PDA

Bekijk Volledige Versie : Rutte nodigt Wilders uit voor onderhandeling



Umarvlie
29-06-10, 15:18
Rutte nodigt Wilders uit voor onderhandeling

DEN HAAG - VVD-leider Mark Rutte heeft dinsdag in een debat over de kabinetsformatie PVV-leider Geert Wilders uitgenodigd om alsnog te gaan onderhandelen over een nieuw regeerakkoord. Daarna zouden ze dan kunnen kijken of het CDA kan aansluiten.

Op die manier zou volgens Rutte het door hem en Wilders gewenste rechtse kabinet er toch nog kunnen komen.



Hmpf .. ben benieuwd hoe Maxime hier nu op gaat reageren.... dadelijk moet hij toch een ja of nee gaan uitspreken.

Umarvlie
29-06-10, 15:53
Wilders: wij zullen de grootste partij worden

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders voorspelt dat zijn partij de grootste wordt van het land nu ze niet mee kan praten over de nieuw te vormen regering.

In een debat over de kabinetsformatie tot nu toe zei Wilders dinsdag dat hij bereid is met iedereen te praten, maar dat er alleen onderhandeld kan worden als alle partijen aan tafel zitten die nodig zijn voor een meerderheid. Om die reden weigert Wilders in te gaan op de uitnodiging van VVD-leider Mark Rutte om zonder het CDA te gaan praten over een nieuw regeerakkoord.

Wilders botste hard met D66-fractievoorzitter Alexander Pechtold, die de PVV-voorman verweet zelf weggelopen te zijn en slechts uit te zijn op het „martelaarschap” de komende jaren. Pechtold hekelde het leiderschap van Wilders, maar die toonde zich niet onder de indruk. „U lijkt wel een stripfiguur. Ga terug naar uw bankje en ga een stripboek lezen”, aldus Wilders



Pff.. nu wil Wilders niet meer ... 't is ook net een klein kind. Niet toevallig dat hij het heeft over Donald Duck en andere stripboeken .. zonder plaatjes kan hij niet lezen.

Wide-O
29-06-10, 16:16
Wie is nou erger, Rutte of Wilders?

Umarvlie
29-06-10, 16:22
Wie is nou erger, Rutte of Wilders?

Maxime, omdat hij zich niet duidelijk uitspreekt kan dit soort gerommel maar doorgaan. Rutte is alleen maar bang dat hij de winst van de VVD ziet verdampen naar de PVV toe.

Pizzaman
29-06-10, 16:44
Rutte heeft geen keus.

Paars betekent politieke zelfmoord. Als hij geen kabinet kan vormen dan is het evengoed politieke zelfmoord, want dan is Cohen aan zet als tweede partij. In dat geval wil Cohen paars of paars plus, en kan niet ok de VVD heen, dus hetzelfde liedje.

Ik zie d'r nog herverkiezingen van komen. Waarschijnlijk is dan dat de VVD zakt (en PVV nog meer wint) dus da's ook al niks voor Rutte.

Hij zal met Geert aan tafel moeten. En die weet dat donders goed :hihi:

fisherman1969
29-06-10, 19:27
Rutte heeft geen keus.

Paars betekent politieke zelfmoord. Als hij geen kabinet kan vormen dan is het evengoed politieke zelfmoord, want dan is Cohen aan zet als tweede partij. In dat geval wil Cohen paars of paars plus, en kan niet ok de VVD heen, dus hetzelfde liedje.

Ik zie d'r nog herverkiezingen van komen. Waarschijnlijk is dan dat de VVD zakt (en PVV nog meer wint) dus da's ook al niks voor Rutte.

Hij zal met Geert aan tafel moeten. En die weet dat donders goed :hihi:

Zo gek is dus ,,gekke Geert,, nog niet! eerst houden ze de boot af ,en nu mag hij met een partij praten !
logisch dat hij beide partijen tegelijk wil spreken voor onderhandelingen.

tanger'73
29-06-10, 20:07
Wie is nou erger, Rutte of Wilders?

zijn beide eve erg, de rest verkiest terecht niet met deze categorie debielen te onderhandelen.

mark61
29-06-10, 22:35
Wie is nou erger, Rutte of Wilders?

Rutte, omdat ie het in zijn hoofd haalt met Wilders te regeren. Enfin, ik denk niet dat hij het echt wil, maar het nominaal te overwegen is bijna net zo erg.

Maar inderdaad, om uit beiden te kiezen: Maxime is de grootste schoft :hihi:

Danablue
30-06-10, 07:25
Ik ben echt heel bang voor Wilders. Om wat hij zegt en om de ontzettend kwade vibes om hem heen. Al voordat hij zijn mond opent straalt hij het kwaad uit.

Maar ik begin te geloven dat de beste manier om zijn aantrekkingskracht te breken is, hem te laten regeren en te laten blunderen. Als hij nu in de oppositie wordt "gedwongen" (zo zal hij het brengen) heeft hij de volgende keer inderdaad nog meer stemmen.

mark61
30-06-10, 23:00
Ik ben echt heel bang voor Wilders. Om wat hij zegt en om de ontzettend kwade vibes om hem heen. Al voordat hij zijn mond opent straalt hij het kwaad uit.

Maar ik begin te geloven dat de beste manier om zijn aantrekkingskracht te breken is, hem te laten regeren en te laten blunderen. Als hij nu in de oppositie wordt "gedwongen" (zo zal hij het brengen) heeft hij de volgende keer inderdaad nog meer stemmen.

Over die lummel hoef je je geen zorgen te maken, eerder over die 15% die op hem stemt. En eigenlijk zijn zelfs die eigenlijk ongemotiveerd en dwars. En om het CDA en de VVD die niet categorisch en a priori weigeren zaken met hem te doen.

Na Wilders komt wel weer een ander, dus om de persoon gaat het eigenlijk niet.