PDA

Bekijk Volledige Versie : Spanje: Marokko zet christenen uit



Pagina's : [1] 2

Fatii1
16-07-10, 11:43
Update: vrijdag 16 jul 2010, 08:39

Spanje heeft bij de Marokkaanse regering aan de bel getrokken over het uitzetten van christenen. Sinds maart dit jaar heeft Marokko 130 christenen het land uitgezet op beschulding van bekeringsdrift.

De krant El Pais (google-vertaling) schrijft dat de Spaanse ambassadeur in Marokko bij de regering in Rabat om opheldering heeft gevraagd. Spanje wil dat Marokko zich houdt aan de internationale verplichtingen op het gebied van godsdienstvrijheid.

Onder de uitgezette christenen zijn de zeven Nederlanders die in maart Marokko moesten verlaten. Ze bekommerden zich over kansarme kinderen in het weeshuis Village of Hope in het dorp Ain Leuh. Ook zouden ze de kinderen hebben willen bekeren tot het christendom, en dat is verboden in Marokko.

Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken protesteerde bij de Marokkaanse autoriteiten.


NOS Nieuws - Spanje: Marokko zet christenen uit (http://nos.nl/artikel/172351-spanje-marokko-zet-christenen-uit.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Soldim
16-07-10, 11:52
Sinds maart dit jaar heeft Marokko 130 christenen het land uitgezet op beschulding van bekeringsdrift.


Je kunt ze niet vertrouwen, die Christenen. Konden wij ze maar uitzetten :(

Oem Ibrahiem
16-07-10, 12:09
Waarlijk, Allah subhana wa ta'ala leidt wie Hij wilt, en doet dwalen wie Hij wilt. En er is niemand die daar de macht over heeft buiten Hem. Allahu akbar!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
16-07-10, 12:13
Waarlijk, Allah subhana wa ta'ala leidt wie Hij wilt, en doet dwalen wie Hij wilt. En er is niemand die daar de macht over heeft buiten Hem. Allahu akbar!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Blijkbaar heeft allah daar ook al niet veel over te zeggen.

Fatii1
16-07-10, 12:26
Blijkbaar heeft allah daar ook al niet veel over te zeggen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

:stoned:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
16-07-10, 12:31
Waarlijk, Allah subhana wa ta'ala leidt wie Hij wilt, en doet dwalen wie Hij wilt. En er is niemand die daar de macht over heeft buiten Hem. Allahu akbar!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Oem Ibrahim, betekent dit dat de staat zich er niet mee moet bemoeien ?

mark61
16-07-10, 12:52
Laat me raden; je ben een zestien-jarige gefrustreerde puistenkop die geen vriendinnetje kan krijgen....?

En tis niet eens een bellug. Zich verschuilen achter onze onschuldige zuiderburen :jammer:

Ghaniangirl
16-07-10, 14:27
Goed van ze want ik heb weleens eerder gezien dat ze bekeerd worden als christen op een filmpje
starfullah adiem!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
16-07-10, 14:52
Goed van ze want ik heb weleens eerder gezien dat ze bekeerd worden als christen op een filmpje
starfullah adiem!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ja ? En dan moet je eeuwig branden, GiGi ?

Zabimaru
16-07-10, 15:55
Je kan hier enkel voor zijn als je het dan ook normaal vindt dat imams het land uitgezet worden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

EnemyOfKuffars
16-07-10, 15:58
Je kan hier enkel voor zijn als je het dan ook normaal vindt dat imams het land uitgezet worden.



Een Kafir op een Islaamsite die zijn mening wilt uiten?
Word moslim of blijf weg van moslims.
Jij bent de Kafir die heeft gespot met Allah en zijn profeet.
Toon berouw!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
16-07-10, 16:04
Je kan hier enkel voor zijn als je het dan ook normaal vindt dat imams het land uitgezet worden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Het is NIET normaal dat imams het land worden uitgezet. Maar er kunnen, net zoals bij andere mensen, zoals bv christenen,atheisten, wel juridische redenen zijn om hiertoe over te gaan.

Eke
16-07-10, 16:10
Een Kafir op een Islaamsite die zijn mening wilt uiten?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Enemyofkuffars,

EOK ,

....Wat is volgens jou het verschil tussen Maroc.nl en Ansaar.nl ?

Soldim
16-07-10, 16:28
Een Kafir op een Islaamsite die zijn mening wilt uiten?
Word moslim of blijf weg van moslims.
Jij bent de Kafir die heeft gespot met Allah en zijn profeet.
Toon berouw!!


Tjonge, een Wilders-kloon -- zelfde soort ideeen en taal gebruik.

Zabimaru
16-07-10, 17:07
Eke lijkt me simpel, als je niet aanavard dat andere religies aanwezig zijn in jouw land kan je moeilijk het omgekeerde eisen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
16-07-10, 17:26
Een Kafir op een Islaamsite die zijn mening wilt uiten?
Word moslim of blijf weg van moslims.
Jij bent de Kafir die heeft gespot met Allah en zijn profeet.
Toon berouw!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Neem een pilletje zou ik zeggen.

PaRiSCaSa
16-07-10, 18:37
Moroccans do what they want in their own country!

Most European countries have recently taken discriminatory measures (laws!) against the Muslim community. Muslims in Europe don't even have the right to dress as they wish.

Oeil pour oeil, dent pour dent.

mark61
16-07-10, 18:40
Goed van ze want ik heb weleens eerder gezien dat ze bekeerd worden als christen op een filmpje
starfullah adiem!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat voor filmpje? Wie is 'ze'?

mark61
16-07-10, 18:42
Most European countries have recently taken discriminatory measures (laws!) against the Muslim community. Muslims in Europe don't even have the right to dress as they wish.

Leugenaar. Ben jij het imbeciele neefje van John2?

Aït Ayt
16-07-10, 20:27
Moroccans do what they want in their own country!



als je daar als moslim rondloopt met een lange baard en een lang gewaad loop je serieus risico om door de geheime dienst opgepakt te worden.. vind je dat marokko dit intolerante beleid zelf maar moet weten ?

Eke
16-07-10, 20:30
Eke lijkt me simpel, als je niet aanavard dat andere religies aanwezig zijn in jouw land kan je moeilijk het omgekeerde eisen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marokkaanse Christenen horen bij Marokko en Nederlandse Moslims horen bij Nederland. ***


Als Nederlander wil ik niet dat we andere landen gaan spiegelen. Laten we liever zelf nadenken en doen !


*** Alle Menschen werden Brueder ===== ====Alle Moslims zijn broeders.

Tot op bepaalde hoogte. Ik denk even aan die afschuwelijke aanslag vandaag in Iran in de Moskee vanuit Soennitische kant.

Eke
16-07-10, 20:36
Oeil pour oeil, dent pour dent.

Primitieve uitdrukking ;)



Most European countries have recently taken discriminatory measures (laws!) against the Muslim community. Muslims in Europe don't even have the right to dress as they wish.

:) Het is fijn om af te kunnen gaan op feiten : welke landen en welke maatregelen , PaRisCaSa?

Eke
16-07-10, 20:45
als je daar als moslim rondloopt met een lange baard en een lang gewaad loop je serieus risico om door de geheime dienst opgepakt te worden.. vind je dat marokko dit intolerante beleid zelf maar moet weten ?

Je voelt je nog verbonden,he, met Marokko. Dan is het moeilijker om je afzijdig te houden, Ait .

Het nadeel is dan wel weer, dat het land zich ook niet afzijdig van jou wil houden...Daar weet ik niet veel van. .....Komen een deel van de inkomsten van Marokko niet van emigranten ? Zoiets ? Nou ja...andere keer..ander topic.

N_admirable
16-07-10, 21:09
Blijkbaar heeft allah daar ook al niet veel over te zeggen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Spreek niet zo neerbuigend.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PaRiSCaSa
16-07-10, 21:34
als je daar als moslim rondloopt met een lange baard en een lang gewaad loop je serieus risico om door de geheime dienst opgepakt te worden.. vind je dat marokko dit intolerante beleid zelf maar moet weten ?

Which intolerance are you talking about? They expell the Evangelists and that's a good thing.

If you dont see the danger, I (and most Moroccans) see it.

Divide the folk and rule. Those peope are evil and that's what they are looking for: to divide us. Never forget the colonization!

PaRiSCaSa
16-07-10, 21:48
Primitieve uitdrukking ;)

Against primitive people, we have to adapt to them and also act as primitives ;)


Het is fijn om af te kunnen gaan op feiten : welke landen en welke maatregelen , PaRisCaSa?

Law? I let you guess.

To start with, France. And 90% of the Christians in Morocco are French.

Still, Christians can dress as they want in Morocco. In France, Muslim women are fined 150 EUR if they wear the niqab.

Human Rights countries. That's how they call themselves. :cola:

The_Grand_Wazoo
16-07-10, 22:24
Ronk ronk most european countries ... En waar komen wij mee aanzetten: een Europees land wat vers van de pers een wet aan zou kunnen gaan nemen (en het is vooralsnog onzeker dat die wet er nog echt van gaat komen). Je had ook nog zwitserland en het verbod op minaretten kunnen noemen. Maar ja, dan maak je je wel weer heel kwetsbaar, want tegen over dat ene verbod staan wel weer een legio islamitische landen waar je uberhaupt geen kerk mag bouwen, bij wet of in de praktijk. Enige motelijkeconclusie lijkt min dat iedere vorm van georganiseerde godsdienst achterlijkheid in stand houdt.

fisherman1969
16-07-10, 22:40
Marokkaanse Christenen horen bij Marokko en Nederlandse Moslims horen bij Nederland. ***


Als Nederlander wil ik niet dat we andere landen gaan spiegelen. Laten we liever zelf nadenken en doen !


*** Alle Menschen werden Brueder ===== ====Alle Moslims zijn broeders.

Tot op bepaalde hoogte. Ik denk even aan die afschuwelijke aanslag vandaag in Iran in de Moskee vanuit Soennitische kant.

Ja als alle Moslims er net zoals jij over dachten , dan zag de wereld er heel wat beter uit .
Ik heb dat tragische voorval ook al aangehaald in een andere topic .
Nogmaals vraag ik me af hoe is het mogelijk dat MOSLIMS zijn die elkaar zo erg haten dat ze zelfs aanslagen plegen op geloofsgenoten die aan het bidden zijn ??? ik kan dit niet begrijpen vreselijk hoe diep moet je zinken om zoiets te doen??:aanwal:
En dan zijn er ook nog posters die dit verdedigen ook !
Ik bedoel het opzettelijk met voorbedachte raden vermoorden van MENSEN .

Eke
16-07-10, 23:04
1)Against primitive people, we have to adapt to them and also act as primitives ;)




2)Still, Christians can dress as they want in Morocco. In France, Muslim women are fined 150 EUR if they wear the niqab.

:



1) voor wie moet dat dan :hihi:

2) Die (eventuele ?) kleding-wet. Maar ik wil weten welke Europese landen de fout ingaan en wat ze dan concreet doen.The-Grand-Wazoo friste m'n geheugen wat op mbt. Zwitserland. Maar volgens mij komt daar geen minaretten-wet. Is afgeblazen, dacht ik.

Eke
16-07-10, 23:12
Nogmaals vraag ik me af hoe is het mogelijk dat MOSLIMS zijn die elkaar zo erg haten dat ze zelfs aanslagen plegen op geloofsgenoten die aan het bidden zijn ??? .[/B]

Breek me de bek niet open over geloofstwisten.....

Op de achtergrond heb ik trouwens Ned 2 aanstaan. 3e. Symfonie van Mahler.
Iets voor jou ? Als je niet kunt slapen. Het duurt nog tot 0.40 uur.


Weltrusten , Fisherman!

sidi bibi
17-07-10, 01:33
Marokkaanse Christenen horen bij Marokko


Dit zijn geen Marokkaanse christenen, ze waren afkomstig uit de VS en Nederland oa. Wanneer ze zich in Marokko vestigen krijgen ze een " Carte de Sejour ", op de kaart die je krijgt staat vermeld " Visiteur ". Die verblijfstatus kan zo weer ingetrokken worden. Nederlanders moeten elk jaar verlengen, hoop poespas elke keer weer met overlegging van bankconto van de Marokkaanse bankrekening die verplicht is. Je hebt verder weinig rechten, mag je alleen in urbaan gebied vestigen, mag niet aan politiek doen of aan aktiviteiten deelnemen, je mag niet zelfstandig iets ondernemen tenzij met een Marokkaanse parternair, mag niet samenwonen of huwen tenzij je moslim wordt, dit laatste alleen voor mannen. Je mag weer wel al je geld wat je geinvesteerd hebt weer mee terug nemen sinds een paar jaar, dat gaat voor Marokkanen weer lastiger.
Overigens is alles te omzeilen in de paranoia rechtstaat.

Ashaam
17-07-10, 01:36
Het is heel simpel bekeren is terugkeren! Niet meer en niet minder.

sidi bibi
17-07-10, 01:52
[QUOTE=sidi bibi;4397504.[/QUOTE]

Je kunt het je niet voorstellen hoe ze hier aan het janken slaan op de Marokkaanse tv als je in Nederland dezelfde regels gaat handhaven, bv een Marokkaan die in Den Haag een Marokkaans restaurant wel openen en daarvoor eerst een nederlandse participant moeten zoeken.
Heb hier bv al enkele keren zo'n documentaire gezien hoe slecht Marokkaanse sezoenarbeiders in Spanje behandeld worden. Nou neem ik best aan dat het naar Europese maatstaven niet helemaal fair zal zijn. Nog nooit heb ik op de Marokkaanse tv gezien hoe ronselarbieders, daar komt het vaak op neer, in eigen land behandeld worden, ik kan je vertellen dat dat practisch slavernij is. Die werken hier per dag voor hetzelfde salaris wat die Marokkaanse seizoenarbeider in Spanje per uur krijgt.

sidi bibi
17-07-10, 01:54
Het is heel simpel bekeren is terugkeren! Niet meer en niet minder.

War een krankzinnigen zitten er tegenwoordig op het forum, kan er geen forumpsychiater aangesteld worden ?

Ashaam
17-07-10, 02:45
War een krankzinnigen zitten er tegenwoordig op het forum, kan er geen forumpsychiater aangesteld worden ? Want jij bezit de waarheid en alles wat tegen die waarheid gaat is abnormaal?

Eke
17-07-10, 07:51
Want jij bezit de waarheid en alles wat tegen die waarheid gaat is abnormaal?
Ashaam, geldt deze regel dan ook volgens jou in Nederland ? Bekeren is terugkeren ..ik neem aan naar het land van herkomst ?

Eke
17-07-10, 07:59
Nederlanders moeten elk jaar verlengen, hoop poespas elke keer weer met overlegging van bankconto van de Marokkaanse bankrekening die verplicht is.

Je hebt verder weinig rechten, mag je alleen in urbaan gebied vestigen, mag niet aan politiek doen of aan aktiviteiten deelnemen,

je mag niet zelfstandig iets ondernemen tenzij met een Marokkaanse parternair,

mag niet samenwonen of huwen tenzij je moslim wordt, dit laatste alleen voor mannen.

Je mag weer wel al je geld wat je geinvesteerd hebt weer mee terug nemen sinds een paar jaar, dat gaat voor Marokkanen weer lastiger.


Overigens is alles te omzeilen in de paranoia rechtstaat.

Daar komt dus nu ook nog bij : je mag niet praten over je geloof. Stel dat iemand zich er verder in wil verdiepen....

Overigens, ik heb hier op Maroc.nl het idee gekregen dat op de Koranscholen ook de inhoud van de Bijbel behandeld wordt....
Maar ja, dat's toch iets anders dan over het Geloof vertellen.

Alles te omzeilen,he. Met andere regels er tegenover te stellen of met pecunia/doekoe ?

knuppeltje
17-07-10, 08:39
Een Kafir op een Islaamsite die zijn mening wilt uiten?
Word moslim of blijf weg van moslims.
Jij bent de Kafir die heeft gespot met Allah en zijn profeet.
Toon berouw!!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aldus een totaal geschifte fundy die hier even komt bewijzen dat zijn/haar lobotomie finaal mislukt is.

knuppeltje
17-07-10, 08:42
Spreek niet zo neerbuigend.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Was gezien de feiten anders niet meer dan een terechte constatering.

knuppeltje
17-07-10, 08:43
Want jij bezit de waarheid en alles wat tegen die waarheid gaat is abnormaal?

Aan het soliciteren? :)

sidi bibi
17-07-10, 09:37
Aan het soliciteren? :)

En dan te bedenken dat ik mijn pc in een hoekje van de woonkamer heb met bijna wel altijd mensen van hier erbij die een aardige beeldvorming krijgen over de Marokkanen verblijvend in het buitenland.
Of we geen psychiatrische inrichtingen hebben in Nederland was gisteravond een opmerking, of dat soort kan beter in Nederland blijven.

mark61
17-07-10, 09:41
Never forget the colonization!

Die is bij jou uitstekend geslaagd. Perfecte Franse assimilado. Hoef je niet voor naar Marokko. Dat trouwens ook nog steeds geassimileerd is.

mark61
17-07-10, 09:44
Against primitive people, we have to adapt to them and also act as primitives ;)



Law? I let you guess.

To start with, France. And 90% of the Christians in Morocco are French.

Still, Christians can dress as they want in Morocco. In France, Muslim women are fined 150 EUR if they wear the niqab.

Human Rights countries. That's how they call themselves. :cola:

Most European countries...

Dus vertel. Engeland? Ierland? Zweden? Estland? Slowakije? Andorra? Nederland? Duitsland? Hongarije? Portugal? Griekenland? Albanië? Italië? Slovenië? Noorwegen?

sidi bibi
17-07-10, 10:04
Daar komt dus nu ook nog bij : je mag niet praten over je geloof. Stel dat iemand zich er verder in wil verdiepen....

Overigens, ik heb hier op Maroc.nl het idee gekregen dat op de Koranscholen ook de inhoud van de Bijbel behandeld wordt....
Maar ja, dat's toch iets anders dan over het Geloof vertellen.

Alles te omzeilen,he. Met andere regels er tegenover te stellen of met pecunia/doekoe ?

Dat valt mee, af en toe zijn er best wel discussies. Dat gaat op een beschaafde manier. De mensen in mijn omgeving zijn ontzettend vriendelijk, draai hier hetzelfde mee als in Nederland. Die discussies gaan eigenlijk ook zelden over het geloof, gaat meestal over actualiteiten, verschillen in inzichten in een seculiere of theocratische leefomgeving. De Pouvoir is verder niet erg populair in Marokko.

Voor het laatste, veel gaat hier in de tertiëre sector, dat gaat prima als het kleinschalig is. Aan corruptie of kadootjes hen ik nooit meegedaan, dat is ook aan het verdwijnen.
Een van mijn half-Marokkaanse kleindochters is nu bezig haar paspoort aan te vragen, kan hier dan officieel verder onder haar naam. Volgens de Marokkaanse wetgeving is zij Marokkaans en dan komt hier zelfs de waanzin bij kijken, dat geld alleen omdat haar vader Marokkaan is, wsa haar moeder dat dan is het haast onmogelijk.

knuppeltje
17-07-10, 10:34
Of we geen psychiatrische inrichtingen hebben in Nederland was gisteravond een opmerking, of dat soort kan beter in Nederland blijven.

Jawel, dit.

Alleen dreigen de gekken hier, net als in Allen Poe's boek gebeurde, de hele tent over te nemen.

Maar als we die zotten netjes verpakken, een flinke korting geven, en ook nog wat bijdragen aan de opvang, valt er dan niet te praten? :)

PaRiSCaSa
17-07-10, 12:18
Nogmaals vraag ik me af hoe is het mogelijk dat MOSLIMS zijn die elkaar zo erg haten dat ze zelfs aanslagen plegen op geloofsgenoten die aan het bidden zijn ??? ik kan dit niet begrijpen vreselijk hoe diep moet je zinken om zoiets te doen??:aanwal:


Did you ask yourself the same thing when a few years back Catholics and Protestants were killing each other in Northern Ireland?

Still today, Belfast is divided into Catholic and Protestant "districts" as they hate each other.

Are you aware of what happened last week in Belfast between both communities? Have a look at the news then.

Conclusion: instead of pointing the finger at Muslims (as usual), mind your own business and your own folk. You still have a long way to go.

Thank you.

sidi bibi
17-07-10, 12:35
Een van mijn half-Marokkaanse kleindochters is nu bezig haar paspoort aan te vragen, kan hier dan officieel verder onder haar naam. Volgens de Marokkaanse wetgeving is zij Marokkaans en dan komt hier zelfs de waanzin bij kijken, dat geld alleen omdat haar vader Marokkaan is, wsa haar moeder dat dan is het haast onmogelijk.

Deze zinloosheid van conflicterende wetgevingen gaan in de toekomst steeds meer een rol spelen door steeds meer gemengde huwelijken.
Ik als aroumi mag hier niks zelfstandig ondernemen, doe dat toch via de omweg omdat Marokkanen in het buitenland ten eeuwige dagen Marokkaans onderdaan zijn.
Maar bij zo'n familieverbandje komt nog veel meer kijken.
Die kleindochter van mij is geen moslima, woont samen. Die komt bij mij op vakantie met haar vriend en slaapt bij mij in huis. Volgens de Marokkaanse wet zou zij het huis uitgesleurd dienen te worden en strafrechterlijk vervolgd. Op basis dat zij Marokkaans onderdaan is, elke Marokkaan die geboren wordt is per definitie moslim en zij pleegt onwettelijke handelingen op basis van dat een moslima niet met een niet-moslim mag trouwen laat staan samenleven.
Dit zie je overal al gebeuren, tegenover mij woont iemand met Duitse relaties, ook allemaal meiden in het nageslacht, komen hier met hun blonde Duitse vrienden. De impact die dat geeft hier in het traditionene dorp.
Zij komt hier midden in de ramadan periode, ik doe overigens gewoon mee, maar zij wil in Agadir overdag een hapje eten in een restaurant, ik geef je op een briefje dat aan haar niet geserveerd wordt en haar vriend wel. En dat alleen op uiterlijk.
En zo zijn er nog veel meer gevallen van conflicterende wetgeving te benoemen. Universele rechten van de mens, de Arabische versie, oeverloze discussies.
Je zou maar bij handhaving werken hier. Wat wil je als overheid, isoleren of coexistentie.

sidi bibi
17-07-10, 12:44
Jawel, dit.

Alleen dreigen de gekken hier, net als in Allen Poe's boek gebeurde, de hele tent over te nemen.

Maar als we die zotten netjes verpakken, een flinke korting geven, en ook nog wat bijdragen aan de opvang, valt er dan niet te praten? :)

Dat wordt het derde boek op de lijst als ik weer naar nl ga. Handig dit forum.

H.P.Pas
17-07-10, 13:28
Dat wordt het derde boek op de lijst als ik weer naar nl ga. Handig dit forum.

Het is geen boek maar een kort verhaal.
De complete tekst (http://poestories.com/text.php?file=systemoftarr)staat hier; dit forum is nog handiger dan je denkt.

Ashaam
17-07-10, 13:37
Ashaam, geldt deze regel dan ook volgens jou in Nederland ? Bekeren is terugkeren ..ik neem aan naar het land van herkomst ? Ik kan je tien redenen geven waarom dat een valse analogie is, maar eentje is genoeg. De meeste mensen die het bericht over de Islam verkondigen aan hun medemensen zijn hier geboren in Nederland of hebben de Nederlandse natioanilteit, naar waar ga je ze sturen naar een land waar ze een ouderlijke vakantiehuis hebben?

Eke
17-07-10, 15:59
Ik kan je tien redenen geven waarom dat een valse analogie is, maar eentje is genoeg. De meeste mensen die het bericht over de Islam verkondigen aan hun medemensen zijn hier geboren in Nederland of hebben de Nederlandse natioanilteit, naar waar ga je ze sturen naar een land waar ze een ouderlijke vakantiehuis hebben?

Ashaam, ik dacht niet aan de moslim Nederlander, maar aan de buitenlandse moslimpredikers die hier ingevlogen worden......:)

Voor mij is het positief om met elkaar over je (verschillende) Geloof te praten.... Het brengt je een moment dichter bij God.

Eke
17-07-10, 16:23
Deze zinloosheid van conflicterende wetgevingen gaan in de toekomst steeds meer een rol spelen door steeds meer gemengde huwelijken.
Ik als aroumi mag hier niks zelfstandig ondernemen, doe dat toch via de omweg omdat Marokkanen in het buitenland ten eeuwige dagen Marokkaans onderdaan zijn.
Maar bij zo'n familieverbandje komt nog veel meer kijken.
Die kleindochter van mij is geen moslima, woont samen. Die komt bij mij op vakantie met haar vriend en slaapt bij mij in huis. Volgens de Marokkaanse wet zou zij het huis uitgesleurd dienen te worden en strafrechterlijk vervolgd. Op basis dat zij Marokkaans onderdaan is, elke Marokkaan die geboren wordt is per definitie moslim en zij pleegt onwettelijke handelingen op basis van dat een moslima niet met een niet-moslim mag trouwen laat staan samenleven.
Dit zie je overal al gebeuren, tegenover mij woont iemand met Duitse relaties, ook allemaal meiden in het nageslacht, komen hier met hun blonde Duitse vrienden. De impact die dat geeft hier in het traditionene dorp.
Zij komt hier midden in de ramadan periode, ik doe overigens gewoon mee, maar zij wil in Agadir overdag een hapje eten in een restaurant, ik geef je op een briefje dat aan haar niet geserveerd wordt en haar vriend wel. En dat alleen op uiterlijk.
En zo zijn er nog veel meer gevallen van conflicterende wetgeving te benoemen. Universele rechten van de mens, de Arabische versie, oeverloze discussies.
Je zou maar bij handhaving werken hier. Wat wil je als overheid, isoleren of coexistentie.

Dat geeft zeker beroering in het dorp ! Maar de bevolking blijft vriendelijk, begrijp ik. Zolang het om buitenstaanders gaat...

Je kleindochter wordt, behalve geen maaltijd tijdens ramadan, geen strobreed in de weg gelegd ook al gedraagt zij zich onwettelijk ?
Je bent nooit bang dat een nieuwe diender zo fanatiek is dat hij je huis in wil ?

Eke
17-07-10, 16:26
Dat valt mee, af en toe zijn er best wel discussies. Dat gaat op een beschaafde manier. De mensen in mijn omgeving zijn ontzettend vriendelijk, draai hier hetzelfde mee als in Nederland. Die discussies gaan eigenlijk ook zelden over het geloof, gaat meestal over actualiteiten, verschillen in inzichten in een seculiere of theocratische leefomgeving. De Pouvoir is verder niet erg populair in Marokko.

Voor het laatste, veel gaat hier in de tertiëre sector, dat gaat prima als het kleinschalig is. Aan corruptie of kadootjes hen ik nooit meegedaan, dat is ook aan het verdwijnen.
Een van mijn half-Marokkaanse kleindochters is nu bezig haar paspoort aan te vragen, kan hier dan officieel verder onder haar naam. Volgens de Marokkaanse wetgeving is zij Marokkaans en dan komt hier zelfs de waanzin bij kijken, dat geld alleen omdat haar vader Marokkaan is, wsa haar moeder dat dan is het haast onmogelijk.

Sidi Bibi, het is trouwens hartstikke leuk om je verhalen te lezen hier :)

knuppeltje
17-07-10, 17:18
Het is geen boek maar een kort verhaal.
De complete tekst (http://poestories.com/text.php?file=systemoftarr)staat hier; dit forum is nog handiger dan je denkt.

Het is al meer dan 25 jaar dat ik het gelezen heb. In mijn herinnering was het een boek. Maar het was dus een verhaal uit een boek met verhalen van hem.
Maar laat dat Sidi niet in de weg staan om toch dat boek te lezen.

Aboe Safiyyah
17-07-10, 18:03
Maa shaa'Allaah, moge Allaah hen belonen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
17-07-10, 18:34
Maa shaa'Allaah, moge Allaah hen belonen!
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je bent het niet eens met veel van wat hier gezegd wordt ?
Dan is de tijdelijke fusie tussen Maroc.nl en Ansaar.nl voor jou een lastige opgave ?

Eerlijk gezegd ben ik altijd wel geinteresseerd hoe andere mensen het doen. Hun leven leiden.

Zou je misschien voor mij naar het buschauffeurtopic willen surfen, want daar heb ik een vraag staan over de niqaab.
Heel misschien dat jij die kan beantwoorden ????
Nog een vraag. Hoort een niqaab dragen bij een van de vormen van het Salafisme ? En welke geloofsrichting daarbinnen dan.....?

sidi bibi
17-07-10, 18:36
Dat geeft zeker beroering in het dorp ! Maar de bevolking blijft vriendelijk, begrijp ik. Zolang het om buitenstaanders gaat...

Je kleindochter wordt, behalve geen maaltijd tijdens ramadan, geen strobreed in de weg gelegd ook al gedraagt zij zich onwettelijk ?
Je bent nooit bang dat een nieuwe diender zo fanatiek is dat hij je huis in wil ?

Die wettelijke bepalingen moet je niet al te strikt nemen, als je dat gaat doen komt er helemaal niemand meer uit. Het leven is een milde vorm van anarchie, zoiets, zie je ook terug in het verkeer, iedereen doet maar wat, ga er maar niet van uit dat rechts voorrang heeft. Geeft ook weer veel vrijheden, je sloopt een auto voor de deur, legt een plantsoenetje aan aan de overkant van de weg waar eerst alleen rotzooi lag enz. Iedereen vindt alles best.
Niemand legt je iets in de weg, denk ook dat dat aan jezelf ligt, leef eenvoudig, stoor niemand, doe aan alle gedenk- en feestdagen mee. Vind het ook fijn dat hier nooit grove taal gebruikt wordt, ook nooit die dubbelzinnige schunnigheid die je op de NL-tv nogal eens ziet.
Al met al valt het best wel mee, zeggen veel toeristen ook, is totaal anders als ze verwacht hadden.
Mijn kleindochter wordt niks in de weg gelegd, is al even niet geweest en jongerevrouwen vragen geregelt wanneer ze weer komt.

Abu_Hurayrah
17-07-10, 19:05
Marokko past waarschijnlijk bij het tegengaan van proselitisme de Maliki madhab toe.

Kan iemand daar mee over zeggen/citeren?

Ashaam
17-07-10, 21:07
Ashaam, ik dacht niet aan de moslim Nederlander, maar aan de buitenlandse moslimpredikers die hier ingevlogen worden......:)

Voor mij is het positief om met elkaar over je (verschillende) Geloof te praten.... Het brengt je een moment dichter bij God. Die Moslimpredikers geven les aan de Nederlandse Moslims, die op hun beurt de tableegh doen tegenover hun non Moslim medemensen :)

Eke
17-07-10, 22:03
Die Moslimpredikers geven les aan de Nederlandse Moslims, die op hun beurt de tableegh doen tegenover hun non Moslim medemensen :)

Waarom heb je les van buitenlanders nodig ? Zijn hier geen goede imams ?

Aboe Safiyyah
18-07-10, 14:02
Je bent het niet eens met veel van wat hier gezegd wordt

Dit is een discussie-platform.



Dan is de tijdelijke fusie tussen Maroc.nl en Ansaar.nl voor jou een lastige opgave ?


Geen last van.


Eerlijk gezegd ben ik altijd wel geinteresseerd hoe andere mensen het doen. Hun leven leiden.

Positieve instelling.


Zou je misschien voor mij naar het buschauffeurtopic willen surfen, want daar heb ik een vraag staan over de niqaab.

met de wil van Allaah


Heel misschien dat jij die kan beantwoorden ????

Allaah weet het beste, als ik in staat ben.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

3lmu Noer Kennis is Licht
18-07-10, 16:49
Waarom heb je les van buitenlanders nodig ? Zijn hier geen goede imams ?

De Islamitische geleerden zeggen, adviseren en onderwijzen dat het tot de goedgunstigheden van het op doen van kennis van de religie is, dat diegene geleid wordt naar een geleerde die Arabisch spreekt en uit de Arabische landen komt. Daar komt bij dat de kennis gewaardeerdere benadering krijgt naarmate de toename in leeftijd van de geestelijke. Wat overigens het respect voor ouderen in de hand speelt.

Wallahu a'lem

Wa salam

ibntashafin2009
18-07-10, 23:48
assalamo alykom,

ik wil gewoon aantal feiten meedelen ivm dit nieuws...in marokko hebben zowel christenen en joden altijd van hun vrijheid van godsdienst genoten...de joden zijn de beste voorbeeld hiervan... ze hebben zelfs hun onafhankelijk rechtbanken in Marokko...etc. MAAR het nieuws is puur propaganda die af en toe wordt opnieuw gepubliceerd om iets te bewijzen dat niet waar is. deze personen die het land werden uitgezet zijn geen onschuldige mensen. maar het zijn mensen die voor de rekening van verschillende organisaties werken. één van hun doelen is om weeskinderen naar het buitenland te smokkelen, arme marokkanen te bekeren.. trouwens deze verdachte organisaties zijn niet enkel actief in marokko maar ook in algerije, tunisië en in de arabische landen in het algemeen.
dit is niet nieuw natuurlijk.. alleen de laatste tijd is men intensief bezig meer dan de voorgaande jaren. er zijn heel veel weeskinderen naar europa gesmokkeld.

gelijkaardige organisaties hebben ook heel veel kinderen naar het buitenland gesmokkeld na de aarbeving van Haïti ( het waren zogezegd ook liefdadigheid organisaties)

Eke
19-07-10, 08:20
met de wil van Allaah



Allaah weet het beste, als ik in staat ben.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Het is een ingewikkelde materie,he, Aboe :) Nou, ik hoop dan dat je een keer de geest zult krijgen.
Jullie Profeet is trouwens een voorstander van kennis opdoen, zowel geestelijke kennis, als die uit de huidige wetenschap en van de wereld om ons heen....
Vriendelijke groeten, Eke

Eke
19-07-10, 08:30
De Islamitische geleerden zeggen, adviseren en onderwijzen dat het tot de goedgunstigheden van het op doen van kennis van de religie is, dat diegene geleid wordt naar een geleerde die Arabisch spreekt en uit de Arabische landen komt. Daar komt bij dat de kennis gewaardeerdere benadering krijgt naarmate de toename in leeftijd van de geestelijke. Wat overigens het respect voor ouderen in de hand speelt.

Wallahu a'lem

Wa salam

Goedemorgen

Die Islamitische geleerden spreken dan ook zelf Arabisch,he ?

Hoe oud is deze gewoonte al ? Die stamt uit de tijd dat de Arabieren in vergelijking tot hun buurlanden veel verder ontwikkeld waren ?


Maar Farsi dan, schiet me nu te binnen ?

Neem een ingevlogen prediker als Yasin Khalid. Die spreekt toch Amerikaans Engels ?(New Yorker)

Respekt voor de kennis en levenservaring van ouderen is zinnig.:hihi: (zegt dit knarretje)

Gruess Gott !

(ik kan de puntjes op de u niet zo snel tevoorschijn toveren---eigenlijk is het Gruss Gott.Met puntjes dan. Deze groet hoorde ik voor het eerst tijdens een bergwandeling in de Alpen. Leuk en mooi.)

Eke
19-07-10, 08:33
assalamo alykom,

ik wil gewoon aantal feiten meedelen ivm dit nieuws...in marokko hebben zowel christenen en joden altijd van hun vrijheid van godsdienst genoten...de joden zijn de beste voorbeeld hiervan... ze hebben zelfs hun onafhankelijk rechtbanken in Marokko...etc. MAAR het nieuws is puur propaganda die af en toe wordt opnieuw gepubliceerd om iets te bewijzen dat niet waar is. deze personen die het land werden uitgezet zijn geen onschuldige mensen. maar het zijn mensen die voor de rekening van verschillende organisaties werken. één van hun doelen is om weeskinderen naar het buitenland te smokkelen, arme marokkanen te bekeren.. trouwens deze verdachte organisaties zijn niet enkel actief in marokko maar ook in algerije, tunisië en in de arabische landen in het algemeen.
dit is niet nieuw natuurlijk.. alleen de laatste tijd is men intensief bezig meer dan de voorgaande jaren. er zijn heel veel weeskinderen naar europa gesmokkeld.

gelijkaardige organisaties hebben ook heel veel kinderen naar het buitenland gesmokkeld na de aarbeving van Haïti ( het waren zogezegd ook liefdadigheid organisaties)

Hoi Junior Member :) Kun je bronnen over de situatie in Marokko noemen waaraan ik jouw feiten kan staven ? Dit is een goede gewoonte op Maroc.nl

Eke
19-07-10, 08:46
Die wettelijke bepalingen moet je niet al te strikt nemen, als je dat gaat doen komt er helemaal niemand meer uit. Het leven is een milde vorm van anarchie, zoiets, zie je ook terug in het verkeer, iedereen doet maar wat, ga er maar niet van uit dat rechts voorrang heeft. Geeft ook weer veel vrijheden, je sloopt een auto voor de deur, legt een plantsoenetje aan aan de overkant van de weg waar eerst alleen rotzooi lag enz. Iedereen vindt alles best.
Niemand legt je iets in de weg, denk ook dat dat aan jezelf ligt, leef eenvoudig, stoor niemand, doe aan alle gedenk- en feestdagen mee. Vind het ook fijn dat hier nooit grove taal gebruikt wordt, ook nooit die dubbelzinnige schunnigheid die je op de NL-tv nogal eens ziet.
Al met al valt het best wel mee, zeggen veel toeristen ook, is totaal anders als ze verwacht hadden.
Mijn kleindochter wordt niks in de weg gelegd, is al even niet geweest en jongerevrouwen vragen geregelt wanneer ze weer komt.

Wow..jullie zullen je er prettig voelen, Sidi Bibi. Het spreekt mij ook wel aan, maar hier is het ook fijn...beetje weinig ruimte overigens.
Gisterenmiddag zat ik in een paradijselijke tuin thee te drinken totdat al die hoge bakstenen huizen die er heel dicht opgebouwd zijn in het oog springen. Krap,krap,krap.

BlackBox1
19-07-10, 08:56
Gruess Gott !



(ik kan de puntjes op de u niet zo snel tevoorschijn toveren---eigenlijk is het Gruss Gott.Met puntjes dan. Deze groet hoorde ik voor het eerst tijdens een bergwandeling in de Alpen. Leuk en mooi.)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums
Grüß Gott !
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eke
19-07-10, 09:01
Grüß Gott !
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

:) you are clever !!! in Dutch : je bent een knappertje. Dat roept Verkadeassociaties op, dus maar liever niet .


Ik ben weg. Dag !

knuppeltje
19-07-10, 09:09
Ach, als ik het zo wel eens aanzie denk ik wel eens dat alle christenen ook hier uitgezet moeten worden. :confused:

BlackBox
19-07-10, 09:25
:) you are clever !!! in Dutch : je bent een knappertje. Dat roept Verkadeassociaties op, dus maar liever niet .


Ik ben weg. Dag !
Het trema krijg je door te drukken op Shift, op het tremateken (naast Enter) en dan op u (of andere klinker: ä, Ä, ë, Ë, ï, Ï, ö, Ö, ü, Ü).

Alt (links) en cijfers 225 geeft: ß

sidi bibi
19-07-10, 11:09
assalamo alykom,

feiten

...de joden zijn de beste voorbeeld hiervan... ze hebben zelfs hun onafhankelijk rechtbanken in Marokko...etc.

puur propaganda

Dit is gewoon puur propaganda voor het oog van het Europese kerkvolk. Van kijk eens hoe geweldig we zijn. En geldt alleen voor joden die er van oudsher wonen, zijn die er nog wel ? Het is de weg van de minste weerstand. Krampachtig zoeken hoe je dat nou weer rechtbreidt.
Ja, en een adviseur van de koning, heeft die de garantie dat die geen advies ontvangt van iemand die de avond tevoren bij een waarzegster is langsgeweest.
De werkelijkheid is gewoon dat de staat niet in staat is onderdanen gelijke rechten te geven naar de letter van de Universele rechten van de mens. Ze hebben een andere die ondergeschikt is aan de sharia. Willekeur van machthebbers. Geen toetsingsorgaan als bv het Europese hof. Toetsingsorgaan zijn de koffers geld uit SA, Koeweit enz. Daar moeten journalisten uit eigen land het gevang voor in omdat ze publikaties gedaan hebben die deze lieden niet welgevallig zijn. Zie Telquel en gepubliceerde volksmondgrappen waar een Koeweiti zich aan stoorde. Drie maanden uit de roulatie, 10 maanden voor de hoofdredacteur.
Waar dacht je dat die Free-zones vandaan komen, is gewoon een gebied onttrekken aan de Marokkaanse wetgeving omdat, als naar de letter van de Marokkaanse wet gehandeld wordt, er geen hond komt. Die Free-zones heb je volgens mij in de hele Arabische wereld.
Overigens, niet alles is negatief uiteraard, gaat het met de vrouwenemancipatie fantastisch, vrouwenparticipatie in de maatschappij breid zich als een tsunami:hihi: (Ouilders) uit.

sidi bibi
19-07-10, 11:35
Wow..jullie zullen je er prettig voelen, Sidi Bibi. Het spreekt mij ook wel aan, maar hier is het ook fijn...beetje weinig ruimte overigens.
Gisterenmiddag zat ik in een paradijselijke tuin thee te drinken totdat al die hoge bakstenen huizen die er heel dicht opgebouwd zijn in het oog springen. Krap,krap,krap.

Nederland is ook mooi, ga het steeds mooier vinden, was er vorige maand nog, die beschermde landschappen. Ga steeds meer waardering voor Nederland krijgen. Die vrijheid. Wist je dat ik rekening houd met wat ik op dit forum neertoets sinds die uitzettingen, wie leest er mee.

Die paradijslijke tuinen heb je hier niet, waar ik woon heb ik al langere tijd geleden gekocht, was toen een dorp zonder asfalt, niet veel bebouwing. Dat veranderd snel, het asfalt op 300 meter afstand, oprukkend beton uit Ait Melloul, kale onafgewerkte muren, sombere ijzeren garagedeuren sieren de straat, een soort Bijlmerbajes idee. Niemand heeft een tuin, na 10 uur in de avond is het de wereld van de djinn's, geen buurtorganisaries, geen pleinfeesten, alleen een theehuis met loom voor zich uitkijkende kerels, steeds hetzelfde reciterend, voetbal, flouss. 500 Meter bij mij vandaan begint wel een natuurreservaat ( Massa ), lijkt een beetje op de Drunense duinen, alleen met Eucalyptus, Euclyptus honing. Achter mij nog een stuk van enkele ha van een Fransman die koeien houdt, maar straten ingetekend bij kadaster.

Moet hier weg, naar een dorp en dat mag niet, erg is dat.
Nog een jaar of zo, nog een keer proberen via mijn kleindochter, zit al op Zuid Afrika, zo'n half woestijn, ergens in het NW, te oriënteren.

mark61
19-07-10, 11:38
Moet hier weg, naar een dorp en dat mag niet, erg is dat.
Nog een jaar of zo, nog een keer proberen via mijn kleindochter, zit al op Zuid Afrika, zo'n half woestijn, ergens in het NW, te oriënteren.

Ik kan jouw posts, hoewel vaak boeiend, vaak ook nauwelijks volgen :hihi:

Hoezo moet je weg en mag dat niet?

reallife
19-07-10, 11:41
Ach, als ik het zo wel eens aanzie denk ik wel eens dat alle christenen ook hier uitgezet moeten worden. :confused:

Mag ik zelf de bestemming kiezen? :o

John2
19-07-10, 11:46
De Islamitische geleerden zeggen, adviseren en onderwijzen dat het tot de goedgunstigheden van het op doen van kennis van de religie is, dat diegene geleid wordt naar een geleerde die Arabisch spreekt en uit de Arabische landen komt. Daar komt bij dat de kennis gewaardeerdere benadering krijgt naarmate de toename in leeftijd van de geestelijke. Wat overigens het respect voor ouderen in de hand speelt.

Wallahu a'lem

Wa salam
Dus de Moslims in Nederland worden geleid door de Arabische landen? :maf2:


assalamo alykom,

ik wil gewoon aantal feiten meedelen ivm dit nieuws...in marokko hebben zowel christenen en joden altijd van hun vrijheid van godsdienst genoten...de joden zijn de beste voorbeeld hiervan... ze hebben zelfs hun onafhankelijk rechtbanken in Marokko...etc. MAAR het nieuws is puur propaganda die af en toe wordt opnieuw gepubliceerd om iets te bewijzen dat niet waar is. deze personen die het land werden uitgezet zijn geen onschuldige mensen. maar het zijn mensen die voor de rekening van verschillende organisaties werken. één van hun doelen is om weeskinderen naar het buitenland te smokkelen, arme marokkanen te bekeren.. trouwens deze verdachte organisaties zijn niet enkel actief in marokko maar ook in algerije, tunisië en in de arabische landen in het algemeen.
dit is niet nieuw natuurlijk.. alleen de laatste tijd is men intensief bezig meer dan de voorgaande jaren. er zijn heel veel weeskinderen naar europa gesmokkeld.

gelijkaardige organisaties hebben ook heel veel kinderen naar het buitenland gesmokkeld na de aarbeving van Haïti ( het waren zogezegd ook liefdadigheid organisaties)

Ja je hebt helemaal gelijk het zijn allemaal oplichters deze organisaties zeker de organisatie van PKN die de laatste maanden allemaal Marokko zijn uitgezet omdat ze kinderen in de tehuizen zouden bekeren tot het Christelijk geloof.
Laat ik je vertellen dat het voor personen die worden uitgezonden verboden is om zelfs te praten over het Christendom in Islamitische landen om zo ook maar enige vorm van verdenking op te leggen naar de overheden, dus hoezo PROPAGANDA, 2,3 miljoen voor vier tehuizen die in beslag zijn genomen kan ik geen propaganda noemen maar slechts een feit, huilende kinderen die roepen om hun pleegouders in marokko is geen propaganda maar een feit, hulp organisaties die nu met hun handen in het haar zitten is geen propaganda maar een feit.
PKNederland die zelfs de hulp inroept van ons vorstenhuis die goede banden heeft met Marokko is geen propaganda maar een feit.
Ik durf zelfs met jou een weddenschap aan te gaan dat als PKN niet terug mag gaan er binnen het jaar deze 150 kinderen weer op straat zwerven als ongewenste burgers voort gekomen uit een buitenechtelijke zwangerschap en zo gaat een Marokkaan om in Marokko met hun kroost. :fuckit2:

John2
19-07-10, 11:54
Nederland is ook mooi, ga het steeds mooier vinden, was er vorige maand nog, die beschermde landschappen. Ga steeds meer waardering voor Nederland krijgen. Die vrijheid. Wist je dat ik rekening houd met wat ik op dit forum neertoets sinds die uitzettingen, wie leest er mee.

Die paradijslijke tuinen heb je hier niet, waar ik woon heb ik al langere tijd geleden gekocht, was toen een dorp zonder asfalt, niet veel bebouwing. Dat veranderd snel, het asfalt op 300 meter afstand, oprukkend beton uit Ait Melloul, kale onafgewerkte muren, sombere ijzeren garagedeuren sieren de straat, een soort Bijlmerbajes idee. Niemand heeft een tuin, na 10 uur in de avond is het de wereld van de djinn's, geen buurtorganisaries, geen pleinfeesten, alleen een theehuis met loom voor zich uitkijkende kerels, steeds hetzelfde reciterend, voetbal, flouss. 500 Meter bij mij vandaan begint wel een natuurreservaat ( Massa ), lijkt een beetje op de Drunense duinen, alleen met Eucalyptus, Euclyptus honing. Achter mij nog een stuk van enkele ha van een Fransman die koeien houdt, maar straten ingetekend bij kadaster.

Moet hier weg, naar een dorp en dat mag niet, erg is dat.
Nog een jaar of zo, nog een keer proberen via mijn kleindochter, zit al op Zuid Afrika, zo'n half woestijn, ergens in het NW, te oriënteren.

Veel sterkte Sidi in de hoop dat je kleindochter nog wat kan regelen.

knuppeltje
19-07-10, 12:30
Mag ik zelf de bestemming kiezen? :o

Vooruit, bij deze dan, omdat je het zo lief vraagt. :)

ibntashafin2009
19-07-10, 17:26
Dus de Moslims in Nederland worden geleid door de Arabische landen? :maf2:



Ja je hebt helemaal gelijk het zijn allemaal oplichters deze organisaties zeker de organisatie van PKN die de laatste maanden allemaal Marokko zijn uitgezet omdat ze kinderen in de tehuizen zouden bekeren tot het Christelijk geloof.
Laat ik je vertellen dat het voor personen die worden uitgezonden verboden is om zelfs te praten over het Christendom in Islamitische landen om zo ook maar enige vorm van verdenking op te leggen naar de overheden, dus hoezo PROPAGANDA, 2,3 miljoen voor vier tehuizen die in beslag zijn genomen kan ik geen propaganda noemen maar slechts een feit, huilende kinderen die roepen om hun pleegouders in marokko is geen propaganda maar een feit, hulp organisaties die nu met hun handen in het haar zitten is geen propaganda maar een feit.
PKNederland die zelfs de hulp inroept van ons vorstenhuis die goede banden heeft met Marokko is geen propaganda maar een feit.
Ik durf zelfs met jou een weddenschap aan te gaan dat als PKN niet terug mag gaan er binnen het jaar deze 150 kinderen weer op straat zwerven als ongewenste burgers voort gekomen uit een buitenechtelijke zwangerschap en zo gaat een Marokkaan om in Marokko met hun kroost. :fuckit2:

in alle gevallen ongewenste en verdachten personen zullen het land worden uitgezet. ;)

sidi bibi
20-07-10, 02:52
Ik kan jouw posts, hoewel vaak boeiend, vaak ook nauwelijks volgen :hihi:

Hoezo moet je weg en mag dat niet?

Tis allemaal haastwerk overdag, zit ongeveer de hele dag tussen 150 en 180 volt heen en weer te jumpen, pc valt steeds uit ondanks een accu ertussen. Heb sinds 2 maanden continue deconnectie als ik iets intoets. Na middennacht geen enkel probleem, ligt niet aan mijn apparatuur.

Het probleem is dat ik ergens in een dorp wil wonen, zit er nu ook maar het zit in een uitbreidingsgebied van de stad Ait Melloul en het kale beton komt steeds verder op me af, wil dus verhuizen en dat kan niet omdat buitenlanders zich alleen in urbaan gebied mogen vestigen. Mijn kleindochter, die een Marokkaanse vader heeft is bezig haar paspoort aan te vragen, ze heeft dan dezelfde rechten als iedereen die hier woont en op haar naam kan ik wel elders iets bemachtigen, kan op haar naam ook iets ondernemen. Heb dan geen parternair meer nodig. Dat is al 3 keer uit de hand gelopen, je wilt gewoon niet weten hoe dat eraan toegaat. Ze proberen je compleet in te lijven, kennis af te pakken, dreigen dat ze goed bevriend zijn met de minister van landbouw en dergelijke flauwekul. De laatste keer stond er op mijn terrein ineens een andere gardian die 5 jaar illegaal in Nederland gewerkt had, opgepakt voor cocaïnehandel en Nederland uitgezet is. Die werkte illegaal in Nederland bij zijn broer die manager is van een exportbedrijf uit Maleisië. De laatste is bevriend met de laatste parternair van mij. Daar zit nog zo'n adviseur uit Nederland tussen die vanuit Nederland telefonisch aan het intimideren was. Zo'n retelikker, die adviseur, in Nederland een interessante job voordoen, in Casa verandert die ineens in zo'n teef voor zijn opdrachtgevers. Kadootjes, hoeren en afhankelijk maken, dat is het motto hier.
Die gardian is er gewoon vanaf geslagen, heb verder geen schade geleden maar al die tijd die je verliest en geouwehoer. Daar heb ik geen zin in.

mark61
20-07-10, 08:12
Tis allemaal haastwerk overdag, zit ongeveer de hele dag tussen 150 en 180 volt heen en weer te jumpen, pc valt steeds uit ondanks een accu ertussen. Heb sinds 2 maanden continue deconnectie als ik iets intoets. Na middennacht geen enkel probleem, ligt niet aan mijn apparatuur.

Het probleem is dat ik ergens in een dorp wil wonen, zit er nu ook maar het zit in een uitbreidingsgebied van de stad Ait Melloul en het kale beton komt steeds verder op me af, wil dus verhuizen en dat kan niet omdat buitenlanders zich alleen in urbaan gebied mogen vestigen. Mijn kleindochter, die een Marokkaanse vader heeft is bezig haar paspoort aan te vragen, ze heeft dan dezelfde rechten als iedereen die hier woont en op haar naam kan ik wel elders iets bemachtigen, kan op haar naam ook iets ondernemen. Heb dan geen parternair meer nodig. Dat is al 3 keer uit de hand gelopen, je wilt gewoon niet weten hoe dat eraan toegaat. Ze proberen je compleet in te lijven, kennis af te pakken, dreigen dat ze goed bevriend zijn met de minister van landbouw en dergelijke flauwekul. De laatste keer stond er op mijn terrein ineens een andere gardian die 5 jaar illegaal in Nederland gewerkt had, opgepakt voor cocaïnehandel en Nederland uitgezet is. Die werkte illegaal in Nederland bij zijn broer die manager is van een exportbedrijf uit Maleisië. De laatste is bevriend met de laatste parternair van mij. Daar zit nog zo'n adviseur uit Nederland tussen die vanuit Nederland telefonisch aan het intimideren was. Zo'n retelikker, die adviseur, in Nederland een interessante job voordoen, in Casa verandert die ineens in zo'n teef voor zijn opdrachtgevers. Kadootjes, hoeren en afhankelijk maken, dat is het motto hier.
Die gardian is er gewoon vanaf geslagen, heb verder geen schade geleden maar al die tijd die je verliest en geouwehoer. Daar heb ik geen zin in.

Toestanden pffff. Ja dat schiet niet op als je niets mag bezitten zonder locale partner. Lastig een goede te vinden dan. Ik zag wel pensions enzo in handen van Fransen, die hadden dan zeker een goede?

Succes in ieder geval!

Tomas
20-07-10, 08:55
Ben je aan het zoeken in Richtersveld, Sidi? Schitterend en onbekend gebied. Gortdroog, en in de winter een heerlijk klimaat. 's Zomers erg heet. Hier en daar zijn daar kookerbomen te vinden, geen 'bossen' zoals in zuid Namibie. Als je iets kan vinden in de buurt van de oranjerivier zit je helemaal schitterend. Heb wel wat foto's, als je geinteresseerd bent.

Joesoef
20-07-10, 09:00
Anders heeft sjon nog wel wat foto's. Donkere foto's, dat wel, komt door die dichte oerwouden daar.

John2
20-07-10, 09:35
=sidi bibi;4399958]Tis allemaal haastwerk overdag, zit ongeveer de hele dag tussen 150 en 180 volt heen en weer te jumpen, pc valt steeds uit ondanks een accu ertussen. Heb sinds 2 maanden continue deconnectie als ik iets intoets. Na middennacht geen enkel probleem, ligt niet aan mijn apparatuur.
Ik begin me langzaam de verhalen te herinderen, volgens mij heb ik jou ooit eens tekeningen gestuurd voor een opvoer-travo om je voltage te stabiliseren.
Vermoedelijk zit jij ergens op het einde van de lijn en wordt er veel amp weg getrokken door andere afnemers.
Weet niet of jullie daar ook nog bovengrondse kabels hebben anders eens kijken of één van de andere kabels wel voldoende spanning levert of anders eens kijken of je via twee keer de plus van 220volt wel op de vaste spanning waarde komt die ergens tussen de 220-240 ligt, gebruik wel een schakeling die hogere waarden boven de 242volt automatisch uitschakelt bijvoorbeeld door er een condensator er over te plaatsen die piek spanningen opvangt.


Het probleem is dat ik ergens in een dorp wil wonen, zit er nu ook maar het zit in een uitbreidingsgebied van de stad Ait Melloul en het kale beton komt steeds verder op me af, wil dus verhuizen en dat kan niet omdat buitenlanders zich alleen in urbaan gebied mogen vestigen. Mijn kleindochter, die een Marokkaanse vader heeft is bezig haar paspoort aan te vragen, ze heeft dan dezelfde rechten als iedereen die hier woont en op haar naam kan ik wel elders iets bemachtigen, kan op haar naam ook iets ondernemen. Heb dan geen parternair meer nodig. Dat is al 3 keer uit de hand gelopen, je wilt gewoon niet weten hoe dat eraan toegaat. Ze proberen je compleet in te lijven, kennis af te pakken, dreigen dat ze goed bevriend zijn met de minister van landbouw en dergelijke flauwekul. De laatste keer stond er op mijn terrein ineens een andere gardian die 5 jaar illegaal in Nederland gewerkt had, opgepakt voor cocaïnehandel en Nederland uitgezet is. Die werkte illegaal in Nederland bij zijn broer die manager is van een exportbedrijf uit Maleisië. De laatste is bevriend met de laatste parternair van mij. Daar zit nog zo'n adviseur uit Nederland tussen die vanuit Nederland telefonisch aan het intimideren was. Zo'n retelikker, die adviseur, in Nederland een interessante job voordoen, in Casa verandert die ineens in zo'n teef voor zijn opdrachtgevers. Kadootjes, hoeren en afhankelijk maken, dat is het motto hier.
Die gardian is er gewoon vanaf geslagen, heb verder geen schade geleden maar al die tijd die je verliest en geouwehoer. Daar heb ik geen zin in.
Leven verschilt niet veel als het leven in Rusland zie ik, denk ook dat documenten met stempels daar belangrijk is. (hoe meer stempels hoe belangrijker het document)
(stukje wat hier stond heb ik maar even prive toegezonden):p

In ieder geval sterke kerel je zult het nodig hebben en hopen dat ze snel haar paspoort krijgt.

Joesoef
20-07-10, 09:44
levert of anders eens kijken of je via twee keer de plus van 220volt wel op de vaste spanning waarde komt die ergens tussen de 220-240 ligt, gebruik wel een schakeling die hogere waarden boven de 242volt automatisch uitschakelt bijvoorbeeld door er een condensator er over te plaatsen die piek spanningen opvangt.


:lol:


Vooral niet luisteren naar deze onzin.

John2
20-07-10, 09:44
Anders heeft sjon nog wel wat foto's. Donkere foto's, dat wel, komt door die dichte oerwouden daar.

Van foto's kun je niet leven Joesoef, hij zou meer hebben aan adressen waar hij eventueel terecht kan als het inderdaad volledig uit de hand loopt en die heb ik wat betreft Marokko niet meer voor hem, want zoals je weet zijn onze mensen daar de laatste maanden het land uitgezet.
Vind het dan ook raar dat jij eventuele hulp in het belachelijke trekt en had je toch iets wijzer geacht.

Witte78
20-07-10, 09:45
Ik begin me langzaam de verhalen te herinderen, volgens mij heb ik jou ooit eens tekeningen gestuurd voor een opvoer-travo om je voltage te stabiliseren.
Vermoedelijk zit jij ergens op het einde van de lijn en wordt er veel amp weg getrokken door andere afnemers.
Weet niet of jullie daar ook nog bovengrondse kabels hebben anders eens kijken of één van de andere kabels wel voldoende spanning levert of anders eens kijken of je via twee keer de plus van 220volt wel op de vaste spanning waarde komt die ergens tussen de 220-240 ligt, gebruik wel een schakeling die hogere waarden boven de 242volt automatisch uitschakelt bijvoorbeeld door er een condensator er over te plaatsen die piek spanningen opvangt.


:haha:

Maar nu even een serieuze tip, als je het geld hebt, neem dan een laptop.

John2
20-07-10, 09:47
:lol:


Vooral niet luisteren naar deze onzin.

Zou ik ook vooral niet doen.

Joesoef
20-07-10, 09:50
Zou ik ook vooral niet doen.


Jouw advies slaat echt nergens op en is levensgevaarlijk.

Witte78
20-07-10, 10:23
Jouw advies slaat echt nergens op en is levensgevaarlijk.

Ach, de plus van het lichtnet aan elkaar knopen is niet zo gevaarlijk, als je maar van de fasedraden afblijft.

Joesoef
20-07-10, 10:25
Ach, de plus van het lichtnet aan elkaar knopen is niet zo gevaarlijk, als je maar van de fasedraden afblijft.


plus en fasedraden :argwaan:

sidi bibi
20-07-10, 10:29
:haha:

Maar nu even een serieuze tip, als je het geld hebt, neem dan een laptop.

Die komt eraan, over een maand uit Nederland. Het is al zo erg dat ik die bewust hier niet koop omdat geheid iemand uit de clan verdient aan het falen van het systeem.
John heeft wel gelijk dat ik aan het einde van de lijn zit.
Het probleem is de tertiaire sector. Je hebt hier verschil in electriciteitsleveringen in woonwijken en industriegebieden, de laatste geeft geen problemen. Het eerste in principe ook niet ware het niet dat er veel bedrijfjes in de tertiaire sector, veeleal in de grages onder die huizen ingericht zijn, houtverwerking, autobedrijfjes, smederijen enz, die zuigen enorm veel weg uit het energienet, vaak ook nog oude bekabeling in warrige trossen overal aan vast gehecht. Heb het me uitgebreid laten vertellen op het hoofdkantoor in Agadir. Denk dat dat wel klopt Ze zijn wat dat betreft best wel transparant, altijd welkom voor een gesprek.
Er wordt ook al aan gewerkt om het probleem op te lossen, in Ait Melloul worden kleine gedeelten ingericht waar alle autobedrijven bij elkaar geplaatst worden, ook de vervuiling blijft dan tot een plaats beperkt. Zo ook voor de andersoortige bedrijfjes.
Milieu zit eraan te komen alleen je kunt dat niet in een dag doen, zeker niet in die tertiaire sector, een verbod zou bestaansmogelijkheden aantasten.

Joesoef
20-07-10, 10:35
Die komt eraan, over een maand uit Nederland. Het is al zo erg dat ik die bewust hier niet koop omdat geheid iemand uit de clan verdient aan het falen van het systeem.


Neem voor de zekerheid een verlengsnoer met netfilter en overspanningsbeveiliging (niet de rotzooi van made in china), heb in een vergelijkbare situatie een stereoset en pc verloren.

Witte78
20-07-10, 10:35
plus en fasedraden :argwaan:

Even voor de duidelijkheid (sarcasme komt niet altijd goed over op internet), het lichtnet is wisselspanning en heeft dus geen plus. Met andere woorden, gewoon niet aankomen.

mark61
20-07-10, 10:49
Neem voor de zekerheid een verlengsnoer met netfilter en overspanningsbeveiliging (niet de rotzooi van made in china), heb in een vergelijkbare situatie een stereoset en pc verloren.

Vooral dat, ja.

Joesoef
20-07-10, 10:57
Vooral dat, ja.


Vooral dat ja. Technisch verhaal over inductie, ontbrekende netfilters, balancing transformers en trafokarakteristieken.

mark61
20-07-10, 11:11
Vooral dat ja. Technisch verhaal over inductie, ontbrekende netfilters, balancing transformers en trafokarakteristieken.

Laat dat nou maar aan John2 over :zozo:

John2
20-07-10, 13:27
:haha:

Maar nu even een serieuze tip, als je het geld hebt, neem dan een laptop.
En de modem?
Ik neem aan dat daar internet nog gaat via een telefoonlijn en ook een modem zal er onder de 180v eruit klappen en storing geven.


Jouw advies slaat echt nergens op en is levensgevaarlijk.Wat is er gevaarlijk om twee fasen met elkaar te verbinden waardoor je een hogere spanning krijgt en deze beveiligd tegen over spanning boven de 230-240 volt?
Hij geeft zelf aan dat er per fase ongeveer 180volt staat dan zou hij met twee fasen een voltage krijgen van 213-215 volt en als hij hier een goede beveiliging inbouwt zodat het stroom niet kan terug vloeien op het net en een piek beveiliging die 1 fase uitschakelt bij hogere spanning is er geen vuiltje aan de lucht, zelfs bij volledige voltage van 220volt per fase komt hij uit op 250 volt maximaal wat hooguit de levensduur van de apparaten verkort maar verder weinig schade zal opleveren.

mark61
20-07-10, 13:30
En de modem?
Ik neem aan dat daar internet nog gaat via een telefoonlijn

Want hier gaat dat?

Joesoef
20-07-10, 13:36
En de modem?
Ik neem aan dat daar internet nog gaat via een telefoonlijn en ook een modem zal er onder de 180v eruit klappen en storing geven.

Wat is er gevaarlijk om twee fasen met elkaar te verbinden waardoor je een hogere spanning krijgt en deze beveiligd tegen over spanning boven de 230-240 volt?
Hij geeft zelf aan dat er per fase ongeveer 180volt staat dan zou hij met twee fasen een voltage krijgen van 213-215 volt en als hij hier een goede beveiliging inbouwt zodat het stroom niet kan terug vloeien op het net en een piek beveiliging die 1 fase uitschakelt bij hogere spanning is er geen vuiltje aan de lucht, zelfs bij volledige voltage van 220volt per fase komt hij uit op 250 volt maximaal wat hooguit de levensduur van de apparaten verkort maar verder weinig schade zal opleveren.



Idioot, bij 220 per fase zit je al op 380 tussen de fases. Bij een 2 fasen systeem dus 127.

Je lult echt maar wat aan.

Stroom niet terug vloeien in het net :lol:

Gewoon niet gaan klooien en zeker niet op zijn sjonnies.

reallife
20-07-10, 14:18
Want hier gaat dat?

Via magische rituelen en tromgeroffel. :)

reallife
20-07-10, 14:19
Vooruit, bij deze dan, omdat je het zo lief vraagt. :)

Dank je :petaf:

Van religie naar netspanning in één topic :D

Joesoef
20-07-10, 14:22
Dank je :petaf:

Van religie naar netspanning in één topic :D


De spanning wordt langzaam opgevoerd.

Witte78
20-07-10, 14:57
En de modem?
Ik neem aan dat daar internet nog gaat via een telefoonlijn en ook een modem zal er onder de 180v eruit klappen en storing geven.


Een modem is binnen 10 seconden gereset, en je bent geen gegevens kwijt. Meeste modems (en computers ook) werken trouwens gewoon op 100V.

BlackBox
20-07-10, 16:57
assalamo alykom,

ik wil gewoon aantal feiten meedelen ivm dit nieuws...in marokko hebben zowel christenen en joden altijd van hun vrijheid van godsdienst genoten...de joden zijn de beste voorbeeld hiervan... ze hebben zelfs hun onafhankelijk rechtbanken in Marokko...etc. MAAR het nieuws is puur propaganda die af en toe wordt opnieuw gepubliceerd om iets te bewijzen dat niet waar is. deze personen die het land werden uitgezet zijn geen onschuldige mensen. maar het zijn mensen die voor de rekening van verschillende organisaties werken. één van hun doelen is om weeskinderen naar het buitenland te smokkelen, arme marokkanen te bekeren.. trouwens deze verdachte organisaties zijn niet enkel actief in marokko maar ook in algerije, tunisië en in de arabische landen in het algemeen.
dit is niet nieuw natuurlijk.. alleen de laatste tijd is men intensief bezig meer dan de voorgaande jaren. er zijn heel veel weeskinderen naar europa gesmokkeld.

gelijkaardige organisaties hebben ook heel veel kinderen naar het buitenland gesmokkeld na de aarbeving van Haïti ( het waren zogezegd ook liefdadigheid organisaties)
http://www.joshuaproject.net/10-40-window.php (English)

(leen)
20-07-10, 18:37
Goedendag beste mensen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en probeer te begrijpen wat er allemaal leeft onder de prikkers.

Ben niet zo'n politiek dier maar misschien komt dat ooit nog:)

Aanleiding voor registratie is het enge stukje over draden aan elkaar knopen om een hogere spanning te genereren,tja zwaar offtopic.

Zoals Sidi aan het eind van de lijn zit is weinig aan te doen,
een psu wil wel wat helpen voor een p.c. maar alleen voor een korte tijd.

2 draden aan elkaar knopen zal geen hogere spanning opleveren bij wisselspanning,hoogstens een kortsluiting met brand als gevolg.

De spanning bij meer fasen is 380 volt tussen de fasen gemeten.
en daardoor totaal onbruikbaar voor huis gebruik.

Huizenspanning is 1 fase gecombineerd met de nul en een randaarde en niets anders, dit geeft 230 volt.

Moraal van dit verhaal; niet klooien met het net.

sidi bibi
20-07-10, 20:21
Toestanden pffff. Ja dat schiet niet op als je niets mag bezitten zonder locale partner. Lastig een goede te vinden dan. Ik zag wel pensions enzo in handen van Fransen, die hadden dan zeker een goede?

Succes in ieder geval!

Dat klopt, in de omgeving worden oude kasbahs te koop aangeboden, je mag er een project ontwikkelen met een toeristische bestemming. Hoe het zit met een parternair weet ik niet. De mogelijkheid van huur bestaat ook, van de overheid, is goedkoop, ong 1300 Dh per jaar/ha, je kunt tot een eeuw gaan. 99,99... jaar om precies te zijn. De grond is meestal slecht, moeilijke waterwinning. Echte goede gronden kom je niet aan, die zijn al in gebruik bij vrienden enz. Tomaten, komkommers zijn niet erg grondsoortgevoelig, dat kun je bwvs in glaswol doen. Grond wat al gebruikt is voor landbouw kun je beter niet nemen voor horticultuur, je moet constant bromeren, stoombehandeling gaat moeilijk.Of andere pesticiden, wordt gigantisch gebruikt hier. Heb in Marrakech een kwekerij gezien van exotische planten die helemaal geen pesticiden gebruiken,eromheen is geen andere vorm van agricultuur. Gaat hier vaak fout bij wisselcultuur, ze doenhet wel maar zetten er het jaar erop vaak iets neer wat tot dezelfde plantenfamilie behoort, dat gaat fout of veel pesteciden.

sidi bibi
20-07-10, 20:39
Ben je aan het zoeken in Richtersveld, Sidi? Schitterend en onbekend gebied. Gortdroog, en in de winter een heerlijk klimaat. 's Zomers erg heet. Hier en daar zijn daar kookerbomen te vinden, geen 'bossen' zoals in zuid Namibie. Als je iets kan vinden in de buurt van de oranjerivier zit je helemaal schitterend. Heb wel wat foto's, als je geinteresseerd bent.

Die foto's mag je altijd plaatsen, prachtig gewoon, kan Marokko echt niet aan tippen. Heb al heel veel materiaal, ook boeken Zuid Afrikaanse flora. Ook op internet is erg veel te vinden. Voorlopig zit ik me erop te verlekkeren, ga er zeker een keer heen. Ben helemaal gek van open space, dat gevoel dat je erbij krijgt, de overlevingstaktieken, evolutie in dat harde klimaat. Er zijn planten van verschillende families die in dezelfde condities dezelfde vorm aannemen. Ik heb van die Welwitschia nog nagevlooid, strikt genomen is die monotypisch. Bij een ontkiemend zaadje ontwikkeld de plant zich tussen de kiembladeren, die Welwitschia doet dat ook maar de aangroeistengel verdroogd. De ontwikkeling gaat door onder het kiemblad met een steeds dikker wordende penwortel en doorgroei van het kiemblad. Men vermoed dat het een mutant is van een plant is die er ooit anders uitzag
Marokko kijk ik nog een jaartje aan, komt het erop neer dat ik hier achter geraniums kan gaan zitten dan vertrek ik. Zo swinging is dit land nou ook weer niet, zat er nog aan te denken dat hier die WK gehouden was, stond op de nominatie. Moest je gatverdamme weer overal rekening mee gaan houden.

Joesoef
20-07-10, 20:48
Tomaten, komkommers zijn niet erg grondsoortgevoelig, dat kun je bwvs in glaswol doen. Grond wat al gebruikt is voor landbouw kun je beter niet nemen voor horticultuur, je moet constant bromeren, stoombehandeling gaat moeilijk.Of andere pesticiden, wordt gigantisch gebruikt hier. Heb in Marrakech een kwekerij gezien van exotische planten die helemaal geen pesticiden gebruiken,eromheen is geen andere vorm van agricultuur. Gaat hier vaak fout bij wisselcultuur, ze doenhet wel maar zetten er het jaar erop vaak iets neer wat tot dezelfde plantenfamilie behoort, dat gaat fout of veel pesteciden.


Hoe is de markt in Marokko voor biologische groenten/ kruiden?

John2
20-07-10, 21:52
Goedendag beste mensen,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en probeer te begrijpen wat er allemaal leeft onder de prikkers.

Ben niet zo'n politiek dier maar misschien komt dat ooit nog:)

Aanleiding voor registratie is het enge stukje over draden aan elkaar knopen om een hogere spanning te genereren,tja zwaar offtopic.

Zoals Sidi aan het eind van de lijn zit is weinig aan te doen,
een psu wil wel wat helpen voor een p.c. maar alleen voor een korte tijd.

2 draden aan elkaar knopen zal geen hogere spanning opleveren bij wisselspanning,hoogstens een kortsluiting met brand als gevolg.

De spanning bij meer fasen is 380 volt tussen de fasen gemeten.
en daardoor totaal onbruikbaar voor huis gebruik.

Huizenspanning is 1 fase gecombineerd met de nul en een randaarde en niets anders, dit geeft 230 volt.

Moraal van dit verhaal; niet klooien met het net.
Je hebt volkomen gelijk inderdaad moet je niet lopen te kloten met het net, zeker niet als je in Nederland woont.
Maar helaas gelden vaak in landen zoals Marokko of Rusland andere regels en zou de eenvoudigste oplossing zijn een gestabiliseerde-opvoer-travo, maar helaas gaat dit aardig in de papieren lopen en zijn deze voor sommige mensen onbetaalbaar, zeker als je meer als 5kw wilt trekken.

sidi bibi
20-07-10, 23:48
Hoe is de markt in Marokko voor biologische groenten/ kruiden?

Biologische groenten is denk niet haalbaar maar weet het niet zeker, er wordt hier en daar wel gewerkt met biologische middelen, kruiden wel, die worden volgens mij op de markt gebracht. Hoe en wat weet ik niet, een makelaar vertelde mij dat. Voor Aloe Vera, die champoo en gezichtscreme ingrediënt is wel belangstelling. In Nederland zijn het vooral mensen uit het Caraïbisch gebied die er belangstelling voor hebben. Gebruik het zelf voor krab- en schaafwonden, haal het uit de tuin.
In Marokko is het een puinhoop met al die bestrijdingsmiddelen, je koopt alles wat je wilt in die toeleveringsbedrijfjes, inclusief de in Europa verboden middelen. De schrik slaat je om het hart hoe mensen die daar mee werken ermee omgaan. Wanneer je groente koopt is het geen probleem als er kleine insektjes of vraat aanwezig is, juist daar zijn geen op pesticiden aanwezig.
Of de insekten zijn alweer resistent.

Niet geregistreerd
20-07-10, 23:57
Zo swinging is dit land nou ook weer niet, zat er nog aan te denken dat hier die WK gehouden was, stond op de nominatie. Moest je gatverdamme weer overal rekening mee gaan houden.


Als je wilt swingen moet je vandaag nog vertrekken naar een planeet waar dat wel het geval is.

sidi bibi
21-07-10, 00:00
Je hebt volkomen gelijk inderdaad moet je niet lopen te kloten met het net, zeker niet als je in Nederland woont.
Maar helaas gelden vaak in landen zoals Marokko of Rusland andere regels en zou de eenvoudigste oplossing zijn een gestabiliseerde-opvoer-travo, maar helaas gaat dit aardig in de papieren lopen en zijn deze voor sommige mensen onbetaalbaar, zeker als je meer als 5kw wilt trekken.

Die huisbedrijfjes bij mij in de buurt, ijzersmeden, autobedrijfjes, halen voor het electrisch lassen de zekeringkast eraf en sluiten hun apparatuur aan de hoofdingangkabels aan. Autogeenlassen doen ze af en dan met carbid, echt niet te filmen. Bijna niemand werkt met lasbrillen, staat mannelijk en vakkundig. Ze hebben hier van die draadzekeringen, je moet er ook voor opletten in je eigen huis, brandt zo'n zekering door dan vervangen ze het voor een koperdraadje.
Gastoestellen zijn ook heel berucht hier, geen enkele controlerende instantie.

sidi bibi
21-07-10, 00:02
Als je wilt swingen moet je vandaag nog vertrekken naar een planeet waar dat wel het geval is.

Val dood.

Niet geregistreerd
21-07-10, 00:04
Val dood.


Wat een taal voor iemand waarvan ik vermoed van plantjes en bloemen houdt, dus een flikker.

Tomas
21-07-10, 09:00
Die foto's mag je altijd plaatsen, prachtig gewoon, kan Marokko echt niet aan tippen.

Ik PM je een picasa link. Zet dat niet hier neer, want voor je 't weet heeft een of andere john zich weer een nieuwe identiteit aangemeten. Dit is niet alleen Richtersveld, maar een deel tussen Springbok , met de extensieve veeteelt en met de Oranjerivier. Ook de Namibische kant heb ik erbij gedaan.

sidi bibi
21-07-10, 09:13
Wat een taal voor iemand waarvan ik vermoed van plantjes en bloemen houdt, dus een flikker.

Ik zie dat er ondertussen iets verwijderd is, was een opmerking van iemand van het geslacht " nationaal bezit ". Op gehoor vertaald.
Maar goed, met je anale fixatie had je het perfekt uitgefilterd. Zal wel van No 4 alkomstig zijn.

sidi bibi
21-07-10, 09:26
Ik zie dat er ondertussen iets verwijderd is, was een opmerking van iemand van het geslacht " nationaal bezit ". Op gehoor vertaald.
Maar goed, met je anale fixatie had je het perfekt uitgefilterd. Zal wel van No 4 alkomstig zijn.

Best wel opvallend trouwens dat de opmerking " rot op uit marokko " op het scherm neergepleurt wordt. En al verschillende keren de laatste week. Een mening over Marokko is verboden blijkbaar. Weerleg het dan gewoon.
En dat door de Wilders jankers.

John2
21-07-10, 12:07
Die huisbedrijfjes bij mij in de buurt, ijzersmeden, autobedrijfjes, halen voor het electrisch lassen de zekeringkast eraf en sluiten hun apparatuur aan de hoofdingangkabels aan. Autogeenlassen doen ze af en dan met carbid, echt niet te filmen. Bijna niemand werkt met lasbrillen, staat mannelijk en vakkundig. Ze hebben hier van die draadzekeringen, je moet er ook voor opletten in je eigen huis, brandt zo'n zekering door dan vervangen ze het voor een koperdraadje.
Gastoestellen zijn ook heel berucht hier, geen enkele controlerende instantie.
Ja het zal daar niet veel anders zijn dan in het buitengebied van Rusland, maar het kost dan ook bijna niets en als je dan ooit iets vervangt zoals een groepenkast met moderne zekeringen en een aardlekschakelaar met een aard pen in de grond staan ze met de oren te klapperen en wordt er iedereen bijgehaald.
Als je wilt ken ik je wel een groepenkast toe zenden, heb regelmatig er wel eentje liggen met automatische zekeringen die uit een sloopwoning komt.

Niet geregistreerd
21-07-10, 13:12
Ik zie dat er ondertussen iets verwijderd is, was een opmerking van iemand van het geslacht " nationaal bezit ". Op gehoor vertaald.
Maar goed, met je anale fixatie had je het perfekt uitgefilterd. Zal wel van No 4 alkomstig zijn.

Hoor eens wie het over fixatie heeft, smerige rakker. Meer dan terecht dat ze hebben verwijdert waar je op wees. Je komt immers over als een mislukte Marokkaan, die zijn heil zoekt tussen inboorlingen. Je verschuilen achter dergelijke woordjes zal verder je mislukking niet kunnen verhullen.

Je bent zeker zo iemand die dol gelukkig is als je een bos bloemen krijgt. Maar mocht je na een jaar uit geswingd wezen, dan liever verder afdalen naar het zuiden. Daar weten ze ook van wanten.

Niet geregistreerd
21-07-10, 13:17
Best wel opvallend trouwens dat de opmerking " rot op uit marokko " op het scherm neergepleurt wordt. En al verschillende keren de laatste week. Een mening over Marokko is verboden blijkbaar. Weerleg het dan gewoon.
En dat door de Wilders jankers.

Beter liever daar blijven is het devies of verder afzakken naar het zuiden. Dat je hier maar ook daar uiteindelijk mislukt bent, daar kan je verder niks aan doen. Bloemen verwelken immers in het zand.

Tomas
21-07-10, 16:58
Best wel opvallend trouwens dat de opmerking " rot op uit marokko " op het scherm neergepleurt wordt. En al verschillende keren de laatste week. Een mening over Marokko is verboden blijkbaar. Weerleg het dan gewoon.
En dat door de Wilders jankers.

Wees blij dat dat soort hier zit.

Heb je die 'fairy circle' gezien op m'n link? Rare fenomenen zijn dat ook. Wij kennen ze hier alleen van paddestoelen. Maar daar zijn ze heel anders. Kom je alleen in woestijngebieden tegen. Weet jij hoe dat zo ontstaat?

Tomas
21-07-10, 17:28
Je hebt trouwens een nog bizarder fairy circle fenomeen in de woestijn, maar dat heb ik nooit zelf gezien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_circle_(Africa)

mark61
21-07-10, 17:42
Je hebt trouwens een nog bizarder fairy circle fenomeen in de woestijn, maar dat heb ik nooit zelf gezien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_circle_(Africa)

Spannend. Iets chemisch?

Tomas
21-07-10, 17:44
Spannend. Iets chemisch?

Nobody knows. Behalve de Himba dan.

Joesoef
21-07-10, 17:45
Je hebt trouwens een nog bizarder fairy circle fenomeen in de woestijn, maar dat heb ik nooit zelf gezien:

http://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_circle_(Africa) (http://en.wikipedia.org/wiki/Fairy_circle_%28Africa%29)

In de voetnoot van de duitstalige wikipediapagina staat eea.

Tomas
21-07-10, 17:49
In de voetnoot van de duitstalige wikipediapagina staat eea.

Als je dat van die termieten bedoelt, dat wordt in de Engelse versie betwijfeld.

(leen)
21-07-10, 17:55
Die huisbedrijfjes bij mij in de buurt, ijzersmeden, autobedrijfjes, halen voor het electrisch lassen de zekeringkast eraf en sluiten hun apparatuur aan de hoofdingangkabels aan. Autogeenlassen doen ze af en dan met carbid, echt niet te filmen. Bijna niemand werkt met lasbrillen, staat mannelijk en vakkundig. Ze hebben hier van die draadzekeringen, je moet er ook voor opletten in je eigen huis, brandt zo'n zekering door dan vervangen ze het voor een koperdraadje.
Gastoestellen zijn ook heel berucht hier, geen enkele controlerende instantie.


Zulke situaties zijn i.d.d. ondenkbaar in nederland,
Ik geloof je direct dat er zo gewekt wordt,
Ik heb zelf in enkele landen gewerkt als service monteur en wat je soms ziet:loens:

Mag ik vragen hoe je daar zo terecht gekomen bent?

BlackBox
21-07-10, 18:06
En de modem?
Ik neem aan dat daar internet nog gaat via een telefoonlijn en ook een modem zal er onder de 180v eruit klappen en storing geven.

Wat is er gevaarlijk om twee fasen met elkaar te verbinden waardoor je een hogere spanning krijgt en deze beveiligd tegen over spanning boven de 230-240 volt?
Hij geeft zelf aan dat er per fase ongeveer 180volt staat dan zou hij met twee fasen een voltage krijgen van 213-215 volt en als hij hier een goede beveiliging inbouwt zodat het stroom niet kan terug vloeien op het net en een piek beveiliging die 1 fase uitschakelt bij hogere spanning is er geen vuiltje aan de lucht, zelfs bij volledige voltage van 220volt per fase komt hij uit op 250 volt maximaal wat hooguit de levensduur van de apparaten verkort maar verder weinig schade zal opleveren.
Mischien kun je alsnog een instructiefilmpje maken waar je het even voor doet en het filmpje online (laten) zetten.
Grote kans dat je er veel mensen een immens plezier mee doet!

Tomas
21-07-10, 18:09
Mischien kun je alsnog een instructiefilmpje maken waar je het even voor doet en het filmpje online (laten) zetten.
Grote kans dat je er veel mensen een immens plezier mee doet!

Geniaal.

Joesoef
21-07-10, 18:30
Geniaal.


Zo geniaal dat siemens sjon telkens vraagt om het aggregaat in palestina te 'reviseren'. Ervaring met donkere woestenij.

mark61
21-07-10, 18:38
Mischien kun je alsnog een instructiefilmpje maken waar je het even voor doet en het filmpje online (laten) zetten.
Grote kans dat je er veel mensen een immens plezier mee doet!

:hihi: Popcorn staat klaar.

sidi bibi
21-07-10, 23:16
Ja het zal daar niet veel anders zijn dan in het buitengebied van Rusland, maar het kost dan ook bijna niets en als je dan ooit iets vervangt zoals een groepenkast met moderne zekeringen en een aardlekschakelaar met een aard pen in de grond staan ze met de oren te klapperen en wordt er iedereen bijgehaald.
Als je wilt ken ik je wel een groepenkast toe zenden, heb regelmatig er wel eentje liggen met automatische zekeringen die uit een sloopwoning komt.

Kwam in het communistische tijdperk vaak in Polen, was daar ook zo, ben zelf een halve Pool. Dat roots en identiteitsgevoel ken ik overigens helemaal niet, ook niet echt met Nederland, de wereld is zo klein geworden dat het nauwelijks nog wat uitmaakt. Hier in dat marokkaanse dorp stonden ze tijdens de WK falikanter achter Nederland dan ikzelf.
Die groepenkasten voldoen bij mij wel als je er de juiste zekeringen inzet, bij dat Nederlandse systeem moet die aardpen de grond in en alle leidingen met een aardkabel vervangen worden. Alle leidingen zitten ingemetseld en dat wordt een heidens karwei. Maar bedankt voor het aanbod.

sidi bibi
21-07-10, 23:25
Wees blij dat dat soort hier zit.

Heb je die 'fairy circle' gezien op m'n link? Rare fenomenen zijn dat ook. Wij kennen ze hier alleen van paddestoelen. Maar daar zijn ze heel anders. Kom je alleen in woestijngebieden tegen. Weet jij hoe dat zo ontstaat?

Dat soort zet zich hier overigens behoorlijk te kijk, hoef niet eens uitleg te geven. Die kennen hun eigen land niet eens, zitten als een onnozele hond maar wat mee te janken. Aandachtsgebrek denk ik.

Ik bekijk je link iets later, mijn connectie valt nog geregeld weg, rond middernacht is het probleem weg. Is nu ook weer weggevallen, moet eerst naar bewaar en weer aankoppelen.

sidi bibi
21-07-10, 23:34
:hihi:
Hoor eens wie het over fixatie heeft, smerige rakker. Meer dan terecht dat ze hebben verwijdert waar je op wees. Je komt immers over als een mislukte Marokkaan, die zijn heil zoekt tussen inboorlingen. Je verschuilen achter dergelijke woordjes zal verder je mislukking niet kunnen verhullen.

Je bent zeker zo iemand die dol gelukkig is als je een bos bloemen krijgt. Maar mocht je na een jaar uit geswingd wezen, dan liever verder afdalen naar het zuiden. Daar weten ze ook van wanten.

Weer effe lachen hier, intermezo in de discussie.:hihi:

sidi bibi
21-07-10, 23:35
Beter liever daar blijven is het devies of verder afzakken naar het zuiden. Dat je hier maar ook daar uiteindelijk mislukt bent, daar kan je verder niks aan doen. Bloemen verwelken immers in het zand.

Huppakee, nog een keer.

Niet geregistreerd
21-07-10, 23:38
:hihi:

Weer effe lachen hier, intermezo in de discussie.:hihi:

Misschien knap je daarvan op?

Niet geregistreerd
21-07-10, 23:41
Huppakee, nog een keer.

Dacht echt dat je een gerepatrieerde Marokkaan was, nu blijkt een halve Pool. Veel geluk in dat Marokkaanse achterland van je.

sidi bibi
22-07-10, 00:02
Zulke situaties zijn i.d.d. ondenkbaar in nederland,
Ik geloof je direct dat er zo gewekt wordt,
Ik heb zelf in enkele landen gewerkt als service monteur en wat je soms ziet:loens:

Mag ik vragen hoe je daar zo terecht gekomen bent?

Zuid Afrika of Chilie had de voorkeur. Moest halfwoestijn zijn ivm planten uit aride gebieden en dan de exoten, in NL was ik al die vent met die Mexikaanse tuin. Ben zo rond m'n 20ste een paar keer meegenomen naar de Hortus in Haren bij Groningen, daar kreeg ik het virus te pakken. Diezelfde tante van mijn vrouw, die mij naar Haren leidde ging later in Spanje wonen, een km of 20 van een botanische tuin Pinya de Rosa, was daar altijd te vinden tijdens korte vakanties. Later kwam er een Marokkaanse schoonzoon bij waarmee ik een keer naar Marokko ben gegaan. Zo ongeveer, het voldeed ook en afstand, prijs vliegticket enz. Heb een supertuin hier, wordt af en dan gebruikt als achtergrond om foto's te maken.
Wel leuk, heb laatst zo'n tuin aangelegd bij een lyceum hier. Slaat wel aan, grappig is dat Echinocactus Grusonii, " schoonmoederstoel " in de volksmond, het hier goed doet en bijna iedereen dat woord schoonmoedersstoel ook gebruikt, de blik in de ogen als ze het uitspreken zegt dat de verhoudingen hier en in Nederland hetzelfde zijn.

sidi bibi
22-07-10, 00:05
Misschien knap je daarvan op?

:hihi:

sidi bibi
22-07-10, 00:07
Dacht echt dat je een gerepatrieerde Marokkaan was, nu blijkt een halve Pool. Veel geluk in dat Marokkaanse achterland van je.

Hoezo, een gerepatrieerde Marokkaan denkt anders?

Niet geregistreerd
22-07-10, 00:09
Hoezo, een gerepatrieerde Marokkaan denkt anders?

Nee, het verbaasde me dat je nog in leven bent. Meestal repatrieerd een Marokkaan tussen plankjes.

sidi bibi
22-07-10, 00:13
Nee, het verbaasde me dat je nog in leven bent. Meestal repatrieerd een Marokkaan tussen plankjes.

Nou, je begint er de humor van in de zien. Je zit allemaal scheldpartijen weg te delen en je landgenoten zitten hier mee te genieten. De wereld wordt klein.

Niet geregistreerd
22-07-10, 00:27
Nou, je begint er de humor van in de zien. Je zit allemaal scheldpartijen weg te delen en je landgenoten zitten hier mee te genieten. De wereld wordt klein.


Over welke scheldpartijen heb je het en aan wie moet ik specifiek aan landgenoten denken?

sidi bibi
22-07-10, 02:19
Wees blij dat dat soort hier zit.

Heb je die 'fairy circle' gezien op m'n link? Rare fenomenen zijn dat ook. Wij kennen ze hier alleen van paddestoelen. Maar daar zijn ze heel anders. Kom je alleen in woestijngebieden tegen. Weet jij hoe dat zo ontstaat?

Kostte wat tijd om ze allemaal te bekijken, echt overweldigend dat landschap.
Sommige streken lijken wel op Marokko, aan de zuidkant van de Atlas. Flora en fauna zijn gigantisch rijker dan hier. Die boabab heb ik hier ook, zijn 2 meter hoog nu, wil die opkweken als iets grotere bonsai.
Ik zie die fairy circle niet of ik kijk er overheen. Aloe Claviflora doet dat ook, groeit vanuit het centrum naar buiten en de kern sterft af. Doordat de groei langzaam gaat vergaat de kern totaal en lijkt het op een cirkel. Sommige kruipende vetplanten doen dat ook, kruipen van het centum weg, de uitlopers bewortelen steeds. Zag in Marokko een gebiedje van 50 bij 50 meter ongeveer waar alle planten van een soort critaatachtig groeiden, kon geen enkele verklaring bedenken, temeer dat cristaten zelden of nooit bloeien. In Arboretum de Trompenburg in Rotterdam staan enkele cristaatvormige Euphobia's uit Marokko,heb die een paar jaar geleden opgestuurd.
Ongelofelijk die Welwirschia, die misschien in het jaar 1000 ontkiemd is, de grootste nog ouder, ontkiemd misschien op het moment dat in Rome Christenen voor de leeuwen werden gegooid.
De fotoserie staat in favoris ga dat later op m'n gemak nog eens bekijken,tnx

sidi bibi
22-07-10, 02:20
Over welke scheldpartijen heb je het en aan wie moet ik specifiek aan landgenoten denken?

Hou je waffel effe uit de discussie.

Usayma
22-07-10, 02:32
Nou, je begint er de humor van in de zien. Je zit allemaal scheldpartijen weg te delen en je landgenoten zitten hier mee te genieten. De wereld wordt klein.

triest hoor dat iemand die in maroc leeft zo reageert.

Joesoef
22-07-10, 05:21
triest hoor dat iemand die in maroc leeft zo reageert.

He wat? Het is ronduit onbeschoft zoals hij benadert wordt. Omdat het geen marokkaan is die in marokko woont is het meteen een pedofiel. Bekrompen berber retoriek.

mark61
22-07-10, 07:25
triest hoor dat iemand die in maroc leeft zo reageert.

Huh? Dr zitten hier allerlei blijkbaar Marokkaanse straatschoffies zó diep te zinken dat hun ouders zich dood zouden schamen, en dan heeft volgens jou Sidi Bibi wat verkeerd gedaan?

Wat is dat toch met die omgekeerde niggermoraal 'als de blanke a zegt doen wij lekker b'.

Grow up.

Tomas
22-07-10, 08:40
Kostte wat tijd om ze allemaal te bekijken, echt overweldigend dat landschap.
Sommige streken lijken wel op Marokko, aan de zuidkant van de Atlas. Flora en fauna zijn gigantisch rijker dan hier. Die boabab heb ik hier ook, zijn 2 meter hoog nu, wil die opkweken als iets grotere bonsai.
Ik zie die fairy circle niet of ik kijk er overheen. Aloe Claviflora doet dat ook, groeit vanuit het centrum naar buiten en de kern sterft af. Doordat de groei langzaam gaat vergaat de kern totaal en lijkt het op een cirkel. Sommige kruipende vetplanten doen dat ook, kruipen van het centum weg, de uitlopers bewortelen steeds. Zag in Marokko een gebiedje van 50 bij 50 meter ongeveer waar alle planten van een soort critaatachtig groeiden, kon geen enkele verklaring bedenken, temeer dat cristaten zelden of nooit bloeien. In Arboretum de Trompenburg in Rotterdam staan enkele cristaatvormige Euphobia's uit Marokko,heb die een paar jaar geleden opgestuurd.
Ongelofelijk die Welwirschia, die misschien in het jaar 1000 ontkiemd is, de grootste nog ouder, ontkiemd misschien op het moment dat in Rome Christenen voor de leeuwen werden gegooid.
De fotoserie staat in favoris ga dat later op m'n gemak nog eens bekijken,tnx

Ikhad 'm al weer gesloten. Denk dat je de anonieme versie hebt bekeken. Ik had een speciale richtersveld versie voor je gemaakt. Zet 'm wel een hele week open, heb je de tijd.

Het is denk ik een kruipende vetplant die in een cirkel groeit. Daar lijkt het het meest op. Er staat ook een close up van de plant bij. Heel bizar.

super ick
22-07-10, 08:50
Update: vrijdag 16 jul 2010, 08:39

Spanje heeft bij de Marokkaanse regering aan de bel getrokken over het uitzetten van christenen. Sinds maart dit jaar heeft Marokko 130 christenen het land uitgezet op beschulding van bekeringsdrift.

De krant El Pais (google-vertaling) schrijft dat de Spaanse ambassadeur in Marokko bij de regering in Rabat om opheldering heeft gevraagd. Spanje wil dat Marokko zich houdt aan de internationale verplichtingen op het gebied van godsdienstvrijheid.

Onder de uitgezette christenen zijn de zeven Nederlanders die in maart Marokko moesten verlaten. Ze bekommerden zich over kansarme kinderen in het weeshuis Village of Hope in het dorp Ain Leuh. Ook zouden ze de kinderen hebben willen bekeren tot het christendom, en dat is verboden in Marokko.

Minister Verhagen van Buitenlandse Zaken protesteerde bij de Marokkaanse autoriteiten.


NOS Nieuws - Spanje: Marokko zet christenen uit (http://nos.nl/artikel/172351-spanje-marokko-zet-christenen-uit.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Andere kop gekozen: Marokko voert Wildersbeleid!
(alleen wordt het dan wel luchtig met grappige reacties omkleed. Maar het is natuurlijk christenbashen, xenofobie, achterlijkheid, etc.)

sidi bibi
22-07-10, 11:21
He wat? Het is ronduit onbeschoft zoals hij benadert wordt. Omdat het geen marokkaan is die in marokko woont is het meteen een pedofiel. Bekrompen berber retoriek.

En dan schrijf ik niet eens hoe de breoders en de zusters hier met elkaar omgaan. Hoe terugkeermarokkanen hun volk respecteren als ze iets ondernemen. Tis weer vakantietijd, kom eens in dat uitgaansleven kijken, hoe dat broedervolk uit Europa hier tekeergaat.

sidi bibi
22-07-10, 11:45
luchtig

Cabaret,een levenservaring rijker.
Ik ken hier een Belg die hier al 30 jaar woont, goed moslim overigens. Spreekt de taal vloeiend. We doen weleens een dag cabaret, gaan dan de verbaasde onnozele toerist uithangen. Hebben ook een keer een makelaar benadert die de boel ging tillen. Die makelaar is 3 dagen kwijtgeraakt, een etentje weggegeven en wij elke avond in een deuk. Speciaal de laatste dag toen die Belg ineens Marokkaans ging lullen. :maf3:
Probeerde een nepnotaris in te schakelen, een stukje grond te verkopen wat niet mag en dan met het foefje een derde officieel de rest zwart.

sidi bibi
22-07-10, 11:56
triest hoor dat iemand die in maroc leeft zo reageert.

D'r komen nog veel meer verhalingen, als het zo uitkomt in een topic.
Lekker klikken over de werkelijkheid.

Abu_Hurayrah
22-07-10, 12:00
D'r komen nog veel meer verhalingen, als het zo uitkomt in een topic.
Lekker klikken over de werkelijkheid.

Maar ben je nu wel of geen Marokkaan?

sidi bibi
22-07-10, 12:48
Maar ben je nu wel of geen Marokkaan?

Geen Marokkaan, wel familierelatie.
Ik zit me best wel te ergeren aan de streotypen die ik keer op keer naar m'n hoofd geslingerd krijg. En dan van sexistiche aard.

Doe maar schattingen, ik denk dat zo'n 60 % van de toeristen eco-, cultuur- en spiritiuele ( Meknes ) toeristen zijn, 48 % bezighoud toeristen zijn, hotel, strand, couveusebussen. Klein percentage komt om redenen waarvoor ik mij ook schaam. Hetzelfde geld voor mensen die zich hier vestigen. De grote groep komt hier omdat ze Marokko een warm hart toedragen, het is ook een boeiend land.

Niet geregistreerd
22-07-10, 13:36
Hou je waffel effe uit de discussie.


Je gaat je gang maar, discussies over bloemen en planten is toch niet mijn ding.

Niet geregistreerd
22-07-10, 13:41
Geen Marokkaan, wel familierelatie.
Ik zit me best wel te ergeren aan de streotypen die ik keer op keer naar m'n hoofd geslingerd krijg. En dan van sexistiche aard.


Onsportief van je om je te beklagen als jezelf dat stereotype toepast. Weet je nog "Hwi bak?"

sidi bibi
22-07-10, 14:34
Onsportief van je om je te beklagen als jezelf dat stereotype toepast. Weet je nog "Hwi bak?"

Jij begon met ophoepelen uit Marokko en flikker.
Die opmerking was overigens niet van mij, spreek geen woord Marokkaans. Was van iemand die pissig werd, was de discussie eenbeetje inhet Frans aan het vertalen.
Verder heb ik eigenmijk geen zin om door te gaan met muggeziften.

sidi bibi
22-07-10, 14:35
Je gaat je gang maar, discussies over bloemen en planten is toch niet mijn ding.

Openmaar een topic met jouw ding.

Niet geregistreerd
22-07-10, 16:40
Jij begon met ophoepelen uit Marokko en flikker.
Die opmerking was overigens niet van mij, spreek geen woord Marokkaans. Was van iemand die pissig werd, was de discussie eenbeetje inhet Frans aan het vertalen.
Verder heb ik eigenmijk geen zin om door te gaan met muggeziften.

Kennelijk heb je een zonnesteek daar opgelopen? Geef maar precies aan waar ik ophoepelen bezigde en die flikker was naar aanleiding van jouw onvriendelijke reactie. Dus dat muggeziften hoeft niet als je denkt dat jij vooral niks te verwijten valt. En bespaar me je misplaatste beklag verder.

Niet geregistreerd
22-07-10, 16:44
Openmaar een topic met jouw ding.


Vraag me echter af of je niet eens de verantwoordelijkheid kunt nemen om zelfstandig te prikken. Uit je vorige reactie komt naar voren dat je onder invloed van anderen hier prikt. Schijnbaar is deze reactie van jou ook eerst in overleg met je Franstalige/Marokkaanse invloedssfeer.

sidi bibi
22-07-10, 19:02
Kennelijk heb je een zonnesteek daar opgelopen? Geef maar precies aan waar ik ophoepelen bezigde en die flikker was naar aanleiding van jouw onvriendelijke reactie. Dus dat muggeziften hoeft niet als je denkt dat jij vooral niks te verwijten valt. En bespaar me je misplaatste beklag verder.

Als je wilt swingen moet je vandaag nog vertrekken naar een planeet waar dat wel het geval is.

Ok, is voor meerdere interpretaties vatbaar, had daarvoor een hoop ophoepelposts ontvangen en reageerde misschien te snel.

Was het als joke bedoeld, dan mijn excuses.

Niet geregistreerd
22-07-10, 19:27
Als je wilt swingen moet je vandaag nog vertrekken naar een planeet waar dat wel het geval is.

Ok, is voor meerdere interpretaties vatbaar, had daarvoor een hoop ophoepelposts ontvangen en reageerde misschien te snel.

Was het als joke bedoeld, dan mijn excuses.

Dank voor je oprechte post. Het was zeker niet mijn bedoeling geweest om de indruk te wekken dat je ergens niet welkom bent. Waarom zou ik immers en notabene ik in de veronderstelling was dat jezelf een Marokkaan bent. Het was meer een opmerking, waar ik dacht je daar met tegenzin zat.

Maar exact bedoelde ik dat er op deze planeet weinig plaatsen zijn waar het goed swingen is. Elke plek heeft zijn voor en nadelen, goede en slechte kanten. Dat het alleen maar jammer is, voor dat wat je ergens eenmaal hebt opgebouwd, in geinvesteerd zomaar voor lief laat. Omdat je wellicht qwa amusementswaarde niet helemaal aan je trekken komt.

sidi bibi
23-07-10, 02:47
Dank voor je oprechte post. Het was zeker niet mijn bedoeling geweest om de indruk te wekken dat je ergens niet welkom bent. Waarom zou ik immers en notabene ik in de veronderstelling was dat jezelf een Marokkaan bent. Het was meer een opmerking, waar ik dacht je daar met tegenzin zat.

Maar exact bedoelde ik dat er op deze planeet weinig plaatsen zijn waar het goed swingen is. Elke plek heeft zijn voor en nadelen, goede en slechte kanten. Dat het alleen maar jammer is, voor dat wat je ergens eenmaal hebt opgebouwd, in geinvesteerd zomaar voor lief laat. Omdat je wellicht qwa amusementswaarde niet helemaal aan je trekken komt.

Is ok, dacht in eerste instantie dat er iemand anders bezig was op niet geregistreerd.

Swinging was in relatie tot WK Zuid Afrika, vind ZA meer swinging dan MA.
Wat een heisa om niks.:hihi:

De laatste zin, niet amusementswaarde maar gelijkheidsprincipes.

postman561
23-07-10, 07:18
pnel8w (http://pnel8w.sosblog.com)le9wn63 (http://le9wn63.insanejournal.com/)nktsdofk (http://www.blogigo.de/nktsdofk)lswxt0xf (http://www.freeblognetwork.com/lswxt0xf/)isabellema1lc (http://isabellema1lc.blogsarena.com/)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
23-07-10, 08:48
en notabene ik in de veronderstelling was dat jezelf een Marokkaan bent.

Ooooo, maar dat veranderd de zaak. :fplet:

sidi bibi
23-07-10, 10:45
Ooooo, maar dat veranderd de zaak. :fplet:

Dat is zinloos om er tegenin te gaan, het ummah gevoel dat vanuit Rabat via de schotel geïndoctrineerd wordt. Het heiligste woord dat er bestaat hier, de MRE's. Totdat ze terugkomen, niet met die korte vakanties, das utopie, maar voorgoed. Het kan toch geen toeval zijn dat ik alleen maar drama's zie, die grote huizen waar het de bedoeling van was dat de hele familie meekwam, leeg, een oude man uit Europa die af en toe komt kijken of alle kozijnen er nog inzitten, wereldvreemd in eigen land. Zit dat af en dan te overpeinzen, melancholisch af en dan, dit is het dan, zij die kwamen toen ik een tiener was van een jaar of 17, 18, collega's, in die kantine's zichzelf isolerend. En nu hier.

Overal schotelantennes, in Europa en hier, het doel van de ontvangst is alleen tegengesteld.

Niet geregistreerd
23-07-10, 13:45
Is ok, dacht in eerste instantie dat er iemand anders bezig was op niet geregistreerd.

Swinging was in relatie tot WK Zuid Afrika, vind ZA meer swinging dan MA.
Wat een heisa om niks.:hihi:

De laatste zin, niet amusementswaarde maar gelijkheidsprincipes.


Met dat gelijkheidsprincipe, moet je denk ik dan wel erg teleurgesteld zijn bij landen als Marokko alswel Zuid-Afrika?

Niet geregistreerd
23-07-10, 13:49
Ooooo, maar dat veranderd de zaak. :fplet:


Je kunt altijd rekening houden met iemand als je weet waar hij vandaan komt en welke zaak verder iets verandert is mij een raadsel. Een van oorsprong Marokkaan is zeker geen toerist in eigen land. Maar nogmaals, welke zaak denk je dat er verandert?

sidi bibi
23-07-10, 19:58
Met dat gelijkheidsprincipe, moet je denk ik dan wel erg teleurgesteld zijn bij landen als Marokko alswel Zuid-Afrika?

Ben niet teleurgesteld, ik heb niks te verliezen, elke maand wordt m'n prepensioen netjes overgemaakt. Ben van niemand afhankelijk. Ben nog een van de gelukkigen uit de tijd dat de bomen nog tot de hemel reikten. Ben teleurgesteld voor een paar anderen hier. Maar we zullen doorgaan, doorgaan, wie zong dat liedje ook alweer.
Zuid Afrika weet ik niet hoe het nu is. Heb tijdens het WK op BBC documentaires bekeken hoe dat er aan toe ging in het verleden. Daar zijn geen woorden voor. De manier hoe het opgelost is is een voorbeeld voor de wereld dankzij Nelson Mandela en vele anderen. Heb het wel meegekregen hoor, ben er een van uit het verleden van muurkranten plakken, pamfletten aan de poort, Kalkar en weet ik veel.

MaRiaH
24-07-10, 03:16
:schok: om het feit dat zoveel Marokkaanse Nederlanders het een goede zaak vinden dat christenen uit Marokko worden gezet.
Ik merk helaas in mijn omgeving ook steeds vaker dat moslims (ook de hoogopgeleiden en niet-traditionelen) eigenlijk onze hele maatschappij verwerpen.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het werpt een volledig ander licht op waar ik altijd vanuit ben gegaan. Vooralsnog ga ik maar ut van het positieve en heb vertrouwen in de komende generaties.

zou Wilders dan toch gelijk hebben? ;)

Joesoef
24-07-10, 07:07
Ik merk helaas in mijn omgeving ook steeds vaker dat moslims (ook de hoogopgeleiden en niet-traditionelen) eigenlijk onze hele maatschappij verwerpen.



Verwerpen omdat? Eerlijk gezegd heb ik ook niet veel op met de huidige maatschappij en klimaat in NL maar dat heeft niets met geloof van doen.

mark61
24-07-10, 10:14
:schok: om het feit dat zoveel Marokkaanse Nederlanders het een goede zaak vinden dat christenen uit Marokko worden gezet.
Ik merk helaas in mijn omgeving ook steeds vaker dat moslims (ook de hoogopgeleiden en niet-traditionelen) eigenlijk onze hele maatschappij verwerpen.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het werpt een volledig ander licht op waar ik altijd vanuit ben gegaan. Vooralsnog ga ik maar ut van het positieve en heb vertrouwen in de komende generaties.

zou Wilders dan toch gelijk hebben? ;)

Ja nou ja je zal rekening moeten houden met minderwaardigheidscomplexen. Het is altijd pijnlijk als buitenstaanders je wijzen op het falen van je maatschappij, in dit geval de opvang van wezen en buitenechtelijke kinderen en hun moeders in Marokko, geboren door misbruik van bonnes. In één woord: de hypocrisie. Dat nou uitgerekend van die evangelisten daar in springen :cheefbek: Verder probeerden ze vast wel die kinderen en hun moeders te bekeren.

En niemand heeft het over (de allang aanwezige) katholieken Marokko uitzetten, het gaat specifiek over die evangelisten.

Christenen staan symbool voor: je bemoeien met zaken die je niet aangaan, en voor de westerse expansie in het algemeen natuurlijk.

De wildersmeute verwerpt onze maatschappij ook. Dus?

In feite is er geen sprake van verwerping, anders zouden ze wel weggaan. Tis gewoon de tijdgeest. Hoe rijker hoe ontevredener. Hoe zouden Marokkanen zich daaraan moeten onttrekken?

sidi bibi
24-07-10, 11:11
:schok: om het feit dat zoveel Marokkaanse Nederlanders het een goede zaak vinden dat christenen uit Marokko worden gezet.
Ik merk helaas in mijn omgeving ook steeds vaker dat moslims (ook de hoogopgeleiden en niet-traditionelen) eigenlijk onze hele maatschappij verwerpen.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het werpt een volledig ander licht op waar ik altijd vanuit ben gegaan. Vooralsnog ga ik maar ut van het positieve en heb vertrouwen in de komende generaties.

zou Wilders dan toch gelijk hebben? ;)

Moslims is denk ik niet een goede woordkeus.

Denk dat het meer met een machtstructuur en manipuleren van een religie te maken heeft. Plus een gefingeerde monocultuur, krampachtig in stand proberen te houden. Alles wat afwijkt eruit. Niet voor niets kwam een dag na de eerste uitzettingen de interreligieuze samenwerking uitgebreid aan bod op tv.

Een gelijkwaardige coëxistentie bestaat hier niet, de schone schijn, met multinationals misschien uit pure noodzaak. Met freezones het laatste, een deel onttrekken aan de machtstructuut en tegelijkertijd zeuren over enclaves. Het is superieur en inferieur. Platgereciteerd wordt je hier met de kreten democratie, mensenrechten en tolerantie.

Het krampachtig vasthouden aan een utopie en in beginsel wat kleine problemen werkt polarisatie in de hand. Een polarisatie die overigens hier in Marokko ook gaande is, in mijn omgeving zie ik het aantal niqaab draagsters snel toenemen, de steden losbandiger. Terwijl de niqaab niet eens typisch Marokkaans is.

Het wordt tijd in Europa dat dat kinderachtige gezeik over niqaabs en minarettorentjes ophoud. Ik zit dat zo aan de buitenkant te bezien, het is echt ontzettend zielig, kleingeestig.
Maar gooi die utopie van de andere kant ook eens overboord, wat moeten terugkeermaorkkanen hier, schaarse baantjes afpikken, kapper, garage.
Denken ze echt dat ze zo geliefd zijn bij hun relaties.
Of zo'n advertentie die ik hier laatst zag " Werken in Marokko ". Helemaal niet nodig hoor, capaciteiten zat hier. Zijn gewoon tentakels van de clan, de werkelijkheid is neerbuigende slaafsheid, snoepjes, kennis afpakken ten dienste van hunzelf.

Zie die dubbele nationaliteit, cultuur enz maar als een verrijking in je leven, je kunt er zoveel mee, tis zelfs een voorsprong.

MaRiaH
25-07-10, 01:45
Dank voor jullie waardevolle reacties. ;)

PaRiSCaSa
25-07-10, 23:19
The title of this topic is false. Morocco does not expel Christians, but extremists.

As European countries do towards Muslim extremists.

super ick
26-07-10, 08:32
:schok: om het feit dat zoveel Marokkaanse Nederlanders het een goede zaak vinden dat christenen uit Marokko worden gezet.
Ik merk helaas in mijn omgeving ook steeds vaker dat moslims (ook de hoogopgeleiden en niet-traditionelen) eigenlijk onze hele maatschappij verwerpen.
Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Het werpt een volledig ander licht op waar ik altijd vanuit ben gegaan. Vooralsnog ga ik maar ut van het positieve en heb vertrouwen in de komende generaties.

zou Wilders dan toch gelijk hebben? ;)

Het is de clash van de hardliners. Als het zich verder verspreid is het moeilijk om er tussenuit te blijven.

John2
26-07-10, 08:52
The title of this topic is false. Morocco does not expel Christians, but extremists.

As European countries do towards Muslim extremists.
Did they kill somebody???

Verder moet je eens kijken in hoever een artsen echtpaar die een kindertehuis runnen 15 straat kinderen onder hun hoede hebben en in een dorp functioneerde als dorps dokter extremistisch zou kunnen zijn.

Ik zou vandaag maar eens links van jou kijken als je de deur uit gaat en goed luisteren, misschien hoor je het laatste een simpele "klik" .......

sidi bibi
26-07-10, 13:08
Did they kill somebody???

Die Christenen zijn fout geweest. Bij hulpverlening respecteer je de identiteit van die kinderen. Zij hebben zelf toegegeven dat zij hun levensbeschouwing aan de kinderen hebben verteld. Dat kan nogal ruim zijn.
In een niet-pluriforme samenleving kun je daar kinderen mee beschadigen. Ten opzichte van hun leefomgeving.
In Marokko kun je volop discuseren over levensbeschouwingen, onder volwassenen. Geen mens die je daarvoor uitzet.

super ick
26-07-10, 14:11
In een niet-pluriforme samenleving kun je daar kinderen mee beschadigen. Ten opzichte van hun leefomgeving.


Je bedoelt dat je kinderen die al gehersenspoelt zijn met 1 geloof (islam) niet mag vertellen dat je ook op een andere manier gehersenspoelt kunt worden (christendom).

Zo'n beetje: Hee die is al door ons gehersenspoelt en mag niet door een ander in de war gebracht worden.

Het ergste vind ik nog dat het op een logische, accepterende wijze door jou gebracht wordt.
Methoden waar je in Nederland van op je achterste benen gaat staan omdat het grondbeginselen van een democratische rechtstaat raakt zijn in Marokko dus normaal. Omdat Marokko geen democratische rechtstaat is. Gewoon omdat het kan!

PaRiSCaSa
26-07-10, 16:16
Did they kill somebody???



Imbécile, do you need to kill somebody to be called an extremist?

Did Wilders or Le Pen kill somebody? Why was Wilders not allowed in the UK?

The Evangelists are Christian extremists!

Chrisitian extremists are not welcome in Morocco, as Muslim extremists are not welcome in Europe.

Soldim
26-07-10, 16:33
The Evangelists are Christian extremists!



Waarom? Hoe definieer jij (Christelijk) extremisme?

H.P.Pas
26-07-10, 16:45
The Evangelists are Christian extremists!


Luke, Mark, Matthew and John ?
How come ?

PaRiSCaSa
26-07-10, 16:58
Luke, Mark, Matthew and John ?
How come ?

May I advise you to make some searches about Christian evangelist groups (missionaries) and their final purposes?

H.P.Pas
26-07-10, 17:09
May I advise you

No.

PaRiSCaSa
26-07-10, 17:12
Waarom? Hoe definieer jij (Christelijk) extremisme?

By considering worshippers of other religions as potential enemies. The same intolerance as during the "Christian Inquisition". The only difference is that the violence is not physical but ideological.

The fact that Islam is the world's fastest growing religion can be quite frustrating.

mark61
26-07-10, 17:30
Islam is the world's fastest growing religion

Bron? Un pouce succulant.

sidi bibi
26-07-10, 19:39
Je bedoelt dat je kinderen die al gehersenspoelt zijn met 1 geloof (islam) niet mag vertellen dat je ook op een andere manier gehersenspoelt kunt worden (christendom).

Zo'n beetje: Hee die is al door ons gehersenspoelt en mag niet door een ander in de war gebracht worden.

Het ergste vind ik nog dat het op een logische, accepterende wijze door jou gebracht wordt.
Methoden waar je in Nederland van op je achterste benen gaat staan omdat het grondbeginselen van een democratische rechtstaat raakt zijn in Marokko dus normaal. Omdat Marokko geen democratische rechtstaat is. Gewoon omdat het kan!

Ik denk dat jij verdomde weinig weet van kinderen en omgevingsfactoren.

Rationeel is iets anders dan accepteren.

Ik bemoei me ook niet met het staatsbestel van Marokko, dat is aan het land zelf, de inwoners, die komen er zelf wel uit, of niet.

En commentaar wat de gevolgen zijn van dat bestel op andersdenkenden, de samenleving, heb ik al zat gegeven.

Overigens worden in Nederland die methoden ook toegepast uit een andere hoek maar zij vormen geen constitutionele macht.

Heb een hekel aan bekeringsdriften, in Marokko doen ze dat niet, het enigste wat me ooit is overkomen is dat iemand mij een Engelstalige Koran gaf en dat is alles in 5,5 jaar.

super ick
26-07-10, 20:41
Ik denk dat jij verdomde weinig weet van kinderen en omgevingsfactoren.

Rationeel is iets anders dan accepteren.

Ik bemoei me ook niet met het staatsbestel van Marokko, dat is aan het land zelf, de inwoners, die komen er zelf wel uit, of niet.

En commentaar wat de gevolgen zijn van dat bestel op andersdenkenden, de samenleving, heb ik al zat gegeven.

Overigens worden in Nederland die methoden ook toegepast uit een andere hoek maar zij vormen geen constitutionele macht.

Heb een hekel aan bekeringsdriften, in Marokko doen ze dat niet, het enigste wat me ooit is overkomen is dat iemand mij een Engelstalige Koran gaf en dat is alles in 5,5 jaar.

Kortom: Ze moeten hun bek houden en anders pleur je ze er gewoon uit.
Jij haalt Geert Wilders rechts in.

PaRiSCaSa
26-07-10, 21:41
Heb een hekel aan bekeringsdriften, in Marokko doen ze dat niet, het enigste wat me ooit is overkomen is dat iemand mij een Engelstalige Koran gaf en dat is alles in 5,5 jaar.

Islam does not need proselytism. People come to Islam naturally.

Which is not the case for Christianity.

And those evangelists travelling all around the world prove that fact.

They really give the image of desperate people.

sidi bibi
26-07-10, 23:16
Kortom: Ze moeten hun bek houden en anders pleur je ze er gewoon uit.
Jij haalt Geert Wilders rechts in.

Welnee, zij hadden dat tevoren kunnen weten, tis een wetartikel.
Een redelijk fundamentele partij, de PJD, propageerd vrouwenparticipatie in het arbeidsproces. Terwijl ze in Nederland 40 duizend handtekeningen van zondagse hoedjesdraagsters bij elkaar krijgen die zichzelf graag achter het aanrecht ziet.
Condoomgebruik wordt hier gestimuleerd, die lopen toch een eind voor op die Popie uit Rome.
Je wordt niet belemmerd alcoholische versnaperingen naar binnen te golven, notabene bijgestaan door zowat het hele land.
Nooit Wachttoren leurders aan de deur.
En, zoals ik eerder vermeldde, ze doen niets aan zieltjeswinnerij, kun je je dan nog een land voorstellen waar je je als rechtgeaard atheïst thuis kan voelen.

D'r blijven uiteraard nog wat knelpuntjes over maar dat komt wel goed, het hele justitiele apparaat zit op de schop.

sidi bibi
26-07-10, 23:18
People come to Islam naturally.



Dat wil bij mij nou niet zo lukken.

Slinger
27-07-10, 09:15
They really give the image of desperate people.

Ja, met die uitzettingen lijkt dat er wel op.

Slinger
27-07-10, 09:18
Imbécile, do you need to kill somebody to be called an extremist?

Did Wilders or Le Pen kill somebody? Why was Wilders not allowed in the UK?

The Evangelists are Christian extremists!

Chrisitian extremists are not welcome in Morocco, as Muslim extremists are not welcome in Europe.

Dan was Jezus Christus ook een extremist. Hij gaf zijn volgelingen de opdracht het evangelie te brengen aan alle volken.

Slinger
27-07-10, 09:20
Welnee, zij hadden dat tevoren kunnen weten, tis een wetartikel.
Een redelijk fundamentele partij, de PJD, propageerd vrouwenparticipatie in het arbeidsproces. Terwijl ze in Nederland 40 duizend handtekeningen van zondagse hoedjesdraagsters bij elkaar krijgen die zichzelf graag achter het aanrecht ziet.
Condoomgebruik wordt hier gestimuleerd, die lopen toch een eind voor op die Popie uit Rome.
Je wordt niet belemmerd alcoholische versnaperingen naar binnen te golven, notabene bijgestaan door zowat het hele land.
Nooit Wachttoren leurders aan de deur.
En, zoals ik eerder vermeldde, ze doen niets aan zieltjeswinnerij, kun je je dan nog een land voorstellen waar je je als rechtgeaard atheïst thuis kan voelen.

D'r blijven uiteraard nog wat knelpuntjes over maar dat komt wel goed, het hele justitiele apparaat zit op de schop.

Het is een wetsartikel dat in strijd is met de rechten van de mens, waaraan Marokko ook gehouden is.

sidi bibi
27-07-10, 10:56
Het is een wetsartikel dat in strijd is met de rechten van de mens, waaraan Marokko ook gehouden is.

Slinger,ik kan er ook niks aan doen, ze hebben hier een andere rechten van de mens. Die van hier is ondergeschikt aan de sharia. Zoek maar effe op onder " islamitische rechten van de mens ", ergens een keer in Parijs geproclameerd. Begint met een vers uit de Koran en heeft 2 extra alinea's dacht ik.
Dacht dat eerst ook hier, waar hebben ze het toch over op het journaal ( tv ). Had dat een paar dagen geleden geteld op zo'n journaal, het aantal keren de woorden " mensenrechten, democratie en tolerantie " geuit werden. Bij 35 keer raakte ik de tel kwijt, en dat elke dag. Gewoon een kwestie van volhouden en op den duur geloven ze het wel.

Slinger
27-07-10, 14:10
Slinger,ik kan er ook niks aan doen, ze hebben hier een andere rechten van de mens. Die van hier is ondergeschikt aan de sharia. Zoek maar effe op onder " islamitische rechten van de mens ", ergens een keer in Parijs geproclameerd. Begint met een vers uit de Koran en heeft 2 extra alinea's dacht ik.
Dacht dat eerst ook hier, waar hebben ze het toch over op het journaal ( tv ). Had dat een paar dagen geleden geteld op zo'n journaal, het aantal keren de woorden " mensenrechten, democratie en tolerantie " geuit werden. Bij 35 keer raakte ik de tel kwijt, en dat elke dag. Gewoon een kwestie van volhouden en op den duur geloven ze het wel.

Ja, islamitische rechten van de mens, mooie uitvinding om de klassieke rechten van de mens te beperken.

PaRiSCaSa
27-07-10, 19:04
Dat wil bij mij nou niet zo lukken.

Probably because you are still "blind".

Is it worth to live a "kafir" decadent life?

Ramadan is coming. May Allah guide you.

PaRiSCaSa
27-07-10, 19:10
Ja, met die uitzettingen lijkt dat er wel op.

The day Morocco expels the Christians and the Jews the same horrible way your country did towards the Muslim Palestinians, then you can complain.

Until then, hide yourself in the corner.

Slinger
27-07-10, 19:38
The day Morocco expels the Christians and the Jews the same horrible way your country did towards the Muslim Palestinians, then you can complain.

Until then, hide yourself in the corner.

In mijn land wonen honderdduizenden moslims in vrede en die kunnen zeggen wat ze willen, een voorbeeld voor jouw land.

super ick
27-07-10, 20:02
Welnee, zij hadden dat tevoren kunnen weten, tis een wetartikel.
Een redelijk fundamentele partij, de PJD, propageerd vrouwenparticipatie in het arbeidsproces. Terwijl ze in Nederland 40 duizend handtekeningen van zondagse hoedjesdraagsters bij elkaar krijgen die zichzelf graag achter het aanrecht ziet.
Condoomgebruik wordt hier gestimuleerd, die lopen toch een eind voor op die Popie uit Rome.
Je wordt niet belemmerd alcoholische versnaperingen naar binnen te golven, notabene bijgestaan door zowat het hele land.
Nooit Wachttoren leurders aan de deur.
En, zoals ik eerder vermeldde, ze doen niets aan zieltjeswinnerij, kun je je dan nog een land voorstellen waar je je als rechtgeaard atheïst thuis kan voelen.

D'r blijven uiteraard nog wat knelpuntjes over maar dat komt wel goed, het hele justitiele apparaat zit op de schop.

Klinkt inderdaad aantrekkelijk.

Wat kost daar een leuk huisje? Drie kamers met (mogelijkheid tot) zwembad.
Kan mijn vriendin in haar bikini?
Is er voor mij nog wat te beleven buiten de deur aldaar?

super ick
27-07-10, 20:05
Ja, islamitische rechten van de mens, mooie uitvinding om de klassieke rechten van de mens te beperken.

Klassieke rechten van de mens?
Islamitische rechten zijn toch veel klassieker?

sidi bibi
27-07-10, 23:50
Klinkt inderdaad aantrekkelijk.

Wat kost daar een leuk huisje? Drie kamers met (mogelijkheid tot) zwembad.
Kan mijn vriendin in haar bikini?
Is er voor mij nog wat te beleven buiten de deur aldaar?

Voor een koopje ben je te laat, tien jaar geleden voor een habbekrats. Hier doen ze niet in 3 kamers,alleen 3 etages met garageboxen voor een stuk of 3 auto's.
Voor zwembaden kijk op google-maps op Agadir bv,wel in dure wijken, op de Coolsingel heb je ook geen zwembaden. Je vriendin kan in blote kont, in Agadir lopen die Europese hangflappen gewoon rond evenals blote benen inclusief druiventrossen van spataderen. Je kunt naar casino's en hoerenkasten, bars heten die hier, met zo'n Heineken logo. Je kunt strand- of bergwandelingen maken, af en toe in de winter in de sneeuw. Je kunt op zwijnen jagen, vissen, vlinders prikken. Postzegels verzamelen, een boek lezen.
En verder nog heel veel theehuizen.
Nou, wat doe je daar nog ?

sidi bibi
28-07-10, 00:10
Probably because you are still "blind".



En dat wordt steeds erger, heb al een leesbril.

Slinger
28-07-10, 08:00
Klassieke rechten van de mens?
Islamitische rechten zijn toch veel klassieker?

Ja, die werden natuurlijk al afgekondigd door de profeet.

super ick
28-07-10, 10:42
Voor een koopje ben je te laat, tien jaar geleden voor een habbekrats. Hier doen ze niet in 3 kamers,alleen 3 etages met garageboxen voor een stuk of 3 auto's.

Ik rij er maar in 1 tegelijk. magoed in die nadere garageboxen kan ik altijd nog een wietkwekerij beginnen.


Voor zwembaden kijk op google-maps op Agadir bv,wel in dure wijken, op de Coolsingel heb je ook geen zwembaden. Je vriendin kan in blote kont, in Agadir lopen die Europese hangflappen gewoon rond evenals blote benen inclusief druiventrossen van spataderen.

Hebben jullie alleen bejaarden omdat je spreekt van hangflappen en spataderen?


Je kunt naar casino's en hoerenkasten, bars heten die hier, met zo'n Heineken logo. Je kunt strand- of bergwandelingen maken, af en toe in de winter in de sneeuw. Je kunt op zwijnen jagen, vissen, vlinders prikken. Postzegels verzamelen, een boek lezen.
En verder nog heel veel theehuizen.
Nou, wat doe je daar nog ?

Keus zat.
Zoals jij het brengt lijkt mij dat er weinig regelgeving is (of controle op naleving). Dat vooral spreekt mij aan want ik ben schijtziek van die Nederlandse regeldrang.

p.s.
hebben ze daar de flitsagent al ondekt?

super ick
28-07-10, 10:43
Ja, die werden natuurlijk al afgekondigd door de profeet.

Dus klassieker.

Slinger
28-07-10, 10:56
Dus klassieker.

Nog sterker, ze waren er natuurlijk al door de eerste profeet van de islam, en dat was Adam, zeggen ze.

super ick
28-07-10, 13:16
Nog sterker, ze waren er natuurlijk al door de eerste profeet van de islam, en dat was Adam, zeggen ze.

Dat vind ik ook wel frappant aan de islam. Dat jatten van andere geloven. Abraham is ineens Ibrahim, etc. Het O.T. hebben ze gekaapt en zelfs de Ka'aba werd eerst door een ander volk aanbeden.

Slinger
28-07-10, 14:13
Dat vind ik ook wel frappant aan de islam. Dat jatten van andere geloven. Abraham is ineens Ibrahim, etc. Het O.T. hebben ze gekaapt en zelfs de Ka'aba werd eerst door een ander volk aanbeden.

De engel Gabriël komt ook al uit de Bijbel, evenals de kinderen van Israël, die volgens de koran recht hebben op het beloofde land.

sidi bibi
28-07-10, 14:23
Ik rij er maar in 1 tegelijk. magoed in die nadere garageboxen kan ik altijd nog een wietkwekerij beginnen.



Hebben jullie alleen bejaarden omdat je spreekt van hangflappen en spataderen?



Keus zat.
Zoals jij het brengt lijkt mij dat er weinig regelgeving is (of controle op naleving). Dat vooral spreekt mij aan want ik ben schijtziek van die Nederlandse regeldrang.

p.s.
hebben ze daar de flitsagent al ondekt?

Het zijn idd hoofdzakelijk ouderen die het land bezoeken. In de winter zijn hier veel campertoeristen, echt wel veel.

Die Nederlandse regelgeving was ik ook zat, toch ga je op den duur Nederland weer erg waarderen, hoe meer je dit land leert kennen, hoe meer waardering. Sommige dingen zijn hier ook benauwend, sociale controle en zo, trek er me overigens geen moer van aan. Die corruptie is stilaan toch wel aan het verdwijnen, bij douane zie je die kleverige blik niet meer, meelijverwekkend om 20 Dh in je paspoort te stoppen. Zakelijk nu, ook politie, fout is fout, gewoon betalen, vind ze aardiger dan in Nederland. In Nederland zijn het regelopvolgzombies geworden, hoop niet dat ze dat hier naäpen.

De politie heeft hier een soort radarapparaat, zag die in Frankrijk ook. En je krijgt echt een prent, niks geouwehoer, betalen, meestal 400 Dh, voor de gewone man best veel. Denk dat ze ook aan het aantalsysteem zitten. Niet betalen is rijbewijs innemen, op het buro ophalen na betaling.
Heb best wel bewondering voor die lui, blijven altijd kalm en beleefd, je moest die taferelen hier zien af en dan, die hitte waar ze de hele dag in staan en dan dat slachtoffergezeik aanhoren, de hele dag.

sidi bibi
28-07-10, 14:49
Eens zal dit land zich ook ontworstelen uit de paraliserende catacomben tentakels. Gelijke bejegening voor allen, niks tolerantie.
Secularisatie is een discussiepunt. Wen er vast maar aan.

http://www.telquel-online.com/

super ick
28-07-10, 14:51
Het zijn idd hoofdzakelijk ouderen die het land bezoeken. In de winter zijn hier veel campertoeristen, echt wel veel.

Die Nederlandse regelgeving was ik ook zat, toch ga je op den duur Nederland weer erg waarderen, hoe meer je dit land leert kennen, hoe meer waardering. Sommige dingen zijn hier ook benauwend, sociale controle en zo, trek er me overigens geen moer van aan. Die corruptie is stilaan toch wel aan het verdwijnen, bij douane zie je die kleverige blik niet meer, meelijverwekkend om 20 Dh in je paspoort te stoppen. Zakelijk nu, ook politie, fout is fout, gewoon betalen, vind ze aardiger dan in Nederland. In Nederland zijn het regelopvolgzombies geworden, hoop niet dat ze dat hier naäpen.

De politie heeft hier een soort radarapparaat, zag die in Frankrijk ook. En je krijgt echt een prent, niks geouwehoer, betalen, meestal 400 Dh, voor de gewone man best veel. Denk dat ze ook aan het aantalsysteem zitten. Niet betalen is rijbewijs innemen, op het buro ophalen na betaling.
Heb best wel bewondering voor die lui, blijven altijd kalm en beleefd, je moest die taferelen hier zien af en dan, die hitte waar ze de hele dag in staan en dan dat slachtoffergezeik aanhoren, de hele dag.

Zouden ze boos worden als ik ze 1.000 Dh zou geven met de mededeling: Ga voor de rest maar een lekker ijsje kopen?

sidi bibi
28-07-10, 17:47
Zouden ze boos worden als ik ze 1.000 Dh zou geven met de mededeling: Ga voor de rest maar een lekker ijsje kopen?

Een bekeuring kost 400 Dh, je bent een dief uit eigen zak.

Weet het niet, maak het nooit mee, het risico van YouTube is altijd aanwezig.

super ick
28-07-10, 21:35
Een bekeuring kost 400 Dh, je bent een dief uit eigen zak.

Weet het niet, maak het nooit mee, het risico van YouTube is altijd aanwezig.

Campertoeristen. Hebben ze goede accomodatie?

sidi bibi
28-07-10, 22:38
Campertoeristen. Hebben ze goede accomodatie?

Ja, aan toerisme wordt veel aandacht besteed. Bij supermarkten hebben ze zelfs een aparte standplaats. Je hebt hier van die enorme supermarkten, een beetje naar Frans en Spaans idee, buiten de stad en altijd goed bereikbaar. Alles te krijgen ook, edammertjes, rolmopsen, zuurkkool, tot de meest gekwalificeerde electronica.
Verder voor onderweg overal benzinestations met restaurants, begint hier een beetje op Frankrijk te lijken.
Je hebt een camper neem ik aan :hihi: Doen.

super ick
29-07-10, 14:08
Ja, aan toerisme wordt veel aandacht besteed. Bij supermarkten hebben ze zelfs een aparte standplaats. Je hebt hier van die enorme supermarkten, een beetje naar Frans en Spaans idee, buiten de stad en altijd goed bereikbaar. Alles te krijgen ook, edammertjes, rolmopsen, zuurkkool, tot de meest gekwalificeerde electronica.
Verder voor onderweg overal benzinestations met restaurants, begint hier een beetje op Frankrijk te lijken.
Je hebt een camper neem ik aan :hihi: Doen.

Zet de koffie maar klaar!

abu mujahid
29-07-10, 14:36
wat een hypocrisie..



alcohol verkopen mag, genoeg bordelen, discotheek in elke straat en dan nog praten over christenen



ik zou ze er ook allemaal uitzetten maar begin dan ook met de rest
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
30-07-10, 10:29
wat een hypocrisie..



alcohol verkopen mag, genoeg bordelen, discotheek in elke straat en dan nog praten over christenen



ik zou ze er ook allemaal uitzetten maar begin dan ook met de rest
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Haha het is pas hypocriet om te denken dat het in moslimlanden niet voor komt.
In Afganistan mogen de meisjes niet naar school maar naaien de islamitische warlords wel jonge jongetjes van achteren. Dat is hypocriet.

sidi bibi
30-07-10, 20:10
Haha het is pas hypocriet om te denken dat het in moslimlanden niet voor komt.
In Afganistan mogen de meisjes niet naar school maar naaien de islamitische warlords wel jonge jongetjes van achteren. Dat is hypocriet.

Dat schijnheilige gedoe is toch logisch te beredeneren. De Marokkaan huwt gemiddeld op z'n 32ste. Wat dacht je, dat ie zijn snaveltje laat verdrogen tot die tijd, de katholieke priester uit gaat hangen en in celibaat gaat.
D'r wordt wat afgevoost hierro hoor. Tien minuten vluggertjes tussen de tomatenplanten, zo'n juf verhoogt haar daginkomen gelijk met de helft. Of bij de uitgang van de visfabriek naar de poppetjes in de ogen kijken of er iets rondloopt die nog een nachtje overuurtjes wil draaien. In een kamertje van het huis van zo'n Franse Marokkaan die er toch nooit is.
Of een vrome van wie het prostaatje op klappen staat, dat gesluip van huis tot huis om te ontkomen aan de sociale controle, thuis van die rookstokjes in de muur frunnikt om de eventuele djinn's te verjagen, die getuigen kunnen. Alles in het donker, onder een pak van 5 dekens om de zonde te verbergen.
En ook niet stiekum de auwra bekijken, ook niet in het schijnsel van het mobieltje. Want da's pas vies, bij het aanschouwen verlies je de lust voor het leven.

mark61
30-07-10, 20:22
Haha het is pas hypocriet om te denken dat het in moslimlanden niet voor komt.
In Afganistan mogen de meisjes niet naar school maar naaien de islamitische warlords wel jonge jongetjes van achteren. Dat is hypocriet.

Ik denk dat abu bedoelde dat Marokko al zo'n onislamitisch zooitje is dat een paar christenen erbij geen kwaad kunnen.

Dus je reactie is wat beside the point.

PaRiSCaSa
31-07-10, 10:00
naaien de islamitische warlords wel jonge jongetjes van achteren.

What a low-level remark :jammer:

Slinger
31-07-10, 11:25
What a low-level remark :jammer:

De droevige waarheid.

PaRiSCaSa
31-07-10, 11:38
De droevige waarheid.

In your own family.

Slinger
31-07-10, 11:56
In your own family.

Nou, niet dat ik weet, maar misschien vertellen ze mij niet alles.

Maar van de taliban is het zeker. Ze runden zelfs hele weeshuizen waar ze naar hartelust jongetjes uit konden halen.

StevieK
31-07-10, 14:30
Haha het is pas hypocriet om te denken dat het in moslimlanden niet voor komt.
In Afganistan mogen de meisjes niet naar school maar naaien de islamitische warlords wel jonge jongetjes van achteren. Dat is hypocriet.


http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/506725/2008/11/25/Afghaanse-kinderen-vaker-seksueel-misbruikt.dhtml

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buitenland/article/detail/509166/2008/11/26/Taliban-gooit-zuur-in-gezicht-van-schoolgaande-meisjes.dhtml

StevieK
31-07-10, 14:39
What a low-level remark :jammer:

Helaas, jammer, maar het berust wel op de waarheid, helaas

http://www.nowpublic.com/world/child-sexual-abuse-disturbing-reality-afghanistan

mark61
31-07-10, 16:15
In de links die je plaats betreft het geen taliban die kinderen sexueel misbruiken. Het gaat voornamelijk over sexueel misbruik na de val van de talibanregime door de warlords die door het westen met miljoenen worden betaald


Is het nou 'geen' of 'voornamelijk'? Je draait. En lees die links nog es, er wordt geen kwantitatief onderscheid gemaakt tussen de talibaan en de andere struikrovers.

Verder is het opblazen van scholen, eventueel met de leerlingen er nog in, weliswaar geen sexueel geweld tegen kinderen, maar wel geweld specifiek gericht op.

Het punt in dit soort discussies is altijd, wat mij betreft, dat het allemaal boeven zijn, alleen de Taliban afficheren zich als extrasupervrome moslims. Go figure :cheefbek: Je liederlijke misdaden rechtvaardigen met een beroep op je godsdienst.

Voor de rest baseert men hier zich op een roman van een zekere Hosseini. Al is zeker niet uit te sluiten dat sommige beschreven taferelen op waarheid berusten.

PaRiSCaSa
31-07-10, 16:35
Helaas, jammer, maar het berust wel op de waarheid, helaas

http://www.nowpublic.com/world/child-sexual-abuse-disturbing-reality-afghanistan

I am not denying the fact, it probably exists, even if I am not so stupid as to trust Western newspapers and medias when it comes to Muslims. Bear in mind that they are one of the main cause of Islamophobia.

I am just judging the way it is said. Not very elegant.

Last point: we all can make things true through random google searches, even lies…Easy. Not objective.

mark61
31-07-10, 17:01
I am not denying the fact, it probably exists, even if I am not so stupid as to trust Western newspapers and medias when it comes to Muslims. Bear in mind that they are one of the main cause of Islamophobia.

I am just judging the way it is said. Not very elegant.

Last point: we all can make things true through random google searches, even lies…Easy. Not objective.

Waarom zijn er alleen westerse bronnen? Begin je objectieve verslaggeving over moslims.

Hoe moet je over dit onderwerp 'elegant' praten? En waarom?

StevieK
01-08-10, 07:28
I am not denying the fact, it probably exists, even if I am not so stupid as to trust Western newspapers and medias when it comes to Muslims. Bear in mind that they are one of the main cause of Islamophobia.

I am just judging the way it is said. Not very elegant.

Last point: we all can make things true through random google searches, even lies…Easy. Not objective.

Het gaat me niet om Islamophobia, het gaat me "niet sluiten van ogen".

In Nederland lopen er ook nog altijd wat hooggeplaatste viezerikken rond

lees dit artikel maar:
http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/755/affaire-joris-demmink-het-feitenoverzicht.html

Mischa Kat probeert dit soort figuren voor het gerecht te krijgen, maar de persoon in kwestie is "untouchable" en vriendje van Hirsch B. Daarom ook een laatste voorgesteld wetwijziging om websites door de justitie uit de lucht te halen.

Hier in het Westen is mijn niet bang om dit figuren aan de schandpaal te hangen, men sluit de ogen hier niet.

Dat betreft probeer ik opjectief en van beide zijde te bekijken

Betreft Googlen, ja, dat kan je ook doen om het Westen zwart te maken maar evenso de Islam.

Eigenlijk jammer,...

Hatert
01-08-10, 08:31
Is het nou 'geen' of 'voornamelijk'? Je draait. En lees die links nog es, er wordt geen kwantitatief onderscheid gemaakt tussen de talibaan en de andere struikrovers.

Verder is het opblazen van scholen, eventueel met de leerlingen er nog in, weliswaar geen sexueel geweld tegen kinderen, maar wel geweld specifiek gericht op.

Het punt in dit soort discussies is altijd, wat mij betreft, dat het allemaal boeven zijn, alleen de Taliban afficheren zich als extrasupervrome moslims. Go figure :cheefbek: Je liederlijke misdaden rechtvaardigen met een beroep op je godsdienst.

Voor de rest baseert men hier zich op een roman van een zekere Hosseini. Al is zeker niet uit te sluiten dat sommige beschreven taferelen op waarheid berusten.

Je kankerhoeremoer draait er staat duidelijk dat de kinderen worden misbruikt als ze gevangen worden genomen door de warlords en de regering.

Slinger
01-08-10, 08:38
I am not denying the fact, it probably exists, even if I am not so stupid as to trust Western newspapers and medias when it comes to Muslims. Bear in mind that they are one of the main cause of Islamophobia.

I am just judging the way it is said. Not very elegant.

Last point: we all can make things true through random google searches, even lies…Easy. Not objective.

Vertel eens hoe je zoiets elegant kunt zeggen...

Slinger
01-08-10, 08:42
Je kankerhoeremoer draait er staat duidelijk dat de kinderen worden misbruikt als ze gevangen worden genomen door de warlords en de regering.

Varken dat je bent!

Je gaat gewoon weer op dezelfde manier door, ondanks je schijnheilige andere topic.

Zo, nu zal ik van Ibn wel weer een waarschuwing krijgen omdat ik je terechtwijs.

Hatert
01-08-10, 08:46
Varken dat je bent!

Je gaat gewoon weer op dezelfde manier door, ondanks je schijnheilige andere topic.

Zo, nu zal ik van Ibn wel weer een waarschuwing krijgen omdat ik je terechtwijs.


Je teringmoer eet varken, schijt als een varken, heeft een huis als een varkensstal, nee is gewoon een varken.

Slinger
01-08-10, 08:53
Je teringmoer eet varken, schijt als een varken, heeft een huis als een varkensstal, nee is gewoon een varken.

Jij bent echt ziek. Ik wil je echt aanraden om zo spoedig mogelijk professionele hulp te zoeken. Als je hier op het forum al zo tekeer gaat, dan kan het niet anders of er gaat in het dagelijks leven ook het nodige mis. Echt, ik heb het goed met je voor. Voordat het echt uit de hand gaat lopen, doe er iets aan!

In je eigen belang!

Hatert
01-08-10, 09:55
Jij bent echt ziek. Ik wil je echt aanraden om zo spoedig mogelijk professionele hulp te zoeken. Als je hier op het forum al zo tekeer gaat, dan kan het niet anders of er gaat in het dagelijks leven ook het nodige mis. Echt, ik heb het goed met je voor. Voordat het echt uit de hand gaat lopen, doe er iets aan!

In je eigen belang!

Fok jou cocksucker, alleen onverbeterlijke schijnheilen krijgen zo'n behandeling. Jij in het bijzonder. Ik heb nog speciaal verzocht om niet over anderen te hebben maar alleen een positieve inbreng. En je raadt het al, wie wijst er met zijn vieze vinger naar anderen? Jullie beider reaktie in het bijzonder, in mijn topic, heeft mij doen overtuigen dat met jullie niet te praten valt.

Fok jou en je fokking mama.

Voel je je beledigd? Wees blij dat ik dat openlijk doe, is er een verschil met hoe jij dat doet? Ja die is er, jij bent gluiperig. Gluiperig moslim beledigen en vernederen.

Dat is het verschil tussen ons. Sommigen hebben een gluiperige karakter, anderen zijn directer.

En over dat psychische: Gluiperig anderen beledigen en vernederen maar tegelijkertijd iemand die dat dat openlijk en direct doet naar de psycholoog verwijzen. Kijk dan ben je pas echt verknipt.

Beledigen en vernederen raakt je toch? Daarom reageer je ook zo. Mooi, het is goed dat je dat ook ervaart.

Dirty pussyasswhity!

StevieK
01-08-10, 10:06
Je teringmoer eet varken, schijt als een varken, heeft een huis als een varkensstal, nee is gewoon een varken.


In een andere topic halen we het schelden enzo aan, en wat doe je nu zelf,...... is niet erg fair.

Trouwens , kom je uit Nijmegen of heb je daar iets me temaken gehad omdat Hatert en wijk in Nijmegen is.

Slinger
01-08-10, 10:11
Fok jou cocksucker, alleen onverbeterlijke schijnheilen krijgen zo'n behandeling. Jij in het bijzonder. Ik heb nog speciaal verzocht om niet over anderen te hebben maar alleen een positieve inbreng. En je raadt het al, wie wijst er met zijn vieze vinger naar anderen? Jullie beider reaktie in het bijzonder, in mijn topic, heeft mij doen overtuigen dat met jullie niet te praten valt.

Fok jou en je fokking mama.

Voel je je beledigd? Wees blij dat ik dat openlijk doe, is er een verschil met hoe jij dat doet? Ja die is er, jij bent gluiperig. Gluiperig moslim beledigen en vernederen.

Dat is het verschil tussen ons. Sommigen hebben een gluiperige karakter, anderen zijn directer.

En over dat psychische: Gluiperig anderen beledigen en vernederen maar tegelijkertijd iemand die dat dat openlijk en direct doet naar de psycholoog verwijzen. Kijk dan ben je pas echt verknipt.

Beledigen en vernederen raakt je toch? Daarom reageer je ook zo. Mooi, het is goed dat je dat ook ervaart.

Dirty pussyasswhity!

Je denkt zeker dat jij alles mag zeggen en iemand anders mag daar nog niet naar wijzen.

Jij bent zo hypocriet als de pest, met je andere topic.

Geloof me, niets van wat iemand als jij zegt raakt me

Slinger
01-08-10, 10:12
Als je gewoon normaal tegen me doet is er niets aan de hand.

Nee ik kom niet uit Nijmegen.

Begin jij eens normaal te doen.

Hatert
01-08-10, 10:57
Je denkt zeker dat jij alles mag zeggen en iemand anders mag daar nog niet naar wijzen.

Jij bent zo hypocriet als de pest, met je andere topic.

Geloof me, niets van wat iemand als jij zegt raakt me

Varken is kennelijk een normale woord bij jullie in het dagelijkse gebruik.

sidi bibi
01-08-10, 10:59
[/QUOTE]

Wat een humeur op de maagdelijke zondagochtend. Niks te doen zeker, Slinger, moet je niet naar de kerk ?
Heb vanmorgen mijn dag weer nuttig ingedeeld met het opgewaaide zwerfvuil in m'n tuin, plastic zakken, danone bekertjes, een vissekop, een kippepoot, waarschijnlijk aangevoerd door zwerfkatten, schuimplatic, 2 klotten schaamhaar alweer, blijft maar doorgroeien, zeker 10 meter uitgerold cassetteband, 3 schoenzolen en nog wat troep.
En nog steeds niet chagrijnig.

Slinger
01-08-10, 11:14
Wat een humeur op de maagdelijke zondagochtend. Niks te doen zeker, Slinger, moet je niet naar de kerk ?
Heb vanmorgen mijn dag weer nuttig ingedeeld met het opgewaaide zwerfvuil in m'n tuin, plastic zakken, danone bekertjes, een vissekop, een kippepoot, waarschijnlijk aangevoerd door zwerfkatten, schuimplatic, 2 klotten schaamhaar alweer, blijft maar doorgroeien, zeker 10 meter uitgerold cassetteband, 3 schoenzolen en nog wat troep.
En nog steeds niet chagrijnig.


Ja, wat een grap hè? Ik zie er de humor wel van in hoor.

Hoe komt dat schaamhaar daar?

Slinger
01-08-10, 11:16
Varken is kennelijk een normale woord bij jullie in het dagelijkse gebruik.

Inderdaad, dat is een normaal woord bij 'ons', net als kameel bij jullie.

Hatert
01-08-10, 11:48
Inderdaad, dat is een normaal woord bij 'ons', net als kameel bij jullie.

Wij noemen elkaar geen kameel.

Slinger
01-08-10, 11:49
Wij noemen elkaar geen kameel.

Nee, ander woorden, zoals ik begrepen heb.

sidi bibi
01-08-10, 11:49
Ja, wat een grap hè? Ik zie er de humor wel van in hoor.

Hoe komt dat schaamhaar daar?

Komt door zwerfkatten en honden die 's-nachts vuilniszakken openscheuren, de wind doet de rest. Vuilophaaldiensten zijn erg slecht geregeld.

Hatert
01-08-10, 12:14
Nee, ander woorden, zoals ik begrepen heb.

Dan is je inbreng van kameel totaal leeg en probeer je het op een andere boeg. Ik zei je toch je bent een gluiperige teringhoerengedrocht.

Slinger
01-08-10, 15:00
Dan is je inbreng van kameel totaal leeg en probeer je het op een andere boeg. Ik zei je toch je bent een gluiperige teringhoerengedrocht.

En jij een hypocriete haatbaard.