PDA

Bekijk Volledige Versie : 13-jarige pleegt bloedwraak in Bosnië



WEBMASTER1
17-07-10, 18:19
SARAJEVO - Een 13-jarige jongen uit Bosnië heeft bloedwraak gepleegd. Renato Alic uit Zivinica schoot de 43-jarige Sabahudin Mehicic dood om de moord op zijn vader Fehim Alic te vergelden, meldde de krant Dnevni Avaz zaterdag.

Mehicic' zoon vermoordde Fehim Alic vorig jaar augustus na een ruzie. Het conflict draaide om 1500 euro die Mehicic nog tegoed zou hebben van een werknemer van Fehim Alic. Mehicic had die augustusdag zijn echtgenote en zijn zonen Miki en Jasmin meegenomen naar het bedrijf van Alic om de schuld desnoods met geweld te innen. Toen zij de schuldenaar aanvielen, verwijderde Fehim Alic hen van het erf. Daarop haalde moeder Nerdzad een pistool uit haar tas waarmee zoon Miki vervolgens Alic doodschoot.

De familie Mehicic is intussen veroordeeld. Maar vader Mehicic was nog op vrije voeten. De 13-jarige Renato schoot hem dood toen hij voor het ziekenhuis van Zivinica uit zijn auto stapte.

Bron: Telegraaf
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Belg26
17-07-10, 20:13
De koran verbiedt geen bloedwraak, een oog om een oog is toegestaan, maar vergeven is beter, ik denk dat die kleine gedacht heeft miki heeft mijn vader afgeknald ik zal zijn vader ook afknallen dan hebben we beide geen vader maar hij had de schutter zelf moeten doden niet zijn vader, denk ik. Wa een toestanden trouwens... ik ken de situatie in bosnie niet maar ik dacht dat ze ondertussen een 3 of 4 tal regeringen hadden..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Amira001
18-07-10, 17:45
zieke mensen heb je overal:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl