PDA

Bekijk Volledige Versie : Aantal 'boemerangkinderen' neemt toe



Marsipulami
05-07-10, 22:47
Aantal 'boemerangkinderen' neemt toe

5 juli 2010


Het aantal boemerangkinderen neemt toe. Dit zijn kinderen die enkele jaren na het verlaten van het ouderlijk huis, wat meestal rond de leeftijd van 20 gebeurt, opnieuw bij ma en pa komen wonen. De belangrijkste reden voor deze terugtocht is een gebroken relatie of het beëindigen van de studie.


Dat blijkt uit een onderzoek in Nederland door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). Vooral bij dochters is deze trend merkbaar.

Van de jongedames die in het begin van dit decennium de vleugels uitsloegen, is na 5 jaar bijna 20 procent weer teruggekeerd. In de jaren negentig lag dit cijfer op 15 procent, in de jaren zeventig zelfs maar op 10 procent. Jongens keren iets minder vaak terug, maar daar is de trend dezelfde.

Het motief om terug te keren naar het ouderlijk huis is voor de meisjes vooral de relatiebreuk. Loopt het spaak dan keert 35 procent van de jonge vrouwen terug, tegenover maar 10 procent bij de mannen. Financiële problemen spelen slechts in een minderheid van de gevallen een doorslaggevende rol.

Umarvlie
06-07-10, 08:32
OOOOOnder moeders paraplu.....

Danablue
06-07-10, 09:40
Ik heb dat ook meegemaakt. Niet dat ik het nou zo leuk vond om weer terug te gaan. Maar er was gewoon nergens woonruimte beschikbaar.
Uiteindelijk een oude woonwagen gevonden bij een boerderij (voormalige zuipkeet) en die opgeknapt. Fantastisch wonen was dat, midden in de weilanden.

mark61
06-07-10, 11:04
Ik heb dat ook meegemaakt. Niet dat ik het nou zo leuk vond om weer terug te gaan. Maar er was gewoon nergens woonruimte beschikbaar.
Uiteindelijk een oude woonwagen gevonden bij een boerderij (voormalige zuipkeet) en die opgeknapt. Fantastisch wonen was dat, midden in de weilanden.

Oeh, lijkt me geweldig...