PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Winst PVV klap in het gezicht Marokkanen'



j00zeven
11-06-10, 11:26
'Winst PVV klap in het gezicht Marokkanen'

De enorme winst van de PVV is een klap in het gezicht van Marokkaanse Nederlanders. Dit stelt het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders in reactie op de verkiezingsuitslag, waarbij de partij van Geert Wilders van 9 naar 24 zetels steeg.

Volgens SMN-voorzitter Faris Azarkan hebben meer dan anderhalf miljoen mensen gestemd op een partij die geen plaats voor de islam ziet in Nederland en mensen afrekent op geloof en afkomst. ''De PVV handelt daarmee in strijd met de grondbeginselen van de Nederlandse grondwet.''

"De grote winst van de PVV maakt Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos en geeft hen een sluimerend gevoel van onbehagen en angst", laat Azarkan weten. Hij noemt het ''hoopvol'' dat de meerderheid van de Nederlanders niet op Wilders heeft gestemd ''en kiest voor een toekomst van gedeeld burgerschap en ruimte voor pluriformiteit en diversiteit. Dat is ook het Nederland dat wij van oudsher kennen: een land van democratie, vrijheid, gelijkheid, tolerantie en solidariteit."

Bron

John2
11-06-10, 11:30
berichtje stond er al :)

tanger'73
11-06-10, 11:43
Misschien een klap in het gezicht om er nog iets van te maken? Marokkanen hebben nu alle reden om schijt aan alles te hebben. Wat nou bijvoorbeeld burgerschap of integratie? Daar kan men verdrietig over zijn, misschien is die beste azarkan wel daar verdrietig over, wat ik hem dan niet kwalijk neem? voor de rest is er wat mij betreft geen enkele reden om een traan te laten.

mark61
11-06-10, 11:52
Een kaakslag, zoals dat in België heet :hihi:

Dan hadden ze motten gaan stemmen :moe: Hadden ze NL-er moeten worden :moe:

ELdorado
11-06-10, 12:24
'Winst PVV klap in het gezicht Marokkanen'

De enorme winst van de PVV is een klap in het gezicht van Marokkaanse Nederlanders. Dit stelt het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders in reactie op de verkiezingsuitslag, waarbij de partij van Geert Wilders van 9 naar 24 zetels steeg.

Volgens SMN-voorzitter Faris Azarkan hebben meer dan anderhalf miljoen mensen gestemd op een partij die geen plaats voor de islam ziet in Nederland en mensen afrekent op geloof en afkomst. ''De PVV handelt daarmee in strijd met de grondbeginselen van de Nederlandse grondwet.''

"De grote winst van de PVV maakt Marokkaanse Nederlanders verdrietig en boos en geeft hen een sluimerend gevoel van onbehagen en angst", laat Azarkan weten. Hij noemt het ''hoopvol'' dat de meerderheid van de Nederlanders niet op Wilders heeft gestemd ''en kiest voor een toekomst van gedeeld burgerschap en ruimte voor pluriformiteit en diversiteit. Dat is ook het Nederland dat wij van oudsher kennen: een land van democratie, vrijheid, gelijkheid, tolerantie en solidariteit."

Bron


Ik vind het juist een klap in het gezicht van ....NL & Nlse imago :

what a bloody shame & joke for Holland !

John61
11-06-10, 12:37
Misschien een klap in het gezicht om er nog iets van te maken? Marokkanen hebben nu alle reden om schijt aan alles te hebben. Wat nou bijvoorbeeld burgerschap of integratie? Daar kan men verdrietig over zijn, misschien is die beste azarkan wel daar verdrietig over, wat ik hem dan niet kwalijk neem? voor de rest is er wat mij betreft geen enkele reden om een traan te laten.


Begrijpelijk, maar jammer dat je zo reageert.

5/6 van de nederlanders heeft niet op Wilders gestemd. Eigenlijk praat je Wilders na. Een paar marokkanen misdragen zich, volgens wilders kun je dus de hele groep marokkanen buitensluiten.

tanger'73
11-06-10, 12:40
Begrijpelijk, maar jammer dat je zo reageert.

5/6 van de nederlanders heeft niet op Wilders gestemd. Eigenlijk praat je Wilders na. Een paar marokkanen misdragen zich, volgens wilders kun je dus de hele groep marokkanen buitensluiten.


nergens heb ik beweerd dat het hele electoraat op wilders heeft gestemd, maar wel een aanzienlijk deel en daar reageer ik hoe ik reageer, naar mijn inziens terecht op.

tanger'73
11-06-10, 12:41
Ik vind het juist een klap in het gezicht van ....NL & Nlse imago :

what a bloody shame & joke for Holland !


Dat is het ook, als je de buitenlandse pers mag geloven.

mark61
11-06-10, 12:45
nergens heb ik beweerd dat het hele electoraat op wilders heeft gestemd, maar wel een aanzienlijk deel en daar reageer ik hoe ik reageer, naar mijn inziens terecht op.

Ik vind 15% nog net geen aanzienlijk deel. Als jij 15% van je inkomen aan woonlasten uitgeeft, is dat dan een aanzienlijk deel? Ik vind van niet :)

Ik wind me eerder op over CDA en VVD die niet bij voorbaat de PVV buiten de beschaving plaatsen, een club om zeker niet mee te praten, tenzij in één richting: ze te vertellen dat ze onacceptabel zijn.

tanger'73
11-06-10, 12:47
Ik vind 15% nog net geen aanzienlijk deel. Als jij 15% van je inkomen aan woonlasten uitgeeft, is dat dan een aanzienlijk deel? Ik vind van niet :)

Ik wind me eerder op over CDA en VVD die niet bij voorbaat de PVV buiten de beschaving plaatsen, een club om zeker niet mee te praten, tenzij in één richting: ze te vertellen dat ze onacceptabel zijn.



Nou ik vind 1,5 miljoen Nederlanders wel een aanzienlijk deel en weet ik veel hoeveel er op de valreep naar de VVD zijn gegaan. het is de derde grootste partij van Nederald vriend.

opwinden, totaal niet. Gewoon wat ik al verwachte napraten.

mark61
11-06-10, 12:53
Nou ik vind 1,5 miljoen Nederlanders wel een aanzienlijk deel en weet ik veel hoeveel er op de valreep naar de VVD zijn gegaan. het is de derde grootste partij van Nederald vriend.

opwinden, totaal niet. Gewoon wat ik al verwachte napraten.

Ja ach miljoen. 8,5 miljoen stemde niet op wilders.

Ik schat dat een half miljoen moslims niet hebben gestemd. Ik hoop dat daar nog getallen van komen. miljoen miljaar.

tanger'73
11-06-10, 12:55
Ja ach miljoen. 8,5 miljoen stemde niet op wilders.

Ik schat dat een half miljoen moslims niet hebben gestemd. Ik hoop dat daar nog getallen van komen. miljoen miljaar.


Dat denk ik ook en was ook mijn zorg, maar daar kunnen we uiteindelijk niks mee. iedereen die niks om zijn kiesrecht geeft, moet achteraf vooral niet zielig gaan doen.

ook heel veel nederlanders trouwens die de moeite niet nemen om te stemmen.

mark61
11-06-10, 12:57
Dat denk ik ook en was ook mijn zorg, maar daar kunnen we uiteindelijk niks mee. iedereen die niks om zijn kiesrecht geeft, moet achteraf vooral niet zielig gaan doen.

Nope. Als 70.000 man en vrouw hun lazy asses hadden opgetild was het nou Cohen die rustig kon gaan bedenken met wie hij wat ging doen. 70.000 maar.

tanger'73
11-06-10, 12:58
Nope. Als 70.000 man en vrouw hun lazy asses hadden opgetild was het nou Cohen die rustig kon gaan bedenken met wie hij wat ging doen. 70.000 maar.



wat nope, heb je überhaupt door wat ik zeg?

mark61
11-06-10, 13:00
wat nope, heb je überhaupt door wat ik zeg?

Ik bevestig wat je zegt. Je laatste zin was negatief, grammaticaal, dus ik bevestig met negatief :) Riiistig nou :hihi:

Julien
11-06-10, 13:03
Waarom staat er in de kop 'Marokkanen'? Hoe kun je Wilders nou bekritiseren als je op dezelfde manier als hem praat..? Het zijn namelijk gewoon Nederlanders, met eventueel ouders die uit Marokko komen.

tanger'73
11-06-10, 13:06
Ik bevestig wat je zegt. Je laatste zin was negatief, grammaticaal, dus ik bevestig met negatief :) Riiistig nou :hihi:



Er zijn toch heel veel nederlanders die de moeite nemen om niet te stemmen? 'K kan me absoluut niet voorstellen dat de meeste nederlanders een dergelijke gedachtegang steunen. nederlanders die dat wel zijn, die komen zonder enkele twijfel op, desnoods kamperen ze aan de drempel van het kieslokaal. Kortom, ik vind dit echt geen afspiegeling van de werkelijkheid onder de nederlanders. Dat meen ik serieus.

tanger'73
11-06-10, 13:10
Kortom, het is een minderheid in de praktijk. Maar in de verkiezingsuitslag komt het over als een minderheid dat behoorlijk telt.

John61
11-06-10, 13:11
nergens heb ik beweerd dat het hele electoraat op wilders heeft gestemd, maar wel een aanzienlijk deel en daar reageer ik hoe ik reageer, naar mijn inziens terecht op.

Marokkanen hebben nu alle reden om schijt aan alles te hebben.

Schijt aan alles, dus de hele nederlandse samenleving?

Wilders scheert graag alle moslims over een kam. Hij heeft schijt aan alle moslims. Wat lost het op, niets!
Zo lost het evenmin iets op als marokkanen schijt hebben aan de nederlandse samenleving.

Geef mij maar iemand als Cohen, zoek de overeenkomsten en laat mensen in hun waarde.

tanger'73
11-06-10, 13:16
Marokkanen hebben nu alle reden om schijt aan alles te hebben.

Schijt aan alles, dus de hele nederlandse samenleving?

Wilders scheert graag alle moslims over een kam. Hij heeft schijt aan alle moslims. Wat lost het op, niets!
Zo lost het evenmin iets op als marokkanen schijt hebben aan de nederlandse samenleving.

Geef mij maar iemand als Cohen, zoek de overeenkomsten en laat mensen in hun waarde.

in het opzicht van deze topic en doelend op wilders zeker schijt hebben. want iemand die schijt aan je hebt, daar kan je moeilijk wat mee beginnen en al helemaal als dat van bovenaf komt. beide uitersten lost inderdaad niets op, vandaar liever iemand als cohen daartussen om de overeenkomsten te zoeken en de tegenstellingen daar laten waar ze thuishoren.

mark61
11-06-10, 13:44
Er zijn toch heel veel nederlanders die de moeite nemen om niet te stemmen? 'K kan me absoluut niet voorstellen dat de meeste nederlanders een dergelijke gedachtegang steunen. nederlanders die dat wel zijn, die komen zonder enkele twijfel op, desnoods kamperen ze aan de drempel van het kieslokaal. Kortom, ik vind dit echt geen afspiegeling van de werkelijkheid onder de nederlanders. Dat meen ik serieus.

Een politieke regel zegt dat een lage opkomst in het nadeel van links is. Dus ws. is de meerderheid der niet-stemmers links.

Daarbij komt dat dacht ik ca. de helft van de immigranten nooit stemt, en die zouden zeker niet op de PVV stemmen, of wel?

Maar je hebt wel kans dat niet-stemmers tegenwoordig eerder asociaal zijn :hihi:

In ieder geval moet je het met me eens zijn dat 70.000 stemmen op de PvdA (das 1 zetel dacht ik) een groot verschil hadden gemaakt. Toch? Het was er niet makkelijker op geworden, maar het was wel duidelijk uit welke hoek de wind dan waaide. De linkse, min of meer.

Tomas
11-06-10, 13:49
Vandaag in een krant een kaart van nederland met de winnaar per gemeente, en dat vanaf 2002. Ik zag een trend. In 2002 zie je de LPF een beetje in de randstad scoren. Dat is nu bijna allemaal PvdA en de vervanger (=pvv) is verschoven naar de randen van Nederland. Over 8 jaar is het daar ook weer weg.

Hopelijk niet naar duitsland. Dan zijn de apen gaar.

Eke
11-06-10, 13:53
Een belangrijk deel van de stemmers op Wilders zijn proteststemmen TEGEN de politiek. "De Koran interesseert ons niet. Wel dat stelletje oplichters in de politiek."

Een deel van de stemmers op Wilders heeft nauwelijks buitenlanders in het dorp, in de regio wonen.
Waar kennen zij bv de Marokkanen van ? UIT de media !!!!Het probleem van de Marokkaanse straatjongens leeft daardoor meer dan bv. de geslaagde Marokkanen. Alleen de voetballers,de politici, de schrijvers,
de acteurs en niet te vergeten de cabaretiers :) enz. krijgen aandacht maar

waar mensen zich over opwinden blijft beter in hun geheugen hangen ....
Ze zouden eigenlijk normale Marokkanen moeten leren kennen, voor het tegenwicht.

Het derde deel wordt dan gevormd door mensen die daadwerkelijk 'last' hebben van buitenlanders....Hoe ziet die last eruit ? En hoe kan dit veranderen ?


Neemt niet weg dat er redelijke kans is dat Wilders mee gaat regeren. Hij was de laatste tijd al opmerkelijker kalmer met z'n provocaties.
En...hij is al bezig met water bij de wijn te doen. Liet bv. meteen breekpunt 65 jaar vallen.

Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt..Hij heeft maar een beperkt deel van de regeringsmacht, als ie meedoet.




TOEGEVOEGD en dan heb ik nog al die Zuid_Limburgers vergeten die weggegaan zijn bij het CDA om x aantal redenen en hun toevlucht bij 'ons Geert' hebben gezocht. Hij spreekt hun taal....

Max Stirner
11-06-10, 15:07
Een politieke regel zegt dat een lage opkomst in het nadeel van links is. Dus ws. is de meerderheid der niet-stemmers links.


.


Das toevallig.

Als een activiteit ook maar enigszins moeilijk, vermoeiend of onaangenaam is, hebben bepaalde mensen al snel de neiging om af te haken.

Laat dat nu nét de mensen zijn die tegelijkertijd de neiging hebben om een beroep te willen doen op de solidariteit van anderen.

fisherman1969
11-06-10, 15:43
Een belangrijk deel van de stemmers op Wilders zijn proteststemmen TEGEN de politiek. "De Koran interesseert ons niet. Wel dat stelletje oplichters in de politiek."

Een deel van de stemmers op Wilders heeft nauwelijks buitenlanders in het dorp, in de regio wonen.
Waar kennen zij bv de Marokkanen van ? UIT de media !!!!Het probleem van de Marokkaanse straatjongens leeft daardoor meer dan bv. de geslaagde Marokkanen. Alleen de voetballers,de politici, de schrijvers,
de acteurs en niet te vergeten de cabaretiers :) enz. krijgen aandacht maar

waar mensen zich over opwinden blijft beter in hun geheugen hangen ....
Ze zouden eigenlijk normale Marokkanen moeten leren kennen, voor het tegenwicht.

Het derde deel wordt dan gevormd door mensen die daadwerkelijk 'last' hebben van buitenlanders....Hoe ziet die last eruit ? En hoe kan dit veranderen ?


Neemt niet weg dat er redelijke kans is dat Wilders mee gaat regeren. Hij was de laatste tijd al opmerkelijker kalmer met z'n provocaties.
En...hij is al bezig met water bij de wijn te doen. Liet bv. meteen breekpunt 65 jaar vallen.

Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt..Hij heeft maar een beperkt deel van de regeringsmacht, als ie meedoet.





TOEGEVOEGD en dan heb ik nog al die Zuid_Limburgers vergeten die weggegaan zijn bij het CDA om x aantal redenen en hun toevlucht bij 'ons Geert' hebben gezocht. Hij spreekt hun taal....

Weer heb je voor een groot deel gelijk !
Trouwens ik heb Wilders ook meerdere keren horen zeggen :ik heb niks tegen Moslims die zich gedragen ,zich aanpassen en hier werken en een bijdragen leveren aan onze maatschappij , maar wel aan het MAROKKAANSE TUIG dat alles verziekt en een bedreiging vormt voor de gewone burgers .

En net wat je al opmerkte ,zijn grootse winst boekte hij in de zuidelijke privincies !! wat voorheen allemaal C.D.A stemmers waren ,en laten we eerlijk wezen die waren hier op z,n zachts gezegd niet erg geliefd !!

fisherman1969
11-06-10, 15:48
Dat is het ook, als je de buitenlandse pers mag geloven.

Ja is dat die zelfde buitenlandse pers die het softebeleid hier in Nederland t.o.v buitenlands straattuig hekelde ??

Eke
11-06-10, 15:59
Weer heb je voor een groot deel gelijk !
Trouwens ik heb Wilders ook meerdere keren horen zeggen :ik heb niks tegen Moslims die zich gedragen ,zich aanpassen en hier werken en een bijdragen leveren aan onze maatschappij , maar wel aan het MAROKKAANSE TUIG dat alles verziekt en een bedreiging vormt voor de gewone burgers .

En net wat je al opmerkte ,zijn grootse winst boekte hij in de zuidelijke privincies !! wat voorheen allemaal C.D.A stemmers waren ,en laten we eerlijk wezen die waren hier op z,n zachts gezegd niet erg geliefd !!


Fisherman, ik ben geraakt. Ik heb net nalv diskussies hier gekeken naar Knevel&Van de Brink van 10 Juni. Met name de getuigenis van Umberto Tan.
hier is de link. Je kunt wat doorspoelen want het is op het eind :
http://player.omroep.nl/?aflID=11048867


Dus hoewel Wildersstemmers niet per definitie racisten zijn -en nu citeer ik even Job Cohen- "schuurt Wilders zelf tegen de Rechtstaat aan" en kwetst hij anderen...dagelijks.

Eke
11-06-10, 16:10
Das toevallig.

Als een activiteit ook maar enigszins moeilijk, vermoeiend of onaangenaam is, hebben bepaalde mensen al snel de neiging om af te haken.

Laat dat nu nét de mensen zijn die tegelijkertijd de neiging hebben om een beroep te willen doen op de solidariteit van anderen.

Max, hoeveel mensen hebben zich niet gehaast om te gaan stemmen op partijen die de doelgroep voor de hypotheekrenteaftrek niet willen
verkleinen. Geld van de gemeenschap opstrijken terwijl je ook met minder prima kan leven....

Er zijn nogal wat hebberige types. Bij arm en rijk.

Max Stirner
11-06-10, 16:21
Max, hoeveel mensen hebben zich niet gehaast om te gaan stemmen op partijen die de doelgroep voor de hypotheekrenteaftrek niet willen
verkleinen. Geld van de gemeenschap opstrijken terwijl je ook met minder prima kan leven....

.


Geld van de gemeenschap opstrijken ?


Die mensen dragen dmv de hyptheekrenteaftrek ietsje minder af aan die gemeenschap dan dat ze anders zouden doen.

Verder leveren ze gewoon netjes 52% van hun inkomen in aan die hebzuchtige overheid.

super ick
11-06-10, 16:22
Max, hoeveel mensen hebben zich niet gehaast om te gaan stemmen op partijen die de doelgroep voor de hypotheekrenteaftrek niet willen
verkleinen. Geld van de gemeenschap opstrijken terwijl je ook met minder prima kan leven....

Er zijn nogal wat hebberige types. Bij arm en rijk.

Mensen zijn jaren gepushed om te gaan kopen. Huurwoningen moest de overheid geld op toeleggen. Ieder jaar weer. Eerst werd de gemeentegarantie in het leven geroepen, daarna Nationale Hypotheek Garantie (kopers betalen zelf bij aankoop een bedrag waarmee een soort stroppenpot gevuld wordt/is)
Nu is het zover dat het beoorgde percentage huizenbezitters bereikt is en nu is het ineens een kostenpost?

Wat te denken van de 6% overdrachtsbelasting die bij aankoop van een huis afgerekend mag worden bij de belastingdienst?

Eke
11-06-10, 16:59
Mensen zijn jaren gepushed om te gaan kopen. Huurwoningen moest de overheid geld op toeleggen. Ieder jaar weer. Eerst werd de gemeentegarantie in het leven geroepen, daarna Nationale Hypotheek Garantie (kopers betalen zelf bij aankoop een bedrag waarmee een soort stroppenpot gevuld wordt/is)
Nu is het zover dat het beoorgde percentage huizenbezitters bereikt is en nu is het ineens een kostenpost?

Wat te denken van de 6% overdrachtsbelasting die bij aankoop van een huis afgerekend mag worden bij de belastingdienst?


@ Max en SI, ik ben voor hypotheekrenteaftrek voor starters. Die hebben meestal een steuntje van de samenleving nodig.

Mijn reaktie was op de sneer van Max op niet-stemmers die dan wel gaan profiteren van gemeenschapsgeld.

Ik vind ook stemmen belangrijk..dat zie je nu maar weer...mensen laten politici die voor hen opkomen in de steek.

Maar wat betreft het profiteren : de doelgroep hypotheekrentegebruikers kan wat mij betreft een stuk kleiner worden.
Ik heb geen zin om zoveel inkomen af te staan aan mensen die op grote voet leven/wonen en vaak zelfs niet aflossen.

tanger'73
11-06-10, 17:29
Een politieke regel zegt dat een lage opkomst in het nadeel van links is. Dus ws. is de meerderheid der niet-stemmers links.

Daarbij komt dat dacht ik ca. de helft van de immigranten nooit stemt, en die zouden zeker niet op de PVV stemmen, of wel?

Maar je hebt wel kans dat niet-stemmers tegenwoordig eerder asociaal zijn :hihi:

In ieder geval moet je het met me eens zijn dat 70.000 stemmen op de PvdA (das 1 zetel dacht ik) een groot verschil hadden gemaakt. Toch? Het was er niet makkelijker op geworden, maar het was wel duidelijk uit welke hoek de wind dan waaide. De linkse, min of meer.


'K ben het eerder eens dat vooral mensen die zouden moeten stemmen, dat juist niet doen en dat is jammer.

Die 70.000 was zeker ergens nog te halen geweest.

tanger'73
11-06-10, 17:33
Ja is dat die zelfde buitenlandse pers die het softebeleid hier in Nederland t.o.v buitenlands straattuig hekelde ??


het is ernstiger dan je denkt, van duitsland tot frankrijk kijken ze wereldvreemd naar dit fenomeen.

Wide-O
11-06-10, 18:34
het is ernstiger dan je denkt, van duitsland tot frankrijk kijken ze wereldvreemd naar dit fenomeen.

Niet helemaal eens. Ik zou eerder zeggen dat hetzelfde fenomeen zich voordoet in heel Europa. En al lang voor dit decennium begon (denk Bolkestein, Le Pen, Vlaams Belang, Rostock, English Defense League, BNP) etc...

Ik zie het - en ik ben geen gelovige - als een soort van laatste stuiptrekking van verbitterde en op zichzelf terugplooiende democratieën.

Mark, stemmen voor de PVV of niet stemmen (als belanghebbende) voor de PvdA zit ergens dicht bij elkaar, nee?

In zekere zin is het wraakroepend dat de PvdA 70.000 stemmen tekortkomt. Maggoed, ik ben een leftie, en heb ook wel wat sympathie voor Cohen.

Tanger, jij hebt toch D66 gestemd hé? (wat ik ook zou doen). Nou, tel dat percentage op bij de PvdA...

fisherman1969
11-06-10, 19:22
Fisherman, ik ben geraakt. Ik heb net nalv diskussies hier gekeken naar Knevel&Van de Brink van 10 Juni. Met name de getuigenis van Umberto Tan.
hier is de link. Je kunt wat doorspoelen want het is op het eind :
http://player.omroep.nl/?aflID=11048867


Dus hoewel Wildersstemmers niet per definitie racisten zijn -en nu citeer ik even Job Cohen- "schuurt Wilders zelf tegen de Rechtstaat aan" en kwetst hij anderen...dagelijks.

Ik heb het stukje bekeken en aan gehoord , indd Umberto Tan slaat de spijker op z,n kop , ik wist eerlijk gezegd ook niet van het partij programma van Wilders maar dat geld voor alle partijen bij mij ,ik kijk wel naar de discussie programma,s en ben o.a lid van de ouderen bond die echt niet adviseerden om op Wilders te stemmen ,maar wel een van de partijen was die het (beste voor hadden met de ouderen ) verzorging enz .
Voor mij waren de belangrijkste punten : buitenlands beleid dus geen oorlogje mee spelen ergens anders *), de peperdure Straal jagers terwijl de huidige ook nog voldoen en indd het aanpakken van al het straattuig ongeacht kleur of afkomst , en zwaardere straffen enz enz
En de A.O.W naar 67 jaar brengen IN DE LOOP DER JAREN vond ik niet zo,n bezwaar maar dan moet er wel werk voorzijn !!!
Maar goed wij zijn al met al van ouds her klagers geweest ik heb kabineten zien gaan en komen ,en uiteindelijk nooit echte armoede gekent ja hooguit kort na wo 2 pak weg van 1946 tot 1958 toen waren de laatse bon kaarten geloof ik pas weg.
Nee mij zal je niet horen klagen en ik denk al de genen die zich maar af geven op Nederland en kankeren hier in principe niet weg te slaan zijn .
En daar bedoel ik dan niet eens de allochtone Nederlanders mee.
Ik kijk nu naar het voetbal en als ik dan het kontrast zie in de sloppenwijken en de luxe hotels ,in Z AFRIKA !!
Nou ja laat ik maar ophouden met klagen , JE BEGRIJPT WEL WAT IK BEDOEL :)
grtjs
fisherman

*) reken maar ff uit wat AFGHANISTAN en IRAK ons gekost hebben afgezien van de niet te vervangen levens !

Eke
11-06-10, 19:52
:) Fisherman, ik begrijp precies wat je bedoelt...
Veel plezier met het voetbal !


Zag je dat vreugdedansje van dat rijtje voetballers die een goal vierden ?
Ik hoorde : "he, ze moeten stoppen daarmee en doorspelen !!! Dit is rekken !"

Het was het vieren van leven ...dat heb ik veel gezien bij recente uitzendingen over Z-Afrika. Naast alle ellende/armoede : genieten van bewegen en spelen met elkaar !

PaRiSCaSa
11-06-10, 19:54
Ik vind het juist een klap in het gezicht van ....NL & Nlse imago :

what a bloody shame & joke for Holland !

:duim:

Was thinking exactly the same.

But their way of thinking just proves the "them" vs "us".

tanger'73
11-06-10, 20:04
Niet helemaal eens. Ik zou eerder zeggen dat hetzelfde fenomeen zich voordoet in heel Europa. En al lang voor dit decennium begon (denk Bolkestein, Le Pen, Vlaams Belang, Rostock, English Defense League, BNP) etc...

Ik zie het - en ik ben geen gelovige - als een soort van laatste stuiptrekking van verbitterde en op zichzelf terugplooiende democratieën.

Mark, stemmen voor de PVV of niet stemmen (als belanghebbende) voor de PvdA zit ergens dicht bij elkaar, nee?

In zekere zin is het wraakroepend dat de PvdA 70.000 stemmen tekortkomt. Maggoed, ik ben een leftie, en heb ook wel wat sympathie voor Cohen.

Tanger, jij hebt toch D66 gestemd hé? (wat ik ook zou doen). Nou, tel dat percentage op bij de PvdA...

Nederland heeft geheel een andere imago in het buitenland als mislukte fenomenen in bijvoorbeeld frankrijk of België. ook met in het achterhoofd dat ze daar niet in de regering mee komen. voor het buitenland speelt wilders hier een soorte van zelfde rol als in oostenrijk met Jurg haider destijds, dat ook op verontwaardiging kon rekenen bij regeringsdeelname.

de isolationistische houding van Nederland dat afhankelijk is van het buitenland, is voor die buitenland juist zo ongekend.

maar als je het toch over tellen hebt, tel het percentage van PVV samen met die van VVD op?

fisherman1969
11-06-10, 21:18
:) Fisherman, ik begrijp precies wat je bedoelt...
Veel plezier met het voetbal !


Zag je dat vreugdedansje van dat rijtje voetballers die een goal vierden ?
Ik hoorde : "he, ze moeten stoppen daarmee en doorspelen !!! Dit is rekken !"

Het was het vieren van leven ...dat heb ik veel gezien bij recente uitzendingen over Z-Afrika. Naast alle ellende/armoede : genieten van bewegen en spelen met elkaar !

Zelfs het vreugde dansje kon op twee manieren uitgelegd worden.
Ach voetbal en politiek liggen op het zelfde niveau !
Hoorde ik dat niet ene zekere meneer TAN zeggen ,tijdens een discussie programma??
:duim:

Eke
11-06-10, 21:49
Zelfs het vreugde dansje kon op twee manieren uitgelegd worden.
Ach voetbal en politiek liggen op het zelfde niveau !
Hoorde ik dat niet ene zekere meneer TAN zeggen ,tijdens een discussie programma??
:duim: :) Ja... precies!

mark61
11-06-10, 22:51
Mark, stemmen voor de PVV of niet stemmen (als belanghebbende) voor de PvdA zit ergens dicht bij elkaar, nee?

Yep, de 'natuurlijke' PVDA-stemmer doet dat vaak niet meer. Vertrekt naar SP of PVV, die onderling ook uitwisseling hebben. Of stemt gewoon niet dus, zoals je zegt.

In feite heb je in NL het Ralph Nadereffect, de PvdA is kleiner geworden door de overloop naar de SP, waar vervolgens niemand mee wil regeren.

In fact won de SP bij de vorige verkiezingen net zoveel als de PVV nu, alleen nu roept iedereen opeens 'dat er toch echt met de PVV moet worden gepraat'. In 2006 riep niemand dat over de SP. En zelfs Cohen zegt dat. Bizar.

Hoewel het verbluffende deze keer was dat blijkbaar in het zuiden veel CDA-stemmers naar de PVV zijn overgelopen. Daarom was het verlies nog groter dan al verwacht.

mark61
11-06-10, 23:51
By the way, Kamagurka is weer helemaal terug met zijn Monseigneur Rogerserie, en professor kop met Bart de Wever :hihi:

super ick
12-06-10, 13:53
@ Max en SI, ik ben voor hypotheekrenteaftrek voor starters. Die hebben meestal een steuntje van de samenleving nodig.

Mijn reaktie was op de sneer van Max op niet-stemmers die dan wel gaan profiteren van gemeenschapsgeld.

Ik vind ook stemmen belangrijk..dat zie je nu maar weer...mensen laten politici die voor hen opkomen in de steek.

Maar wat betreft het profiteren : de doelgroep hypotheekrentegebruikers kan wat mij betreft een stuk kleiner worden.
Ik heb geen zin om zoveel inkomen af te staan aan mensen die op grote voet leven/wonen en vaak zelfs niet aflossen.

Er zijn inderdaad uitzonderingen. Mensen die een huis kopen van 13 miljoen met aftrek is in mijn ogen ook bizar. Als je twee maal een modaal inkomen neemt (tweeverdieners) dan houdt het zo'n beetje op bij 500.000 Voor die prijs kan je een redelijk huis kopen lijkt mij. Daarboven kan het trapsgewijs vervallen of verminderd worden.

Helaas gaat het niet om rechtvaardigheid, hoewel politici dat willen doen geloven. Het gaat om geld binnen harken.

mark61
12-06-10, 18:03
Er zijn inderdaad uitzonderingen. Mensen die een huis kopen van 13 miljoen met aftrek is in mijn ogen ook bizar. Als je twee maal een modaal inkomen neemt (tweeverdieners) dan houdt het zo'n beetje op bij 500.000 Voor die prijs kan je een redelijk huis kopen lijkt mij. Daarboven kan het trapsgewijs vervallen of verminderd worden.

Helaas gaat het niet om rechtvaardigheid, hoewel politici dat willen doen geloven. Het gaat om geld binnen harken.

Er is niemand die het direct wil afschaffen. Het levert de komende 10 jaar niets op.

In case dat je het niet doorhad, er moet bezuinigd worden.

Wel is de NL huizenmarkt overspannen, en kost het starters de grootste moeite een huis te kopen. De regeling was bedoeld om dat juist makkelijker te maken, maar had het tegengestelde effect.

Slinger
13-06-10, 09:57
Marokkanen hebben nu alle reden om schijt aan alles te hebben.

Daar hebben ze geen verkiezingsuitslag voor nodig, dat hadden ze toch al.

echteoeps
13-06-10, 10:30
Er zijn inderdaad uitzonderingen. Mensen die een huis kopen van 13 miljoen met aftrek is in mijn ogen ook bizar. Als je twee maal een modaal inkomen neemt (tweeverdieners) dan houdt het zo'n beetje op bij 500.000 Voor die prijs kan je een redelijk huis kopen lijkt mij. Daarboven kan het trapsgewijs vervallen of verminderd worden.

Helaas gaat het niet om rechtvaardigheid, hoewel politici dat willen doen geloven. Het gaat om geld binnen harken.

Als het gaat om geld geld binnenhalen voor de overheid heb je weinig aan mensen met hele dure huizen. Dat zijn er in aantal veel te weinig om zoden aan de dijk te zetten.

Het grote geld voor de overheid zit bij de middengroepen.
Dat is dus ook het dilemma van links : sterke schouders brengen geen geld binnen, als je wilt nivelleren om geld binnen te halen moet je ook de middeninkomens als sterke schouders qualificeren.

Het zwaar belasten van de rijken is symboolpolitiek en doet helaas niks voor het verkleinen van het begrotingstekort.

Eke
13-06-10, 11:47
. Als je twee maal een modaal inkomen neemt (tweeverdieners) dan houdt het zo'n beetje op bij 500.000 Voor die prijs kan je een redelijk huis kopen lijkt mij.


Als je rekent krijg je :2x35.000= 70.000
4,5 keer je brutojaarinkomen laat 4,5 x 70.000= 315.000 euro zien.

Je zult er rekening mee moeten houden dat als je kinderen wilt, je kans hebt dat het inkomen vermindert. Fulltime werkende ouders met een tophypotheek vragen om een gezin dat of nooit kampt met ziektes of een vast netwerk heeft. bv. ouders die willen inspringen als het slechter gaat.

Ik snap niet goed hoe je bij die 500.000 euro komt. Geeft overigens wel een fijn huis, dunkt me :)
Prettig als je eigen kapitaal hebt voor dit soort aanschaf....

tanger'73
13-06-10, 15:01
Daar hebben ze geen verkiezingsuitslag voor nodig, dat hadden ze toch al.

met of zonder verkiezingsuitslag geef ik ze dan ook geen ongelijk.

Slinger
13-06-10, 15:40
met of zonder verkiezingsuitslag geef ik ze dan ook geen ongelijk.

Ja, dat had ik voor deze verkiezingsuitslag al lang begrepen. 't Is toch wel erg zielig dat al deze mensen gedwongen worden te leven in een land, een samenleving, een cultuur waar ze schijt aan hebben.

tanger'73
13-06-10, 17:09
Ja, dat had ik voor deze verkiezingsuitslag al lang begrepen. 't Is toch wel erg zielig dat al deze mensen gedwongen worden te leven in een land, een samenleving, een cultuur waar ze schijt aan hebben.



ze hebben schijt aan figuren en cultuur van mensen die alles en iedereen over een kam scheren. Daar hebben ze definitief schijt aan. Dat heb je in ieder geval prima begrepen.

Slinger
13-06-10, 18:54
ze hebben schijt aan figuren en cultuur van mensen die alles en iedereen over een kam scheren. Daar hebben ze definitief schijt aan. Dat heb je in ieder geval prima begrepen.

Ze hebben voornamelijk schijt aan zich zelf, te weinig zelfrespect om een waardig leven op te bouwen.

tanger'73
13-06-10, 21:43
Ze hebben voornamelijk schijt aan zich zelf, te weinig zelfrespect om een waardig leven op te bouwen.

nou een waardig leven hebben ze al, door schijt te hebben aan al diegenen die schijt aan hen hebben. Net zoals die debiele filip de winter, die voor het schijten bij een Gentse moskee pardoes werd verjaagd.

Slinger
14-06-10, 00:15
nou een waardig leven hebben ze al, door schijt te hebben aan al diegenen die schijt aan hen hebben.

Het motief in Wuthering Heights. Eindigt altijd in bloedvergieten en ellende.

tanger'73
14-06-10, 00:30
Het motief in Wuthering Heights. Eindigt altijd in bloedvergieten en ellende.


'K weet mijn God niet waar je het over hebt?

Slinger
14-06-10, 00:47
'K weet mijn God niet waar je het over hebt?

Daarom ben je ook een mislukkeling. Lees eens wat, misschien zou je dan de wereld beter begrijpen.

tanger'73
14-06-10, 00:52
Daarom ben je ook een mislukkeling. Lees eens wat, misschien zou je dan de wereld beter begrijpen.


Een mislukkeling is die vagina waar jij bent uitgekomen. Wat valt er te lezen als ik niet eens door heb waar je kop regelmatig in bladert en ik vriendelijk me dat afvroeg? Bovendien lees ik geen zionistische handboeken en rotzooi waar jij al overheen bent geweest. Mijn literatuur is hoogwaardiger als die kutrotzooi waar jij wellicht naar verwijst.

Slinger
14-06-10, 07:27
Een mislukkeling is die vagina waar jij bent uitgekomen. Wat valt er te lezen als ik niet eens door heb waar je kankerkop regelmatig in bladert? Bovendien lees ik geen zionistische handboeken en rotzooi waar jij al overheen bent geweest. Mijn literatuur is hoogwaardiger als die kutrotzooi waar jij wellicht naar verwijst.

Hoo hoogwaardig jouw leesvoer is bewijs je met deze woorden en regelmatig met nog andere.

tanger'73
14-06-10, 15:43
Hoo hoogwaardig jouw leesvoer is bewijs je met deze woorden en regelmatig met nog andere.


zelfs de folder van ALdi is beter dan al die shitzooi waar jij kennelijk graag je heil uithaalt. Duizend keer beter, da's tenminste handel.