PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël laat prik en chips toe in Gaza



IbnRushd
09-06-10, 19:51
Israël laat prik en chips toe in Gaza

Gepubliceerd: vandaag 15:44
Update: vandaag 15:48

Israël gaat een aantal goederen die voorheen de Gazastrook niet in mochten vanwege een blokkade om de veiligheid van het land te garanderen, binnenkort toelaten. Het gaat onder meer om frisdrank, sap, fruit, salade, koekjes, chips en scheerschuim.

Het verbindingskantoor, dat gerund wordt door de Palestijnse autoriteit, maakte bekend dat een aantal goederen die vorige week nog verboden waren, vanaf begin volgende week weer ingevoerd kan worden.

Op de lijst van toegestane goederen voor de Gazastrook staan momenteel ongeveer 130 producten. Voordat de radicale beweging Hamas de macht in het gebied overnam in 2007, stonden er nog vierduizend producten op die lijst.

Israël liet weten de beslissing om de economische blokkade te versoepelen al enkele weken geleden genomen te hebben.

depers.nl


Met chips en prik kunnen ze vast gevaarlijke bommen maken. Niet waar John2?

John2
09-06-10, 20:48
Israël laat prik en chips toe in Gaza

Gepubliceerd: vandaag 15:44
Update: vandaag 15:48

Israël gaat een aantal goederen die voorheen de Gazastrook niet in mochten vanwege een blokkade om de veiligheid van het land te garanderen, binnenkort toelaten. Het gaat onder meer om frisdrank, sap, fruit, salade, koekjes, chips en scheerschuim.

Het verbindingskantoor, dat gerund wordt door de Palestijnse autoriteit, maakte bekend dat een aantal goederen die vorige week nog verboden waren, vanaf begin volgende week weer ingevoerd kan worden.

Op de lijst van toegestane goederen voor de Gazastrook staan momenteel ongeveer 130 producten. Voordat de radicale beweging Hamas de macht in het gebied overnam in 2007, stonden er nog vierduizend producten op die lijst.

Israël liet weten de beslissing om de economische blokkade te versoepelen al enkele weken geleden genomen te hebben.

depers.nl


Met chips en prik kunnen ze vast gevaarlijke bommen maken. Niet waar John2?

Toon mij de lijst op een site zoals CIDI of VN en ik geloof je :maf2:

IbnRushd
09-06-10, 21:12
Toon mij de lijst op een site zoals CIDI of VN en ik geloof je :maf2:

Dus je gelooft de krant niet, tenzij in het voordeel van Israël?

't Staat overigens overal. Ook in Israëlische kranten. Israël heeft het ook niet ontkent, omdat zij zelf met het nieuws kwam.

VN geloof je vast ook niet, want zij kwam met het Goldstone-rapport.

En mag ik vragen waarom je CIDI een onpartijdige en zeer betrouwbare nieuwsbron vindt?

mark61
09-06-10, 21:24
Toon mij de lijst op een site zoals CIDI of VN en ik geloof je :maf2:

Imbeciel.

fisherman1969
09-06-10, 21:44
Israël laat prik en chips toe in Gaza

Gepubliceerd: vandaag 15:44
Update: vandaag 15:48

Israël gaat een aantal goederen die voorheen de Gazastrook niet in mochten vanwege een blokkade om de veiligheid van het land te garanderen, binnenkort toelaten. Het gaat onder meer om frisdrank, sap, fruit, salade, koekjes, chips en scheerschuim.

Het verbindingskantoor, dat gerund wordt door de Palestijnse autoriteit, maakte bekend dat een aantal goederen die vorige week nog verboden waren, vanaf begin volgende week weer ingevoerd kan worden.

Op de lijst van toegestane goederen voor de Gazastrook staan momenteel ongeveer 130 producten. Voordat de radicale beweging Hamas de macht in het gebied overnam in 2007, stonden er nog vierduizend producten op die lijst.

Israël liet weten de beslissing om de economische blokkade te versoepelen al enkele weken geleden genomen te hebben.

depers.nl


Met chips en prik kunnen ze vast gevaarlijke bommen maken. Niet waar John2?

Je speelt de bal weer op John 2 .(met bommetjes maken ).
Ondertussen de kop van de topic op kinderlijke manier verbasteren

Valt me nog mee dat de kop niet luidt:
Israel laat koek en sopie tent toe in gaza strook.
Nog niet zolang geleden?? mochten de passagiers in vliegtuigen niet eens scheer schuim meenemen !! alsmede frisdrank onder druk !en nog enkele normale zaken zoals nagelschaartjes enz enz
Waar voor was dat ook al weer ??
En ik vlieg niet elke dag is dat nog steeds van kracht ?
Jou volgende vraag kan zijn : wat heeft dat nou met Israel te maken ?
Denk dan maar ff heel goed door zou ik zeggen.

Kal-El B.V
09-06-10, 21:55
Je speelt de bal weer op John 2 .(met bommetjes maken ).
Ondertussen de kop van de topic op kinderlijke manier verbasteren

Valt me nog mee dat de kop niet luidt:
Israel laat koek en sopie tent toe in gaza strook.
Nog niet zolang geleden?? mochten de passagiers in vliegtuigen niet eens scheer schuim meenemen !! alsmede frisdrank onder druk !en nog enkele normale zaken zoals nagelschaartjes enz enz
Waar voor was dat ook al weer ??
En ik vlieg niet elke dag is dat nog steeds van kracht ?
Jou volgende vraag kan zijn : wat heeft dat nou met Israel te maken ?
Denk dan maar ff heel goed door zou ik zeggen.

Misschien moet je je eigen advies eens ter harte nemen ??

Kal-El B.V
09-06-10, 22:12
Toon mij de lijst op een site zoals CIDI of VN en ik geloof je :maf2:



http://news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/pdfs/05_05_10_gazaimports.pdf

http://gisha.org/UserFiles/File/HiddenMessages/ItemsGazaStrip060510.pdf

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8101002.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7545636.stm#food

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/06/01/flotilla.questions/index.html

http://www.haaretz.com/print-edition/news/amira-hass-israel-bans-books-music-and-clothes-from-entering-gaza-1.276147

niet goed genoeg?

Wizdom
09-06-10, 23:13
Israël laat prik en chips toe in Gaza

Gepubliceerd: vandaag 15:44
Update: vandaag 15:48

Israël gaat een aantal goederen die voorheen de Gazastrook niet in mochten vanwege een blokkade om de veiligheid van het land te garanderen, binnenkort toelaten. Het gaat onder meer om frisdrank, sap, fruit, salade, koekjes, chips en scheerschuim.

Het verbindingskantoor, dat gerund wordt door de Palestijnse autoriteit, maakte bekend dat een aantal goederen die vorige week nog verboden waren, vanaf begin volgende week weer ingevoerd kan worden.

Op de lijst van toegestane goederen voor de Gazastrook staan momenteel ongeveer 130 producten. Voordat de radicale beweging Hamas de macht in het gebied overnam in 2007, stonden er nog vierduizend producten op die lijst.

Israël liet weten de beslissing om de economische blokkade te versoepelen al enkele weken geleden genomen te hebben.

depers.nl


Met chips en prik kunnen ze vast gevaarlijke bommen maken. Niet waar John2?

Barmhartigheid ten top...

John2
09-06-10, 23:16
Dus je gelooft de krant niet, tenzij in het voordeel van Israël?

't Staat overigens overal. Ook in Israëlische kranten. Israël heeft het ook niet ontkent, omdat zij zelf met het nieuws kwam.

VN geloof je vast ook niet, want zij kwam met het Goldstone-rapport.

En mag ik vragen waarom je CIDI een onpartijdige en zeer betrouwbare nieuwsbron vindt?

Nee ik geloof de krant inderdaad niet omdat de lijsten met de dag veranderen!!!
Ook weet ik dat de verantwoordelijken dagelijks doorgeven wat het hards nodig is.
Ook is er in 2009 de regels strenger dan ooit en ik ken dus de nieuwe lijsten niet en denk dat niemand deze lijsten kent "DUS GELUL" in de ruimte en propaganda om een tweestrijd te kweken in Europa en het vrije westen, want daarin verschillen de Moslim niet veel van de Russen.

John2
09-06-10, 23:19
http://news.bbc.co.uk/2/shared/bsp/hi/pdfs/05_05_10_gazaimports.pdf

http://gisha.org/UserFiles/File/HiddenMessages/ItemsGazaStrip060510.pdf

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8101002.stm

http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7545636.stm#food

http://edition.cnn.com/2010/WORLD/meast/06/01/flotilla.questions/index.html

http://www.haaretz.com/print-edition/news/amira-hass-israel-bans-books-music-and-clothes-from-entering-gaza-1.276147

niet goed genoeg?

Nee geen kutsite maar een gewone site van Israel, want dit berichtje stond enkele uren geleden op internet als enigste en nu 1254 hits op de eerste zin.

fisherman1969
09-06-10, 23:27
Barmhartigheid ten top...

Doe er dan wat aan !
Verzamel hier geld in *) voor b.v cement te sturen uit HOLLAND voor de Palestijnen !!!
Al was het alleen al om het feit dat het meer effect en aandacht krijgt ,voor de PALESTIJNSE zaak
als al het gebek vecht hier , wat nu al jaren duurd

*) Ik doe zeker mee ,als iemand het aan kan om zoiets op te zetten.

mark61
09-06-10, 23:29
Nee geen kutsite maar een gewone site van Israel, want dit berichtje stond enkele uren geleden op internet als enigste en nu 1254 hits op de eerste zin.

http://www.haaretz.com/print-edition...-gaza-1.276147

Imbeciel.

Maar jij gelooft alleen de zionisten, omdat je zo objectief bent :hihi:

John2
09-06-10, 23:32
Je speelt de bal weer op John 2 .(met bommetjes maken ).
Ondertussen de kop van de topic op kinderlijke manier verbasteren

Valt me nog mee dat de kop niet luidt:
Israel laat koek en sopie tent toe in gaza strook.
Nog niet zolang geleden?? mochten de passagiers in vliegtuigen niet eens scheer schuim meenemen !! alsmede frisdrank onder druk !en nog enkele normale zaken zoals nagelschaartjes enz enz
Waar voor was dat ook al weer ??
En ik vlieg niet elke dag is dat nog steeds van kracht ?
Jou volgende vraag kan zijn : wat heeft dat nou met Israel te maken ?
Denk dan maar ff heel goed door zou ik zeggen.

Ik weet nog dat in de jaren 60-80 de propaganda circus van de Sovjet Unie en onze vredes beweging, wat moesten zij toen met de billen bloot toen de muur viel en alle gruwelen bekend werden.
En als je dan leest dat scheerschuim wordt toegelaten, terwijl bijna ieder een baard heeft en mensen daar zich scheren met shampo door gebrek aan water, zeg ik wederom een lul verhaal.
Verder geeft de UN voorkeur aan water boven frisdrank als hulp aan Gaza.

IbnRushd
09-06-10, 23:37
Nee ik geloof de krant inderdaad niet omdat de lijsten met de dag veranderen!!!
Ook weet ik dat de verantwoordelijken dagelijks doorgeven wat het hards nodig is.
Ook is er in 2009 de regels strenger dan ooit en ik ken dus de nieuwe lijsten niet en denk dat niemand deze lijsten kent "DUS GELUL" in de ruimte en propaganda om een tweestrijd te kweken in Europa en het vrije westen, want daarin verschillen de Moslim niet veel van de Russen.

Dus de hele wereld liegt, behalve jij? :haha:

Jij denkt echt dat in Gaza een paradijs is?

Wat is er toch met jou aan de hand? Je begint steeds ergere vormen aan te nemen.

John2
09-06-10, 23:45
http://www.haaretz.com/print-edition...-gaza-1.276147

Imbeciel.

Maar jij gelooft alleen de zionisten, omdat je zo objectief bent :hihi:

Van jou lijst..................................

The few items merchants are allowed to trade in are divided into three categories: food, medicine and detergent. Everything else is forbidden - including building materials (which are necessary to rehabilitate Gaza's ruins and rebuild its infrastructure), electric appliances such as refrigerators and washing machines, spare machine and car parts, fabrics, threads, needles, light bulbs, candles, matches, books, musical instruments, crayons, clothing, shoes, mattresses, sheets, blankets, cutlery, crockery, cups, glasses and animals. Many of the banned products are imported through the tunnels and can be found in Gaza's markets.

Deze zaken konden wij vrij de grens overnemen? Dus vertel landverrader?

mark61
09-06-10, 23:49
Doe er dan wat aan !
Verzamel hier geld in *) voor b.v cement te sturen uit HOLLAND voor de Palestijnen !!!
Al was het alleen al om het feit dat het meer effect en aandacht krijgt ,voor de PALESTIJNSE zaak
als al het gebek vecht hier , wat nu al jaren duurd

*) Ik doe zeker mee ,als iemand het aan kan om zoiets op te zetten.

Je ziet toch wat er gebeurt als je zoiets probeert?

mark61
09-06-10, 23:50
Van jou lijst..................................

Imbeciel. Wie zijn lijst?

fisherman1969
09-06-10, 23:55
Dus de hele wereld liegt, behalve jij? :haha:

Jij denkt echt dat in Gaza een paradijs is?

Wat is er toch met jou aan de hand? Je begint steeds ergere vormen aan te nemen.

Nee natuurlijk is GAZA geen paradijs !
Heb vandaag een documentatie gezien over de sloppenwijken rond de stadions in Z-Afrika , die was mogelijk nog erger !!
Maar daar hoor je hier niet over het zijn alleen de PALESTIJNEN die zo onderdrukt worden en zo leven .
Nogmaals laten we er wat aan doen en ik bedoel m.n het CEMENT*) dat idioot genoeg niet ingevoerd mag worden .
Dan vestigen we de aandacht beter op het Probleem als nu met onderling bek vechten
En jij weet donders goed dat dit voorstel van mij (ff wachten nu is de verkiezing hot) maar dan is het voorpagina nieuws !
*)Kijken of Israel het aan durft om een dergelijk gebaar te onderscheppen
van mijn part eerst via hun controle.

John2
09-06-10, 23:56
Dus de hele wereld liegt, behalve jij? :haha:

Jij denkt echt dat in Gaza een paradijs is?

Wat is er toch met jou aan de hand? Je begint steeds ergere vormen aan te nemen.
Van alle nieuws uit het midden oosten is momenteel 90% anti Israel, zonder dat deze ooit eens wordt gecontoleerd.
Toen jij met dit berichtje kwam waren er slechts 2 te vinden via Google waarbij de tekst van jou het zelfde was, moet jij nu eens kijken hoeveel er zijn slechts een paar uur verder..

En NEE de gaza is geen paradijs, maar ook zeker geen rampgebied.
En dan kan ik jou slechts één vraag stellen, ben jij er ooit geweest?

mark61
09-06-10, 23:57
Nogmaals laten we er wat aan doen

Hoe?

Die Zuidafrikanen zitten niet in een concentratiekamp.

Kal-El B.V
10-06-10, 00:00
@John2

Lekker selectief shoppen tussen mijn links. Als mijn links alleen maar leugens bieden dan kun je dat stukje ook niet meenemen in je argumentatie.


En wat voor oorlogstuig kunnen de palestijnen maken met muziekinstrumenten, boeken, krijt en matrassen, om maar even bij de tekst te blijven die jezelf quote.

fisherman1969
10-06-10, 00:04
Je ziet toch wat er gebeurt als je zoiets probeert?

Dat hoeft niet , je schenkt het en Israel mag het controleren !
Ok als ze weigeren dan heb je een punt, en als ze niet weigeren ook !
Ik bedoel het ook symbolisch het hoeft geen scheeps lading vol te zijn ,
maar een vrachtwagen vol is al voldoende .
snap je ?
Ik moet er nu uit :slapen:

mark61
10-06-10, 00:04
@John2

Lekker selectief shoppen tussen mijn links. Als mijn links alleen maar leugens bieden dan kun je dat stukje ook niet meenemen in je argumentatie.


En wat voor oorlogstuig kunnen de palestijnen maken met muziekinstrumenten, boeken, krijt en matrassen, om maar even bij de tekst te blijven die jezelf quote.

Het heeft geen zin. Maar ik blijf gefascineerd rond die kaarsvlam dartelen als de eerste de beste suffe mot. Omdat ik niet begrijp hoe een mens zo gestoord kan zijn.

Gewoon even los van waar je sympatie ligt ofzo.

mark61
10-06-10, 00:05
Dat hoeft niet , je schenkt het en Israel mag het controleren !
Ok als ze weigeren dan heb je een punt, en als ze niet weigeren ook !
Ik bedoel het ook symbolisch het hoeft geen scheeps lading vol te zijn ,
maar een vrachtwagen vol is al voldoende .
snap je ?
Ik moet er nu uit :slapen:

Ze weigeren. Ze hebben geweigerd, ze weigeren, ze zullen weigeren.

En dan?

Slaap lekker.

IbnRushd
10-06-10, 00:17
Van alle nieuws uit het midden oosten is momenteel 90% anti Israel, zonder dat deze ooit eens wordt gecontoleerd.
Toen jij met dit berichtje kwam waren er slechts 2 te vinden via Google waarbij de tekst van jou het zelfde was, moet jij nu eens kijken hoeveel er zijn slechts een paar uur verder..

En NEE de gaza is geen paradijs, maar ook zeker geen rampgebied.
En dan kan ik jou slechts één vraag stellen, ben jij er ooit geweest?

Dus jij wilt me vertellen dat toen ik het nieuwsbericht op dit forum plaatste, de hele wereld meteen een vertaalslag ging maken en binnen enkele uren op hun site(s) zette? Jij wilt mij dat laten geloven?

Ik kan wel zeggen dat je liegt en bewijzen (de aanmaakdatums) aanhalen van nieuwsberichten van BBC, Foxnews, Haaretz, CNN, enzovoort, maar iets zegt me dat je er niet in wilt geloven.

Ik mag er niet in. Niemand mag in Gaza in. Tis namelijk een concentratiekamp. Snap je?

mark61
10-06-10, 00:21
Ik mag er niet in. Niemand mag in Gaza in. Tis namelijk een concentratiekamp. Snap je?

Hij wel. Hij was in Luxor op de West Bank waar ie alarminstallaties moest aanleggen en toen hulp brengen en toen zei Ban Ki, hee sjon ouwe rukker kan je niet even in Gaza gaan kijken want de natives zijn restless en dat regel jij dan toch wel ff? Dus sjon belt het cidi en netanjahoe maar die zeiden dat er niks aan de hand was en dat zag ie ook zelf wel want ze hadden nog turkse vlaggetjes en mercedessen. Dusse. Of zoiets.

John2
10-06-10, 00:23
@John2

Lekker selectief shoppen tussen mijn links. Als mijn links alleen maar leugens bieden dan kun je dat stukje ook niet meenemen in je argumentatie.


En wat voor oorlogstuig kunnen de palestijnen maken met muziekinstrumenten, boeken, krijt en matrassen, om maar even bij de tekst te blijven die jezelf quote.
Het ligt niet aan het verbod maar aan de keuze die ze maken wat ze willen meenemen en als je als hulpverlener weet dat er mensen zijn met honger en ziekte ga je voor voedsel en medicijnen en niet voor de rest.


Het heeft geen zin. Maar ik blijf gefascineerd rond die kaarsvlam dartelen als de eerste de beste suffe mot. Omdat ik niet begrijp hoe een mens zo gestoord kan zijn.
Gewoon even los van waar je sympatie ligt ofzo.
Mijn vleugels zijn vuurvast kerel.

mark61
10-06-10, 00:28
Het ligt niet aan het verbod maar aan de keuze die ze maken wat ze willen meenemen en als je als hulpverlener weet dat er mensen zijn met honger en ziekte ga je voor voedsel en medicijnen en niet voor de rest.


Mijn vleugels zijn vuurvast kerel.

Imbeciel x2

tanger'73
10-06-10, 00:29
ach wat lief van israël, chips en notabene haar cola toelaten zodat voortaan de Palestijnen op de eerste rij iets aangenamer kunnen meemaken hoe ze vanuit de lucht, land en zee worden bestookt.

John2
10-06-10, 09:35
Dus jij wilt me vertellen dat toen ik het nieuwsbericht op dit forum plaatste, de hele wereld meteen een vertaalslag ging maken en binnen enkele uren op hun site(s) zette? Jij wilt mij dat laten geloven?
Ik kan wel zeggen dat je liegt en bewijzen (de aanmaakdatums) aanhalen van nieuwsberichten van BBC, Foxnews, Haaretz, CNN, enzovoort, maar iets zegt me dat je er niet in wilt geloven.
Ik mag er niet in. Niemand mag in Gaza in. Tis namelijk een concentratiekamp. Snap je?
Nee dit zeg ik niet, maar jij snap denk ik ook niet hoe het direct werkt en ziet de BBC, CNN, Haaretz enz. als de nieuws verzamelaars en zo werkt het niet 90% van het wereldnieuws komt vaak uit de lokale nieuwsbron die het plaatst op grote nieuws depot zoals Reuters, landelijke en plaatselijke kranten, maar ook radio en tv putten hier uit en vermoedelijk is dit ook gebeurd bij dit stukje van jou.
Een lokaal nieuwsbron heeft vermoedelijk tussen de lading Chips en frisdrank zien staan en was zeer verbolgen hierover gezien het gebrek aan andere zaken zoals medicijnen dat zij dit hebben geplaatst en dit is overgenomen door bijvoorbeeld reuters.
Aan de andere kant heb jij een stukje gelijk dat frisdrank verboden was, omdat glas en kroonkurken konden worden gebruikt in fragmentatie bommen.


Hij wel. Hij was in Luxor op de West Bank waar ie alarminstallaties moest aanleggen en toen hulp brengen en toen zei Ban Ki, hee sjon ouwe rukker kan je niet even in Gaza gaan kijken want de natives zijn restless en dat regel jij dan toch wel ff? Dus sjon belt het cidi en netanjahoe maar die zeiden dat er niks aan de hand was en dat zag ie ook zelf wel want ze hadden nog turkse vlaggetjes en mercedessen. Dusse. Of zoiets.
Zelfs waarom ik daar was weet jij al niet meer.
Maar misschien kun jij er voor zorgen dat de aggregaten worden terug bezorgd door jou vrienden daar.


ach wat lief van israël, chips en notabene haar cola toelaten zodat voortaan de Palestijnen op de eerste rij iets aangenamer kunnen meemaken hoe ze vanuit de lucht, land en zee worden bestookt.
Zo iets had ik ook Tanger, maar aan de andere kant zit ook op deze producten een beperkte houdbaarheid datum en vermoedelijk was er ruimte over en zijn deze meegezonden.
Ook al zijn het luxe artikelen toch hebben deze ook een voedingswaarde en waarom dan niet deze mensen eens laten genieten van een zakje chips of een flesje limonade eigenlijk zaken die hier zo normaal zijn, maar daar een vorm van ongekende luxe.

Morosian
10-06-10, 10:45
<embed src="http://www.metacafe.com/fplayer/456170/the_shaving_cream_bomb.swf" width="400" height="345" wmode="transparent" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" name="Metacafe_456170" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash"> </embed><br><font size = 1><a href="http://www.metacafe.com/watch/456170/the_shaving_cream_bomb/">Make a Shaving Cream Bomb


<embed src="http://www.metacafe.com/fplayer/1458421/make_a_soda_bottle_rocket.swf" width="400" height="345" wmode="transparent" allowFullScreen="true" allowScriptAccess="always" name="Metacafe_1458421" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash"> </embed><br><font size = 1><a href="http://www.metacafe.com/watch/1458421/make_a_soda_bottle_rocket/">Make a Soda Bottle Rocket


<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/I-UmEFY-vz4&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/I-UmEFY-vz4&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Make a Fruit Bomb

Bart.NL
10-06-10, 11:46
Make a Fruit Bomb

Waterstof schijnt ook gebruikt te kunnen worden in bommen en dat kun je maken met water. Heb je daar al aan gedacht?

Morosian
10-06-10, 11:59
Waterstof schijnt ook gebruikt te kunnen worden in bommen en dat kun je maken met water. Heb je daar al aan gedacht?

Daar zeg je zowat. Ze hadden het water ook moeten afsluiten.

knuppeltje
10-06-10, 12:11
Daar zeg je zowat. Ze hadden het water ook moeten afsluiten.

Dat doen ze dan ook allang elke dag in Oost Jeruzalem, daar komt meestal het water maar een bepaald aantal uren uit de kraan.

Morosian
10-06-10, 12:41
Dat doen ze dan ook allang elke dag in Oost Jeruzalem, daar komt meestal het water maar een bepaald aantal uren uit de kraan.

Zouden ze hier ook moeten doen. Er wordt veel te veel water verspild.

HaasHaas
10-06-10, 12:45
wat is er toch mis met het bewapenen van palestijnen? waarom mogen zij zich niet bewapenen en israel wel? is dat recht ontnomen? je hebt ook extremistische kolonisten die zich zwaar bewapenen. hoe moet de individuele palestijn zich daar tegen verweren?

Abu_Hurayrah
10-06-10, 12:49
wat is er toch mis met het bewapenen van palestijnen? waarom mogen zij zich niet bewapenen en israel wel? is dat recht ontnomen? je hebt ook extremistische kolonisten die zich zwaar bewapenen. hoe moet de individuele palestijn zich daar tegen verweren?

Inderdaad, zeggen dat de Palestijnen zich niet mogen bewapenen, is hetzelfde als zeggen dat de Palestijnen geen eigen staat mogen. Want ieder land heeft een leger.

Morosian
10-06-10, 12:52
wat is er toch mis met het bewapenen van palestijnen? waarom mogen zij zich niet bewapenen en israel wel? is dat recht ontnomen? je hebt ook extremistische kolonisten die zich zwaar bewapenen. hoe moet de individuele palestijn zich daar tegen verweren?

En dan zijn er mensen die willen bezuinigen op defensie.

IbnRushd
10-06-10, 18:24
Nee dit zeg ik niet, maar jij snap denk ik ook niet hoe het direct werkt en ziet de BBC, CNN, Haaretz enz. als de nieuws verzamelaars en zo werkt het niet 90% van het wereldnieuws komt vaak uit de lokale nieuwsbron die het plaatst op grote nieuws depot zoals Reuters, landelijke en plaatselijke kranten, maar ook radio en tv putten hier uit en vermoedelijk is dit ook gebeurd bij dit stukje van jou.
Een lokaal nieuwsbron heeft vermoedelijk tussen de lading Chips en frisdrank zien staan en was zeer verbolgen hierover gezien het gebrek aan andere zaken zoals medicijnen dat zij dit hebben geplaatst en dit is overgenomen door bijvoorbeeld reuters.
Aan de andere kant heb jij een stukje gelijk dat frisdrank verboden was, omdat glas en kroonkurken konden worden gebruikt in fragmentatie bommen.



Nee, dat zei je niet. Je zei dat er paar uur geleden amper nieuwsberichten waren over chips en Gaza. Dat is natuurlijk niet waar.

Nou ja, ik lees in een ander nieuwsbericht dat het niet om de veiligheid ging maar om de economische boycot. De Israëlische rechtbank liegt vast volgens jou of de berichten kloppen niet.

Tis bizar om te denken dat verbod op primaire producten als staatsveiligheid worden gezien. Als je zo redeneert dan kun je in alles als potentieel gevaar zien.

Weet je wat het is. Jij wilt niet serieus discussiëren. Jij kunt ook niet eerlijk zijn. Waar het wel bij jou omgaat is jezelf plezieren zodat je in je 'overtuiging' niet afvalt. Of het is om de pure haat. Ik zelf denk een combinatie van rancune en zwijnerij.

tanger'73
10-06-10, 18:35
Zo iets had ik ook Tanger, maar aan de andere kant zit ook op deze producten een beperkte houdbaarheid datum en vermoedelijk was er ruimte over en zijn deze meegezonden.
Ook al zijn het luxe artikelen toch hebben deze ook een voedingswaarde en waarom dan niet deze mensen eens laten genieten van een zakje chips of een flesje limonade eigenlijk zaken die hier zo normaal zijn, maar daar een vorm van ongekende luxe.

chips en cola luxe artikelen, in een concentratiekamp ongetwijfeld. Maar de enige voedingswaarde dat het bevat is dat het wordt omgezet in vet, afhankelijk in welke staat je daar al bent uitgemergeld.

Ja volgens jou hebben deze mensen natuurlijk ook recht op een laatste avondmaal, hoe karig en goedkoop dan ook.

tanger'73
10-06-10, 18:42
Weet je wat het is. Jij wilt niet serieus discussiëren. Jij kunt ook niet eerlijk zijn. Waar het wel bij jou omgaat is jezelf plezieren zodat je in je 'overtuiging' niet afvalt. Of het is om de pure haat. Ik zelf denk een combinatie van rancune en zwijnerij.


Denk niet dat hij dit expres doet, maar dat hij gewoon niet beter weet en zo is. niemand kan hier plezier uit beleven, je moet letterlijk gestoord en imbeciel wezen om zo ze redeneren.

IbnRushd
21-06-10, 22:17
Hij wel. Hij was in Luxor op de West Bank waar ie alarminstallaties moest aanleggen en toen hulp brengen en toen zei Ban Ki, hee sjon ouwe rukker kan je niet even in Gaza gaan kijken want de natives zijn restless en dat regel jij dan toch wel ff? Dus sjon belt het cidi en netanjahoe maar die zeiden dat er niks aan de hand was en dat zag ie ook zelf wel want ze hadden nog turkse vlaggetjes en mercedessen. Dusse. Of zoiets.


Denk niet dat hij dit expres doet, maar dat hij gewoon niet beter weet en zo is. niemand kan hier plezier uit beleven, je moet letterlijk gestoord en imbeciel wezen om zo ze redeneren.

Tis voor mij nog steeds onbegrijpelijk waarom hij zonder schaamtegevoel onzindelijk liegt? Wat drijft hem eigenlijk?

Slinger
22-06-10, 09:57
Dat hebben ze echt niet nodig....

knuppeltje
22-06-10, 10:18
Dat hebben ze echt niet nodig....

Cement en bouwstaal juist wel, maar dat mag er niet door.

Ach, chips en prik is al gevaarkijk genoeg eigenlijk toch?

Slinger
22-06-10, 12:39
Cement en bouwstaal juist wel, maar dat mag er niet door.

Ach, chips en prik is al gevaarkijk genoeg eigenlijk toch?

Chips en prik mogen ze van mij nuttigen zo veel als ze willen. Ik bedoelde scheerschuim, dat hebben die Hamasprofeten echt niet nodig.

fisherman1969
22-06-10, 19:19
Chips en prik mogen ze van mij nuttigen zo veel als ze willen. Ik bedoelde scheerschuim, dat hebben die Hamasprofeten echt niet nodig.

Ok vervang dat scheerschuim dan voor cement om huizen te herstellen of van mijn part hout en spijkers !
Maar belangrijker is onderhandelen.!

tanger'73
22-06-10, 20:07
Tis voor mij nog steeds onbegrijpelijk waarom hij zonder schaamtegevoel onzindelijk liegt? Wat drijft hem eigenlijk?

Ja wat tie hier allemaal neerpleurt is om het even, maar als mens overduidelijke basale onrechtvaardigheden niet te zien, is behoorlijk sneu.

Slinger
23-06-10, 00:08
Ok vervang dat scheerschuim dan voor cement om huizen te herstellen of van mijn part hout en spijkers !
Maar belangrijker is onderhandelen.!

Ze moeten zorgen dat ze een fatsoenlijke regering krijgen, die geen wapens importeert uit Iran. Dan is de blokkade meteen afgelopen.

Abu_Hurayrah
23-06-10, 00:11
Ze moeten zorgen dat ze een fatsoenlijke regering krijgen, die geen wapens importeert uit Iran. Dan is de blokkade meteen afgelopen.

Elke land heeft recht op wapens, dus ook Palestina. Als Palestina geen wapens mag importeren en je wilt consequent zijn, dan moet je zeggen dat Israël dat ook niet mag, maar dat zul je dan wel weer idioot vinden. Dat is hypocriet.

Slinger
23-06-10, 09:05
Elke land heeft recht op wapens, dus ook Palestina. Als Palestina geen wapens mag importeren en je wilt consequent zijn, dan moet je zeggen dat Israël dat ook niet mag, maar dat zul je dan wel weer idioot vinden. Dat is hypocriet.

Israël heeft, zoals elk ander land, het recht om te zorgen voor zijn eigen veiligheid.

knuppeltje
23-06-10, 10:13
Ze moeten zorgen dat ze een fatsoenlijke regering krijgen, die geen wapens importeert uit Iran. Dan is de blokkade meteen afgelopen.

Totaal bezopen.

knuppeltje
23-06-10, 10:18
Chips en prik mogen ze van mij nuttigen zo veel als ze willen. Ik bedoelde scheerschuim, dat hebben die Hamasprofeten echt niet nodig.

En dat cement en bouwstaal, niet belangrijk zeker?

Maar net zo erg is het dat er nog steeds geen producten uit Gaza geexporteerd mogen worden.
Kortom, wat zoethoudertjes als chips en prik erin, en daarmee houdt het op.

tayyp erdogan
23-06-10, 11:43
fuck ziyonisten