PDA

Bekijk Volledige Versie : RAMP : Palestijnenhater wordt baas CDA



Ron Haleber
10-06-10, 14:56
Verhagen gekozen als fractievoorzitter CDA

Gepubliceerd: 10 juni 2010 15:13 | Gewijzigd: 10 juni 2010 15:15

ANP

Den Haag, 10 juni. Maxime Verhagen is vandaag unaniem gekozen
tot fractievoorzitter van het CDA.
Dat maakte hij na het fractieberaad van zijn partij bekend.
<STYLE type=text/css> .article_related_box table { width: 225px; } </STYLE><TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=0 align=right><TBODY><TR><TD>
http://www.maroc.nl/multimedia/dynamic/00275/Verhagen_RR_275624d.jpg Maxime Verhagen.



Foto NRC Handelsblad, Roel Rozenburg



</TD></TR><TR><TD>

Nieuws - CDA-top respecteert besluit Balkenende (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2561015.ece/CDA-top_respecteert_besluit_Balkenende)
Nieuws - Balkenende treedt terug als CDA-leider (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2560969.ece/Balkenende_treedt_terug_als_CDA-leider)
Nieuws - VVD lijkt grootste partij, forse winst Wilders (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2560933.ece/VVD_lijkt_grootste_partij%2C_forse_winst_Wilders)
Infographic - Uitslagen Kamerverkiezingen 2010 (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2552508.ece/Uitslagen_Kamerverkiezingen_2010)
Nieuws - CDA-partijvoorzitter Van Heeswijk stapt op (http://www.nrc.nl/binnenland/verkiezingen2010/article2561216.ece/CDA-partijvoorzitter_Van_Heeswijk_stapt_op)
</TD></TR></TBODY></TABLE>

Het CDA benoemt nog geen nieuwe partijleider, nu Jan Peter Balkenende gisteren terugtrad.
Volgens Verhagen is het nu eerst zaak om te kijken naar de oorzaken van de grote verkiezingsnederlaag van het CDA. De christendemocraten verloren bij de Tweede Kamerverkiezingen twintig zetels. ,,Na zo'n verlies zal het geen makkelijke periode zijn. Tegelijkertijd zie ik het als een opdracht om verantwoordelijkheid te nemen'', aldus Verhagen.

Tomas
10-06-10, 14:58
Het charisma van ons Maxime is ongekend.

Ron Haleber
10-06-10, 15:03
Het charisma van ons Maxime is ongekend.

Hang de Palestijnse vlag dan maar uit!:huil:
Halfstok aub...:fpotver:

knuppeltje
10-06-10, 15:13
Elk nadeel heeft zijn voordeel. Zo kan ie in ieder geval geen minister van BuZa worden.

HaasHaas
10-06-10, 16:17
het cda is altijd toch tegen een palestijnse staat geweest?
zij vinden jeruzalem net zo heilig als de joden en zij vinden dat het onder joods bestuur moet blijven. dan ben je toch al bij voorbaat tegen een palestijnse staat?

Tomas
10-06-10, 16:31
het cda is altijd toch tegen een palestijnse staat geweest?
zij vinden jeruzalem net zo heilig als de joden en zij vinden dat het onder joods bestuur moet blijven. dan ben je toch al bij voorbaat tegen een palestijnse staat?

Waarom zou dat een palestijnse staat uitsluiten? Alle heiligdommen enzo liggen toch in west jeruzalem?

HaasHaas
10-06-10, 16:35
Waarom zou dat een palestijnse staat uitsluiten? Alle heiligdommen enzo liggen toch in west jeruzalem?

dat klopt. maar de palestijnen willen oost-jeruzalem als hoofdstad. het cda had destijds gezegd dat jeruzalem onder joods bestuur moet blijven omdat ze bang waren dat de palestijnen de christelijke heiligdommen zouden schaden.
ik weet verder niet of er daadwerkelijk zulke heiligdommen in oost-jeruzalem aanwezig zijn.

John2
10-06-10, 16:37
Nooit geweten dat een partij voorzitter die wordt gekozen in Nederland zoveel invloed kan hebben op palestijnen?

Spoetnik
10-06-10, 17:03
Waarom zou dat een palestijnse staat uitsluiten? Alle heiligdommen enzo liggen toch in west jeruzalem?

Nope.

Ron Haleber
10-06-10, 17:09
Nooit geweten dat een partij voorzitter die wordt gekozen in Nederland zoveel invloed kan hebben op palestijnen?

Slimpie, een partij-voorzitter is geen fractie-voorzitter...:maf2:
Pak maar een encyclopedie...

tanger'73
10-06-10, 18:05
De laatste man die het CDA uit de slop kan trekken is hij.

TonH
10-06-10, 18:09
De laatste man die het CDA uit de slop kan trekken is hij.

Ik hoop dat hij inderdaad de laatste man is en het licht bij die door god verlaten club eindelijk uit gaat doen.

tanger'73
10-06-10, 18:38
Ik hoop dat hij inderdaad de laatste man is en het licht bij die door god verlaten club eindelijk uit gaat doen.

:hihi:

mark61
10-06-10, 18:58
het cda is altijd toch tegen een palestijnse staat geweest?
zij vinden jeruzalem net zo heilig als de joden en zij vinden dat het onder joods bestuur moet blijven. dan ben je toch al bij voorbaat tegen een palestijnse staat?

Nee hoor, ze zijn officieel voor. Ze doen er alleen geen ruk aan. Iedereen is voor een Palestijnse staat. :ego: Gek dat het niet lukt :vreemd:

HaasHaas
10-06-10, 19:01
Nee hoor, ze zijn officieel voor. Ze doen er alleen geen ruk aan. Iedereen is voor een Palestijnse staat. :ego: Gek dat het niet lukt :vreemd:

Dries van Agt natuurlijk :hihi:

mark61
10-06-10, 19:02
Dries van Agt natuurlijk :hihi:

Jah als je pas op je 78e van je hersenspoeling afkomt...

HaasHaas
10-06-10, 19:07
Jah als je pas op je 78e van je hersenspoeling afkomt...

Dries van Agt studeerde aan het Gymnasium Augustinianum, een rooms-katholieke middelbare school in Eindhoven, die bekend stond om haar conservatieve opvattingen. Zo hield zij lange tijd vast aan het antisemitische gebed over de Judaei Perfides, de 'valse joden', dat formeel werd afgeschaft door het Tweede Vaticaanse Concilie van 1962-65. Sommigen brengen deze achtergrond in verband (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=5010) met Van Agts huidige felle anti-Israël retoriek, evenals een aantal incidenten tijdens zijn ministerschap en premierschap, waaronder zijn beruchte 'ariër opmerking' rond de discussie over de vrijlating van de Drie van Breda (tot levenslang veroordeelde oorlogsmisdadigers), en zijn weifelende optreden wat betreft de oorlogsmisdadiger Pieter Menten.

mark61
10-06-10, 19:12
Dries van Agt studeerde aan het Gymnasium Augustinianum, een rooms-katholieke middelbare school in Eindhoven, die bekend stond om haar conservatieve opvattingen. Zo hield zij lange tijd vast aan het antisemitische gebed over de Judaei Perfides, de 'valse joden', dat formeel werd afgeschaft door het Tweede Vaticaanse Concilie van 1962-65. Sommigen brengen deze achtergrond in verband (http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=5010) met Van Agts huidige felle anti-Israël retoriek, evenals een aantal incidenten tijdens zijn ministerschap en premierschap, waaronder zijn beruchte 'ariër opmerking' rond de discussie over de vrijlating van de Drie van Breda (tot levenslang veroordeelde oorlogsmisdadigers), en zijn weifelende optreden wat betreft de oorlogsmisdadiger Pieter Menten.

Ja dat weet ik, maar waarschijnlijk juist daarom was ie 'een trouwe vriend' van Israël.

Probeer het niet te begrijpen, NL christenen zijn gestoord.

HaasHaas
10-06-10, 19:26
Ja dat weet ik, maar waarschijnlijk juist daarom was ie 'een trouwe vriend' van Israël.

Probeer het niet te begrijpen, NL christenen zijn gestoord.

ik zal het ook niet proberen te begrijpen.
in de tweede kamer zijn ze vaak pro-israel, eenmaal ex zijn ze weer anti.
zal vast iets politieks zijn.

mark61
10-06-10, 20:10
ik zal het ook niet proberen te begrijpen.
in de tweede kamer zijn ze vaak pro-israel, eenmaal ex zijn ze weer anti.
zal vast iets politieks zijn.

Nee het gaat veel dieper, de psychiaters zijn er nog niet uit.

John2
10-06-10, 22:07
Slimpie, een partij-voorzitter is geen fractie-voorzitter...:maf2:
Pak maar een encyclopedie...

Daarom wat zal er dan veranderen, belangrijke beslissingen kan hij in uiterste gevallen de beslissende stem uitbrengen als het aantal stemmen gelijk is.
Maar in de meeste gevallen onthoud hij zich van stemming om neutraal te blijven.
Verder moet hij de partij leiden in goede banen en is hij niet meer en niet minder dan het pispaaltje tussen de fractie en de leden.
Dus slimpie lees mijn vorig antwoord nog eens terug.

Ron Haleber
11-06-10, 01:34
... Verder moet hij de partij leiden in goede banen en is hij niet meer en niet minder dan het pispaaltje tussen de fractie en de leden.
Dus slimpie lees mijn vorig antwoord nog eens terug.

Ik las het terug maar blijf het dom vinden dat jij het verschil tussen een partijvoorzitter en een fractievoorz. niet begrijpt...

Ook in de herhaalde tekst die je nog eens dom herschrijft bewijs je echt een onverbeterlijke super-domoor te zijn!:maf2:

Niemand kent de partijvoorzitters maar juist wel die van de fracties - behalve jij dan...:fuckit2:

John2
11-06-10, 08:47
Ik las het terug maar blijf het dom vinden dat jij het verschil tussen een partijvoorzitter en een fractievoorz. niet begrijpt...

Ook in de herhaalde tekst die je nog eens dom herschrijft bewijs je echt een onverbeterlijke super-domoor te zijn!:maf2:

Niemand kent de partijvoorzitters maar juist wel die van de fracties - behalve jij dan...:fuckit2:
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan uw verstand meneer Haleber en of u enige kennis heeft wat uberhoud een voorzitter doet want deze vraag is namelijk makkelijk te beantwoorden?
Dus beste Ron wat zijn de kerntaken van een voorzitter?

knuppeltje
11-06-10, 09:00
Ik hoop dat hij inderdaad de laatste man is en het licht bij die door god verlaten club eindelijk uit gaat doen.

Was het maar waar.

Waarom zien we jou zo weinig?

Ron Haleber
11-06-10, 09:52
Ik begin nu toch echt te twijfelen aan uw verstand meneer Haleber en of u enige kennis heeft wat uberhoud een voorzitter doet want deze vraag is namelijk makkelijk te beantwoorden?
Dus beste Ron wat zijn de kerntaken van een voorzitter?

Ik ga je geen lijstje geven - zoek dat zelf maar op, luiwammes...:slaap:

Maar het is duidelijk dat een partijvoorz. voornamelijk op de achtergrond voor de organisatie van zijn club werkt...
Die van de fractie bepaalt met de fr.leden de politieke stem in de kamer en staat op de voorgrond...
Wat is daar vreemd aan?
Enkel - vooral in dictaturen - vallen die functies naadloos samen...

John2
11-06-10, 11:03
Ik ga je geen lijstje geven - zoek dat zelf maar op, luiwammes...:slaap:

Maar het is duidelijk dat een partijvoorz. voornamelijk op de achtergrond voor de organisatie van zijn club werkt...
Die van de fractie bepaalt met de fr.leden de politieke stem in de kamer en staat op de voorgrond...
Wat is daar vreemd aan?
Enkel - vooral in dictaturen - vallen die functies naadloos samen...
Waarin zit dan het probleem?
Het hoofdbestuur zet de lijnen uit voor de te volgen koers binnen het kader van de statuten van een partij, hierin zal Verhagen net als anderen punten naar voren brengen en is het de vraag of die punten het halen in een bestuursvergadering?
Als voorzitter heeft hij minder invloed op de landelijke politiek dan een minister.

Ron Haleber
11-06-10, 11:21
Waarin zit dan het probleem?
Het hoofdbestuur zet de lijnen uit voor de te volgen koers binnen het kader van de statuten van een partij, hierin zal Verhagen net als anderen punten naar voren brengen en is het de vraag of die punten het halen in een bestuursvergadering?
Als voorzitter heeft hij minder invloed op de landelijke politiek dan een minister.

Ik ben bang dat je nog steeds die 2 soorten voorzitters door elkaar haalt
zoals duidelijk uit je woorden blijkt!:loens:

Nu haal je ter verwarring er ook nog de invloed van ministers bij...:huil:

BlackBox
12-06-10, 12:20
.
Volgens Verhagen is het nu eerst zaak om te kijken naar de oorzaken van de grote verkiezingsnederlaag van het CDA. De christendemocraten verloren bij de Tweede Kamerverkiezingen twintig zetels.
Teveel de oren naar rechts laten hangen.

Vanaf het aantreden van Balkenende in 2002 is er veel werk van gemaakt dat om christelijke solidariteit meer inhoud te geven. Daar is niet veel ruchbaarheid aangegeven, maar er zijn prestaties geleverd die er mogen zijn.
In vele grote steden participeren vertegenwoordigers van kerkelijke organisaties in raamwerken die met een verzamelterm 'zorgnet' heten (ook vertegenwoordigers van GGD, Riagg enz.).
Heel vaak springen mensen met een kerkelijke achtergrond in wanneer er te weinig menskracht of te weinig expertise is van de kant van de overheid.

Nu wordt het in de problemen komen van mensen in Nederland gedeeltelijk of soms vaak helemaal veroorzaakt door neoliberaal "beleid".
En juist het zich wenden van het CDA tot (mede)veroorzakers van problemen van mensen, is waarschijnlijk niet echt in dank afgenomen door de CDA veldwerkers.
Dus ipv. in een hoekje te gaan liggen of staan 'herbronnen' en af te wachten tot er een uitnodiging van links of rechts, zou het CDA beter zelf het iniatief kunnen nemen en de koers naar links verleggen.

(Wat Palestijnenhater betreft: aren't we all?)

mark61
12-06-10, 12:30
Teveel de oren naar rechts laten hangen.

Het CDA is vnl. kiezers kwijtgeraakt aan VVD en vooral PVV.

Dus dat klopt niet.

John2
12-06-10, 13:04
Ik ben bang dat je nog steeds die 2 soorten voorzitters door elkaar haalt
zoals duidelijk uit je woorden blijkt!:loens:

Nu haal je ter verwarring er ook nog de invloed van ministers bij...:huil:

Nee jij begrijpt mij denk ik niet, dus zal even twee niveaus lager gaan zitten :hihi:
Jij ziet zijn voorzitterschap als een toegevoegde waarde, als of een voorzitter kan en mag bepalen de te varen koers binnen in dit geval het CDA, terwijl hij slechts een onderdeel is van het dagelijks bestuur en in deze functie moet waken op rust en order binnen de partij.
Juist door deze functie is zijn mond gesnoerd, omdat hij als voorzitter onpartijdig moet zijn.
Het enigste wat hij wel zou kunnen is door de secretaris punten laten toevoegen op een vergadering nota of punten kan laten verwijderen die hem niet belangrijk lijken, maar ook dan zal hij de adem voelen van de overige bestuursleden en/of leden van het CDA.
Voorzitterschap is meer een ere baantje dan daadwerkelijke macht.
Maar misschien heb jij gelijk en gaat het CDA richting dictatuur.........

Ron Haleber
12-06-10, 16:15
Nee jij begrijpt mij denk ik niet, dus zal even twee niveaus lager gaan zitten :hihi:
Jij ziet zijn voorzitterschap als een toegevoegde waarde, als of een voorzitter kan en mag bepalen de te varen koers binnen in dit geval het CDA, terwijl hij slechts een onderdeel is van het dagelijks bestuur en in deze functie moet waken op rust en order binnen de partij.
Juist door deze functie is zijn mond gesnoerd, omdat hij als voorzitter onpartijdig moet zijn.
Het enigste wat hij wel zou kunnen is door de secretaris punten laten toevoegen op een vergadering nota of punten kan laten verwijderen die hem niet belangrijk lijken, maar ook dan zal hij de adem voelen van de overige bestuursleden en/of leden van het CDA.
Voorzitterschap is meer een ere baantje dan daadwerkelijke macht.
Maar misschien heb jij gelijk en gaat het CDA richting dictatuur.........

John, nu geef ik het echt op... :fuckit2:

Daar word ik dol van: nog steeds haal je die 2 functies door elkaar:fpotver:

Ik herhaal nog maar even:

Verhagen gekozen als fractievoorzitter CDA

Gepubliceerd: 10 juni 2010 15:13 | Gewijzigd: 10 juni 2010 15:15

ANP

Den Haag, 10 juni. Maxime Verhagen is vandaag unaniem gekozen
tot fractievoorzitter van het CDA.

Dat maakte hij na het fractieberaad van zijn partij bekend.

:slaap::slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:

:zwaai::zwaai:

Spoetnik
12-06-10, 16:26
Neem het hem niet kwalijk. Hij denkt ook dat de NAVO en NATO twee verschillende organisaties zijn.

BlackBox
12-06-10, 17:17
Het CDA is vnl. kiezers kwijtgeraakt aan VVD en vooral PVV.

Wie?


Dus dat klopt niet.
Kiezers die naar links zjn vertrokken of naar links neigen (christelijke vrijwilligers e.d.).
Een optimaal maatschappelijk draagvlak zet de effectiviteit van een regering kracht bij.

John2
13-06-10, 13:52
John, nu geef ik het echt op... :fuckit2:

Daar word ik dol van: nog steeds haal je die 2 functies door elkaar:fpotver:

Ik herhaal nog maar even:

Verhagen gekozen als fractievoorzitter CDA

Gepubliceerd: 10 juni 2010 15:13 | Gewijzigd: 10 juni 2010 15:15

ANP

Den Haag, 10 juni. Maxime Verhagen is vandaag unaniem gekozen
tot fractievoorzitter van het CDA.

Dat maakte hij na het fractieberaad van zijn partij bekend.

:slaap::slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap: :slaap:

:zwaai::zwaai:

Ja hij volgt van Heeswijk op die na Balkenende ook zijn functie neerlegt, dus nogmaals wat kan hij voor een schade toebrengen als voorzitter van het CDA aan de Palestijnen?:maf2:

Ron Haleber
13-06-10, 15:45
Ja hij volgt van Heeswijk op die na Balkenende ook zijn functie neerlegt, dus nogmaals wat kan hij voor een schade toebrengen als voorzitter van het CDA aan de Palestijnen?:maf2:

Dat is nieuw! Ik las wel dat die van Heeswijk aftrad...
Maar dat ze Verhagen zonder persbericht meteen ook voorz. van Het CDA maakten lijkt me stug! In die functie geen schade aan Palestijnen...

Maar als opvolger van Balkenende als fractievoorzitter is hij wel een groot gevaar! :huil:

John2
13-06-10, 17:02
Dat is nieuw! Ik las wel dat die van Heeswijk aftrad...
Maar dat ze Verhagen zonder persbericht meteen ook voorz. van Het CDA maakten lijkt me stug! In die functie geen schade aan Palestijnen...

Maar als opvolger van Balkenende als fractievoorzitter is hij wel een groot gevaar! :huil:

- CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel stelt zich niet beschikbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen in juni en verlaat de landelijke politiek. ‘Al bij mijn aantreden als fractievoorzitter in 2007 had ik voor mezelf besloten dat dit mijn laatste periode zou worden’, aldus Van Geel dinsdag. ‘Graag had ik die tot 2011 volgemaakt, maar de vervroegde verkiezingen veranderen mijn besluit niet.’ bron:exit Den Haag (http://www.livehigh.nl/index.php/2010/03/20/exit-den-haag-een-overzicht-van-politici-die-stoppen/)
Ik denk dat het aftreden van Balkenende en van Geel de volgende dag jou op een verkeerd spoor heeft gezet Ron?
Want zoals jij zegt dat hij fractievoorzitter is geworden dan volgt hij toch echt Pieter van Geel op en niet Balkenende.
En dan nogmaals .....je kunt blijven roepen en schreeuwen dat hij in deze functie grote of grotere schade zou kunnen toebrengen aan de Palestijnen, maar leg dan ook uit waarom?
Stel het CDA gaat mee regeren, wat is dan de meerwaarde van hem als voorzitter ten opzichte van Minister?
En was hij trouwens ook voor van Geel geen fractievoorzitter?

BlackBox
13-06-10, 17:40
Maar als opvolger van Balkenende als fractievoorzitter is hij wel een groot gevaar! :huil:
Het CDA-PVDA kabinet is inzake de Palestijnen niet afgeweken van de EU-opstelling.
En deze opstelling kan wel wat minder neutraal.
Bij de tragedie onlangs met het vredes-flottielje had bijvoorbeeld de vraag gesteld kunnen worden, namens de EU, hoeveel leden van de vredesmissie, naast het brengen van levensmiddelen en goederen, het afvuren van raketten e.d. ter discussie hadden willen stellen.

Maar nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ook het CDA kan haar koers verleggen . . .

John2
14-06-10, 12:16
- CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel stelt zich niet beschikbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen in juni en verlaat de landelijke politiek. ‘Al bij mijn aantreden als fractievoorzitter in 2007 had ik voor mezelf besloten dat dit mijn laatste periode zou worden’, aldus Van Geel dinsdag. ‘Graag had ik die tot 2011 volgemaakt, maar de vervroegde verkiezingen veranderen mijn besluit niet.’ bron:exit Den Haag (http://www.livehigh.nl/index.php/2010/03/20/exit-den-haag-een-overzicht-van-politici-die-stoppen/)
Ik denk dat het aftreden van Balkenende en van Geel de volgende dag jou op een verkeerd spoor heeft gezet Ron?
Want zoals jij zegt dat hij fractievoorzitter is geworden dan volgt hij toch echt Pieter van Geel op en niet Balkenende.
En dan nogmaals .....je kunt blijven roepen en schreeuwen dat hij in deze functie grote of grotere schade zou kunnen toebrengen aan de Palestijnen, maar leg dan ook uit waarom?
Stel het CDA gaat mee regeren, wat is dan de meerwaarde van hem als voorzitter ten opzichte van Minister?
En was hij trouwens ook voor van Geel geen fractievoorzitter?

Ron?

Ron Haleber
14-06-10, 12:16
- CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel stelt zich niet beschikbaar voor de Tweede Kamerverkiezingen in juni en verlaat de landelijke politiek. ‘Al bij mijn aantreden als fractievoorzitter in 2007 had ik voor mezelf besloten dat dit mijn laatste periode zou worden’, aldus Van Geel dinsdag. ‘Graag had ik die tot 2011 volgemaakt, maar de vervroegde verkiezingen veranderen mijn besluit niet.’ bron:exit Den Haag (http://www.livehigh.nl/index.php/2010/03/20/exit-den-haag-een-overzicht-van-politici-die-stoppen/)
Ik denk dat het aftreden van Balkenende en van Geel de volgende dag jou op een verkeerd spoor heeft gezet Ron?
Want zoals jij zegt dat hij fractievoorzitter is geworden dan volgt hij toch echt Pieter van Geel op en niet Balkenende.
En dan nogmaals .....je kunt blijven roepen en schreeuwen dat hij in deze functie grote of grotere schade zou kunnen toebrengen aan de Palestijnen, maar leg dan ook uit waarom?
Stel het CDA gaat mee regeren, wat is dan de meerwaarde van hem als voorzitter ten opzichte van Minister?
En was hij trouwens ook voor van Geel geen fractievoorzitter?

Juist John - hierin geef ik je gelijk! Balkenende als Minister-President gaf vanzelfsprekend zijn orders wel aan vriend Van Geel - maar die deed de job!

Dat Verhagen grote schade berokkende aan de Palestijnen bleek wel uit zijn radicale verwerping van het VN-rapport van Goldstone... :fpotver:

Kortom: die man heeft geen enkel begrip voor wat betreft de Palestijnen!
Dat gaat natuurlijk ook in zijn nieuwe functie blijken! Ik heb daarover geen enkele illusie! :maf2:

Ik betreur dat - jij niet! :)

John2
14-06-10, 12:56
=Ron Haleber;4368163]Juist John - hierin geef ik je gelijk! Balkenende als Minister-President gaf vanzelfsprekend zijn orders wel aan vriend Van Geel - maar die deed de job!
Hehe, een probleem de wereld uit :)


Dat Verhagen grote schade berokkende aan de Palestijnen bleek wel uit zijn radicale verwerping van het VN-rapport van Goldstone... :fpotver:
Ja en terecht, Nederland heeft zijn bedenkingen uitgesproken op dit éénzijdig rapport waarin Israel geen inspraak heeft gehad en doelbewust getuige verklaringen zijn weggelaten die in zijn geheel belangrijk waren voor een beeldvorming, zoals onder anderen de verklaring van de VN waarnemer Kemp en Dr. Siderde.
Ook diverse verklaringen van VN medewerkers zijn in deze rapport van 575 pagina groot rapport.
De problemen begonnen al bij de aanstelling van drie commisie leden Ierse kolonel Desmond Travers, medeauteur van het Goldstone Rapport, vertelde zonder blikken of blozen de leugen dat er maar 2 raketten op Israël waren afgeschoten voor het Gazaconflict begon. Ook beschuldigde hij de Joodse lobby ervan de Britse buitenlandse politiek in het Midden-Oosten te manipuleren. Een 2de commissielid, professor Christine Chinkin (Groot-Brittannië), zei in een interview met de Sunday Times dat Israël oorlogsmisdaden heeft gepleegd, nog voor de Goldstone commissie haar onderzoek moest beginnen.Het Pakistaanse lid van de commissie Hina Jilana, was al een bekende Israëlhater voor ze zitting nam in de Goldstone kliek.Reeds in 2005 beschuldigde zij Israël ervan de Palestijnen van hun elementaire mensenrechten te beroven en schreef n.a.v. de oorlog in Gaza een brief aan Ban Ki-Moon waarin zij Israël beschuldigde van oorlogsmisdaden.
En wat about Goldstone zelf deze was sinds 2004 lid van diverse anti-Israëlische organisaties waaronder het International Center for Transitional Justice.
Tegen deze feiten is direct protest aangetekend en verder is er klakkeloos voorbij gegaan aan het feit dat de 7000 raketten en mortieren waarmee de Israëlische burgerbevolking jarenlang vanuit Gaza is bestookt en zijn beschreven door diverse VN waarnemers.
Nu is het moeilijk om onafhankelijke mensen te vinden die capabel zijn om zo'n onderzoek te plegen, maar deze personen had ik toch zeker niet gekozen als onderzoekers cq verantwoordelijken in een onderzoek van dit formaat.


Kortom: die man heeft geen enkel begrip voor wat betreft de Palestijnen!
Dat gaat natuurlijk ook in zijn nieuwe functie blijken! Ik heb daarover geen enkele illusie! :maf2:
O, voor de Palestijnen heeft hij zeker begrip, daarover is geen twijfel mogelijk, alleen ziet hij en weet hij dat behalve het buitensporig geweld van Israël er ook buitensporig geweld is van Hamas.


Ik betreur dat - jij niet! :)
Ik betreur wat de mensen in Gaza worden aangedaan door beide fronten, maar niet het afwijzen van een eenzijdig rapport.