PDA

Bekijk Volledige Versie : Klungelende moslimterroristen blazen eigen moskee op



Marsipulami
28-06-10, 21:37
Klungelende moslimterroristen blazen eigen moskee op

Vijftien moslimextremisten hebben in Afghanistan per ongeluk hun eigen moskee opgeblazen. Ze waren in het gebedshuis bommen aan het maken. De explosieven ontploften evenwel te vroeg. Dat meldt de Afghanistan Sun.

De explosie vond plaats in de provincie Paktika. Vermoedelijk zijn alle vijftien terroristen omgekomen. Ook van de moskee blijft niet veel meer over. (eb)

tanger'73
28-06-10, 21:39
verdiende loon, een moskee is geen munitiedepot.

Umarvlie
29-06-10, 07:56
... De explosieven ontploften evenwel te vroeg...

Volgens mij was de ontploffing precies op tijd.

fisherman1969
29-06-10, 10:07
Volgens mij was de ontploffing precies op tijd.

Enigste is dat de Moskee ook nog eens verwoest is ,wat bezield deze gestoorden TALIBANLEDEN om een gebedshuis met het liefs geloofsgenoten er in op te blazen??
Gelukkig geen onschuldigen doden ,maar toch hun MOSKEE waar ze zo mogelijk al jaren kwamen als kind al met hun ouders die hun het geloof bijbrachten in die zelfde Moskee .:droef:

Umarvlie
29-06-10, 10:27
Enigste is dat de Moskee ook nog eens verwoest is ,wat bezield deze gestoorden TALIBANLEDEN om een gebedshuis met het liefs geloofsgenoten er in op te blazen??

Ik neem aan dat het niet hun bedoeling was de bom(men) hier te laten afgaan, en ja wat dat soort mensen bezielt weten alleen zijzelf. Op de laatste dag mogen ze het nog eens gaan uitleggen.

super ick
30-06-10, 09:43
verdiende loon, een moskee is geen munitiedepot.

Ik begrijp dat nooit zo goed. Ook in andere moslimlanden wordt er vaak geschoten vanuit de moskee of op een moskee geschoten.

Wat zegt de Koran daarover?

Is dat geen schending van het gebedshuis?

Of kunnen extremisten daar, op 1 of andere manier weer een draai aan geven?

Abu_Hurayrah
30-06-10, 17:23
Klungelende moslimterroristen blazen eigen moskee op

Vijftien moslimextremisten hebben in Afghanistan per ongeluk hun eigen moskee opgeblazen. Ze waren in het gebedshuis bommen aan het maken. De explosieven ontploften evenwel te vroeg. Dat meldt de Afghanistan Sun.

De explosie vond plaats in de provincie Paktika. Vermoedelijk zijn alle vijftien terroristen omgekomen. Ook van de moskee blijft niet veel meer over. (eb)

Inna li llaahi wa inna ilayhi radji'un (To Allah we belong and to Him we return)

tanger'73
30-06-10, 20:09
Ik begrijp dat nooit zo goed. Ook in andere moslimlanden wordt er vaak geschoten vanuit de moskee of op een moskee geschoten.

Wat zegt de Koran daarover?

Is dat geen schending van het gebedshuis?

Of kunnen extremisten daar, op 1 of andere manier weer een draai aan geven?

Gewoon een gebrek aan opslagcapaciteit en natuurlijk onder het mom van een gebedshuis dodelijke zaken voorbereiden. in mijn ogen moet een moskee neutraal blijven en louter religie uitstralen en uiteraard dagelijkse bezigheden die rondom een moskee gebruikelijk zijn. Maar een kazerne of bunker is het laatste waar ik aan denk.

mark61
30-06-10, 23:05
Ik neem aan dat het niet hun bedoeling was de bom(men) hier te laten afgaan,.

Daar niet, in Irak en Pakistan is dat juist tamelijk gebruikelijk.

Usayma
01-07-10, 00:56
Haha mus-limterriristen, begrijp het nog steeds niet je land wordt binnen gevallen en je noemt ze terroristen. Haha wat een kut wereld is dit ook. Tfoe

Pizzaman
01-07-10, 08:12
Het feit dat die moskee boem deed, is eigenlijk een van de weinige dingen waarom ik denk dat er toch wel eens hogere machten zouden kunnen bestaan.

In dit geval, 1-0 voor Allah.

super ick
04-07-10, 21:05
Haha mus-limterriristen, begrijp het nog steeds niet je land wordt binnen gevallen en je noemt ze terroristen. Haha wat een kut wereld is dit ook. Tfoe

Inderdaad terroristen. Zowel in Pakistan, Afghanistan en Irak zijn overwegend moslims het slachtoffer van terrorisme.

super ick
05-07-10, 11:00
Gewoon een gebrek aan opslagcapaciteit en natuurlijk onder het mom van een gebedshuis dodelijke zaken voorbereiden. in mijn ogen moet een moskee neutraal blijven en louter religie uitstralen en uiteraard dagelijkse bezigheden die rondom een moskee gebruikelijk zijn. Maar een kazerne of bunker is het laatste waar ik aan denk.

In jou ogen.
Maar wat zegt de Koran daar over? Moet de strijd juist vanuit de moskee gevoerd worden of juist niet?
In Irak bliezen moslims ook elkaars moskeen op.

Umarvlie
05-07-10, 13:57
In jou ogen.
Maar wat zegt de Koran daar over? Moet de strijd juist vanuit de moskee gevoerd worden of juist niet?
In Irak bliezen moslims ook elkaars moskeen op.

De Koran is hier heel duidelijk over (niet alleen Moskee maar ook kerk, synagoge en zelfs kloosters), echter die bommenleggers storen zich niet of nouwelijks aan wat er in de Koran staat maar niet in hun straatje past...

tanger'73
06-07-10, 00:35
In jou ogen.
Maar wat zegt de Koran daar over? Moet de strijd juist vanuit de moskee gevoerd worden of juist niet?
In Irak bliezen moslims ook elkaars moskeen op.


Jouw indruk van een gebedshuis is kortzichtig. Het doel van een gebedshuis is niet mensen in het harnas jagen of klaarmaken voor enig strijd. Het is een religieuze instelling, geen criminele organisatie. Want in that case zou er aanleiding zijn om alle moskeëen onmiddelijk strafrechtelijk te ontruimen. Dat incidenten als bovenstaande voorkomen, heeft louter te maken met een slechte en voor onderdrukking gevoelige bestuur. Heb ook al eerder aangegeven dat het geen kazerne of bunker is.

super ick
06-07-10, 11:44
Jouw indruk van een gebedshuis is kortzichtig. Het doel van een gebedshuis is niet mensen in het harnas jagen of klaarmaken voor enig strijd. Het is een religieuze instelling, geen criminele organisatie. Want in that case zou er aanleiding zijn om alle moskeëen onmiddelijk strafrechtelijk te ontruimen. Dat incidenten als bovenstaande voorkomen, heeft louter te maken met een slechte en voor onderdrukking gevoelige bestuur. Heb ook al eerder aangegeven dat het geen kazerne of bunker is.

Kortzichtig? Ik wil alleen graag weten wat de Koran daarover zegt.
Als ik aan een gebedshuis denk, denk ik aan een kerk. Een plaats waar men vrede hoort te prediken. Geweld komt dan niet in mij op.

Inmiddels heb ik een duidelijk antwoord op mijn vraag: Koran zegt: Nee!
Een goede zaak dus waar goede gelovige zich, m.i. aan moeten houden.
Wederom een bevestiging dat dergelijke extremisten geen enkele boodschap hebben aan de voorschriften van de Islam.

Op dat gebied zie ik steeds meer overeenkomsten met gelovige christenen. Op zondag vooraan in de kerk meezingen uit volle borst, halleluja, om vervolgens doordeweeks de medemens een poot uit te draaien.
Als deze mensen echt in God geloven dan kan ik mij voorstellen dat hun geloof een last is. Niets ontgaat God en eens moeten zij verantwoording afleggen aan de hemelse rechter. Maar toch kunnen ze het niet laten.
Het vlees blijft zwak.