PDA

Bekijk Volledige Versie : Hitte leidt tot 500 doden meer



Bofko
19-07-10, 11:18
DEN HAAG - Door de warme periode die begon op 23 juni zijn ongeveer vijfhonderd mensen meer overleden dan normaal.
Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag laten weten.
De gemiddelde maximumdagtemperatuur was tussen 23 juni en 12 juli met ongeveer 28 graden ruim 6 graden hoger dan normaal.


Uit eerder CBS-onderzoek bleek dat hoge temperaturen een verhoogde sterfte tot gevolg hebben.
Elke graad die de gemiddelde temperatuur boven het langjarig gemiddelde ligt, leidt tot een extra sterfte van ruim dertig personen per week.

nu.nl

mark61
19-07-10, 11:39
Komt door de moordende westerse cultuur. Ben druk bezig mijn oudere familieleden te laten uitdrogen.

Wide-O
19-07-10, 11:48
Tripje richting Argentinië boeken.

Al negen doden door extreme koude in Argentinië

De voorbije dagen zijn in Argentinië al zeker negen mensen omgekomen door de extreme koude, die het grootste deel van het land teistert. Tegelijk vielen, naast deze mensen die omkwamen door onderkoeling, ook al zeker 33 doden door CO-vergiftiging bij slechte verwarmingstoestellen. Onder hen ook kinderen.

Volgens de humanitaire organisatie Red Solidaria (Netwerk Solidariteit) zijn de slachtoffers vooral daklozen, zowel in de straten van hoofdstad Buenos Aires als elders in het land.

Red Solidaria wijst erop dat de hoofdstad ongeveer 1.400 mensen telt zonder enige verblijfplaats, elders in Argentinië zijn er dat nog eens zowat 20.000. Vaak gaat het om mannen tussen 35 en 55 jaar oud.

Sneeuw
Argentinië heeft deze dagen te kampen met een uitzonderlijk harde winter. Zo sneeuwt het niet alleen in het Andes-gebergte, maar voor het eerst sinds dertig jaar ook in de provincie La Rioja. In de provincies Salta en Tucuman was dat zelfs al een halve eeuw geleden.

De Argentijnse weerkundige diensten zeggen dat het extreme winterweer er ook de volgende dagen aanhoudt. (belga/edp)

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/5396/Extreem-Weer/article/detail/1134655/2010/07/18/Al-negen-doden-door-extreme-koude-in-Argentinie.dhtml)

mark61
19-07-10, 11:50
In Argentinië schoppen ze hun ouderen zelfs de straat op :jammer:

Bofko
19-07-10, 11:52
Komt door de moordende westerse cultuur. Ben druk bezig mijn oudere familieleden te laten uitdrogen.
De hel is ook heeeeel warm

mark61
19-07-10, 12:07
De hel is ook heeeeel warm

Bedreig je me :ego:

:hihi:

Mijn familie bestaat alleen maar uit voer voor de hel, dus wat maakt het uit.