PDA

Bekijk Volledige Versie : Val Marcouch was zorvuldig geplande machtsgreep



Joesoef
19-06-10, 07:25
Val Marcouch was machtsgreep





Ahmed Marcouch (ANP)
<script type="text/javascript" language="javascript1.2" src="http://www.volkskrant.nl/volkskrant.nl/script/vk-v30-versioning.js"></script>
AMSTERDAM - De val van Ahmed Marcouch als politiek leider van de Amsterdamse PvdA-afdeling Nieuw-West, eind vorig jaar, is zorgvuldig voorbereid door het kamp van zijn tegenstrever, Achmed Badoud. Nieuwe leden zijn geronseld om Badoud te kiezen als lijsttrekker voor de stadsdeelraadverkiezingen, en op de avond waarop de lijsttrekker werd gekozen, zijn leden gentimideerd.

Dat zeggen ingewijden in de Marokkaanse gemeenschap in Nieuw-West. Een PvdA-commissie onder leiding van de voormalige Amsterdamse PvdA-leider Walter Etty doet onderzoek naar de ongeregeldheden. Hij komt deze maand met zijn bevindingen.
De avond waarop de PvdA Nieuw-West zijn lijsttrekker koos, 7 december 2009, verliep zinderend. In de eerste ronde kwam Marcouch n stem te kort voor een meerderheid. In de tweede ronde staakten de stemmen, in de derde ronde won Badoud.
Overlopers

Badoud-aanhangers keken mee over de schouder van Marcouch-stemmers, aldus enkele aanwezigen. Vooral overlopers roerden zich, mensen die vier jaar geleden Marcouch stemden, ontpopten zich als felle tegenstanders. Ze drongen erop aan Badoud te kiezen.
Een ander: Ik zag jongens die niet politiek actief zijn, sterker nog, die politiek verafschuwen. Die zijn van de straat geplukt om te intimideren. Ze waren vijandig en zeiden dat ze Marcouch haten. Drie mensen hebben mij onder druk gezet om op Badoud te stemmen.
De strijd in de PvdA ontbrandde in het voorjaar van 2009 in de aanloop naar de fusie van de stadsdelen Osdorp, Slotervaart en Geuzenveld/Slotermeer. Zij zijn in mei van dit jaar opgegaan in Nieuw-West. De drie afdelingen van de PvdA fuseerden in juni 2009 vooruitlopend op de samenvoeging. In de aanloop naar de verkiezing van de lijsttrekker wierven aanhangers van Badoud leden voor de PvdA om Badoud te steunen. Ondernemers in de multiculturele evenementenindustrie, arbeidsrentegratie en welzijn die zich door Marcouch gepasseerd voelen, zouden erachter zitten. Als stadsdeelvoorzitter van Slotervaart had Marcouch enkele organisaties buiten de deur gezet, omdat hij ze te duur vond of omdat ze geen goed werk leverden.
Jongeren werden opgehitst met het praatje dat Marcouch een homo is die heult met de autochtone Nederlanders en pro-Isral is, aldus een lid van de Marokkaanse gemeenschap.
Er is van alles geprobeerd om Marcouch buiten gevecht te stellen, zeggen ingewijden in de Marokkaanse gemeenschap van Nieuw-West en leden van de PvdA. Er zou een geluidsbandje zijn waaruit blijkt dat Marcouch uit is op een supermoslimstadsdeel. Dat bandje is nooit opgedoken. Zijn tegenstanders voerden Marcouch vermeende affaires met vrouwen aan om hem niet als lijsttrekker te willen.

Cherry Bo
19-06-10, 11:22
..die heult met de autochtone Nederlanders..



:eek:

"Heulen met de Nederlanders"???

Verbijsterend.

Eke
19-06-10, 13:13
Afdeling Nieuw- West ? PVDA, Amsterdam, afdeling Wild West !!! :hihi:

Bart.NL
19-06-10, 14:44
"Ondernemers in de multiculturele evenementenindustrie, arbeidsrentegratie en welzijn die zich door Marcouch gepasseerd voelen, zouden erachter zitten."

Het gaat ook altijd weer om geld.

Cherry Bo
19-06-10, 16:45
"Ondernemers in de multiculturele evenementenindustrie, arbeidsrentegratie en welzijn die zich door Marcouch gepasseerd voelen, zouden erachter zitten."

Het gaat ook altijd weer om geld.

Uit het artikel blijkt hoe terecht Marcouch sommige organisaties buiten de deur gezet heeft.



Het gaat ook altijd weer om geld.

Het gaat om de machtsgreep en de manier waarop.

Eke
19-06-10, 17:38
Dit is wat Baadoud zelf in z'n CV plaatst:


CV Achmed Badoud
20 april 2010
Partij: PvdA

Geboren: 10 februari 1972

Speerpunten voor beleid: Aandacht voor economie en (jeugd) werkgelegenheid, meer aandacht voor sport in de buurt.

Dol op: Mijn gezin, sport en natuur.

Hekel aan: Arrogantie en oneerlijkheid

Wens: Geen tweedeling in Osdorp; iedereen helpt en lost samen problemen op zodat iedereen fijn leeft in Osdorp.


bron :http://www.nieuwwest.amsterdam.nl/bestuur_en/dagelijks_bestuur/stadsdeelwethouders/cv_achmed_baadoud
************************************************** ******

Hummm... Hijzelf heeft een hekel aan arrogantie en oneerlijkheid, zegt ie..
Stel dat deze coup inderdaad heeft plaatsgevonden...hoe gaat Achmed Baadoud hier dan op reageren ?

Cherry Bo
19-06-10, 18:59
Hummm... Hijzelf heeft een hekel aan arrogantie en oneerlijkheid, zegt ie..
Stel dat deze coup inderdaad heeft plaatsgevonden...hoe gaat Achmed Baadoud hier dan op reageren ?

In dat CV zegt Badoud ook dat hij tegen een tweedeling is Osdorp is.

Terwijl de effectiefste manier om Marchouch buiten gevecht te stellen blijkbaar is te roepen dat hij homo is en heult met autochtone Nederlanders.

Met deze 'argumenten' krijg je Cohen of Rutte nooit uit het zadel bij hun kiezers.
Maar Marcouch blijkbaar wel en dat is veelzeggend.

De 'beschuldigingen' zeggen niks over Marcouch, maar juist alles over Badoud's anti-homo en anti-Nederlander gevoelens. En die van zijn kiezers.
En hoe ze blijkbaar op de hoogte zijn van elkaars racistische en discriminerende ideen.

Hoezo geen tweedeling?
Dit lijkt wel een vierendeling.

.

Hatert
19-06-10, 19:51
Dit is een wanhoopspoging van marcouch en zijn medestanders om een rapport dat volgende week gaat verschijnen te neutraliseren. De uitkomsten van dat rapport zijn potentieel schadelijk voor Marcouch. Op deze wijze proberen hij en zijn medestanders alvast de mogelijke negatieve conclusies over zijn persoon te verzachten, aldus Trouw.

De beschuldigingen aan het adres van Badoud zijn deels al eerder naar buiten gebracht via geruchten waar ook toen reeds grote vraagtekens bij werden geplaatst. En anderen, zoals de goed ingevoerde blogger en boekenschrijver Carel Brendel, wijzen erop dat voorbij wordt gegaan aan aanwijzingen die juist een ander beeld oproepen.

http://www.trouw.nl/nieuws/politiek/article3102104.ece/Weer_vragen_rond__Val_van_Marcouch_.html

Hatert
19-06-10, 19:53
In dat CV zegt Badoud ook dat hij tegen een tweedeling is Osdorp is.

Terwijl de effectiefste manier om Marchouch buiten gevecht te stellen blijkbaar is te roepen dat hij homo is en heult met autochtone Nederlanders.

Met deze 'argumenten' krijg je Cohen of Rutte nooit uit het zadel bij hun kiezers.
Maar Marcouch blijkbaar wel en dat is veelzeggend.

De 'beschuldigingen' zeggen niks over Marcouch, maar juist alles over Badoud's anti-homo en anti-Nederlander gevoelens. En die van zijn kiezers.
En hoe ze blijkbaar op de hoogte zijn van elkaars racistische en discriminerende ideen.

Hoezo geen tweedeling?
Dit lijkt wel een vierendeling.

.

Marcouch en zijn medestanders weten precies wat jij wil horen. En jij trapt er met open ogen in.

Cherry Bo
19-06-10, 20:20
Je herhaalt slechts wat er in dat Trouw artikel gesuggereerd wordt en waarvan de waarheid nog moet blijken.

'Marcouch en zijn medestanders', laame raden. Jij moet hem niet Hatert?
Waarom niet?


Marcouch en zijn medestanders weten precies wat jij wil horen.

Net als dat gerucht over dat geluidsbandje zeker, waaruit zou blijken dat Marcouch uit zou zijn op een supermoslimstadsdeel?


.

Eke
19-06-10, 20:33
Dit is een wanhoopspoging van marcouch en zijn tegenstanders om een rapport dat volgende week gaat verschijnen te neutraliseren. ....................., aldus Trouw.

]



Dat geloof ik niet.

Kijk en luister naar de volgende you tube-opname tijdens de bewuste verkiezingsavond.http://www.youtube.com/watch?v=wZLt-cUHicQ


Op het eind beweert Achmed Baadoud dat hij het beleid van Marcouch gaat voortzetten...Is hij dan niet gekozen op grond van eigen goede ideen ?
Dat kan toch beter door de beleidsmaker zelf gedaan worden...denk ik zo.

Hatert
19-06-10, 20:43
Dat geloof ik niet.

Kijk en luister naar de volgende you tube-opname tijdens de bewuste verkiezingsavond.http://www.youtube.com/watch?v=wZLt-cUHicQ


Op het eind beweert Achmed Baadoud dat hij het beleid van Marcouch gaat voortzetten...Is hij dan niet gekozen op grond van eigen goede ideen ?
Dat kan toch beter door de beleidsmaker zelf gedaan worden...denk ik zo.

Ik heb even naar het filmpje gekeken maar wat wil je ermee aangeven?

Baadoud en Marcouh bepalen niets. Het zijn loopjongens van de Pvda-top die het beleid bepalen.

Eke
19-06-10, 21:02
*Ik heb even naar het filmpje gekeken maar wat wil je ermee aangeven?

**Baadoud en Marcouh bepalen niets. Het zijn loopjongens van de Pvda-top die het beleid bepalen.


* Bekijk het dan nog eens. Bekijk het verloop van de avond . Hoe de stemming omslaat ten gunste van Baadoud. Enig idee waarom ? Luister naar de geuite ideeen die de stemming kunnen beinvloeden...Het homovraagstuk, Islam aanwezig in de straten--Twee gevoelige items.....

** Een politicus is lid geworden van een partij waar hij/zij zich het meeste bij thuis voelt. In een democratische partij kun je wel degelijk je ideen kwijt. Je bent geen marionet. Maar je moet wel aansprekende ideen hebben en het weten te brengen.

Marcouch is noch loopjongen van de PvdA, noch van het C.O.C.. Baadoud is nog niet uit de verf gekomen in de filmpjes die ik van hem gezien heb. Laten we het onderzoek afwachten.....


:zwaai:

Hatert
19-06-10, 21:12
* Bekijk het dan nog eens. Bekijk het verloop van de avond . Hoe de stemming omslaat ten gunste van Baadoud. Enig idee waarom ? Luister naar de geuite ideeen die de stemming kunnen beinvloeden...Het homovraagstuk, Islam aanwezig in de straten--Twee gevoelige items.....

** Een politicus is lid geworden van een partij waar hij/zij zich het meeste bij thuis voelt. In een democratische partij kun je wel degelijk je ideen kwijt. Je bent geen marionet. Maar je moet wel aansprekende ideen hebben en het weten te brengen.

Marcouch is noch loopjongen van de PvdA, noch van het C.O.C.. Baadoud is nog niet uit de verf gekomen in de filmpjes die ik van hem gezien heb. Laten we het onderzoek afwachten.....


:zwaai:

Ik heb dat filmpje gekeken maar welke tijdspunten zijn cruciaal om het volgens jou goed te begrijpen. Waar in het filmpje gebeurt het? Wat zijn nu de aanwijzingen dat er een complot tegen marcouch is gesmeed?

Bored
19-06-10, 21:46
Marcouch moet zich vermannen en beseffen dat de meerderheid nu eenmaal niets van hem moet hebben.
Dat "kijk mij eens hard optreden tegen mijn volk" gedrag keert zich blijkbaar tegen hem.

Eke
19-06-10, 22:03
Ik heb dat filmpje gekeken maar welke tijdspunten zijn cruciaal om het volgens jou goed te begrijpen. Waar in het filmpje gebeurt het? Wat zijn nu de aanwijzingen dat er een complot tegen marcouch is gesmeed?

Pffff. Ik geloof niet dat er "een complot" gesmeed is. Hoe kom je daar nu bij ? Vind ik een te sterk woord...

Ik denk wel dat er een stel tegenstanders van Marcouch aktief zijn geweest om Baadoud te laten winnen.
Binnen 3 stemmingsrondes van 9 stemmen voorsprong uitkomen op een achterstand van 7 stemmen.

Leg het me uit, Hatert. Leg het me uit.Hoe kan zoiets ???????


Laten we rustig de uitslag afwachten...

tanger'73
19-06-10, 22:42
Kennelijk moeten ze marcouch in slotervaart niet. Die roze djelabah en dat voor zijn beurt praten is duidelijk niet in de smaak gevallen. Maar niet getreurd, men kan hem bewonderen in de Tweede Kamer, tussen al diegenen daar die hem al helemaal niet mogen.

Hatert
19-06-10, 23:14
Pffff. Ik geloof niet dat er "een complot" gesmeed is. Hoe kom je daar nu bij ? Vind ik een te sterk woord...

Ik denk wel dat er een stel tegenstanders van Marcouch aktief zijn geweest om Baadoud te laten winnen.
Binnen 3 stemmingsrondes van 9 stemmen voorsprong uitkomen op een achterstand van 7 stemmen.

Leg het me uit, Hatert. Leg het me uit.Hoe kan zoiets ???????


Laten we rustig de uitslag afwachten...

Dat er leden zijn die niet gediend zijn van zijn acties. Dan wordt je weggestemd. Zoals het CDA weggestemd is. Is dat zo moeilijk?

Cherry Bo
19-06-10, 23:34
Dat er leden zijn die niet gediend zijn van zijn acties.

Welke acties bijvoorbeeld?

Cherry Bo
19-06-10, 23:38
Zoals het CDA weggestemd is. Is dat zo moeilijk?

Oh wat een slimmerd hebben we hier. :slapen:

Cherry Bo
19-06-10, 23:54
Marcouch moet zich vermannen en beseffen dat de meerderheid nu eenmaal niets van hem moet hebben.
Dat "kijk mij eens hard optreden tegen mijn volk" gedrag keert zich blijkbaar tegen hem.

'De meerderheid'?
Welke meerderheid?

Is het omdat hij o.a. de homo emancipatie weer heeft op moeten graven?

Usayma
20-06-10, 01:32
Wat een smerige homootje is dat ook h, een kinda like hirshi ali look alike.

BlackBox
20-06-10, 07:25
'De meerderheid'?
Welke meerderheid?

Is het omdat hij o.a. de homo emancipatie weer heeft op moeten graven?


Eerder deze week eiste hij bij een homobetoging in Amsterdam voor strengere straffen op geweld tegen homofs. 'Deze jongens hebben een speciale behandeling nodig. Die moeten geknipt en geschoren worden voordat ze weer op straat staan.' Geert Wilders (PVV) liet eerder weten wel wat te zien in 'lokhomo's'.

Bron (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4371890)
De meerderheid van Nederlanders is niet gediend van dit soort oplossingen.

De lichamelijke soevereinteit wordt in Nederland gewaarborgd. En die zet nemand opzij.

Zwaar beboeten van straatterroristen (meerderjarige verantwoordelijken inbegrepen) is effectiever.

Hatert
20-06-10, 09:33
'De meerderheid'?
Welke meerderheid?

Is het omdat hij o.a. de homo emancipatie weer heeft op moeten graven?

Doe nou niet zo dom. Wacht nou maar het rapport af voordat je weer domme uitspraken gaat doen over Baadoud of Marokkanen.

Hatert
20-06-10, 09:38
Het pluche zit zacht. Om daar op te komen zitten verkopen sommige mensen zelfs hun moeder en ziel.

Slinger
20-06-10, 10:02
Het pluche zit zacht. Om daar op te komen zitten verkopen sommige mensen zelfs hun moeder en ziel.

En hun integriteit, dat blijkt uit het artikel in de Volkskrant.

Bart.NL
20-06-10, 10:46
Uit het artikel blijkt hoe terecht Marcouch sommige organisaties buiten de deur gezet heeft.

...

Het gaat om de machtsgreep en de manier waarop.

Zakelijke belangen spelen een grote rol in de politiek.

Nederland deed vanwege zakelijke belangen mee in de Irak oorlog. Dat is eigenlijk erger.

De manier waarop is daarom ondergeschikt. Kennelijk is deze mensen nog niet genoeg "westerse beschaving" bijgebracht om het subtieler te doen.

Hier kan de subsidie industrie weer mooi op inhaken met cursussen.

John2
20-06-10, 11:09
Horen ze beiden dan wel thuis in de Nederlandse politiek?

Cherry Bo
20-06-10, 13:29
"Eerder deze week eiste hij bij een homobetoging in Amsterdam voor strengere straffen op geweld tegen homo's. 'Deze jongens hebben een speciale behandeling nodig. Die moeten geknipt en geschoren worden voordat ze weer op straat staan.' Geert Wilders (PVV) liet eerder weten wel wat te zien in 'lokhomo's'."

(http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4371890)






De meerderheid van Nederlanders is niet gediend van dit soort oplossingen.

De lichamelijke soevereinteit wordt in Nederland gewaarborgd. En die zet nemand opzij.

Zwaar beboeten van straatterroristen (meerderjarige verantwoordelijken inbegrepen) is effectiever.



:lachu:

Eh... "Geknipt en geschoren worden" betekent dus niet letterlijk iemand knippen en scheren h? (haha)

Dus je theorie over 'de meerderheid van Nederlanders' die tegen 'dit soort oplossingen' zouden zijn.. zoals het aantasten van 'lichamelijke soevereiniteit' middels 'knippen en scheren' slaat helemaal nergens op (oh my god, lache dit).

En inderdaad: zwaar beboeten is effectiever dan iemand voor straf knippen en scheren.
Precies wat Marcouch bedoelde. Goed bedacht. :duim:

Dat van die 'meerderheid van Nederlanders' die o.a. anti Marcouch zouden zijn omdat ze tegenstander zijn van de 'knip en scheer' straf, is ook een hele creatieve theorie.

Hartstikke leuk! :duim:

Abu_Hurayrah
20-06-10, 14:31
Lok-joden, lok-homo's... hebben we straks ook lok-marokkaansesollicitant?

BlackBox
20-06-10, 15:44
:lachu:

Eh... "Geknipt en geschoren worden" betekent dus niet letterlijk iemand knippen en scheren h? (haha)

Dus je theorie over 'de meerderheid van Nederlanders' die tegen 'dit soort oplossingen' zouden zijn.. zoals het aantasten van 'lichamelijke soevereiniteit' middels 'knippen en scheren' slaat helemaal nergens op (oh my god, lache dit).

En inderdaad: zwaar beboeten is effectiever dan iemand voor straf knippen en scheren.
Precies wat Marcouch bedoelde. Goed bedacht. :duim:

Dat van die 'meerderheid van Nederlanders' die o.a. anti Marcouch zouden zijn omdat ze tegenstander zijn van de 'knip en scheer' straf, is ook een hele creatieve theorie.

Hartstikke leuk! :duim:
Deze "uitleg" interesseert me niet. Een "uitleg" van 'in de knieschijven schieten' (G. Wilders, PVV) interesseert me ook niet.

Cherry Bo
20-06-10, 17:53
Deze "uitleg" interesseert me niet. Een "uitleg" van 'in de knieschijven schieten' (G. Wilders, PVV) interesseert me ook niet.

'In de knieschijven schieten' is beeldspraak en geen uitdrukking.

'Geknipt en geschoren worden' is wel een uitdrukking en heeft dus niks te maken met aantasting van de 'lichamelijke soevereiniteit'.

En met 'lichamelijke soevereiniteit' bedoel je waarschijnlijke 'lichamelijke integriteit'. :fpetaf:

Zou je eigenlijk wel moeten interesseren. Scheelt je schande.

BlackBox
20-06-10, 19:33
En met 'lichamelijke soevereiniteit' bedoel je waarschijnlijke 'lichamelijke integriteit'.
Vergelijk het maar met 'bazin in eigen buik'.


Zou je eigenlijk wel moeten interesseren. Scheelt je schande.
Ik ben niet genteresseerd in het ontdekken van het verborgen altrusme (whatsoever) achter populistische uitspraken van A. Marcouch. Hij zorgt er zelf maar voor dat zijn bedoelingen duidelijk zijn.