PDA

Bekijk Volledige Versie : KNMI geeft opnieuw weeralarm af



Fatii1
14-07-10, 19:30
Uitgegeven: 14 juli 2010 17:45

Laatst gewijzigd: 14 juli 2010 19:15



AMSTERDAM - Het KNMI heeft woensdag aan het eind van de middag een weeralarm afgegeven voor de provincies Brabant, Limburg en Gelderland. Limburg werd woensdagavond getroffen door een hevig onweer.



In Maastricht viel een boom door de gevel van hotel Stay Okay aan de Maasboulevard, meldde de politie. Het is onbekend of daarbij gewonden zijn gevallen.



In Roermond waaide een grote boom om en raakte een gasleiding. De vierbaans N280 tussen Baexem en Roermond is bezaaid met takken. Automobilisten rijden er stapvoets.



De A73 tussen Maasbracht en Nijmegen was korte tijd in beide richtingen afgesloten, maakte de ANWB bekend. Ook de A2 in Zuid-Limburg was gestremd door de hoosbuien, aldus de brandweer.





Blikseminslag



De brandweer in Noord- en Midden-Limburg heeft woensdagavond na half zes groot alarm geslagen in verband met het noodweer.



Er bestaat een groot risico om door de bliksem getroffen te worden, waarschuwde de brandweer. Het risico op blikseminslag is vooral groot in het open veld, op of aan het water en in de buurt van hoge bomen.





Bomen



De epicentra van de storm lagen volgens de Zuid-Limburgse brandweer rond Maastricht en Sittard-Geleen. Vooral in die regio's zijn talloze bomen geknakt.



Reizigers met het openbaar vervoer moeten rekening houden met vertragingen door takken en bomen op de weg.



De brandweer in Limburg-Noord heeft vanmiddag crisisoverleg gevoerd over het extreme weer om zich goed voor te kunnen bereiden. De brandweer roept mensen op niet 112 te bellen, maar het niet spoedeisende nummer 0900-8844.





Nijmegen



De telefoon van de politie in Nijmegen staat woensdagavond roodgloeiend door de vele meldingen van stormschade. Dat meldde de politie. Ook de politie in Arnhem heeft het druk.



De meeste meldingen hebben betrekking op omgewaaide bomen. ''Er is vooralsnog geen sprake van ernstige incidenten'', aldus een politiewoordvoerder in Nijmegen. De politie verwijst veel meldingen door naar de brandweer.





Onweersbuien



Zware regen- en onweersbuien, die gepaard gaan met zeer zware windstoten, trekken vanavond over Brabant, Limburg en Gelderland naar het noordoosten van het land.



Bij deze buien zijn hagel en zeer zware windstoten mogelijk van 75 tot 100 km per uur, aldus het weerstation. In het noorden en noordoosten kunnen deze snelheden naar verwachting oplopen tot 100 tot 120 kilometer per uur.





Neerslag



Bovendien kan in korte tijd zeer veel neerslag vallen. De zware buien zullen rond middernacht het noordoosten van het land verlaten.



Ook de ANWB waarschuwt weggebruikers in het oosten van Brabant, Limburg en Gelderland rekening te houden met slechte weersomstandigheden. Rijkswaterstaat raadt weggebruikers aan tijdens de buien niet de weg op te gaan.



De A73 tussen Maasbracht en Nijmegen is in beide richtingen afgesloten, maakte de ANWB bekend.



© ANP





KNMI geeft opnieuw weeralarm af | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl (http://www.nu.nl/binnenland/2292839/knmi-geeft-opnieuw-weeralarm-af.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
14-07-10, 19:48
Ja Fatii1, dat weten we, dat de KNMI een weeralarm afgaf. Ga je er morgen weer een topic over openen?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Dit is Nederlandse nieuws hoor!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
14-07-10, 20:07
Dat is zo. Maar op nu.nl staat een heleboel nieuws, dat we op nvdd vanouds ook niet neerzetten. Misschien is dat anders op ansaar. En misschien kunnen we op nvdd inderdaad ook over het weer gaan praten.

Ok laten we het over het weer hebben, het waait hier hard, het onweert, duif vloog tegen huis en is nu mijn nieuw huisdier, het regent en voor zover het weer oet twente.:p

Fatii1
14-07-10, 20:17
Dat is zo. Maar op nu.nl staat een heleboel nieuws, dat we op nvdd vanouds ook niet neerzetten. Misschien is dat anders op ansaar. En misschien kunnen we op nvdd inderdaad ook over het weer gaan praten.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

NU.nl is gewoon een nieuwsbron.
Het weer staat overal in de kranten/internet!

Ik zie het probleem niet!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
14-07-10, 20:27
Ok laten we het over het weer hebben, het waait hier hard, het onweert, duif vloog tegen huis en is nu mijn nieuw huisdier, het regent en voor zover het weer oet twente.:p
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums


Takken liggen midden op de weg. Auto's kunnen er moeilijk langs..

Onze zonnewering is uit de muur geraakt!


Subhana'Allah
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
14-07-10, 21:07
Bedankt voor het delen van dit nieuws lieve Fatti! Ik kom nooit op nu.nl of telegraaf ofzo, dus vind het fijn om het hier terug te lezen. Onweer heeft inderdaad veel schade aangericht, alle lof zij Allah (swt). Prachtig hoe het weer zo kan veranderen in enkele uren, en hoe mensen er voor vluchten. Zo zien we weer, Allah (swt) heeft alles in Zijn hand mashaAllah. :sjans:

Geen dank lieve Oegti:hartje:

Inderdaad echt Masa'Allah !!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

*Mohammed
14-07-10, 21:23
Salaam aleikoem,

Iedere post kan als waardevol worden beschouwd.

Mensen informeren over naderend noodweer is in mijn optiek een goede daad.

Het is niet relevant of dit reeds kenbaar is gemaakt op site a of b. Dat stel jij (beste zuster) zelf ook.

Bedankt voor je bericht en inchAllah kun je ons de eerstvolgende keer weer informeren over het weer.

Salaam
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

N_admirable
14-07-10, 21:50
Daarentegen zijn we op nvdd vanouds niet geïnteresseerd in weerberichten.

Hou ze hier dus bij voorkeur weg.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Daar heb jij niets op te zeggen. Als deze soort topics je niet aanstaan, moet je er ook niet op klikken, mijn beste:vrede:.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fatii1
14-07-10, 22:38
Salaam aleikoem,



Iedere post kan als waardevol worden beschouwd.



Mensen informeren over naderend noodweer is in mijn optiek een goede daad.



Het is niet relevant of dit reeds kenbaar is gemaakt op site a of b. Dat stel jij (beste zuster) zelf ook.



Bedankt voor je bericht en inchAllah kun je ons de eerstvolgende keer wederom informeren over het weer.



Salaam

Komt goed!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
14-07-10, 22:44
Takken liggen midden op de weg. Auto's kunnen er moeilijk langs..

Onze zonnewering is uit de muur geraakt!


Subhana'Allah
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Hier bomen.

Eke
14-07-10, 23:00
Weer is een heel interessant onderwerp. Ik snap die KNMI-mensen wel..Een van hen is tornado-jager....super om z'n docu te zien die hij erover gemaakt heeft.
Zelf heb ik vandaag de zonnestand en het dak van ons huis bekeken.Voor optimaal zonne-energie-rendement zou het huis iets meer gedraaid moeten worden.En er zou geklokt moeten worden. Notities worden gemaakt.
Het blijft duuuuur, he, Danablue. Maar ik vind het zo'n leuk idee.Lekker uitproberen.

En de regen...eerlijk gezegd heb ik het opgevangen in een schaaltje. Zat heel weinig in...

De wind, daar kun je ook veel mee.Daar zit KRACHT in !!!!ook veel nadelen. Zonnewering uit de muur. Pfffff. heftig, Fatii..

Vind ik het leuk om over het dagelijkse weer te praten ? Weerpraatjes kunnen het cement zijn waarop de bouwstenen van goeie gesprekken gelegd kunnen worden.
Iedereen moet zelf maar z'n bouwstenen neerleggen. Misschien dat er wat mee gebeurt. misschien niet. Zo gaat het gewoon.

Dit wordt bijna filosofisch, gapen, gapen, gapen....... Welterusten veel verschillende prikkers :)