PDA

Bekijk Volledige Versie : Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein



Marsipulami
22-06-10, 11:48
Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein

Honden mogen in Iran niet meer als huisdier worden gehouden omdat ze onrein zijn. Dat heeft een gezaghebbende moslimgeestelijke bepaald. Alleen waakhonden en herdershonden zijn nog toegestaan. Dat meldt de krant Javan Daily.

Blinde imitatie
"Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen", zegt grootayatollah Naser Makarem Shirazi. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun honden houden, dan van hun vrouw en kinderen." Iraniërs die betrapt worden riskeren voortaan een boete of zelfs een celstraf. (eb)

fisherman1969
22-06-10, 12:46
Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein

Honden mogen in Iran niet meer als huisdier worden gehouden omdat ze onrein zijn. Dat heeft een gezaghebbende moslimgeestelijke bepaald. Alleen waakhonden en herdershonden zijn nog toegestaan. Dat meldt de krant Javan Daily.

Blinde imitatie
"Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen", zegt grootayatollah Naser Makarem Shirazi. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun honden houden, dan van hun vrouw en kinderen." Iraniërs die betrapt worden riskeren voortaan een boete of zelfs een celstraf. (eb)

Woehahahahahaha , deze groot mogool is zelf eenstinkdier laat hem maar eens komen kijken bij het blinde geleide honden instituut .
Walgelijk waar godsdienst al niet toe kan leidden .
Dit heeft toch niks met de KORAN te maken???

John2
22-06-10, 13:17
Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein

Honden mogen in Iran niet meer als huisdier worden gehouden omdat ze onrein zijn. Dat heeft een gezaghebbende moslimgeestelijke bepaald. Alleen waakhonden en herdershonden zijn nog toegestaan. Dat meldt de krant Javan Daily.

Blinde imitatie
"Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen", zegt grootayatollah Naser Makarem Shirazi. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun honden houden, dan van hun vrouw en kinderen." Iraniërs die betrapt worden riskeren voortaan een boete of zelfs een celstraf. (eb)

Zijn dit woorden van God of van een mongool die wederom zegt te spreken voor God?
Wanneer wordt een mens eens wijs en besteed geen aandacht meer aan uitspraken van iemand die zegt te spreken in de naam van God.

Umarvlie
22-06-10, 13:30
In de Islam mag je geen honden in huis houden, wel buiten / op het erf etc.. verder is de bek (met name de mond) van een hond onrein en dien je je handen te wassen als je gelikt bent door een hond bijvoorbeeld.

Staat voor zover ik weet niet in de koran maar wel in hadith.

Joesoef
22-06-10, 14:12
Alleen de juppen in Theran hebben soms een hond in huis, is zuiver bedoeld om die verwende kinderen in de weg te zitten.

fisherman1969
22-06-10, 18:00
Alleen de juppen in Theran hebben soms een hond in huis, is zuiver bedoeld om die verwende kinderen in de weg te zitten.

Aldus zijn dus enkel de juppen de dupe van deze wijze maatregel !
:wohaa:

fisherman1969
22-06-10, 18:08
In de Islam mag je geen honden in huis houden, wel buiten / op het erf etc.. verder is de bek (met name de mond) van een hond onrein en dien je je handen te wassen als je gelikt bent door een hond bijvoorbeeld.

Staat voor zover ik weet niet in de koran maar wel in hadith.

Beste Umarvlie ,
Ik heb zelf een hond en was ook m,n handen als ik haar geborsteld hebt , en zeker als ze mij gelikt heb aan m,n handen ,maar dat heeft zo zijn eigen redenen (ik was ook m,n handen na elk gebruik van het toilet (logisch maar hoeveel doen het niet en zeker in die landen waar water niet altijd voorradig is ?
Verder vraag ik me af hoe dat zit met andere huisdieren zoals :katten ,geiten ,kippen,koeien, schapen , cavia ,konijnen enz ja zelfs sommige houden muizen en tamme ratten ??
Staan die ook allemaal beschreven , na aanraking ??

Joesoef
22-06-10, 18:28
Aldus zijn dus enkel de juppen de dupe van deze wijze maatregel !
:wohaa:


Waar lees jij dat van die wijze maatregel?

Umarvlie
23-06-10, 10:36
Verder vraag ik me af hoe dat zit met andere huisdieren zoals :katten ,geiten ,kippen,koeien, schapen , cavia ,konijnen enz ja zelfs sommige houden muizen en tamme ratten ??


Ik kan het niet zeggen over die andere dieren, heb me daar verder niet in verdiept maar eh... geiten ,kippen,koeien, schapen - ik weet niet wat jij voor huis in gedachten hebt waar je deze dieren als huisdier gaat houden???? Mogen die koeien dan ook op/in bed??

sjo
23-06-10, 20:07
Ik kan het niet zeggen over die andere dieren, heb me daar verder niet in verdiept maar eh... geiten ,kippen,koeien, schapen - ik weet niet wat jij voor huis in gedachten hebt waar je deze dieren als huisdier gaat houden???? Mogen die koeien dan ook op/in bed??

Mijn buurman uit Anatolie heeft toch echt een koe in huis. En ze mag ook in/op bed. 't Is ook een schatje hoor. En hij wast zich niet als hij haar gelikt heeft. Zijn snor gaat er zo mooi van glimmen zegt ie.......

gr.
sjo

fisherman1969
23-06-10, 20:53
Ik kan het niet zeggen over die andere dieren, heb me daar verder niet in verdiept maar eh... geiten ,kippen,koeien, schapen - ik weet niet wat jij voor huis in gedachten hebt waar je deze dieren als huisdier gaat houden???? Mogen die koeien dan ook op/in bed??

Wat zijn huisdieren ? what is covered by domestic?
Hoe kom je er bij dat huisdieren automatisch in bed mogen ?? WAT EEN ONZIN dat sommige mensen dat doen kan ik me voorstelen , maar
mijn hond zeker niet .
Maar zo gek is het niet , vroeger sliep de schaapherder ook met zijn dieren in een hut , en katten mochten altijd al in huis om muizen te vangen.
Dus vraag ik me af wat zijn onreine dieren ??

fisherman1969
23-06-10, 20:58
Waar lees jij dat van die wijze maatregel?

Die lees ik niet maar bedoel ik sarcastich om aan te duiden hoe onbelangrijk en bespottelijk ik het vind om daar een verbodvoor op te leggen!!
Wat volgt daarop ?? kanariepietje ,konijn. hamstertje enz enz
de zotheid ten top van een (wijz man ) want daar valt een Ayatollah over het algemeen onder of niet soms ??

fisherman1969
23-06-10, 21:11
Alleen de juppen in Theran hebben soms een hond in huis, is zuiver bedoeld om die verwende kinderen in de weg te zitten.

Wat een geluk voor mijn blinde kennis (die dank zij zijn geleidde hond een ander leven heeft) niet in IRAN*) leeft , dan riskeeert hij mogelijk cel straf valt me mee dat ze niet opgehangen worden aan een hijskraan de smeerlappen die een huisdier als hond er opna houden !
*) in het atoom tijdperk nog wel .

Ze apen ook alles na he? van het vervloekte WESTEN eerst KERN CENTRALES en mogelijk Atoom wapens en nu ook al de juppenhonden.
tistochwat.:fpotver:

tanger'73
23-06-10, 22:42
veel rassen onder honden kunnen uitermate nuttig zijn voor de mens, denk vooral aan hashish honden en vele andere honden die je hebt. Maar ik denk dat deze ayatollah doelt op het houden van honden in privé vertrekken?

ronald
23-06-10, 22:55
Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein

Honden mogen in Iran niet meer als huisdier worden gehouden omdat ze onrein zijn. Dat heeft een gezaghebbende moslimgeestelijke bepaald. Alleen waakhonden en herdershonden zijn nog toegestaan. Dat meldt de krant Javan Daily.

Blinde imitatie
"Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen", zegt grootayatollah Naser Makarem Shirazi. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun honden houden, dan van hun vrouw en kinderen." Iraniërs die betrapt worden riskeren voortaan een boete of zelfs een celstraf. (eb)

De hond is al vanaf de tijd van Noach de mens zijn "getrouwe dier". Maar goed. De vrijheid van het individu in Iran is al lang afgeschaft en dan kan dit er ook nog wel bij.

Eis is een gezegde in het Yiddisch dat zegt: "Wenn a Yid host a hund ist eider den hund nichst kein hund oder den Yid nichst kein Yid."

ronald
23-06-10, 22:56
veel rassen onder honden kunnen uitermate nuttig zijn voor de mens, denk vooral aan hashish honden en vele andere honden die je hebt. Maar ik denk dat deze ayatollah doelt op het houden van honden in privé vertrekken?

Varkens zijn hier en bv in het opsporen van explosieven nog beter in. :)

tanger'73
23-06-10, 23:02
als men een hond wil slaan, kan men licht een stok vinden.

tanger'73
23-06-10, 23:03
Varkens zijn hier en bv in het opsporen van explosieven nog beter in. :)

alles dat door God is geschapen heeft een functie en nut, da's mijn uitgangspunt.

ronald
23-06-10, 23:06
alles dat door God is geschapen heeft een functie en nut, da's mijn uitgangspunt.

Vind ik ook.

ronald
23-06-10, 23:08
als men een hond wil slaan, kan men licht een stok vinden.
Vind je het ook niet wat overdreven hoe men hier in Nederland met zijn huisdieren, mn de hond, omgaat?

tanger'73
23-06-10, 23:13
Vind ik ook.


Daar kon ik op rekenen, selectief zijn in wat God heeft geschapen, wel en niet respecteren is spelen met vuur. Misschien kampt de ayatollah wel met een rattenplaag, waarbij een hond niks bij voorsteld door schepping van God te minachten?

tanger'73
23-06-10, 23:16
Vind je het ook niet wat overdreven hoe men hier in Nederland met zijn huisdieren, mn de hond, omgaat?


Er zijn natuurlijk door God ingegeven voorschriften hoe men met Zijn schepselen dient om te gaan (waaronder dus ook mensen).

ronald
23-06-10, 23:26
Er zijn natuurlijk door God ingegeven voorschriften hoe men met Zijn schepselen dient om te gaan (waaronder dus ook mensen).

Ja, je moet ze te eten geven voordat je zelf gaat eten, geen mishandeling enz...
Maar an zie je hier zo'n grote Bio-industrie ontstaan waarin miljoenen levens van dieren wordt geminacht. Aan de andere kant worden er huisdieren gehouden die men vertroetelt en waar men zelf de shit van opruimt. En dan te bedenken dat die shit ook veel dierenlevens en voedsel heeft gekost.

tanger'73
23-06-10, 23:28
Ja, je moet ze te eten geven voordat je zelf gaat eten, geen mishandeling enz...
Maar an zie je hier zo'n grote Bio-industrie ontstaan waarin miljoenen levens van dieren wordt geminacht. Aan de andere kant worden er huisdieren gehouden die men vertroetelt en waar men zelf de shit van opruimt. En dan te bedenken dat die shit ook veel dierenlevens en voedsel heeft gekost.


wist je dat overigens de EU zich wil gaan bemoeien met de koosjer en halal industrie?

tanger'73
23-06-10, 23:40
alhoewel ik in tegenstelling tot dieren eerder neig te denken dat mensen als schepping totaal geen enkele functie of nut dienen? Waren ze niet geschapen, zaten we in ieder geval niet met al dit gezeik, wat dieren in ieder geval niet kennen.

naam
24-06-10, 07:48
een eeuwenoude Papua Nieuw Guinese volkswijsheid heeft sinds de vorige eeuw wetenschappelijke onderbouwing gekregen. Likken verwijdert uiteraard vuil, maar hondenspeeksel blijkt een aantal anti-bacteriële enzymen en andere wondgenezingsbevorderende stoffen te bevatten. Ook stimuleert het likken doorbloeding van het weefsel rond de wond, wat het genezingsproces versnelt.
Niet alleen in PNG was dit allang als volkswijsheid bekend. De Fransen hebben de uitdrukking "langue de chien, langue de médecin", een hondentong is een dokterstong.

sjo
09-08-10, 19:12
Vind je het ook niet wat overdreven hoe men hier in Nederland met zijn huisdieren, mn de hond, omgaat?

Beslist. In Exodus 34 staat een goede richtlijn hoe te handelen met zijn dieren. Er wordt echt niet letterlijk bedoeld om het lammetje niet in de moedermelk te koken. Dat deed al nooit iemand. Er zijn tenslotte niet voor niks 2 keukens in een kosher huis. De tekst roept op tot compassie en fijngevoeligheid in het algemeen en ook t.a.v. dieren.

gr.
sjo

sjo
09-08-10, 19:16
De Fransen hebben de uitdrukking "langue de chien, langue de médecin", een hondentong is een dokterstong.

Ze hebben toch humor als het om likken gaat. Valt me mee van die Fransen.:corcky:

gr.
sjo

John2
09-08-10, 21:42
In de Islam mag je geen honden in huis houden, wel buiten / op het erf etc.. verder is de bek (met name de mond) van een hond onrein en dien je je handen te wassen als je gelikt bent door een hond bijvoorbeeld.

Staat voor zover ik weet niet in de koran maar wel in hadith.
Ik wilde juist vertellen dat de bek genezend werkt bij wonden, maar lees het stukje van naam maar.


een eeuwenoude Papua Nieuw Guinese volkswijsheid heeft sinds de vorige eeuw wetenschappelijke onderbouwing gekregen. Likken verwijdert uiteraard vuil, maar hondenspeeksel blijkt een aantal anti-bacteriële enzymen en andere wondgenezingsbevorderende stoffen te bevatten. Ook stimuleert het likken doorbloeding van het weefsel rond de wond, wat het genezingsproces versnelt.
Niet alleen in PNG was dit allang als volkswijsheid bekend. De Fransen hebben de uitdrukking "langue de chien, langue de médecin", een hondentong is een dokterstong.

Dank u je hebt gelijk hierin.

Sjarlus
09-08-10, 22:27
Ayatollah verbiedt honden als huisdier wegens onrein
Nadere toelichting:

"Vriendschap met honden is een blinde imitatie van het Westen", zegt grootayatollah Naser Makarem Shirazi. "Er zijn veel mensen in het Westen die meer van hun honden houden, dan van hun vrouw en kinderen."
:maf2:

In de Islam mag je geen honden in huis houden, wel buiten / op het erf etc.. verder is de bek (met name de mond) van een hond onrein[...]
De bek (met name de mond) van een hond:hihi: Maar ok, bedoeld zal zijn: met name de tong.
Je mag dus geen hond in huis houden want hond=onrein. Geen varkensvlees eten want varken=onrein. Er zijn blijkbaar verschillende soorten onreinheid, want een hond eet je normaliter niet op. De nabijheid van een hond is reeds te erg. Een hond is onreiner dan een varken? V.w.b. varkens valt er nog wel iets bij elkaar te lullen; varkens zijn vies, varkensvlees bederft sneller, ... Maar v.w.b. honden? De poging van Umarvlie is zwak; "honden zijn volgens de Islam onrein en this makes perfect sense want ze hebben een onreine bek". Naar believen wordt de religieuze term onrein gelijkgesteld aan vies, bederfelijk, jakkes, ziekteverwekkend. Volgens mij staat nergens in het OT of de koran wat nu precies bepaalde dieren onrein maakt. Ik houd me aanbevolen voor aanvullingen en verbeteringen. Om te beginnen al maf dat God onreine dieren heeft geschapen.
Het Joodse begrip onrein kan al helemaal niet met al dan niet gefantaseerde viesheid of bederfelijkheid in verband gebracht kan worden. Wel of geen herkauwer, wel of niet evenhoevig.