PDA

Bekijk Volledige Versie : Waarom doet het Westen niets aan de nakende steniging van Iraanse vrouw?



John2
06-07-10, 08:41
Waarom doet het Westen niets aan de nakende steniging van Iraanse vrouw?

In Iran is Sakineh Ashtiani veroordeeld tot de dood door steniging. Het beeld van de ongelukkige vrouw die wordt gedood, de rondvliegende stenen, het speeksel dat van de baarden afdruipt en de waanzin in de ogen van de mensen om haar heen, kunnen niet worden afgedaan als een of andere natuurlijke afwijking.

De Iraanse overspelige vrouw zal zich in dezelfde situatie bevinden als andere Iraanse ‘zondaars’. We mogen aannemen dat sommige westerlingen bij het horen van dit nieuws een paar minuten lang een zeer onbehaaglijk gevoel zullen hebben. Toch weten we zeker dat we de dag nadien wakker zullen worden met een oorverdovende stilte.

Iedereen begrijpt immers dat er belangrijkere mensen zijn dan nog maar eens een gestenigde vrouw in Iran. Er is Israël, en de bezetting, en het debat over sancties en commerciële banden met Teheran; en zo stapelen de lijken in Iran zich op, terwijl de mensen die bij andere gelegenheden een meester zijn in het stellen van moeilijk vragen, plotseling zeer stilletjes zijn (Vlaams Parlementslid voor de Sp.a Jan Roegiers is zo iemand, SvR).

De paradox is dat de Iraanse brutaliteit eigenlijk duidelijk aangeeft welke staten oordovend stil blijven en helemaal niet om een mensenleven geven.

Probeer maar eens te onderzoeken hoe de belangrijkste instellingen van deze wereld zich uiten ten opzicht van Iran, een land waar je kunt worden gestenigd als gevolg van spionage, het schenden van religieuze wetten, het protesteren tegen de regering, homoseksualiteit, of gewoon als gevolg van het beledigen van Ahmadinejad of de Ayatollahs.

Waar is Obama?

Een paar weken geleden werd Iran officieel lid van de VN-commissie voor de rechten van de vrouw, een groep opgericht na de Tweede Wereldoorlog met als bedoeling het creëren van een betere wereld. Men kan ons toch niet wijsmaken dat de VN-stemmers niet wisten dat Iran niet echt een fan is van vrouwenrechten?

Terwijl de ambtenaren in Teheran dus debatteren over de vraag of een vrouw, wier leven zal worden beëindigd door steniging terwijl ze tot aan haar middel in de grond zit, het recht heeft om te smeken om grotere stenen zodat ze minder zou lijden, wordt Iran belast met de wereldwijde bescherming van vrouwenrechten.

En zal onze rechtvaardige wereld – de westelijke staten die de vergaderingen van de vrouwenrechtencommissie sponsoren – daar iets aan doen? Zullen deze landen een veto stellen tegen het lidmaatschap van Iran? En zullen de VS, onder leiding van de meest pro-mensenrechtenpresident in de geschiedenis, een campagne starten tegen dit onrecht en onmiddellijk stoppen met de financiering van de commissie? We kunnen er van uitgaan dat het antwoord ‘nee’ is.

Immers: wie heeft, met nog zo veel werk voor de boeg in verband met de Iraanse vloot naar Israël, nog tijd voor de zoveelste overspelige vrouw die wordt gestenigd? Of zoals de Perzen het zeggen: een vrouw hier, een vrouw daar… who cares? Zolang de openbare orde maar wordt gehandhaafd. Anders zouden we gewoon een stelletje barbaren zijn, toch?

Vertaald door Sam van Rooy

Originele tekst door Yoaz Hendel
Moeder van twee kleine kinderen

Salahuddeenalkurdi
06-07-10, 10:58
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
06-07-10, 11:01
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

:hihi: Komkommertijd in NL. Puberfundi's rule OK

mark61
06-07-10, 11:03
het speeksel dat van de baarden afdruipt en de waanzin in de ogen van de mensen om haar heen,

Wie bedenkt zo'n tekst :hihi:

John2
06-07-10, 11:28
=Salahuddeenalkurdi;4388904]Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt?
Het gaat hier niet om man of vrouw, maar om de barbaarse methode van het doden van een medemens, het onmenselijke dat een mens het recht neemt en dat de mens vrijwillig meewerkt aan het doden van in dit geval een vrouw.
In mijn ogen ben je dan geen mens meer maar nog minder dan een beest. :kotsen2:

Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten.
Je hebt ergens de boot gemist of ben je tegen de eerste de beste molen gelopen hier in Nederland?



Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie?
Sorry maar ik ben nog nooit een kilo schaamlippen tegen gekomen in de koeling, maar als je de hoeren bedoeld moet je eens gaan kijken welke groep uit de bevolking het vaakst de hoeren bezoeken, ga eens een uurtje posten bij een bordeel..........:D


Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij.
Denk eerder de dreiging de oorzaak is als er een aanval komt.


Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Oh maak je niet druk hier wordt gezeken over ieder probleem in de wereld.


Wie bedenkt zo'n tekst :hihi:

Yoaz Hendel denk ik???:D

Slinger
06-07-10, 12:30
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat je hier zegt doet niets af aan de primitieve wreedheid en barbaarsheid van de gebeurtenis.

Slinger
06-07-10, 12:54
Wie bedenkt zo'n tekst :hihi:

Iemand die goed observeert.

Pizzaman
06-07-10, 16:06
Sorry maar ik ben nog nooit een kilo schaamlippen tegen gekomen in de koeling, maar als je de hoeren bedoeld moet je eens gaan kijken welke groep uit de bevolking het vaakst de hoeren bezoeken, ga eens een uurtje posten bij een bordeel..........:D


Muhahahaha! :D :D :D :D

Overigens is het bij die vrouwen hier 'huur' en die kip 'koop'.
Ik heb zelf een vrouw in 'bruikleen'. Zolang je die houdt is dat per wip goedkoper.
Ehh... wanneer je er van af wilt dan kost het wel een hoop geld, dan volgt de rekening.
Die mag je hier niet in stenen betalen... :kotsen2:

:denk: Misschien bedoelt die Salahuddeenalkurdi de prijs in geiten?
Da's dan eigenlijk simpel uit te leggen, wij betalen hier niet in geiten maar in euro.
In tegenstelling to geiten levert een hok met twee euro's niet jaarlijks een verdubbeling op.
Eerder devalueert de boel...

Maar met dergelijke ideetjes Salahuddeenalkurdi raad ik je aan het te houden bij geiten.
Dan krijg je hoogstens de Partij voor de Dieren op je nek.

fisherman1969
06-07-10, 16:48
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Welk WESTEN bedoel je ??
Altijd maar weer je barbaarse gedachten goed verdedigen met wat anderen (uiteraard alleen WESTERLINGEN) **)doen of ooit gedaan hebben .
Elk weldenkend mens is tegen deze idiote GODS GEKLAAGDE vorm van straffen uit de middeleeuwen.
Iets wat in jou door en door verziekte en geindoctrineerde brein ,niet op komt !!!


**) vraagje woon je hier ook in NEDERLAND ?
Dan ben je zelf ook een Westerling ,snap je :rolleyes:

En heb je een bewijs van verkrachtingen in Afghanistan ,door Amerikaanse of Nederlandse soldaten?? Die worden in elk geval bestraft want dat is een misdaad !
Het zal best mogelijk wel eens voorgekomen zijn !

IbnRushd
06-07-10, 16:54
Wie bedenkt zo'n tekst :hihi:

Tis een artikeltje uit joodsactueel.be (http://joodsactueel.be/2010/07/05/waarom-doet-het-westen-niets-aan-de-nakende-steniging-van-iraanse-vrouw/).

John2 vindt dat Israël het alleenrecht heeft op onrechtvaardigheid. Daarom is hij zo boos.

Eke
06-07-10, 17:14
Toen ik naar de film Zoef Zoef Habibi keek, kwam ik erachter.
Ik zag dat die knullen in Marokko stenen (steentjes) van de grond raapten en speels hun vriend bekogelden die iets 'slims' had gedaan.

Een mens doodstenigen is heel milieuvriendelijk, maar bovenal barbaars (uit oude tijden)

En een mens ter dood brengen om overspel ? Iedereen hier kent sexuele opwinding en een mens is in staat om zich mee te laten slepen (en ook in staat om een koude douche te nemen, zowel letterlijk als figuurlijk).

Willen Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om af te zien van deze zware doodstraf ?
En sympathisanten kunnen ook mede ondertekenen....

Is dit een goed idee ? Nee heb je en ja kun je krijgen :)

Eke
06-07-10, 17:24
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.




__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Voor jou is het een zegen dat Maroc.nl en Ansaar.nl bij elkaar op bezoek zijn.
Voor mij trouwens ook :)

We leren alletwee een heeeeele hoop.

Dat je me lustobjekt noemt die verder niks is. En hypocriet ! En ik noem jou opgewonden standje en iemand die nog niet de rust heeft genomen om z'n denkbeelden aan de praktijk te toetsen :hihi:

Gezellig en knus !

John2
06-07-10, 17:26
Tis een artikeltje uit joodsactueel.be (http://joodsactueel.be/2010/07/05/waarom-doet-het-westen-niets-aan-de-nakende-steniging-van-iraanse-vrouw/).

John2 vindt dat Israël het alleenrecht heeft op onrechtvaardigheid. Daarom is hij zo boos.
Dus als je een stukje plaatst wordt het altijd automatisch verwezen naar een Jood?
Orginele bron
http://www.realcourage.org/2010/07/sakine-ashtiani/


Toen ik naar de film Zoef Zoef Habibi keek, kwam ik erachter.
Ik zag dat die knullen in Marokko stenen (steentjes) van de grond raapten en speels hun vriend bekogelden die iets 'slims' had gedaan.

Een mens doodstenigen is heel milieuvriendelijk, maar bovenal barbaars (uit oude tijden)

En een mens ter dood brengen om overspel ? Iedereen hier kent sexuele opwinding en een mens is in staat om zich mee te laten slepen (en ook in staat om een koude douche te nemen, zowel letterlijk als figuurlijk).

Willen Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om af te zien van deze zware doodstraf ?
En sympathisanten kunnen ook mede ondertekenen....

Is dit een goed idee ? Nee heb je en ja kun je krijgen :)
Nee willen ze niet want dan lijken ze op Joden :kotsen2:

tanger'73
06-07-10, 17:33
Dus als je een stukje plaatst wordt het altijd automatisch verwezen naar een Jood?
Orginele bron
http://www.realcourage.org/2010/07/sakine-ashtiani/

hoezo orginele bron, als je boven onderaan het artikel aangeeft
yoas hendel waar het vandaan komt? En mocht je daarop klikken bij Joodsactueel.be dan kom je notabene op nog een Joden site.

fisherman1969
06-07-10, 19:29
hoezo orginele bron, als je boven onderaan het artikel aangeeft
yoas hendel waar het vandaan komt? En mocht je daarop klikken bij Joodsactueel.be dan kom je notabene op nog een Joden site.

Als het waar is dat deze arme stumpers dood moeten d.m.v stenigen ,
Dan doet de bron waar het vandaan komt er geen moer toe ,als deze op waarheid berust !het zijn :
GODSGEKLAAGDE BARBAARSE STRAFFEN ONTSPROTEN UIT MIDDELEEUWSE BREINEN DIE denken op deze manier een wit voetje bij Allah of God weet ik veel te halen , OF EEN SCHOUWSPEL AAN HET VOLK WILLEN GEVEN GELIJK DE ROMEINEN DESTIJDS , brood en spelen.
:kotsen2:

Eke
06-07-10, 21:43
Dan doet de bron waar het vandaan komt er geen moer toe ,als deze op waarheid berust !
:



Zo voel ik het ook, Fisherman.

Je kunt opkomen voor volkeren, groepen maar ook voor een individu...

Een mens kan behoorlijk klem komen te zitten in "de strijd tussen...."..het gaat niet om het geruzie boven haar hoofd, het gaat om de vrouw zelf (en haar partner, geloof ik ?)en ...haar kindertjes.

@ John, ik heb er niets aan als je een antwoord geeft gecombineerd met een flinke sneer...

Mijn vraag is serieus. Zou het verschil uit maken als Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om gratie ? Ik weet zeker dat de Profeet Mohammed houdt van gratie. Ik ben het vandaag nog ergens tegengekomen in teksten. ....

John2
07-07-10, 07:25
hoezo orginele bron, als je boven onderaan het artikel aangeeft
yoas hendel waar het vandaan komt? En mocht je daarop klikken bij Joodsactueel.be dan kom je notabene op nog een Joden site.
Sorry Tanger maar ik vond het eerst op realcourage alleen was de tekst in het Engels toen even gegoogled op steekwoorden en kwam uit op een Nederlandse vertaling


Zo voel ik het ook, Fisherman.

Je kunt opkomen voor volkeren, groepen maar ook voor een individu...

Een mens kan behoorlijk klem komen te zitten in "de strijd tussen...."..het gaat niet om het geruzie boven haar hoofd, het gaat om de vrouw zelf (en haar partner, geloof ik ?)en ...haar kindertjes.

@ John, ik heb er niets aan als je een antwoord geeft gecombineerd met een flinke sneer...

Mijn vraag is serieus. Zou het verschil uit maken als Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om gratie ? Ik weet zeker dat de Profeet Mohammed houdt van gratie. Ik ben het vandaag nog ergens tegengekomen in teksten. ....
Sorry Eke maar ik denk het niet, zouden Moslims dit doen zouden ze afvalligen zijn en dit risico zouden ze niet willen lopen.
Maar gezien jou oproep wil ik me er graag bij aansluiten en de mensen oproepen te protesteren tegen deze gruwel en een mail sturen naar
[email protected] en naar [email protected] .

mark61
07-07-10, 07:33
Iemand die goed observeert.

Nee, een te kwader trouw geval.

naam
07-07-10, 07:36
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt? Gewoon weer sypatie van het westerse schapen krijgen om weer een land binnen te vallen met als excuus het bevrijden van vrouwen en vrouwen rechten. Als er een Natie op deze wereld bestaat die niks om vrouwenrechten geeft is dat de Westerse wereld waar vrouwenvlees per kilo goedkoper is dan een kilo kip en waar vrouwen alleen lustobjecten zijn en niks anders. Waarom die hypocrisie? Het gaat de westen alleen om de gas,olie en Uranium voorraad in Iran en het beschermen van Israel. Niet om vrouwen en ook niet om kinderen. Allemaal hypocrite stemmingsmakerij. Waarom hoor je ze niet zeiken over Saudie Arabie? Of Turkiye? Of Etiopie waar mensen bij de hondereden sterven van de honger. Nee een vrouw is belangerijker dan 100en 1000en mannen,vrouwen en kinderen die door de maten van America worden uitverhongerd omdat ze Moslim zijn. En wat dacht je van de verkrachtingen door Americaanse soldaten in Irak en Afghanistan? Vuile hypocrieten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je vind het normaal iemand te stenigen na overspel. :kotsen2:

Danablue
07-07-10, 09:26
Mijn vraag is serieus. Zou het verschil uit maken als Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om gratie ? Ik weet zeker dat de Profeet Mohammed houdt van gratie. Ik ben het vandaag nog ergens tegengekomen in teksten. ....

Proberen kan natuurlijk altijd.
Maar ik weet niet of shi'iten zich erg druk maken om de mening van soennieten. Die vinden elkaar toch nepmoslims.

Ik zal er als niet moslim zijnde een mail aan wagen.

Als jij dat ook doet en er de teksten over gratie bij zet.

Waren de volgelingen maar zo genadevol als Diegene die zij zeggen te aanbidden.

Pizzaman
07-07-10, 09:32
Proberen kan natuurlijk altijd.
Maar ik weet niet of shi'iten zich erg druk maken om de mening van soennieten. Die vinden elkaar toch nepmoslims.

Ik denk ook zoiets, maar dan een tandje erger.
Dat het de ene moslim wel worst zal zijn wat de andere moslim doet,
en dat er dus geeneen zal tekenen tegen zijn (nep?) broeders...

Danablue
07-07-10, 09:34
Nou, dat was een wel erg kleine moeite zeg. Bedankt voor de mailadressen!

Kom op, iedereen even mailen. Stel dat je een leven kunt redden!

Danablue
07-07-10, 09:36
Ik denk ook zoiets, maar dan een tandje erger.
Dat het de ene moslim wel worst zal zijn wat de andere moslim doet,
en dat er dus geeneen zal tekenen tegen zijn (nep?) broeders...

Nee, vandaag gaan heel veel mensen tekenen! Iedereen wil wel een leven redden. Niemand wil achteraf spijt krijgen niks te hebben gedaan, terwijl er zo weinig werd gevraagd.
Natuurlijk gaan heel veel mensen tekenen!

Danablue
07-07-10, 10:05
Het gaat natuurlijk ook niet om "het westen" of "de moslims".

Het gaat om jou en mij. Wat doen wij als we weten dat iemand op wrede wijze vermoord gaat worden? Laten we dit gebeuren, en nemen we zelfs de kleinste moeite niet?
Een mailtje, wat kost het nu helemaal?

fisherman1969
07-07-10, 10:07
Zo voel ik het ook, Fisherman.

Je kunt opkomen voor volkeren, groepen maar ook voor een individu...

Een mens kan behoorlijk klem komen te zitten in "de strijd tussen...."..het gaat niet om het geruzie boven haar hoofd, het gaat om de vrouw zelf (en haar partner, geloof ik ?)en ...haar kindertjes.

@ John, ik heb er niets aan als je een antwoord geeft gecombineerd met een flinke sneer...

Mijn vraag is serieus. Zou het verschil uit maken als Nederlandse Moslims hun broeders in Iran vragen om gratie ? Ik weet zeker dat de Profeet Mohammed houdt van gratie. Ik ben het vandaag nog ergens tegengekomen in teksten. ....

Beste Eke
Zolas vaker zitten wij op dezelfde ,,golflengte ,, die ik ook heb met mijn islamitische kennissen.
Het gaat om mensen zo als jij en ik en alle andere posters hier op Maroc. HET NADER TOT ELKAAR KOMEN ZONDER AAN ZIENS VAN HET GELOOF .
We leven in een andere tijd , nog geen 175 jaren geleden was slavernij heel gewoon ook hier !! radbraken ,ophangen martelen zijn allang afgeschaft hier bij de wet.
Het is al erg genoeg dat het ondanks dat nog steeds voorkomt (zelf bij zgn ,,beschaafde ondervragers ,, ik was erniet bij bewijzen kan ik het niet maar dat het nu nog vor komt is een feit maar openlijke goedkeuring bij de wet zoals stenigen een soort volksvermaak is dat kan en mag niet meer !
We kunnen mogelijk best een petitie beginnen waarom niet ? alle beetjes helpen ,al zou je het alleen maar doen voor die kinderen die hun moeder op een afschuwlijke wijze gaan missen , hun leven zal er door getekend worden
Stel je voor je vraagt hier leeft je moeder nog ? :nee die is gestenigd en omdat ze zo slecht was mochten het slechts een klein soort stenen zijn , zodat ze zo lang mogelijk heeft geleden .
:droef:

fisherman1969
07-07-10, 10:17
Het gaat natuurlijk ook niet om "het westen" of "de moslims".

Het gaat om jou en mij. Wat doen wij als we weten dat iemand op wrede wijze vermoord gaat worden? Laten we dit gebeuren, en nemen we zelfs de kleinste moeite niet?
Een mailtje, wat kost het nu helemaal?

Ik vind dat we gezamelijk hier een site ondetekenen en dan versturen kan dat soms niet ?? en wat vind het bestuur er van ik bedoel van MAROC??

Danablue
07-07-10, 10:21
[email protected] [email protected]

Dat zijn de mailadressen die John hier heeft neergezet. Als iedereen vandaag gaat mailen dan zou dat toch prachtig zijn?

Danablue
07-07-10, 10:59
reactie van Buza, blijkbaar is het mailadres niet optimaal. Maar goed het komt aan.

Geachte mevrouw &*^@@,
Dank voor uw mail. DCM heeft de mail doorgestuurd naar de
mensenrechtendirectie DMH gezien het onderwerp van uw mail. DCM is
belast met consulaire zaken en migratiebeleid.

Met vriendelijke groet

Peter Le Poole
Hoofd Afdeling Strategie en Ondersteuning

John2
07-07-10, 11:42
reactie van Buza, blijkbaar is het mailadres niet optimaal. Maar goed het komt aan.

Geachte mevrouw &*^@@,
Dank voor uw mail. DCM heeft de mail doorgestuurd naar de
mensenrechtendirectie DMH gezien het onderwerp van uw mail. DCM is
belast met consulaire zaken en migratiebeleid.

Met vriendelijke groet

Peter Le Poole
Hoofd Afdeling Strategie en Ondersteuning

Klopt maar:
Buitenlandse zaken is de enigste die echt protest kan maken door bijvoorbeeld de consul generaal van Iran op het matje te roepen.
Bij meer als 10000 mails over het zelfde onderwerp is de mail kamer verplicht om de leidinggevende in te lichten waarna alle mails via hem lopen en dat is één persoon.
Verder gaat het over een persoon in het buitenland en is DMH het verplicht door te sturen naar DCM (Departement Consulaire zaken en migratiebeleid) die het weer doorzend naar ons consulaat/ambassade in Iran.
Hierdoor krijg je een controle binnen onze overheid dat er ook echt iets gedaan wordt, als er iets aan kan worden gedaan.

Danablue
07-07-10, 12:37
Oh, zit dat zo. Bedankt voor de uitleg!

OK jongens het is duidelijk. Mailbombardement!

Slinger
07-07-10, 14:38
Nee, een te kwader trouw geval.

Denk je dat degenen die aan zoiets meedoen niet bezeten zijn door moordlust?

Danablue
07-07-10, 14:40
Je moet wel ver heen zijn om mee te doen en zelfs maar 1 steentje te gooien.
Of heel bang voor de consequenties als je niet meedoet.

Standford Prison Experiment he?

Slinger
07-07-10, 14:49
Je moet wel ver heen zijn om mee te doen en zelfs maar 1 steentje te gooien.
Of heel bang voor de consequenties als je niet meedoet.

Standford Prison Experiment he?

Nou, ik denk dat ieder mens de vernatwoordelijkheid heeft om zijn eigen grenzen te stellen. Wie meedoen aan zo'n steniging zijn, naar mijn mening, 'mensen' van een bepaald slag. Type concentratiekampbewakers.

mark61
07-07-10, 15:25
Denk je dat degenen die aan zoiets meedoen niet bezeten zijn door moordlust?

Waarom verander je compleet van onderwerp?

Danablue
07-07-10, 15:59
Nou, ik denk dat ieder mens de vernatwoordelijkheid heeft om zijn eigen grenzen te stellen. Wie meedoen aan zo'n steniging zijn, naar mijn mening, 'mensen' van een bepaald slag. Type concentratiekampbewakers.

Maar dat is dus het enge. Blijkbaar hebben we bijna allemaal een concentratiekampbewakers of een Abu Graib bewaker in ons en kost het bijzonder weinig tijd en moeite om die tot uiting te laten komen.

Hebben julie allemaal al gemaild?

Slinger
07-07-10, 16:07
Waarom verander je compleet van onderwerp?

Hoe zo? Ik heb het nog steeds over dezelfde begintekst.

Slinger
07-07-10, 16:10
Maar dat is dus het enge. Blijkbaar hebben we bijna allemaal een concentratiekampbewakers of een Abu Graib bewaker in ons en kost het bijzonder weinig tijd en moeite om die tot uiting te laten komen.

Hebben julie allemaal al gemaild?

Denk je dat die bewaker in ons allemaal zit? Ik twijfel daaraan. Waarom wordt de één misdadiger en de ander niet?

Eke
07-07-10, 16:28
[email protected] [email protected]

Dat zijn de mailadressen die John hier heeft neergezet. Als iedereen vandaag gaat mailen dan zou dat toch prachtig zijn?

Dit betekent dat we in het Nederlands kunnen schrijven naar de Secretaris van de Ambassade in België, Danablue?

Handig !..of zou Frans beter doorkomen ..dan kan de Ambassadeur het meteen lezen en (laten) doormailen ?

H.P.Pas
07-07-10, 16:34
Denk je dat die bewaker in ons allemaal zit? Ik twijfel daaraan. Waarom wordt de één misdadiger en de ander niet?

Wees nou maar blij, dat je de kans nooit hebt gehad.

Slinger
07-07-10, 16:36
Wees nou maar blij, dat je de kans nooit hebt gehad.

Ja, wat zou ik me uitgeleefd hebben!

Maar in Eke en Danablue, daar zit het niet in.

H.P.Pas
07-07-10, 16:39
Ja, wat zou ik me uitgeleefd hebben!



Dat weet ik niet.
En jij ook niet, dat is mijn punt.

Slinger
07-07-10, 16:42
Dat weet ik niet.
En jij ook niet, dat is mijn punt.


Ik weet het ook niet. Van sommigen heb je een vermoeden en dan kan toch blijken dat je het mis hebt. Anderen vallen juist tegen.

Danablue
07-07-10, 16:46
Ja, wat zou ik me uitgeleefd hebben!

Maar in Eke en Danablue, daar zit het niet in.

Ik waardeer je vertrouwen in mijn goede inborst, maar sinds ik college kreeg over het experiment vraag ik me af wat ik zou doen.
Ik hoop en bid nooit voor zo'n keuze te komen staan.

Voor geïnteresseerden, kijk eens op http://www.prisonexp.org/

Trouwens, ik kreeg antwoord op mijn vraag naar andere mailadressen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

"[email protected]. Het landenbureau waar Iran onder valt kunt u
ook mailen: [email protected] "

Umarvlie
07-07-10, 16:53
Altijd moeilijk om vooraf te zeggen wat iemand gaat doen. Hangt erg samen met plaats, tijd en omstandigheden.

Wel is het iets anders als iemand "vrijwilig" meedoet, je als beul aanmelden als het ware hoewel er aan dit soort mensen ook nooit een gebrek is geweest of nu nog is. Ook waren/zijn er altijd voldoende mensen geweest om passief deel te nemen (publiek).

Denk dat het meer/vaker voorkomt dan men in het algemeen aanneemt en dat dit soort driften/lusten? minder diep zitten bij mensen als dat sommigen hier aan nemen.

John2
07-07-10, 17:30
Ik waardeer je vertrouwen in mijn goede inborst, maar sinds ik college kreeg over het experiment vraag ik me af wat ik zou doen.
Ik hoop en bid nooit voor zo'n keuze te komen staan.

Voor geïnteresseerden, kijk eens op http://www.prisonexp.org/

Trouwens, ik kreeg antwoord op mijn vraag naar andere mailadressen.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

"[email protected]. Het landenbureau waar Iran onder valt kunt u
ook mailen: [email protected] "
Dam/mg is inderdaad het mailadres van de directie Noord-Afrika en Midden-Oosten (DAM). DAM is onderverdeeld in 2 afdelingen Maghreb/Golf (DAM/MG): Bahrein, Irak, Iran, Koeweit, Oman, Qatar, ...
Maar als je het daar heen stuurt geef ik je weinig kans dat het arme mens nog te helpen is want DAM is een van de Regio directies

Deze directies ontwikkelen een samenhangend en effectief beleid in relatie tot regio’s en landen en voeren dat uit.

Bron Ministerie BuZa (http://www.minbuza.nl/nl/Organisatie/Organisatiestructuur/Regiodirecties#internelink6)

John2
07-07-10, 17:39
Dit betekent dat we in het Nederlands kunnen schrijven naar de Secretaris van de Ambassade in België, Danablue?

Handig !..of zou Frans beter doorkomen ..dan kan de Ambassadeur het meteen lezen en (laten) doormailen ?
Op iedere consulaat spreken ze de taal van het land waar ze zitten, mails worden ook direct vertaald door beëdigde vertalers dus je kunt ze sturen in elke taal die je wenst.

Eke
07-07-10, 17:47
Op iedere consulaat spreken ze de taal van het land waar ze zitten, mails worden ook direct vertaald door beëdigde vertalers dus je kunt ze sturen in elke taal die je wenst.

Goed John :D , dat wordt dan Swahili .

Eke
07-07-10, 19:01
***

John2
07-07-10, 22:10
Goed John :D , dat wordt dan Swahili .
Zou een toch iets makkelijker taaltje nemen zoals Twents of Fries.
Soms als je dit geintje uithaalt wordt je wel beantwoordt in hun eigen taal, zeker als je schrijft "wie dit vertaald is een genie" :D

En heel soms sturen ze een rekening voor het vertaal werk :hihi:

Eke
09-07-10, 16:20
Goed bericht van de Iraanse Ambassadeur in Engeland : Er zal geen steniging plaats vinden........

Dat's heel mooi !

Nog onduidelijk is of de 99 stokslagen voldoende straf zijn of dat zij op een andere manier ter dood gebracht zal worden.
Haar kinderen hebben trouwens de internationale aktie op gang gebracht....

bron : NRC

Danablue
09-07-10, 18:34
Goed bericht van de Iraanse Ambassadeur in Engeland : Er zal geen steniging plaats vinden........

Dat's heel mooi !

Nog onduidelijk is of de 99 stokslagen voldoende straf zijn of dat zij op een andere manier ter dood gebracht zal worden.
Haar kinderen hebben trouwens de internationale aktie op gang gebracht....

bron : NRC

Bedankt Eke voor deze update!

Hatert
11-07-10, 21:50
Ik lees nu dat ze in eerste instantie veroordeeld werd tot 99 zweepslagen voor een ongeoorloofde relatie met twee mannen, nadien werd dat verzwaard met overspel nadat bleek dat de andere man haar echtgenoot vermoord zou hebben.

knuppeltje
12-07-10, 08:47
Ik lees nu dat ze in eerste instantie veroordeeld werd tot 99 zweepslagen voor een ongeoorloofde relatie met twee mannen, nadien werd dat verzwaard met overspel nadat bleek dat de andere man haar echtgenoot vermoord zou hebben.

Wat een achterlijk gedoe.

John2
12-07-10, 11:12
Goed bericht van de Iraanse Ambassadeur in Engeland : Er zal geen steniging plaats vinden........

Dat's heel mooi !

Nog onduidelijk is of de 99 stokslagen voldoende straf zijn of dat zij op een andere manier ter dood gebracht zal worden.
Haar kinderen hebben trouwens de internationale aktie op gang gebracht....

bron : NRC

De steniging is alleen uitgesteld zover wij weten vanuit Iran.

Voor belangstellende die op de hoogte willen blijven...........
http://twitter.com/persianbanoo

En misschien iemand die dit kan vertalen?
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=543525
:duim:

Laily
12-07-10, 13:56
Waarom zo ophef over het stenigen van vrouwen en vrouwenrechten terwijl de overspelige man de zelfde straf krijgt?

Hoevaak word een man gestenigd?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hatert
12-07-10, 17:10
Wat een achterlijk gedoe.

Homosexualiteit is zwaar achterlijk.

knuppeltje
13-07-10, 10:52
Homosexualiteit is zwaar achterlijk.

Joh, je meent het? :fpotver:

John2
13-07-10, 11:22
Homosexualiteit is zwaar achterlijk.

Dus liefde en gevoel is achterlijk?
Mag ik dan de religies die dit vinden achterlijk vinden zonder problemen te krijgen van een eventuele steniging of iets dergelijks?
Profeten gingen om met melaatsen, bedelaars, hoeren en zwendelaars, wil jij als normaal mens die geen voorrecht heeft gekregen van God/Allah jezelf verheven boven de personen die dit wel kregen?
Man schaam je, jij ongelovige!

BlackBox
13-07-10, 11:59
En misschien iemand die dit kan vertalen?
http://www.irna.ir/NewsShow.aspx?NID=543525
:duim:

Server Error in '/' Application.

The resource cannot be found.


Description:
HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.


Requested URL: /NewsShow.aspx


Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.4016; ASP.NET Version:2.0.50727.4016

John2
13-07-10, 12:42
Server Error in '/' Application.

The resource cannot be found.


Description:
HTTP 404. The resource you are looking for (or one of its dependencies) could have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.  Please review the following URL and make sure that it is spelled correctly.


Requested URL: /NewsShow.aspx


Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.4016; ASP.NET Version:2.0.50727.4016

Site is inderdaad uit de lucht, maar weet niet de oorzaak.
Vermoedelijk heeft de overheid deze server geblokt?
Ook andere ingangen werken niet meer op deze universiteit dus this ff afwachten hoe en waar ze weer online komen.

ELdorado
13-07-10, 13:30
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een achterlijk pretentieus arrogant imperialistisch paternalistisch ...titel, zeg :

Iran is een sovereign staat of niet soms ???

putting the fact aside whether that stoning is right or wrong :

that stoning will not take place, i heard !

wat is of wie is het ...westen dan ??? :lol:

God soms ....???

& dat komend uit een notoire hypocriet moraal ridder die een "oproep" doet op een ander befaamd hypocriet moraal ridder : het westen : :lol:

deze laatste die ruimschoots bekend is door zijn historisch walgelijk crimineel imperialisme, paternalisme ...oorlogen, slavernij ...schendingnen van mensen rechten bijna overaal : in Irak; Afghanistan & elders ....die bekend is met zijn VS atom bom ....................WWI; WWII ...die bekend is met zijn nazisme, racisme ; fascisme, communisme & de rest ...van die achterlijk ideologieen ...

Ach : who's gonna believe in those materialistic pragmatic utilitarian hypocrit ....western "values" ....anymore ???

No rational single dog would indeed ..............

let the west take care of its own crimes ...first :

let the west deal with that extremely offensive_for_women pornography ...to mention just that ...

let the west deal with all its moral ideological political economical ...mess first :

with its shameful heritage : that of the medieval church with its inquisitions & the rest ....of the church's "glorious" history ...


................................then & only then :

I would take such above silly titels seriously , not earlier ...........


Get a life ; silly hypocrits : take a look at the mirror first :

It's easier to accuse & judge others in order to avoid being accused & judged ourselves, so ...

:zwaai:

Soldim
13-07-10, 13:33
wat een achterlijk pretentieus arrogant imperialistisch paternalistisch

...

Get a life ; silly hypocrits : take a look at the mirror first :

It's easier to accuse & judge others in order to avoid being accused & judged ourselves, so ...


Leading by example ain't your thing,it seems?

John2
13-07-10, 14:43
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

wat een achterlijk pretentieus arrogant imperialistisch paternalistisch ...titel, zeg :

Iran is een sovereign staat of niet soms ???

putting the fact aside whether that stoning is right or wrong :

that stoning will not take place, i heard !

wat is of wie is het ...westen dan ??? :lol:

God soms ....???

& dat komend uit een notoire hypocriet moraal ridder die een "oproep" doet op een ander befaamd hypocriet moraal ridder : het westen : :lol:

deze laatste die ruimschoots bekend is door zijn historisch walgelijk crimineel imperialisme, paternalisme ...oorlogen, slavernij ...schendingnen van mensen rechten bijna overaal : in Irak; Afghanistan & elders ....die bekend is met zijn VS atom bom ....................WWI; WWII ...die bekend is met zijn nazisme, racisme ; fascisme, communisme & de rest ...van die achterlijk ideologieen ...

Ach : who's gonna believe in those materialistic pragmatic utilitarian hypocrit ....western "values" ....anymore ???

No rational single dog would indeed ..............

let the west take care of its own crimes ...first :

let the west deal with that extremely offensive_for_women pornography ...to mention just that ...

let the west deal with all its moral ideological political economical ...mess first :

with its shameful heritage : that of the medieval church with its inquisitions & the rest ....of the church's "glorious" history ...


................................then & only then :

I would take such above silly titels seriously , not earlier ...........


Get a life ; silly hypocrits : take a look at the mirror first :

It's easier to accuse & judge others in order to avoid being accused & judged ourselves, so ...

:zwaai:

Als ik dit leest laten we dan de Islam wereldwijd verbieden want het leid tot Gekte, achterlijkheid en absolute waanzin.
:fuckit2: