PDA

Bekijk Volledige Versie : 'De beste seks duurt tien minuten'



Umarvlie
25-06-10, 19:06
AMSTERDAM - Koppels moeten zich niet gek laten maken door verhalen over sekspartijen die uren of hele nachten duren. De beste vrijpartijen duren namelijk maar een minuut of tien. Dat concluderen twee Amerikaanse onderzoekers van de Penn State University althans in de Journal of Sexual Medicine.

Programma's als Sex and the City of Desperate Houswives hebben onrealistische verwachtingen gewekt op seksgebied en dat kan alleen maar tot teleurstelling leiden.

De meeste mensen zeggen voldaan te zijn na een vrijpartij als die tussen de drie en dertien minuten duurt. Als het langer duurt vinden de meeste ondervraagden het maar vermoeiend of saai worden.

Aan het onderzoek hebben duizenden mensen uit de Verenigde Staten en Canada meegedaan. Zij moesten aangeven hoe lang geslachtsgemeenschap moet duren om bevredigend te zijn. Tussen drie en zeven minuten noemden de meeste ondervraagden 'voldoende', tussen de zeven en dertien minuten wordt beschouwd als 'wenselijk'. Langer dan dertien minuten vonden de meeste mannen en vrouwen 'te lang'. Seks korter dan drie minuten is dan wel echt 'te kort'.

De onderzoekers hopen dat onzekere sekspartners wat meer vertrouwen krijgen door deze cijfers, meldt de Daily Mail. Aanleiding voor het onderzoek waren berichten over een verdubbeling van het aantal mensen dat aan de relatietherapie ging de afgelopen vijf jaar, omdat ze ontevreden waren met hun seksleven.

tanger'73
25-06-10, 19:09
goede seks hangt echt van de stemming af en niet zoals ik soms met het schaamrood op de wangen in de agenda plan.

John2
25-06-10, 19:15
goede seks hangt echt van de stemming af en niet zoals ik soms met het schaamrood op de wangen in de agenda plan.
Jij kunt het nog plannen :hihi:

Aït Ayt
25-06-10, 19:16
goede seks hangt echt van de stemming af en niet zoals ik soms met het schaamrood op de wangen in de agenda plan.

:haha:

tanger'73
25-06-10, 19:22
:haha:


serieus, tussen mijn 20ste en 30ste was het nog regelmatig texas & rodeo. Maar ik wil absoluut niet tot die 1 miljoen Nederlanders behoren wiens zwellichaampje tevergeefs niet tot leven komt. Ben meer iemand van de prelude en dat moet ik helaas plannen.

Olive Yao
07-07-10, 22:04
'De beste seks duurt tien minuten' (...) De beste vrijpartijen duren namelijk maar een minuut of tien. Dat concluderen twee Amerikaanse onderzoekers van de Penn State University althans in de Journal of Sexual Medicine.

Onzin.

Het onderzoek vraagt mensen naar hun persoonlijke ervaringen. De gevolgtrekkingen betreffen dus die persoonlijke ervaringen. Ze kunnen leiden tot een kwantitatieve feitelijke norm (zoals "in augustus valt er normaal x cm regen").
Ze leiden niet tot een algemene norm voor iedereen. Het citaat is dus verkeerd geformuleerd.