PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Somali link' as 74 World Cup fans die in Uganda blasts



mark61
12-07-10, 14:31
Somali link' as 74 World Cup fans die in Uganda blasts

Page last updated at 13:02 GMT, Monday, 12 July 2010 14:02 UK

The death toll from twin blasts that hit the Ugandan capital as football fans gathered to watch the World Cup final has risen to 74, officials say.

Another 70 were injured in the explosions at a Kampala rugby club and an Ethiopian restaurant.

Police are investigating whether the blasts were suicide bombings, and blamed Somalia's al-Shabab militants.

Ugandan peacekeepers operate in Somalia, and al-Shabab has threatened to hit Kampala in the past.

About 5,000 African Union troops from Uganda and Burundi are based in Mogadishu to protect the fragile interim government.

The African Union Mission in Somalia (Amisom) force is engaged in frequent firefights with Islamist insurgents which control much of southern and central Somalia.

Both explosions caused death and injury, although many more people died at the crowded rugby club, where fans were watching the game on a large screen.

"These bombs were definitely targeting World Cup crowds," Insp Gen Kale Kayihura said, warning people to stay away from large crowds in the coming days.

The explosions ripped through the venues with about 10 minutes remaining in Sunday night's match. At both scenes chairs lay overturned, with blood and pieces of flesh on the floor.

One unnamed witness told the BBC how he was caught in the rugby club blast.

"I just heard the bomb. In fact, I was blacked out, I didn't know anything. I was just down on the grass, I didn't know anything until when I gained consciousness, then I started now, crawling, coming out."

Many - if not most - of those killed and injured were foreign nationals, with both venues popular destinations for expatriates living in Kampala.

One of the dead was an American, reported to be an aid worker from California. The nationalities of the people killed have not been released.

The crowd at the rugby club was usually a mix of Ugandans and foreigners, the police chief said.

There were reports that a severed head was found at one of the scenes, leading investigators to suggest that the attacks could have been the work of suicide bombers.

Insp Gen Kayihura said he believed Somalia's militant group al-Shabab could be behind Sunday evening's attacks.

In particular, the attack on the Ethiopian Village restaurant raised suspicions of al-Shabab involvement: Addis Ababa backs Somalia's government against the rebels.

Somali militants have been involved in terror attacks across East Africa in the past, but - if proven - this would be the first time the current group has struck outside Somalia.

But the BBC's Will Ross, in the Kenyan capital Nairobi, says there is no proof as yet that al-Shabab was involved. The blasts could be linked to next year's elections in Uganda, our correspondent adds.

In Mogadishu, a militant commander said he was "happy" with the attacks in Uganda.

However, Sheik Yusuf Sheik Issa refused to confirm or deny that al-Shabab was responsible.

He told the Associated Press news agency: "Uganda is one of our enemies. Whatever makes them cry, makes us happy. May Allah's anger be upon those who are against us."


Uganda's President Yoweri Museveni criticised the attackers and said his country would not "run away" from its commitments in Mogadishu.

"People who are watching football are not people who should be targeted. If they [attackers] want a fight, they should go and look for soldiers."

The African Union has said the attacks will not affect its summit, which is due to be held in Kampala later this month.

'Screaming and running'

At least three Americans, members of a Church group from Pennsylvania, were wounded at the Ethiopian restaurant.

One, Kris Sledge, 18, said from his hospital bed: "I remember blacking out, hearing people screaming and running."

Mr Sledge, of Selinsgrove, Pennsylvania, who had a bandaged leg and burns on his face, told AP: "I love the place here, but I'm wondering why this happened and who did this. At this point we're just glad to be alive."

US President Barack Obama said the explosions were "deplorable and cowardly".

Secretary of State Hillary Clinton said the US would work with the Ugandan government "to bring the perpetrators of this crime to justice".

The US embassy in Kampala has confirmed that one American was among the dead.

"The nationalities of all the fatalities will be released later," said police spokeswoman Judith Nabakooba.

Max Stirner
12-07-10, 14:35
T'is de schuld van het Westen, jeweettog ?

John2
12-07-10, 14:39
T'is de schuld van het Westen, jeweettog ?
Nee joh, uhhh ja joh want wij zijn vredig.:droef:heel vredig :droef:

Salahuddeenalkurdi
12-07-10, 15:33
Nee joh, uhhh ja joh want wij zijn vredig.:droef:heel vredig :droef:

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



Ja zo erg vredig en democratish dat jullie je verdorven democratie door de strot van Moslims willen douwen door het inhuren van soldaten uit Uganda, Burundi, Ethiopia en Kenya en elke vrijheid van de bevolking van Somalie die uit 100% Moslims bestaat(Behalve de paar afvalligen die voor het westen werken) te beperken en te bepalen. Maar gauw zullen ze worden verslagen want de Amison heeft nu nog maar paar straten in handen en Al Shabaab is 500 meter verwijderd van de Presidentiele paleis in Mogadishu die elke dag met raketten wordt bestoken. Probeer maar een hele volk te stoppen!



http://img594.imageshack.us/img594/2884/baydhabo1.jpg



http://img84.imageshack.us/img84/5962/13959715.jpg



http://img14.imageshack.us/img14/1111/71497394.jpg



http://img594.imageshack.us/img594/6857/37143364.jpg



http://img412.imageshack.us/img412/1415/53422092.jpg



http://img576.imageshack.us/img576/3204/52692822.jpg



http://alkataaib.ws/news/images/iskusoobax2/Kismayojpeg.jpeg



http://alkataaib.ws/news/images/iskusoobax2/kismayo1.jpeg



http://alkataaib.ws/news/images/iskusoobax2/Baydhabo%201.jpeg
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
12-07-10, 21:18
But the BBC's Will Ross, in the Kenyan capital Nairobi, says there is no proof as yet that al-Shabab was involved. The blasts could be linked to next year' "Uganda is one of our enemies. Whatever makes them cry, makes us happy. May Allah's anger be upon those who are against us."


Uganda's President Yoweri Museveni criticised the attackers and said his country would not "run away" from its commitments in Mogadishu.

"People who are watching football are not people who should be targeted. If they [attackers] want a fight, they should go and look for soldiers."

The African Union has said the attacks will not affect its summit, which is due to be held in Kampala later this month.

'Screaming and running'

At least three Americans, members of a Church group from Pennsylvania, were wounded at the Ethiopian restaurant.

One, Kris Sledge, 18, said from his hospital bed: "I remember blacking out, hearing people screaming and running."

Mr Sledge, of Selinsgrove, Pennsylvania, who had a bandaged leg and burns on his face, told AP: "I love the place here, but I'm wondering why this happened and who did this. At this point we're just glad to be alive."

US President Barack Obama said the explosions were "deplorable and cowardly".

Secretary of State Hillary Clinton said the US would work with the Ugandan government "to bring the perpetrators of this crime to justice".

The US embassy in Kampala has confirmed that one American was among the dead.

"The nationalities of all the fatalities will be released later," said police spokeswoman Judith Nabakooba.

Uitermate triest. Wat een ramp, Mark !

Stel je voor dat Belgische RK-jongeren hier komen om hun hoofd van hun romp af te laten blazen tijdens een potje voetbal ?En meteen 75 toeschouwers mee te nemen in den dood.



Afrika is een werelddeel in opkomst. Weten jullie wat ubuntu
betekent (Zuid-Afrikaans--> Buntu-taal)
Dat wens ik Afrika toe.




.

Eke
12-07-10, 21:35
*Ja zo erg vredig en democratish dat jullie je verdorven democratie door de strot van Moslims willen douwen door het inhuren van soldaten uit Uganda, Burundi, Ethiopia en Kenya en elke vrijheid van de bevolking van Somalie die uit 100% Moslims bestaat(Behalve de paar afvalligen die voor het westen werken) te beperken en te bepalen.





[/IMG]
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl



*Graag je bron, Salahuddeenalkurdi !Hoe weet je dat ?

Soldim
13-07-10, 05:52
Al Shabaab is 500 meter verwijderd van de Presidentiele paleis in Mogadishu die elke dag met raketten wordt bestoken. Probeer maar een hele volk te stoppen!


'Islam is peace'.

knuppeltje
13-07-10, 10:31
Maar gauw zullen ze worden verslagen want de Amison heeft nu nog maar paar straten in handen en Al Shabaab is 500 meter verwijderd van de Presidentiele paleis in Mogadishu die elke dag met raketten wordt bestoken. Probeer maar een hele volk te stoppen!

Ja, fantastisch hè?

Voortaan wel een beetje uit de zon blijven hoor.

fisherman1969
13-07-10, 19:50
Ja, fantastisch hè?

Voortaan wel een beetje uit de zon blijven hoor.
Geen probleem zo te zien als ik deze (heldinnen) bekijk ze hebben alvast hun standaard uitrusting aan tegen de koude zeker.
Geld voor eten is daar niet, wel voor wapens !
Hoe geindoctrineerd kan een mens worden vraag ik me af ??

Salahuddeenalkurdi
13-07-10, 20:22
Geen probleem zo te zien als ik deze (heldinnen) bekijk ze hebben alvast hun standaard uitrusting aan tegen de koude zeker.
Geld voor eten is daar niet, wel voor wapens !
Hoe geindoctrineerd kan een mens worden vraag ik me af ??
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Dat hoef je je niet af te vragen. Kijk maar eens in de spiegel dan zul je zien hoe gedoctorineerd een mens kan worden. Jullie worden van alle kanten gedoctorineerd maar jullie denken dat jullie zelf je leven in handen hebben. Jullie zijn maar een slaaf van de kapitalistische systeem, wiens god geld is en jullie zijn de werkmieren. Jullie denken en doen wat jullie meesters(Degene die de touwtjes in het westen in handen hebben/De Rijkste van de Rijksten b.v The Rothchild Family). Zij beheren jullie denkwijze doormiddel van hun "heilige middelen" de Media, de kranten, elke idioot die bereidt is om naar hun mond te praten voor wat kruimels van hun restjes, die jullie zonder uitzondering en zonder keuze doctorineren. Maar jullie weten het niet. Dus wacht want we zullen allemaal sterven en dan zullen we zien. En wij wachten met jullie!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Witte78
13-07-10, 20:44
Dat hoef je je niet af te vragen. Kijk maar eens in de spiegel dan zul je zien hoe gedoctorineerd een mens kan worden. Jullie worden van alle kanten gedoctorineerd maar jullie denken dat jullie zelf je leven in handen hebben. Jullie zijn maar een slaaf van de kapitalistische systeem, wiens god geld is en jullie zijn de werkmieren. Jullie denken en doen wat jullie meesters(Degene die de touwtjes in het westen in handen hebben/De Rijkste van de Rijksten b.v The Rothchild Family). Zij beheren jullie denkwijze doormiddel van hun "heilige middelen" de Media, de kranten, elke idioot die bereidt is om naar hun mond te praten voor wat kruimels van hun restjes, die jullie zonder uitzondering en zonder keuze doctorineren. Maar jullie weten het niet. Dus wacht want we zullen allemaal sterven en dan zullen we zien. En wij wachten met jullie!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Als slaaf krijg je wel een heel riant bestaan. 40 uur per week werken ipv 120 en alle primaire levensbehoeften zijn nagenoeg gegarandeerd. Ik teken er voor.

fisherman1969
13-07-10, 21:22
Als slaaf krijg je wel een heel riant bestaan. 40 uur per week werken ipv 120 en alle primaire levensbehoeften zijn nagenoeg gegarandeerd. Ik teken er voor.

Erger nog deze slaaf van het verdervelijke WESTEN is nu met pensioen ,waar ik makkelijk van rond kan komen.
Geen rijkeluis leven !maar wel een dak boven m,n hoofd en genoeg te eten en te drinken.
De laatse jaren heeft deze verdervelijke slaaf van het WESTEN bijna 350.000 euro gekost aan medische behandeling en daardoor leeft deze slaaf al ruim 10 jaar met kanker !
Maar ja in Somalie was ik natuurlijk nog beter af geweest onder het MOSLIM regime (had ik ten minste nog een !!!wat zeg ik wel vier vrouwen gehad ):fplet:
Nu niet een :aanwal:

fisherman1969
13-07-10, 21:28
Dat hoef je je niet af te vragen. Kijk maar eens in de spiegel dan zul je zien hoe gedoctorineerd een mens kan worden. Jullie worden van alle kanten gedoctorineerd maar jullie denken dat jullie zelf je leven in handen hebben. Jullie zijn maar een slaaf van de kapitalistische systeem, wiens god geld is en jullie zijn de werkmieren. Jullie denken en doen wat jullie meesters(Degene die de touwtjes in het westen in handen hebben/De Rijkste van de Rijksten b.v The Rothchild Family). Zij beheren jullie denkwijze doormiddel van hun "heilige middelen" de Media, de kranten, elke idioot die bereidt is om naar hun mond te praten voor wat kruimels van hun restjes, die jullie zonder uitzondering en zonder keuze doctorineren. Maar jullie weten het niet. Dus wacht want we zullen allemaal sterven en dan zullen we zien. En wij wachten met jullie!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Ik heb een kennis die is JEHOVA getuige , die praat net zo over het hiernamaals en zij ZIJ ALLEEN komen in het eeuwige paradijs terecht! :p
waarvan akte!

Eke
13-07-10, 21:54
Jullie zijn maar een slaaf van de kapitalistische systeem, wiens god geld is en jullie zijn de werkmieren.

Dus wacht want we zullen allemaal sterven en dan zullen we zien. En wij wachten met jullie!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Er bestaat geen samenleving waar ik als vrouw niet hoef te werken.

Er is zoveel kritiek op het kapitalistische systeem te horen geweest in de geschiedenis.....In het Westen.

Zelf ben ik voorstander van een heel simpel systeem. Geld uitlenen en lenen tegen kostprijs.(kosten van het bedrijf---goede salarissen voor goede en betrouwbare medewerkers en indekken risico's), en ruilhandel als dat zo uitkomt, maar ja, dat kun je geen belasting vragen om wegen te onderhouden en ziekenhuizen te bouwen e.d.

Wat is jouw systeem ? Hoe wil jij het doen ?



Yep. Het leven is eindig. Je wordt geboren en je gaat dood. Maar daar tussen is avontuur, Salahuddeenalkurdi ... :hihi:Elke dag nieuwe verrassingen. Afwasmachine begeeft het. Nu even een leuk forummoment, terwijl ik vroeg naar bed wilde gaan. Morgen wakker met minstens 12 muggenbulten.Die heb ik nl. al. Voor- en tegenspoed wisselen elkaar af.

Eke
13-07-10, 22:06
Erger nog deze slaaf van het verdervelijke WESTEN is nu met pensioen ,waar ik makkelijk van rond kan komen.
Geen rijkeluis leven !maar wel een dak boven m,n hoofd en genoeg te eten en te drinken.
De laatse jaren heeft deze verdervelijke slaaf van het WESTEN bijna 350.000 euro gekost aan medische behandeling en daardoor leeft deze slaaf al ruim 10 jaar met kanker !
Maar ja in Somalie was ik natuurlijk nog beter af geweest onder het MOSLIM regime (had ik ten minste nog een !!!wat zeg ik wel vier vrouwen gehad ):fplet:
Nu niet een :aanwal:


Fisherman,in Somalië had je een zwart lapje voor je oog gehad en mocht je onschuldige zeelieden de stuipen op het lijf jagen.

Hun zeeen zijn wel voor een groot deel leeggevist door industrieële boten. Ik vraag me af of dat door tekorten aan vis in de eigen regio gekomen is (grote bevolkingsdichtheid) dat vissers verder gingen vissen of puur om kapitalistische redenen. Weet jij dat, Salahuddeenalkurdi ?

Fisherman, vrouwen HEB je niet :) Welterusten, he ? Slaap je wel goed bij die hitte met een geteisterd lijf ?

fisherman1969
13-07-10, 22:45
:slaap::slaap:
Fisherman,in Somalië had je een zwart lapje voor je oog gehad en mocht je onschuldige zeelieden de stuipen op het lijf jagen.

Hun zeeen zijn wel voor een groot deel leeggevist door industrieële boten. Ik vraag me af of dat door tekorten aan vis in de eigen regio gekomen is (grote bevolkingsdichtheid) dat vissers verder gingen vissen of puur om kapitalistische redenen. Weet jij dat, Salahuddeenalkurdi ?

Fisherman, vrouwen HEB je niet :) Welterusten, he ? Slaap je wel goed bij die hitte met een geteisterd lijf ?

Zou best eens mogelijk kunnem zijn ,maar ikwoon daar nu eenmaal niet .
Boven dien ik ben nooit vissergeweest , en vraag me af welke industieele boten daar visten JAPPEN??
Ja helaas is het al weer 3 jaar geleden dat ik m,n vrindin verloor .
IK heb het wel slecht met die warmte , doorde c.m.l maar verder gaat het wel heb airco (maar die zet ik s,nachst uit elk voordeel heeft zijn nadeel nou van airco,s krijge je soms verkoudheid maar het meeste last is wel stijve nek en armen en benen die je onbedekt laat .
Jij ook wel te rusten en hoopdat je goede nachtrust hebt.
grtjs fisherman

BlackBox
13-07-10, 23:28
Afrika is een werelddeel in opkomst. Weten jullie wat ubuntu
betekent (Zuid-Afrikaans--> Buntu-taal)
Dat wens ik Afrika toe.
Nelson Mandela: http://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28philosophy%29

Linuxdistributie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29

BlackBox1
13-07-10, 23:42
Linuxdistributie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums
Sabily - Wikipedia, the free encyclopedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Sabily)

Sabily (http://www.sabily.org/website/)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Olive Yao
14-07-10, 00:08
Linuxdistributie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_...distributie%29 (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_%28Linuxdistributie%29)


Het Ministerie van Onderwijs en Wetenschap van Macedonië heeft het initiatief genomen om meer dan 180000 GNU/Linux desktops aan scholen te schenken en stimuleert ook elke student in het land om Ubuntu werkstations te gebruiken. [3]

Op 9 oktober 2008 werd bekend dat alle servers van de Wikimedia Foundation, de organisatie achter onder andere Wikipedia, gemigreerd zullen worden naar Ubuntu 8.04.

Opent perspectieven.

Hoeveel betalen nederlanse overheden (rijk, provincie, gemeente) jaarlijks aan microsoft?