PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederlandse agent geeft stoepfietser knietje



Marsipulami
05-07-10, 21:28
Nederlandse agent geeft stoepfietser knietje

YouTube- Aanhouding fietser Zijlstraat Haarlem 1 juli 2010 (www.michelvanbergen.nl)

Een YouTube-filmpje over hoe de politie een 52-jarige man oppakt in het Nederlandse Haarlem doet bij onze noorderburen veel stof opwaaien. Op het filmpje, dat op 1 juli is gemaakt, is te zien dat de man een knietje krijgt van een politieagent, waarna hij in elkaar zakt en in de boeien wordt geslagen. De beelden zijn ruim 118.000 keer bekeken en honderden kijkers hebben gereageerd.

De Haarlemmer fietste over de stoep, waarna hij werd aangesproken door toezichthouders. De man wilde zich niet legitimeren en weigerde elke medewerking. Het lukte de toezichthouders niet om hem aan te houden, waarna de politie te hulp schoot. De agenten sloegen de scheldende man uiteindelijk in de boeien.

Burgemeester en korpsbeheerder Bernt Schneiders zei maandag in een reactie dat hij vindt dat de zaak goed moet worden bekeken. "Als blijkt dat er evident onjuist is opgetreden, moet je niet wachten tot iemand zelf een klacht indient." (anp/mvdb)

tanger'73
06-07-10, 02:00
als het een Marokkaan was, maakte niemand zich daar druk om. Als het goed is, zie je ongetwijfeld beneden een ad knipperen van "kom bij de politie en geef hangjongeren geen kans meer?"

Danablue
06-07-10, 08:22
als het een Marokkaan was, maakte niemand zich daar druk om. Als het goed is, zie je ongetwijfeld beneden een ad knipperen van "kom bij de politie en geef hangjongeren geen kans meer?"

Die man gilde al "Het doet pijn" toen die parkeerwachter hem alleen maar bij zijn pols had. Is waarschijnlijk zijn standaard reactie.
Hij was in fysiek verzet tegen zijn aanhouding, dan kan je verwachten dat je tegengas krijgt. Dit ging tenminste lekker snel, behalve dan de dramatische vertraging door de filmmakers. Hopelijk blijft hij volgende keer met zijn fiets van de stoep af.

Soldim
06-07-10, 08:40
Hopelijk blijft hij volgende keer met zijn fiets van de stoep af.

Kwam de politie ook over de stoep...?

super ick
06-07-10, 12:21
als het een Marokkaan was, maakte niemand zich daar druk om. Als het goed is, zie je ongetwijfeld beneden een ad knipperen van "kom bij de politie en geef hangjongeren geen kans meer?"

Dit voldoet aan het beeld zoals ik het voor ogen heb. Welliswaar denk ik aan een anders soort agent dan deze walrus. Een kansloos scharminkel op zo'n manier behandelen is laag. Met het omdraaien van zijn spagetti-armpje had hij hem ook makkelijk kunnen boeien. Als dat, in dit geval al nodig was geweest.

In mijn optiek moeten 'we' terug naar een ander soort politie. In de huidige situatie begint het echte zuigen en etteren pas als de politie ter plaatse komt terwijl het de bedoeling is dat het dan juist afgelopen dient te zijn!

Politie moet weer optreden en zodoende gezag terug winnen. Veel, zoniet heel veel aandacht moet besteed worden aan fysieke weerbaarheid van agenten en effectief en kordaat inzetten van middelen als pepperspray en desnoods een stroomstootwapen om de orde te handhaven. Er moeten speciale eenheden gevormd worden die op de achtergrond aanwezig zijn en binnen enkele minuten paraat kunnen zijn. Als deze eenheid verschijnt is de tijd van praten voorbij en dient men alleen nog te schikken. Een duidelijke grens stellen voor dronken lawaaischoppers en straattuig.
Het zal wel even wennen zijn en er zullen ongetwijfeld inschattingsfouten gemaakt worden. Uiteindelijk zal het leiden tot een anders soort gedrag.
Bij onrust zullen mensen er niet meer bovenop willen staan als de politie ter plaatse komt maar dergelijke gebeurtenissen mijden.

Eerst oplossen met praten en als de zaak dan alsnog uit de hand loopt hard er bovenop met speciaal daarvoor getrainde agenten die uiteraard wel verantwoording verschuldigd zijn voor hun daden. Desnoods laat je hen vergezellen door (hulp)officier van justitie of een rechter (in opleiding). Dan staan die er ook eens met hun neus bovenop i.p.v. achteraf te oordelen vanuit de veilige verwarmde rechtbank. (ja mijnheer de agent volgens de reconstructie had u ruim 3 seconden de tijd om te bedenken hoe te reageren. Waarom heeft u er dan toch voor gekozen om de knuppel te handteren? o.i.d.)

Ik kom net terug uit Zuid-Spanje. Ben daar in 5 steden geweest. Ik krijg daar de indruk dat de Spanjaarden wel respect hebben voor hun politie. Politieagenten zijn daar ook totaal andere types dan hier. Volgens mij liggen de selctiecriteria daar iets anders.

Max Stirner
06-07-10, 13:16
Situatie was al volledig onder controle .... totdat die blonde politie-muts zich ermee begon te bemoeien.

Als een logge olifant in de porseleinkast. Bespottelijk.



Vind het persoonlijk niet zo'n succes, vrouwen bij de politie:

Óf ze laten zich van hun vuurwapen beroven óf ze gedragen zich als een facistische über-kenau tegen burgers die nauwelijks iets misdaan hebben.

tanger'73
06-07-10, 13:27
Die man gilde al "Het doet pijn" toen die parkeerwachter hem alleen maar bij zijn pols had. Is waarschijnlijk zijn standaard reactie.
Hij was in fysiek verzet tegen zijn aanhouding, dan kan je verwachten dat je tegengas krijgt. Dit ging tenminste lekker snel, behalve dan de dramatische vertraging door de filmmakers. Hopelijk blijft hij volgende keer met zijn fiets van de stoep af.


Je vraagt je stellig af of ze nou niks anders te doen hebben, dan komen opdraven voor iemand die vermoedelijk met zijn rijwiel een stukje stoep nam? in rotterdam daarentegen kregen van het weekend fietsers vrij spel om ongehindert door en over de straten van rotterdam te seeesen, notabene met politiebegeleiding.

tanger'73
06-07-10, 13:31
Ik kom net terug uit Zuid-Spanje. Ben daar in 5 steden geweest. Ik krijg daar de indruk dat de Spanjaarden wel respect hebben voor hun politie. Politieagenten zijn daar ook totaal andere types dan hier. Volgens mij liggen de selctiecriteria daar iets anders.

Guardia civil, de rest zit ook lekker aan de tapa's en verricht de siesta.

Danablue
06-07-10, 16:12
Je vraagt je stellig af of ze nou niks anders te doen hebben, dan komen opdraven voor iemand die vermoedelijk met zijn rijwiel een stukje stoep nam? in rotterdam daarentegen kregen van het weekend fietsers vrij spel om ongehindert door en over de straten van rotterdam te seeesen, notabene met politiebegeleiding.

Ja, en die wielervandalen hebben ook nog een hond aangereden!! Gelukkig vielen ze daarna massaal!

Het ging natuurlijk niet om dat stukje stoep, maar om zijn gedrag erna.
Als hij gewoon had meegewerkt met boete enzo dan hadden die parkeermannetjes niet eens de politie opgeroepen.

WEBMASTER1
06-07-10, 16:16
Ook die Agent mag hier niet mee ongestraft komen. Dit is echter ongelooflijk hoe hij heeft gehandeld!!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Pizzaman
06-07-10, 16:25
als het een Marokkaan was, maakte niemand zich daar druk om. Als het goed is, zie je ongetwijfeld beneden een ad knipperen van "kom bij de politie en geef hangjongeren geen kans meer?"

Ik geloof niet dat het een Marokkaan was, volgens mij gewoon een kaaskoppige zatlap.
Wat doe je met tokkies? Nou, 'tok'... :D

Dit gaat allang niet meer om over de stoep fietsen,
het zal wel 'met een dronken kont zowat de stadswacht platrijden' zijn geweest.
Ik kan me niet voorstellen hoe die twee bollo's hem anders hebben kunnen vangen.

En vanmij had ie nog twee knietjes mogen krijgen, met z'n grote waffel.
Had ie er vandoor gegaan hadden ze ook op z'n knie mogen schieten :fpiraat:
Lijkt extreem?
Stel je eens voor dat je vrouw daar loopt met je zoontje van 1 in de kinderwagen,
en zo'n lamzak komt effe over de stoep aansjezen met z'n bezopen grote smoel.
Laat 'm opzouten, een knietje voor zo'n lamzak, is net wat ie verdient.

En hij zei nog niet eens 'u kijkt zo lief'. :denk:

moslima543
06-07-10, 16:39
als het een Marokkaan was, maakte niemand zich daar druk om. Als het goed is, zie je ongetwijfeld beneden een ad knipperen van "kom bij de politie en geef hangjongeren geen kans meer?"
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Nee want marokkanen moet je hard aanpakken!:moe:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Umarvlie
06-07-10, 16:45
(eindelijk eens gekeken naar het filmpje - internet verbinding was "brak")

't is gewoon een zatlap die zich verzette en blij mag zijn dat er geen pepperspray in zijn gezicht werd gespoten.

Snap niet dat iemand zich hierover opwind, zal waarschijnlijk in tig varianten dagelijkse kost zijn in meerdere steden.

Nog een geluk dat het overdag is en niet 's avonds anders hadden zich ongetwijfeld er nog meerdere zatlappen mee zijn gaan bemoeien.

Pizzaman
06-07-10, 16:58
Bonuspunten Umarvlie.

Inderdaad een geluk dat het geen vrijdag- of zaterdagavond was.
Ach dan heb je ook minder kans op vrouwen met kinderwagens.

SlavinVanAllah
06-07-10, 17:01
Ik weet niet wat ik erger vind, het knietje, of zoveel versterking voor 1 vervelend mannetje...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

tanger'73
06-07-10, 17:09
Ja, en die wielervandalen hebben ook nog een hond aangereden!! Gelukkig vielen ze daarna massaal!

Het ging natuurlijk niet om dat stukje stoep, maar om zijn gedrag erna.
Als hij gewoon had meegewerkt met boete enzo dan hadden die parkeermannetjes niet eens de politie opgeroepen.

Welk gedrag en sinds wanneer zijn eigenlijk parkeermannetjes in haarlem bevoegd om voor allerhande overtredingen te bekeuren? Maar het kan zomaar zijn.

Umarvlie
06-07-10, 17:13
Ik weet niet wat ik erger vind, het knietje, of zoveel versterking voor 1 vervelend mannetje...
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Helaas moet dat tegenwoordig uit voorzorg, Overigens valt het nog mee, het gaat om de 2 parkeer wachten (of zijn het gemeente opzichters) en dan de 2 fietsende agenten en de agenten die de arrestant met de auto komen ophalen....

tanger'73
06-07-10, 17:13
Ik geloof niet dat het een Marokkaan was, volgens mij gewoon een kaaskoppige zatlap.
Wat doe je met tokkies? Nou, 'tok'... :D

Dit gaat allang niet meer om over de stoep fietsen,
het zal wel 'met een dronken kont zowat de stadswacht platrijden' zijn geweest.
Ik kan me niet voorstellen hoe die twee bollo's hem anders hebben kunnen vangen.

En vanmij had ie nog twee knietjes mogen krijgen, met z'n grote waffel.
Had ie er vandoor gegaan hadden ze ook op z'n knie mogen schieten :fpiraat:
Lijkt extreem?
Stel je eens voor dat je vrouw daar loopt met je zoontje van 1 in de kinderwagen,
en zo'n lamzak komt effe over de stoep aansjezen met z'n bezopen grote smoel.
Laat 'm opzouten, een knietje voor zo'n lamzak, is net wat ie verdient.

En hij zei nog niet eens 'u kijkt zo lief'. :denk:

Da's nog es charmant van je, maar blijkbaar denken er veel anders over als het vooral geen marokkaan betreft. Je weet wel in het kader van Nederland fietsland en dus ook zo nu en dan op de stoep.

tanger'73
06-07-10, 17:16
Nee want marokkanen moet je hard aanpakken!:moe:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ze genieten geen compassie.

Umarvlie
06-07-10, 17:23
Da's nog es charmant van je, maar blijkbaar denken er veel anders over als het vooral geen marokkaan betreft. Je weet wel in het kader van Nederland fietsland en dus ook zo nu en dan op de stoep.

Op de stoep fietsen is reuze irritant, ongeacht de ethniciteit van de fietser. Alleen (kleine) kinderen hebben wat mij betreft een excuus.



Wat overigens zo mogelijk nog erger is zijn die mensen met zo'n electrische rolstoelmobiel ... die rauzen echt gewoon overal op volle snelheid doorheen. Daar zouden ze ook wat aan mogen doen.

Danablue
06-07-10, 17:27
Wat vooraf ging:

De man fietste volgens de politie met hoge snelheid door de Barteljorisstraat in het centrum van Haarlem. Dat is een wandelgebied. Toezichthouders die daar liepen, moesten voor hem opzij springen.

Ze maanden hem te stoppen, wat hij niet deed. In de Zijlstraat haalden zij de man in en spraken hem aan. Hij weigerde volgens de politie opnieuw alle medewerking.

Identiteit

De Haarlemmer liep een café binnen. Toen de man na korte tijd terugkwam, pakte hij zijn fiets om weg te gaan. Een toezichthouder hield hem aan, omdat de man weigerde zijn identiteit bekend te maken. Hij sloeg de toezichthouder.

Door de worsteling die volgde, vielen ze allebei op de grond. De toezichthouder raakte gewond aan zijn scheenbeen. Het vervolg van de aanhouding is door een cameraman opgenomen.

De man verzette zich ook tegen agenten, die te hulp waren gesteld. Daarop gaf een van hen hem een knietje, waarna hij in de boeien kon worden geslagen en afgevoerd.

Op het filmpje is te horen dat de Haarlemmer politiemensen uitscheldt en dat anderen hem proberen te sussen.
© ANP

tanger'73
06-07-10, 17:33
Op de stoep fietsen is reuze irritant, ongeacht de ethniciteit van de fietser. Alleen (kleine) kinderen hebben wat mij betreft een excuus.

op de stoep fietsen hoort natuurlijk niet en moet op de daarvoor bestemde weggedeeltes gebeuren. het ging mij er ook om, dat blijkbaar mensen het zielig voor het slachtoffer vinden. Zelfs als het een nederlandse zatlap betreft.

Umarvlie
06-07-10, 17:40
op de stoep fietsen hoort natuurlijk niet en moet op de daarvoor bestemde weggedeeltes gebeuren. het ging mij er ook om, dat blijkbaar mensen het zielig voor het slachtoffer vinden. Zelfs als het een nederlandse zatlap betreft.

Mwah, denk dat het gros van de nederlanders zich er niet eens voor interreseerd (op zich al een veeg teken), dan heb je een groep mensen die het prachtig vinden en een groep idiooten die het voor dat soort lui opnemen. Meestal drinkebroeders, hangjongeren en F-side kaliber (vergeet ik nu iemand want IK wil niemand uitsluiten - iedereen doet mee :D ). Ik denk dat mensen die het echt zielig vinden op een hand te tellen zijn (als ze het hele verhaal te horen krijgen).

tanger'73
06-07-10, 17:43
Mwah, denk dat het gros van de nederlanders zich er niet eens voor interreseerd (op zich al een veeg teken), dan heb je een groep mensen die het prachtig vinden en een groep idiooten die het voor dat soort lui opnemen. Meestal drinkebroeders, hangjongeren en F-side kaliber (vergeet ik nu iemand want IK wil niemand uitsluiten - iedereen doet mee :D ). Ik denk dat mensen die het echt zielig vinden op een hand te tellen zijn (als ze het hele verhaal te horen krijgen).

verbaas me dikwijls hoe reaguurders elders hele fora met minimale achtergrondinformatie volzeiken als er marokkanen in het geding zijn en als het een ander stuk vreten betreft er geen goed woord voor over hebben, wat hem is overkomen.

Danablue
06-07-10, 17:46
Nou ik vind het prima, ongeacht de etnische achtergrond van de man.
Het was een mooi, clean knietje, gewoon boem in 1 keer klaar.

tanger'73
06-07-10, 18:06
als we puur moeten afgaan op het politieoptreden, los van wat zich daarvoor allemaal heeft afgespeeld. Dan is dat knietje niet echt procedure bij het arresteren van een verdachte. het moet geen gewoonte worden bij de smeris om voortaan met het hele korps weerloze mensen bij hun aanhouding met knietjes te voorzien.

Niet geregistreerd
07-07-10, 01:37
gaan we hier de politie ophemelen?????

Danablue
07-07-10, 08:19
als we puur moeten afgaan op het politieoptreden, los van wat zich daarvoor allemaal heeft afgespeeld. Dan is dat knietje niet echt procedure bij het arresteren van een verdachte. het moet geen gewoonte worden bij de smeris om voortaan met het hele korps weerloze mensen bij hun aanhouding met knietjes te voorzien.

De man, een dronken vervelia, was verre van weerloos, hij had al iemand tegen de grond gewerkt en verwond. Hij hoorde te luisteren naar de politie, als hij gewoon was meegelopen was er niets aan de hand geweest.
En dat knietje (niet in zijn ballen overigens, het was hoger) was gewoon een handige, snelle manier om een reflex te activeren.
Zo kon de man zonder gesjor en schade worden neergelegd en geboeid. Geen geram met een wapenstok, geen geschreeuw.
Heel clean.

super ick
07-07-10, 09:42
als we puur moeten afgaan op het politieoptreden, los van wat zich daarvoor allemaal heeft afgespeeld. Dan is dat knietje niet echt procedure bij het arresteren van een verdachte. het moet geen gewoonte worden bij de smeris om voortaan met het hele korps weerloze mensen bij hun aanhouding met knietjes te voorzien.

Het ging hier allang niet meer om de overtreding. Een groot gedeelte van de dag worden agenten geconfronteerd met dergelijke losers.
Op de stoep fietsen, het mag nu eenmaal niet. Op de stoep moeten kinderen zich vrij kunnen bewegen. (wees eens eerlijk, als jou kindje door zo'n loser op de stoep omver wordt gereden? Gaan je handen toch van jeuken?)
Als je dan een bekeuring krijgt moet je gewoon je grote mond houden en accepteren.
Behalve natuurlijk als je tokkie bent, dan probeer je gewoon scheldend weg te rijden. Als je dan bij je arm gepakt wordt omdat je moet blijven staan zet je de hele straat op stelten en doe je alsof je vermoord wordt.
Dat knietje was overigens erg slecht 'ingezet'. Daarom komt de knie ook niet goed van onder, daar waar uke eigenlijk geraakt moet worden.

Ik blijf maar denken dat als deze loser even goed 'vastgepakt' wordt en hem rustig in het oortje gefluisterd wordt dat hij nu zijn bek moet houden, er niets aan de hand is. Hij weet dat hij nooit een pak op zijn donder zou krijgen. Dat is het hem. In situaties waar dat hem wel boven zijn hoofd hangt is hij zo mak als een lammetje.

'Mijnheer, mijnheer, hallo..........wilt u even staan? Ja hoor, doeiiiiiiiiiii!

Danablue
07-07-10, 09:50
Het ging hier allang niet meer om de overtreding. Een groot gedeelte van de dag worden agenten geconfronteerd met dergelijke losers.
Op de stoep fietsen, het mag nu eenmaal niet. Op de stoep moeten kinderen zich vrij kunnen bewegen. (wees eens eerlijk, als jou kindje door zo'n loser op de stoep omver wordt gereden? Gaan je handen toch van jeuken?)
Als je dan een bekeuring krijgt moet je gewoon je grote mond houden en accepteren.
Behalve natuurlijk als je tokkie bent, dan probeer je gewoon scheldend weg te rijden. Als je dan bij je arm gepakt wordt omdat je moet blijven staan zet je de hele straat op stelten en doe je alsof je vermoord wordt.
Dat knietje was overigens erg slecht 'ingezet'. Daarom komt de knie ook niet goed van onder, daar waar uke eigenlijk geraakt moet worden.

Ik blijf maar denken dat als deze loser even goed 'vastgepakt' wordt en hem rustig in het oortje gefluisterd wordt dat hij nu zijn bek moet houden, er niets aan de hand is. Hij weet dat hij nooit een pak op zijn donder zou krijgen. Dat is het hem. In situaties waar dat hem wel boven zijn hoofd hangt is hij zo mak als een lammetje.

'Mijnheer, mijnheer, hallo..........wilt u even staan? Ja hoor, doeiiiiiiiiiii!

Zat dat knietje niet gewoon heel hoog richting solar plexus? Hij ging ook zo fijn liggen gelijk. Het was hoe dan ook heel efficiënt.

Pizzaman
07-07-10, 10:28
gaan we hier de politie ophemelen?????

Ja dat doen we. Eindelijk deden ze het een keer goed.
Mag ook wel eens gezegd worden. :D

tanger'73
07-07-10, 18:57
De man, een dronken vervelia, was verre van weerloos, hij had al iemand tegen de grond gewerkt en verwond. Hij hoorde te luisteren naar de politie, als hij gewoon was meegelopen was er niets aan de hand geweest.
En dat knietje (niet in zijn ballen overigens, het was hoger) was gewoon een handige, snelle manier om een reflex te activeren.
Zo kon de man zonder gesjor en schade worden neergelegd en geboeid. Geen geram met een wapenstok, geen geschreeuw.
Heel clean.

Badr hari de kickboxer heeft effectievere knietjes, waar je gelijk mee naar het mortuarium kunt.

tanger'73
07-07-10, 19:00
Het ging hier allang niet meer om de overtreding. Een groot gedeelte van de dag worden agenten geconfronteerd met dergelijke losers.
Op de stoep fietsen, het mag nu eenmaal niet. Op de stoep moeten kinderen zich vrij kunnen bewegen. (wees eens eerlijk, als jou kindje door zo'n loser op de stoep omver wordt gereden? Gaan je handen toch van jeuken?)
Als je dan een bekeuring krijgt moet je gewoon je grote mond houden en accepteren.
Behalve natuurlijk als je tokkie bent, dan probeer je gewoon scheldend weg te rijden. Als je dan bij je arm gepakt wordt omdat je moet blijven staan zet je de hele straat op stelten en doe je alsof je vermoord wordt.
Dat knietje was overigens erg slecht 'ingezet'. Daarom komt de knie ook niet goed van onder, daar waar uke eigenlijk geraakt moet worden.

Ik blijf maar denken dat als deze loser even goed 'vastgepakt' wordt en hem rustig in het oortje gefluisterd wordt dat hij nu zijn bek moet houden, er niets aan de hand is. Hij weet dat hij nooit een pak op zijn donder zou krijgen. Dat is het hem. In situaties waar dat hem wel boven zijn hoofd hangt is hij zo mak als een lammetje.

'Mijnheer, mijnheer, hallo..........wilt u even staan? Ja hoor, doeiiiiiiiiiii!

'K vind het prima, eigenlijk jammer dat die marokkaanse taxichauffeur alsnog veroordeelt werd door een fikse klap uit te delen met de dood ten gevolg. Je moest eens weten wat voor dronken zatlappen en wanbetalers er wel niet rondlopen? Wat de politie kan, kunnen anderen veel beter.

tanger'73
07-07-10, 19:02
Zat dat knietje niet gewoon heel hoog richting solar plexus? Hij ging ook zo fijn liggen gelijk. Het was hoe dan ook heel efficiënt.


heb betere gezien en nog effectiever, alleen zijn velen daar zo verontwaardigd over.

tanger'73
07-07-10, 19:12
'K ben het ook eigenlijk zat, wat mij betreft mogen ze ook bijvoorbeeld verwarde mannen zoals deze poolse immigrant is overkomen, tot de dood erop volgt taseren en dan proberen tot leven te wekken. Het begint allemaal bij een krakkemikig en geheel overbodig knietje.

YouTube- Vancouver Taser Death tape - part 3

Danablue
07-07-10, 19:13
'K vind het prima, eigenlijk jammer dat die marokkaanse taxichauffeur alsnog veroordeelt werd door een fikse klap uit te delen met de dood ten gevolg. Je moest eens weten wat voor dronken zatlappen en wanbetalers er wel niet rondlopen? Wat de politie kan, kunnen anderen veel beter.

Ja, maar dan vergeet je hier even waar het geweldsmonopolie ligt.

Danablue
07-07-10, 19:16
'K ben het ook eigenlijk zat, wat mij betreft mogen ze ook bijvoorbeeld verwarde mannen zoals deze poolse immigrant is overkomen, tot de dood erop volgt taseren en dan proberen tot leven te wekken.

Oh, wat raar. Dat had ik niet achter je gezocht. Heb je zo'n hekel aan Poolse immigranten dan?
Geweld wat mij betreft alleen als het niet anders kan, en als de noodzaak er niet meer is direct stoppen.

tanger'73
07-07-10, 19:16
Ja, maar dan vergeet je hier even waar het geweldsmonopolie ligt.

Geen probleem, zet je gewoon een politiepet op, ben je wellicht rechtvaardiger?

tanger'73
07-07-10, 19:17
Oh, wat raar. Dat had ik niet achter je gezocht. Heb je zo'n hekel aan Poolse immigranten dan?
Geweld wat mij betreft alleen als het niet anders kan, en als de noodzaak er niet meer is direct stoppen.


Het is toch afkomstig van de politie, dan is het toch goed. Doen ze eindelijk eens wat.

Danablue
07-07-10, 19:18
Geen probleem, zet je gewoon een politiepet op, ben je wellicht rechtvaardiger?

Voor zover ik weet leggen politieagenten een soort eed af, en worden ze geschoold in dat soort dingen. Alleen een pet helpt denk ik niet hoor.

Danablue
07-07-10, 19:19
Het is toch afkomstig van de politie, dan is het toch goed. Doen ze eindelijk eens wat.

In Vancouver? Hebben ze daar ook Nederlandse politieagenten?

Danablue
07-07-10, 19:20
Wanneer is de taser trouwens ingevoerd in Nederland? Dat is me echt ontgaan hoor. Daar zou dan toch wel iets van een Kamerdebat ofzo over geweest moeten zijn? Ik moet toch weer tv gaan kijken denk ik, ik loop achter.

tanger'73
07-07-10, 19:21
Voor zover ik weet leggen politieagenten een soort eed af, en worden ze geschoold in dat soort dingen. Alleen een pet helpt denk ik niet hoor.


Ja een eed afleggen om knietjes uit te delen en straks op knietjes te schieten. Ze doen gewoon maar wat, ze hadden hem eigenlijk op het toilet moeten overmeesteren en doden en vervolgens een mes in z'n handen leggen.

tanger'73
07-07-10, 19:22
In Vancouver? Hebben ze daar ook Nederlandse politieagenten?

Nee, maar wel geweld waar nederlandse politie van kan leren.

tanger'73
07-07-10, 19:24
Wanneer is de taser trouwens ingevoerd in Nederland? Dat is me echt ontgaan hoor. Daar zou dan toch wel iets van een Kamerdebat ofzo over geweest moeten zijn? Ik moet toch weer tv gaan kijken denk ik, ik loop achter.


Geen nood, binnenkort mogen ze van wilders op knietjes schieten.

Danablue
07-07-10, 19:26
Ja een eed afleggen om knietjes uit te delen en straks op knietjes te schieten. Ze doen gewoon maar wat, ze hadden hem eigenlijk op het toilet moeten overmeesteren en doden en vervolgens een mes in z'n handen leggen.

Nou ja, als je dat mooi vindt, begin dan een burgerinitiatief voor een wetsvoorstel om dit soort gedrag mogelijk te maken.
Ik teken in ieder geval niet.

tanger'73
07-07-10, 19:30
Nou ja, als je dat mooi vindt, begin dan een burgerinitiatief voor een wetsvoorstel om dit soort gedrag mogelijk te maken.
Ik teken in ieder geval niet.


'K vind niks nodig, ik vind het zo al prachtig genoeg. Heb eens een Marokko een agent een dronkeman helemaal aan gort zien slaan. Moet tie maar niet alcohol nuttigen en openlijk dronken zijn.

Danablue
07-07-10, 19:31
'K vind niks nodig, ik vind het zo al prachtig genoeg. Heb eens een Marokko een agent een dronkeman helemaal aan gort zien slaan. Moet tie maar niet alcohol nuttigen en openlijk dronken zijn.

Vreemd hoor. En jij stond erbij en keek ernaar? Of heb je ook nog iets gedaan?

tanger'73
07-07-10, 19:34
Vreemd hoor. En jij stond erbij en keek ernaar? Of heb je ook nog iets gedaan?


sterker, het was tegenover de mcdonalds daar in mijn verblijfplaats. Dat is niks met wat ik je kan vertellen over agenten die voor een juiste prijs iemand graag voor je omleggen. Overigens, reed ik er langs en kreeg een waas van veiligheidsgevoel over me toen ik dat zag.

Danablue
07-07-10, 19:38
sterker, het was tegenover de mcdonalds daar in mijn verblijfplaats. Dat is niks met wat ik je kan vertellen over agenten die voor een juiste prijs iemand graag voor je omleggen. Overigens, reed ik er langs en kreeg een waas van veiligheidsgevoel over me toen ik dat zag.

Misschien heb je iets te snel willen type/antwoorden want ik ben er niet zeker van wat je daar schrijft. Van dat veiligheidsgevoel bedoel ik.

tanger'73
07-07-10, 19:41
Misschien heb je iets te snel willen type/antwoorden want ik ben er niet zeker van wat je daar schrijft. Van dat veiligheidsgevoel bedoel ik.


zeker wel, want de smeris in Marokko heeft anders als hier pas echt gezag en dat is bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel.

Danablue
07-07-10, 19:44
zeker wel, want de smeris in Marokko heeft anders als hier pas echt gezag en dat is bevorderlijk voor het veiligheidsgevoel.

Ik vind de Marokkaanse agenten die ik heb gezien helemaal geen gezag uitstralen. Eerder vermoeidheid, desinteresse, pesterigheid en intimidatie.

tanger'73
07-07-10, 19:46
Ik vind de Marokkaanse agenten die ik heb gezien helemaal geen gezag uitstralen. Eerder vermoeidheid, desinteresse, pesterigheid en intimidatie.


da's pas gezag, dat je dus de klos bent als ze je op het oog hebben. Je hebt niks aan gezag uitstralen, je moet het bezitten.

Danablue
07-07-10, 19:49
da's pas gezag, dat je dus de klos bent als ze je op het oog hebben. Je hebt niks aan gezag uitstralen, je moet het bezitten.

Ik denk dat ik je niet meer volg. Eerst stralen ze gezag uit omdat ze geweld gebruiken, en nu heb je opeens niks meer aan gezag.
Laat maar zitten, we komen er niet uit.

tanger'73
07-07-10, 19:51
Ik denk dat ik je niet meer volg. Eerst stralen ze gezag uit omdat ze geweld gebruiken, en nu heb je opeens niks meer aan gezag.
Laat maar zitten, we komen er niet uit.

Waar had ik het over gezag uitstralen? Smeris in marokko heeft haar reputatie op allerlei gebieden, waaronder geweld en da's pas gezag. Wanneer was ik van plan om ergens uit te komen?

Danablue
07-07-10, 19:56
Waar had ik het over gezag uitstralen? Smeris in marokko heeft haar reputatie op allerlei gebieden, waaronder geweld en da's pas gezag. Wanneer was ik van plan om ergens uit te komen?

Jij misschien niet, maar ik vind het wel fijn om ergens uit te komen in een discussie. Maar het is een beetje wazig, dus vandaag dat ik zeg "laat maar".

tanger'73
07-07-10, 19:58
Jij misschien niet, maar ik vind het wel fijn om ergens uit te komen in een discussie. Maar het is een beetje wazig, dus vandaag dat ik zeg "laat maar".

verstandig, ga even liggen als je wazig ziet.

Danablue
07-07-10, 20:04
verstandig, ga even liggen als je wazig ziet.

Sorry ik druk me onzorgvuldig uit. Ik voel me niet wazig, de discussie is wazig. De politie van Vancouver, tasers, Poolse immigranten, Badr Hari, Marokkaanse huurmoordenaars in politieuniform, messen in toiletten, wel gezag geen gezag, Wilders, knieën schieten, het is allemaal voorbij gekomen.

Mijn conclusie, als de man met wie het allemaal begon dat nodig vindt kan hij aangifte doen. Dan wordt het hopelijk goed uitgezocht. Maar het lijkt mij gezien de voorgeschiedenis geen overdreven reactie van die agent.

tanger'73
07-07-10, 20:11
Sorry ik druk me onzorgvuldig uit. Ik voel me niet wazig, de discussie is wazig. De politie van Vancouver, tasers, Poolse immigranten, Badr Hari, Marokkaanse huurmoordenaars in politieuniform, messen in toiletten, wel gezag geen gezag, Wilders, knieën schieten, het is allemaal voorbij gekomen.

Mijn conclusie, als de man met wie het allemaal begon dat nodig vindt kan hij aangifte doen. Dan wordt het hopelijk goed uitgezocht. Maar het lijkt mij gezien de voorgeschiedenis geen overdreven reactie van die agent.

Mijn conclusie, geweld door politie mag en alles is geoorloofd als ik deze discussie hierzo erop nazie. Kortom, de nadruk op geweld. Bovendien, de reputatie van de marokkaanse politie is gezag zat. Dat uitstalen en het vervolgens niet hebben, heeft niemand wat aan. Als je dat niet kan volgen, moet je het zeker laten en overlaten aan anderen die dat wel kunnen.