PDA

Bekijk Volledige Versie : Subsidie voor ultra-islamitische stichting



moslima543
06-07-10, 09:38
Subsidie voor ultra-islamitische stichting

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00737/stichting_737243d.jpg



Van een onzer verslaggevers

NIJMEGEN - De gemeente Nijmegen geeft subsidie aan een ultra-islamitische en antiwesterse organisatie.



Het gaat om de stichting Ar Rayaan, die kennis over de islam wil bevorderen en gastlessen verzorgt over vooroordelen rond de islam op scholen in Nijmegen. De stichting kreeg volgens onderzoek van het Radio 1-programma Dit is de Dag - de reportage is vanmorgen om 11.30 uur - dit jaar 3500 euro van de gemeente voor het geven van gastlessen en informatieavonden.

Hoewel de gastlessen een gematigd karakter lijken te hebben, blijkt de boodschap op de website ultra-islamitisch. Zo biedt de website ruimte aan twee omstreden islamitische sprekers. Een van hen werd afgelopen maand nog de toegang tot Groot-Brittannië geweigerd. Op de website van Ar Rayaan is verder te lezen dat polygamie ook in het Westen een goed idee is, omdat er door het grote aantal homo's een vrouwenoverschot is. Ook vertoont de site antisemitische cartoons.

Volgens arabist Leo Kwarten is het 'bijzonder vreemd' dat deze organisatie subsidie ontvangt. Het Nijmeegse VVD-raadslid Hayke Veldman is verbaasd over de subsidie aan Ar Rayaan en heeft schriftelijke vragen gesteld aan wethouder Tas. Volgens een woordvoerder van de gemeente Nijmegen is de enige inhoudelijke voorwaarde voor de subsidie dat de stichting maatschappelijke thema's bespreekt.



Subsidie voor ultra-islamitische stichting - Binnenland - Telegraaf.nl [24 uur actueel, ook mobiel] [binnenland] (http://www.telegraaf.nl/binnenland/7116903/__Subsidie_voor_ultra-islamitische_stichting__.html?p=14,1)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salahuddeenalkurdi
06-07-10, 10:47
Wat een ophef! Dat is dan de Nederlandse Vrijheid van geloof en meningsuiting, zolang het tegen Moslims is is het o.k!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
06-07-10, 12:52
Wat een ophef! Dat is dan de Nederlandse Vrijheid van geloof en meningsuiting, zolang het tegen Moslims is is het o.k!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vanmorgen is dit op de radio besproken.
De lessen van de Stichting zijn gematigd...en gewild onder de Nijmeegse scholen.

Boodschappen op de website staan haaks op de integratiegedachte (zegt men). Maar ook wordt de site gebruikt voor haatzaaien.

En dat is dus ongewenst...Haatzaaien valt niet onder vrijheid van meningsuiting. GW heeft niet voor niets een proces aan z'n broek.

tanger'73
06-07-10, 12:54
alles rondom islam is tegenwoordig ultra-islamitisch.

Slinger
06-07-10, 12:57
Vanmorgen is dit op de radio besproken.
De lessen van de Stichting zijn gematigd...en gewild onder de Nijmeegse scholen.

Boodschappen op de website staan haaks op de integratiegedachte (zegt men). Maar ook wordt de site gebruikt voor haatzaaien.

En dat is dus ongewenst...Haatzaaien valt niet onder vrijheid van meningsuiting. GW heeft niet voor niets een proces aan z'n broek.

En als het al onder de vrijheid van meningsuiting valt, dan toch zeker niet onder uitingen die subsidiewaardig zijn.

tanger'73
06-07-10, 13:04
Wat een ophef! Dat is dan de Nederlandse Vrijheid van geloof en meningsuiting, zolang het tegen Moslims is is het o.k!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

zeker ophef, het gaat er mijns inziens om wat een stichting in haar statuten heeft staan en het bestuur daarachter staat (dat ook als basis dient bij eventueel subsidie) en niet wat er ergens op een website rondhangt.

Slinger
06-07-10, 13:06
zeker ophef, het gaat er mijns inziens om wat een stichting in haar statuten heeft staan en het bestuur daarachter staat (dat ook als basis dient bij eventueel subsidie) en niet wat er ergens op een website rondhangt.

Hoe zo, is die website soms door iemand anders geschreven?

tanger'73
06-07-10, 13:08
Hoe zo, is die website soms door iemand anders geschreven?


Een website zegt geen moer, ook hier wordt een website volgeklad met bullshit.

Umarvlie
06-07-10, 13:12
Een website zegt geen moer, ook hier wordt een website volgeklad met bullshit.

Sterker nog, hij kliedert lekker mee hier :D

Slinger
06-07-10, 13:13
Een website zegt geen moer, ook hier wordt een website volgeklad met bullshit.

Dat vind ik wel. Het bestuur en de stichting zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de website. Als ze daar allerlei moorddadige, extremistische fundi-onzin opzetten, dan is dat een veeg teken.

tanger'73
06-07-10, 13:14
Sterker nog, hij kliedert lekker mee hier :D


En mocht die stichting geen website hebben, dan was het alsnog een ultra-islamitische samenzwering. Want het woordje Allah wordt gebruikt.

Umarvlie
06-07-10, 13:15
En mocht die stichting geen website hebben, dan was het alsnog een ultra-islamitische samenzwering. Want het woordje Allah wordt gebruikt.

Juist dan, dan waren ze zo fundi dat ze zelfs het internet afkeuren....

tanger'73
06-07-10, 13:16
Dat vind ik wel. Het bestuur en de stichting zijn wel degelijk verantwoordelijk voor de website. Als ze daar allerlei moorddadige, extremistische fundi-onzin opzetten, dan is dat een veeg teken.

dat mag je lekker vinden, maar veel zal het niet helpen. Kleine moeite voor het bestuur om ergens afstand van te nemen, desnoods verwijderen. Zegt verder niks over de doelstellingen van de stichting.

tanger'73
06-07-10, 13:18
Juist dan, dan waren ze zo fundi dat ze zelfs het internet afkeuren....



Precies, want alles wordt tegenwoordig afgewogen en gemeten aan het internet en websites.

Slinger
06-07-10, 13:20
dat mag je lekker vinden, maar veel zal het niet helpen. Kleine moeite voor het bestuur om ergens afstand van te nemen, desnoods verwijderen. Zegt verder niks over de doelstellingen van de stichting.

Ik denk dat sommigen daar toch anders over denken. Subsidiegevers houden uitingen in allerlei publicaties wel degelijk in het oog, ook websites.

tanger'73
06-07-10, 13:25
Ik denk dat sommigen daar toch anders over denken. Subsidiegevers houden uitingen in allerlei publicaties wel degelijk in het oog, ook websites.


Ja maar die smijten niet meteen met leuzen als ultra-islamitisch, maar benaderen de subsidieontvanger, met hun bevindingen en advies. Zo werken fatsoenlijke interacties en verder heb ik er geen oordeel over, want wat voor de een ultra is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Zijn er strafbare feiten gepleegd?

Slinger
06-07-10, 13:31
Ja maar die smijten niet meteen met leuzen als ultra-islamitisch, maar benaderen de subsidieontvanger, met hun bevindingen en advies. Zo werken fatsoenlijke interacties en verder heb ik er geen oordeel over, want wat voor de een ultra is, hoeft dat voor de ander niet te zijn. Zijn er strafbare feiten gepleegd?

Dat is weer een andere vraag. Het gaat erom of de uitingen de doelstellingen waarvoor de subsidie wordt gegeven naderbij brengen.

Afgezien daarvan, is antisemitisme sowieso strafbaar.

tanger'73
06-07-10, 13:37
Dat is weer een andere vraag. Het gaat erom of de uitingen de doelstellingen waarvoor de subsidie wordt gegeven naderbij brengen.

Afgezien daarvan, is antisemitisme sowieso strafbaar.


Dan is het noodzakelijk om specifiek te weten over welke uitingen het gaat en of het bestuur datzelf ook uitdraagt en bevestigd. Want louter afgaan op wat er op een website staat is amateurisch en bedroevend.

Slinger
06-07-10, 13:42
Dan is het noodzakelijk om specifiek te weten over welke uitingen het gaat en of het bestuur datzelf ook uitdraagt en bevestigd. Want louter afgaan op wat er op een website staat is amateurisch en bedroevend.

Helemaal niet, want daar zie je waar ze werkelijk voor staan.

Die anti-Joodse preek op de homepage spreekt al boekdelen.

Max Stirner
06-07-10, 13:43
Vind het sowieso ridicuul om sprookjesvertellers te subsidiëren.

Moeder de Gans heeft nooit op mijn belastingcenten geteerd, dus waarom Ar Rayaan wel ?

tanger'73
06-07-10, 13:45
Helemaal niet, want daar zie je waar ze werkelijk voor staan.

Die anti-Joodse preek op de homepage spreekt al boekdelen.

Je hebt zo te zien geen enkel benul over welke uitingen het gaat, maar ultra-islamitisch leuk klinkt. Prettige voortzetting van je vooroordeel en genot.

Slinger
06-07-10, 13:47
Je hebt zo te zien geen enkel benul over welke uitingen het gaat, maar ultra-islamitisch leuk klinkt. Prettige voortzetting van je vooroordeel en genot.

Integendeel, ik heb de website al lang gezien hoor. En het is inderdaad een schande dat die wordt opgezet dmv subsidiegeld.

tanger'73
06-07-10, 13:49
Vind het sowieso ridicuul om sprookjesvertellers te subsidiëren.

Moeder de Gans heeft nooit op mijn belastingcenten geteerd, dus waarom Ar Rayaan wel ?


nou de neerlandse subsidiepot is niet in het leven geroepen voor figuren als ar-rayaan. wie daar flink van snoepen zijn vooral lieden anders dan ar-rayaan. voldoe je aan de normen, dan heb je er recht op.

Danablue
06-07-10, 13:51
Vind het sowieso ridicuul om sprookjesvertellers te subsidiëren.

Moeder de Gans heeft nooit op mijn belastingcenten geteerd, dus waarom Ar Rayaan wel ?

Nou dat is wel een punt in deze hele discussie. Mijn kerk krijgt toch ook geen subsidie om overal te vertellen hoe het christendom echt in elkaar zit? Als we dat al zouden willen dan brengen we dat geld zelf op. Ik snap dus niet zo goed waarom die club subsidie krijgt.
Maar misschien weet iemand hier of ze iets belangrijks bijdragen aan de samenleving, dat zou kunnen. Ik weet er te weinig over.

tanger'73
06-07-10, 13:51
Integendeel, ik heb de website al lang gezien hoor. En het is inderdaad een schande dat die wordt opgezet dmv subsidiegeld.


Ja, 't is wat hé. heb je er al een vierkante hoofd van gekregen?

tanger'73
06-07-10, 13:54
Nou dat is wel een punt in deze hele discussie. Mijn kerk krijgt toch ook geen subsidie om overal te vertellen hoe het christendom echt in elkaar zit? Als we dat al zouden willen dan brengen we dat geld zelf op. Ik snap dus niet zo goed waarom die club subsidie krijgt.
Maar misschien weet iemand hier of ze iets belangrijks bijdragen aan de samenleving, dat zou kunnen. Ik weet er te weinig over.


Ga er maar vanuit dat niemand het hier weet, vraag het liever maar aan die club in kwestie of betrokken subsidieverlener. Nogmaals, niemand hier weet exact wat de activiteiten zijn van deze stichting, maar laten zich vooral leiden door ultra-islamitisch.

Aït Ayt
06-07-10, 13:58
Op de website van Ar Rayaan is verder te lezen dat polygamie ook in het Westen een goed idee is, omdat er door het grote aantal homo's een vrouwenoverschot is.

werkelijk schandalig dat er van subsidiegeld zulke ultra-mega-orthodoxe-islamitische teksten worden geplaatst op een website.. :schreeuw:

tanger'73
06-07-10, 14:04
werkelijk schandalig dat er van subsidiegeld zulke ultra-mega-orthodoxe-islamitische teksten worden geplaatst op een website.. :schreeuw:


Bovendien zijn het teksten die door deze gasten niet zelf zijn geschreven, maar van elders zijn overgenomen (net als hier), om maatschappelijke discussie aan te zwengelen of zoiets? teksten die makkelijk weer verwijdert kunnen worden.

Aït Ayt
06-07-10, 14:07
Bovendien zijn het teksten die door deze gasten niet zelf zijn geschreven, maar van elders zijn overgenomen (net als hier), om maatschappelijke discussie aan te zwengelen of zoiets? teksten die makkelijk weer verwijdert kunnen worden.

maakt niet uit tanger.. het is en blijft onacceptabel.. dichtdraaien die geldkraan en zet gelijk die ultra-orthodoxe moslims het land uit.. wat denken ze wel zeg om subsidie aan te vragen..

tanger'73
06-07-10, 14:11
maakt niet uit tanger.. het is en blijft onacceptabel.. dichtdraaien die geldkraan en zet gelijk die ultra-orthodoxe moslims het land uit.. wat denken ze wel zeg om subsidie aan te vragen..


Precies en het bewijs daarvoor is een website, waar zo nu en dan teksten van elders geïmporteerd wordt. alsof de activiteiten van deze stichting louter het onderhouden van een website behelst.

Pizzaman
06-07-10, 15:36
Nou heb ik als varken even op die site rondgesnuffled, en ik zag er eigenlijk weinig ergs in.
Ja het is wel een reli-kliekje, maar zo zijn er zoveel. Moet je eens kijken wat de paus allemaal voor kul verkondigt.


Wel vind ik het flauwekul dat zij subsidie krijgen.
Indien er gesubsidieerd moet worden, stuur dat dan naar de scholen die de gastlessen in huren.
Dan kan men zelf kiezen hoe/wie/waar/wat.
Nu krijg je het effect dat die stichting gratis gastlessen kan geven dankzij de subsidie.
Leuk, maar in feite dus gesponsorde 'evangelisatie'. Belastingcfenten voor de kerk (of moskee).

Lijkt me niet de bedoeling in een seculiere staat.

Pizzaman
06-07-10, 15:44
BTW als er sprake is van haatzaaiende teksten, waarom vind ik die dan niet?
Ik schijn er toch goed in te (moeten) zijn...

Dus, Ait-Ait of Slinger, doe eens een linkje.
Moet trouwens zeggen, die site is echt sloom.
Misschien doe ik daarom ook niet erg m'n best.

Euh... @ Danablue, de kerk ontvangt ook subsidie.
Daar ben ik trouwens ook tegen - tenzij het subsidie betreft voor het onderhoud van historische gebouwen.
Dat vind ik nog wel iets hebben.

Aït Ayt
06-07-10, 17:32
Precies en het bewijs daarvoor is een website, waar zo nu en dan teksten van elders geïmporteerd wordt. alsof de activiteiten van deze stichting louter het onderhouden van een website behelst.

het is een storm in een glas water.. zelfs in komkommertijd moet er gezeurd worden op moslims..

tanger'73
06-07-10, 17:37
het is een storm in een glas water.. zelfs in komkommertijd moet er gezeurd worden op moslims..


Laat ze dan maar lekker zeuren,da's toch alles wat ze kunnen.

Slinger
06-07-10, 18:55
het is een storm in een glas water.. zelfs in komkommertijd moet er gezeurd worden op moslims..

Het is een principiële zaak!

Slinger
06-07-10, 19:09
Nou heb ik als varken even op die site rondgesnuffled, en ik zag er eigenlijk weinig ergs in.
Ja het is wel een reli-kliekje, maar zo zijn er zoveel. Moet je eens kijken wat de paus allemaal voor kul verkondigt.


Wel vind ik het flauwekul dat zij subsidie krijgen.
Indien er gesubsidieerd moet worden, stuur dat dan naar de scholen die de gastlessen in huren.
Dan kan men zelf kiezen hoe/wie/waar/wat.
Nu krijg je het effect dat die stichting gratis gastlessen kan geven dankzij de subsidie.
Leuk, maar in feite dus gesponsorde 'evangelisatie'. Belastingcfenten voor de kerk (of moskee).

Lijkt me niet de bedoeling in een seculiere staat.

In de 'vrijdagpreek' wordt gewoon gezegd dat Joden arrogant en hooghartig zijn, en dat ze daarom niet geloven. Dat komt dicht bij antisemitisme.

Ar Rayaan over arrogante en hooghartige Joden (http://www.arrayaan.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=576&Itemid=502)