PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders naait PVV stemmers al op dag een



Joesoef
10-06-10, 12:43
AOW geen breekpunt meer voor Wilders

<script type="text/javascript" language="javascript">var id2 = '0.2587432419969813';</script> <!-- start embeddedContextsMaster --> DEN HAAG - Een verhoging van de AOW-leeftijd is geen breekpunt meer voor Geert Wilders als de PVV in een kabinet met VVD en CDA kan meedoen. Hij erkende donderdag voorafgaande aan de eerste fractievergadering na de verkiezingen dat dit een ''nuancering'' van een eerder standpunt is.

Tijdens de verkiezingscampagne stelde Wilders altijd dat de verhoging van de AOW-leeftijd het enige breekpunt voor de PVV is. Nu houdt hij het erop dat het ''voor ons een heel belangrijk punt'' is. Een kabinet waarvan de PVV deel kan uitmaken, zou Wilders echter niet op dit punt laten schieten, zeker niet als dat een alternatief kan bieden aan een kabinet waarin het PvdA zou zitten.

VVD-leider Mark Rutte wilde donderdag niet ingaan op het laten vallen van het AOW-breekpunt door de PVV. Voor de vorming van een nieuw kabinet ligt er een ''buitengewoon ingewikkelde puzzel'' en het is in zijn ogen niet verstandig om dan op ''elk nieuws'' te reageren.

Rutte benadrukte donderdag opnieuw tempo te willen maken bij de formatie. Het liefst ziet hij dat ''een of twee mensen'' zo spoedig mogelijk aan het werk gaan om als informateur te kijken welke partijen kunnen samenwerken. Als mogelijke informateur namens de VVD gaan aan het Binnenhof de namen rond van de oud-ministers Henk Kamp en Pieter Winsemius. (ANP)

HaasHaas
10-06-10, 12:47
kiezersbedrog.

jang0201
10-06-10, 12:50
Nee hoor, Wilders weet dat hij concessies moet doen, wil hij meeregeren met de VVD.

Morosian
10-06-10, 12:51
Waren er mensen die dachten dat breekpunten ook echt breekpunten waren?

Tomas
10-06-10, 12:55
Nee hoor, Wilders weet dat hij concessies moet doen, wil hij meeregeren met de VVD.

Ja, dat noemen we kiezersbedrog. Ben je dat alweer vergeten?

Tomas
10-06-10, 12:58
Waren er mensen die dachten dat breekpunten ook echt breekpunten waren?

Van Wilders valt me dat wel tegen. Ik had niet verwacht dat ie zo graag wilde regeren.

Aristos
10-06-10, 13:00
Waren er mensen die dachten dat breekpunten ook echt breekpunten waren?

Ja, ik. Je bent bedrogen, schaam je er niet voor.

Morosian
10-06-10, 13:07
Van Wilders valt me dat wel tegen. Ik had niet verwacht dat ie zo graag wilde regeren.

Tijdens het laatste grote debat voor de verkiezingen noemde hij drie speerpunten die wat hem betreft cruciaal waren - de AOW zat daar niet bij. Uit mijn hoofd waren het de zorg, immigratie en strengere straffen.

Tomas
10-06-10, 13:10
Tijdens het laatste grote debat voor de verkiezingen noemde hij drie speerpunten die wat hem betreft cruciaal waren - de AOW zat daar niet bij. Uit mijn hoofd waren het de zorg, immigratie en strengere straffen.

Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar dit filmpje suggereert wat anders dan wat jij beweert:

http://www.zie.nl/video/verkiezingen2010/Wilders-AOW-geen-breekpunt-meer/m1fzh4cfm8sx

Het verbaast me echt dat ie zo graag wil regeren. Hij zou toch moeten weten dat dat het einde van de pvv betekent. Zo dom is ie toch ook weet niet?

Soldim
10-06-10, 13:39
Leukste commentaar dat ik las:

Pot verwijt ketel dat hij een draaikont is...

Danablue
10-06-10, 13:42
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar dit filmpje suggereert wat anders dan wat jij beweert:

http://www.zie.nl/video/verkiezingen2010/Wilders-AOW-geen-breekpunt-meer/m1fzh4cfm8sx

Het verbaast me echt dat ie zo graag wil regeren. Hij zou toch moeten weten dat dat het einde van de pvv betekent. Zo dom is ie toch ook weet niet?

Tenzij hij het hele circus moe is en er een punt aan wil draaien.
Dan is dit heel verstandig.

Witte78
10-06-10, 13:45
Het is dus nog wel een breekpunt, tenzij hij mee mag regeren. :hihi:

Breekpunten zouden verboden moeten worden!

Morosian
10-06-10, 14:29
Ik heb het allemaal niet zo gevolgd, maar dit filmpje suggereert wat anders dan wat jij beweert

Had ik nog niet gezien. Het debat waaraan ik refereerde was van de dag ervoor.

Wonderlijk. De vraag is wat de overige partijen met hun breekpunten zullen doen. Breekpunten waren erg hip deze verkiezingen.

Witte78
10-06-10, 15:01
Wonderlijk. De vraag is wat de overige partijen met hun breekpunten zullen doen. Breekpunten waren erg hip deze verkiezingen.

Het lijkt me dat je breekpunten pas inzet tijdens de onderhandelingen, op het moment dat ze zijn vastgelopen. Met als boodschap "uit landsbelang is onze partij dermate opofferingsgezind dat we dit breekpunt loslaten". Maar waarschijnlijk is Wilders bang om meteen al buiten te worden gesloten, en dus niet eens in die positie komt. Dan de troefkaart maar meteen in het begin spelen. Wellicht een wanhoopsactie.

Wizdom
10-06-10, 15:29
Tijdens het laatste grote debat voor de verkiezingen noemde hij drie speerpunten die wat hem betreft cruciaal waren - de AOW zat daar niet bij. Uit mijn hoofd waren het de zorg, immigratie en strengere straffen.

Hier dan a.u.b....

YouTube- Wilders' breekpunt

Joesoef
10-06-10, 15:36
Gaat een leuke coalitie worden als de PVV er in zit. Rumoer tot en met.

super ick
10-06-10, 15:51
Gaat een leuke coalitie worden als de PVV er in zit. Rumoer tot en met.

Gaat niet gebeuren. Dit is inderdaad kiezersbedrog maar om een andere reden.
Wat velen vergeten is dat de PVV (nog) geen enkele 1e kamerzetel heeft. Wetsvoorstellen kunnen met een dergelijke coalitie dus allemaal afgeschoten worden.

Ik denk inderdaad niet dat Wilders werkelijk wil regeren. De PVV zal eerst moeten bewijzen dat het echt een blijver is. Er moet de komende jaren een partijbestuur opgezet worden en wellicht een jongerenafdeling. Dan stappen op termijn ook wel wat VVD-ers over en kunnen ze goede bestuurders en politici aantrekken.
Natuurlijk moet de PVV zich wel bereidwillig tonen en daarom doen ze een concessie. Anders laten de kiezers de PVV de volgende keer weer vallen omdat ze hun stem dan zinloos achten.

Ik voorzie een grotere PVV (en de SP) bij de volgende verkiezingen. Het toekomstige kabinet zal echt impopulaire maatregelen moeten nemen en krijgt de economie niet in vier jaar tijd op orde. De PVV kan bij de volgende verkiezingen wel eens de grootste worden.

Morosian
10-06-10, 15:54
Hier dan a.u.b....

Had Tomas hierboven al naar verwezen. Ik doelde op het laatste debat, de avond voor de verkiezingen.

Tomas
10-06-10, 15:55
...en krijgt de economie niet in vier jaar tijd op orde.

Makkelijk zat. Die crisis is enigszins reeel, maar de grote ervan is ons door jan en alleman voor gelogen. Het is een dippie, die niet eens in de annalen komt. Maar hij schijnt groter te zijn dan de jaren 20/30 crisis van de vorige eeuw. Allemaal gelul natuurlijk. Binnen 4 jaar blijkt het allang allemaal mee te vallen. Zijn de ergste bezuinigingen niet nodig. En allemaal te danken aan de vvd.

tanger'73
10-06-10, 17:40
kiezersbedrog.


nou prachtige zege hoor. destijds was de SP met dat aantal te communistisch, hij ongetwijfeld te fascistisch.

tanger'73
10-06-10, 17:48
Ja, ik. Je bent bedrogen, schaam je er niet voor.


Exact, PVV is alleen voor anti-islam en ik haat Marokkanen en buuuutlanders. Van de rest van de vraagstukken hebben ze geen kaas van gegeten en waarom zou je die toevertrouwen aan dergelijke randdebielen om er zomaar wat mee te kloten.

tanger'73
10-06-10, 17:54
Er moet de komende jaren een partijbestuur opgezet worden en wellicht een jongerenafdeling.


was die hero drinkgelag al dan niet bezig met de oprichting van een PVV hitlerjugend? overigens hoop ik dat ze in een kabinet terechtkomen. hou wel van gasten met grote bek, maar als puntje bij paaltje komt, geen raad weten wat ermee doen.