PDA

Bekijk Volledige Versie : Voedsel in gevangenis Tilburg is aandachtspunt



Marsipulami
22-07-10, 14:02
Voedsel in gevangenis Tilburg is aandachtspunt

VRT do 22/07/2010 - 14:52

België en Nederland zijn tevreden over de samenwerking rond het gebruik van de gevangenis van Tilburg voor de opvang van Belgische gedetineerden. Dat blijkt uit een eerste evaluatie van het Tilburgproject. De voeding en de kantine blijven wel aandachtspunten.

De gevangenis van Tilburg werd door ons land officieel in gebruik genomen op 2 februari 2010. Het gaat om een voorlopige oplossing voor de overbevolking in de Belgische gevangenissen. De conventie over de huur van de Tilburgse strafinrichting loopt tot eind 2012. Op dit moment zijn alle 500 plaatsen in Tilburg ingenomen door Belgische gedetineerden.

Uit een eerste evaluatie blijkt nu dat de samenwerking vlot verloopt en dat er geen noemenswaardige problemen zijn. België en Nederland beschouwen het Tilburgproject tot nu toe als geslaagd.

Toch zijn er twee aandachtspunten. De Belgische gedetineerden zijn gewoon dat hun maaltijden bereid worden in een gaarkeuken, maar in Nederland werken ze met de formule "ontkoppeld koken": gedetineerden krijgen dan dagelijks een vacuüm verpakte maaltijd die ze zelf opwarmen in hun microgolfoven, wat enige aanpassing vergt. Nederland zal ook het aanbod in de kantine uitgebreiden.

Eind dit jaar komt er een tweede evaluatie van het Tilburgproject.

mark61
22-07-10, 14:17
Ze zijn mild. Ik stel me voor dat wat ze daar krijgen werkelijk niet te eten is. Nou ja, misschien heb ik een te hoge pet op van België. Jullie doen ook aan McDonalds en Quick zeker? :nerveus:

Ali_Zaoua
22-07-10, 15:26
klagen over het eten als je te gast bent!

onbeschaamd

Niet geregistreerd
23-07-10, 00:21
Dacht dat als je vastzit tevreden mag zijn als je nog wat te vreten kreeg?