PDA

Bekijk Volledige Versie : Dominee: bid voor verlies Oranje



Umarvlie
24-06-10, 11:29
Dominee: bid voor verlies Oranje

Elburg - Bijna heel Nederland geniet van het WK, maar dat is niet naar de zin van iedereen. Een christelijk-gereformeerde dominee uit Elburg op de Veluwe roept christenen op vooral te bidden voor een snelle uitschakeling van Oranje. Hij waarschuwt ouders hun kinderen niet naar het WK te laten kijken. Het WK is namelijk zondig.

"Het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak. God en het wereldse vermaak staan tegenover elkaar," zegt dominee M.A. Kempeneers op refoweb.nl. Hij haalt bijbeltekst 1 Johannes 2:15 aan: “Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.”

Wie van en met de wereld wil genieten en dus van het WK moet de prijs betalen: "de eeuwige rampzaligheid." De dominee drukt ouders dan ook op het hart hun kinderen niet naar het WK te laten kijken. Veel gereformeerden hebben geen tv, maar wel een computer. De dominee adviseert daarom een filter op het internet te zetten. Mochten de kinderen dit filter weten te omzeilen, dan moeten zij dat maar voor God verantwoorden. Dan is het niet langer het probleem van de ouders.

Het zou maar het beste zijn als Oranje er snel uitvliegt, besluit dominee Kempeneers: "En we zullen maar hopen en bidden dat Nederland zo spoedig mogelijk zal verliezen. Of nog beter, we zullen bidden om de bekering van land en volk. Of de Heere in de toorn aan Zijn ontferming wil gedenken."

Wide-O
24-06-10, 11:40
Fatwa uit de Veluwe! :zozo:

Het zou juist veel sterker zijn als Nedeland wereldkampioen wordt, en daar dan niet naar kijken. :ego:

Slinger
24-06-10, 12:05
Dominee: bid voor verlies Oranje

Elburg - Bijna heel Nederland geniet van het WK, maar dat is niet naar de zin van iedereen. Een christelijk-gereformeerde dominee uit Elburg op de Veluwe roept christenen op vooral te bidden voor een snelle uitschakeling van Oranje. Hij waarschuwt ouders hun kinderen niet naar het WK te laten kijken. Het WK is namelijk zondig.

"Het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak. God en het wereldse vermaak staan tegenover elkaar," zegt dominee M.A. Kempeneers op refoweb.nl. Hij haalt bijbeltekst 1 Johannes 2:15 aan: “Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.”

Wie van en met de wereld wil genieten en dus van het WK moet de prijs betalen: "de eeuwige rampzaligheid." De dominee drukt ouders dan ook op het hart hun kinderen niet naar het WK te laten kijken. Veel gereformeerden hebben geen tv, maar wel een computer. De dominee adviseert daarom een filter op het internet te zetten. Mochten de kinderen dit filter weten te omzeilen, dan moeten zij dat maar voor God verantwoorden. Dan is het niet langer het probleem van de ouders.

Het zou maar het beste zijn als Oranje er snel uitvliegt, besluit dominee Kempeneers: "En we zullen maar hopen en bidden dat Nederland zo spoedig mogelijk zal verliezen. Of nog beter, we zullen bidden om de bekering van land en volk. Of de Heere in de toorn aan Zijn ontferming wil gedenken."

In zijn redenering heeft hij natuurlijk gelijk. Niet dat ik ook maar iets op hem uit doe, hoor.

Tomas
24-06-10, 12:09
In zijn redenering heeft hij natuurlijk gelijk. Niet dat ik ook maar iets op hem uit doe, hoor.

Hij heeft net zo gelijk als iedere andere fundamentalist.

Slinger
24-06-10, 12:41
Hij heeft net zo gelijk als iedere andere fundamentalist.

Hier gaat het helemaal niet om fundamentalisme, maar om een bepaalde levenshouding waarbij het aardse, stoffelijke, lichamelijke verworpen wordt en het geestelijke, hemelse als het superieure wordt gezien. Deze visie van sommige protestanten heeft een heel lange traditie. Gaat terug naar de gonstiek van de eerste eeuwen, de middeleeuwse sekten van de Bogomielen en de Katharen. Ook de oorspronkelijke Fransiscanen waren er mee behept. Via de dopers en de puriteinen heeft het zijn weg gevonden in het protestantisme, bij de meer van de wereld afgekeerde groepen.

Tomas
24-06-10, 12:44
Hier gaat het helemaal niet om fundamentalisme....

En dan volgt me toch een partij fundamentalistische onzin. Altijd mooi om te zien dat new speak.

Slinger
24-06-10, 12:54
En dan volgt me toch een partij fundamentalistische onzin. Altijd mooi om te zien dat new speak.

Zoals met zoveel andere zaken heb jij ook niet helemaal helder wat fundamentalisme is. Ik ga het je vandaag niet uitleggen want voorlopig heb ik even genoeg van jou. Eén tip: verdiep je eens in een onderwerp voordat je er iets over schrijft. En probeer eens wat minder makkelijk te scoren over de rug van anderen.

knuppeltje
24-06-10, 13:19
Eén tip: verdiep je eens in een onderwerp voordat je er iets over schrijft. En probeer eens wat minder makkelijk te scoren over de rug van anderen.

Dat kan ie wel in zijn zak steken. :maf2:

Nouja, we zijn van jou wel wat gewend.

Aït Ayt
24-06-10, 13:32
Eén tip: verdiep je eens in een onderwerp voordat je er iets over schrijft. En probeer eens wat minder makkelijk te scoren over de rug van anderen.


probeer deze wijze tip ook eens zelf in acht te nemen..

Aït Ayt
24-06-10, 13:36
Het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak.

inderdaad..

Soldim
24-06-10, 13:53
Het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak.

inderdaad..

Wat is 'werelds vermaak' dan wel precies. En wat is onwerelds vermaak?

Tomas
24-06-10, 14:00
Zoals met zoveel andere zaken heb jij ook niet helemaal helder wat fundamentalisme is. Ik ga het je vandaag niet uitleggen want voorlopig heb ik even genoeg van jou. Eén tip: verdiep je eens in een onderwerp voordat je er iets over schrijft. En probeer eens wat minder makkelijk te scoren over de rug van anderen.

Ik wil je natuurlijk niet aan het huilen maken. Dus ik zal je tip ter harte nemen. Maar ik ga me niet in je onzin verdiepen, dat gaat me te ver. M'n tijd is me kostbaar.

Eke
24-06-10, 15:15
Dominee: bid voor verlies Oranje



"Het hele evenement en alles wat er gebeurt, de hele entourage, de verdwazing, de exorbitante bedragen die erin omgaan, de afgoderij die er met de spelers gepleegd wordt, het hele WK voetbal is het toppunt van werelds vermaak. ."

Hij scoort hierbij in mijn ogen wel een goaltje, maar het gaat me veel te ver om te gaan bidden voor het verlies van Oranje.
Waar ben je dan mee bezig !!!!Ik vind dat heel onGoddelijk.Dus die punt voor z'n goal wordt hierdoor weer afgetrokken.stand : NUL-NUL,

Abu_Hurayrah
24-06-10, 15:24
stand : NUL-NUL,

Maak je er een voetbalpotje van? :zozo:

Eke
24-06-10, 16:05
Maak je er een voetbalpotje van? :zozo:

Voetbal---de sport----- is okay, toch ? :)

Guus Hiddinks wens : Laat Noord-Korea eens een balletje gaan trappen met Zuid-Korea !

Heel goed voor de ontspanning tussen die 2 landen...

Abu_Hurayrah
24-06-10, 16:35
Voetbal---de sport----- is okay, toch ? :)

Guus Hiddinks wens : Laat Noord-Korea eens een balletje gaan trappen met Zuid-Korea !

Heel goed voor de ontspanning tussen die 2 landen...

De sport an sich is wel ok. Maar vrouwenvoetbal vind ik niks :D.

Slinger
24-06-10, 16:52
De sport an sich is wel ok. Maar vrouwenvoetbal vind ik niks :D.

Ja, loslopende vrouwen, met niet alles bedekt, dat kan natuurlijk niet.

Abu_Hurayrah
24-06-10, 16:56
Ja, loslopende vrouwen, met niet alles bedekt, dat kan natuurlijk niet.

Your words.

Ik plaats het in dezelfde straatje als vrouwelijke bodybuilders.

Not my kind of taste, you know.

Slinger
24-06-10, 17:03
Your words.

Ik plaats het in dezelfde straatje als vrouwelijke bodybuilders.

Not my kind of taste, you know.

Ja, die hebben ook geen burka aan. Ik snap het helemaal.

Abu_Hurayrah
24-06-10, 17:08
Ja, die hebben ook geen burka aan. Ik snap het helemaal.

Je mag best weten dat ik de Niqab als toppunt van beschaving zie, daar waar ik het tegenovergestelde, ordinaire nudisme - hoewel het schoonheid is - niet goed keur buiten de slaapkamer en buiten een echtelijk huwelijk.

Maar vertel, jij ziet ze liever zo naakt mogelijk bungelend over het veld hollen?

Slinger
24-06-10, 17:16
Je mag best weten dat ik de Niqab als toppunt van beschaving zie, daar waar ik het tegenovergestelde, ordinaire nudisme - hoewel het schoonheid is - niet goed keur buiten de slaapkamer en buiten een echtelijk huwelijk.

Maar vertel, jij ziet ze liever zo naakt mogelijk bungelend over het veld hollen?

Wie heeft het hier over naaktheid en nudisme?

Wie holt er zo naakt mogelijk, bungelend over het veld?

Sportkleding is prima en niks mis mee, maar ik begrijp dat jij vrouwen uitsluiten wil van sport omdat je sportkleding niet accepteert.

Abu_Hurayrah
24-06-10, 17:24
Wie heeft het hier over naaktheid en nudisme?

Wie holt er zo naakt mogelijk, bungelend over het veld?

Sportkleding is prima en niks mis mee, maar ik begrijp dat jij vrouwen uitsluiten wil van sport omdat je sportkleding niet accepteert.

Kleding is niet zo belangrijk.

Slinger
24-06-10, 17:27
Kleding is niet zo belangrijk.

Voor jou blijkbaar wel. Je bent de kampioen van de ontwijkende antwoorden.

Abu_Hurayrah
24-06-10, 17:28
Voor jou blijkbaar wel. Je bent de kampioen van de ontwijkende antwoorden.

Pfff, niet zo arrogant he.

Spoetnik
24-06-10, 17:30
Voor jou blijkbaar wel. Je bent de kampioen van de ontwijkende antwoorden.

Nee hoor, dat ben jij. Abu staat op nummer 2.

Abu_Hurayrah
24-06-10, 17:33
Nee hoor, dat ben jij. Abu staat op nummer 2.

Haha op twee? Jaja, nu moet je antwoorden, anders sta je op drie. :p

Tomas
24-06-10, 17:57
Nee hoor, dat ben jij. Abu staat op nummer 2.

Zelfs dat niet.

Magoed, Slinger je probeert toch niet over de rug van Abu iets te scoren ofzo? Dat is niet leuk hoor.

Wide-O
24-06-10, 18:00
Nou, die biddende Italianen hebben het in ieder geval gehaald.

Tomas
24-06-10, 18:13
Nou, die biddende Italianen hebben het in ieder geval gehaald.

Ik heb mee gebeden in dit geval. Hou van het land, maar niet van hun anti-voetbal.

tanger'73
24-06-10, 18:20
Nou, die biddende Italianen hebben het in ieder geval gehaald.


zijn net rupsen die italianen, eerst een tijdje verpoppen om dan uiteindelijk wanneer het te laat is en er niet meer toe doet tevoorschijn ploppen.

Slinger
24-06-10, 18:49
Zelfs dat niet.

Magoed, Slinger je probeert toch niet over de rug van Abu iets te scoren ofzo? Dat is niet leuk hoor.

Ik moet toegeven dat ik het geprobeerd heb, en ook dat het eigenlijk niet gelukt is.

H.P.Pas
24-06-10, 22:44
Kleding is niet zo belangrijk.

OK.


Je mag best weten dat ik de Niqab als toppunt van beschaving zie,

:vreemd:

John2
24-06-10, 22:47
Bidden hielp niet Nederland is naar de volgende ronde................

knuppeltje
25-06-10, 09:22
Hij had gewoon veel harder moeten bidden. :fpotver:

Soldim
25-06-10, 09:26
Hij had gewoon veel harder moeten bidden. :fpotver:

Volgens mij gewoon een aanwijzing dat god niet bestaat

knuppeltje
25-06-10, 09:28
Volgens mij gewoon een aanwijzing dat god niet bestaat

Daar was ik allang van overtuigd.

mark61
25-06-10, 10:01
Hier gaat het helemaal niet om fundamentalisme, maar om een bepaalde levenshouding waarbij het aardse, stoffelijke, lichamelijke verworpen wordt en het geestelijke, hemelse als het superieure wordt gezien.

Wat doet die knakker dan op internet? Als dit geen fundi is, wat is ie dan wel? Überfundi?

mark61
25-06-10, 10:05
Je mag best weten dat ik de Niqab als toppunt van beschaving zie, daar waar ik het tegenovergestelde, ordinaire nudisme - hoewel het schoonheid is - niet goed keur buiten de slaapkamer en buiten een echtelijk huwelijk.

Maar vertel, jij ziet ze liever zo naakt mogelijk bungelend over het veld hollen?

Tegen jouw geilheid is geen niqaab bestand.

Wat is er ordinair aan naakt?

Het tegenovergestelde van niqab is niet naaktheid, maar mannen die hun onbeheerste en blijkbaar onbeheersbare geilheid bij zich houden en anderen er niet mee lastig vallen.

mark61
25-06-10, 10:08
Nou, die biddende Italianen hebben het in ieder geval gehaald.

Tsjeven zijn dol op werelds vermaak. Dus iets ging daar mis. Of ze zijn into SM tegenwoordig. Is de kardinaal al opgepakt?

knuppeltje
25-06-10, 10:11
Wat is er ordinair aan naakt?.

Mwa, zo esthetisch vind ik het vind ik het ook weer niet altijd als ik het zo zie. :fpotver:

mark61
25-06-10, 10:14
Mwa, zo esthetisch vind ik het vind ik het ook weer niet altijd als ik het zo zie. :fpotver:

De skyline van Rdam is dat ook niet. Maar wat dat met ordinair te maken heeft? Ik vind Abu's nauw verholen geilheid dan weer ordinair. Zo blijf je bezig met woorden.