij dus je mening. Je praat blind iemand na; als iemand je even wat uitlegt en corrigeert, wil je het gewoon niet horen.

Als je plots geen tijd hebt om je in een onderwerp te verdiepen, moet je er geen verwerpelijke mening over hebben. Of enige andere mening. Dat is gewoon ziek.

Nee Mark,

Jij hebt je best gedaan. Ik kan goed begrijpen dat jij onvrede hebt met het bestaan van Israel. Ik kan jou daarin heel goed volgen.
Aan de andere kant stelde ik dat er meer staten tot stand gekomen zijn door oorlog of annexering. Als je daar de puntjes op de i zet vind je ongetwijfeld ook veel onrecht.

Mijn uitgangspunt is dat Israel bestaat en niet terug te draaien is. (persoonlijk ben ik voorstander van een Israel in bv. Canada maar helaas....)
Als je als uitgangspunt blijft nemen dat Israel illegaal is, (jaja ik weet dat je daar 10 a-4tjes over kan aandragen), komt er nooit een oplossing.
Ik heb geen behoefte om een bespreekgeval tussen jou een Knuppel te worden. Een beetje meer bescheidenheid zou je niet misstaan. Jij hebt de waarheid namelijk niet in pacht. Al lijkt dat op dit forum al snel het geval.

Ik wil wel meer druk op Israel om de internationale grenzen te respecteren en de nederzettingen af te breken. De vlechtbaartjes hebben een religieuze agenda en doen Israel weinig goed. Net als de fundies aan de andere zijde.
Die houden het proces ook in een soort wurggreep.

Ik ben twee keer in Israel geweest en een half jaar in Libanon. Het vreemde is dat ik daar niet zoveel haat ben tegengekomen als hier.

super ick
14-06-10, 11:48
Als je plots geen tijd hebt om je in een onderwerp te verdiepen, moet je er geen verwerpelijke mening over hebben. Of enige andere mening. Dat is gewoon ziek.

Wat een gezever zeg!

Ga jij me nu voorschrijven hoe vaak en lang ik moet reageren voor ik een mening mag hebben?
IK ben zelfstandige en het is voor mij hollen of stilstaan. Zo kan het voorkomen dat ik wel eens een mening post zonder dat ik een ellenlange reactie die ik erop krijg punt voor punt kan beantwoorden.

Een beetje bescheidenheid zou je niet misstaan. Wijzig landverrader in je profiel maar in beroepsprikker!

Hawa
14-06-10, 15:53
Tja, onze Super is als een klein bang jongetje dat iets stouts heeft gedaan maar wanhopig zijn daad probeert goed te blijven praten, en daarin steeds meer verstrikt raakt.
Onze Sjonny is een simpele mallot die totaal niet weet waarover hij lult, en onze erudite geschiedkundige, ik kan zijn naam niet uit m'n bek krijgen, is niets meer of minder dan een gewetenloze louche tweede-hands-autoverkoper.
Tja, aan hen zal de wereldverbetering niet liggen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

SPREUK!

Teveel van de wereld afweten is een geloof

of een vooropstelling van wat de bedoeling van de wereld is:

in beide gevallen een rem
op
de menselijke
vrijheid.

Marc-Alain Quaknin (20ste eeuw)

mark61
14-06-10, 22:17
Wat een gezever zeg!

Ga jij me nu voorschrijven hoe vaak en lang ik moet reageren voor ik een mening mag hebben?
IK ben zelfstandige en het is voor mij hollen of stilstaan. Zo kan het voorkomen dat ik wel eens een mening post zonder dat ik een ellenlange reactie die ik erop krijg punt voor punt kan beantwoorden.

Een beetje bescheidenheid zou je niet misstaan. Wijzig landverrader in je profiel maar in beroepsprikker!

Nope, ik vertel je simpelweg dat je niet eerst een onzinnig verhaal moet ophangen, en als ik tegenwind geef, gauw roepen dat je er eigenlijk geen tijd voor heb.

Wat moet dat nou voorstellen? Je eist het recht op een ongeïnformeerde mening op?

Inhoudelijk heb je namelijk niks te melden.

Nr-3
14-06-10, 22:23
Israelisch hebben "de leugen" uitgevonden en houden hem in hoog aanzien en stand... Maar al liegen ze nog zo hard... De waarheid achterhaalt hem wel... Misschien worden wij nog wel getuigen van deze apocalyptische omwenteling...



Nou nou, de leugen is toch echt uitgevonden door een moslim hoor!
http://www.hyscience.com/archives/Baghda3.jpg

Hawa
15-06-10, 14:46
Nou nou, de leugen is toch echt uitgevonden door een moslim hoor!
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx

Welke leugen bedoel je?

Kijk nu eens naar Kirgizie, is daar geen volksopstand tegen hun eigen broeders en zusters.
Is Kirgizie niet die land van Russische overheersing, en by the way te troepen die de Amerikanen inzetten tegen Afghanistan.
Eerst was dit dus Dagastan, en nu dus Kirgizie.
Zie je al die vrouwen en kinderen op vrachtwagens geladen.
Zie je dat de geschiedenis zich steeds maar weer herhaalt in onschuldige mensen.

En wie helpt deze mensen, wie doet er iets?
De Amerikanen hebben boter op hun hoofd, ze doen niks, ze mekkeren alleen over die polie vervuiling van BP.

Obama doet ook niks.

Rusland is zo corrupt als het maar kan, die doen helemaal niks. Ze bewaken hun eigen haggie.

Maar onschuldige burgers,altijd zelfde aan liegen van die politieke lijders, die alleen hun macht hanteren.

Mensen redden, homaar, vissen en de dieren redden homaar,deze wereld met zijn corrupte leiders moeten zich echt schamen toch?

Het grote nieuws is over Afghanistan waar zoveel aan mineralen is gevonden, een goudmijn dus.
Maar de mensen,de vrouwen en de kinderen,homaar.

De Verenigde Naties, de rechten van de mens, waar Kirgizie ook bij hoort, homaar.

De verenigde Naties sinds 1948 opgericht over de Israelische overheersing geen woord, homaar.

Wir haben es nicht gewusst!

Zoals iemand zegt: als je worst lust.

Schaamteloos gaat het liegen en bedriegen wel voort onder zogenaamde democratische leiders.
Hoe kan dat?

Het is altijd zelfde: vrachtwagens vol met onschuldige mensen wegevoerd, je ziet alleen vrouwen en kinderen die nog zwaaien, en waar zijn al die mannen dan?

Wir haben ess nicht gewusst!

Ze weten nooit iets,netzolang als de andere genocide die al weer plaats gaat vinden, want in Kirgizie, is het sinds april van dit jaar la dweilen met de kraan open.

Let wel dat al die mensen in Oezbekistan,Dagastan,Kirgizie,Afghanistan en noem maar wat landen op, het afvalputje worden, van al die shit aan expansie.

Oezbekistan die klote leider doet ook niks. Hij is moslim geworden, daarom heet hij ook moslim, maar hij onderdrukt met behulp van de Russen zijn eigen volk.
De Amerikanen gebruiken die landen voor hun eigen gewin, en aan het volk,valt niks te zeggen.
Dan heb je nog die Taliban, die andere islamitische leiders, die jihad promoten omdat hun eigen land in gevaar is.

En zo kan ik nog wel even doorgaan, de Balkan, waar de christenen uit wraak voor al die moslims etnitische zuiveringen hebben, gedaan, maar iedereen, de Europeanen, de Amerikanen, deden dus niks.

Wederzijds dus ook.

Palestina zelfde:
Nooit is een politiek lijder gestraft zoals Sharon.
Nooit zijn die lijders aangepakt.

Aangepakt worden Fatah en Hamas.

Israel is heilig samen met die Russen, Amerikanen en Europeanen!!

Erdogan is er flauw van, die protesteert en wil op de volgende boot naar Gaza gaan varen, omdat Erdogan ook wel weet, hoe de seculieren,roet in het eten gooien, vanwege hun macht en militairen, en Europa doet niets.

Wilders wil geen groot Europa met Turkije erbij, omdat het allemaal moslims zijn, die niet te vertrouwen zijn, en Wilders is zelf niet te vertrouwen omdat hij van de corrupte Israelische club leeft, in die geld voor zijn eigen PVV.

Nederlanders die het beter willen, en ook geen moslims willen uitsluiten, zien niet dat Wilders van de verkeerde hoek zijn geld krijgt.
De VVD blijkbaar ook niet.
De christen democraten ook niet, maar zij willen geen gezichtverlies meer lijden, aan hun eigen achterban.

Hoe corrupt kan je wel niet zijn.

Het is een schande dat politici nooit kosjer zijn, altijd hypocriet, en liegen....

Dus met andere woorden iedereen liegt....

Het is een grote klote zooi!:huil::huil::huil::huil:

Umarvlie
15-06-10, 14:57
Nou nou, de leugen is toch echt uitgevonden door een moslim hoor!
http://www.hyscience.com/archives/Baghda3.jpg

De leugen is uitgevonden door die aap die uit de boom pletterde en vol hield dat dit nu evolutie was....

John2
15-06-10, 15:35
Tja, onze Super is als een klein bang jongetje dat iets stouts heeft gedaan maar wanhopig zijn daad probeert goed te blijven praten, en daarin steeds meer verstrikt raakt.
Onze Sjonny is een simpele mallot die totaal niet weet waarover hij lult, en onze erudite geschiedkundige, ik kan zijn naam niet uit m'n bek krijgen, is niets meer of minder dan een gewetenloze louche tweede-hands-autoverkoper.
Tja, aan hen zal de wereldverbetering niet liggen.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxx

SPREUK!

Teveel van de wereld afweten is een geloof

of een vooropstelling van wat de bedoeling van de wereld is:

in beide gevallen een rem
op
de menselijke
vrijheid.

Marc-Alain Quaknin (20ste eeuw)

Vreemd dat personen zoals Slinger, Super ick en ondergetekende altijd worden afgeschreven als onwetende, totaal geschifte malloten, terwijl personen die dit schrijven zich nog nooit heeft verdiept in de wereld geschiedenis of problematiek en blijven schelden op mensen die er vaak meer kennis van hebben, maar door hun schelden hem/haar te kort komen wensen te verdoezelen.
Wie is alweer vergeten dat ik ben afgebrand tot aan mijn tenen toen ik zei dat ik bij mijn bezoeken destijds in de Gaza Hamas milities zag schieten op Palestijnse burgers en dat zelfs na het vertonen van de documentaire de Moslims hier stug bleven volhouden dat Hamas goed werk deed.
Of het moment vorig jaar dat ik vertelde dat Afghanistan een land was rijk aan grondstoffen waarbij personen vertelden dat ik was gestoord.
Onkunde van de salon activisten vieren hoogtij op een site als maroc.nl puur en alleen, omdat men de objectiviteit uit het oog wenst te verliezen om hun gelijk te kunnen halen.
Het zelfde geld voor de Palestijnse gebieden waarin wij ons moeten afvragen of deze wel bestaansrechten hebben, gezien het feit dat er sinds lange tijd bij de VN een draaiboek ligt om de Palestijnse staat te erkennen, waarin ze slechts aan twee eisen moeten voldoen 1. De staat Israel erkennen, 2. Het vormen van een democratisch gekozen regering die voldoet aan de internationale wetten.
Zowel 1 als 2 voldoet de Palestijnen nog steeds niet aan na 60 jaar en zullen ze ook de volgende 600 jaar niet aan voldoen of er moet ineens een totaal andere wind gaan waaien binnen deze gebieden.

Hawa
17-06-10, 16:21
Vreemd dat personen zoals Slinger, Super ick en ondergetekende altijd worden afgeschreven als onwetende, totaal geschifte malloten, terwijl personen die dit schrijven zich nog nooit heeft verdiept in de wereld geschiedenis of problematiek en blijven schelden op mensen die er vaak meer kennis van hebben, maar door hun schelden hem/haar te kort komen wensen te verdoezelen.
Wie is alweer vergeten dat ik ben afgebrand tot aan mijn tenen toen ik zei dat ik bij mijn bezoeken destijds in de Gaza Hamas milities zag schieten op Palestijnse burgers en dat zelfs na het vertonen van de documentaire de Moslims hier stug bleven volhouden dat Hamas goed werk deed.
Of het moment vorig jaar dat ik vertelde dat Afghanistan een land was rijk aan grondstoffen waarbij personen vertelden dat ik was gestoord.
Onkunde van de salon activisten vieren hoogtij op een site als maroc.nl puur en alleen, omdat men de objectiviteit uit het oog wenst te verliezen om hun gelijk te kunnen halen.
Het zelfde geld voor de Palestijnse gebieden waarin wij ons moeten afvragen of deze wel bestaansrechten hebben, gezien het feit dat er sinds lange tijd bij de VN een draaiboek ligt om de Palestijnse staat te erkennen, waarin ze slechts aan twee eisen moeten voldoen 1. De staat Israel erkennen, 2. Het vormen van een democratisch gekozen regering die voldoet aan de internationale wetten.
Zowel 1 als 2 voldoet de Palestijnen nog steeds niet aan na 60 jaar en zullen ze ook de volgende 600 jaar niet aan voldoen of er moet ineens een totaal andere wind gaan waaien binnen deze gebieden.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Als jullie die kennis bezitten waar is die vrede dan?

Vanuit jullie geneuzel komt die vrede ook niet, en misschien van die andere prikkers hier op maroc.nl ook niet.

Jullie luisteren niet.

Hier in Nederland kunnen we gemakkelijk discusie voeren, omdat we hier zogenaamd vrij zijn.
Nederlanders hebben voor hun vrijheden gevochten, vooral het juk afwerpen van die klote religies, die de macht hadden, anderen uittesluiten.
Het waren toch wel de communisten en socialisten die voor de Nederlanders een beter bestaan hebben gemaakt.
Communisten en socialisten die vochten tegen de dictator Hitler.
OOk de christenen waren met mededogen tov van de joodse bevolking, maar toch die hele kliek aan corrupte Nederlanders hebben toch die holocaust veroorzaakt.

Het verzet was ook een diepte punt in onze geschiedenis, omdat onschuldige burgers ook als schuldigen werden afgemaakt.
Godzijdank krijgen die verzetslieden nog die kans om schoonschip te maken.

Maar dit is lang gelden toch?
OOk de joodse mensen werden uitgeleverd door joodse mensen, hun eigen volk.

Een kwestie van geld en vooral wegwezen, of de mensen uitbuiten, in zwarte handel etc.

Overal is zelfde, ook in Gaza.

Mensen die er beter van worden door die tunnel, waar ze bakken met geld verdienen.
Israel doet dit.
Zeg maar Duitsland deed dit en dat.
Anderen het slachtoffer, anderen de profiteurs.

Zelfde is Gaza!

Is niet goed te praten, moet anders.
Niet zo!

Irak!
Iran!
Israel!
Allemaal die steun van Amerika toch, met wapens,geld en vernietiging!!!!!!!

Weetje nog?

Moet het zo zijn?

Nee!

Het volk wordt uitgeleverd,
bloedbaden,wapens,pricisie bombardementen.

Grote vrees.

Volkshaat!

Snap elkaar dan.
Doe iets.
Rustig aan denken,niks meer zeggen.

Ruzie is nada!
Woorden spreken elkaar altijd wel tegen.

Ook ik spreek mijzelf tegen.

Underdog!

No way!

Vrijheid is maken van regels en toekomst die streven naar het vertrouwen waar iedereen op kan bouwen.

Niet het geloof, die altijd haar voetstuk zet op die vrijheid die men niet wil kennen, en dat Nederlanders ongelovigen zijn, zoals jihadies prediken, vanuit moskeeen, die waardeloze massa!

In Syrie kan men rustig naar de ortherdoxe Syrische kerk gaan, waar ze de geschiedenis herdenken, waar moslims en christenen samen zijn, en gelukkig van worden, dat is leven.

Vroeger waren moslims christenen, of niks, maar toch die achterstand in de gelederen en die verlichting in het westerse denken doet geen goed aan vrede.

Langzaam verlos je van onderdrukkig.

Zoals ook hier in Nederland jongens en meisjes zich hebben bevrijdt van het orderdoxe juk wat christendom heet.

De kerken stromen leeg, de achterlijkheid stroom binnen, omdat hier die vrijheid aan mening heert.


Misbruik van vrijheid!
Alles vast houden.

In land van herkomst heerst die vrijheid niet!

Schaamteloos zijn ook die moslims hoor?

Ze weten niks van geschiedenis!

Jammer dat wel.

Het is niet zo van Nederlanders tegen hun onwetenheid.

Nederlanders weten meer, maar zijn ook druk bezig, met hun eigen haggie, en denken niet mee....
Het gemekker moet een keer afgelopen zijn, iedereen kan in Vrede leven, als die Koran die Donald Duck moet zijn.....
En waarom gelijk in mineur als Mohammed afgebeeld wordt als een.........
Doe normaal.
Mohammed is niet die heiligste profeet, dat was Jezus ook al niet, als ik die boek lees van de geschiedenis van de lelijkheid, dan zie je al die kwade geesten, de hel en verdoemenis,
In Nederland in de geschiedenis brachten velen door in de psychiatrische inrichtingen, godsdienstwaazin,incest,geweld, en vooral gebrek aan liefde.
Dus de geschiedenis van moslims is zelfde wat Nederlnders hebben meegemaakt, ook in die criminale zin, waar vele Nederlanders achter de tralies verbleven, en vergeet niet de doodstraf.
Maar dat is allemaal geschiedenis...

Laten we rustig zijn, en onze vrijheden, samen vieren, dat wel gezelig volkje mogen zijn, met zijn allen toch?
Lachen is beter dan huilen,
en strelen en knuffelen is beter
dan meppen en slaan.
Gezichtverlies hebben we altijd wel
in goede zijn des woord.

Houd de moed er in.

En vergeet niet......
we zijn allemaal die mensen
die het goede willen doen.

Maar niet meppen en slaan
grote bek
of
niks zeggende teksten.
Israel is niet heilig, omdat Israel niet heilig wil zijn.

Inscha Allah!

Hawa
17-06-10, 16:49
Dit zeg ik omdat de Russen het regiem in die tijden al die mensen leerde lezen en schrijven, in dit land zijn geen analfabeten, maar wel moslims, betere moslims omdat ze krities zijn, en van het onderdrukkende harnas afwillen.

Maar dit volk, ooit het volk van de handel, de muziek en vooral samen door die deur kunnen, dat ze met zijn allen waren.
Hopeloos in deze tijden, in verdeel en heers, onschuldige kritiese mensen worden gemarteld en in de gevangenissen geworpen, waar zijn die Marokkanen dan met hun grote riffie bek, die niks weten en alleen maar plunderen of zogenaamd zo religieus zijn, dat we daar niks mee opschieten.

Vroeger was de Rif helemaal niet moslim.

Berberstammen waren veelzijdig in verschillende tradities.

Arabieren zijn de schuldigen in hun ogen omdat ze geassimileerd zijn, en vooral hun eigen taal niet mogen spreken, en daarom in Nederland hun eigen gramschap maar doorvoeren in geweld, en vooral in religie, in stam en die hele rambam aan familierechten waar de meisjes en ook de jongens de dupe van worden omdat ze nooit als familie samen mogen zijn.

Dat is het hele shit aan gegevens, waar boeken vol van worden geschreven, niet dat de Koran die Donald Duck is aan onderdrukking, maar dat de hele familie de onderdrukking probeert te handhaven vanwege het gezichtverlies.

Ik heb heel veel boeken gelezen waar meisjes zichzelf hebben bevrijdt.
Al die meisjes hebben nog nooit het heilige boek de Koran slechtgemaakt, ook hun familie niet.

Ze hebben zichzelf bevrijdt.

En ik hoop dat al die ouders een keer flexibel mogen zijn, de vaders, de moeders en vooral die zonen, die nada niks weten.

Jongens willen altijd wel meisjes en vrouwen versieren van andere religies, maar als ze pas op de plaats maken zijn het die tirannen waar ze hun eigen vrouwen onderdrukken, omdat ze van hun vrijheid niks willen afstaan, en dat is hypocriet.

Nog niet zolang geleden zaten de verblijf van mijn lijf huizen vol met Nederlandse, zeg maar Europese vrouwen, die onderdrukt werden door hun man, als het nu de tandarts, was of de notaris, het waren die bullebakken, waaraan de vrouwen, door hun emancipatie, en daadkracht en studie uiteindelijk van werden bevrijdt. Door eigen keuze te doen, en voorjezelf te zorgen, en vooral studie te doen. Niet om die mannen slecht te maken, nee te kiezen voor je eigen vrijheid. OOk voor je kinderen, en later voor de toekomst in Vrede!

En de moslim bevolking zit nu met die zelfde koers, en daaraan hoeft Wilders niets aan bij te voegen. Laat ze met rust,
Meisjes en de moeders doen het zelf wel, samen met die mannen die het goede doen, omdat ook in de Koran wel staat hoe de vrouwen zijn, en hoe ware het geluk wel niet moet zijn, dat je de vrijheden aan iedereen van denken en vermogen die vrijheid aan mag bieden,
Het duurt nog wel even, maar dan is er geen discriminatie meer, dan zien wel in dat we samen broeders en zusters zijn, en dat we samen deze wereld vertegenwoordigen in het goede, niet in het kwade.
Voorspoed is voor ons allen, dus maak er iets van
Inscha Allah!

John2
17-06-10, 17:04
=Hawa;4372326]
Als jullie die kennis bezitten waar is die vrede dan?
Over vrede kun je geen kennis bezitten, vrede is een gevoel van mensen die samen werken, samen leven in een gebied waarin ze weigeren strijd te leveren.
Vrede is ook het gunnen dat een ander soms iets meer heeft dan een ander.


Vanuit jullie geneuzel komt die vrede ook niet, en misschien van die andere prikkers hier op maroc.nl ook niet.
Jullie luisteren niet.

Vrede van de personen hier op maroc.nl hoef je niet te verwachten, zelfs hier is er onderling een strijd gaande.


Hier in Nederland kunnen we gemakkelijk discusie voeren, omdat we hier zogenaamd vrij zijn.
Nederlanders hebben voor hun vrijheden gevochten, vooral het juk afwerpen van die klote religies, die de macht hadden, anderen uittesluiten.
Het waren toch wel de communisten en socialisten die voor de Nederlanders een beter bestaan hebben gemaakt.
Denk eerder de studenten die in de jaren 60 en 70 massaal protesteerden tegen de overheid en tegen het geweld.


Communisten en socialisten die vochten tegen de dictator Hitler.
Ik denk dat het meerderen waren dan alleen de socialisten en communisten die vochten tegen de vijand en Hitler.


OOk de christenen waren met mededogen tov van de joodse bevolking, maar toch die hele kliek aan corrupte Nederlanders hebben toch die holocaust veroorzaakt.
Hoe dit verhaal steeds weer in de wereld komt weet ik niet, want juist in de kerken werden de Joden onderdak gegeven en onder de gelovigen voedsel bonnen verzameld om ze te voeden.


Het verzet was ook een diepte punt in onze geschiedenis, omdat onschuldige burgers ook als schuldigen werden afgemaakt.
Godzijdank krijgen die verzetslieden nog die kans om schoonschip te maken.
Vertel waar het verzet onschuldige burgers afmaakten?


Vrijheid is maken van regels en toekomst die streven naar het vertrouwen waar iedereen op kan bouwen.

Niet het geloof, die altijd haar voetstuk zet op die vrijheid die men niet wil kennen, en dat Nederlanders ongelovigen zijn, zoals jihadies prediken, vanuit moskeeen, die waardeloze massa!

Inderdaad dan kan er vrijheid wezen voor iedereen!!!

tayyp erdogan
18-06-10, 15:55
slinger schrijf in nl engels begrijp ik niet ik weet niet wat je bedoelt maar als negatief over me zegt met jou wil ik niet discussie je bent niet mijn tegenstander ok frree phalestina al intifada einde van die siyonizm onmenselijke dieren zijn nog hoger dan die klootzakken

Hawa
19-06-10, 13:06
slinger schrijf in nl engels begrijp ik niet ik weet niet wat je bedoelt maar als negatief over me zegt met jou wil ik niet discussie je bent niet mijn tegenstander ok frree phalestina al intifada einde van die siyonizm onmenselijke dieren zijn nog hoger dan die klootzakken

Als ik naar de voetbalwedstrijden kijk in Turkije zijn het altijd wel die mannen die schreeuwen en de waardeoordelen over laten aan al die voetballers.
Dat is Turkije!

En deze hooligans zijn beter dan al die politieke vraagstukken waar het land Turkije mee bezig is.
Hoofdoekjes zijn verboden door de seculieren, maar die seculieren maken er ook een dictauurpotje van.

Turkije wil graag bij de Europese Unie behoren, vooral Erdogan die dat bewerksteligt, maar ze laten(moslims hond in hun ogen) hem geen waarde toevoegen aan betoog voor vrije meninguitingen en vooral vrijheden die notabene ook bestaat in Islam!

Als de seculieren waarde hechten aan hun militaire macht en net zoals hier die hoofdoek wordt bestreden is geen enkele mening aan al onze vrijheden die beschreven staat in al onze grondwetten.

Radicale moslims maken grif gebruik van deze waanzin, en roeien onderling wel christenen uit, moord op willekeurige priesters en christenen, die de dupe worden van deze verdeel en heers politiek.

Het is toch te wrang voor woorden om mensen over de kling te jagen te vermoorden en te martelen.......

Welke waazinnige idioot heeft dit senario bedacht.

Dat zijn diegenen die de macht willen overnemen, en de bevolking tegen elkaar wil opzetten.

De mensen die hier in Nederland wonen en nieteens beseffen wat politieke vrijheid uiteindelijk echt betekent moet zijn hand in eigen boezem steken, en strijden voor al die vrijheden die staan voor al die culturen en godsdiensten die hier wonen en leven.

Maar als je geweld wilt gebruiken om de massa uiteen te drijven is geen Gandi,geen Nelson Mandela, of noem maar Che ..

Taliban is niks vergeleken met al die andere politieke lijders die uitgeroeid zijn en ontvoerd, dat is geen vrijheid, dat is politieke willekeur,die gebruikt maakt in Europese landen van tradities,stam en vooral die radicale islam die geschreven en aanbeden wordt, als vrouwenhaters zoals Abu Haraira!

Zoals sommige of vele mannen dus doen, vrouwen en meisjes in de gaten houden als koeien, dat die koeien nooit zelfstandig mogen grazen, dat ze dan wel gemolesteerd mogen worden in die afvalbak,uitstoting,verkrachting,en die slechte praatjes waarvan al die meisjes en moeders niet die koers varen zoals die mannen die het wel doen, en waardoor ze machteloos staan en ter prooi vallen aan die onderdrukking die zogenaamd islam moet zijn.

Maar de meeste mensen lezen geen boeken, ze horen het van die ander, en die ander heeft de macht, en sluit anderen uit.

Zo is het ook in Nederland, waar de jongens vrij baan moeten maken voor al die meisjes op de huwelijksmarkt, waaraan de jongens ook geen weet van hebben, omdat ze niet broederlijk en zusterlijk om mogen gaan met twee verschillende gelslachten, die hier met die verrotte bezem in wordt geslagen.

Je moet je bedekken, omdat de mannen worden gestoord in hun seksuele geaardheid, is toch te zot voor woorden, dat je je moet bedekken tegen seksuele frustraten.

Nederlandse hooligans beschouwen vrouwen ook als koeien. Die Nederlandse hooligans die in drugs dealen,vrouwen misbruiken, en grote bek uitoefenen op de rechterlijke macht.

Al die loosers als al die mannen die in vrouwenhandel hun macht uitoefenen moet zwaar bestraft worden, nooit meer los laten, omdat ze van vrijheid van onschuldige vrouwen en meisjes misbruik hebben gemaakt en hun als koeien laten dekken in de seksindustrie.

Waar is die liefde dan in mededogen in vrijheid dat je samen als jongen en meisje kan genieten van vrijheid in discussie en ook in die vrijheid in seksuele vrijheid.

Seksuele vrijheid wordt er uitgeramt.
Je mag niet seksueel vrij zijn.
Je mag wel haatdragend zijn, en anderen uitsluiten, en de deur dicht smijten,
schaamteloos wordt deze vrijheid uitgebuit in schaamteloos zijn in hoofdoek,achterdeurtjes politiek, en altijd zijn de vrouwen en de meisjes de dupe.
OOk de jongens worden de dupe van deze manipulatie van het geloof, van die manipulator als die Abu Haraira!

Ik heb genoeg gelezen over de profeet Mohammed,vzmh,
Mohammed, heeft nog nooit vrouwen in het verderf gezet, ook Aisja niet zijn lievelingsvrouw, en ook Kadaisjha niet, zijn toeverlaat, en eerste moslima in Islam tijdperk.

Al die mannen met hun haat en nijdt moeten zich schamen, en studeren, en weten, dat ook al die vrouwen intellect hebben,dat ze respect verdienen, en niet oeverloos worden vermoord en verkracht in die heilige shit aan familie traditie, en houd je bek over Nederlanders die met respect omgaan met religie en vooral met die vrijheden van als die moslimaas die wel of niet met die hooddoek willen lope, dat is weer die Wilders, die zoon van die joodse Indische moeder.
Wilders is zelfde aan jullie onderdrukking, die indentiteit die zoek is, die men wil zoeken en doorgronden, maar let wel!
Gij mag niet uitsluiten!
Niet frusteren omdat jezelf zoekende bent.

En haat spuugen op al die goedgelovige mensen die het goede doen, die zich niet welkom meer voelen, ook de Nederlanders voelen zich niet meer veilig omdat de rede zoek is.

Nederland Japan het is nogsteeds nul nul...

Zelfs die voelbal wedstrijden zijn niet meer voor rede vatbaar.

:maf2::maf2::slaap:

Hawa
20-06-10, 13:39
Al die klerlijders die de Nederlandse staat minachten, maar wel gebruik maken van al onze voorzieningen vind ik ook echt niet kunnen.
De eetpatronen van al die shit aan tribale stammen die hier de boel opvreten, onder de suikerziekte zitten, en nog nooit het patroon gaan volgen van je eigen een keer veranderen!
Straks komt heilige Ramadan er weer aan, een traditionele feest, door Mohammed,vz,h, in het leven geroepen.
Maar al die mensen die ziek zijn, en niet Ramadan mogen volgen doen het toch?
Welke idiotie is hier in verweven?

Ik snap het niet, moeders die zieke kinderen Ramadan op leggen, en er dood bij neervallen, is dat geloof?

Kunnen ze niet beter nadenken?

Tribale stammen zullen zich nooit veranderen, ook jij niet.
Gezichtsverlies toch?

En nog die vrouwen die niet mogen bevallen onder het oog van een mannelijke vrouwenarts?
Welke shit aan islam is hier gevestigt?

En al die vrouwen en meisjes mogen niks?
Aan hun wordt geen blik aan waardigheid gegund?

Vrouwen zijn de doeners, die het doen, de boel bijelkaar houden.
Mannen laten de kop hangen en zeiken over al die shit waaraan ze zelfd deel aan hebben.
En dat er nog eerwraak bestaat, en vrouwenbesnijdenissen, en uithuwelijken, en vooral die haat die wakkert, is schande in dit land Nederland.

De waarden en normen plakken jullie aan jullie eigen laars, en maar zieken over vrijheden, die schande zijn voor opgroeiende kinderen, die gefrustreert raken en vrouwen en meisjes maar willekeurig uitschelden voor hoer enzo?

Maar meedenken in dit systeem homaar.

We kunnen niet steeds die Europeanen de schuld geven van rascisme en uitbuiting en discriminatie dat doen jullie zelf wel.

Onder het mom van die vrijheid van menigsuiting waarop jullie op kotsen en ook nog een beroep op doen als stelletje zielige bedweters, die godbetere het anderen hun eigen vrouwen,meisjes en hun eigen zonen nieteens gunnen.

Het gezichtverlies! Zo heet dat! In tribale herzenloze stammen dus....
doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Hawa
22-06-10, 16:31
Vertel waar het verzet onschuldige burgers afmaakten?


Foutje bedankt!

Het verzet heeft fouten gemaakt dmv hun eigen verzetsmensen,andere verzetsmensen te doden. Zogenaamd onder het noemer als de verrader).

Dit is echter wel gebeurd,en ik betreur het dat dit ook gebeurd bij al die verzetsgroeperingen b.v. in Palestina.

Het is een vergelijkbaar iets. Tot op zekere hoogte. In Nederland praat men nu gemakkelijker over deze problematiek, ook de NSB-ers de kinderen zijn aan het woord. \iedereeen in Nederland mag zijn gruwelijke verhaal vertellen, en later kunnen de slachtoffers en de daders elkaar ontmoetten, en elkaar veronschuldigen, en dat is zeker mooi, en ook indentiek in geschiedenis.

Kunnen die radicale moslims die jihad voeren ook zo doen? Ik denk van niet.
De Palestijnse bevolking en de joodse bevolking willen als zusters en broeders samen leven, maar al die anderen gooien roet in het eten, en dit is begonnen via die radicale islam, die beinvloed zijn geworden door radicale teksten van imaams in Amerika die hun eigen moslims hebben geronselt, en gehersenspoelt, en notabene de Amerikaanse belastingen hebben opgelicht met hun zogenaamde chariatieve doelen, waar ze ook nog subsidie gelden hebben misbruikt, en aan mijoenen dollars het land hebben besodemietert en dit aan wapens en andere doelleinden zoals het opleiden van jihadies hebben gebruikt.

Osama bin Laden is geen vrijheidstrijder voor moslims maar een grote bedrieger die de ongelovigen over de kling wil jagen, en zoals nu gebeurd in Soedan,Afghanistan,Pakistan,Jemen,Somalie waar vele jihadies anderen over de kling jagen, zogenaamd fatwas uitdelen, en denken dat ze naast Allah staan en maar mogen doen wat ze zelf willen.

Voor de vrouwen zijn de jihadies onvriendelijk, bij het fascisme dus.

In Turkije op dit moment infiltreren jihadies, die zogenaamd vredelievend zijn, maar ondertussen de bevolking hersenspoelen. Jammer dat Erdogan dit niet inziet.

In Marokko ziet men dit wel en in EGypte dus ook, maar toch het is dweilen met de kraan dus open.

Voor de elfde september konden de slechtwillende moslims gewoon naar Amerika vertrekken en ook nog het staatsburgerschap aan vragen onder het mum van wetenschapper,computer deskundige,econoom of zelfs tot zieleherder.
Deze lieden zetten dus die chariatieve doelstelligen in, om de palestijnen maar te onderhouden, en al die zielige kinderen die wees waren geworden.
Bakken met geld hebben ze ingezameld, en gestort op lieden die jihadies gingen opleiden, vrouwen geen licht in hun ogen gunden, en maar preken in moskeeen en zieltjes verzamelen voor die doelleinden die niks met vrede lievende islam te maken hebben.
Overal prijkt Islamitische organisatie voor Palestina. Altijd het eerste woord Islamitische Jihad voor Palestina. Istamitische ditjes en datjes.
Het voorportaal voor de elfde september dus, waar de FBI geen kaas van lusste en niks ondernam. Hierarchie in machtsorde dus. Wat niet weet wat niet deert en andersom geen proces aan de broek voor geen enkele bewijsvoering.

Het zielige gedoe dat al die moslims worden gediscrimineerd door het westen heeft veel aanhangers geronselt in Noord-Africa,Oost-Africa,West-Africa,Indonesie, en hier in Europa dus wel te verstaan.

Hirschi Ali als jong meisje was zot op de |Moslim Brooder hood, jajaja.
De moslimbroederschap.
Haar zusje dus niet, en later dus wel, en Hirchi heeft de hele shit van haar afgeschut omdat ze wel weet dat niet het echte ware geloof Islam heet.
En daarom wil ze niks van dit geloof iets meer weten.
Vind ik ook wel jammer dat ze dit doet ze moet de ware daders ontmaskeren, zoals Abu Haraira,Quibt en die Hassan. die Haaters van al die ongelovigen, hier volgt een preek vanuit een moskee in Amerika, voor de elfde september 2001.

Hawa
22-06-10, 16:53
noot: dr.Salah Sultan bleek een man van gemiddelde lengte,zo-n veertig jaar oud en met donker haar,een donkere baard en zeer donkere ogen,die iets sinisters uitstraalden, Hij had kort geleden in Southfield,in de staat Michigan, de Islam American University opgericht.

Zijn preek:

Wat betekent..de goede zaak..voor U? En wat betekent het voor uw kinderen)..)Hoeveel weten ze af van de tragedies? Hebben we hen verteld dat de kinderen van Zion daar de baarmoeder van zwangere vrouwen opensnijden? Zoals Khalid M.Khalid in 1992 verklaarde,nadat hij een bezoek gebracht aan Shamir(Jitsjak Shamir,de Israelische minister-president ten tijde van de Golfoorlog) en een merkwaardige asbak op diens bureau had zien staan.
..Wat heeft U daar voor een rare asbak?..had hij hem gevraagd.
Waarop Shamir hem vertelde dat het de schedel van een embryo was. De schedel van een embryo! Een Israelische soldaat had de buik van een Palestijnse moeder opengereten,het embryo eruit gehaald,het hoofd eraf gehakt en die aan hem gegeven als een cadeautje.! Zo zijn de manieren van de joden. Een moslim of een willekeurig,andere niet jood vermoorden,doet ze niets. Want hun motto is...De niet-joden betekenen niets voor ons.......
In de talmoed staat geschreven: ..Als u een niet-jood tegenkomt,doodt hem!!!

Ik wil dat ieder kind nadenkt over de wond die palestina heet en over de acties die tot martelaarschap leiden(..) Ik wil een man zijn die zijn land verdedigt,die zijn eer verdedigt, die het heilge Jerzualem verdedigt. Als deze eer wordt geschonden,wil ik mijn leven geven. De dag zal komen dat deze mensen opstaan met het vaandel van de jihad in de hand(..) Het zionistische regime vormt een gevaar voor de joden, een gevaar,voor de christenen,een gevaar voor de Amerikanen. Israel zal jullie ondergang zijn, het zal jullie beroven van jullie soevereiniteit om zijn eigen belang te dienen. Ze vermoordden Amerikanen in Libanon om het conflict nog verder te laten escaleren. Het laat deze mensen volkomen koud wie ze de vernieling in helpen:..De niet - joden betekenen niets voor ons. Dood aan de niet - joden!..
Treft u een niet - jood aan die in nood verkeert,help hem niet, maar maak het allemaal nog erger voor hem,want dat is wat god behaagt.

super ick
30-06-10, 09:48
noot: dr.Salah Sultan bleek een man van gemiddelde lengte,zo-n veertig jaar oud en met donker haar,een donkere baard en zeer donkere ogen,die iets sinisters uitstraalden, Hij had kort geleden in Southfield,in de staat Michigan, de Islam American University opgericht.

Zijn preek:

Wat betekent..de goede zaak..voor U? En wat betekent het voor uw kinderen)..)Hoeveel weten ze af van de tragedies? Hebben we hen verteld dat de kinderen van Zion daar de baarmoeder van zwangere vrouwen opensnijden? Zoals Khalid M.Khalid in 1992 verklaarde,nadat hij een bezoek gebracht aan Shamir(Jitsjak Shamir,de Israelische minister-president ten tijde van de Golfoorlog) en een merkwaardige asbak op diens bureau had zien staan.
..Wat heeft U daar voor een rare asbak?..had hij hem gevraagd.
Waarop Shamir hem vertelde dat het de schedel van een embryo was. De schedel van een embryo! Een Israelische soldaat had de buik van een Palestijnse moeder opengereten,het embryo eruit gehaald,het hoofd eraf gehakt en die aan hem gegeven als een cadeautje.! Zo zijn de manieren van de joden. Een moslim of een willekeurig,andere niet jood vermoorden,doet ze niets. Want hun motto is...De niet-joden betekenen niets voor ons.......
In de talmoed staat geschreven: ..Als u een niet-jood tegenkomt,doodt hem!!!

Ik wil dat ieder kind nadenkt over de wond die palestina heet en over de acties die tot martelaarschap leiden(..) Ik wil een man zijn die zijn land verdedigt,die zijn eer verdedigt, die het heilge Jerzualem verdedigt. Als deze eer wordt geschonden,wil ik mijn leven geven. De dag zal komen dat deze mensen opstaan met het vaandel van de jihad in de hand(..) Het zionistische regime vormt een gevaar voor de joden, een gevaar,voor de christenen,een gevaar voor de Amerikanen. Israel zal jullie ondergang zijn, het zal jullie beroven van jullie soevereiniteit om zijn eigen belang te dienen. Ze vermoordden Amerikanen in Libanon om het conflict nog verder te laten escaleren. Het laat deze mensen volkomen koud wie ze de vernieling in helpen:..De niet - joden betekenen niets voor ons. Dood aan de niet - joden!..
Treft u een niet - jood aan die in nood verkeert,help hem niet, maar maak het allemaal nog erger voor hem,want dat is wat god behaagt.

Ja zo staat er ook 1 en ander in de Koran over Joden en ongelovigen.
Ik heb daar niet zoveel aan omdat het gaat in welke context de gelovigen 1 en ander plaatsen.
Ik lees jou altijd erg graag. Vooral het positieve dat jij altijd uit de islam weet te halen. Zo zou iedereen met zijn geloof om moeten gaan.

Helaas heeft de islam zich in de praktijk nog niet in positieve zin kunnen bewijzen.
Misschien een kans/uitdaging voor de islam in Europa?

John2
03-07-10, 08:34
Ja zo staat er ook 1 en ander in de Koran over Joden en ongelovigen.
Ik heb daar niet zoveel aan omdat het gaat in welke context de gelovigen 1 en ander plaatsen.
Ik lees jou altijd erg graag. Vooral het positieve dat jij altijd uit de islam weet te halen. Zo zou iedereen met zijn geloof om moeten gaan.

Helaas heeft de islam zich in de praktijk nog niet in positieve zin kunnen bewijzen.
Misschien een kans/uitdaging voor de islam in Europa?
Hierin heb jij een foute gedachten Super ick, immers wereld wijd kent de Islam diverse stromingen binnen de Islam, alleen in Europa spreken ze over één Islam die weigert iets te doen aan de wereldvrede laat staan een standpunt in te nemen die de wereldvrede enig sinds zou steunen.
Een klein en simpel voorbeeld;
Zou wereldwijd de steun aan hamas wegvallen zou er binnen de 2 maanden totale vrede zijn in het Midden Oosten.
Zou wereldwijd de steun wegvallen aan elke terroristische organisatie, zou binnen de 20 jaar de Islam geaccepteerd worden als vredestichtende organisatie.
Maar dan zal er eerst en vooral andere gedachten moeten gaan spelen bij de leiders binnen diverse culturen.

gerard1970
03-07-10, 20:26
Waarom bemoeien Marokkanen zich altijd zo met Palestina en alle zaken er om heen. Waarom besteden ze niet meer tijd aan de problemen in hun eigen land Nederland, waar hun eigen volk zo veel schade aanricht. Kan iemand mij dat vertellen?

Abu_Hurayrah
03-07-10, 21:26
Waarom bemoeien Marokkanen zich altijd zo met Palestina en alle zaken er om heen. Waarom besteden ze niet meer tijd aan de problemen in hun eigen land Nederland, waar hun eigen volk zo veel schade aanricht. Kan iemand mij dat vertellen?

Mensenlevens wegen zwaarder dan criminaliteit dat minder is.

John2
04-07-10, 12:12
Mensenlevens wegen zwaarder dan criminaliteit dat minder is.
Criminaliteit kosten mensenlevens.

Abu_Hurayrah
04-07-10, 13:03
Criminaliteit kosten mensenlevens.

Je kan veel zeggen, maar dat Marokkanen zo beestachtig mensenlevens nemen als het Joodse bezettingsleger, dat kun je vergeten.

super ick
05-07-10, 10:57
Hierin heb jij een foute gedachten Super ick, immers wereld wijd kent de Islam diverse stromingen binnen de Islam, alleen in Europa spreken ze over één Islam die weigert iets te doen aan de wereldvrede laat staan een standpunt in te nemen die de wereldvrede enig sinds zou steunen.
Een klein en simpel voorbeeld;
Zou wereldwijd de steun aan hamas wegvallen zou er binnen de 2 maanden totale vrede zijn in het Midden Oosten.
Zou wereldwijd de steun wegvallen aan elke terroristische organisatie, zou binnen de 20 jaar de Islam geaccepteerd worden als vredestichtende organisatie.
Maar dan zal er eerst en vooral andere gedachten moeten gaan spelen bij de leiders binnen diverse culturen.

Het gaat niet zozeer om de stromingen binnen de Islam. Hoewel de ene misschien meer geneigd is tot geweld dan de ander. (Soefies zijn dacht ik niet zo gewelddadig?). Er zijn Soenieten die aanslagen plegen en ook Sjiieten.

Het gaat erom hoe mensen hun geloof invullen. Staan ze meer open voor de donkere kant, of spreekt de andere kant hen meer aan? Beiden kanten kunnen hun motivatie uit de Koran halen. (dat konden Europeanen ook uit de bijbel)
Kennelijk zijn extremistische voorgangers (ik noem hen opzettelijk maar GEEN imams) in moslimlanden in staat groepen aan te zetten tot onverdraagzaamheid en zelfs tot geweld. Dit geweld keert zich in de meeste gevallen tegen andere moslims!
Vaak zie je een verband met uitzichtloosheid en niet te vergeten de stammencultuur!

Er zijn niet veel mensen nodig om een hele samenleving / economie kapot te maken. Als 1% van de bevolking vastberaden uit is op bloed en naar vuurwapens en bommen grijpt heb je al een oncontroleerbaar conflict. Naar Nederlandse begrippen zou dat namelijk betekenen dat 10.000 moslims (1% van 1.000.000 moslims in Nederland) over gaan tot geweld.

John2
05-07-10, 16:04
Je kan veel zeggen, maar dat Marokkanen zo beestachtig mensenlevens nemen als het Joodse bezettingsleger, dat kun je vergeten.
Ik neem aan dat je de Marokkanen in Nederland bedoeld want anders voor de conflicten in de Sahara kost dit jaarlijks ongeveer 20 doden en in april 2010 bracht de VN een rapport uit waaruit blijkt dat er voorlopig nog geen vooruitzicht is op een oplossing voor het conflict over de Westelijke Sahara. Volgens de Secretaris-generaal van de VN willen zowel Marokko als het Polisario niet tegemoet komen aan de ander, waardoor onderhandelingen vrijwel onmogelijk zijn.

Cijfers

Veel Saharanen zijn voor het geweld in de regio gevlucht naar Algerije en leven daar in vluchtelingenkampen. In een kamp bevinden zich tussen de 45.000 en 60.000 mensen. In totaal leven er zo’n 200.000 Saharanen in de vluchtelingenkampen.

John2
05-07-10, 16:14
Het gaat niet zozeer om de stromingen binnen de Islam. Hoewel de ene misschien meer geneigd is tot geweld dan de ander. (Soefies zijn dacht ik niet zo gewelddadig?). Er zijn Soenieten die aanslagen plegen en ook Sjiieten.

Het gaat erom hoe mensen hun geloof invullen. Staan ze meer open voor de donkere kant, of spreekt de andere kant hen meer aan? Beiden kanten kunnen hun motivatie uit de Koran halen. (dat konden Europeanen ook uit de bijbel)
Kennelijk zijn extremistische voorgangers (ik noem hen opzettelijk maar GEEN imams) in moslimlanden in staat groepen aan te zetten tot onverdraagzaamheid en zelfs tot geweld. Dit geweld keert zich in de meeste gevallen tegen andere moslims!
Vaak zie je een verband met uitzichtloosheid en niet te vergeten de stammencultuur!

Er zijn niet veel mensen nodig om een hele samenleving / economie kapot te maken. Als 1% van de bevolking vastberaden uit is op bloed en naar vuurwapens en bommen grijpt heb je al een oncontroleerbaar conflict. Naar Nederlandse begrippen zou dat namelijk betekenen dat 10.000 moslims (1% van 1.000.000 moslims in Nederland) over gaan tot geweld.
Als je dan uitgaat van dat bij alle partijen extremisten zitten dan zou je volgens jou berekening uitkomen op 1% van 16.000.000= 160.000 mensen die elkaar naar het leven staan en leven we dus op een bom alleen al in Nederland..............slik.

Abu_Hurayrah
05-07-10, 17:22
Ik neem aan dat je de Marokkanen in Nederland bedoeld want anders voor de conflicten in de Sahara kost dit jaarlijks ongeveer 20 doden en in april 2010 bracht de VN een rapport uit waaruit blijkt dat er voorlopig nog geen vooruitzicht is op een oplossing voor het conflict over de Westelijke Sahara. Volgens de Secretaris-generaal van de VN willen zowel Marokko als het Polisario niet tegemoet komen aan de ander, waardoor onderhandelingen vrijwel onmogelijk zijn.

Cijfers

Veel Saharanen zijn voor het geweld in de regio gevlucht naar Algerije en leven daar in vluchtelingenkampen. In een kamp bevinden zich tussen de 45.000 en 60.000 mensen. In totaal leven er zo’n 200.000 Saharanen in de vluchtelingenkampen.

Ik doelde inderdaad in reactie op Gerard op de Marokkanen uit Nederland - dat bedoelde hij immers, maar als je het over de Marokkaanse overheid wilt hebben, dan is de criminaliteit onder de Marokkanen in Nederland een greintje bij die cijfers die je noemt over de Westelijke Sahara (waar je gek genoeg niet eens een bron bij vermeld) en is de Sahara weer op zijn buurt een greintje bij de beestachtige vergrijpen van het Joodse leger. Dus om mijn antwoord te vervolmaken voor Gerard en voor iedere lezer, is datgene waar de meeste leed is, met als summum jarenlang bosjes aan mensenlevens in Palestina, het meest rechthebbend voor onze aandacht.

Hawa
05-07-10, 17:32
Ja zo staat er ook 1 en ander in de Koran over Joden en ongelovigen.
Ik heb daar niet zoveel aan omdat het gaat in welke context de gelovigen 1 en ander plaatsen.
Ik lees jou altijd erg graag. Vooral het positieve dat jij altijd uit de islam weet te halen. Zo zou iedereen met zijn geloof om moeten gaan.

Helaas heeft de islam zich in de praktijk nog niet in positieve zin kunnen bewijzen.
Misschien een kans/uitdaging voor de islam in Europa?

In het jaar 2004,waarin de terroristiche islam allang zijn slag heeft geslagen.
Hamas....was een terroristische organisatie, waaraan de moskeeen in Amerika,miljarden dollars doorsluisden naar de islamitische jihad,

Hiervoor waren Osama BinLaden al zorgvuldiger te werk, om al die ongelovigen uit te gaan schakelen.

Dertig jaren hiervoor werden moslims jihadies, met hun propaganda services.

Het regiem Saoedie Arabie heeft veel bewerkstelligt in hun Wahabistische leer, haat tegen de joden, en tegen al die westerlingen.

Het kardinale punt is dat ook saoedische prinsen en prinsessen,familieleden en clans zich gingen verheerlijken in het westerse systeem.
Maar toch, het addertje onder het gras, was zelfbehoudt in geloof en vooral die structuur aan geloof in het wahabisme.

Het wahabisme is gewoon de Koran handhaven, en niet anders.

De joden als honden, en het westen als apen verkondigen, maar wel het geld binnenslepen, en zogenaamd netjes doen, maar toch met een wrde glimlach glimlachen.

Het westen, en vooral Amerika is de oorzaak van 9/11/01.

Ze hebben alles in de doofpot gestopt.
Ze hebben Saoedie met rust gelaten.
Nog nooit weet men hoe die shit in gang is gezet.
De FBI/CIA weten het wel.

Maar ze laten alles maar in de luwte hangen.

Hamas is terror. Maar die achterban van Hamas is helemaal die terror,omdat ze islamitische jihad bezigen.
Als er jongerenkampen worden getrorpedeerd, omdat in dat kamp jongens en meisjes vertegenwoordigt zijn?

Hamas weet van niks.

Islam weet nooit iets, ze liegen en bedriegen en spreken met twee tongen, dat is het euvel.

Israel kan met vreugde zijn doel heiligen, omdat die islam niet te vertouwen is.
Ze willen de Isralieten de zee indrijven, die radicale islam dus.
En de onnozele Marokkanen die hier wonen en zich gediscrimineerd voelen, kunnen hun gram halen over het feit dat Israel een gestapo land is.

Heb ik ook gezegt.

Maar zo makkelijk is het niet, de schuldige aan te wijzen.

Niemand wil gezichtverlies lijden en propaganda vanuit die heilige huisjes is in mijn ogen het ergste op deze aarde.
Willekeurige mensen lastig vallen met praatjes,geld inzamelingen,niet voor die kinderen die wees zijn geworden maar voor de Islamitische Jihad.

Nouja de christen doen nog steeds hetzelfde, dus wat maakt het uit om elkaar te vervloeken.

Het begin is om te verzoenen, dat mensenlevens tellen, dat die mensen gewoon op deze aarde kunnen leven, staat ook in die goddelijke boeken.

Dus het is raadzaam om je mond te spoelen met afwasmiddel, omdat elke zin die men spreekt niet de waarheid aan het licht brengt.
Elke zin die men spreekt denkt uit het licht te spreken, maar dat licht is er niet, het is haat en die haat zaait en wel voort vanuit die kanzel waaruit men spreekt.

Hamas is niet diegene die vrede wil, omdat de islamitische jihad wel roet in het eten gooit.
Fatah was het zelfde gezeik.

Al die groeperingen worden gefinancierd vanuit het westen, vooral door belasting ontduiking vanwege het goede doel.

En de FBI en de CIA weten wel beter, en hebben niks gedaan aan 9/11/01.

De doofpt is het geld vanuit het midden-oosten,vooral Saoedie Arabie, met hun BinLaden.

Er was genoeg informatie over het feit dat terror Amerika zou vernietigen, het begon al in 1993. Aanslag op het WorldTrate Centrum.
Maar de vreemdelingendienst daar lette op den duur wel op, maar kreeg geen enkele steun van de FBI.
In Moskeeen werden de joden als honden behandeld, en als grootste gevaar gezien.
De hele situatie in Irak, Soedan, en Palestina werd niet in een vergrootglas geplaatst, om die terror tegen te houden.
Amerika deed zaken met terror. Met Osama BInLaden, die al van te voren de ongelovigen van de kaart wilde vegen.

En wat krijg je dan.

Boontje komt om zijn loontje..

En nu terzake, in het kommer en kwel.

Weg met radicale islam, en met die shit aan geld expansie die nooit en te nimmer hun schuld willen inlossen.

Ze laten de arme mensen stikken, ze wakkeren haat aan, ipv van liefde, waar is onze wereld dan voor geboren.

Voor altijd maar oorlog,verderf,verkrachtingen,indoctrinatie in geloof en geld expansie, nazisme, dat nog nooit is verdreven...

Wat een wereld!!!

Abu_Hurayrah
05-07-10, 17:43
Het wahabisme is gewoon de Koran handhaven, en niet anders.

En de Soennah, dus niet alleen de Koran. Waar jij zo te zien weinig mee op hebt.

John2
05-07-10, 20:03
=Abu_Hurayrah;4388226]Ik doelde inderdaad in reactie op Gerard op de Marokkanen uit Nederland - dat bedoelde hij immers,
Ok laten we het hebben over de criminaliteit in Nederland, en ons dan beperken tot de handel in harddrugs er zijn ongeveer 100.000 harddrugs gebruikers in Nederland. Bron: (www.rijksoverheid.nl/bestanden/documenten-en-publicaties/publicaties-pb51/het-drugsbeleid-in-nederland/16br2009g006-drugsbeleid-nl-pdf.pdf+kg.+Drugs+in+Nederland+door+criminaliteit&hl=nl&gl=nl&pid=bl&srcid=ADGEESg41j-NL9-qixgx6WElb0VJerv9WZ9MnpQNkhYGu3PSq1jDST4GOQLyoNPHw Bi9du3JVN1_6-WfcExad6TJA15FjS2Z2yygh65AdUQ8PN1goAGoEU1F1HpEd2H6 1ZEr-rCTR243&sig=AHIEtbQQbjCVUeEZV4E2KS8-fXX-WFjPcQ) waar gemiddeld 100-110 mensen per jaar sterven, door gebruik van drugs.
En dit is slechts 1 klein geval van criminaliteit.


maar als je het over de Marokkaanse overheid wilt hebben, dan is de criminaliteit onder de Marokkanen in Nederland een greintje bij die cijfers die je noemt over de Westelijke Sahara (waar je gek genoeg niet eens een bron bij vermeld)
Inderdaad valt dit in het niets gelukkig zijn de Marokkanen hier ook niet zo moeilijk (Mijn bron is in deze un.org)


en is de Sahara weer op zijn buurt een greintje bij de beestachtige vergrijpen van het Joodse leger. Dus om mijn antwoord te vervolmaken voor Gerard en voor iedere lezer, is datgene waar de meeste leed is, met als summum jarenlang bosjes aan mensenlevens in Palestina, het meest rechthebbend voor onze aandacht.
En zo is het in Sudan is het weer erger als in Gaza.

super ick
06-07-10, 11:35
En de Soennah, dus niet alleen de Koran. Waar jij zo te zien weinig mee op hebt.

Het gaat om interpretatie.
Niet om alle duistere donkere zaken uit de Koran te halen en die er bij een ongeletterde groep in te pompen zodat deze mensen geen licht meer kunnen zien en alles wat geen moslim is als kwaad, gevaarlijk en minderwaardig beschouwen.

Zie een ander zoals jezelf gezien wilt worden. Als gelijke met dezelfde basale behoeften als veiligheid, welstand, ontwikkeling, etc.

Kijk alleen eens naar de vooruitgang in landen waar de Islam op grote schaal op een extremistische manier wordt uitgedragen. Daar komt geen enkele vorm van ontwikkeling op het gebied van scholing, geneeskunde, techniek, economie, landbouw, etc vandaan.
Was er geen olie geweest dan waren het allen ontwikkelingslanden. Als de meesten dat al niet zijn.
Allerlei stromingen en stammen staan een nationale eenheid, die onontbeerlijk is om een land te ontwikkelen, in de weg.
Het enige dat verenigd is haat. Dat is toch droevig?

Abu_Hurayrah
06-07-10, 15:14
Het gaat om interpretatie.
Niet om alle duistere donkere zaken uit de Koran te halen en die er bij een ongeletterde groep in te pompen zodat deze mensen geen licht meer kunnen zien en alles wat geen moslim is als kwaad, gevaarlijk en minderwaardig beschouwen.

Zie een ander zoals jezelf gezien wilt worden. Als gelijke met dezelfde basale behoeften als veiligheid, welstand, ontwikkeling, etc.

Kijk alleen eens naar de vooruitgang in landen waar de Islam op grote schaal op een extremistische manier wordt uitgedragen. Daar komt geen enkele vorm van ontwikkeling op het gebied van scholing, geneeskunde, techniek, economie, landbouw, etc vandaan.
Was er geen olie geweest dan waren het allen ontwikkelingslanden. Als de meesten dat al niet zijn.
Allerlei stromingen en stammen staan een nationale eenheid, die onontbeerlijk is om een land te ontwikkelen, in de weg.
Het enige dat verenigd is haat. Dat is toch droevig?

Jij bent duidelijk een zwartkijker als het op Moslims aankomt. Er zijn in tegenstelling tot wat jij beweert wel degelijk landen die zonder olie-inkomsten welvarende landen zijn waar Moslims wonen, ik noem er maar eens een paar: Turkije, Singapore, Maleisië.

super ick
06-07-10, 15:39
Jij bent duidelijk een zwartkijker als het op Moslims aankomt. Er zijn in tegenstelling tot wat jij beweert wel degelijk landen die zonder olie-inkomsten welvarende landen zijn waar Moslims wonen, ik noem er maar eens een paar: Turkije, Singapore, Maleisië.

Nog Arabische voorbeelden?

p.s. in deze landen wordt de Islam niet op extremistische wijze in ongeletterden gepompt.

super ick
06-07-10, 15:41
Jij bent duidelijk een zwartkijker als het op Moslims aankomt. Er zijn in tegenstelling tot wat jij beweert wel degelijk landen die zonder olie-inkomsten welvarende landen zijn waar Moslims wonen, ik noem er maar eens een paar: Turkije, Singapore, Maleisië.

Nog Arabische voorbeelden?

BTW in de landen die jij noemt als voorbeeld wordt de islam niet op extremistische wijze in ogeletterden gepompt.

Abu_Hurayrah
06-07-10, 15:45
Nog Arabische voorbeelden?

p.s. in deze landen wordt de Islam niet op extremistische wijze in ongeletterden gepompt.

Waarom plak je aan het Arabisch zijn automatisch het etiket van achterstelling?

Voor mij is het zeer nobel om het Arabisch te beheersen. Daar het de taal is waarin de Koran en Hadith geopenbaard zijn.

John2
06-07-10, 15:51
Jij bent duidelijk een zwartkijker als het op Moslims aankomt. Er zijn in tegenstelling tot wat jij beweert wel degelijk landen die zonder olie-inkomsten welvarende landen zijn waar Moslims wonen, ik noem er maar eens een paar: Turkije, Singapore, Maleisië.

TURKIJE:

Turkije is niet alleen een land met een enorm grote bevolking. Het is ook nog eens een heel arme bevolking. Het gemiddeld inkomen is 2.800 dollar. Maar als we rekening houden met het feit dat je voor een dollar in Turkije een groter pakket goederen en diensten kunt kopen dan in bijvoorbeeld de Verenigde Staten komen we uit op een inkomen per hoofd van ongeveer 7.000 dollar (tegen koopkrachtpariteit). Dat is toch nog steeds heel wat minder dan het gemiddelde van de 25 EU-landen (ongeveer 24.000 dollar) en het ligt zelfs een eind onder het gemiddeld inkomen van de tien nieuwe EU landen (bijna 11.000 dollar).

Nog geen vier jaar geleden stond de Turkse economie er allerbelabberdst voor. Een paar cijfers. Het inkomen per hoofd daalde van 6.668 naar 6.219 dollar. Een inkomensdaling van bijna 7 procent in één jaar. De inflatie was ongeveer 55 procent. De geregistreerde werkloosheid bedroeg 8,5 procent van de beroepsbevolking. Een cijfer dat de ernst van het probleem nog flink onderschat doordat in Turkije veel verborgen werkloosheid bestaat. En tot slot: de Turkse overheid had een tekort op zijn begroting van ruim 16 procent van het bruto binnenlands product (bbp). Bron http://www.nrc.nl/krant/article1629965.ece/Turkije_komt_eraan

SINGAPORE:

Religie

Het land kent een veelheid aan godsdiensten[1]:

* boeddhisme (42,5%)
* islam (14,9%; voornamelijk etnische Maleisiërs)
* christendom (14,6%)
* taoïsme (8,5%; voornamelijk etnische Chinezen)
* hindoeïsme (4%; voornamelijk etnische Indiërs)
* overig (0,7%)
* geen religie (14,8%).
dus geen Islamitische staat

Maleisië:


Feiten en cijfers
Officiële naam

* Maleisië (Malaysia)

Inwoner

* Maleisiër (m), Maleisische (v)

Bijvoeglijk naamwoord

* Maleisisch

Staatsvorm

* Constitutionele keuzemonarchie binnen het Gemenebest
* Maleisië is opgedeeld in 13 staten en 3 federale territoria.

Hoofdstad

* Kuala Lumpur

Taal

* Bahasa Malaysia, Chinees, Tamil, Iban en Engels

Aantal inwoners

* 26,6 miljoen

Oppervlakte

* 329.758 km² (8 keer Nederland)

Inkomen per inwoner (per jaar)

* USD 13.300 (NL: 38.500)

Levensverwachting (gemiddeld)

* 73,0 jaar (NL: 79,8 jaar)

Munteenheid

* Ringgit (MYR)

Landcode kenteken

* MAL

Landcode internet

* .my

bron http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_571&themaId=BEST_P_4

Abu_Hurayrah
06-07-10, 16:44
TURKIJE:
Bron http://www.nrc.nl/krant/article1629965.ece/Turkije_komt_eraan

Turkey has the world's 15th largest GDP-PPP[68] and 17th largest Nominal GDP.[69] The country is a founding member of the OECD and the G-20 major economies. Bron (http://en.wikipedia.org/wiki/Turkey#Economy)


SINGAPORE:
dus geen Islamitische staat

Dat heb ik ook niet gezegd. Ze hebben daar shari'a rechtbanken bij de overheid, zie:

http://www.syariahcourt.gov.sg/

Wat wellicht onder de categorie die super ick bedoelt valt.


Maleisië:
bron http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_571&themaId=BEST_P_4

Voor Maleisië idem.:

http://www.esyariah.gov.my/

Voor meer info over de sharia vanuit de overheid in Maleisië, zie:

http://en.wikipedia.org/wiki/Syariah_Court

Tot slot:

Malaysia is also one of the region's leading education and healthcare providers. Malaysia is recognised as a newly industrialised country.[71] In 2008, GDP per capita (PPP) of Malaysia stands at US$14,215, ranking it 48th in the world, and 2nd in Southeast Asia (after Singapore). Bron (http://en.wikipedia.org/wiki/Malasia#Economy)

super ick
06-07-10, 18:27
Waarom plak je aan het Arabisch zijn automatisch het etiket van achterstelling?

Voor mij is het zeer nobel om het Arabisch te beheersen. Daar het de taal is waarin de Koran en Hadith geopenbaard zijn.


Erg fijn voor je maar dat vroeg ik je niet.

Bovendien 'plak' ik niets. Ik stel slechts feitelijk vast. Ik geef je er nog voorbeelden bij ook.

John2
08-07-10, 19:06
Goederenhulp naar Gaza
Gisteren zijn 207 vrachtwagens naar Gaza gekomen om goederen af te leveren. Dit is een stijging van 60%. Er kunnen 150 vrachtwagens dagelijks door de Kerem Shalom grensovergang. De rest gaat via Erez en Karni. Ook werden 96 patiënten Israël toegelaten voor een medische behandeling. (bron: IDF)

Aantal terroristische aanvallen in juni 2010 gelijk aan die van mei 2010
In juni 2010 hebben 62 terroristische aanvallen plaats gevonden. Dit aantal is bijna hetzelfde als in mei. Toen waren er 63 aanvallen. In Jeruzalem is het aantal aanvallen verminderd van 14 naar 7. In Gaza vond een stijging plaats van 32 naar 34. Op de West Bank een stijging van 17 naar 21. Er werden 14 raketten en 17 mortieren afgeschoten waarbij 22 doelen werden geraakt. (bron: IDF)

John2
08-07-10, 20:50
Palestijns terrorisme gaat door in de eerste zes maanden van 2010 hebben de Palestijnen 4 Israëliërs en 1 Thai gedood en 232 gewond. Er werden 139 raketten afgeschoten, 130 Arabieren met messen werden opgepakt, 60 schietincidenten, het overrijden van Israëlische personen door Arabische automobilisten. In totaal werden 12 terroristen gedood door de IDF.

[URL="http://itunes.apple.com/il/app/israel-mfa/id379256137?mt=8 (bron: ministerie BuZa Israël) (bron: ministerie BuZa Israël)[/URL]