PDA

Bekijk Volledige Versie : Onze Profeet als voorbeeld

_Princes_1
21-07-10, 00:52
Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Mijn voorbeeld is zoals dat van een man die een vuur aansteekt, en als het vuur zijn omgeving verlicht springen allemal motten en andere insecten erin. De man deed zijn best om ze tegen te houden, maar zij glipten er doorheen en vielen in het vuur’. Hij voegde eraan toe, ‘Nu wil ik jullie vast grijpen maar jullie houden vol en willen in het vuur springen’.

(Sahih Bukharie, Boek 76, Hadith 490).

Mantha-Moslim
21-07-10, 01:50
heerlijke hadith

toen ik m voor t eerst las bleef k hem maar lezen en krijg nu weer een drang om hem 100 keer te lezen

IslamicRose
27-07-10, 22:23
MaashaAllaah. Djazaaki Allaahoe gairen!

_Princes_1
11-09-10, 04:36
:bism:

Sjarlus
11-09-10, 04:57
Abu Hurairah heeft overgeleverd dat de Profeet zei, 'Mijn voorbeeld is zoals dat van een man die een vuur aansteekt, en als het vuur zijn omgeving verlicht springen allemal motten en andere insecten erin. De man deed zijn best om ze tegen te houden, maar zij glipten er doorheen en vielen in het vuur’. Hij voegde eraan toe, ‘Nu wil ik jullie vast grijpen maar jullie houden vol en willen in het vuur springen’.

(Sahih Bukharie, Boek 76, Hadith 490).
De Islam zegt dat moslims niet het voorbeeld van de Profeet moeten navolgen want dan zijn ze als insecten die in een vuur vliegen?