PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlanders hebben een achterlijke cultuur ?



Marsipulami
08-07-02, 13:42
Nederlanders willen met zelfdodingsconsulenten naar Vlaanderen

08/07/2002 (belga)

De Nederlandse stichting De Einder , die mensen begeleidt die willen sterven, wil ook in Vlaanderen actief worden. De stichting zegt nu al vragen uit Vlaanderen te krijgen over hulp bij zelfdoding.

De Einder richt zich tot mensen die uitzichtloos lijden, maar niet in aanmerking komen voor euthanasie, bijvoorbeeld omdat ze enkel psychisch lijden. In Nederland heeft de stichting vijftien consulenten die onder meer informatie geven over methodes van zelfdoding.

De minister van Justitie, Marc Verwilghen, kant zich tegen het initiatief dat volgens hem indruist tegen de letter en de geest van de euthanasiewet. Die eist onder meer dat artsen beslissen over de levensbeëindiging en dat degenen die daarom vragen in volle bewustzijn hierover beslissen. Dat is bij mensen met psychische moeilijkheden niet gegarandeerd.

Uit het jaarverslag van de stichting -- die ook in Nederland zeer omstreden is -- blijkt dat twee jaar geleden 8 Belgische cliënten werden geholpen, vorig jaar waren dat er 23.

Het aantal Nederlandse cliënten lag vorig jaar op 237.


Bron: De Standaard

~Panthera~
08-07-02, 14:42
"Dat is bij mensen met psychische moeilijkheden niet gegarandeerd"
--------
Achterlijk is: te denken dat alle mensen met psychische problemen "gek" zouden zijn of nergens toe in staat.
Als ik om me heen kijk, lopen er meer "echte gekken" buiten de inrichtingen rond, dan erin. :hihi:

Petrus
08-07-02, 14:51
Ik heb de zesdaagse veldtocht altijd al onzinnig gevonden. Stel dat men de Nederlandse cultuur achterlijk vindt, wat vind men dan van die achterlijke broertjes van de Nederlanders, de Belgen?

~Panthera~
08-07-02, 14:57
Geplaatst door Marsipulami


Mensen met suicidale neigingen moet je helpen om weer wat smaak in het leven te krijgen. Geen koord verkopen om zich op te hangen. Dat is achterlijk en cynisch.
------

Jij noemt ze "mensen met suicidale neigingen".
Wellicht dat je DIE inderdaad moet helpen weer zin in het leven te krijgen.
Mensen die echt DOOD willen is volgens mij toch HEEL iets anders.
Ooit eens ECHT met beide gepraat ?? zou je wellicht ook het verschil kunnen merken.
Mensen die echt dood willen, houdt je nl niet tegen.
Wat "achterlijk" is, is ze dan maar voor de trein te laten springen,of van een 12hoog flat.
Zodat anderen daar weer een trauma aan overhouden.
De "nette" Belgische manier ??

Petrus
08-07-02, 15:04
vooral als het om feitenkennis gaat

Het Nederlandse onderwijs is ietwat ontspoort qua zelfontplooiing en het vinden van de Creativiteit in Jezelf. Ik geef het toe, maar ik sta er niet achter.

Dirk
08-07-02, 15:17
Zelfmoord is een cultureel gegeven. Bij de moslims bv. komt dit nauwelijks voor.
-------------------------------------------------------------------------------
Deze zin doet mij toch de wenkbrauwen fronzen... Mag ik weten welke cijfers jij op doelt?

Dirk
08-07-02, 15:35
Suicidaal gedrag komt bij moslims veel minder voor. Daar is het God die beschikt over leven en dood. De Nederlanders hebben zichzelf tot god uitgeroepen. Zelfmoordcijfers zijn meestal onbetrouwbaar, zeker als je landen gaat vergelijken. Ik weet niet of er veel onderzoek naar bestaat.
-------------------------------------------------------------------------------
Dus je basseert je stelling helemaal nergens op! Overigens zijn de gegevens over zelfmoord inderdaad onbetrouwbaar. Ik denk eerlijk gezegd dat de cijfers uit moslimlanden eerder vertekend zijn (omdat het hier een taboe is) dan in Nederland. Je zit dus gewoon uit je nek te lullen...

Petrus
08-07-02, 15:42
Nou, toegeven daar dient dit forum niet voor. Dan is er ook niks meer aan als ik hier Hollanders zit te plagen.

Sorry.

JobHopper
08-07-02, 15:49
Nederlandse Nobelprijswinnaars..

1901 : Jacobus Henricus van ’t Hoff (scheikunde)
1902: Hendrik Lorentz
1902: Pieter Zeeman (natuurkunde)
1909: Johannes Diderik van der Waals (natuurkunde)
1911: Tobias Michael
1911: Carel Asser (prijs voor de vrede)
1913: Heike Kamerlingh-Onnes (natuurkunde)
1924: Willem Einthoven (geneeskunde)
1929: Christiaan Eijkman (geneeskunde)
1936: Petrus Josephus Wilhelmus Debije (scheikunde)
1953: Frits Zernike (natuurkunde)
1969 : Jan Tinbergen (economie)
1973: Nikolaas Tinbergen (geneeskunde)
1975: Tjalling Koopmans (economie)
1981: Nicolaas Bloembergen (natuurkunde
1984: Simon van der Meer (natuurkunde)
1995: Paul Crutzen (scheikunde)
1999: Martinus Veltman
1999: Gerard ’t Hooft (natuurkunde),

Belgische Winnaars:

August Beernaert
Maurice Maeterlinck
Henri La Fontaine
Jules Bordet
Corneel Heymans
Georges (Dominique) Pire
Christian de Duve
Albert Claude
Ilya Prigogine

...knap dat zo'n achterlijk landje toch 2x zoveel nobelprijswinnaars heeft opgebracht dan die zeer intelligente Belgen....

JobHopper
08-07-02, 15:54
Geplaatst door Marsipulami


Het is in ieder geval een feit dat de zelfmoordcijfers in Nederland bij de hoogste ter wereld horen. Ik werk deeltijds in de gevangenis en komt heel frequent in aanraking met mensen met suicidaal gedrag, daar kan je heel goed vaststellen dat er grote verschillen zijn op dat vlak tussen moslims en niet-moslims.

...dit is een leugen..

* Kuch *
http://www.uni-wuerzburg.de/IASR/suicide-statistik-20-percent.jpg

Dirk
08-07-02, 15:55
Het is in ieder geval een feit dat de zelfmoordcijfers in Nederland bij de hoogste ter wereld horen. Ik werk deeltijds in de gevangenis en komt heel frequent in aanraking met mensen met suicidaal gedrag, daar kan je heel goed vaststellen dat er grote verschillen zijn op dat vlak tussen moslims en niet-moslims.
-------------------------------------------------------------------------------
Aan dit soort pseudo wetenschappelijke uitspraken hebben we natuurlijk niets. Je zegt dat de zelfmoordcijfers in Nedrland tot de hoogste behoren (bron?) en nogmaals in sommige culturen is zelfmoord een groot taboe. Als er al cijfers over zelfmoord worden gepubliceerd (wat ik betwijfel) in deze landen is de kans groot dat deze niet kloppen.

Zelfmoord komt zo weinig voor dat je nooit een algemene uitspraak kan doen op basis van een gevangenispopulatie (waar jij kennelijk mee te maken hebt gehad).

MowMow
08-07-02, 15:56
Nederlanders hebben zeer zeker een achterlijke cultuur: aldoor maar werken werken werken. Gelukkig maak ik dan wel plezier voor ze. Ze geven mij geld en daar ga ik dan pret mee hebben.

JobHopper
08-07-02, 16:03
Geplaatst door Marsipulami
....http://www.kennisnet.nl/cultuurplein/column/...

*Proest*

Een slimme Belg die zijn betoog moet ondersteunen met citaten van een (achterlijke) Nederlandse website ...

Mars...ik lig hier op de grond te rollen van het lachen

Arvid
08-07-02, 16:07
Die marsupilami is ECHT dom
blijkt wel uit het feit dat hij werkt in de gevangenis daar kun je zonder opleiding nog terecht haahhahaha
post ook allemaal leugens. Zelfmoord in Nederland het hoogste, bekijk de grafiek die jobhopper plaatst snotneus maar ga je niet op in.
En je hebt gelijk dat de Nobelprijzen uitdeling dubieus is, als ze het eerlijk hadden gedaan hadden de Belgen NOG minder gekregen hahahaah

JobHopper
08-07-02, 16:10
Geplaatst door Marsipulami



Ja rol maar rustig verder en stop met deze thread te vervuilen met je onzin. Ga ergens spelen als grote mensen aan het praten zijn. ;)

Mmmm...lijkt mij allemaal geen onzin. Meer verzamelen van FEITEN om jouw onzin te weerleggen...

Simon
08-07-02, 16:14
Geplaatst door Marsipulami
Het is in ieder geval een feit dat de zelfmoordcijfers in Nederland bij de hoogste ter wereld horen. Ik werk deeltijds in de gevangenis en komt heel frequent in aanraking met mensen met suicidaal gedrag, daar kan je heel goed vaststellen dat er grote verschillen zijn op dat vlak tussen moslims en niet-moslims.

De eerste bewering lijkt mij sterk en zou ook kunnen komen omdat we hier een betere registratie hebben.

Dat moslims minder zelfmoord plegen dan niet-moslims zou best kunnen. Ik heb eens een enigszins vergelijkbaar verhaal gehoord waar ik erg om moest lachen: zoals je weet komen er nogal wat gelovigen ieder jaar naar Israel (zal nu wel wat minder zijn) om allerlei redenen. Van al die gelovigen draaien er ook nogal wat door. Ze worden zogezegd 'gek' en dienen opgenomen te worden. De Israelier - een dokter van een ziekenhuis- die daarover vertelde in een documentaire zei dat van de Christenen die dan ter plekke 'godsdienstwaanzinnig' worden het zeer ruime merendeel protestants is en een zeer kleine minderheid katholiek. Dat vond ik wel interessant. Het zegt toch wel iets.

Simon

Dirk
08-07-02, 16:21
Mars,
Cijfers over zelfmoord zijn onbetrouwbaar in landen waar zelfmoord een groot taboe is. In Nederland mag je er wel vanuit gaan dat het cijfer ongeveer klopt...

(was inderdaad niet duidelijk van me)

Precies om de door jouw aangegeven redenen wat betreft de normen, waarden in deze culturen zal er vaak bij zelfmoord een andere doodsoorzaak worden opgegeven (uit schaamte)

Ook is er bij sommige strenge regimes ook nog de kans dat de overheid bewust de cijfers manipuleert.

Ik sluit niet uit dat moslims minder zelfmoord plegen maar ik denk dat het wetenschappelijk erg moeilijk te bewijzen is.

JobHopper
08-07-02, 16:33
Geplaatst door Marsipulami


Nou Jobhoppers' grafiek toont in ieder geval dat ik gelijk heb dat suidide minder voorkomt bij moslims. Vergelijk es effe de moslimlanden in het overzicht met de niet moslimlanden wat zelfmoordcijfers betreft.

Maar goed, als ik gebruik maak van die cijfers ga je toch aanvoeren dat ze onvolledig en onbetrouwbaar zijn. Dus wat maakt het uit. Geloof maar wat je zelf wil.

In Nederland kennen ze twee soorten leugens:
a) gewone leugens.
b) statistisch onderbouwde leugens.

:fpiraat:

Ach Mars toch...

Het moet toch zelfs voor jouw zo klaar als een klontje zijn, dat je bepaalde regeringen nu eenmaal niet om negatieve cijfers hoeft te vragen.

Vraag aan de Iraanse regering hoeveel prostituees zich in haar land bevinden en het antwoord zal 0 zijn... De praktijk wijst echter uit dat zelfs in de meest fundamentalistische staten prostitutie voorkomt...

Denk je nu echt dat islamitische regeringen betrouwbare cijfers zullen publiceren van het percentage zelfmoorden ? Niet echt Haram hoor...zelfmoord. Ik geloof zelfs dat het erger is dan een moord plegen...

~Panthera~
08-07-02, 16:41
Geplaatst door Marsipulami


Het is beter om zich af te vragen welke de onderliggende oorzaken zijn van dit verlangen naar de dood. :kwaad:
-------
Pas als je dat verlangen kent, kun je er een oordeel over hebben.
Tot dan lul je volkomen uit je nek, en probeert ook nog eens te vertellen HOE mensen zich wel en niet moeten voelen.
Behoorlijk arrogant vind ik. :kwaad:
O nee....dat waren alleen de Hollanders.... oeps...

~Panthera~
08-07-02, 16:52
Geplaatst door Marsipulami


Ga jij nou maar snel je grootmoeder een spuitje geven in het bejaardentehuis waar je ze gedumpt hebt. Dan is ze je niet langer tot last en kan je beslag leggen op haar bezittingen. Een cultuur die het doden van oude, zieke of wanhopige mensen als legaal beschouwt is gewoon een achterlijke cultuur. :ego:
-------
Mijn oma is reeds 34 jaar geleden, rustig in haar slaap overleden, dus helaas, ik moet je teleurstellen.
En veel had ze niet.
Gelukkig maar, want ik vind dat iedereen gewoon lekker alles op moet maken VOOR ie dood gaat. :fpuh:

Dirk
08-07-02, 16:53
Ga jij nou maar snel je grootmoeder een spuitje geven in het bejaardentehuis waar je ze gedumpt hebt. Dan is ze je niet langer tot last en kan je beslag leggen op haar bezittingen. Een cultuur die het doden van oude, zieke of wanhopige mensen als legaal beschouwt is gewoon een achterlijke cultuur.
--------------------------------------------------------------------------------
Een walgelijke reactie Mars. Maar het is wel goed om te weten hoe kortzichtig je werkelijk bent...

~Panthera~
08-07-02, 17:18
Geplaatst door Marsipulami


Ik geef toe dat het niet erg subtiel is uitgedrukt. Toch is de banalisering van het leven en de dood een verwerpelijke maatschappelijke tendens. En de stichting de Einder bewijst dat die evolutie zich steeds verder doorzet in Europa met Nederland aan de kop van het peleton.
-------
Ach, je kunt hier in ieder geval vrijwillig dood gaan...kun je in andere landen niet zeggen. :aftel:

JobHopper
08-07-02, 17:29
Geplaatst door Marsipulami


Ik geef toe dat het niet erg subtiel is uitgedrukt. Toch is de banalisering van het leven en de dood een verwerpelijke maatschappelijke tendens. En de stichting de Einder bewijst dat die evolutie zich steeds verder doorzet in Europa met Nederland aan de kop van het peleton.

..ach, als mensen perse zelfmoord willen plegen, dan doen ze het toch...dan kan je het maar beter proberen te reguleren.

Ik hoop dat je nooit in de situatie komt waarbij de pijn zo hevig is, dat zelf morfine niet meer helpt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat niets verschrikkelijker is, dat een geliefd persoon te zien lijden, omdat elke minuut langer op aarde, een kwelling is, die met geen enkele andere pijn te vergelijken is...

Dus Mars...iets subtieler aub...

~Panthera~
08-07-02, 17:31
Geplaatst door JobHopper


..ach, als mensen perse zelfmoord willen plegen, dan doen ze het toch...dan kan je het maar beter proberen te reguleren.

Ik hoop dat je nooit in de situatie komt waarbij de pijn zo hevig is, dat zelf morfine niet meer helpt. Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat niets verschrikkelijker is, dat een geliefd persoon te zien lijden, omdat elke minuut langer op aarde, een kwelling is, die met geen enkele andere pijn te vergelijken is...

Dus Mars...iets subtieler aub...
-------

Precies.
Ik spreek ook uit eigen ervaring.

GroteWolf
08-07-02, 18:25
Nederland heeft zo'n achterlijke cultuur dat iedereen er wil wonen.

(Op de vlucht voor fijne culturen waar men nog in god en angst gelooft)

GroteWolf
08-07-02, 18:27
In grote delen van Belgie stinkt het zo naar corruptie dat men er alleen onder de grond kan wonen.

Al Sawt
08-07-02, 22:28
Voor het eerst een debat met modder vechten waar geen joden en moslims aan deelnemen!

De slag om de lage landen!

Tomas
08-07-02, 23:31
De uitslag van de pol is tot nu toe wel grappig.

We hebben een "gewone achterlijke cultuur".

Net zo achterlijk als de rest.

Nou maar hopen dat we net ietsje minder achterlijk zijn dan de Belgen. Want daar gaat het uiteindelijk om.

Donna
08-07-02, 23:36
Geplaatst door Marsipulami
De scheiding van Vlaanderen en Frankrijk. 01/07/2002

De bloedige ondergang van het sterkste ridderleger van die tijd was anno 1302 in heel West-Europa even schokkend nieuws als 11 september bij ons vorig jaar. In heel veel West-Europese kronieken van die tijd vind je brokstukken van het verhaal terug.

De overwinning van gewone stadslui in Vlaanderen wekte elders appetijt. Ze stimuleerde in de daaropvolgende jaren een reeks van stedelijke opstanden in Brabant, in Utrecht, in Luik, en waarschijnlijk ook in Toulouse, Bordeaux en Parijs. ,,In deze tijden gingen al de gewone lieden in alle landen samenzweren en kwamen ze in opstand tegen hun heren'', zo beschreef de Antwerpse stadsklerk Jan van Boendale dat enkele decennia later.

De Fransen zouden zich nadien nooit meer zo laten verrassen als in Kortrijk. Maar ze slaagden er, ondanks een reeks offensieven tussen 1302 en 1304, ook niet in het stedenleger, dat na 11 juli de steun kreeg van Gent, klein te krijgen. Dat volkse leger was van zijn kant nooit langer dan twee maanden bijeen te houden, zodat het niet geschikt bleek voor lange offensieven buiten Vlaanderen.

Zo kwam in 1305 een compromisvrede tot stand die Vlaanderen wel terugbezorgde aan de grafelijke familie, maar niets oploste. De politieke strijd tussen de Vlaamse steden en de Franse koning ging onverminderd voort, leidde vanaf 1311 tot nieuwe krijgsverrichtingen, vanaf 1322 tot nieuwe opstanden.

Pas na de laatste en langdurigste opstand, die van de Gentse koopman Jacob van Artevelde tussen 1338 en 1346, keerde tijdelijk wat rust weer. In al die jaren versloegen de Franse ruiters maar één keer een verzwakt Vlaams leger, nabij Kassel in 1328. Wraak nemen op Brugge kwam er nooit van.

Het lange conflict en de wederzijdse vijandschap scheidden het graafschap Vlaanderen mentaal van het koninkrijk Frankrijk, waartoe het behoorde. De Boergondische en Habsburgse dynastieën die later over Vlaanderen en de Lage Landen regeerden, geraakten op hun beurt telkens met Frankrijk slaags en namen de animositeit over.

Zo is het effect van de Vlaamse opstand van 1301-1305 langdurig geworden. De economische macht van het graafschap had zich in Kortrijk vertaald in een nieuwe krijgstactiek, die spoedig elders navolging zou vinden. Ze creëerde ook nieuwe politieke machtsverhoudingen, zowel binnen de steden, als internationaal, waar de opgang van Frankrijk na tachtig jaar werd stopgezet en later, in de Honderdjarige Oorlog, werd omgebogen.

Niets is onherroepelijk natuurlijk. Frankrijk kreeg later nog betere kansen dan in 1302 om Vlaanderen en zelfs heel de Lage Landen in te palmen: in 1540, in 1672 of onder Napoleon bijvoorbeeld. Maar het is er nooit van gekomen.

En zo is het grootste deel van het voormalige graafschap Vlaanderen het enige gebied van het oorspronkelijke, in 843 na Christus uitgetekende koninkrijk Francia gebleven, dat vandaag niet tot de République Française behoort.

O-oh......


De oorlog in Ex-Joegoslavie begon ook met dit soort misplaatste historische sentimenten.....


Bij deze nomineer ik Marsje als Enemy of da State. :p

Dutchguy
08-07-02, 23:40
Ik vraag me af of Belgie wel bestaat. Je hebt Vlaanderen en Wallonie maar die twee landsdelen willen helemaal niet bij elkaar horen vanwege de taalstrijd. Volgens mij is Belgie alleen een papieren staat.

Tomas
08-07-02, 23:51
Geplaatst door Marsipulami


Ja ik word al een tijdje in de gaten gehouden door de Nederlandse staatsveiligheid.

Ja, nu word ie mooi!

Die opereert niet in Belgie!

Dus mijn bange vermoedens zijn waar?!

Jij bent een Belgische asielzoeker, die zijn haat campagne tegen de Belgische staat hier in dit land wil voort zetten!

Wat hebben wij toch ook een achterlijke cultuur...

Tomas
08-07-02, 23:54
Geplaatst door Marsipulami

De Belgen in België hebben allemaal een donkere tint en kroeshaar. De rest zijn Vlamingen en Walen.

En dat is nummer 10.000!!!!

Gefeliciteerd, Mars.



Maar ik kan je gerust stellen de Vlamingen zien de Walen toch nog veel liever dan de Hollanders.

Inderdaad ik zie de Walen helemaal niet graag.

Al 3arbi
08-07-02, 23:57
Serieus als je WSDB verlaat en ff naar Hnvdd komt, lijkt het alsof je een andere wereld binnentreed, niet normaal,

Hier rulen De Tomassen, Marsjes,Donnas en allerlei anderssoortigen actuafreaks,

en is het DatingShow Gehalte stuk minder,

Get Real
Get Hnvdd,



;)

Tomas
09-07-02, 00:06
Geplaatst door Al 3arbi
Serieus als je WSDB verlaat en ff naar Hnvdd komt, lijkt het alsof je een andere wereld binnentreed, niet normaal,

Hier rulen De Tomassen, Marsjes,Donnas en allerlei anderssoortigen actuafreaks,

en is het DatingShow Gehalte stuk minder,

Get Real
Get Hnvdd,



;)

Ha die 3arbi!

Ik las dat je terug was van vakantie.

Post de foto's maar in Hnvdd, dan bekijk ik ze morgen.

Houdoe.

Dutchguy
09-07-02, 00:07
Geplaatst door Marsipulami


Mars, wat wil je nu eigenlijk met dat artikel aantonen? Dat het Belgische onderwijs beter is dan het Nederlandse? Dat is al jaren bekend.
Het zegt niets over intelligentie, alleen iets over het schoolsysteem.

Al 3arbi
09-07-02, 00:07
Geplaatst door Tomas


Ha die 3arbi!

Ik las dat je terug was van vakantie.

Post de foto's maar in Hnvdd, dan bekijk ik ze morgen.

Houdoe.


fotos smotos,


jullie sijn gek,


:jeweetog:

~Panthera~
09-07-02, 00:27
Hij hangt wel krampachtig aan dit artikeltje he ?? :hihi:
T is waarschijnlijk het enigste wat ie heeft :droef:

Dutchguy
09-07-02, 00:31
Geplaatst door Marsipulami


Ik zal es een stukje citeren dan hoef je het hele artikel niet te lezen want voor een Hollander is dat te moeilijk.

"Zeker is dat Vlaamse kinderen beter scoren op de Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC), een mondiaal gebruikte intelligentietest die toetst op zaken als redeneerkunst, opnemen en verwerken van informatie en logisch denken. (...) Het bleek dat de Vlaamse kinderen in vrijwel alle testonderdelen het best scoren. "

Het zegt me niet veel. Houdt die test ook rekening met de culturele verschillen e.d.? DE intelligentietest bestaat nog steeds niet. Er zijn vele soorten tests en om er iets zinnigs over te kunnen zeggen zul je die kinderen meerdere testen laten doen.

eddy
09-07-02, 00:43
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die willen ingaan op deze provocateur die steeds meent de nederlanders te moeten betitelen als minderwaardig. Hij beweert van zichzelf gelovig te zijn, maar zijn gedrag bewijst het tegenovergestelde.
Zijn gezeur komt steeds op hetzelfde neer, nederlanderz zijn achterlijk, dom en vul de rest zelf maar aan.
In zijn prachtige bescheidenheid (waarschijnlijk ontdekt tijdens zijn gebeden tot god), kan hij alleen dat wat ene h.itler ook wat in zich had, zichzelf superieur voelen.
Dat superieure, dat ouderwetse clichee-achtige...wij belgen zijn beter en slimmer dan nederlanders.
Jan mars l.ult maar wat aan, reageer er niet op en de dwaze intelligente superieure belg houdt zen bek wel met de tijd.
Maar bij de marokkanen is hij haast een god. Ze stonden met zen allen haast te huilen toen marske zei dit forum te verlaten, de tranen vloeiden rijkelijk, vrouwen rukten hun haren uit.
De moslimwereld was in zware rouw..
Hij speelt een spel, meer niet.
Domme belg... :stout: :D

Al Sawt
09-07-02, 00:50
Dehaene, de voormalige premier van Belgie had live op tv een haan (wat symbool voor Wallonie staat) de nek om gedraait, omdat de Wallen hem dwarsboomden.
Wat zijn ze eensgezind die Belgen.

eddy
09-07-02, 07:10
Geplaatst door Marsipulami


Ja zeg, van je landgenoten moet je het hebben. Maak het nou niet te ingewikkeld. Het is al moeilijk genoeg om de goeien en de slechten te onderscheiden op dit forum. :fpiraat:
:hihi:

JobHopper
09-07-02, 07:25
Geplaatst door Marsipulami


Ik zal es een stukje citeren dan hoef je het hele artikel niet te lezen want voor een Hollander is dat te moeilijk.

"Zeker is dat Vlaamse kinderen beter scoren op de Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC), een mondiaal gebruikte intelligentietest die toetst op zaken als redeneerkunst, opnemen en verwerken van informatie en logisch denken. (...) Het bleek dat de Vlaamse kinderen in vrijwel alle testonderdelen het best scoren. "

TJa...en nu nog eens zo'n test over volwassenen.....
Dan zal blijken dat de Belgen ophouden met leren als ze 13 zijn... de Hollander daarintegen leren hun hele leven...

JobHopper
09-07-02, 07:27
Geplaatst door eddy
Ik begrijp niet dat er nog mensen zijn die willen ingaan op deze provocateur die steeds meent de nederlanders te moeten betitelen als minderwaardig. Hij beweert van zichzelf gelovig te zijn, maar zijn gedrag bewijst het tegenovergestelde.
Zijn gezeur komt steeds op hetzelfde neer, nederlanderz zijn achterlijk, dom en vul de rest zelf maar aan.
In zijn prachtige bescheidenheid (waarschijnlijk ontdekt tijdens zijn gebeden tot god), kan hij alleen dat wat ene h.itler ook wat in zich had, zichzelf superieur voelen.
Dat superieure, dat ouderwetse clichee-achtige...wij belgen zijn beter en slimmer dan nederlanders.
Jan mars l.ult maar wat aan, reageer er niet op en de dwaze intelligente superieure belg houdt zen bek wel met de tijd.
Maar bij de marokkanen is hij haast een god. Ze stonden met zen allen haast te huilen toen marske zei dit forum te verlaten, de tranen vloeiden rijkelijk, vrouwen rukten hun haren uit.
De moslimwereld was in zware rouw..
Hij speelt een spel, meer niet.
Domme belg... :stout: :D

Kijk...en daarom mag jij straks blijven als we Vlaanderen inlijven en Wallonie afsteken.... :lol:
Mars wordt verbannen naar Noord-Afrika....

GroteWolf
09-07-02, 09:33
Nederland doet tenminste iets aan de wildgroei van mensen. Mensen zijn een soort ongedierte die de aarde vernietigen, dus waarom zou je er te veel van maken?
Nederlandse Cultuur: Van Gogh, Rembrandt, Rietveld, Erasmus, Spinoza, Cruiff, JXL, Alring & Cameron, Ruyschdael, Mulish, Reve, Cobra groep met Karel Appel, Anton Corbijn & Inez van Lamsweerde (topfotografen van nu), Victor & Rolf (top couturiers van nu), Soldaat van Oranje, Paul Verhoeven sowiso, Frans Hals, Mondriaan, Het concertgebouw orkest, Het nationaal balet, de van Nelle fabriek & het geschakelde dorp van Aldo van Eck & de Openluchtschool (wereldberoemde architectuur), Paradiso, Golden Earing, Drie films genomineerd voor beste buitenlandse bij de oscars en twee gewonnen in de afgelopen 10 jaar (Antonia en de Aanslag) en nog heel veel wat ik vergeten ben.

Vlaamse Cultuur: :giechel: :giechel: :giechel:

JobHopper
09-07-02, 10:10
Geplaatst door GroteWolf
Nederland doet tenminste iets aan de wildgroei van mensen. Mensen zijn een soort ongedierte die de aarde vernietigen, dus waarom zou je er te veel van maken?
Nederlandse Cultuur: Van Gogh, Rembrandt, Rietveld, Erasmus, Spinoza, Cruiff, JXL, Alring & Cameron, Ruyschdael, Mulish, Reve, Cobra groep met Karel Appel, Anton Corbijn & Inez van Lamsweerde (topfotografen van nu), Victor & Rolf (top couturiers van nu), Soldaat van Oranje, Paul Verhoeven sowiso, Frans Hals, Mondriaan, Het concertgebouw orkest, Het nationaal balet, de van Nelle fabriek & het geschakelde dorp van Aldo van Eck & de Openluchtschool (wereldberoemde architectuur), Paradiso, Golden Earing, Drie films genomineerd voor beste buitenlandse bij de oscars en twee gewonnen in de afgelopen 10 jaar (Antonia en de Aanslag) en nog heel veel wat ik vergeten ben.

Vlaamse Cultuur: :giechel: :giechel: :giechel:

Mmm....

Mag graag refereren naar andere manier van Cultuur (Tja Mars, wie had verwacht dat ik je nog eens positief zou verdedigen)

Vlaamse kledingontwerpers en topkoks behoren tot de creme de la creme van de wereld.

Ben er ook van overtuigd dat de gemiddelde Belg een veel betere (kleding) smaak heeft dan de gemiddelde Nederlander..

De tranen schieten namelijk in je ogen als je die Wibra en Scapino typetjes op straat ziet. In bijvoorbeeld Antwerpen is dat gewoon heel anders...

Vergeet trouwens schilders als Rubens, Breughel niet....

GroteWolf
09-07-02, 10:22
topkoks

Was ik bijna vergeten: Parkheuvel in Rotterdam heeft inmiddels 3 sterren, Johny Boer met zijn Librije 2 wordt 3 en Vossius meteen al 1 en zal er volgend jaar ook 3 hebben. We zitten al zo'n beetje op het niveau van Vlaanderen (gaan we Comme Chez Sois nite meerkenen: Brussel is geen Vlaanderen ).

Dries van Noten en Anne de Meulmeester zijn niet echt top couturiers, dan hebben wij er ook genoeg van dat niveau. Walter van den Beerendonck wel, maar wij doen inmiddels ook mee: Victor en Rolf, Suleyman (ja, allochtoon), People of the Labyrinth. Ook hebben wij G star en Gsus, wereldwijd verkochte jeansmerken.

Bruegel? Ok: Jeroen Bosch.

Rubens: Jacob Israel, Albert Cuyp, Ferdinand Bol.

Hoor ik daar Jaques Brel? Die zingt in het FRANS.


In bijvoorbeeld Antwerpen is dat gewoon heel anders...


In Amsterdam ook. Heel anders. Een metropool met allerlei mensen die zich uiten en vrij voelen. In Antwerpen moet je je netjes en aangepast gedragen anders lig je er uit. Eng.....(verder een hele leuke stad).

JobHopper
09-07-02, 11:02
Geplaatst door GroteWolf

In Amsterdam ook. Heel anders. Een metropool met allerlei mensen die zich uiten en vrij voelen. In Antwerpen moet je je netjes en aangepast gedragen anders lig je er uit. Eng.....(verder een hele leuke stad).


Nou, Amsterdam als voorbeeld vind ik toch wat gewaagd. De gemiddelde Amsterdammer ziet er niet uit...
(..en ik kan het weten. Jarenlang in Amsterdam in de exclusieve kleding gewerkt)
Van dat amstelveenpubliek. Geblondeerd haar, zwarte leren jas en alles van Dolce en Gabbana....gekocht bij Caselli...

Zeg dan Eindhoven of Maastricht...daar kunnen de 'Hollanders' nog wat van leren...



Dries van Noten en Anne de Meulmeester zijn niet echt top couturiers, dan hebben wij er ook genoeg van dat niveau. Walter van den Beerendonck wel, maar wij doen inmiddels ook mee: Victor en Rolf, Suleyman (ja, allochtoon), People of the Labyrinth. Ook hebben wij G star en Gsus, wereldwijd verkochte jeansmerken.


..vergeet Oilily en MEXX niet ;)

GroteWolf
09-07-02, 11:34
Zeker, Mexx en Oilily zijn inmiddels ook wereldmerken.

Smaak. Ja die kan varieren ik heb het ook niet zo op die dropmonden met hun zonnebrankgerimpelde decoleté's bij Goodies. Maar de kleding van de Belgen bij Jambers, een duidelijke gemiddelde doorsnee van den Bels, ik zou er nog mijn gemorste koffie niet mee op durven deppen. Zo, in de xclusieve kleding gewerkt? PC-tje? Roxy meisje geweest?

sil
09-07-02, 22:48
Geplaatst door JobHopper



De tranen schieten namelijk in je ogen als je die Wibra en Scapino typetjes op straat ziet. In bijvoorbeeld Antwerpen is dat gewoon heel anders...



Kan zijn dat het niet anders kan.Niet iedereen kan in een exlusieve zaak kopen

Al 3arbi
10-07-02, 04:38
DDjellaba
Bel3a
Kesjaba

Class*

JobHopper
10-07-02, 07:29
Geplaatst door sil


Kan zijn dat het niet anders kan.Niet iedereen kan in een exlusieve zaak kopen

Het hoeft natuurlijk niet exclusief te zijn om er goed gekleed bij te lopen...

magden_david
11-07-02, 09:24
"Zeg dan Eindhoven of Maastricht...daar kunnen de 'Hollanders' nog wat van leren..."

jaja

JobHopper
11-07-02, 10:33
Geplaatst door magden_david
"Zeg dan Eindhoven of Maastricht...daar kunnen de 'Hollanders' nog wat van leren..."

jaja

ja...

(Ben overigens Hollander van geboorte...dus vrij objectief)

topper
11-07-02, 13:15
Nederlanders plegen misschien meer zelfmoord dan Moslims,(Alsof dat geen Nederlanders kunnen zijn) maar Nederlanders doen het dan in ieder geval wel alleen. Wij nemen geen 20 onschuldigen mee de dood in.
Ook verheerlijken we een zelfmoordernaar niet, onder het mom van, hij/zij deed het voor ons.

P.s. ik weet ook wel dat dit niet voor het overgrote gedeelte van de moslims geldt, maar ik hoop dat het bedoeling duidelijk is.

Joe
11-07-02, 22:08
Heel opvallend dat China schijnbaar het enige land ter wereld is waar er meer vrouwen dan mannen zelfmoord plegen. Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat men de geboorte wil beperken en meisjes ongewenst zijn...

~Panthera~
11-07-02, 22:49
Geplaatst door Joe
Heel opvallend dat China schijnbaar het enige land ter wereld is waar er meer vrouwen dan mannen zelfmoord plegen. Waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat men de geboorte wil beperken en meisjes ongewenst zijn...
-------
gevolg van doorgedraaide geboortebeperking: MEISJES zijn dus WEER de dupe.
Om van te http://www.smilies.nl/puke.gif

criminaar
12-07-02, 13:59
Geplaatst door ~Panthera~

-------
gevolg van doorgedraaide geboortebeperking: MEISJES zijn dus WEER de dupe.
Om van te http://www.smilies.nl/puke.gif Daarom heeten ze ook niet voor niets het zwakke geslacht of niet soms? :stout: :stout:

sil
12-07-02, 22:41
Geplaatst door criminaar
Daarom heeten ze ook niet voor niets het zwakke geslacht of niet soms? :stout: :stout:

Zo worden ze wel genoemd,maar (mannen) kunnen nog heel wat van de vrouwen opsteken.

:zwaai:

criminaar
15-07-02, 13:21
Geplaatst door sil


Zo worden ze wel genoemd,maar (mannen) kunnen nog heel wat van de vrouwen opsteken.

:zwaai: opsteken? of bedoel je insteken? :student: :gefeli:

criminaar
15-07-02, 13:23
Geplaatst door kaassietoch
Dat zwakke geslacht is wel met een unieke gave behept: Het voortbrengen van leven, geen man kan daar aan tippen. Beetje respect voor je ontstaansbron mag dan wel he criminaartje. ok alleen respect voor mijn persoonlijke ontstaanbron de rest in de wc? :schok: :schok:

MowMow
15-07-02, 18:12
gevolg van doorgedraaide geboortebeperking: MEISJES zijn dus WEER de dupe.

Meisjes zijn altijd de dupe, het is daarom zaak op tijd zwanger te worden. Zo kan men de man vanwege zijn verantwoordelijkheden een centje uit de zak kloppen en daarnaast de rechtmatige ondersteuning van de staat verlangen. Want wie kinderen baart verdient een huisje en een uitkering en hoeft niet te werken. Dat spreekt vanzelf. Zeker als men door omstandigheden (ook al van mannelijke kunnes ) haar diploma niet heeft kunnen behalen. Want om op een krukje achter de kassa bij de Hema te gaan zitten, daarvoor is mijn achterwerk te fraai gevormd. We willen toch niet dat het plat wordt, of wel soms?
En wat er van al die kinderen komt later.....daar moet het jeugdwerk dan maar eventjes voor zorgen hoor, ik kan er ook niks aan doen dat er van alles bij mij van binnen groeit.

magden_david
16-07-02, 14:03
kijk jij bent tenminste eerlijk! :jeweetog:

criminaar
16-07-02, 15:12
Geplaatst door magden_david
kijk jij bent tenminste eerlijk! :jeweetog: konden wij dat ook maar zeggen van de joden...euuuuhhh (zucht)!!!! :gefeli: :boogie:

sil
17-07-02, 01:26
Geplaatst door criminaar
opsteken? of bedoel je insteken? :student: :gefeli:


OP steken :confused:

tallesman
28-07-02, 19:08
Geplaatst door criminaar
konden wij dat ook maar zeggen van de joden...

Kijk, weer zo'n zinnetje.
In een thread die gaat over de al dan niet achterlijke cultuur van de Nederlanders.
Het slaat werkelijk nergens op, maar het wordt hier op het forum steeds gewoner.
Als je niets te melden hebt, dan scheld je gewoon een beetje op de joden :regie:

i love israel
29-07-02, 11:50
Geplaatst door tallesman


Kijk, weer zo'n zinnetje.
In een thread die gaat over de al dan niet achterlijke cultuur van de Nederlanders.
Het slaat werkelijk nergens op, maar het wordt hier op het forum steeds gewoner.
Als je niets te melden hebt, dan scheld je gewoon een beetje op de joden :regie:

tallesman dat is omdat ze denken er dan bij te horen. dat geeft hun gevoel van eigenwaarde weer een duwtje in de goede richting.

:lole:

criminaar
29-07-02, 11:58
Geplaatst door i love israel


tallesman dat is omdat ze denken er dan bij te horen. dat geeft hun gevoel van eigenwaarde weer een duwtje in de goede richting.

:lole: euuuh.. no offence dumbo ,maar heet dit forum niet maroc_nl in plaats van israel_nl. Dus wil jij niet bij ons bevolking behoren wat je nooit zal lukken ! :gefeli: :fplet: :gefeli:

i love israel
29-07-02, 12:05
Geplaatst door criminaar
euuuh.. no offence dumbo ,maar heet dit forum niet maroc_nl in plaats van israel_nl. Dus wil jij niet bij ons bevolking behoren wat je nooit zal lukken ! :gefeli: :fplet: :gefeli:

gelukkig niet dumbo
:knife_hea , :vingers:

JobHopper
29-07-02, 12:14
Geplaatst door criminaar
euuuh.. no offence dumbo ,maar heet dit forum niet maroc_nl in plaats van israel_nl. Dus wil jij niet bij ons bevolking behoren wat je nooit zal lukken ! :gefeli: :fplet: :gefeli:

Goh,

..en waar zal dat .nl nu voor staan, Belg ?

criminaar
29-07-02, 12:18
Geplaatst door JobHopper


Goh,

..en waar zal dat .nl nu voor staan, Belg ? nederlandse lafaards dus maroc(versus)_nl(nederlandse lafaards) alias ondergedoken joden ? :wow: :wow: :wow:

JobHopper
29-07-02, 12:20
Geplaatst door criminaar
nederlandse lafaards dus maroc(versus)_nl(nederlandse lafaards) alias ondergedoken joden ? :wow: :wow: :wow:

..fantastische reply Criminaar. Hup en nu naar je ledikantje voor je middagslaapje....

i love israel
29-07-02, 14:51
en als je lief bent zing ik een slaapliedje voor je
:strik:

~Panthera~
29-07-02, 16:22
Zijn wij hier getuige van een zonnesteek ?? :schok: :hihi:

criminaar
29-07-02, 16:25
Geplaatst door ~Panthera~
Zijn wij hier getuige van een zonnesteek ?? :schok: :hihi: ben je dan met je laptop in een park? :fpetaf: :fpetaf:

~Panthera~
29-07-02, 16:27
Geplaatst door criminaar
ben je dan met je laptop in een park? :fpetaf: :fpetaf:
-----------
Nee....was het maar waar !! :huil: :hihi:

criminaar
29-07-02, 16:29
Geplaatst door ~Panthera~

-----------
Nee....was het maar waar !! :huil: :hihi: ow?en ik dacht eindelijk heeft ze voor een keertje het huis verlaten ,tja dan moet ik gewoon hopen voor je dat het ooit gebeurd insha allah.. :engel: :engel: :belgie:

~Panthera~
29-07-02, 16:30
Geplaatst door criminaar
ow?en ik dacht eindelijk heeft ze voor een keertje het huis verlaten ,tja dan moet ik gewoon hopen voor je dat het ooit gebeurd insha allah.. :engel: :engel: :belgie:
----------

Dank je !! :handbang: :vlammen: :hihi:

MaRiaH
05-10-02, 05:45
Geplaatst door Uziel Gal
Ik vind ook dat Nederland een achterlijke cultuur heeft:

idioot, dom, gezapig. decadent volk.

Nog nooit een oorlog gewonnen.

Maar wel telkens een grote bek.

Het wordt tijd dat Nederland opgedeeld wordt.

Noord Nederland bij Friesland.

Oost Nederland bij Rheinland-Westfalen.

Zuid-Nederland bij Vlaanderen.



Ha ha ha....... wat een humor...
ik heb er niks aan toe te voegen.. jou bericht spreekt voor zichzelf.. :jammer:

Kun je misschien ook uitleggen waar dit grandiose idee vandaan komt?? Toevallig meegedaan aan een brainstormsessie?
PS: In welk deel ga jij dan wonen?
:melig: :melig: :melig: :melig:

Orakel
20-01-03, 21:17
Geplaatst door J.M.T.
Als ik ZOU WILLEN zeggen dat Marokko een achterlijke cultuur heeft.

Wat zegt men dan?

In jouw geval niks want dat zijn we inmiddels gewend van je.

:strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik: :strik:

sadeeQ
20-01-03, 21:27
Geplaatst door J.M.T.
Als ik ZOU WILLEN zeggen dat Marokko een achterlijke cultuur heeft.

Wat zegt men dan?


Een cultuur die het mogelijk maakt dat een racistische teef zich beter voelt dan een andere vanwege haar afkomst en ras is een achterlijke cultuur :zwaai:

en voor zover ik weet doet jou achterlijke cultuur dat wel :giechel: :giechel: :giechel:

Aicha19
20-01-03, 22:19
Geplaatst door MowMow
Nederlanders hebben zeer zeker een achterlijke cultuur: aldoor maar werken werken werken. Gelukkig maak ik dan wel plezier voor ze. Ze geven mij geld en daar ga ik dan pret mee hebben.

Hey!

Een moslim moet ook werken hoor! Ik snap dat niet, altijd dat gezeur over werken??? Een eerlijk mens verdient zn eigen geld zelf en gaat niet met zn handje lopen bedelen!!!

En trouwens ik ken genoeg Marokanen die ook veel werken!!!

Als je niet werkt kom je nergens! Hoe wil je anders in een fatsoenlijk huis gaan wonen enz.enz.?!!! Door alleen maar te luieren??

:) :) :) :) :) :) :) Allah hafizzzz :) :) :) :) :) :)

Orakel
20-01-03, 22:25
Geplaatst door sadeeQ
Een cultuur die het mogelijk maakt dat een racistische teef zich beter voelt dan een andere vanwege haar afkomst en ras is een achterlijke cultuur :zwaai:

en voor zover ik weet doet jou achterlijke cultuur dat wel :giechel: :giechel: :giechel:

Taqhi Allah al 3ziz, Allah ie galliek me tsibs a ness.

Aicha19
20-01-03, 22:30
Geplaatst door sil
Zo worden ze wel genoemd,maar (mannen) kunnen nog heel wat van de vrouwen opsteken.

:zwaai:

Klopt!


:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :p Drie mannen

Drie mannen waren aan het wandelen toen ze plots een wilde rivier op
hun pad
tegenkwamen. Ze moesten aan de overkant zien te geraken, maar ze
hadden
geen idee hoe ze dit probleem gingen aanpakken.

De eerste man bad tot God : "God, geef me de kracht om deze rivier over
te
steken."
Poef, God gaf hem grote armen en sterke benen en hij slaagde erin om in
twee
uur tijd de rivier over te steken. Een paar maal verdronk hij zelfs
bijna.

Toen hij dit zag, bad de tweede man tot God : "God, geef me de kracht
... en
de middelen om deze rivier over te steken."
Poef, God gaf hem een roeiboot en zo slaagde hij erin de rivier over te
steken in één uur tijd. Een paar keer was hij nochtans bijna kopje
onder
gegaan.

Toen de derde man zag hoe het de andere twee verging, bad hij ook tot
God :
" God, geef me de kracht, de middelen en ... de intelligentie om deze
rivier
over te steken." Poef, God veranderde hem in een vrouw. Ze keek naar
de
kaart, wandelde 500 meter verder en stak daar de brug over.

:haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :p :p :p :p :p :p :) :) :) :) :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: :haha: