PDA

Bekijk Volledige Versie : President VS kan internet uitschakelen



Joesoef
20-06-10, 14:42
President VS kan web in toekomst misschien uitschakelen

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tbody><tr> <td>
</td> <td>
</td> </tr> <tr> <td>
</td> <td>
</td> </tr> </tbody></table>
HOOFDDORP - In de Verenigde Staten krijgt de Amerikaanse president misschien de macht om het internet uit te schakelen in het geval van een cyberaanval.


© ANP

Dat gebeurt als een het Protecting Cyberspace as a National Asset-wetsvoorstel door de Amerikaanse Senaat wordt goedgekeurd.
De president krijgt hiermee toegang tot een zogenaamde kill-switch waarmee hij bepaalde delen van het internet kan afzetten, in het geval van een cybernoodtoestant. Welke delen van het internet hierdoor beïnvloedt worden is aan Homeland Security, Amerika's departement voor binnenlandse veiligheid.
<script type="text/javascript"> if (typeof(dartPosition5) != 'undefined') { document.write('<center>'); document.write(dartPosition5); document.write('
'); document.write('</center>'); } </script><center>
</center>
Verplicht

In essentie zou elk bedrijf dat afhankelijk is van het internet, het telefoonsysteem of een ander component van Amerika's informatie-infrastructuur verplicht kunnen worden om te opereren onder leiding van het National Center for Cybersecurity and Communications (NCCC).
Dit is een nieuw departement onder de vleugel van Homeland Security dat wordt opgezet als het wetsvoorstel geaccepteerd wordt. Al deze bedrijven zullen dan moeten voldoen aan de veiligheidsmaatregelen, opgezet door de NCCC.

Xbox en PlayStation

Het functioneren van websites en online services als Xbox Live en PlayStation Network vallen dan in ieder geval deels onder de verantwoordelijkheid van de Amerikaanse overheid.

John61
20-06-10, 15:22
't wordt steeds gekker en dat allemaal uit angst voor een paar terroristen. Deze terroristen worden ook hierdoor niet tegengehouden. Wie werkelijk kwaad wil kan altijd wel een manier vinden.

Joesoef
20-06-10, 18:25
't wordt steeds gekker en dat allemaal uit angst voor een paar terroristen. Deze terroristen worden ook hierdoor niet tegengehouden. Wie werkelijk kwaad wil kan altijd wel een manier vinden.



Over welke terroristen hebben ze het dan?

Tomas
20-06-10, 18:27
Volgens mij oefent ie af en toe met maroc.nl

Witte78
20-06-10, 18:28
't wordt steeds gekker en dat allemaal uit angst voor een paar terroristen. Deze terroristen worden ook hierdoor niet tegengehouden. Wie werkelijk kwaad wil kan altijd wel een manier vinden.

Ze hoeven binnenkort alleen maar op die knop te drukken.

Wide-O
20-06-10, 19:10
Denial of Obama Services...

Ironisch, gezien het oorspronkelijke doel van ARPANET.

John61
20-06-10, 21:24
Over welke terroristen hebben ze het dan?

Vraag jij je nooit af waarom dit soort maatregelen genomen worden?

John2
20-06-10, 22:37
Denial of Obama Services...

Ironisch, gezien het oorspronkelijke doel van ARPANET.

Ja zou inderdaad ironisch zijn, maar theoretisch dan ook onmogelijk immers was de bedoeling destijds dat militairen overal ter wereld ten alle tijden verbindingen zouden kunnen onderhouden.
Maar aan de andere kant kan hij gedeelten uitschakelen die lopen via diverse kunstmanen uit te schakelen.

Joesoef
21-06-10, 05:24
Vraag jij je nooit af waarom dit soort maatregelen genomen worden?


Welke terroristen sjon?

mark61
21-06-10, 07:22
Welke terroristen sjon?

Dis een andere Sjon. Goed de getallen uit elkaar houden. Ik weet dat jij overal mps'jes ziet, maar toch :hihi:

mark61
21-06-10, 07:22
Maar aan de andere kant kan hij gedeelten uitschakelen die lopen via diverse kunstmanen uit te schakelen.

Wat?

John2
21-06-10, 07:45
Wat?
Even terug lezen Marksky en als je het dan nog niet begrijpt even googlen hoe internet internationaal werkt en wat er gebeurd als alleen de kabel verbinding overblijft.

Joesoef
21-06-10, 08:33
Alleen eindgebruikers op 'afgelegen' plekken gebruiken internet via sateliet. De latency is te lang en de throughput te klein, ongeschikt voor realtime voip etc.

mark61
21-06-10, 08:34
Even terug lezen Marksky en als je het dan nog niet begrijpt even googlen hoe internet internationaal werkt en wat er gebeurd als alleen de kabel verbinding overblijft.

Ik vroeg je wat die zin betekent. Blijkbaar weet je het zelf niet. Om te beginnen is het al wartaal.

Umarvlie
21-06-10, 08:50
Geen kunst hoor, enige wat nodig is, iemand (bijvoorbeeld een ISP) die wat "foute" routerings informatie injecteerd en het gaat helemaal onderuit. Obama of geen Obama.

Witte78
21-06-10, 09:06
Even terug lezen Marksky en als je het dan nog niet begrijpt even googlen hoe internet internationaal werkt en wat er gebeurd als alleen de kabel verbinding overblijft.

Vertel eens, wat gebeurt er dan.

John61
21-06-10, 09:49
Welke terroristen sjon?

Joesoef, ik heb geen zin om energie te verspillen aan personen die het niet op kunnen brengen om respectvol te reageren.
Wellicht ben je in verwarring door de andere John hier op het forum.


Voor de goede orde:1. terrorisme en islam hebben niets met elkaar te maken. 2. Ik zal altijd vraagtekens blijven zetten bij veiligheidsmaatregelen welke door de diverse overheden worden genomen. Sinds 2001 zijn er vele maatregelen genomen die mi een behoorlijke inbreuk maken op de privacy van mensen.

John2
21-06-10, 12:41
Alleen eindgebruikers op 'afgelegen' plekken gebruiken internet via sateliet. De latency is te lang en de throughput te klein, ongeschikt voor realtime voip etc.
Voor particulieren is dir wel een beetje duur 7-8 dollar per minuut maar dit terzijde wordt er inderdaad door organisaties satelliet verbindingen gebruikt.
Maar wat ik bedoel is de verbindingen tussen continenten zoals Afrika, Australie, Amerika, Japan, Europa gebeurd nu nog via de satellieten tot dat in 2015-2020 het totale glasvezelnet gereed is die wordt aangelegd door seacom.
En dan is het nog makkelijker om continenten uit te sluiten van internet door simpelweg de verdeel stations uit te schakelen of bepaalde pagina's te weigeren.

Umarvlie
21-06-10, 12:47
de verbindingen tussen continenten zoals Afrika, Australie, Amerika, Japan, Europa gebeurd nu nog via de satellieten.

Pff... niet gehinderdt door enige kennis van zaken.....

Joesoef
21-06-10, 12:50
Voor particulieren is dir wel een beetje duur 7-8 dollar per minuut maar dit terzijde wordt er inderdaad door organisaties satelliet verbindingen gebruikt.
Maar wat ik bedoel is de verbindingen tussen continenten zoals Afrika, Australie, Amerika, Japan, Europa gebeurd nu nog via de satellieten tot dat in 2015-2020 het totale glasvezelnet gereed is die wordt aangelegd door seacom.
En dan is het nog makkelijker om continenten uit te sluiten van internet door simpelweg de verdeel stations uit te schakelen of bepaalde pagina's te weigeren.


:lol:

mark61
21-06-10, 13:05
Voor particulieren is dir wel een beetje duur 7-8 dollar per minuut maar dit terzijde wordt er inderdaad door organisaties satelliet verbindingen gebruikt.
Maar wat ik bedoel is de verbindingen tussen continenten zoals Afrika, Australie, Amerika, Japan, Europa gebeurd nu nog via de satellieten tot dat in 2015-2020 het totale glasvezelnet gereed is die wordt aangelegd door seacom.
En dan is het nog makkelijker om continenten uit te sluiten van internet door simpelweg de verdeel stations uit te schakelen of bepaalde pagina's te weigeren.

:haha:

Spoetnik
21-06-10, 17:59
Ik vind die jaartallen dan wel weer grappig. Hoe komt die erop.

John2
21-06-10, 19:10
Ik vind die jaartallen dan wel weer grappig. Hoe komt die erop.
Kijk eens op de site van seacom zou ik zeggen.
Noord en gedeeltelijk oost Afrika is nu voorzien van glasvezel verbinding met europa.

Witte78
21-06-10, 19:13
Kijk eens op de site van seacom zou ik zeggen.
Noord en gedeeltelijk oost Afrika is nu voorzien van glasvezel verbinding met europa.

Nu is het wachten tot Afrika de rest van de wereld van glasvezel gaat voorzien.

Cherry Bo
21-06-10, 23:31
Het functioneren van websites en online services als Xbox Live en PlayStation Network vallen dan in ieder geval deels onder de verantwoordelijkheid van de Amerikaanse overheid.

Gamen met de Amerikaanse overheid. Modern Warfare 4. Nu bij Bart Smit.