PDA

Bekijk Volledige Versie : Guess what ???



ELdorado
26-07-10, 21:29
Get a life , guys :

do something useful instead of talking too much without saying anything ......

Think , don't let others do just that for you :

don't let the main_stream media , marketing, the economic power , the politics ... do all the "thinking" for you :

why does everybody seem to have an opinion about everything but about himself/herself ....nobody can pretend to have an opinion about ...everything :

everything is .....nothing ...

western individualism had created so many western selfish egocentric , 1 dimentional, 1 sided stupid ....Frankenstein's monsters who do seemù to think that all songs are about them ... :lol:

well, liberal fairy tales : individuals as "independent islands" ,just try to catch up with your own western post_modernism that has been trying so hard to combine western individualism with Oriental holism while islam is already individualistic & holistic at the same time ....

There's a thought revolution going on world wide that will change key matters radically as never before :

including epistemology, logics ...a thought revolution that will change the very nature of our thought ................


Just know that even modern formal logics are just cultural habits , to some extent at least , that "universalism , objectivity, truth " don't exist as such ...when it comes to human thought, cultures ............

& islam is indeed no ...culture !

Figure that out ...

SlavinVanAllah
26-07-10, 22:27
Hmmmmmmmmmmmmmmm
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
27-07-10, 01:41
Get a life , guys :

do something useful instead of talking too much without saying anything ......

Think , don't let others do just that for you :

don't let the main_stream media , marketing, the economic power , the politics ... do all the "thinking" for you :

why does everybody seem to have an opinion about everything but about himself/herself ....nobody can pretend to have an opinion about ...everything :

everything is .....nothing ...


& islam is indeed no ...culture !

Figure that out ...

En als je dan je eigen mening geeft, dan krijg je gelijk de wind van voren met bron...??? , bron, bron en nog eens bron.
Want bij velen geld je eigen mening niet, het moet een uitspraak zijn die ergens op internet staat..

Of men komt met teksten uit de Koran of Bijbel,
maar hoe men er zelf over denkt komt vaak niet ter sprake of wordt vaak weer zwaar veroordeelt.

Daarom geef ook eens je eigen opinie zonder terug te vallen of een of ander geloofsboek.

Ik geloof nog steeds dat velen een geloofsboek, levensboek of hoe je het wilt noemen nodig hebben om te leven.

Ik denk gewoon logisch, probeer mensen te helpen in plaats van te vernietigen, ik probeer ieder zijn levenswijze te respecteren, zolang je een ande geen schade aanbrengt.

Vaak wordt dat niet in dank aangenomen.


Maar nogmaals, ik ben het met je eens als je zegt

Think , don't let others do just that for you :

Natuurlijk heeft elke vorm van media daar invloed op


En, blijf vooral simpel, makkelijk in uitleg die voor ieder begrijpelijk is, helaas Eldorado, die simpelheid mis ik vaak in jouw uitleg. Door het gooien van woorden die de meeste nog niet eens kennen wordt jouw schrijven vaak niet eens uitgelezen. Helaas

Slinger
27-07-10, 08:54
Think , don't let others do just that for you :



En vooral niet door islamisten...

mark61
27-07-10, 09:44
[B]Get a life , guys :

do something useful instead of talking too much without saying anything ......

Think , don't let others do just that for you :

Het eerste vereiste in een godsdienst is dat denken juist uitbesteden. Aan god. Aan de priesterkaste. Aan de bazen tout court.

Wat voor usefuls doe jij?

Slinger
27-07-10, 10:13
Het eerste vereiste in een godsdienst is dat denken juist uitbesteden. Aan god. Aan de priesterkaste. Aan de bazen tout court.



Aan ayatollah's bijvoorbeeld...

mark61
27-07-10, 10:36
Aan ayatollah's bijvoorbeeld...

Dominees, pastoors, the lot. Ik weet niet door wie jij gehersenspoeld bent, maar je hebt het iig. allemaal niet zelf bedacht.

Abu_Hurayrah
27-07-10, 10:40
Aan ayatollah's bijvoorbeeld...

Die worden als onfeilbaar beschouwt door de Shi'a. Soenies die zeggen; alle statements van mensen worden aangenomen en verworpen, behalve die van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam, die worden altijd aangenomen.

Slinger
27-07-10, 10:42
Dominees, pastoors, the lot. Ik weet niet door wie jij gehersenspoeld bent, maar je hebt het iig. allemaal niet zelf bedacht.

Ik heb wel iets bedacht, maar ik geef toe op het totaal van de menselijke kennis maar heel weinig is. Maar ik heb wel goed opgelet en weet dat je ayatollah's moet mijden en de Ahmedinejads geloven.

Slinger
27-07-10, 10:42
Die worden als onfeilbaar beschouwt door de Shi'a. Soenies die zeggen; alle statements van mensen worden aangenomen en verworpen, behalve die van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam, die worden altijd aangenomen.

Dat is afgoderij...

Abu_Hurayrah
27-07-10, 10:46
Dat is afgoderij...

De onfeilbaarheid van de ayatollahs, of onfeilbaarheid van het Profeetschap?

Wat betreft de Profeetschap: dat is onderdeel van de leiding die het Profeetschap met zich mee brengt. Dit betekent niet dat Profeten geen fouten kunnen maken, maar dat die fouten altijd opgehelderd worden. Zowel het leven van een Profeet is bij de gratie van Allah een openbaring alsook de Woorden van Allah.

Slinger
27-07-10, 10:50
De onfeilbaarheid van de ayatollahs, of onfeilbaarheid van het Profeetschap?

Wat betreft de Profeetschap: dat is onderdeel van de leiding die het Profeetschap met zich mee brengt. Dit betekent niet dat Profeten geen fouten kunnen maken, maar dat die fouten altijd opgehelderd worden. Zowel het leven van een Profeet is bij de gratie van Allah een openbaring alsook de Woorden van Allah.

Hoe meer je over het onderwerp uitweidt, hoe duidelijker het wordt dat de islam alleen in naam een monotheïstische godsdienst is. Dat geldt voor zowel sjïieten als soennieten, met dien verstande dat de eersten een stuk sympathieker overkomen.

knuppeltje
27-07-10, 10:52
Ik heb wel iets bedacht, maar ik geef toe op het totaal van de menselijke kennis maar heel weinig is. Maar ik heb wel goed opgelet en weet dat je ayatollah's moet mijden en de Ahmedinejads geloven.

Liigt er aan welke leeftijd je hebt. Wat dat betreft zijn de dienaren van katholieke en protestanse (te)huizen de laatste tijd nogal in opspraak.

Abu_Hurayrah
27-07-10, 10:54
Hoe meer je over het onderwerp uitweidt, hoe duidelijker het wordt dat de islam alleen in naam een monotheïstische godsdienst is. Dat geldt voor zowel sjïieten als soennieten, met dien verstande dat de eersten een stuk sympathieker overkomen.

Ik denk eerder dat jij door het vergoddelijken van Profeet Jezus geen authentiek beeld kunt vormen van de autoriteit die het Profeetschap met zich draagt. Met als gevolg alleen maar het appreciëren van uiterlijkheden waarmee je begaan bent en het verwaarlozen van een correcte geloofsleer. Terwijl dat laatste toch de prioriteit heeft boven het eerste.

Slinger
27-07-10, 11:10
Ik denk eerder dat jij door het vergoddelijken van Profeet Jezus geen authentiek beeld kunt vormen van de autoriteit die het Profeetschap met zich draagt. Met als gevolg alleen maar het appreciëren van uiterlijkheden waarmee je begaan bent en het verwaarlozen van een correcte geloofsleer. Terwijl dat laatste toch de prioriteit heeft boven het eerste.

Die correcte geloofsleer bestaat al helemaal niet. Er zijn zoveel islams als er moslims zijn.

Abu_Hurayrah
27-07-10, 11:16
Die correcte geloofsleer bestaat al helemaal niet. Er zijn zoveel islams als er moslims zijn.

Hoe meer er kennis genomen wordt van de Koran en Hadith, hoe minder de verschillen en dan met name in de geloofsleer. In de jurisprudentie vind je echter wel veel verschil van mening, maar dat is voor de geloofsleer niet het geval of er moet sprake zijn van afdwaling van de bronteksten.

Een voorbeeld, vraag maar aan een willekeurig Moslim of Allah een kind heeft en het zal ontkent worden.

Sallahddin
27-07-10, 11:16
Het eerste vereiste in een godsdienst is dat denken juist uitbesteden. Aan god. Aan de priesterkaste. Aan de bazen tout court.

Wat voor usefuls doe jij?

Ik had je hoger geschat dan dat , jongen , jammer :

wist je niet dat islam het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf , het bedrijven van de wetenschap, prakrtijk, ervaring ; constant zoektocht ....(vandar dat de modern wetenschap bijv. was een mosiim produkt ; onder ander !) :

dat Islam dat allemaal verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :

true science for example is therefore a worship of God :

in de zin van :

hoe meer geloof+werk, hoe meer kennis, ervaring, praktijk, wetenschap, constant zoektocht ...hoe dichter bij God & bij islam dus ...

How long do do i have to repeat these sort of simple ABC's = basics of islam ???

Slinger
27-07-10, 11:19
Hoe meer er kennis genomen wordt van de Koran en Hadith, hoe minder de verschillen en dan met name in de geloofsleer. In de jurisprudentie vind je echter wel veel verschil van mening, maar dat is voor de geloofsleer niet het geval of er moet sprake zijn van afdwaling van de bronteksten.

Een voorbeeld, vraag maar aan een willekeurig Moslim of Allah een kind heeft en het zal ontkent worden.

Ja, dat is de theorie, maar de praktijk is dus anders.

H.P.Pas
27-07-10, 11:20
Ik had je hoger geschat dan dat , jongen , jammer :

wist je niet dat islam het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf , het bedrijven van de wetenschap, prakrtijk, ervaring ; constant zoektocht ....(vandar dat de modern wetenschap bijv. was een mosiim produkt ; onder ander !) :

dat Islam dat allemaal verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :



Verlaagt.
Daarom komt er ook geen donder van terecht; alle eventuele goede bedoelingen ten spijt.

Slinger
27-07-10, 11:20
Ik had je hoger geschat dan dat , jongen , jammer :

wist je niet dat islam het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf , het bedrijven van de wetenschap, prakrtijk, ervaring ; constant zoektocht ....(vandar dat de modern wetenschap bijv. was een mosiim produkt ; onder ander !) :

dat Islam dat allemaal verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :

true science for example is therefore a worship of God :

in de zin van :

hoe meer geloof+werk, hoe meer kennis, ervaring, praktijk, wetenschap, constant zoektocht ...hoe dichter bij God & bij islam dus ...

How long do do i have to repeat these sort of simple ABC's = basics of islam ???

Maar uiteindelijk legt de rede het af.

Soldim
27-07-10, 11:20
wist je niet dat islam het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf , het bedrijven van de wetenschap, prakrtijk, ervaring ; constant zoektocht ....(vandar dat de modern wetenschap bijv. was een mosiim produkt ; onder ander !) :


Jaaaa...? Het concluderende gedeelte van die zin ontbreekt. Vul zelf aan?

- Stimuleert
- Verbied
- Gebied
....

mark61
27-07-10, 11:20
Ik had je hoger geschat dan dat , jongen , jammer :

Je moet niet blindelings het woord van god volgen? Dat is nieuw voor mij.

Onwetenden kunnen zelf de tekst van de Koran interpreteren? Ook dat is nieuw voor mij.

Je wordt niet aangespoord de powers that be te gehoorzamen? Ook dat is nieuw voor mij.

Ik vroeg dus: wat doe jij dan voor nuttigs?

mark61
27-07-10, 11:22
Jaaaa...? Het concluderende gedeelte van die zin ontbreekt. Vul zelf aan?

- Stimuleert
- Verbied
- Gebied
....

Ja dat is ook het moeilijke, daar is geen prettig woord in te vullen :strik:

Sallahddin
27-07-10, 11:28
Dominees, pastoors, the lot. Ik weet niet door wie jij gehersenspoeld bent, maar je hebt het iig. allemaal niet zelf bedacht.


christelijke projecties maar weer helaas : Eurocentrisme :

The highest authority in islam is : Qur'an & hadiths :

islam knows no religious hirearchy, no pope, no clergy , ....every muslim can

be an islam expert & can challenge the "authority" of so_called scholars ...

Long story :

Besides:

May i say that "modern thought" (putting aside the fact that post_modernism had revealed many fairy tales, lies, legends , myths ; errors ...of modernism ; to say the least = an understatement ) may i say that "modern" thought, ethics ....are /were shaped by ideological "thinkers , philosophers " such as kant, Descartes, Rousseau ,Bentham & the rest ??

Those Eurocentric thinkers must be put in their historic cultural social ...political ...contexts at least : products of their societies, cultures ...

in the time when the West was liberating itself from the church's ignorance, inquisitions, backwardness ............

That extremist spirituality of the church had produced its opposite : materialist extremism : materialism ............ Long story ...:

just an Eurocentric cultural thing : has almost nothing universal , objective or true ...


Don't forget that even western modern philosophy is based on religious grounds , including the notion of human rights , ethics; liberties & rights & the rest ...

ach ............dit vereist veel uitleg & neemt veel tijd in beslag , dus ..

Sallahddin
27-07-10, 11:29
Je moet niet blindelings het woord van god volgen? Dat is nieuw voor mij.

Onwetenden kunnen zelf de tekst van de Koran interpreteren? Ook dat is nieuw voor mij.

Je wordt niet aangespoord de powers that be te gehoorzamen? Ook dat is nieuw voor mij.

Ik vroeg dus: wat doe jij dan voor nuttigs?

had je tenminste gelezen wat ik zei ??? nee, dus ...

Slinger
27-07-10, 11:31
The highest authority in islam is : Qur'an & hadiths :

[/COLOR][/B]

Letterknechterij dus...

Slinger
27-07-10, 11:36
Don't forget that even western modern philosophy is based on religious grounds , including the notion of human rights , ethics; liberties & rights & the rest ...

[/COLOR][/B]

Zeer juist. Joods-christelijke traditie.

Sallahddin
27-07-10, 11:38
En als je dan je eigen mening geeft, dan krijg je gelijk de wind van voren met bron...??? , bron, bron en nog eens bron.
Want bij velen geld je eigen mening niet, het moet een uitspraak zijn die ergens op internet staat..

Of men komt met teksten uit de Koran of Bijbel,
maar hoe men er zelf over denkt komt vaak niet ter sprake of wordt vaak weer zwaar veroordeelt.

Daarom geef ook eens je eigen opinie zonder terug te vallen of een of ander geloofsboek.

Ik geloof nog steeds dat velen een geloofsboek, levensboek of hoe je het wilt noemen nodig hebben om te leven.

Ik denk gewoon logisch, probeer mensen te helpen in plaats van te vernietigen, ik probeer ieder zijn levenswijze te respecteren, zolang je een ande geen schade aanbrengt.

Vaak wordt dat niet in dank aangenomen.


Maar nogmaals, ik ben het met je eens als je zegt

Think , don't let others do just that for you :

Natuurlijk heeft elke vorm van media daar invloed op


En, blijf vooral simpel, makkelijk in uitleg die voor ieder begrijpelijk is, helaas Eldorado, die simpelheid mis ik vaak in jouw uitleg. Door het gooien van woorden die de meeste nog niet eens kennen wordt jouw schrijven vaak niet eens uitgelezen. Helaas

Nogmaals :

It's all a matter of visions of Man; life , the world, nature, the universe ...that shape our thought, thus our behaviour ...= beliefs in the larger sense : paradigms :

even science is driven by materialistic paradigms nowadays ....

"modern" thought is also a certain vision of Man, life ....that shapes society , culture ...& shapes our thought , thus our bahaviour as a result : so :

materialism for example is a sort of belief too ..........= a paradigm = one sided ;1 dimentional, reductionistic ....paradigm that hasn't much to do with the "truth", with reality .....

objectivity doesn't exist in fact, not even at the level of exact sciences, let alone elsewhere ...

Islam is a big paradigm with so many sub_paradigms ...a source of epistemology too & much more ..

Don't forget that materialism is dead , that that materialistic mechanical "newtonian _cartesian" paradigm in science is dead ..

More & more scientists today dare to talk about God , about energy fields between beings & things .......

that modernism is defeated by its logical conclusion = post_modernism, so ...

ach ...........You guys lack the basics of these matters , so ..

bye ! :zwaai:

Soldim
27-07-10, 11:39
More & more scientists today dare to talk about God , about energy fields between beings & things .......



'k Ben recentelijk weinig peer-reviewed papers tegen gekomen over dergelijke onderwerpen....

Sallahddin
27-07-10, 11:39
Jaaaa...? Het concluderende gedeelte van die zin ontbreekt. Vul zelf aan?

- Stimuleert
- Verbied
- Gebied
....

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Objectivity doesn't exist , not even at the level of exact sciences, let alone elsewhere ...so...

mark61
27-07-10, 11:40
had je tenminste gelezen wat ik zei ??? nee, dus ...

Heb jij gelezen wat ik zei?

Ik vroeg je wat; jij geeft weer geen antwoord en begint te wauwelen.

Dus jij eerst.

Lees wat ik zei, en reageer erop.

Soldim
27-07-10, 11:41
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Objectivity doesn't exist , not even at the level of exact sciences, let alone elsewhere ...so...

Ehhm, ik vroeg je om een einde aan die zin te breien, niets over objectiviteit :zozo:



wist je niet dat islam het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf , het bedrijven van de wetenschap, prakrtijk, ervaring ; constant zoektocht ....(vandar dat de modern wetenschap bijv. was een mosiim produkt ; onder ander !) :

mark61
27-07-10, 11:42
christelijke projecties maar weer helaas : Eurocentrisme :

The highest authority in islam is : Qur'an & hadiths :

islam knows no religious hirearchy, no pope, no clergy , ....every muslim can

be an islam expert & can challenge the "authority" of so_called scholars ...

Hoezo so-called? Op dit forum zie je dat de 'geleerden' heilig zijn. Welke geleerden, dat varieert, maar heilig zijn ze.

Sinds wanneer kan elke moslim de koran begrijpend lezen?

Ik dacht dat God de hoogste autoriteit was in de islam?

Shirk bedrijf je :jammer:

Sallahddin
27-07-10, 11:46
'k Ben recentelijk weinig peer-reviewed papers tegen gekomen over dergelijke onderwerpen....

well, ideological materialism or materialistic monism dominate nowadays in science ,in human sciences ...still even though its major paradigm is dead : "newtonian _cartesian" materialistic mechanical paradigm :

many scientists don't dare to say anything about that that could be interpreted outside of the new materialistic religion's paradigm in order not to lose their jobs , reputation, power ...

But many other scientists have been blowing the whistle :

even the whole post_modernism movement is embraced by so many scientists , thinkers, philosophers nowadyas ....post_modernism that tries to combine western individualism with Oriental holism for example while islam is already individualistic & holistic at the same time ............Long story ...

I can give you some tips: books ; major scientific magazines , studies ...that support my claims :

All you have to do is just ...ask ! deal ???

Sallahddin
27-07-10, 11:55
Maar uiteindelijk legt de rede het af.


:lol:

Silly Eurocentrisme : defeated by ...post_modernism : its logical conclusion :

wist je niet soms dat die vermeende tegenstelling tussen het verstandelijke & het gevoelsmatige & dat de eerste de tweede niet kan verklaren zijn al verleden tijd ???

wat rede ???

reason, empirics , common sense & even modern formal logics are just ...cultural habits , to some extent at least : they haven't much "universal ; true,; objective" : the latters don't even exist as such when it comes to human thought, logics, ethics, ....cultures ..

& islam is no ...culture ...

U seem to live in the stone age; guys :

see post_modernism that even dares to introduce intuition, feeling ; emotion ....in science even ....

ach ..hopeless : most of you, guys, do lack the basics of these matters, so :

i suggest you try to catch up with the latest developments of thought , epistemology ....u need some real updates ...

geen beginnen aan ...dus ...

Sallahddin
27-07-10, 12:09
Verlaagt.
Daarom komt er ook geen donder van terecht; alle eventuele goede bedoelingen ren spijt.

verheeft ....dat staat vast : proven by historic , scientific & other facts :

even modern science itself was a muslim product as a result :

idem dito for the discovery of evolution; the founding of psychology & many other things centuries before Darwin, Freud ...were even born :

to say the least = an understatement :


THE size of western intellectual scientific theft from muslims is just begining to uncover itself & to be revealed to the public : is huge : we see only the top of the iceberg ....


besides:

Muslims fell because they abandoned the spirit of islam , because they closed the door of AL Ijtihad, because they neglegted science, knowledge .....because they let themselves be driven by ignorance , backwardness, sorcery ...................not islam's fault : only muslims' :

Proof ???

when muslims will embrace individualistic holistic islam as such fully, honetsly while practicing science, reason, while searching for knwoledge in the larger sense , while working hard ................= all matters preached by islam ...then & only then, they w'd be at the top of the world again :

These were historic religious & other cold facts : no emotional rhetotics !

Soldim
27-07-10, 12:09
well, ideological materialism or materialistic monism dominate nowadays in science ,in human sciences ...still even though its major paradigm is dead : "newtonian _cartesian" materialistic mechanical paradigm :


Wat is dat in grote mensen taal ipv dat puber gebral?



many scientists don't dare to say anything about that that could be interpreted outside of the new materialistic religion's paradigm in order not to lose their jobs , reputation, power ...


Bron?

But many other scientists have been blowing the whistle :



I can give you some tips: ; major scientific magazines , studies

Graag. IF>10 , I don't like to wast my or your time ;)

Slinger
27-07-10, 12:10
wat rede ???

[/COLOR]


Het vermogen van de mens om te denken. Wat stel jij hoger: dat of de koran?

Sallahddin
27-07-10, 12:14
well ??? :lol:

Thought so indeed : very predictable :

You certainly can't give what you haven't got in the first place to begin with , so, no offense ...

Jammer :

wou ik zo veel issues met jullie verdiepen ; maar dat kan niet helaas ...because you are far behind the latest developments at the level of thought, epistemology ; logics (men is bezig zelfs nieuwe logica te ontwikkelen ...) ; at the level of empirics; reason ...

U seem to live in the stone age ; guys; in that sense then ...u do need some real urgent updates ..................

Slinger
27-07-10, 12:20
well ??? :lol:

Thought so indeed : very predictable :

You certainly can't give what you haven't got in the first place to begin with , so, no offense ...

Jammer :

wou ik zo veel issues met jullie verdiepen ; maar dat kan niet helaas ...because you are far behind the latest developments at the level of thought, epistemology ; logics (men is bezig zelfs nieuwe logica te ontwikkelen ...) ; at the level of empirics; reason ...

U seem to live in the stone age ; guys; in that sense then ...u do need some real urgent updates ..................

Geen antwoord dus. Zegt ook genoeg.

Sallahddin
27-07-10, 12:22
Wat is dat in grote mensen taal ipv dat puber gebral?



Bron?

But many other scientists have been blowing the whistle :



Graag. IF>10 , I don't like to wast my or your time ;)

Those were facts , no ...gebral, "polite " boy , thank you very much for my time, energy ; understanding, patience ...for my "altruism" :lol: :


bronen : ontelbaar : just because you haven"'t heard of them or didn't know them doesn't equal : they don't exist : they do & more strongly than ever ; every single day :

see for example the following :

2006 :

"Lifting the veil : the feminine face of science " by Hola mi Amado esposo espiritual, mi alma gemela, mi inolvidable y tierno amor.


Espero y deseo de todo corazòn que te encuentres muy bien desalud, yo estoy bien...Muchas Gracias!


Tienes razòn al decir que, yo soy realmente quièn no respondiò a tus mùltiples mensajes...Lo reconozco y te pido mil disculpas,no quiero justificar de ninguna manera...dicen que, "desde que se inventaron las excusas nadie queda mal".


Lo ùnico que yo quiero que tu sepas y tengas siempre muy en cuenta es que yo te Amo, te pienso y te extrano con todo mi ser: alma,mente corazòn, espìritu y mis cinco sentidos: Te amo tanto...tanto mi adorado Abdel!!


Te escribo brevemente por que ya me preparo para ir al trabajo, sè que hoy llega tu mamà de Holanda, como me dijiste en uno de tus mensajes...ya no estaràs solo, shors estaràs nuevamente gozando de la compania de tu mamà,para quièn le das mi mas cordial saludo de Bienvenida a Casa Blanca!!


Sè que ya se estàn preparando para la Fiesta del Ramadan, espero y deseo que tengan una muy Buena Fiesta...llena de mucha espiritualidad.


Me despido de Tì con una tierno abrazo y muchos càlidos besos..llenosdetodo mi amor!


Que tengas un buen inicio de semana,


Tu esposa espiritual, tu alma gemela,tu companera y amiga, Linda jean Shepherd : organic chemist who had also studied quantum mechanics, physiucs of chemistry ......& had also stuydied Kark Gustav Jung's psychology for more than 15 years ..

You do probabely know that Jung's depth psychology was inspired by buddhism, taoism ...................

"Ethics of care : personal; political & global" by neo_feminist Virginia Held : 2006 ...




I will give you some more sources : the one that w'd blow you away more than the other :

more than hundreds of sources .........to say the least ...

Sallahddin
27-07-10, 12:25
Foutjes met betrekking tot ...taal, sorry , later ...

StevieK
27-07-10, 13:47
Nogmaals :

It's all a matter of visions of Man; life , the world, nature, the universe ...that shape our thought, thus our behaviour ...= beliefs in the larger sense : paradigms :

even science is driven by materialistic paradigms nowadays ....

"modern" thought is also a certain vision of Man, life ....that shapes society , culture ...& shapes our thought , thus our bahaviour as a result : so :

materialism for example is a sort of belief too ..........= a paradigm = one sided ;1 dimentional, reductionistic ....paradigm that hasn't much to do with the "truth", with reality .....

objectivity doesn't exist in fact, not even at the level of exact sciences, let alone elsewhere ...

Islam is a big paradigm with so many sub_paradigms ...a source of epistemology too & much more ..

Don't forget that materialism is dead , that that materialistic mechanical "newtonian _cartesian" paradigm in science is dead ..

More & more scientists today dare to talk about God , about energy fields between beings & things .......

that modernism is defeated by its logical conclusion = post_modernism, so ...

ach ...........You guys lack the basics of these matters , so ..

bye ! :zwaai:

What so,.........
Dus omdat ik deze basics mis ben ik dom......

Ik ben 52 jaar, heb op vroegere leeftijd de kerk verlaten omdat ik ontdekte dat er veel huichelaars in de kerk waren, de huichelaars die merendeels het gouden kalf aanbidden.
Huichelaars die het liefst mensen geld aftroggelen voor hun eigen egoisme.
Huichelaars die ik in vele Goddiensten zien, alleen door het verkondigen van het woord van God en Allah om daar zelf beter van te worden. Religieuze leiders die hun onderdanen maar oproepen om verderf te zaaien.
Mensen die in de naam van de Schepper anderen afslachten.

Ik heb duidelijk men eigen mening, ik hoef niet zo nodig tot de super rijken behoren. Net zoals als bij de Christen als bij Moslims lopen er super rijken rond, als voorbeeld die Rijke Oliesjeiks, ze bezitten bakken met geld, maar eerst hun eigen genot betalen. Je kan dit geld ook delen met de armere broeders, maar daar heb ik vrijwel weinig van gehoord.

Het zijn juist die mensen die minder bezitten, die juist andere helpen. Ik vergeet nooit meer dat bij hulp acties kinderen hun spaarpotten leegden om te helpen, die 10 of 20 euro hat voor mij veel meer waarde dan bedrijven die duizenden euro's gaven.

Weet je , ik laat me niet leiden of lijden door die geestelijk gehandicapten ( neen, niet verwarren met verstandelijk gehandicapten).
Geloof , vooral je in het geheel overgeven aan het geloof en dan laten leiden door die geestelijke oproerkraaiers, die je eigenlijk helaas veel bij de Islam en zijn takken tegenkomt, neen die spreken niet over vrede, die spreken over het vernietigen van anders gelovigen.


Als je niet zelf kan denken dat dit fout is, dan ontbreekt er iets, dan mis je de basics van het leven.

David vs Goliath
27-07-10, 20:00
What so,.........
Dus omdat ik deze basics mis ben ik dom......

Ik ben 52 jaar, heb op vroegere leeftijd de kerk verlaten omdat ik ontdekte dat er veel huichelaars in de kerk waren, de huichelaars die merendeels het gouden kalf aanbidden.
Huichelaars die het liefst mensen geld aftroggelen voor hun eigen egoisme.
Huichelaars die ik in vele Goddiensten zien, alleen door het verkondigen van het woord van God en Allah om daar zelf beter van te worden. Religieuze leiders die hun onderdanen maar oproepen om verderf te zaaien.
Mensen die in de naam van de Schepper anderen afslachten.

Ik heb duidelijk men eigen mening, ik hoef niet zo nodig tot de super rijken behoren. Net zoals als bij de Christen als bij Moslims lopen er super rijken rond, als voorbeeld die Rijke Oliesjeiks, ze bezitten bakken met geld, maar eerst hun eigen genot betalen. Je kan dit geld ook delen met de armere broeders, maar daar heb ik vrijwel weinig van gehoord.

Het zijn juist die mensen die minder bezitten, die juist andere helpen. Ik vergeet nooit meer dat bij hulp acties kinderen hun spaarpotten leegden om te helpen, die 10 of 20 euro hat voor mij veel meer waarde dan bedrijven die duizenden euro's gaven.

Weet je , ik laat me niet leiden of lijden door die geestelijk gehandicapten ( neen, niet verwarren met verstandelijk gehandicapten).
Geloof , vooral je in het geheel overgeven aan het geloof en dan laten leiden door die geestelijke oproerkraaiers, die je eigenlijk helaas veel bij de Islam en zijn takken tegenkomt, neen die spreken niet over vrede, die spreken over het vernietigen van anders gelovigen.


Als je niet zelf kan denken dat dit fout is, dan ontbreekt er iets, dan mis je de basics van het leven.


!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zeg niet dat je dom zou zijn omdat je die basics zou missen ; nee, absoluut niet :

Ik zeg met betrekking tot westerse "modernisme = Eurocentrisme " & post_modernisme dat meest gasten hier geen idee ervan zouden hebben , dan houdt het op :

als men niet bereid zou zijn de nodige updates te willen leren met betrekking tot het menselijk denken, epistemologie ; logica ;ethiek .....dan zou het moeilijk zijn productieve gesprekken daarover te kunnen hebben :

want jullie blijven geloven in die "modernisme = Eurocentrisme " achterlijk achterhaald versleten ideen. helaas ..

dan houdt het op dan : no offense : nothing personal !

Thanks; appreciate !

Good night !

:zwaai:

David vs Goliath
27-07-10, 20:13
Verlaagt.
Daarom komt er ook geen donder van terecht; alle eventuele goede bedoelingen ten spijt.

vervolg :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

David vs Goliath
27-07-10, 20:21
Zeer juist. Joods-christelijke traditie.

!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

ja , ja :

je bent altijd zeer makkleijk te weerleggen, jongen : kost geen moeite : piece of cake :

wist je niet dat islamitisch Spanje 's invloeden de christelijk reformatie hadden ontketend ???

dat protestaans individualisme ....was geinspireerd door individualistisch & holistisch islam ???

dat protestaans John Locke : de grondlegger van zowel filosofisch liberalisme als empirisme was ook ,direkt of indirekt , geinspireerd door islamitisch Spanje waar religieus tolerantie heerste , waar Godsdienst verdraaghzaamheid & vrijheid van geloof voor niet_moslims heersten ....waar gelijkheid _gelijkwaardigheid heersten voor elk mens ; ongeacht diens geloof, ras ; kleur , sex ....???

ach ...zo veel onwetendheid , zo weinig input ...

David vs Goliath
27-07-10, 20:36
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Slinger
27-07-10, 21:29
!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

ja , ja :

je bent altijd zeer makkleijk te weerleggen, jongen : kost geen moeite : piece of cake :

wist je niet dat islamitisch Spanje 's invloeden de christelijk reformatie hadden ontketend ???

dat protestaans individualisme ....was geinspireerd door individualistisch & holistisch islam ???

dat protestaans John Locke : de grondlegger van zowel filosofisch liberalisme als empirisme was ook ,direkt of indirekt , geinspireerd door islamitisch Spanje waar religieus tolerantie heerste , waar Godsdienst verdraaghzaamheid & vrijheid van geloof voor niet_moslims heersten ....waar gelijkheid _gelijkwaardigheid heersten voor elk mens ; ongeacht diens geloof, ras ; kleur , sex ....???

ach ...zo veel onwetendheid , zo weinig input ...

Vrijblijvend gepraat.

Dat heb je al zo vaak gezegd, maar het blijft altijd bij oppervlakkige beweringen en je komt nooit met bewijzen. Concrete verbanden tussen de islam en mensen als Luther en Calvijn heb je nog nooit gegeven.

Bla bla.

StevieK
28-07-10, 12:51
!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zeg niet dat je dom zou zijn omdat je die basics zou missen ; nee, absoluut niet :

Ik zeg met betrekking tot westerse "modernisme = Eurocentrisme " & post_modernisme dat meest gasten hier geen idee ervan zouden hebben , dan houdt het op :

als men niet bereid zou zijn de nodige updates te willen leren met betrekking tot het menselijk denken, epistemologie ; logica ;ethiek .....dan zou het moeilijk zijn productieve gesprekken daarover te kunnen hebben :

want jullie blijven geloven in die "modernisme = Eurocentrisme " achterlijk achterhaald versleten ideen. helaas ..

dan houdt het op dan : no offense : nothing personal !

Thanks; appreciate !

Good night !

:zwaai:

Waarom kunnen we niet allemaal verdraagzaam naast elkander leven, in vele steden kunnen de islam volgelingen en christen naast elkander leven. Maar ik geloof ook wel dat die niet de Christenen zijn die 100% volgens de Bijbel leven en volgelingen die 100% met volledige overgave via de Koran leven.

In principe zijn het de minder ontwikkelde mens die de Geloofsboeken verkeerd intepreteren, het zijn vooral de interlectuele op macht beluste geestelijken die de Geloofsboeken volgens hun eigen winst/egoisme uitleggen naar de zwakkere.
De zwakkere gelooft die dan en zal doen van de geestlijke hun opdraagt.

In de jaren 1500 en zo werden veel on-gelovigen in de Zuidamerikaanse landen met het zwaard verplicht zich te bekeren tot het Christendom, eigenlijk maar met een reden, macht,macht en nog eens macht van dat stelletje geestelijk gehandicapten ( neen niet verwarren met verstandelijk gehandicapte, want deze ik wil deze groep niet beledigen).

Nu zijn het vooral de fanatieke op macht beluste haatzaaiende Imans die prediken. Het liefst zien ze het hele christendom opr*tten en daar de islam in plaats zetten.
Want helaas zijn deze mensen nog te manipuleren.

Vrede, dat is eigenlijk wat zowel Allah als God wil, maar niet de mens die in veel gevallen de geloofsboeken verkeerd en naar hun eigen macht verkondigen.

Dit is alleen maar logisch denken, gewoon alles wat je ziet en hoort aan elkander breien.

Ik vergeet nooit meer toen ok de film van Max Havelaar zag, waarin beelden werden afgewisseld tussen het afranselen van slaven in naam van de plantage eigenaar en de eigenaar die voor in de kerk zat te bidden, bah, walchelijk was dat, ik schaamde dat ik christen ben.

Dat is net zoals veel fanatieke Islamieten andergelovigen afslachten in naam van Allah.

Ik geloof nooit dat Allah,God dit wilt. Ook hier effe gewoon logisch denken

Als je nu toch over een eigen mening heb, dan vind ik het nog steeds jammer dat jij zelf ook zo anders denkend bent over een bepaald groep mensen, deze mensen houden van elkaar, deze doen niemand kwaad, maar alleen de Koran is daar zo duidelijk over.
Geloofsboeken zijn door mensen geschreven en de perfecte mens bestaat niet, dus de geloofsboeken zijn ook niet perfect.

Daarom vraag ik je bij deze ook eens je eigen mening te geven over deze groep mensen.

Jij zegt dat we geen update willen leren en blijven bij ouderwetse denkbeelden, daar ben ik het niet geheel mee eens. Helaas vind ik de Islam meer achtergebleven dan het christendom, of bedoelen we daarmee het materialisme van het christen dom.

Als ik toch een grote groep marokaanse jeugd ziet ( islamitisch), dan zijn het wel zij die meer en meer materialistisch geworden zijn, van ik MOET een mobiel hebben, ik MOET een scooter hebben, enz,enz, want zij aanbidden niet Allah, maar slecht ook het Gouden Kalf, geld hoe meer je bezit hoe meer je hoger in de rangorde staat. Ik dacht niet dat dit een uitgangspunt van de islam is. Ze hebben gemerkt dat je met geweld meer kan bereiken, helaas maar waar.
Ik weet in het Christendom komt dat voor, ja, dat is dan schijnbaar normaal. Hoewel ik het daar ook niet mee eens ben
Maar helaas in jouw vorige topics waar je vaak ook materialisme aankaart.

Op de straat zijn het bengels en thuis zijn het engels, er is een groot verschil, de grootste bengels zijn thuis vaak moeders kindje.

Wel moet ik toegeven dat de marokaanse families veel gastvrijer zijn dan de nederlandse families, of is dat geloof of cultuur.
Bij een hollandse familie moet je nooit tijdens de etenstijden op bezoek gaan, terwijl je bij de marokaanse familie uitgenodigt wordt om mee te eten.

Zo zieje, ik bekijk het van beide kanten, zowel de negatieve en de positieve kanten.

Trouwens vind ik dat jouw reactie op mij ook gematigd is, respect, wat heeft het ook voor zin om elkander af te kraken de korte tijd die we op de aarde doorbrengen kunnen we beter met elkander dan tegen elkander (be)leven.



Affijn wat zal de wereld er toch anders uitzien als we normaal en verdraagzaam baast elkander kunnen leven.

ELdorado
28-07-10, 12:59
Vrijblijvend gepraat.

Dat heb je al zo vaak gezegd, maar het blijft altijd bij oppervlakkige beweringen en je komt nooit met bewijzen. Concrete verbanden tussen de islam en mensen als Luther en Calvijn heb je nog nooit gegeven.

Bla bla.

Go back to the "real" school then ...

ELdorado
28-07-10, 13:05
Waarom kunnen we niet allemaal verdraagzaam naast elkander leven, in vele steden kunnen de islam volgelingen en christen naast elkander leven. Maar ik geloof ook wel dat die niet de Christenen zijn die 100% volgens de Bijbel leven en volgelingen die 100% met volledige overgave via de Koran leven.

In principe zijn het de minder ontwikkelde mens die de Geloofsboeken verkeerd intepreteren, het zijn vooral de interlectuele op macht beluste geestelijken die de Geloofsboeken volgens hun eigen winst/egoisme uitleggen naar de zwakkere.
De zwakkere gelooft die dan en zal doen van de geestlijke hun opdraagt.

In de jaren 1500 en zo werden veel on-gelovigen in de Zuidamerikaanse landen met het zwaard verplicht zich te bekeren tot het Christendom, eigenlijk maar met een reden, macht,macht en nog eens macht van dat stelletje geestelijk gehandicapten ( neen niet verwarren met verstandelijk gehandicapte, want deze ik wil deze groep niet beledigen).

Nu zijn het vooral de fanatieke op macht beluste haatzaaiende Imans die prediken. Het liefst zien ze het hele christendom opr*tten en daar de islam in plaats zetten.
Want helaas zijn deze mensen nog te manipuleren.

Vrede, dat is eigenlijk wat zowel Allah als God wil, maar niet de mens die in veel gevallen de geloofsboeken verkeerd en naar hun eigen macht verkondigen.

Dit is alleen maar logisch denken, gewoon alles wat je ziet en hoort aan elkander breien.

Ik vergeet nooit meer toen ok de film van Max Havelaar zag, waarin beelden werden afgewisseld tussen het afranselen van slaven in naam van de plantage eigenaar en de eigenaar die voor in de kerk zat te bidden, bah, walchelijk was dat, ik schaamde dat ik christen ben.

Dat is net zoals veel fanatieke Islamieten andergelovigen afslachten in naam van Allah.

Ik geloof nooit dat Allah,God dit wilt. Ook hier effe gewoon logisch denken

Als je nu toch over een eigen mening heb, dan vind ik het nog steeds jammer dat jij zelf ook zo anders denkend bent over een bepaald groep mensen, deze mensen houden van elkaar, deze doen niemand kwaad, maar alleen de Koran is daar zo duidelijk over.
Geloofsboeken zijn door mensen geschreven en de perfecte mens bestaat niet, dus de geloofsboeken zijn ook niet perfect.

Daarom vraag ik je bij deze ook eens je eigen mening te geven over deze groep mensen.

Jij zegt dat we geen update willen leren en blijven bij ouderwetse denkbeelden, daar ben ik het niet geheel mee eens. Helaas vind ik de Islam meer achtergebleven dan het christendom, of bedoelen we daarmee het materialisme van het christen dom.

Als ik toch een grote groep marokaanse jeugd ziet ( islamitisch), dan zijn het wel zij die meer en meer materialistisch geworden zijn, van ik MOET een mobiel hebben, ik MOET een scooter hebben, enz,enz, want zij aanbidden niet Allah, maar slecht ook het Gouden Kalf, geld hoe meer je bezit hoe meer je hoger in de rangorde staat. Ik dacht niet dat dit een uitgangspunt van de islam is. Ze hebben gemerkt dat je met geweld meer kan bereiken, helaas maar waar.
Ik weet in het Christendom komt dat voor, ja, dat is dan schijnbaar normaal. Hoewel ik het daar ook niet mee eens ben
Maar helaas in jouw vorige topics waar je vaak ook materialisme aankaart.

Op de straat zijn het bengels en thuis zijn het engels, er is een groot verschil, de grootste bengels zijn thuis vaak moeders kindje.

Wel moet ik toegeven dat de marokaanse families veel gastvrijer zijn dan de nederlandse families, of is dat geloof of cultuur.
Bij een hollandse familie moet je nooit tijdens de etenstijden op bezoek gaan, terwijl je bij de marokaanse familie uitgenodigt wordt om mee te eten.

Zo zieje, ik bekijk het van beide kanten, zowel de negatieve en de positieve kanten.

Trouwens vind ik dat jouw reactie op mij ook gematigd is, respect, wat heeft het ook voor zin om elkander af te kraken de korte tijd die we op de aarde doorbrengen kunnen we beter met elkander dan tegen elkander (be)leven.



Affijn wat zal de wereld er toch anders uitzien als we normaal en verdraagzaam baast elkander kunnen leven.


This Eurocentric imperialistic paternaiistic arrogant pretentious West tries to impose its own thought, ethics ...on the rest of the world :

The West has been so succeful so far in that regard :

but modernism is dead ..........proven fundamentally wrong by post_modernism , that's why the West has been trying to hide those political economical moral ideological ...western bankrupcies from the watching public eye in order to distract its attention from the real problems by focussing the public attention on islam as the enemy !!!!!!!!!!!!!!!!!:

while muslims are the underdogs nowadays , while the real individualistic & holistic islam as such doesn't exist anymore ...will come back, don't worry ...

while islam never tries to impose itself on no one ........

islam can live in peace with you or without you ; but Islam w'd declare war on you if you w'd do the same first ....

The west is the main problem then + some ignorant muslims ..............

Long story : no time left , sorry :

Thanks for your reaction : will get back to that in due time !

Have a nice day !

:zwaai:

Slinger
28-07-10, 13:55
Go back to the "real" school then ...

Welke denkbeelden van de reformatie zijn gebaseerd op de islam?

Kom met concrete bewijzen een niet met losse flodders.

Sallahddin
30-07-10, 12:55
:lol:

David vs Goliath
30-07-10, 13:33
Get a life , guys :

do something useful instead of talking too much without saying anything ......

Think , don't let others do just that for you :

don't let the main_stream media , marketing, the economic power , the politics ... do all the "thinking" for you :

why does everybody seem to have an opinion about everything but about himself/herself ....nobody can pretend to have an opinion about ...everything :

everything is .....nothing ...

western individualism had created so many western selfish egocentric , 1 dimentional, 1 sided stupid ....Frankenstein's monsters who do seemù to think that all songs are about them ... :lol:

well, liberal fairy tales : individuals as "independent islands" ,just try to catch up with your own western post_modernism that has been trying so hard to combine western individualism with Oriental holism while islam is already individualistic & holistic at the same time ....

There's a thought revolution going on world wide that will change key matters radically as never before :

including epistemology, logics ...a thought revolution that will change the very nature of our thought ................


Just know that even modern formal logics are just cultural habits , to some extent at least , that "universalism , objectivity, truth " don't exist as such ...when it comes to human thought, cultures ............

& islam is indeed no ...culture !

Figure that out ...


Westerners have become kindda programmed machines ; brainwashed robots by the mainstream media, by the marketing, by the politics, by the economic power ...........

To expect of them to "think" is really so far fetched ! :lol:

The Alchemist
02-08-10, 18:59
Westerners have become kindda programmed machines ; brainwashed robots by the mainstream media, by the marketing, by the politics, by the economic power ...........

To expect of them to "think" is really so far fetched ! :lol:

Precies , helaas !

DNA
02-08-10, 19:56
See Richard Dawkins ..

see my signature below : we are just machines, programmed robots ... :lol: : materialistric neo_darwinian absolute determinism ....

John2
02-08-10, 20:37
Welke denkbeelden van de reformatie zijn gebaseerd op de islam?

Kom met concrete bewijzen een niet met losse flodders.

Ben benieuwd waarmee hij komt, maar misschien was Luther of Calvijn net als Willem van Oranje ook Moslim?

The Alchemist
04-08-10, 16:23
Ben benieuwd waarmee hij komt, maar misschien was Luther of Calvijn net als Willem van Oranje ook Moslim?

Go back to school to find out about all that :

well, u will not find that in western schools, i guess i :lol:

better : try to conduct ur own reseach via studying that period of history via books written by top thinkers ,history writers , scientists ...that have some minimum of integrity at least ...

Good Luck !:fplet:

The Alchemist
06-08-10, 11:58
Ben benieuwd waarmee hij komt, maar misschien was Luther of Calvijn net als Willem van Oranje ook Moslim?

:lol:

The Alchemist
06-08-10, 20:05
Welke denkbeelden van de reformatie zijn gebaseerd op de islam?

Kom met concrete bewijzen een niet met losse flodders.

:lol:

The Alchemist
06-08-10, 20:13
Maar uiteindelijk legt de rede het af.

Cultural Eurocentric unnuanced bullshit again :

wat rede dan ???

wist je niet dat rede is niet alleen biologisch, fysiologisch neuro_fysiologisch maar ook culturel, sociaal, psychologisch, ideologisch & ander bepaald ???

...wist je niet dat objectiviteit bestaat niet , niet's op het niveau van de exacte wetenschappen, laat alleen elders ...dat "universalism , waarheid, objectiviteit " bestaan niet met betrekking tot menselijk denken, culturen, ideologieen , denkstromingnen ...althans & dat islam is geen cultuur :

dat islam is de enige echte objectief waar universeel geloof ???

Didn't u know that even the most "sophisticated" form of thought , reason ..= modern formal logics are just cultural habits , to some extent at least ???

The Alchemist
08-08-10, 12:39
This forum is a real gold mine for psychologists, sociologists, anthropologists ....u have no idea ...

The Alchemist
08-08-10, 13:24
God ...wat een achterlijkheid; onwetendheid, pretenties... allemaal op deze forum & elders ...

Ongeloofelijk, zeg ...

The Alchemist
09-08-10, 11:54
het wemelt hier van de achterlijk idioten inderdaad :

This forum is a real gold mine for psychologists, sociologists, anthropologists ...u have no idea ...