PDA

Bekijk Volledige Versie : Schilderijen met varkens verwijderd



Joesoef
22-07-10, 07:23
Schilderijen met varkens verwijderd <!-- RSPEAK_STOP --> <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_START --> LEERDAM - <!-- google_ad_section_start() --> Drie schilderijen van kunstenares Sylvia Bosch zijn verwijderd uit de Lingepolikliniek in Leerdam omdat er varkens op staan, waar islamieten mee geconfronteerd kunnen worden... <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_STOP -->
<!-- google_ad_section_start() --> <!-- RSPEAK_START --> Een patiënt, die zelf geen moslim is, diende een klacht in over de schilderijen omdat hij islamieten confrontaties met de varkens wil besparen. De leiding van de zorginstelling besloot daarop direct de schilderijen te verwijderen, meldt het AD.
Kunstenares Sylvia Bosch is verbijsterd. "Een week eerder kreeg ik nog een e-mail van de kliniek dat men leuke reacties kreeg. Na één klacht moeten ze meteen weg." De Lingepolikliniek heeft verklaard dat de schilderijen zijn weggehaald omdat alle bezoekers zich op hun gemak moeten voelen in de instelling.

Joesoef
22-07-10, 07:24
Benieuwd wat hiervan waar is, de reaguurders bij de televaag hebben het druk vandaag.

mark61
22-07-10, 07:30
Benieuwd wat hiervan waar is, de reaguurders bij de televaag hebben het druk vandaag.

Vast wel, tis meestal van dat betuttelende roomser dan de paus-gedoe waar geen moslim ooit om heeft gevraagd.

In dit geval is het helemaal hilarisch.

super ick
22-07-10, 08:29
Benieuwd wat hiervan waar is, de reaguurders bij de televaag hebben het druk vandaag.

Ik geloof het direct. Er is vast een of andere tuinbroek op het idee gekomen dat varkens aanstootgevend zijn voor moslims. Altijd makkelijk als er iemand voor je denkt.

Joesoef
22-07-10, 08:40
Babe de pineut in Leerdamse polikliniek

leerdam
• Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”


Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”

super ick
22-07-10, 08:54
Babe de pineut in Leerdamse polikliniek

leerdam
• Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”


Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”

Die schilderijen hangen er al 3 maanden. Geen moslim die klaagt. Maar nu wordt er ineens een of andere meedenker wakker!
Vreselijk die mensen.
Laat de mensen die het aangaat zelf klagen, of niet. Dit is echt een gruwelijke vorm van bemoeizucht.
Tegenwoordig mogen er wel lijken ten toon worden gesteld in allerlei fasen van ontleding maar een plaatje van een varken........ Oeiiiiiiiiiiiiiiii.

reallife
22-07-10, 08:56
Vind haar schilderijen leuk. Te druk voor in huis maar ze zijn vrolijk en kleurrijk. Probeerde een link te plakken maar dat lukt niet.

http://www.bluebells.nl/Site/Portfolio/Paginas/Schilderijen.html

IbnRushd
22-07-10, 10:04
De reacties op telegraaf en ad.nl spreken boekdelen. Onbegrijpelijk dat een grote aantal reageerders imbecielen blijken te zijn. Ik maak me zorgen om de intelligentie van vele Nederlanders. Dit is serieus.

ronald
22-07-10, 10:19
Babe de pineut in Leerdamse polikliniek

leerdam
• Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”


Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”

Beste Feestcommissie,
Ik woon al 20 jaar in Amsterdam en nu valt mij op dat in de Maasstraat tijdens de decemberfeesten lichtgevende sterren hangen in de vorm van een Davidsster. Zou u ter wille van mijn Arabische buurman ie niet vijf-puntig kunnen maken? Het kan aanstootgevend zijn niet waar?
Groeten, Ronald.

Beste Minister van Justitie,
Onlangs was ik in een rechtszaal in Amsterdam en het viel mij op dat in de rechtszaal, nota bene, een portret van koningin Beatrix hing. Ik zou u willen vragen om die weg te halen en eventueel, als u dat per se wil natuurlijk, te vervangen in iets qua voorstelling onbeduidend? Ja u weet wel met al die Moslims die daar moeten verschijnen en een beeltenis van een mens zien, snap u?
Groeten Ronald.

Beste directeur van het Rijksmuseum,
Het moet u niet ontgaan zijn dat er wel erg veel bloot in uw museum hangt. Niet? Ik stel u voor om die werken in de kelder te hangen, ja goed geventileerd natuurlijk, want ja... ik gun Moslims ook zo graag een bezoekje aan uw prachtige museum he? Als ze al dat bloot zien, dan ja ..eh.... Nou ja, u begrijpt me wel.
Groeten Ronald.







Zijn ze helemaal krankjorum geworden?

Joesoef
22-07-10, 10:24
Eindelijk een reden om dat afschuwelijke porseleinen spaarvarken van Koons aan gruzelementen te slaan.

knuppeltje
22-07-10, 10:34
Eindelijk een reden om dat afschuwelijke porseleinen spaarvarken van Koons aan gruzelementen te slaan.

Huh, weet je wel hoeveel dat oerlelijk stuk nepkunst heeft gekost? :)

Joesoef
22-07-10, 10:47
Huh, weet je wel hoeveel dat oerlelijk stuk nepkunst heeft gekost? :)



Juist daarom, als dat geen statement is.

mark61
22-07-10, 11:00
Dat hondje is anders best lief

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/88/Bilbao_Jeff_Koons_Puppy.jpg/220px-Bilbao_Jeff_Koons_Puppy.jpg

Abu_Hurayrah
22-07-10, 12:05
Rare actie. Alsof een schilderij onrein is. Klopt geen bal van. Mensen en dieren afbeelden is officieel niet toegestaan, dus dan moeten ze alle afbeeldingen van mensen en dieren weghalen als ze in het reine willen komen met de Islam.

Niet geregistreerd
22-07-10, 13:19
Volgens mij is het ook erg beledigend voor moslims als het personeel van de polikliniek niet gesluierd rond loopt, doet u nu ook snel een hoofd doek om?

Volgende stap, alle varkens het land uit?
Alle stallen neerhalen en weilanden alleen voor koeien?

Grens overschrijdend fout wat:

Lingepolikliniek
Koningin Emmalaan 82
4141 EE Leerdam
Telefoon (0345) 61 35 46
Voor klachten mail " [email protected] "

hier gedaan heeft!

Groet

IbnRushd
22-07-10, 14:02
Volgens mij is het ook erg beledigend voor moslims als het personeel van de polikliniek niet gesluierd rond loopt, doet u nu ook snel een hoofd doek om?

Volgende stap, alle varkens het land uit?
Alle stallen neerhalen en weilanden alleen voor koeien?

Grens overschrijdend fout wat:

Lingepolikliniek
Koningin Emmalaan 82
4141 EE Leerdam
Telefoon (0345) 61 35 46
Voor klachten mail " [email protected] "

hier gedaan heeft!

Groet

Er is niets aan moslims gevraagd. Persoon in kwestie heeft naar zijn eigen wil gehandeld.

Wat een belediging ben jij toch voor het NLse volk.

knuppeltje
22-07-10, 15:18
Volgende stap, alle varkens het land uit?


Met de meesten gebeurt dat nu al, nou ja, pas nadat ze genoeg spek op de botten hebben dan.

PaRiSCaSa
22-07-10, 20:44
Volgende stap, alle varkens het land uit?


Well, I deeply doubt that we can throw all the Dutch out of their own country...

Wide-O
22-07-10, 21:33
Well, I deeply doubt that we can throw all the Dutch out of their own country...

Ach, onze eenzame Souad zegt ook iets...

"Bonjour,
Je vis actuellement à Paris, j'en ai marre de la grisaille, du stress, j'ai une proposition pour un taf sur casa, je vais accepter...suis heureuse de changer de vie...pour le meilleur et pour le pire..."

Maar verder is Parijs de hemel, right? :D

Arm jochie. :hihi:

PaRiSCaSa
22-07-10, 22:22
Ach, onze eenzame Souad zegt ook iets...

"Bonjour,
Je vis actuellement à Paris, j'en ai marre de la grisaille, du stress, j'ai une proposition pour un taf sur casa, je vais accepter...suis heureuse de changer de vie...pour le meilleur et pour le pire..."

Maar verder is Parijs de hemel, right? :D

Arm jochie. :hihi:

La grisaille :haha: Il fait presque 40°, on crève de chaud, on fond sous le soleil, c'est la canicule! Qu'est-ce qu'elle nous raconte cette tarée de Souad?

Elle est folle je pense, tout autant que toi.:fplet:

Quant à toi, reste dans ta Belgique pourrie gros porc et ferme ta gueule!

Wide-O
22-07-10, 22:34
La grisaille :haha:


Nou, dat schreef je toch bij je laatste depressie?



Quant à toi, reste dans ta Belgique pourrie gros porc et ferme ta gueule!

Ik wil best verder zoeken hoor. Je laat nogal wat sporen na op het internet. :) Of ga je nu met droge ogen beweren dat jij bovenstaande niet geschreven hebt? Was het je 'dinnetje op jouw account?

Verder ben ik overigens Nederlander. :ego: En verder heb ik blijkbaar meer vrienden in Parijs dan jij. Toegegeven, het gaat wat meer richting Neuilly. Noblesse obiige...

Werk je verder nog bij de bank? Mag dat wel, als moslim?

Niet geregistreerd
22-07-10, 23:47
De reacties op telegraaf en ad.nl spreken boekdelen. Onbegrijpelijk dat een grote aantal reageerders imbecielen blijken te zijn. Ik maak me zorgen om de intelligentie van vele Nederlanders. Dit is serieus.

Voor de uitvoer een 3, voor de mate aan intelligentie een 0.

mark61
23-07-10, 00:12
Dus waar zijn GoodNight, of ET2000NL, Taouanza, Orakel etc?

Weldenkenden mensen worden hier knetter van.

H.P.Pas
23-07-10, 00:20
Weldenkenden mensen worden hier knetter van.

Les degoûtés s'en vont, les degoûtants s'y restent.
Rest de vraag, waarom wij hier nog zijn.

mark61
23-07-10, 00:24
Les degoûtés s'en vont, les degoûtants s'y restent.
Rest de vraag, waarom wij hier nog zijn.

Ik ben ook dégoutant, voor jou kan ik niet spreken :hihi:

Ik weet niet. Ik kan leugens en achterbaksheid slecht hebben, moet dan altijd even wat ertegenin roepen. Heb ik buiten maroc ook last van.

Wide-O
23-07-10, 00:28
Les degoûtés s'en vont, les degoûtants s'y restent.
Rest de vraag, waarom wij hier nog zijn.

Om de draak te steken?

Omdat het hier ooit wel interessant was?

mark61
23-07-10, 00:37
Om de draak te steken?

Omdat het hier ooit wel interessant was?

Dat tweede zeker. Dat eerste, mja, daar wringt iets. Oh ja, ik heb geen leven.

Wide-O
23-07-10, 00:50
hier op WSDB zijn toch echt een pak relaxter :hihi:


WSDB staat veel dichter bij de realiteit dan NVDD.

super ick
23-07-10, 08:41
Er is niets aan moslims gevraagd. Persoon in kwestie heeft naar zijn eigen wil gehandeld.

Wat een belediging ben jij toch voor het NLse volk.

Zo gestoord bereidwillig zijn Nederlanders t.o.v. moslims.
Een schilderij waarvan de autochtoon denkt dat het aanstootgevend kan zijn voor moslims. En zonder het verder te checken halen ze het, voor alle zekerheid weg.
Keurig toch? Nee, weer niet goed.

super ick
23-07-10, 08:53
Babe de pineut in Leerdamse polikliniek

leerdam
• Na een klacht van een bezoeker heeft de leiding van de polikliniek in Leerdam besloten een portret van het filmvarkentje Babe te verwijderen. Het kunstwerk zou kwetsend zijn voor moslimbezoekers. Kunstenares Sylvia Bosch is in alle staten, hoofd polikliniek Marjolein Mutters relativeert: “Het sop is de kool niet waard.”


Sinds mei van dit jaar hangen de schilderijnen van Sylvia Bosch - die haar werken regelmatig exposeert - in de gangen van de polikliniek. Zowel Bosch als de poli hebben daar tot nu toe alleen maar positieve reacties op gekregen. “Vooral kinderen vonden Babe en de andere twee portretten van biggen erg leuk.” Maar de vreugde was van korte duur. Onlangs kwam er een klacht binnen dat het portret van Babe aanstootgevend zou zijn.
Volgens Marjolein Mutters ging het om een patiënt of bezoeker die de combinatie van het varkentje en een moslima die daar op dat moment vlakbij zat minder geslaagd. “Wij zijn daar erg gemakkelijk in: die schilderijen hangen er om de mensen een plezier te doen. We willen dat bezoekers zich er prettig door voelen en hebben geen zin in problemen. Onze politiek is dat we niet moeilijk doen, ook niet met de mensen in discussie gaan, maar de kunstwerken bij klachten gewoon weghalen.” Vandaar dat de leiding van de poli vroeg of Sylvia Bosch het schilderij wilde ruilen.
De kunstenares gaf gehoor aan dat verzoek, maar achteraf zit de gang van zaken haar toch niet lekker. “Ik ben werkelijk verbijsterd dat Babe weg moest. Echt sprakeloos ben ik. En velen met mij”, benadrukt Bosch. “Heel veel mensen vonden de afbeelding juist wel leuk, maar dat telt kennelijk niet. Nog even en dan is Sinterklaas ook aanstootgevend. Dan doeken we dat feest ook op. Wij Nederlanders zijn niet zo moeilijk, wij passen ons wel aan”, besluit Bosch bitter.
Mutters zit met de situatie in haar maag. “We zijn een openbare gelegenheid en krijgen bezoekers van allerlei pluimage. We willen gewoon geen problemen. Als mensen zich ergeren en de moeite nemen een klacht in te dienen, doen we daar wat aan. Zonder met ze in discussie te gaan. We willen gewoon geen narigheid. Dat is alles.”

Ik kan me nog herinneren dat Rabobank enkele jaren geleden stopte met de actie waarbij je een spaarvarken kreeg als je een rekening opende.

reallife
23-07-10, 09:21
Ik kan me nog herinneren dat Rabobank enkele jaren geleden stopte met de actie waarbij je een spaarvarken kreeg als je een rekening opende.

Da's nu de sprookjesboom van de Efteling collectie. Tijden veranderen.

http://www.agh-friends.nl/wms/fm/userfiles/catalogus/Rabobank/Sprookjesboom/img_3900.jpg

H.P.Pas
23-07-10, 10:29
Oh ja, ik heb geen leven.

¿Qué es la vida? Un frenesí.
¿Qué es la vida? Una ilusión,
una sombra, una ficción,
y el mayor bien es pequeño;
que toda la vida es sueño,
y los sueños, sueños son.

mark61
23-07-10, 10:47
¿Qué es la vida? Un frenesí.
¿Qué es la vida? Una ilusión,
una sombra, una ficción,
y el mayor bien es pequeño;
que toda la vida es sueño,
y los sueños, sueños son.

Zo is dat. Hmm klinkt naar Manu Chao, maar straks is het een verheven dichter :hihi:

H.P.Pas
23-07-10, 11:24
Zo is dat. Hmm klinkt naar Manu Chao, maar straks is het een verheven dichter :hihi:

:slaap: Calderon.

H.P.Pas
23-07-10, 11:29
De reacties op telegraaf en ad.nl spreken boekdelen. Onbegrijpelijk dat een grote aantal reageerders imbecielen blijken te zijn. Ik maak me zorgen om de intelligentie van vele Nederlanders. Dit is serieus.

Vrijblijvende bezorgheid is nooit serieus.
Voor ad.nl ben jij niet verantwoordelijk, voor NVDD wel. Begin eens in eigen tuintje te wieden.

mark61
23-07-10, 12:44
:slaap: Calderon.

Daar heb je het al. Gracias!

Pizzaman
23-07-10, 12:50
Zo gestoord bereidwillig zijn Nederlanders t.o.v. moslims.
Een schilderij waarvan de autochtoon denkt dat het aanstootgevend kan zijn voor moslims. En zonder het verder te checken halen ze het, voor alle zekerheid weg.
Keurig toch? Nee, weer niet goed.

Ik ben er voor dat we de AUTOCHTOON die dat gedaan heeft...
... omruilen voor een veel modernere onderdaan van Khadaffi.

Of misschien wil Khadaffi die varkenshater ook wel zonder inruil accepteren. :corcky:

mark61
23-07-10, 14:31
Ik ben er voor dat we de AUTOCHTOON die dat gedaan heeft...
... omruilen voor een veel modernere onderdaan van Khadaffi.

Of misschien wil Khadaffi die varkenshater ook wel zonder inruil accepteren. :corcky:

Wat heeft die er nou weer mee te maken? Dat is wel de minst islamitische dictator die je je kan voorstellen.

IbnRushd
24-07-10, 15:36
Zo gestoord bereidwillig zijn Nederlanders t.o.v. moslims.
Een schilderij waarvan de autochtoon denkt dat het aanstootgevend kan zijn voor moslims. En zonder het verder te checken halen ze het, voor alle zekerheid weg.
Keurig toch? Nee, weer niet goed.

Het verbaast me meer dat de ogenschijnlijke PVV-achterban de schuld bij moslims/islam neerlegt. Het lijkt alsof de termen 'moslims' en 'islam' hun verstand lam legt.

Wide-O
24-07-10, 15:48
Het verbaast me meer dat de ogenschijnlijke PVV-achterban de schuld bij moslims/islam neerlegt. Het lijkt alsof de termen 'moslims' en 'islam' hun verstand lam legt.

Het is ergerlijk, en ik begrijp je ergernis. In de UK is het ook traditie geworden dat sommige steden geen kerstverlichting en zo aanbrengen "om de moslims niet voor het hoofd te stoten". Meestal blijkt het a) broodje aap, b) één of andere lullo die dat even voor de moslims beslist heeft. (die daar dan stomverbaasd bij staan kijken omdat het hen helemaal niet stoort of zelf wel een kerstboompje of zo in huis hebben gehaald.)

Ik heb er niets tegen om uitwassen van religies te bekampen, maar dit soort gedoe is alleen maar bedoeld om de maatschappij te vergiftigen op een manier dat we er allemaal last van hebben.

PS: volgens mij zijn er hier een paar prikjes verdwenen, kan dat? :hihi: :zozo:

Tomas
24-07-10, 15:58
Er is niets aan moslims gevraagd. Persoon in kwestie heeft naar zijn eigen wil gehandeld.

Wat een belediging ben jij toch voor het NLse volk.

Jij leest ook niet goed Ibn. Je reageert net zo impulsief. Hij geeft geen enkele moslim de schuld, maar heel expliciet de polikliniek. Dat rijmt een beetje.

أمير
24-07-10, 16:22
Ik heb er niets tegen om uitwassen van religies te bekampen, maar dit soort gedoe is alleen maar bedoeld om de maatschappij te vergiftigen op een manier dat we er allemaal last van hebben.
In het Rotterdamse ziet een substantieel gedeelte van het PVV-electoraat geen probleem in de de bouw van de as-Salaam moskee, maar het ziet wel een probleem in de bouw van de PvdA-kuip.

IbnRushd
24-07-10, 16:58
Het is ergerlijk, en ik begrijp je ergernis. In de UK is het ook traditie geworden dat sommige steden geen kerstverlichting en zo aanbrengen "om de moslims niet voor het hoofd te stoten". Meestal blijkt het a) broodje aap, b) één of andere lullo die dat even voor de moslims beslist heeft. (die daar dan stomverbaasd bij staan kijken omdat het hen helemaal niet stoort of zelf wel een kerstboompje of zo in huis hebben gehaald.)

Ik heb er niets tegen om uitwassen van religies te bekampen, maar dit soort gedoe is alleen maar bedoeld om de maatschappij te vergiftigen op een manier dat we er allemaal last van hebben.

PS: volgens mij zijn er hier een paar prikjes verdwenen, kan dat? :hihi: :zozo:

Ik blijf me afvragen waar die fobie vandaan komt. Wat voor doel hebben zij voor hun ogen?

IbnRushd
24-07-10, 17:09
Jij leest ook niet goed Ibn. Je reageert net zo impulsief. Hij geeft geen enkele moslim de schuld, maar heel expliciet de polikliniek. Dat rijmt een beetje.

'Net zo'?

Ik weet verder niet of zijn eerste paar zinnen zuiver sarcastisch, zonder ondertoontje, geschreven zijn. Dat is altijd moeilijk achter te halen bij niet-geregistreerde leden. Ik ga 't ook niet eerst vragen.

Anyway, als hij 't anders bedoelt dan moet ie maar reageren.

super ick
25-07-10, 09:56
Het verbaast me meer dat de ogenschijnlijke PVV-achterban de schuld bij moslims/islam neerlegt. Het lijkt alsof de termen 'moslims' en 'islam' hun verstand lam legt.

En waarom zou dat niet kunnen?

Zo werkt de islam immers ook bij veel moslims.

IbnRushd
25-07-10, 12:32
En waarom zou dat niet kunnen?

Zo werkt de islam immers ook bij veel moslims.

Het gebeurt. Ik ontken het namelijk niet.

Nee, zo werkt het niet.

super ick
25-07-10, 12:35
Het gebeurt. Ik ontken het namelijk niet.

Nee, zo werkt het niet.

De islam heeft kennelijk meer invloed op Wilders dan op de gematigde moslim?

Ik hoop altijd dat de extremisten uit beide kampen dichter bij elkaar staan dan de rest. Alleen vrees ik dan weer dat de islam dat weer in de weg staat. Het blijven tenslotte broeders, toch?

IbnRushd
25-07-10, 12:59
De islam heeft kennelijk meer invloed op Wilders dan op de gematigde moslim?

Ik hoop altijd dat de extremisten uit beide kampen dichter bij elkaar staan dan de rest. Alleen vrees ik dan weer dat de islam dat weer in de weg staat. Het blijven tenslotte broeders, toch?

Invloed? In welke zin?

Ik snap er weinig van. Wat is je punt?

super ick
25-07-10, 15:42
Invloed? In welke zin?

Ik snap er weinig van. Wat is je punt?

Mijn punt is dat ik hoop dat gematigde moslims verder afstaan van de extremisten dan van mij.

IbnRushd
25-07-10, 16:09
Mijn punt is dat ik hoop dat gematigde moslims verder afstaan van de extremisten dan van mij.

Moslims horen sowieso afstand te nemen van extremisten.

PaRiSCaSa
25-07-10, 23:05
Noblesse obiige...

Is that French or Chinese? :gniffel:


Werk je verder nog bij de bank? Mag dat wel, als moslim?

Yep, recruitment in the banking sector more precisely. But that's a secret for nobody since I wrote it on my Maroc.nl profile when I registered for the first time. And no, it is not haram.

I have nothing to hide. Ok Wide-Ass?

Aaah, I am THE Maroc.nl 5 star-member...Everybody wants to know who I am. I like it.

PaRiSCaSa
25-07-10, 23:11
Mijn punt is dat ik hoop dat gematigde moslims verder afstaan van de extremisten dan van mij.

If I were you, I would give this advice to the Dutch who are voting in greater proportion for Wilders.

super ick
26-07-10, 08:44
Moslims horen sowieso afstand te nemen van extremisten.

Iedereen hoort afstand te nemen van extremisten. Dat zou een hoop ellende schelen.

Alleen vanuit welk oogpunt? Wat de 1 een extremist of terrorist noemt is voor de ander een vrijheidstrijder.

De Duitsers noemden verzetstrijders destijds ook terroristen. Nu worden ze vereerd.

H.P.Pas
26-07-10, 09:04
If I were you, I would give this advice to the Dutch who are voting in greater proportion for Wilders.

Ik zou je willen aanraden van ongevraagde adviezen af te zien. :nerd:

John2
26-07-10, 09:07
Is that French or Chinese? :gniffel:



Yep, recruitment in the banking sector more precisely. But that's a secret for nobody since I wrote it on my Maroc.nl profile when I registered for the first time. And no, it is not haram.

I have nothing to hide. Ok Wide-Ass?

Aaah, I am THE Maroc.nl 5 star-member...Everybody wants to know who I am. I like it.

* Normaal menselijk wezen
** Gestoord menselijk wezen
*** Gefrustreerd menselijk wezen
**** Varken
***** Terrorist
Bron :webmaster richtlijnen maroc.nl (http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4405414&posted=1#post4405414)

super ick
26-07-10, 14:03
If I were you, I would give this advice to the Dutch who are voting in greater proportion for Wilders.

Als jij de moslims in Pakistan en Afganistan ga adviseren, dan doe ik de Wildersstemmers.

Abu_Hurayrah
26-07-10, 15:15
Iedereen hoort afstand te nemen van extremisten. Dat zou een hoop ellende schelen.

Alleen vanuit welk oogpunt? Wat de 1 een extremist of terrorist noemt is voor de ander een vrijheidstrijder.

De Duitsers noemden verzetstrijders destijds ook terroristen. Nu worden ze vereerd.

Je moet dan ook een oorlogssituatie niet vergelijken met een staat van vrede. In een staat van vrede zijn extremisten makkelijker aanwijsbaar dan in een staat van oorlog. Simpelweg omdat in een staat van oorlog het hoogste vergrijp, het ontnemen van andermans leven, onder bepaalde omstandigheden wordt gerechtvaardigd.

Dus waar wil je het over hebben?

PaRiSCaSa
26-07-10, 16:02
Als jij de moslims in Pakistan en Afganistan ga adviseren, dan doe ik de Wildersstemmers.

Look, there are more than 20% of Dutch extremists. More than one Dutch out of 5 that you meet on the streets support Wilders.

I doubt there are more than 20% of extremists within the Dutch Muslim community.

And why shall I deal with the extremists in Afghanistan and Pakistan? Shall I ask you to go and deal with the Belgians who voted for the VB or the Austrians who voted for Jorg Haider??

Soldim
26-07-10, 16:22
Look, there are more than 20% of Dutch extremists. More than one Dutch out of 5 that you meet on the streets support Wilders.


1.454.493 stemmen voor de partij van Wilders.

16.515.057 inwoners in Nederland

12.524.152 kiesgerechtigden

Van het aantal mensen die je op straat ontmoet heeft minder dan één op de elf dus op de PVV gestemd; van het aantal kiesgerechtigden minder dan één op de acht. :student:

mark61
26-07-10, 16:30
Look, there are more than 20% of Dutch extremists. More than one Dutch out of 5 that you meet on the streets support Wilders.

Personeelszaken van een bank zei je toch? Met rekenen ben je nooit verder gekomen dan de derde klas I take it.

PaRiSCaSa
26-07-10, 16:32
16.515.057 inwoners in Nederland



Minus the allochtonen = 13.000.000?

super ick
26-07-10, 20:46
Je moet dan ook een oorlogssituatie niet vergelijken met een staat van vrede. In een staat van vrede zijn extremisten makkelijker aanwijsbaar dan in een staat van oorlog. Simpelweg omdat in een staat van oorlog het hoogste vergrijp, het ontnemen van andermans leven, onder bepaalde omstandigheden wordt gerechtvaardigd.

Dus waar wil je het over hebben?

Aha u gaat college geven.

Nou doe maar eerst de oorlogssituatie dan.

super ick
27-07-10, 19:57
Hallo?