PDA

Bekijk Volledige Versie : Israël: Turkse hulporganisatie terroristisch



Hatert
17-06-10, 00:14
Israël: Turkse hulporganisatie terroristisch

JERUZALEM - Israël heeft de Turkse hulporganisatie IHH, die betrokken was bij het hulpkonvooi dat door Israëlische commando's op de Middellandse Zee werd aangevallen, als een ''terroristische organisatie'' bestempeld. Dat meldde de Israëlische publieke televisie woensdag.

IHH (Stichting voor Humanitaire Hulp) is door de Israëlische regering op een zwarte lijst met daarop ook organisaties als Hamas en Hezbollah geplaatst. Dat meldde de zender op gezag van regeringsfunctionarissen. De maatregel zal de toch al stroeve relatie tussen Turkije en Israël verder doen verslechteren.

Het begin jaren negentig opgerichte IHH is een van de grootste hulporganisaties van Turkije en biedt in alle delen van de wereld hulp, vooral in islamitische landen. Het hulpkonvooi dat eind mei werd aangevallen was op weg naar de Gazastrook. Bij de Israëlische actie op een Turkse boot in het konvooi kwamen negen Turkse activisten om het leven. (ANP)

16-06-10 22:26

tayyp erdogan
18-06-10, 16:20
volgens israel is alles terrorist makkelijk zeg hup wat echt klootzakken hee wat zijn julie dan hee als wij terroristen zijn julie aliens nee nog erger baby killers echt julie zijn shande van de wereld hitler zij elke jood die ik niet heb gedood gaan julie mij discusseren in de tavrat van de joden zeggen je moet niet vermoorden en wat doen julie ik heb niet tegen volk van israelers die schamen ook van de regering van israel siyonizm moet afgelopen worden