PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders over paars-plus: Een nachtmerrie komt uit



moslima543
04-07-10, 10:25
Wilders over paars-plus: Een nachtmerrie komt uit
http://www.ad.nl/static/FOTO/pe/4/12/5/media_xl_169655.jpg?20100703155944
DEN HAAG - Voor PVV-leider Geert Wilders komt ''een nachtmerrie'' uit als er onderhandelingen beginnen over een paars-pluskabinet van VVD, PvdA, D66 en GroenLinks. Wilders riep zaterdag CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen op met hem en VVD-leider Mark Rutte te onderhandelen om Paars-plus te voorkomen.

''Ik hoop dat Verhagen zich in het landsbelang bedenkt en alsnog met de drie partijen VVD, PVV en CDA tegelijk om de tafel wil. Ik ben er klaar voor'', aldus Wilders. Tot nu toe heeft het CDA geweigerd om aan te schuiven voor gesprekken over een rechts kabinet met VVD en PVV, zolang deze partijen niet eerst hun onderlinge verschillen overbruggen. Wilders wil op zijn beurt alleen onderhandelen met de drie partijen tegelijk. Hierdoor is het sinds de verkiezingen op 9 juni nooit tot onderhandelingen over een rechts kabinet gekomen.

Dat Rutte nu wel gaat onderhandelen met Job Cohen (PvdA), Alexander Pechtold (D66) en Femke Halsema (GroenLinks) noemt de PVV-leider slecht nieuws. ''Dat is de allerslechtste optie voor Nederland. Een stem op de VVD is dus mogelijk een stem op GroenLinks. Het kabinet-Rutte met Halsema is een nachtmerrie'', aldus Wilders. (ANP/AHA)

AD Binnenland - Wilders over paars-plus: Een nachtmerrie komt uit (495200) (http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/article/detail/495200/2010/07/03/Wilders-over-paars-plus-Een-nachtmerrie-komt-uit.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mrs. El KandOusi
04-07-10, 11:47
Bereid je maar voor Geertje, nachtmerrie is nog niet voorbij. :iblies:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
04-07-10, 12:21
:lol: Echt he
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marcel_from_Amsterdam
04-07-10, 12:33
Dat paars+ komt er nooit!
Dat is een strategisch spelletje van Rutte. Die wil maar één ding, en dat is samen met CDA en PVV. Tot die tijd blijft hij gewoon een spelletje spelen en dreigen dat er een paars+ komt. Maar dat zou politieke zelfmoord zijn. De achterban van de VVD zou dat nooit pikken.
En het is niet slim, want op deze manier laat hij die Wilders alleen maar voordeel halen en groter worden. Dat zal zijn bedoeling toch niet zijn? ;-)

Mrs. El KandOusi
04-07-10, 12:48
Ah zo.. ik dacht dat paarsplus iets mijn zijn stropdas te maken had. :haha:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

moslima543
04-07-10, 21:32
Ik vertrouw die Rutte op een of andere manier niet:hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
04-07-10, 21:33
:lol: Werdo
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

moslima543
04-07-10, 21:37
:lol:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
04-07-10, 21:51
de kiezer heeft deze formatie moeilijkheden op zijn geweten, wat mij betreft mag er zelfs een oranje-min kabinet komen.

knuppeltje
05-07-10, 09:28
Zolang we morgen maar winnen.

SlavinVanAllah
05-07-10, 16:12
Van mij part is het kabinet felroze, zolang ik mijn hoofddoek maar mag blijven dragen. (Niet dat ik hem ooit af zou doen..)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Abu_Hurayrah
05-07-10, 17:34
Dat paars+ komt er nooit!
Dat is een strategisch spelletje van Rutte. Die wil maar één ding, en dat is samen met CDA en PVV. Tot die tijd blijft hij gewoon een spelletje spelen en dreigen dat er een paars+ komt. Maar dat zou politieke zelfmoord zijn. De achterban van de VVD zou dat nooit pikken.
En het is niet slim, want op deze manier laat hij die Wilders alleen maar voordeel halen en groter worden. Dat zal zijn bedoeling toch niet zijn? ;-)

Het zit vrij eenvoudig in elkaar, hoe meer partijen gaan meeregeren, hoe minder partij-punten een deelnemende partij mag uitvoeren. Dus het meest verdienende voor de regerende partijen, is dat er zo min mogelijk partijen mee regeren, vervolgens de partijen die het meest aansluiten en vervolgens pas de partijen die de meeste winst geboekt hebben. Zoals je ziet is hiermee het democratische principe niet het uitgangspunt bij de kabinetsvorming, maar puur macht. Het tegemoet komen aan de kiezer door de regerende partij staat boven het tegemoet komen aan de democratische uitslag. Een contradictio in terminis.

Umarvlie
06-07-10, 08:20
Het zit vrij eenvoudig in elkaar, hoe meer partijen gaan meeregeren, hoe minder partij-punten een deelnemende partij mag uitvoeren.

Kortom, grijs kabinet dus ... zoals altijd.