PDA

Bekijk Volledige Versie : NL-gemeenten: Geen interesse om voor 7 miljoen Marokkanen in de gaten te houden.



Ron Haleber
15-07-10, 10:11
'Marokkanengemeenten weigeren concrete doelen'





Gemeenten die subsidie krijgen om de criminaliteit, werkloosheid en schooluitval onder Marokkanen terug te dringen weigeren concrete doelen op papier te zetten.


Dat schrijft Trouw donderdag (http://www.trouw.nl/nieuws/nederland/article3128783.ece/_Marokkanengemeenten__weigeren_doelen_te_stellen.h tml). Demissionair minister voor Wonen, Wijken en Integratie Eimert van Middelkoop (ChristenUnie) neemt nu genoegen met de vage toezegging dat de gemeenten zorgen voor een 'dalende trend in de oververtegenwoordiging van Marokkaans-Nederlandse jongeren bij schooluitval, werkloosheid en criminaliteit'.

PvdA-Kamerlid Jeroen Dijsselbloem noemt het in de krant onacceptabel dat de gemeenten wel geld krijgen en geen doelen hoeven op te stellen. Volgens hem is zo niet te beoordelen of de extra inspanning zin heeft gehad.

Zeven miljoen euro

Bij elkaar is voor 22 gemeenten zeven miljoen euro vrijgemaakt om problemen met Marokkaanse jongeren aan te pakken. Veertien gemeenten weigeren duidelijke prestatieafspraken te maken. De helft van de gemeenten heeft volgens de krant ondanks het extra geld geen specifiek beleid voor de Marokkanen.
Het geld werd vrijgemaakt nadat het Rijk en de gemeenten vorig jaar juni een intentieverklaring tekenden. Daarin staat dat ze samenwerken bij het aanpakken van de problemen. In januari moesten de gemeenten hun plannen voor de komende jaren indienen en in april zouden prestatieafspraken worden gemaakt.
Maar 'ervaringen met eerdere subsidies en experimenten hebben geleerd dat men te vaak te ambitieuze verwachtingen heeft die in de praktijk niet worden gehaald', schrijft het ministerie voor Wonen, Wijken en Integratie in een rapport dat naar de Kamer is gestuurd.

Ron Haleber: echt ongelovelijk - ook Lod. Ascher - net op radio 1 - wil geen doelen zetten!

mark61
15-07-10, 10:16
Waarom is er speciaal 'Marokkanenbeleid'? Wat is dat voor flauwekul?

Ron Haleber
15-07-10, 11:10
Waarom is er speciaal 'Marokkanenbeleid'? Wat is dat voor flauwekul?

Ja, Nederlandse hutspot-liefhebber, jij wil alle allochtonen natuurlijk over een kam scheren... :fplet:

Gelukkig maakt onze overheid nog verschil! :fpotver:

mark61
15-07-10, 11:13
Ja, Nederlandse hutspot-liefhebber, jij wil alle allochtonen natuurlijk over een kam scheren... :fplet:

Gelukkig maakt onze overheid nog verschil! :fpotver:

Ik wil alle spijbelaars etc. over één kam scheren.

Waarom is dat gelukkig? Tis discriminatie, in feite. Segregationistisch, ook.

Ron Haleber
15-07-10, 11:20
Ik wil alle spijbelaars etc. over één kam scheren.

Waarom is dat gelukkig? Tis discriminatie, in feite. Segregationistisch, ook.

In Nederland wordt rekening gehouden met elke doelgroep
nav zijn specifieke handicap!
Erg verstandig gedifferentieerd beleid...!

Zowel Cohen als vd Laan deden het! :love:

Abu_Hurayrah
15-07-10, 11:30
Dit zou ik het Wilders-effect willen noemen. Door zijn uitvergroting van een specifieke etniciteit, voelt men zich verplicht om beleid naamsgewijs specifiek daarop toe te passen. Vanuit de overheid bezien, en de aard van het aan te pakken subject, is het onverstandig en dom om het aan één etniciteit vast te pinnen. Veel slimmer en effectiever is om te spreken van probleem wijken en zich op de gehele mengelmoes te richten, dan op één enkele etniciteit.

Ik sluit me dan ook aan bij mark61 en ben daarmee tegen de asociale aanpak zoals die hier geponeerd wordt.

Dat de gemeenten geen verantwoording willen afleggen is een logisch gevolg van het afstemmen van de noemer op een enkele etniciteit. Het algemeen belang gaat namelijk boven die van een enkele etnisch belang.

mark61
15-07-10, 11:45
In Nederland wordt rekening gehouden met elke doelgroep
nav zijn specifieke handicap!
Erg verstandig gedifferentieerd beleid...!

Zowel Cohen als vd Laan deden het! :love:

Zijn die 'specifieke handicaps' wetenschappelijk vastgesteld? Wat is er 'specifiek' aan schooluitval of werkloosheid? Welke wetenschapper heeft vastgesteld dat Marokkaans spijbelen anders moet worden aangepakt dan Afghaans spijbelen?

Wat is er verstandig aan precies? Wat heeft het opgeleverd dan?

De 'specifieke handicap' van Marokkanen lijkt me vooral dat ze speciale aandacht krijgen van de inboorlingen onder verwaarlozing van de rest. Selffulfilling prophecy. Als je het alleen over spijbelende Marokkanen hebt dan zijn Marokkanen ook ineens de enigen die spijbelen. Alternatively, als Hollanders toch ook blijken te spijbelen zijn er bij Marokkanen opeens 'cultuurspecifieke' redenen voor :moe:

Ron Haleber
15-07-10, 11:54
Zijn die 'specifieke handicaps' wetenschappelijk vastgesteld? Wat is er 'specifiek' aan schooluitval of werkloosheid? Welke wetenschapper heeft vastgesteld dat Marokkaans spijbelen anders moet worden aangepakt dan Afghaans spijbelen?

Wat is er verstandig aan precies? Wat heeft het opgeleverd dan?

De 'specifieke handicap' van Marokkanen lijkt me vooral dat ze speciale aandacht krijgen van de inboorlingen onder verwaarlozing van de rest. Selffulfilling prophecy. Als je het alleen over spijbelende Marokkanen hebt dan zijn Marokkanen ook ineens de enigen die spijbelen. Alternatively, als Hollanders toch ook blijken te spijbelen zijn er bij Marokkanen opeens 'cultuurspecifieke' redenen voor :moe:

Mark hou je niet van den domme! Jij hebt ons hier jarenlang het specifieke verschil tussen Turken en Marokkanen uitgelegd!

Dat vond ik erg relevant... Nu wil je er ineens niets meer van weten!:fplet:

mark61
15-07-10, 12:27
Mark hou je niet van den domme! Jij hebt ons hier jarenlang het specifieke verschil tussen Turken en Marokkanen uitgelegd!

Dat vond ik erg relevant... Nu wil je er ineens niets meer van weten!:fplet:

Ik heb nooit beweerd dat die specifieke verschillen (waar heb je het eigenlijk over? :hihi: ) tot verschillend beleid zouden moeten leiden bij zaken als schooluitval etc. Wat stel je je daar eigenlijk bij voor?

Ghuraba.
15-07-10, 12:58
Waauw.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
15-07-10, 13:46
Ja, Nederlandse hutspot-liefhebber, jij wil alle allochtonen natuurlijk over een kam scheren... :fplet:

Gelukkig maakt onze overheid nog verschil! :fpotver:

Ik wacht nog steeds op je antwoord.

Wanhopig aan het bedenken?