PDA

Bekijk Volledige Versie : Bananrepubliek VS door en door corrupt... Buitenlandse politiek is te koop...



Wizdom
30-06-10, 21:26
'Israel licensed to destroy with impunity'
Wed, 30 Jun 2010 18:25:45 GMT


Tel Aviv plans to destroy 20 more homes in occupied Palestinian lands to build a park and a public complex.
Amid "illegal" Israeli plans to destroy Palestinian homes, a former US congresswoman says Tel Aviv has "impunity" for the aggressive efforts of the pro-Israel lobby in the US.

"The United States and Europe give Israel impunity," Cynthia McKinney said in an interview with Press TV.

The remarks came after Richard Falk, the UN special rapporteur on human rights in the Palestinian territories, slammed Tel Aviv's plan to demolish some 20 Palestinian homes in the Silwan neighborhood of East al-Quds (Jerusalem).

Israel says the homes should be flattened as part of "the King's Garden project" -- a park and a public complex.

Falk, however, argues that the move is illegal. "International law does not allow Israel to bulldoze Palestinians homes to make space for the Mayor's project to build a garden, or anything else."

Branding the move illegal under international law, he has also criticized Tel Aviv's plans to revoke the residence permits of four Palestinians, arguing that their forcible transfer to the occupied West Bank could constitute a war crime.

McKinney, who lost her seat in the House of Representatives after criticizing Israel in public, says to fight the regime's impunity a "counter lobby" must be established in the United States.

"If we had one United States Senator, with conscience and commitment as well as courage, who would stand up to the other members of Congress, who pow-pow and bow to the Israeli lobby… we would then begin to have the kind of accountability that people are looking for," she said.

The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), considered the most powerful and connected lobbying group in Washington, has been subject to controversy in the past as well.

According to University of Chicago professor John Mearsheimer and Stephen Walt from the Harvard University, AIPAC is a "de facto agent for a foreign government," whose "success is due to its ability to reward legislators and congressional candidates who support its agenda, and to punish those who challenge it."

Eke
30-06-10, 22:20
Born in Atlanta, Georgia in March 1955, Cynthia McKinney was a Democratic Member of Congress from 1993-2003, and again from 2005-2007.

Het is prettig als de artikelen over de politieke VS gaan over de politiek van Obama.(20 januari 2009)

Ik ben benieuwd naar up-to-date artikelen :)

Wizdom
30-06-10, 22:57
Born in Atlanta, Georgia in March 1955, Cynthia McKinney was a Democratic Member of Congress from 1993-2003, and again from 2005-2007.

Het is prettig als de artikelen over de politieke VS gaan over de politiek van Obama.(20 januari 2009)

Ik ben benieuwd naar up-to-date artikelen :)

YouTube- McKinney: 'Israel bought the executive branch'

Wizdom
30-06-10, 23:03
YouTube- Roberts: 'AIPAC purchases US elections'

Wizdom
30-06-10, 23:08
YouTube- Obama at AIPAC, his hawkish Zionist declarations for Zionist Israel

Wizdom
30-06-10, 23:15
YouTube- Barack Obama, Rahm Emanuel @ AIPAC

Wizdom
30-06-10, 23:18
YouTube- AIPAC conference 'no arena for debate' on Israel - 04 Jun 08

Wizdom
30-06-10, 23:36
YouTube- Who funds AIPAC?

Wizdom
30-06-10, 23:38
YouTube- Who does AIPAC represent?

John2
30-06-10, 23:48
Jou VS haat zit wel heel erg diep zo te zien?

tanger'73
01-07-10, 00:01
Ja het is altijd opmerkelijk dat de VS zich altijd onthoud van reactie i.v.m. israël. Echt een aanfluiting voor alles waar ze zogenaamd voor staan en dan kijken ze verbaasd, waarom ze her en der gehaat worden.

Wizdom
01-07-10, 00:14
Jou VS haat zit wel heel erg diep zo te zien?

De VS is goed ziek... Dat resulteert in Schizofrenie...

Eke
02-07-10, 21:29
McKinney, who lost her seat in the House of Representatives after criticizing Israel in public, says to fight the regime's impunity a "counter lobby" must be established in the United States.

"If we had one United States Senator, with conscience and commitment as well as courage, who would stand up to the other members of Congress, who pow-pow and bow to the Israeli lobby… we would then begin to have the kind of accountability that people are looking for," she said.

The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), considered the most powerful and connected lobbying group in Washington, has been subject to controversy in the past as well.

According to University of Chicago professor John Mearsheimer and Stephen Walt from the Harvard University, AIPAC is a "de facto agent for a foreign government," whose "success is due to its ability to reward legislators and congressional candidates who support its agenda, and to punish those who challenge it."

Wizdom , Sorry voor de vertraagde reaktie...

De aktie heeft afgelopen week plaatsgevonden. De UN heeft zich weliswaar laten horen, maar de aktie is doorgegaan ! De mensen zijn uit hun eigen huizen gezet ten behoeve van een o.a. een park. Een illegale daad.en voor de mensen in kwestie heel pijnlijk. Deze mensen woonden gewoon in hun eigen huis nl. en zullen geen grote zak met geld gekregen hebben en een nieuwe gelijkwaardige woning met veel excuses. Mocht ik mij vergissen, dan lees ik dat hier graag.

In Israël :http://2.bp.blogspot.com/_JBpDTzxDREY/Sop35pzL8MI/AAAAAAAAAXo/nktXSoKqnPc/s400/marzel-anti-obama-banner.jpg

Inmiddels heeft Obama zich bij de kolonisten niet populair gemaak. Bij een speech voor AIPEC van Hillary Clinton waarbij ze pleitte voor een eerlijke opdeling van Jeruzalem in een Arabisch en een Joods deel (grenzen 1967) kreeg ze geen applaus...het bleef doodstil in de zaal.

Aipec is een grote Joodse rijke lobby in de VS, zoals er meer lobby's zijn. Het is daar gebruikelijk dat er aan fund-raising wordt gedaan en val je in de smaak als politicus dan krijg je geld voor je verkiezingtournee.

Daardoor kan een lobbyist indirekt invloed uitoefenen op de politicus die hij gesponsord heeft. Deze kan dan 'kritische' vragen stellen aan de tegenpartij.Maar de lobby's hebben geen macht om tegenstanders uit de Senaat te knikkeren.

Er is ook een andere Joodse lobby in de VS : J-Street.
Zij neemt bv. Congresleden mee op reis naar Jerusalem, zet hen in een bus en laat zien hoe Jeruzalem vreedzaam opgedeeld kan worden. Op dat moment komen dan duidelijk de huidige bouw/sloopaktiviteiten van het regime van Netanyahu in het zicht...Hey, that guy is nu bezig in het Arabische deel . Mag helemaal niet....enz.enz. Bewustwording.

Dus niet kletsen, maar in de praktijk de Amerikanen laten zien wat er nu eigenlijk speelt...waarom die vredesonderhandelingen steeds stagneren...Bewustwording...Ze zijn als Congresleden in staat om een andere koers in te zetten...Richting rechtvaardige opdeling en vrede.



De Amerikaanse Cynthia McKinney noemt het "counterlobby". En hier wordt hard aan gewerkt door de liberale progessieve Joden en hun medestanders, oa de VS-moslimafgevaardigde Ellison . Vergeet niet, Wisdom, dat de meerderheid van de Joodse Amerikanen juist die 'jongeren' zijn, die progressief zijn. Ze zijn aan het groeien...werken heel hard: "Time is running out "

John2
03-07-10, 07:46
Born in Atlanta, Georgia in March 1955, Cynthia McKinney was a Democratic Member of Congress from 1993-2003, and again from 2005-2007.

Het is prettig als de artikelen over de politieke VS gaan over de politiek van Obama.(20 januari 2009)

Ik ben benieuwd naar up-to-date artikelen :)

Misschien vind je het dan prettig om te weten dat ook Obama er achter kwam dat praten niet helpt en gisteren dit ook zei toen hij de vergaande handelingen omtrent Iran ondertekende, wat zal leiden tot een oorlogsverklaring binnen een jaar.

StevieK
03-07-10, 13:09
Vertel maar eens een land dat niet corrupt is, in principe zijn alle landen corrupt, zo schijnheilig ze zijn, ze gaan allemaal zondags vroom naar de kerk en de rest van de week aanbidden ze het gouden kalf.

Abu_Hurayrah
03-07-10, 13:27
Misschien vind je het dan prettig om te weten dat ook Obama er achter kwam dat praten niet helpt

Om de vier jaar kan iemand anders daarachter komen als president van de VS.

Abu_Hurayrah
03-07-10, 13:36
toen hij de vergaande handelingen omtrent Iran ondertekende, wat zal leiden tot een oorlogsverklaring binnen een jaar.

De kosten en baten analyse zal dit niet toelaten.

John2
03-07-10, 15:23
Om de vier jaar kan iemand anders daarachter komen als president van de VS.
Ja maar is het dan niet vreemd dat iedere keer weer ze tot de zelfde conclusie komen?

John2
03-07-10, 15:34
De kosten en baten analyse zal dit niet toelaten.
Denk dat een korte aanval op Iran goedkoper is dan de jarenlange controle die nu al loopt.

Abu_Hurayrah
03-07-10, 16:15
Ja maar is het dan niet vreemd dat iedere keer weer ze tot de zelfde conclusie komen?

Je kunt het vergelijken met de aanhoudende machtsmisbruik van Israël. Dit land wordt ruimschoots voorzien van wapens en politieke steun door de VS en tegelijkertijd veroordeeld diezelfde VS de bezettingen van anno zoveel. Deze conclusie is gelijk aan de conclusie die over Iran getrokken wordt, in dat ze beide het land veroordelen - bij de een in het bezitten van verboden wapens, dan wel machtsmisbruik toepassen - en bij de ander in het agressieve expansiedrift, maar tegelijkertijd zal er een oogje toegeknepen worden, simpelweg vanwege hogere belangen.

Jij onderschat het belang van een stabiele Iranees staat in een instabiele regio als het Midden-Oosten. Israël dreigt niet voor niks Iran aan te vallen, echt niet vanwege bezit van vermeende atoom-wapens maar gewoon vanwege het feit dat als Iran door de VS aangevallen wordt, dat Iran de gezworen bondgenoot van de VS, Israël, zal aanvallen. Dit allemaal in een omgeving waarin zowel Iran als Israël geen hoge reputatie genieten.

John2
04-07-10, 10:29
=Abu_Hurayrah;4386742]Je kunt het vergelijken met de aanhoudende machtsmisbruik van Israël. Dit land wordt ruimschoots voorzien van wapens en politieke steun door de VS en tegelijkertijd veroordeeld diezelfde VS de bezettingen van anno zoveel.
Waarschijnlijk bedoel jij dat Israel wapens lever aan de VS en Europa, immers Israel kent en heeft de modernste wapenindustrie.


Deze conclusie is gelijk aan de conclusie die over Iran getrokken wordt, in dat ze beide het land veroordelen - bij de een in het bezitten van verboden wapens, dan wel machtsmisbruik toepassen - en bij de ander in het agressieve expansiedrift, maar tegelijkertijd zal er een oogje toegeknepen worden, simpelweg vanwege hogere belangen.
Jij onderschat het belang van een stabiele Iranees staat in een instabiele regio als het Midden-Oosten. Israël dreigt niet voor niks Iran aan te vallen, echt niet vanwege bezit van vermeende atoom-wapens maar gewoon vanwege het feit dat als Iran door de VS aangevallen wordt, dat Iran de gezworen bondgenoot van de VS, Israël, zal aanvallen. Dit allemaal in een omgeving waarin zowel Iran als Israël geen hoge reputatie genieten.
Ik zou Iran toch echt niet stabiel willen noemen en buiten dat zou een land als Iran moeten voldoen als ieder land die met kernenergie wil omgaan en wel controle laten uitoefenen en houden aan de internationale regels.

Abu_Hurayrah
04-07-10, 12:39
Waarschijnlijk bedoel jij dat Israel wapens lever aan de VS en Europa, immers Israel kent en heeft de modernste wapenindustrie.

Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel wat ik zelf zei en de volgende citaat onderstreept dat zeer duidelijk:

Israel is one of the United State’s largest arms importers. In the last decade, the United States has sold Israel $7.2 billion in weaponry and military equipment, $762 million through Direct Commercial Sales (DCS), more than $6.5 billion through the Foreign Military Financing (FMF) program.

In fact, Israel is so devoted to U.S. military hardware that it has the world's largest fleet of F-16s outside the U.S., currently possessing more than 200 jets. Another 102 F-16s are on order from Lockheed Martin.

The United States has also underwritten Israel’s domestic armaments industry, by giving:

* $1.3 billion to develop the Lavi aircraft (cancelled)
* $625 million to develop and deploy the Arrow anti-missile missile (an ongoing project)
* $200 million to develop the Merkava tank (operative); the latest version, the Merkava 4, uses a German V-12 diesel engine produced under license in the U.S. by General Dynamics
* $130 million to develop the high-energy laser anti-missile system (ongoing).

Free Weapons to Israel

The U.S. also gives Israel weapons and ammunition as part of the Excess Defense Articles (EDA) program, providing these articles completely free of charge. Between 1994-2001 the U.S. provided many weapons through this program, including:

* 64,744 M-16A1 rifles
* 2,469 M-204 grenade launchers
* 1,500 M-2 .50 caliber machine guns
* .30 caliber, .50 caliber, and 20mm ammunition

Bron: http://www.worldpolicy.org/projects/arms/reports/israel050602.html


Ik zou Iran toch echt niet stabiel willen noemen en buiten dat zou een land als Iran moeten voldoen als ieder land die met kernenergie wil omgaan en wel controle laten uitoefenen en houden aan de internationale regels.

Je kunt stabiliteit op basis van veel argumenten beredeneren, maar in het licht van mijn uitlatingen die gericht zijn op jouw vermoeden van een mogelijke oorlog onder leiding van de VS tegen Iran, stel ik dat ze met de huidige vrede waarin ze verkeren - van stabiliteit gesproken kan worden - daar waar een staat van oorlog instabiliteit betekent.

Ik vind dat Iran en elk ander land op de wereld vrij moet zijn van kernwapens. Het toelaten van controle maakt de bekende Westerse landen die kernwapens bezitten, niet dat zij schoon schip maken van kernwapens. In dat oogpunt is het gedrag van Iran ten opzichte van het eigen huishouden te begrijpen.

John2
04-07-10, 16:23
=Abu_Hurayrah;4387237]Nee dat bedoel ik niet, ik bedoel wat ik zelf zei en de volgende citaat onderstreept dat zeer duidelijk:

Israel is one of the United State’s largest arms importers. In the last decade, the United States has sold Israel $7.2 billion in weaponry and military equipment, $762 million through Direct Commercial Sales (DCS), more than $6.5 billion through the Foreign Military Financing (FMF) program.

In fact, Israel is so devoted to U.S. military hardware that it has the world's largest fleet of F-16s outside the U.S., currently possessing more than 200 jets. Another 102 F-16s are on order from Lockheed Martin.

The United States has also underwritten Israel’s domestic armaments industry, by giving:

* $1.3 billion to develop the Lavi aircraft (cancelled)
* $625 million to develop and deploy the Arrow anti-missile missile (an ongoing project)
* $200 million to develop the Merkava tank (operative); the latest version, the Merkava 4, uses a German V-12 diesel engine produced under license in the U.S. by General Dynamics
* $130 million to develop the high-energy laser anti-missile system (ongoing).

Free Weapons to Israel

The U.S. also gives Israel weapons and ammunition as part of the Excess Defense Articles (EDA) program, providing these articles completely free of charge. Between 1994-2001 the U.S. provided many weapons through this program, including:

* 64,744 M-16A1 rifles
* 2,469 M-204 grenade launchers
* 1,500 M-2 .50 caliber machine guns
* .30 caliber, .50 caliber, and 20mm ammunition

Bron: http://www.worldpolicy.org/projects/arms/reports/israel050602.html

Oud rapport uit 2002 van een site die niet bekend staat als betrouwbaar?



Je kunt stabiliteit op basis van veel argumenten beredeneren, maar in het licht van mijn uitlatingen die gericht zijn op jouw vermoeden van een mogelijke oorlog onder leiding van de VS tegen Iran, stel ik dat ze met de huidige vrede waarin ze verkeren - van stabiliteit gesproken kan worden - daar waar een staat van oorlog instabiliteit betekent.
Jammer dat jij wederom de VS aanhaalt omdat een reactie van de andere kanten eerder tot de mogelijkheden behoord


Ik vind dat Iran en elk ander land op de wereld vrij moet zijn van kernwapens. Het toelaten van controle maakt de bekende Westerse landen die kernwapens bezitten, niet dat zij schoon schip maken van kernwapens. In dat oogpunt is het gedrag van Iran ten opzichte van het eigen huishouden te begrijpen.

Juist daarom, Amerika, China, Rusland bouwen af waarom dan ergens anders wederom deze wapens toestaan???

Abu_Hurayrah
04-07-10, 16:35
Oud rapport uit 2002 van een site die niet bekend staat als betrouwbaar?


Als jij mijn bron die ik met alle gemak op de eerste pagina van google aantrof niet als betrouwbaar acht, dan wil ik weleens zien wat voor bron jij hebt voor jouw uitspraak dat het omgekeerde het geval is, dus dat Israël juist wapens levert aan Amerika. Aangezien het algemeen bekend is dat de VS massa's aan wapens levert aan Israël.


Jammer dat jij wederom de VS aanhaalt omdat een reactie van de andere kanten eerder tot de mogelijkheden behoord
Welk land zou dan de leiding nemen voor zo'n aanval anders dan de VS? Ik hoor dat soort geluiden alleen uit de VS komen, vandaar dat ik de VS zeg. Maar nogmaals, welke land of landen hebben uitdrukkelijk gezegd dat ze de leiding nemen in een aanval op Iran anders dan de VS? Daar kun je geen antwoord op geven, je kunt hoogstens geluiden die daarop duiden aankaarten, maar geen een land zal daar openlijk voor uitkomen.



Juist daarom, Amerika, China, Rusland bouwen af waarom dan ergens anders wederom deze wapens toestaan???

Ik heb niet gezegd dat ze het elders moeten toestaan. Bovendien vind ik het wel goed als ze politieke druk uitoefenen op Iran om opheldering erover te geven. Echter weet ik niet of het nou zo verstandig is om dit middels boycotten te laten gebeuren, dat laat ik liever aan anderen over.