PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders wil 'rechts' mogelijk maken met gedoogsteun



_Princes_1
22-07-10, 18:48
DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders hoopt dat er nu serieus wordt gekeken naar een rechts kabinet met de VVD, PVV en CDA. Als zijn partij daaraan niet kan meedoen, is hij bereid VVD en CDA gedoogsteun te geven.

Dat heeft Wilders donderdag gezegd tegen informateur Ruud Lubbers. De PVV-leider zei dat zijn partij ''dolgraag wil regeren. Als dat niet kan, dan gedogen'', zei hij. ''Mensen hebben niet op ons gestemd om in de oppositie te komen.''

Hij wees erop dat vrijdag CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen komt. ''Dat moeten we afwachten. Ik heb wel hoop. Zonder hoop geen leven. Er moet worden geluisterd naar de 1,5 miljoen PVV-stemmers.''





Geen minuut

De PVV-leider wees erop dat er nog geen minuut is onderhandeld met zijn partij. Een tijd geleden heeft hij wel met Verhagen gesproken.

''Dat was persoonlijk en daar kan ik dus niet te veel over zeggen. Maar ons persoonlijk contact is goed.'' De bedoeling van Wilders is om samen met VVD-leider Mark Rutte en Verhagen te praten.


Tijd

Wilders hoopt dat de tijd in het voordeel van de PVV werkt. Tegelijk vindt hij wel dat er snel een regering moet komen. Maar ''een middenkabinet met VVD, PvdA en CDA is in ieder geval niet goed''. Wilders was ook fel gekant tegen een paars-plusvariant met VVD, PvdA, D66 en GroenLinks.

Wilders zei dat hij een goed gesprek had gehad met Lubbers, dat een krap uur duurde. ''Het was zakelijk. Jammer voor u, maar ik heb er niets vervelends over te melden'', aldus Wilders.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl