PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlander ligt vier jaar dood in kamer



Marsipulami
23-06-10, 10:47
Nederlander ligt vier jaar dood in kamer

woensdag 23 juni 2010, 10u45 Bron: belga Een man heeft vier jaar dood op bed gelegen in zijn woning in het Friese dorp Minnertsga. Familieleden vonden hem maandag in zijn kamer, meldde de Nederlandse politie woensdag.
Zijn twee broers (61 en 67 jaar) en twee zussen (44 en 71 jaar) wonen ook in de woning. Ze hebben hun destijds 50-jarige broer nog gesproken in het voorjaar van 2006. Hij had toen aangegeven dat hij met rust gelaten wilde worden op zijn kamer.

De man werd ontdekt, omdat de woonstichting onderhoud in de woning wilde uitvoeren. 'Iemand ging toen toch in de kamer van de man kijken, waarop hij liggend op zijn bed werd gevonden', zei de politie. Een gewaarschuwde huisarts belde vervolgens de politie.

De politie vindt het vreemd dat de man niet eerder is ontdekt. 'Het is onbegrijpelijk dat zijn familieleden het lichaam niet eerder hebben geroken.'
Op het lichaam van de gevonden man zal sectie worden verricht. De politie denkt desondanks niet dat er sprake is van een misdrijf.

mark61
23-06-10, 11:03
Dat is tenminste privacy respecteren :duim:

Altijd lachen, komkommertijd.

Marsipulami
23-06-10, 11:43
...Een gewaarschuwde huisarts belde vervolgens...

Het gaat hier wellicht om een heel erg slimme Nederlandse familie. Een huisarts verwittigen om de gezondheidsklachten te verhelpen van iemand die al vier jaar dood is.

mark61
23-06-10, 12:03
Het gaat hier wellicht om een heel erg slimme Nederlandse familie. Een huisarts verwittigen om de gezondheidsklachten te verhelpen van iemand die al vier jaar dood is.

In Nederland is het gebruikelijk dat de huisarts de overlijdensverklaring verstrekt. In België is dat misschien de slager, kweenie.

Soldim
23-06-10, 12:17
In Nederland is het gebruikelijk dat de huisarts de overlijdensverklaring verstrekt.

Een arts in ieder geval -- en een huisarts is waarschijnlijk het meest toegankelijk -- zeker bij gebrek aan politie artsen, daar op het platte land ;)

tanger'73
23-06-10, 18:00
kennelijk worden sommige mensen daadwerkelijk niet gemist?

tanger'73
23-06-10, 18:03
Vast een manager.


'K zou het echt niet weten, maar wil er zeker geen Nederlander aan vastkoppelen. Denk dat ze dat huis waar dat lijk de afgelopen 4 jaar heeft zitten rotten, niet aan de straatstenen kwijtraken?

PaRiSCaSa
23-06-10, 19:43
Nederlander ligt vier jaar dood in kamer

woensdag 23 juni 2010, 10u45 Bron: belga Een man heeft vier jaar dood op bed gelegen in zijn woning in het Friese dorp Minnertsga. Familieleden vonden hem maandag in zijn kamer, meldde de Nederlandse politie woensdag.
Zijn twee broers (61 en 67 jaar) en twee zussen (44 en 71 jaar) wonen ook in de woning. Ze hebben hun destijds 50-jarige broer nog gesproken in het voorjaar van 2006. Hij had toen aangegeven dat hij met rust gelaten wilde worden op zijn kamer.

De man werd ontdekt, omdat de woonstichting onderhoud in de woning wilde uitvoeren. 'Iemand ging toen toch in de kamer van de man kijken, waarop hij liggend op zijn bed werd gevonden', zei de politie. Een gewaarschuwde huisarts belde vervolgens de politie.

De politie vindt het vreemd dat de man niet eerder is ontdekt. 'Het is onbegrijpelijk dat zijn familieleden het lichaam niet eerder hebben geroken.'
Op het lichaam van de gevonden man zal sectie worden verricht. De politie denkt desondanks niet dat er sprake is van een misdrijf.

It's unhuman. 4 years without taking news of their relatives...

Typical western values. :kotsen2:

No family values. A total moral decline.

Max Stirner
23-06-10, 22:57
Nederlander ligt vier jaar dood in kamer

woensdag 23 juni 2010, 10u45 Bron: belga Een man heeft vier jaar dood op bed gelegen in zijn woning in het Friese dorp Minnertsga. Familieleden vonden hem maandag in zijn kamer, meldde de Nederlandse politie woensdag.
Zijn twee broers (61 en 67 jaar) en twee zussen (44 en 71 jaar) wonen ook in de woning. Ze hebben hun destijds 50-jarige broer nog gesproken in het voorjaar van 2006. Hij had toen aangegeven dat hij met rust gelaten wilde worden op zijn kamer.

De man werd ontdekt, omdat de woonstichting onderhoud in de woning wilde uitvoeren. 'Iemand ging toen toch in de kamer van de man kijken, waarop hij liggend op zijn bed werd gevonden', zei de politie. Een gewaarschuwde huisarts belde vervolgens de politie.

De politie vindt het vreemd dat de man niet eerder is ontdekt. 'Het is onbegrijpelijk dat zijn familieleden het lichaam niet eerder hebben geroken.'
Op het lichaam van de gevonden man zal sectie worden verricht. De politie denkt desondanks niet dat er sprake is van een misdrijf.





Die man had zijn, inwonende, familieleden gevraagd om hem ff met rust te laten.

En dat hebben ze gedaan.

ronald
23-06-10, 23:11
Die man had zijn, inwonende, familieleden gevraagd om hem ff met rust te laten.

En dat hebben ze gedaan.

Friese koppigheid ten top.

naam
24-06-10, 09:04
It's unhuman. 4 years without taking news of their relatives...

Typical western values. :kotsen2:

No family values. A total moral decline.

Hij was al vier jaar dood slimpie, dus hij had sowieso niet tegen zijn familie kunnen praten.

Of had jij vier jaar lang tegen een dooie aangeluld.

reallife
24-06-10, 09:10
De politie vindt het vreemd dat de man niet eerder is ontdekt. 'Het is onbegrijpelijk dat zijn familieleden het lichaam niet eerder hebben geroken.'


Ulgh, om over alle vliegen en ander ongedierte maar niet te spreken.

Aparte familie :slaap:

John61
24-06-10, 09:11
It's unhuman. 4 years without taking news of their relatives...

Typical western values. :kotsen2:

No family values. A total moral decline.


Kan me niets voorstellen bij deze zaaks. Wonend in hetzelfde huis en 4 jaar lang geen contact, vreemd magoed.

Jouw hypocriete houding wordt vervelend. Wat vind jij van islamitische gezinnen waar de dochter vermoord wordt omdat ze contact zou hebben gehad met zomaar een jongen. Dat soort walgelijke zaken gebeuren ook!

mark61
24-06-10, 09:12
It's unhuman. 4 years without taking news of their relatives...

Typical western values. :kotsen2:

No family values. A total moral decline.

Dom en schijnheilig :hihi:

reallife
24-06-10, 09:17
Dom en schijnheilig :hihi:

Het is cultuur hier, dit soort situaties. Men struikelt er dagelijks over... of mensen worden ingemetseld of in de fundering verstopt... En natuurlijk worden ze op een donker onweersachtige avond pas ontdekt.

Okee, het word tijd dat ik even de zon inga. :loens:

mark61
24-06-10, 09:24
Het is cultuur hier, dit soort situaties. Men struikelt er dagelijks over... of mensen worden ingemetseld of in de fundering verstopt... En natuurlijk worden ze op een donker onweersachtige avond pas ontdekt.

Okee, het word tijd dat ik even de zon inga. :loens:

Ja veel plezier!

PaRiSCaSa
24-06-10, 19:23
Kan me niets voorstellen bij deze zaaks. Wonend in hetzelfde huis en 4 jaar lang geen contact, vreemd magoed.

Jouw hypocriete houding wordt vervelend. Wat vind jij van islamitische gezinnen waar de dochter vermoord wordt omdat ze contact zou hebben gehad met zomaar een jongen. Dat soort walgelijke zaken gebeuren ook!

4 years without taking news of their own brother? They are unhuman. There are no other words to describe them.

I grew up with many non Muslims and to be honest, they are very different regarding the way they see their family. They don't show much respect towards their parents. They often show more respect to their friends (or their dog) than their family :hihi:. They are more individualists. And this is based on their cultural traits.

And let's not talk about Westerners who usually put their parents in old people's homes and let them finish their lives there...That's normal for them.

Family is very important within Muslim communities.

Sometimes to an extreme level as your exemple proves it. If one member does something wrong, the whole family feels concerned.

sidi bibi
24-06-10, 19:43
4 years without taking news of their own brother? They are unhuman. There are no other words to describe them.

I grew up with many non Muslims and to be honest, they are very different regarding the way they see their family. They don't show much respect towards their parents. They often show more respect to their friends (or their dog) than their family :hihi:. They are more individualists. And this is based on their cultural traits.

And let's not talk about Westerners who usually put their parents in old people's homes and let finish their lives there...That's normal for them.

Family is very important within Muslim communities.

Sometimes to an extreme level as your exemple proves it. If one member does something wrong, the whole family feels concerned.

Ik ken hier een terugkeer Marokkaan die samen met zijn broer een garagebedrijf had, wat zouden ze anders, garage, kapper of oude autobanden.
Had schrijf ik.
Ik ken hier een terugkeer Marokkaan die door de familieclan voor een ton opgelicht is.
Wat zit je toch te zeiken klootzak.
Ik ken hier een terugkeer Marokkaan, in mijn bloc, die voor psychopaat wordt aangezien.
Hou toch eens op met je strontleugens.
bekijk je strontzooi eens als er iets te vererven valt, Waar vrouwen dan ook nog eens de dupe van zijn.
Vuile zeikbak.

PaRiSCaSa
24-06-10, 19:55
Ik ken hier een terugkeer Marokkaan die samen met zijn broer een garagebedrijf had, wat zouden ze anders, garage, kapper of oude autobanden.
Had schrijf ik.
Ik ken hier een terugkeer Marokkaan die door de familieclan voor een ton opgelicht is.
Wat zit je toch te zeiken klootzak.
Ik ken hier een terugkeer Marokkaan, in mijn bloc, die voor psychopaat wordt aangezien.
Hou toch eens op met je strontleugens.
bekijk je strontzooi eens als er iets te vererven valt, Waar vrouwen dan ook nog eens de dupe van zijn.
Vuile zeikbak.

Truth can be hard to accept, old ugly dutch pig.

En niet te veel uitschelden achter je PC, je kunstgebiet may fall on the ground. :gniffel:

Eke
24-06-10, 21:08
http://www.cayusa.com/randomonium/images/airwick.jpg

En maar snuffelen en snuiven bij de deur van ons broer....

Het riekt zo vreemd...maar ja..Je weet hoe ons broer is : dat heeft ie van ons Pa ...

"Mijn wil is wet ! Ik wil rust an den kop . De R van roest, de U van uitslapen, de S van snurken en de T van tegenspraak is ongewenst."



BAM..deur dicht. En het werd dood-stil in huis.....

Angstaanjagend stil.

Maar hoe.....ssssshhh

En wanneer....sssshhhh

Nu met kerst ......sssssshhhhhh

sssssshhhhhhhhhh...niet praten..niet praten. Spreken is zilver en zwijgen is goud.

En zo is't. En zo zal het blijven !





Ach ja, zo hebben we het het liefst :)

Wide-O
24-06-10, 22:10
4 years without taking news of their own brother? They are unhuman. There are no other words to describe them.

I grew up with many non Muslims and to be honest, they are very different regarding the way they see their family. They don't show much respect towards their parents. They often show more respect to their friends (or their dog) than their family :hihi:. They are more individualists. And this is based on their cultural traits.

And let's not talk about Westerners who usually put their parents in old people's homes and let them finish their lives there...That's normal for them.

Family is very important within Muslim communities.

Sometimes to an extreme level as your exemple proves it. If one member does something wrong, the whole family feels concerned.

Zo zijn we nu eenmaal pop. Learn to live with it. :)

PaRiSCaSa
24-06-10, 22:23
Zo zijn we nu eenmaal pop. :)

Pop? Do you mean poep? True.

:hihi:

Max Stirner
25-06-10, 00:03
4 years without taking news of their own brother? They are unhuman. There are no other words to describe them.

I grew up with many non Muslims and to be honest, they are very different regarding the way they see their family. They don't show much respect towards their parents. They often show more respect to their friends (or their dog) than their family :hihi:. They are more individualists. And this is based on their cultural traits.

And let's not talk about Westerners who usually put their parents in old people's homes and let them finish their lives there...That's normal for them.

Family is very important within Muslim communities.

Sometimes to an extreme level as your exemple proves it. If one member does something wrong, the whole family feels concerned.



Niet om lullig te doen, maar:

Jij bewijst x op x dat die liefde tussen familieleden soms iets ... ehm ...'te ver gaat' en vervelende gevolgen kan hebben.

Keydo
25-06-10, 00:13
Kaaskoppen en hun familieliefde is mij wel bekend. Bij terugkomst van een vakantie groet je je gezin toch niet met hoi.

mark61
25-06-10, 08:03
4 years without taking news of their own brother? They are unhuman. There are no other words to describe them.

I grew up with many non Muslims and to be honest, they are very different regarding the way they see their family. They don't show much respect towards their parents. They often show more respect to their friends (or their dog) than their family :hihi:. They are more individualists. And this is based on their cultural traits.

And let's not talk about Westerners who usually put their parents in old people's homes and let them finish their lives there...That's normal for them.

Family is very important within Muslim communities.

Sometimes to an extreme level as your exemple proves it. If one member does something wrong, the whole family feels concerned.

Dom en schijnheilig #2

Andalus is de eerste woongroep voor Marokkaanse ouderen in Amsterdam. Meerdere projecten voor andere etnische doelgroepen lopen momenteel, zoals een project voor Chinese ouderen in Zeeburg en voor Indische ouderen in Slotervaart. Eerder ontstonden speciale woonvoorzieningen - vaak wibo-woningen binnen grotere complexen - voor oudere Turken (Bos en Lommer), Hindoestanen (Zuidoost en Geuzenveld), Chinezen (Zuidoost) en Surinamers (De Baarsjes en Zuidoost).

http://www.nul20.nl/issue49/kb_2

mark61
25-06-10, 08:05
Truth can be hard to accept, old ugly dutch pig.

En niet te veel uitschelden achter je PC, je kunstgebiet may fall on the ground. :gniffel:

Iets met mensen die over mensen praten, dat was het laagste van het laagste.

Je demonstreert nu je islamitische respect voor ouderen? Oh juist ja.

Dom en schijnheilig.

PaRiSCaSa
25-06-10, 18:09
Am I not telling the truth? I am against this Western individualism and lack of respect towards old people.What's wrong with it?


France: More than 10,000 dead in record heat wave
By Francis Dubois
22 August 2003

The unprecedented heat wave in Europe has caused many deaths across the continent, but the highest number of victims has been in France, where illness and death have reached epidemic proportions.

While the full extent of the health disaster has still to emerge, the heavy death toll has led to a serious political crisis for the French government. At the beginning of this week, the number of deaths linked to the heat was estimated at 5,000, and this figure was, according to medical experts, likely to rise, since 50 percent of the deaths have occurred outside hospitals and are not yet accounted for.

France’s leading undertakers organisation reported on Thursday that as many as 13,000 may have died from exposure to the intense heat.

After unusually high temperatures throughout June and July, the heat wave reached its peak between August 6 and August 11, with temperatures soaring to 40 degrees Centigrade (104 degrees Fahrenheit). In the course of the week, hospitals were thrown into crisis, unable to cope with the increasing numbers of people—mostly the elderly and frail and those with chronic illnesses—brought to them by the emergency services.

The number of deaths in the Paris region increased dramatically, up to four times the number normally seen at this time of year. Most deaths were from dehydration or heatstroke. For many of those brought to hospital, it was already too late. According to one estimate, 80 percent of those who died were over 75 years of age.

Hospitals eventually stopped admitting patients, and people calling for ambulances were told they would have to cope where they were. As a result, people died in hotels, in their homes or, even more often, in old people’s homes. Homeless people simply expired on the street.

Morgues and funeral homes ran out of space, and some of the dead were left for days on end where they had perished.

To cope with the growing number of bodies, the government of conservative Prime Minister Jean-Pierre Raffarin decided, on August 18, to open a central morgue in an old fruit and vegetable market in Rungis, south of Paris. The improvised mortuary can house up to 2,000 bodies.

http://www.wsws.org/articles/2003/aug2003/heat-a22.shtml

Wide-O
25-06-10, 18:14
God/Allah wou dat nou eenmaal.

Dat je daar wil blijven wonen, brrrr.

sidi bibi
25-06-10, 21:10
Truth can be hard to accept, old ugly dutch pig.

En niet te veel uitschelden achter je PC, je kunstgebiet may fall on the ground. :gniffel:

Lul, die waarheid is best wel effe anders.

Als vrouw in zo'n clan terechtkomen en jouw schoonmoeder en de zussen van je man moeten je niet zo.
De deur op slot als de kerel weggaat en lekker op zo'n tussenappartement zitten met die 2 getraliede raampjes, s'avonds komt die thuis, vreet, neukt een keer en weg issie weer, naar het theehuis of nog erger.

Lijst is wel aan te vullen hoor, een bladzijde lang.

http://www.telquel-online.com/209/couverture_209_1.shtml

Succes met die kereltjesmaatschappij

sidi bibi
25-06-10, 21:30
Truth can be hard to accept, old ugly dutch pig.

En niet te veel uitschelden achter je PC, je kunstgebiet may fall on the ground. :gniffel:


http://www.telquel-online.com/209/images/image4_couv_209.gif


Woeoeoeoeoeohahahah

PaRiSCaSa
26-06-10, 11:17
http://www.telquel-online.com/209/images/image4_couv_209.gif


Woeoeoeoeoeohahahah

Was this supposed to be funny, sidi pipi? Or was that Dutch humour? Wait, Ill try to laugh …:moe:

Conclusion is clear to me: you are proving that you failed to integrate into the host country.

Ik zal je een goed advies geven en ik hoop dat je het volgt: ga terug naar je eigen land, vieze allochtoon.

You cant even speak a minimum of Moroccan after so many years living in our country. What a shame! Als je je niet kan/wil aanpassen aan onze normen en waarden, rot je maar gewoon op!

En wegblijven van kinderen!

sidi bibi
26-06-10, 13:01
Was this supposed to be funny, sidi pipi? Or was that Dutch humour? Wait, Ill try to laugh …:moe:

Conclusion is clear to me: you are proving that you failed to integrate into the host country.

Ik zal je een goed advies geven en ik hoop dat je het volgt: ga terug naar je eigen land, vieze allochtoon.

You cant even speak a minimum of Moroccan after so many years living in our country. What a shame! Als je je niet kan/wil aanpassen aan onze normen en waarden, rot je maar gewoon op!

En wegblijven van kinderen!

:hihi:

Wanneer begin je met Tfoeoeoeoe, met spuugje op de grond.

:hihi:

sidi bibi
26-06-10, 15:49
ga terug naar je eigen land, vieze allochtoon.

Als je je niet kan/wil aanpassen aan onze normen en waarden, rot je maar gewoon op!


En hier issie dan, de variant van Ghiert Ouilders.

Is ook zo makkelijk te bekritiseren, die herkenningspunten, de beschrijving van jezelf.

Ik vermaak me overigens uitstekend, pas niks aan maar leef gewoon tussen de rest.
Zelfs beter dan de terugkeer MRE's, hier de status opeisend van de uitverkorene, verkregen door jarenlange indoctrinatie . De eenzaamheid, geen directe familie, het veranderde Marokko, tegenvallende flouss opbrengsten en daardoor niet meer interessant voor de clan.

Nederland mag idd haast maken met opvang van buitenlandse bejaarden.

sidi bibi
26-06-10, 16:04
En wegblijven van kinderen!

Hoeft niet, de kindertjes die daarvoor on aanmerking komen zijn al verdeeld, tussen de 60 en 80 duizend bonnetjes, 170 duizend kindslaafjes.

Dat slachtofferige, moraliserende gezwam, doe je dat vanuit Parijs ook op Marokkaanse fora ?

Hier is nog wat, ga dat uit de catacomben van het zwijgen trekken.

http://www.telquel-online.com/429/couverture_429.shtml

Trek de volgende vakantie voor een weekje maar een oud kloffie aan en ga een beetje werken in de agricultuur bv, lekker life, paar daagjes onbeschermd spuiten met pesticiden. Moet je wel een Marokkaanse baas zoeken want die Europese doen dat niet.

Slinger
26-06-10, 16:36
It's unhuman. 4 years without taking news of their relatives...

Typical western values. :kotsen2:

No family values. A total moral decline.

En wat vind je hiervan?

Marokkaanse marine verdrinkt vluchtelingen (http://www.nu.nl/algemeen/1557154/marokkaanse-marine-verdrinkt-vluchtelingen.html)

Wat voor typical values zijn dit?

Islamitische soms?

PaRiSCaSa
26-06-10, 16:47
Wanneer begin je met Tfoeoeoeoe, met spuugje op de grond.

:hihi:

Waarom op de grond? No, that's dirty! Liever in je gezicht :rolleyes:

Allez, je m’arrêterai là avec toi, t’as sûrement l’âge de mes grands-parents et j’voudrais pas te blesser. Tu comprends que ca irait à l’encontre des principes qui m’ont été inculqués et qui me sont si chers.

Bonne continuation et au plaisir !

sidi bibi
26-06-10, 19:13
Waarom op de grond? No, that's dirty! Liever in je gezicht :rolleyes:

Allez, je m’arrêterai là avec toi, t’as sûrement l’âge de mes grands-parents et j’voudrais pas te blesser. Tu comprends que ca irait à l’encontre des principes qui m’ont été inculqués et qui me sont si chers.

Bonne continuation et au plaisir !

Ach jong, doe niet zo bescheiden. Een maandje geleden heb ik nog gevochten, ik mag dat wel. Met zo'n kakkert in het verkeer, de arena van klassenstrijd en haantjesgedrag. Zo'n dure auto, mobieltje aan zijn harses geplakt en eigen verkeersregels waar alle anderen zich aan moeten houden. Of ik het wel wist tegen wie ik het had. Da's het punt waar ik weer door het lint van raak. En dan had ik nog niet eens mijn shirtje van het lijf gerukt.
Maar goed, in Marokko lukt dat niet zo, iemand als een heipaal de grond in mokeren, je wordt vastgepakt door het publiek, de tegenpartij ook en de boel wordt weer naar rustiger vaarwater geleid.

Nou ja, het laatste zinnetje is natuurlijk wel weer aardig, dat wel.

PaRiSCaSa
26-06-10, 21:48
Ach jong, doe niet zo bescheiden. Een maandje geleden heb ik nog gevochten, ik mag dat wel. Met zo'n kakkert in het verkeer, de arena van klassenstrijd en haantjesgedrag. Zo'n dure auto, mobieltje aan zijn harses geplakt en eigen verkeersregels waar alle anderen zich aan moeten houden. Of ik het wel wist tegen wie ik het had. Da's het punt waar ik weer door het lint van raak. En dan had ik nog niet eens mijn shirtje van het lijf gerukt.
Maar goed, in Marokko lukt dat niet zo, iemand als een heipaal de grond in mokeren, je wordt vastgepakt door het publiek, de tegenpartij ook en de boel wordt weer naar rustiger vaarwater geleid.


:hihi:

You don't understand French.

"blesser quelqu'un" in that case does not mean "to hurt someone physically", but to "upset someone"/"not to be nice to someone".

Cherry Bo
26-06-10, 22:24
:hihi:

You don't understand French.

"blesser quelqu'un" in that case does not mean "to hurt someone physically", but to "upset someone"/"not to be nice to someone".

Zeg, waarom praat je in al die talen eigenlijkS?

mark61
26-06-10, 22:55
Waarom op de grond? No, that's dirty! Liever in je gezicht :rolleyes:

Allez, je m’arrêterai là avec toi, t’as sûrement l’âge de mes grands-parents et j’voudrais pas te blesser. Tu comprends que ca irait à l’encontre des principes qui m’ont été inculqués et qui me sont si chers.

Bonne continuation et au plaisir !

Waar blijken die principes dan precies uit, pauvr' con?

sidi bibi
27-06-10, 12:14
:hihi:

You don't understand French.

"blesser quelqu'un" in that case does not mean "to hurt someone physically", but to "upset someone"/"not to be nice to someone".

Klopt, is niet perfect, ben pas enkele jaren geleden met die taal begonnen, zou het moeten perfectioneren, ben 's-avonds moe van het ploeteren op mijn akkertje, geen tijd.
Goed, je bent in ieder geval een stuk aardiger dan ik dacht .

PaRiSCaSa
27-06-10, 15:13
Klopt, is niet perfect, ben pas enkele jaren geleden met die taal begonnen, zou het moeten perfectioneren, ben 's-avonds moe van het ploeteren op mijn akkertje, geen tijd.

La télé pour l'oral et la presse (journaux) pour l'écrit, ça aide bien.


Goed, je bent in ieder geval een stuk aardiger dan ik dacht .

Je sais.