PDA

Bekijk Volledige Versie : Ongelovigen, die mag je doden!



Joesoef
27-07-10, 17:16
Rabbijn verhoord over doden van niet-joden

<address>Door een onzer redacteuren</address> <address>Rotterdam, 27 juli.</address> De Israëlische politie heeft gisteren de opperrabbijn van een prominente religieuze school in de Israëlische nederzetting Yitzhar opgepakt die het doden van andersdenkenden toegestaan acht. De rabbijn, Yitzhak Shapira, werd na enkele uren vrijgelaten. De politie nam dertig exemplaren van zijn zeer omstreden boek De Tora van de Koning in beslag.
In zijn boek legt Shapira uit dat het volgens oude joodse religieuze principes is geoorloofd niet-joden, met inbegrip van kinderen, te doden die het joodse volk bedreigen. Kinderen zouden mogen worden gedood onder de aanname dat ze als ze opgroeien een vijand van het joodse volk zullen zijn, om druk uit te oefenen op vijandelijke leiders of als ze „in de weg” staan.
Volgens de krant Ha’aretz b


www.nrc.nl

ibntashafin2009
27-07-10, 17:22
Rabbijn verhoord over doden van niet-joden

<address>Door een onzer redacteuren</address> <address>Rotterdam, 27 juli.</address> De Israëlische politie heeft gisteren de opperrabbijn van een prominente religieuze school in de Israëlische nederzetting Yitzhar opgepakt die het doden van andersdenkenden toegestaan acht. De rabbijn, Yitzhak Shapira, werd na enkele uren vrijgelaten. De politie nam dertig exemplaren van zijn zeer omstreden boek De Tora van de Koning in beslag.
In zijn boek legt Shapira uit dat het volgens oude joodse religieuze principes is geoorloofd niet-joden, met inbegrip van kinderen, te doden die het joodse volk bedreigen. Kinderen zouden mogen worden gedood onder de aanname dat ze als ze opgroeien een vijand van het joodse volk zullen zijn, om druk uit te oefenen op vijandelijke leiders of als ze „in de weg” staan.
Volgens de krant Ha’aretz b


www.nrc.nl

kom kom kom, waarom hebben ze de opperrabijn opgepakt? precies dat de israelis de niet-joden in vrede laten leven??

ronald
27-07-10, 18:39
kom kom kom, waarom hebben ze de opperrabijn opgepakt? precies dat de israelis de niet-joden in vrede laten leven??

Vind ik ook zo raar van de politie daar. Op hetzelfde moment schreeuwen talloze imams en predikers hetzelfde: laat joden niet in vrede leven, en die laten ze met rust.

Btw, Israel kent maar 2 Opperrabbijnen. Hij is "slechts" Rosh HaYeshiwa, hoofd van een Yeshiwa.

*Mohammed
27-07-10, 18:54
Een Joodse haatbaard?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

moos1
27-07-10, 19:01
Ach, zolang hij (en anderen) het niet doen mag ie roepen wat ie wil.



Ik mag roepen dat iedereen boven de 70 gedood moet worden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ronald
27-07-10, 19:05
Een Joodse haatbaard?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik denk het. Ahrar Al-Jalil heeft hem wel beinvloed.

ibntashafin2009
27-07-10, 19:59
Vind ik ook zo raar van de politie daar. Op hetzelfde moment schreeuwen talloze imams en predikers hetzelfde: laat joden niet in vrede leven, en die laten ze met rust.

Btw, Israel kent maar 2 Opperrabbijnen. Hij is "slechts" Rosh HaYeshiwa, hoofd van een Yeshiwa.

jah of de priesters die kinderen verkachten eh, die horen ook erbij...

super ick
27-07-10, 23:49
jah of de priesters die kinderen verkachten eh, die horen ook erbij...

Nee nee, die hangen we apart.

moos1
27-07-10, 23:49
jah of de priesters die kinderen verkachten eh, die horen ook erbij...


Ja, stom.... ze kunnen we beter mee trouwen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Belg26
27-07-10, 23:54
kom kom kom, waarom hebben ze de opperrabijn opgepakt? precies dat de israelis de niet-joden in vrede laten leven??

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



israel heeft een vrij democratische grondwet denk ik het is alleen in de uitvoering dat ze heel sluw een apartheidssysteem toepassen vb de rabijn wordt opgepakt krijgt een proces etc, wordt wrslk vrijgelaten maar moet zich wat discreter gaan gedragen, een imam die hetzelfde preekt is een 'uitvlucht' om een hele moskee te arrsteren en zonder proces vast te houden
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

ronald
28-07-10, 01:57
israel heeft een vrij democratische grondwet denk ik het is alleen in de uitvoering dat ze heel sluw een apartheidssysteem toepassen vb de rabijn wordt opgepakt krijgt een proces etc, wordt wrslk vrijgelaten maar moet zich wat discreter gaan gedragen, een imam die hetzelfde preekt is een 'uitvlucht' om een hele moskee te arrsteren en zonder proces vast te houden
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Waarom zou hij niet vrijgelaten worden?

ronald
28-07-10, 02:23
Een Joodse haatbaard?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat denk je hier van?

Gaza Friday Sermon on Al-Aqsa TV: Muslims Should Wage Jihad to Liberate the Al-Aqsa Mosque from the Filth of the Jews, the Brothers of Apes and Pigs

The following are excerpts from a Gaza Friday sermon, which aired on Hamas' Al-Aqsa TV on July 16, 2010. It is noteworthy that Al-Aqsa TV continues to broadcast on Eutelsat's Atlantic Bird 4A satellite. Last month, Al-Aqsa TV was banned by the CSA, the French media regulator, which instructed Eutelsat to remove Al-Aqsa from the satellite. Al-Aqsa moved to another frequency, which is also on Atlantic Bird 4A, and uses the old frequency, from which it was removed, to broadcast the Seraj Al-Aqsa channel, which airs the same programming as the banned Al-Aqsa TV itself.

* To view this clip on MEMRI TV, visit http://www.memritv.org/clip/en/0/0/0/0/0/0/2555.htm.

* To view the MEMRI page for the Palestinian Media Studies Project, visit http://www.memri.org/palestinianmediastudiesproject.

* To view MEMRI's Al-Aqsa TV channel, visit http://www.memritv.org/content/en/tv_channel_indiv.htm?id=175

Preacher: "Dearly beloved, the Al-Aqsa Mosque is subjected to a vicious campaign of Judaization and defilement, at the hands of the filthiest creatures made by Allah – the Jews. [...]

"Today, we see the brothers of apes and pigs destroying homes with their occupants still in them, uprooting trees from their land, and killing women, children, and the elderly. [...]

"A levy of blood will be paid for the Al-Aqsa Mosque. Our people will never relinquish the Al-Aqsa Mosque or Palestine. We will redeem it with our souls, with our blood, with our sons, with what is most dear to us – regardless of the sacrifices we will have to make – until it is liberated, with the grace of Allah, and until this holy land is purified from the filth of the Jews

"Brothers in faith, the Al-Aqsa Mosque remains under oppressive occupation. The Jews continue to defile it with their filth. The only way to liberate it is through Jihad for the sake of Allah.

"Jihad today is an individual duty, incumbent upon each and every Muslim man and woman. According to the Islamic legal principle, when an enemy invades a Muslim country, Jihad becomes the individual duty of every Muslim man and woman. A son should set out on Jihad even without the permission of his father, a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."

Slinger
28-07-10, 10:46
"Jihad today is an individual duty, incumbent upon each and every Muslim man and woman. According to the Islamic legal principle, when an enemy invades a Muslim country, Jihad becomes the individual duty of every Muslim man and woman. A son should set out on Jihad even without the permission of his father, a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."

Deze laatste alinea geeft ook wel een aardig inkijkje in het Hmasgedachtengoed.

Sjarlus
28-07-10, 12:01
[...]a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."
wife - husband = slave - master
Vandaag weer veel geleerd over de Islam.

Abu_Hurayrah
28-07-10, 12:25
wife - husband = slave - master
Vandaag weer veel geleerd over de Islam.

Is wiskunde niet te hoog gegrepen voor je? Aangezien je een wiskundige conclusie trekt die juridisch (fiqhi) onjuist is.

H.P.Pas
28-07-10, 12:25
wife - husband = slave - master
Vandaag weer veel geleerd over de Islam.

:wtf: Hebben wij elkaar al eens ontmoet ?

Sjarlus
28-07-10, 12:38
:wtf: Hebben wij elkaar al eens ontmoet ?
Mogelijk, hoewel ik domme vragen niet van je gewend ben.

Tomas
28-07-10, 13:13
...the Jews, the Brothers of Apes and Pigs

Je ziet toch dat de evolutietheorie daar ook voet aan de grond krijgt. De details komen vanzelf.

ELdorado
28-07-10, 13:57
Je ziet toch dat de evolutietheorie daar ook voet aan de grond krijgt. De details komen vanzelf.


!!!!!!!!!!!! :lol:

what a stupid lunatic :

U're not funny at all , i told u :

it takes talent , a developed brain & al lot more other stuff to be ...funny :

U're so_self_satisfied , so self_centered , so egocentric Eurocentric that u do think all songs are all about u :

well, just know that God had turned some unbelievers hypocrit jews into pigs & monkeys once :

the jews know that old true story :

that's why we call those kindda jews , some of the jews , not all of them of course , those who deny the truth they know so well, try to hide it, those enemies of the truth, of peace , of humanity ....are therefore called :

Grand Grand Grand ...children of monkeys & pigs ...especially those bloody barbaric beasts zionists ...:

they w'd better go hide behind some "jewish" trees before it's too late ....they seem to believe in that "jewish tree" true prophecy , so :

see how those "jewish" trees have been prospering in Tel Aviv & elsewhere in israel ... :lol:

P.S.:

u do desrve no better legacy than chimps : sub_chimp :

chimps are your common ancestors ! :lol: not ours ! :lol:

Why do u try to elevate urself to our level as humans, bloody animal ! :lol:

No offense , real animals : these kindda chimps are far below the level of animals indeed sometimes ...metaphorically & ironically speaking at least ...

By the way:

& who said that unbelievers must be killed just because they are /were unbelievers ?????

Those bloody zionists just twist facts , just take advantage of the ignorance of others to promote their own versions of the events = propaganda in order to justify their criminal policies, crimes, & occupation ....

RU so dumb u don't get that simple fact ???

see how israel misued the so_called "war on terror " for example to declate legetimate resistance movements as terrorist organizations :

read this israeli Uri Avney on these sites :

www.antiwar.com

www.mediamonitors.net

www.counterpunch.com

www.truthdig.com



ach...........zo veel onwetendheid, zo weinig input, zo veel pretenties ...pfff.........

super ick
28-07-10, 14:13
!!!!!!!!!!!! :lol:

what a stupid lunatic :

U're not funny at all , i told u :

it takes talent , a developed brain & al lot more other stuff to be ...funny :

U're so_self_satisfied , so self_centered , so egocentric Eurocentric that u do think all songs are all about u :

well, just know that God had turned some unbelievers hypocrit jews into pigs & monkeys once :

the jews know that old true story :

that's why we call those kindda jews , some of the jews , not all of them of course , those who deny the truth they know so well, try to hide it, those enemies of the truth, of peace , of humanity ....are therefore called :

Grand Grand Grand ...children of monkeys & pigs ...especially those bloody barbaric beasts zionists ...:

they w'd better go hide behind some "jewish" trees before it's too late ....they seem to believe in that "jewish tree" true prophecy , so :

see how those "jewish" trees have been prospering in Tel Aviv & elsewhere in israel ... :lol:

P.S.:

u do desrve no better legacy than chimps : sub_chimp :

chimps are your common ancestors ! :lol: not ours ! :lol:

Why do u try to elevate urself to our level as humans, bloody animal ! :lol:

No offense , real animals : these kindda chimps are far below the level of animals indeed sometimes ...metaphorically & ironically speaking at least ...

By the way:

& who said that unbelievers must be killed just because they are /were unbelievers ?????

Those bloody zionists just twist facts , just take advantage of the ignorance of others to promote their own versions of the events = propaganda in order to justify their criminal policies, crimes, & occupation ....

RU so dumb u don't get that simple fact ???

see how israel misued the so_called "war on terror " for example to declate legetimate resistance movements as terrorist organizations :

read this israeli Uri Avney on these sites :

www.antiwar.com

www.mediamonitors.net

www.counterpunch.com

www.truthdig.com



ach...........zo veel onwetendheid, zo weinig input, zo veel pretenties ...pfff.........

Man neem een pilletje of masturbeer eventjes, dan kom je tot rust.

ELdorado
28-07-10, 14:19
Man neem een pilletje of masturbeer eventjes, dan kom je tot rust.

Busted ! :lol:

weer zelf_projecties, zie ik : je bent een echt zelf_projecteur dat je jezelf zo bloot legt :

were u standing in front of the mirror talking to urself then ???

that w'dn't surprise me a bit ! :lol:

BlackBox
28-07-10, 14:34
Mogelijk,
Geluid: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4360777#post4360777

Video: http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?p=4406541#post4406541

Google Maps: http://www.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4384402&postcount=4

super ick
28-07-10, 15:53
Busted ! :lol:

weer zelf_projecties, zie ik : je bent een echt zelf_projecteur dat je jezelf zo bloot legt :

were u standing in front of the mirror talking to urself then ???

that w'dn't surprise me a bit ! :lol:

Ik zie dat je alleen aan de gedachte aan masturberen al een stuk vrolijker wordt.

Sjarlus
28-07-10, 21:49
wife - husband = slave - master
Vandaag weer veel geleerd over de Islam.
Is wiskunde niet te hoog gegrepen voor je? Aangezien je een wiskundige conclusie trekt die juridisch (fiqhi) onjuist is.
Conclusie is een groot woord. De 'preacher' geeft een opsomming van wat hem betreft blijkbaar gelijksoortige gezagsverhoudingen die ik verkort heb geherformuleerd.
Iets vollediger:

[...]"According to the Islamic legal principle, when an enemy invades a Muslim country, Jihad becomes the individual duty of every Muslim man and woman. A son should set out on Jihad even without the permission of his father, a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."
According to the Islamic legal principle zijn de gezagsverhoudingen tussen (minderjarig) kind en ouder / vrouw en echtgenoot / slaaf en meester van dezelfde orde. Ik zie het probleem niet zo, jij wel?

Abu_Hurayrah
29-07-10, 18:23
Conclusie is een groot woord. De 'preacher' geeft een opsomming van wat hem betreft blijkbaar gelijksoortige gezagsverhoudingen die ik verkort heb geherformuleerd.
Iets vollediger:

According to the Islamic legal principle zijn de gezagsverhoudingen tussen (minderjarig) kind en ouder / vrouw en echtgenoot / slaaf en meester van dezelfde orde. Ik zie het probleem niet zo, jij wel?

Ja maar jij maakt een vergelijking tussen de subjecten uit die categorieën, wat juridisch (fiqhi) niet klopt.

Maar als je het leuk vind om dit soort beredeneringen te maken, neem dan eens een kijkje hiernaar:

http://www.jfsowa.com/pubs/analog.htm

ibntashafin2009
29-07-10, 20:28
Ja, stom.... ze kunnen we beter mee trouwen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

maar jammer jullie priesters mogen niet trouwen eh dat wist je wel eh

en ook als ze dat toch doen... jullie mogen niet scheiden

OLA OLA OLA

gelukkig is er democratie in europa anders ging niemand kunnen scheiden

heheheh

Sjarlus
29-07-10, 21:42
[...]"According to the Islamic legal principle, when an enemy invades a Muslim country, Jihad becomes the individual duty of every Muslim man and woman. A son should set out on Jihad even without the permission of his father, a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."
According to the Islamic legal principle zijn de gezagsverhoudingen tussen (minderjarig) kind en ouder / vrouw en echtgenoot / slaaf en meester van dezelfde orde. Ik zie het probleem niet zo, jij wel?
Ja maar
Kinderlijke wanhoop.

jij maakt een vergelijking tussen de subjecten uit die categorieën, wat juridisch (fiqhi) niet klopt.<...>
Niet nodig voor je om zo moeilijk te doen; de tekst is ondubbelzinnig. Slaaf en vrouw hebben toestemming nodig van meester resp. echtgenoot, behalve wanneer de Jihad in het geding is. Zij vastgesteld dat volgens de Islam qua gezagsverhouding een vrouw tot haar man staat zoals een slaaf tot zijn meester. Dit lijkt mij geen hogere wiskunde.
Ik zal mijn vraag nog voorzichtiger stellen: zou jij er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man goed vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester?

Abu_Hurayrah
29-07-10, 21:55
Ik zal mijn vraag nog voorzichtiger stellen: zou jij er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man goed vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester?

Ja.

Een vrouw is juridisch gezien een "vrije" daar waar de slaaf een "bezit" is.

Modesty1
29-07-10, 22:12
Allah i 3tek le3kel.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
29-07-10, 22:19
jah of de priesters die kinderen verkachten eh, die horen ook erbij...

Ja en en jij ook !
Je weet van gekkigheid niet wat je er allemaal bij moet halen , alles is welkom !
Vraag me af wat hebben die pedofielen hufterige klote priesters met deze topic te maken ??
Heb je ooit wel eens het verleden van de ,,brave,, ISLAM SULTHANS
bekeken ? die zich de krampen naaiden op geroofde onschuldige meisjes van 6 tot 12 jaar daarna waren ze n.l te oud voor deze ,,heren,, die zelf dan vaak al hun overgrootvader konden zijn ,en bij tegenstribbeling werden ze eenvoudig eerst ff gemarteld *)en daarna verzopen door ze in een kuip og teil telkens naar lucht te laten happen ,of de Bosperus in gesmeten , wel met stenen verzwaard en ingenaait in een kleed , de doodsangst die deze stumpers hadden aat zich raden!
Wel altijd na het avond gebed (reden weet ik niet ):fpotver:
*) Uitgevoerd dor de hoofd beul Kara Ali ( dit is slechts een voorbeeld en vond plaats in1637

Meer weten ? want je weet nog maar weinig van je eigen geloof en vooral geschieddenis denk ik ! ja jou bedoel ik ibntashafin2009

bron: Topkapi museum (voorheen het Groot Serail) Istanboel
boekvorm :I.S.B.N 90228 39995 8
of Lords of the Golden Horn .

ibntashafin2009
29-07-10, 23:01
Ja en en jij ook !
Je weet van gekkigheid niet wat je er allemaal bij moet halen , alles is welkom !
Vraag me af wat hebben die pedofielen hufterige klote priesters met deze topic te maken ??
Heb je ooit wel eens het verleden van de ,,brave,, ISLAM SULTHANS
bekeken ? die zich de krampen naaiden op geroofde onschuldige meisjes van 6 tot 12 jaar daarna waren ze n.l te oud voor deze ,,heren,, die zelf dan vaak al hun overgrootvader konden zijn ,en bij tegenstribbeling werden ze eenvoudig eerst ff gemarteld *)en daarna verzopen door ze in een kuip og teil telkens naar lucht te laten happen ,of de Bosperus in gesmeten , wel met stenen verzwaard en ingenaait in een kleed , de doodsangst die deze stumpers hadden aat zich raden!
Wel altijd na het avond gebed (reden weet ik niet ):fpotver:
*) Uitgevoerd dor de hoofd beul Kara Ali ( dit is slechts een voorbeeld en vond plaats in1637

Meer weten ? want je weet nog maar weinig van je eigen geloof en vooral geschieddenis denk ik ! ja jou bedoel ik ibntashafin2009

bron: Topkapi museum (voorheen het Groot Serail) Istanboel
boekvorm :I.S.B.N 90228 39995 8
of Lords of the Golden Horn .

neej hoor ik weet genoeg over mijn geschiedenis en uw geschiedenis. moet je mij het niet leren.

over christenen gaan we niet beginnen zeker? ze wisten niet eens of een vrouw een duivel was of een dier?

krankzinnige mensen die met zweep werden geslaan met de hoop dat ze geniezen?


ik leer u bij over jou geloof en jou geschiedenis

fisherman1969
29-07-10, 23:27
neej hoor ik weet genoeg over mijn geschiedenis en uw geschiedenis. moet je mij het niet leren.

over christenen gaan we niet beginnen zeker? ze wisten niet eens of een vrouw een duivel was of een dier?

krankzinnige mensen die met zweep werden geslaan met de hoop dat ze geniezen?


ik leer u bij over jou geloof en jou geschiedenis

Op de eerste plaats heb ik geen geloof meer ben ex R.K (en al ruim 55 jaar renegaat ) en zou niet weten welk geloof wel goed is .*)
En over geschieddenis je haalt alles door elkaar ,
De vrouwen die jij bedoeld waren volgens die CHRISELIJKE idioten in die tijd heksen.
http://nl.wikibooks.org/wiki/Heksenvervolging_in_Europa_(1300-1720)/Wurgen_en_verbranden

*) Er zijn honderden geloven ,en iedereen beweert of denkt dat zijn /haar geloog het enige goede of WARE geloof is.
Zolang er nog steeds oorlogen over geloven uitbreken en in het verleden al gezorgd hebben voor alle oorlogen , haat tegen andere mensen om hun geloof overheerst nu nog het Wereld beeld en dagelijks sterven er nog duizenden mensen om welk geloof dan ook!!!
FEIT is als iedereen volgens zijn EIGEN GELOOF zou leven dan was er geen OORLOG ook meer .

Stof tot nadenken genoeg dacht ik .
groet fisherman

ibntashafin2009
29-07-10, 23:39
Op de eerste plaats heb ik geen geloof meer ben ex R.K (en al ruim 55 jaar renegaat ) en zou niet weten welk geloof wel goed is .*)
En over geschieddenis je haalt alles door elkaar ,
De vrouwen die jij bedoeld waren volgens die CHRISELIJKE idioten in die tijd heksen.
http://nl.wikibooks.org/wiki/Heksenvervolging_in_Europa_(1300-1720)/Wurgen_en_verbranden

*) Er zijn honderden geloven ,en iedereen beweert of denkt dat zijn /haar geloog het enige goede of WARE geloof is.
Zolang er nog steeds oorlogen over geloven uitbreken en in het verleden al gezorgd hebben voor alle oorlogen , haat tegen andere mensen om hun geloof overheerst nu nog het Wereld beeld en dagelijks sterven er nog duizenden mensen om welk geloof dan ook!!!
FEIT is als iedereen volgens zijn EIGEN GELOOF zou leven dan was er geen OORLOG ook meer .

Stof tot nadenken genoeg dacht ik .
groet fisherman

ik heb het niet over heksen. Dit is een punt die je zelf hebt toegevoegd. bovendien heksen werden levend verbrand of gemarteld tot ze doodgingen

ik had het over echte gekke mensen. men dacht dat ze zouden genezen door hen te slaan.

:)

maar in alle gevallen. lees maar de geschiedenis . en het belangrijkste is dat je niet alleen europese bronnen raadpleegt maar ook niet europese bronnen zodat je kan vergelijken.

Sjarlus
30-07-10, 12:43
Ik zal mijn vraag nog voorzichtiger stellen: zou jij er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man goed vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester?Ja.
Je zou er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester.

Een vrouw is juridisch gezien een "vrije" daar waar de slaaf een "bezit" is.
Je zou er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester omdat haar positie in dat geval niet strookt met de Islamitische wet- en regelgeving. Mja.
Op voorhand excuses voor de vragenstellerij en de dreigende cirkeltjes, maar...: kunnen wij het erover eens zijn dat in de tekst van Ronald de gezagsverhouding tussen man en vrouw als gelijksoortig wordt verondersteld aan die tussen meester en slaaf?
Kunnen wij het erover eens zijn dat in de tekst van Ronald de gezagsverhouding tussen man en vrouw als gelijksoortig wordt verondersteld aan die tussen ouder en kind?

Abu_Hurayrah
31-07-10, 16:54
Kunnen wij het erover eens zijn dat in de tekst van Ronald de gezagsverhouding tussen man en vrouw als gelijksoortig wordt verondersteld aan die tussen ouder en kind?

Als het om deze specifieke situatie van het recht om zonder toestemming van deze partijen uit zelfverdediging wel Jihad te mogen voeren, want daar ging het om, dan zeg ik wederom ja. In deze hebben alle drie de categorieën wel toestemming van de ander nodig in een situatie waarbij er geen sprake is van noodzakelijke zelfverdediging, echter behoort de vrouw hiervan gevrijwaard te zijn en niet als combattant deel te nemen - hoogstens als gewonden-verzorgende, maar dat terzijde.

Abu_Hurayrah
31-07-10, 17:18
Je zou er een probleem mee hebben indien volgens de Islam de positie van een vrouw tov. haar man vergelijkbaar is met die van een slaaf tov. zijn meester.

Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt. Zo behoor je met waarheid om te gaan, je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt, zelfs als het tegen je in gaat. Laten we het echter inhoudelijk houden en reageer maar op mijn vorige reactie.

mark61
31-07-10, 17:23
Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt. Zo behoor je met waarheid om te gaan, je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt, zelfs als het tegen je in gaat. Laten we het echter inhoudelijk houden en reageer maar op mijn vorige reactie.

Je komt hier zelf met een niet-inhoudelijike, maar formele bewering: jij volgt alles dat uit Koran en soenna volgt, ongeacht of het zou indruisen tegen je eigen morele overtuigingen, voorzover je die hebt, los van de islamitische.

Dat is oergriezelig. Wat jou betreft kunnen de meest gruwelijke dingen worden uitgevoerd, als het maar keurig voortvloeit uit de juiste toepassing van Koran en soenna. Zo vind ik lijfstraffen daarvan een voorbeeld, vooral de martelende, terminale.

Er is verder een verschil tussen waarheid en moraal. Het een beschrijft, het ander schrijft voor.

Abu_Hurayrah
31-07-10, 17:36
Je komt hier zelf met een niet-inhoudelijike, maar formele bewering: jij volgt alles dat uit Koran en soenna volgt, ongeacht of het zou indruisen tegen je eigen morele overtuigingen, voorzover je die hebt, los van de islamitische.

De vraagstelling is slinks in dat het een keuze zou moeten zijn tussen mijn persoonlijke overtuiging en wat de Islam voorschrijft. Vandaar mijn reactie.

Ik heb verder nergens over moraliteit of over overtuigingen gesproken. Ik bedoel het gezegde in de breedste zin als dat mogelijk is en niet alleen in moraliteit of overtuiging.


Dat is oergriezelig. Wat jou betreft kunnen de meest gruwelijke dingen worden uitgevoerd, als het maar keurig voortvloeit uit de juiste toepassing van Koran en soenna. Zo vind ik lijfstraffen daarvan een voorbeeld, vooral de martelende, terminale.

Er is verder een verschil tussen waarheid en moraal. Het een beschrijft, het ander schrijft voor.

Dat mag jij vinden, ik vind mijn rust in de complete en volmaakte Islam - voor zover mijn kennis daarover reikt - dat betekent niet dat ik alles praktiseer, maar dat is wel het doel...

mark61
31-07-10, 18:05
De vraagstelling is slinks in dat het een keuze zou moeten zijn tussen mijn persoonlijke overtuiging en wat de Islam voorschrijft. Vandaar mijn reactie.

Ik heb verder nergens over moraliteit of over overtuigingen gesproken. Ik bedoel het gezegde in de breedste zin als dat mogelijk is en niet alleen in moraliteit of overtuiging.

Dat mag jij vinden, ik vind mijn rust in de complete en volmaakte Islam - voor zover mijn kennis daarover reikt - dat betekent niet dat ik alles praktiseer, maar dat is wel het doel...

Is er een onderscheid te maken tussen jouw eigen morele overtuigingen en de voorschriften van de islam? Waarom is dat in hemelsnaam een slinkse vraag? Dat zegt meer over jou dan over mij.

Moreel is natuurlijk het interessants. Niet-morele theologische overtuigingen kunnen verder niemand schaden.

Ik weet genoeg. Maar gelukkig zijn de omstandigheden hier er niet naar.

Sjarlus
01-08-10, 23:15
Kunnen wij het erover eens zijn dat in de tekst van Ronald de gezagsverhouding tussen man en vrouw als gelijksoortig wordt verondersteld aan die tussen ouder en kind?
Als het om deze specifieke situatie van het recht om zonder toestemming van deze partijen uit zelfverdediging wel Jihad te mogen voeren, want daar ging het om, dan zeg ik wederom ja. In deze hebben alle drie de categorieën wel toestemming van de ander nodig in een situatie waarbij er geen sprake is van noodzakelijke zelfverdediging, echter behoort de vrouw hiervan gevrijwaard te zijn en niet als combattant deel te nemen - hoogstens als gewonden-verzorgende, maar dat terzijde.
Deze specifieke situatie betreft het al dan niet zonder toestemming mogen voeren van de jihad. Op deze specifieke situatie wordt door de schrijver een algemene richtlijn toegepast die behelst dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met die tussen een kind en zijn vader of een slaaf en zijn meester. De conclusie luidt dat in genoemde specifieke situatie van de algemene richtlijn afgeweken mag worden.
Is mijn samenvatting correct?

MaRiaH
01-08-10, 23:26
Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt. Zo behoor je met waarheid om te gaan, je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt, zelfs als het tegen je in gaat. Laten we het echter inhoudelijk houden en reageer maar op mijn vorige reactie.

Maar één conclusie mogelijk: Dan ben je dus een slaaf van de Islam.
triest. :loens:

MaRiaH
01-08-10, 23:34
Allah heeft je het vermogen gegeven om ZELF te denken, om kritisch te zijn en om tegen onrechtvaardigheid te strijden.
Wie dat vermogen negeert en blind de regels of interpretaties van anderen volgt uit teksten van de Islam (of een ander geloof), die tegen je gevoel en geweten ingaan of tegen je eigen kennis, diegene gedraagt zich niet volgens de wetten van Allah.

En dat zal zich altijd tegen je keren.

Abu_Hurayrah
01-08-10, 23:50
Maar één conclusie mogelijk: Dan ben je dus een slaaf van de Islam.
triest. :loens:

Dat is de prijs voor degene die de waarheid lief heeft.

Voor wie enig verstand heeft kan een licht, wat de waarheid is, niet als triest beschouwd worden.

Maar inshaAllah komt er een dag dat je dat in ziet. :duim:

Abu_Hurayrah
01-08-10, 23:51
Deze specifieke situatie betreft het al dan niet zonder toestemming mogen voeren van de jihad. Op deze specifieke situatie wordt door de schrijver een algemene richtlijn toegepast die behelst dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met die tussen een kind en zijn vader of een slaaf en zijn meester. De conclusie luidt dat in genoemde specifieke situatie van de algemene richtlijn afgeweken mag worden.
Is mijn samenvatting correct?

Lijkt me wel, je bent een goede samenvatter.

H.P.Pas
02-08-10, 01:00
Dat is de prijs voor degene die de waarheid lief heeft.

Voor wie enig verstand heeft kan een licht, wat de waarheid is, niet als triest beschouwd worden.

Maar inshaAllah komt er een dag dat je dat in ziet. :duim:


Want niet in het snijden van de padi ligt de vreugde: de vreugde is in het snijden van de padi die men heeft geplant. En de ziel van de mensen groeit niet van het loon, maar van het werk dat het loon verdient.

Met de waarheid is het niet anders. Uit het hoofd geleerde waarheid is waardeloos.


Allah heeft je het vermogen gegeven om ZELF te denken,

Zo is dat.

StevieK
02-08-10, 05:25
Allah heeft je het vermogen gegeven om ZELF te denken, om kritisch te zijn en om tegen onrechtvaardigheid te strijden.
Wie dat vermogen negeert en blind de regels of interpretaties van anderen volgt uit teksten van de Islam (of een ander geloof), die tegen je gevoel en geweten ingaan of tegen je eigen kennis, diegene gedraagt zich niet volgens de wetten van Allah.

En dat zal zich altijd tegen je keren.


Prima verwoord


Alleen is het echter de mens die de Koran geschreven heeft, de perfecte mens bestaat niet, dus de Koran is OOK niet perfect, net zoals vele geloofsboeken.

Net zoals je zegt geeft Allah je het vermogen om te denken,...

Omdat ze zich onderwerpen aan de Koran en dan zich te onderwerpen aan haatzaaiende predikers ( geestelijken die alleen maar macht willen hebben) zullen ze echter als marionetten uitvoeren wat hun opgedragen word.


Maar had het Christendom dat 500 jaar geleden ook niet, dat de geestelijken het voor het vertellen had, affijn, hoe zal de Islam er over 500 jaar uitzien.

mark61
02-08-10, 08:17
Oorspronkelijk geplaatst door MaRiaH Bekijk bericht
Allah heeft je het vermogen gegeven om ZELF te denken,

Zo is dat.

Tis geen verplichting.

BlackBox
02-08-10, 08:57
Dan ben je dus een slaaf van de Islam.
Interessant.

mark61
02-08-10, 09:51
Interessant.

Waarom? Lijkt me bijna definitiekwestie.

H.P.Pas
02-08-10, 09:59
Tis geen verplichting.

OK maar dan ook 'waarheid' er buiten laten.



"But," says one, "I am a busy man; I have no time for the long course of study which would be necessary to make me in any degree a competent judge of certain questions, or even able to understand the nature of the arguments."

Then he should have no time to believe.

mark61
02-08-10, 10:20
OK maar dan ook 'waarheid' er buiten laten.

Hmm waarom, voor een gelovige is de waarheid toch gegeven?

H.P.Pas
02-08-10, 10:53
Hmm waarom, voor een gelovige is de waarheid toch gegeven?

Dat kan niet, beweerde ik nou juist; waarheid is als Lebakse padi:


Want niet in het snijden van de padi ligt de vreugde: de vreugde is in het snijden van de padi die men heeft geplant. En de ziel van de mensen groeit niet van het loon, maar van het werk dat het loon verdient.

mark61
02-08-10, 11:30
Dat kan niet, beweerde ik nou juist; waarheid is als Lebakse padi:

Jij en ik weten dat het niet kan, maar zij doen het toch. En vinden dat het wel kan. Dus wat is het probleem? :)

Ze leven in een ander universum. Niets wat wij kunnen zeggen is valide voor hen, en omgekeerd.

Probleem wordt het pas, als ze zich gaan bemoeien met dingen uit ons universum. Das eigenlijk altijd :slaap:

BlackBox
02-08-10, 11:43
Waarom?
In de context van slaaf van Allah.


Lijkt me bijna definitiekwestie.
Insluitende - of uitsluitende definitie.

mark61
02-08-10, 11:47
In de context van slaaf van Allah.

Insluitende - of uitsluitende definitie.

Mja maakt dat verschil dan?

Geen idee.

David vs Goliath
02-08-10, 12:44
Maar één conclusie mogelijk: Dan ben je dus een slaaf van de Islam.
triest. :loens:

!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Ach : wat zijn jullie zo hardleers , zo onwetend, zo pretentieus, zo dom soms, zo Eurocentrisch ....

hallo: see western post_modernism that has fundamentally proven modernism wrong :

u seem tio live in the stone age in relation to the newest development at the level of thought, of ethics, logics , epsitemology; common sense ....

see western neo_feminism for example i am so fascinated about at the level of philo; philo of science, epistemology, ethics; logics ....

Moet ik weer bijna alles herhalen : jullie zijn zo makkelijk te weerleggen via westerse denken, ethiek, .....zelfs ,laat allen via Islam : a piece of cake :

islam that had helped Europe out of dark age : to say the least = an understaement : the best thing that has ever happened to humanity ...

Er is er maar 1 conclusie mogelijk , jij "kenende" : zielig MariaH :

zelf projecties van je wat je zei : zelf_haat , Eurocentrisch slaaf ben je wel , ironisch genoeg :

wie zegt dat Islam & denken , Islam & & wetenschap niet samen zouden gaan ??? = christelijk & Eurocentrisch projecties op islam :

zie hoe zelfs de experimentele gronden van de modern wetenschap werden uitgevonden door ...moslims juist dankzij die islamitisch ervaring, praktijk, constant zoektocht, dynamiek, werk .....geest van islam :

= modern science was thus a muslim product :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

even evolution, psychology ...were discovered by muslims , centuries before atheistic Darwin or that pervert Freud were even born ...

islam die het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf (conform de islamitisch optiek want zelfs westerse rede , modern formal logics , empirics ...are just cultural habits , to some extent at least !) , constant zoektocht verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :

true science is therefore a worship of God in de zin van :

hoe meer geloof+werk , kennis, praktijk, ervaring , wetenschap , constant zoektocht ...hoe dichter bij God & bij islam dus ...

"worship God untill Al Yakine comes to u " : worship of God in the larger sense : includes the religious rituals & work, doing good deeds, altruism, science ...seeking knowledge ....searching for the "truth" ...

Al yakine = certainty = death in that vers = death as THE ultimate certainty in that double sense at least ...so...

besides:

see how modern science , human sciences are dominated by that ideological materialism or materialistic monism & materialistic paradigm :

the dead mechanical materialistic "newtonian _ Cartesian" paradigm , while materialism is dead too , while so_called modernism has been fundamentally proven wrong by post_modernism; while objectivity doesn't exist at the level of exact sciences, let alone elsewhere :

while "universalism , objectivity , truth" don't exist as such when it comes to human thought, cultures,common sense ....

while individualistic & holistic islam is THE one & only "universal, true , objective " belief left : islam as a big paradigm with so many sub_paradigms :

(nuance : alle denkwijzen , geloven denkstromingnen ....bevatten elementen van "waarheid" hier & daar , min of meer , tot op zeker hoogte althans :

but not all roads do lead to Rome :

= DE "waarheid " als zodanig die men pas na de dood volledig zal kenen kan benaderd worden alleen via islam, kleine "waarheden" kunnen benaderd worden via elk ander denwijze ,, geloven, inclusief via islam , via de wetenschap, via mensen ervaringnen ....)

even science is driven by paradigms, i told u : materialistic ones = visions of life , Man, the world, nature , the universe ...

our own visions of life , Man ...shape our thought & behaviour , lady :

it's all a matter of visions of life , Man ....as materialism is , as islam is ...

& science is not yet through with all those biological, psychological, social, cultural , ideological & other "mechanisms " that shape our thought , thus our behaviour ...

see how "independent" u can "think" as a human being then ! :tover:

see how even post_modernistic scientists , neo_feminists or not have been inspired by buddhism, taoism, hinduism in science & elsewhere , by introducing the notion of feeling, intuition, holism ...in science , by triggering a thought revolution that will change even the very nature of human thought , even at the level of epistemology, logics , common sense ...

(even that so_called antagonism between rationality & feeling as "irrationality" & that the first can"t explain the second are ...history : hallooo ! )

post _modernism that tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic & holistic at the same time , to say the least = an understatement :

so, u see how far behind u are in relation to the newest development at the level of thought, epistemology, philo of science, logics , ethics ...let alone in relation to islam : pretentious ignorant lady :

so , u can't blame no one but urself, ur society, ur culture , ur ego ....for ur ignorance u do try to project on others while u do seem to suffer from intellectual psychological spiritaul schizophrenia in regard to the west & islam :

worse : u seem to suffer from multiple personality disorders in relation to islam & the west :

I told u before : u're a psychological , mental, intellectual, spiritual prostitute ,sorry, no offense, nothing personal, selling ur own soul : soul western slave that u are : no insults = facts =cold logical deductions !

ach....zielig ..

Do me a favor, lady , do go back to school, please ! :

what u & these ignorants here above were saying are "insults" to human intelligence ...to history, to science , to islam, .....

congratulations :

u don't have to say thanks = free information ...

David vs Goliath
02-08-10, 13:07
:lol:
:fplet: ...zielig onwetendheid, pretenties ... ...bijna een ...misdaad ...tegen de mensheid ! :lol:



Pretentie & arrogantie zijn geen tekenen van wijsheid & intelligentie ...

Er bestaat er niets meer stimulerend voor menselijk intelligentie dan ...chocs :

the latters that don't damage u, damage ur brain or kill u .... at least :lol:

what does not kill u might make u only stronger ...........

try then to get urselves out of ur self_satisfied "bourgoeis " comfort zones by reconsidering urselves, ur "cetrtainties, truths , habits ..." if u do dare to do so at least :

no pain no gain, no guts no glory :

Life chocs might help u to ...think :

I see these Eurocentric westerners & their thought slaves everywhere have become indoctrinated machines , brainwashed robots by the politics, by the main _stream media, by the marketing, by the economic power ...

To ask of them to "think" is really a far fetched matter, i see ! :lol:

try to think, do not let others do just that for u , guys !

Good Luck !

have a nice day, folks !

Most of u are Hopeless & pathetic really in the above mentioned sense at least .....
:zwaai:

naam
02-08-10, 13:15
!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Ach : wat zijn jullie zo hardleers , zo onwetend, zo pretentieus, zo dom soms, zo Eurocentrisch ....

hallo: see western post_modernism that has fundamentally proven modernism wrong :

u seem tio live in the stone age in relation to the newest development at the level of thought, of ethics, logics , epsitemology; common sense ....

see western neo_feminism for example i am so fascinated about at the level of philo; philo of science, epistemology, ethics; logics ....

Moet ik weer bijna alles herhalen : jullie zijn zo makkelijk te weerleggen via westerse denken, ethiek, .....zelfs ,laat allen via Islam : a piece of cake :

islam that had helped Europe out of dark age : to say the least = an understaement : the best thing that has ever happened to humanity ...

Er is er maar 1 conclusie mogelijk , jij "kenende" : zielig MariaH :

zelf projecties van je wat je zei : zelf_haat , Eurocentrisch slaaf ben je wel , ironisch genoeg :

wie zegt dat Islam & denken , Islam & & wetenschap niet samen zouden gaan ??? = christelijk & Eurocentrisch projecties op islam :

zie hoe zelfs de experimentele gronden van de modern wetenschap werden uitgevonden door ...moslims juist dankzij die islamitisch ervaring, praktijk, constant zoektocht, dynamiek, werk .....geest van islam :

= modern science was thus a muslim product :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

even evolution, psychology ...were discovered by muslims , centuries before atheistic Darwin or that pervert Freud were even born ...

islam die het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf (conform de islamitisch optiek want zelfs westerse rede , modern formal logics , empirics ...are just cultural habits , to some extent at least !) , constant zoektocht verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :

true science is therefore a worship of God in de zin van :

hoe meer geloof+werk , kennis, praktijk, ervaring , wetenschap , constant zoektocht ...hoe dichter bij God & bij islam dus ...

"worship God untill Al Yakine comes to u " : worship of God in the larger sense : includes the religious rituals & work, doing good deeds, altruism, science ...seeking knowledge ....searching for the "truth" ...

Al yakine = certainty = death in that vers = death as THE ultimate certainty in that double sense at least ...so...

besides:

see how modern science , human sciences are dominated by that ideological materialism or materialistic monism & materialistic paradigm :

the dead mechanical materialistic "newtonian _ Cartesian" paradigm , while materialism is dead too , while so_called modernism has been fundamentally proven wrong by post_modernism; while objectivity doesn't exist at the level of exact sciences, let alone elsewhere :

while "universalism , objectivity , truth" don't exist as such when it comes to human thought, cultures,common sense ....

while individualistic & holistic islam is THE one & only "universal, true , objective " belief left : islam as a big paradigm with so many sub_paradigms :

(nuance : alle denkwijzen , geloven denkstromingnen ....bevatten elementen van "waarheid" hier & daar , min of meer , tot op zeker hoogte althans :

but not all roads do lead to Rome :

= DE "waarheid " als zodanig die men pas na de dood volledig zal kenen kan benaderd worden alleen via islam, kleine "waarheden" kunnen benaderd worden via elk ander denwijze ,, geloven, inclusief via islam , via de wetenschap, via mensen ervaringnen ....)

even science is driven by paradigms, i told u : materialistic ones = visions of life , Man, the world, nature , the universe ...

our own visions of life , Man ...shape our thought & behaviour , lady :

it's all a matter of visions of life , Man ....as materialism is , as islam is ...

& science is not yet through with all those biological, psychological, social, cultural , ideological & other "mechanisms " that shape our thought , thus our behaviour ...

see how "independent" u can "think" as a human being then ! :tover:

see how even post_modernistic scientists , neo_feminists or not have been inspired by buddhism, taoism, hinduism in science & elsewhere , by introducing the notion of feeling, intuition, holism ...in science , by triggering a thought revolution that will change even the very nature of human thought , even at the level of epistemology, logics , common sense ...

(even that so_called antagonism between rationality & feeling as "irrationality" & that the first can"t explain the second are ...history : hallooo ! )

post _modernism that tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic & holistic at the same time , to say the least = an understatement :

so, u see how far behind u are in relation to the newest development at the level of thought, epistemology, philo of science, logics , ethics ...let alone in relation to islam : pretentious ignorant lady :

so , u can't blame no one but urself, ur society, ur culture , ur ego ....for ur ignorance u do try to project on others while u do seem to suffer from intellectual psychological spiritaul schizophrenia in regard to the west & islam :

worse : u seem to suffer from multiple personality disorders in relation to islam & the west :

I told u before : u're a psychological , mental, intellectual, spiritual prostitute ,sorry, no offense, nothing personal, selling ur own soul : soul western slave that u are : no insults = facts =cold logical deductions !

ach....zielig ..

Do me a favor, lady , do go back to school, please ! :

what u & these ignorants here above were saying are "insults" to human intelligence ...to history, to science , to islam, .....

congratulations :

u don't have to say thanks = free information ...

En wat is het toch heerlijk voor je om het westen te wonen. :giechel:

David vs Goliath
02-08-10, 13:20
:lol:

:zwaai: zielig ...

David vs Goliath
02-08-10, 13:22
En wat is het toch heerlijk voor je om het westen te wonen. :giechel:


:lol:

what has that to do with anything ??? :

u understood nothing as usual ???

have u ever heard of the freedoms of ...speech, of thought, of belief ??? :fplet:

Did u understand anything of what i said ???

(Most of my info was "borrowed " from western post_modernistic sources , silly boy ...)

no way : too complicated for ur simple minded brains , i guess :

no insults = logical deductions ...

Bye ! :zwaai:

StevieK
02-08-10, 14:26
!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Ach : wat zijn jullie zo hardleers , zo onwetend, zo pretentieus, zo dom soms, zo Eurocentrisch ....

hallo: see western post_modernism that has fundamentally proven modernism wrong :

u seem tio live in the stone age in relation to the newest development at the level of thought, of ethics, logics , epsitemology; common sense ....

see western neo_feminism for example i am so fascinated about at the level of philo; philo of science, epistemology, ethics; logics ....

Moet ik weer bijna alles herhalen : jullie zijn zo makkelijk te weerleggen via westerse denken, ethiek, .....zelfs ,laat allen via Islam : a piece of cake :

islam that had helped Europe out of dark age : to say the least = an understaement : the best thing that has ever happened to humanity ...

Er is er maar 1 conclusie mogelijk , jij "kenende" : zielig MariaH :

zelf projecties van je wat je zei : zelf_haat , Eurocentrisch slaaf ben je wel , ironisch genoeg :

wie zegt dat Islam & denken , Islam & & wetenschap niet samen zouden gaan ??? = christelijk & Eurocentrisch projecties op islam :

zie hoe zelfs de experimentele gronden van de modern wetenschap werden uitgevonden door ...moslims juist dankzij die islamitisch ervaring, praktijk, constant zoektocht, dynamiek, werk .....geest van islam :

= modern science was thus a muslim product :

www.1001inventions.com

www.muslimheritage.com

even evolution, psychology ...were discovered by muslims , centuries before atheistic Darwin or that pervert Freud were even born ...

islam die het vergaren van kennis in het algemeen, het gebruik van rede zelfs ten aanzien van de Qur'an zelf (conform de islamitisch optiek want zelfs westerse rede , modern formal logics , empirics ...are just cultural habits , to some extent at least !) , constant zoektocht verheeft tot het niveau van het aanbidden van God :

true science is therefore a worship of God in de zin van :

hoe meer geloof+werk , kennis, praktijk, ervaring , wetenschap , constant zoektocht ...hoe dichter bij God & bij islam dus ...

"worship God untill Al Yakine comes to u " : worship of God in the larger sense : includes the religious rituals & work, doing good deeds, altruism, science ...seeking knowledge ....searching for the "truth" ...

Al yakine = certainty = death in that vers = death as THE ultimate certainty in that double sense at least ...so...

besides:

see how modern science , human sciences are dominated by that ideological materialism or materialistic monism & materialistic paradigm :

the dead mechanical materialistic "newtonian _ Cartesian" paradigm , while materialism is dead too , while so_called modernism has been fundamentally proven wrong by post_modernism; while objectivity doesn't exist at the level of exact sciences, let alone elsewhere :

while "universalism , objectivity , truth" don't exist as such when it comes to human thought, cultures,common sense ....

while individualistic & holistic islam is THE one & only "universal, true , objective " belief left : islam as a big paradigm with so many sub_paradigms :

(nuance : alle denkwijzen , geloven denkstromingnen ....bevatten elementen van "waarheid" hier & daar , min of meer , tot op zeker hoogte althans :

but not all roads do lead to Rome :

= DE "waarheid " als zodanig die men pas na de dood volledig zal kenen kan benaderd worden alleen via islam, kleine "waarheden" kunnen benaderd worden via elk ander denwijze ,, geloven, inclusief via islam , via de wetenschap, via mensen ervaringnen ....)

even science is driven by paradigms, i told u : materialistic ones = visions of life , Man, the world, nature , the universe ...

our own visions of life , Man ...shape our thought & behaviour , lady :

it's all a matter of visions of life , Man ....as materialism is , as islam is ...

& science is not yet through with all those biological, psychological, social, cultural , ideological & other "mechanisms " that shape our thought , thus our behaviour ...

see how "independent" u can "think" as a human being then ! :tover:

see how even post_modernistic scientists , neo_feminists or not have been inspired by buddhism, taoism, hinduism in science & elsewhere , by introducing the notion of feeling, intuition, holism ...in science , by triggering a thought revolution that will change even the very nature of human thought , even at the level of epistemology, logics , common sense ...

(even that so_called antagonism between rationality & feeling as "irrationality" & that the first can"t explain the second are ...history : hallooo ! )

post _modernism that tries to combine western individualism with oriental holism while islam is already individualistic & holistic at the same time , to say the least = an understatement :

so, u see how far behind u are in relation to the newest development at the level of thought, epistemology, philo of science, logics , ethics ...let alone in relation to islam : pretentious ignorant lady :

so , u can't blame no one but urself, ur society, ur culture , ur ego ....for ur ignorance u do try to project on others while u do seem to suffer from intellectual psychological spiritaul schizophrenia in regard to the west & islam :

worse : u seem to suffer from multiple personality disorders in relation to islam & the west :

I told u before : u're a psychological , mental, intellectual, spiritual prostitute ,sorry, no offense, nothing personal, selling ur own soul : soul western slave that u are : no insults = facts =cold logical deductions !

ach....zielig ..

Do me a favor, lady , do go back to school, please ! :

what u & these ignorants here above were saying are "insults" to human intelligence ...to history, to science , to islam, .....

congratulations :

u don't have to say thanks = free information ...


Het is zo jammer dat iedereen die niet op jouw lijn ligt afgeschildert word als dom.

Het klinkt net als die ene agent die een spookrijder aanhoudt en wijst op de verkeerde rijrichting waarop de spookrijder antwoord, " Neen, niet ik, maar al die andere rijden verkeerd"

The Alchemist
02-08-10, 20:13
Het is zo jammer dat iedereen die niet op jouw lijn ligt afgeschildert word als dom.

Het klinkt net als die ene agent die een spookrijder aanhoudt en wijst op de verkeerde rijrichting waarop de spookrijder antwoord, " Neen, niet ik, maar al die andere rijden verkeerd"

!!!!!!!!!!! :lol:

nee; ik zei wat ik zei omdat velen hier & elders nog steeds geloven in al die achterlijk achterhaald versleten "Eurocentrisme = modernisme " die werd fundamenteekl weerlegd door post_modernisme, da's alles :

probeer's mijn text te begrijpen : had ik het al erover met je op een ander topic :

"Guess what ???" topic, remember !

The Alchemist
02-08-10, 20:23
Jij en ik weten dat het niet kan, maar zij doen het toch. En vinden dat het wel kan. Dus wat is het probleem? :)

Ze leven in een ander universum. Niets wat wij kunnen zeggen is valide voor hen, en omgekeerd.

Probleem wordt het pas, als ze zich gaan bemoeien met dingen uit ons universum. Das eigenlijk altijd :slaap:

!!!!!!!!!!! :lol:

Typisch cultureel Eurocentrisch onzin maar weer :

wist je niet dat het allemaal neer komt op de desbetreffend visies van het leven, de mens , de natuur, het universum ...= paradigmas , die onze respectivelijk denken bepalen tot op zeker hoogte althans ???

materialisme bijv. is een visie van de mens, het leven ...dat bepaalt jou eigen manier van denken, tot op zeker hoogte althans ....

wist je niet dat westerse denken, maatstaffen, ethiek, logica, ...."gezond "verstand ...zijn niet universeel, niet in de absoluut zin althans ??? : cultureel sociaal, historisch ideologisch ..bepaald :

zie post_modernisme althans : het is allemaal cultuur , maatschappij , bijna dan : er bestaat er niets "universeels , objectiefs , waars " met betrekking tot menselijk denken, culturen, ideologieen , geloven ...met uitzondering van Islam dan die geen cultuur is :

we leven inderdaad in verschillend "universums" vanwege onze verschillend visies van de mens, het leven ...die onze respectivelijk denken medebepalen ...

see "Geography of Thought : or how westerners & Asians think differently & why ??? by culture posychologist Richard E.Nisbett :
a unique fascinating great book :
even though it's just a secular liberal evolutionary view : incomplete !

The Alchemist
02-08-10, 20:33
Maar één conclusie mogelijk: Dan ben je dus een slaaf van de Islam.
triest. :loens:!!!!!


!!!!!!!!!!!

Hi, ziel slaaf van het westen : vervolg :

Islam is : surrender to God : freedom from all types of idolatry :

intellectual, physical , psychological, spiritual, mental , political, economical , ideological ....

holy places of islam for example are just religious symbols : muslims don't worship them , to be more simple :

even the prophet Mohammed had warned muslims against any idolatry in relation to his noble person as christians did in relation to Jesus when they elevated that great prophet _human Jesus to the level of "son of God or Go Himself" !!!! when they saw him able to produce so many miracles with God's permission, especially when Jesus could bring the dead to life ...



Islam is Freedom from all human slaveries : intellectual, physical, mental, spiritual, political, econoimical ...= The ultimate & real freedom :

who can say any better ???

certainly no western individualistic liberal reductionistic , 1 sided , 1 dimentional ...thought that considers the individual as an "independent island " !!! :lol:: proven fundamentally wrong by post_modernism ...

Islam is individulaitsic & holistic at the same time, girl; to say the least ...

The Alchemist
02-08-10, 20:42
Allah heeft je het vermogen gegeven om ZELF te denken, om kritisch te zijn en om tegen onrechtvaardigheid te strijden.
Wie dat vermogen negeert en blind de regels of interpretaties van anderen volgt uit teksten van de Islam (of een ander geloof), die tegen je gevoel en geweten ingaan of tegen je eigen kennis, diegene gedraagt zich niet volgens de wetten van Allah.

En dat zal zich altijd tegen je keren.

!!!!!!!!!!!!!!!

Typisch christelijk & cultureel Eurocentrisch onzin :

denken staat centraal in Islam, onwetend meisje : de eerst Qur'an vers was : " Lees" ....

wat een belachelijk cliché : achterlijk achterhaald versleten cultureel Eurocentrisme : maar weer :


wat is denken precies dan, volgens je ???

je lult maar wat als een kip zonder kop zonder enig verstand van zaken :


denken wordt bepaald door de cultuur, maatschappij, die op hun beurt worden bepaald door de heersend visies van het leven, de mens, de wereld, het universum ...

It's all culture , society ...to some extent at least :

see the many psychological, social, biological, cultural, ideological ..."mechanisms" that condition determin & shape our thought, thus our behaviour ,to some extent at least, science is not yet through with ...

ur own displayed "thought" here above is determined by western influences = Eurocentrism that hasn't much universal, true or objective ...

congratulations :

u are the one unable to "think" , ironically enough :

ur thought is determined by the politics, by the main stream media, by the marketing, the economic power ...under that dead materialism & modernism ; proven fundamentally wrong by post_modernism ,so...

DNA
02-08-10, 21:02
Who said unbelievers should be killed just because they are unbelievers ??? makes no sense:

That's a sophisticated twisting of words, facts ....contexts ...

well, if unbelievers or even believers happen to be invaders, unjust oppressors, enslavers of others, imperialists, occuppiers ....they must be dealt with of course :


That palestinian Imam was talking about the unbelievers , not as such, but because they are occuppiers, murderers, oppressors, killers of ..palestinians ....


can't u use ur heads , folks ???

Witte78
02-08-10, 21:17
That palestinian Imam was talking about the unbelievers , not as such, but because they are occuppiers, murderers, oppressors, killers of ..palestinians ....

Ongelovige is inderdaad een heldere beschijving van dat soort lui. :maf:

Spoetnik
02-08-10, 21:20
That palestinian Imam was talking about the unbelievers , not as such, but because they are occuppiers, murderers, oppressors, killers of ..palestinians ....

Which Palestinian Iman are you talking about?

Sjarlus
02-08-10, 21:48
Deze specifieke situatie betreft het al dan niet zonder toestemming mogen voeren van de jihad. Op deze specifieke situatie wordt door de schrijver een algemene richtlijn toegepast die behelst dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met die tussen een kind en zijn vader of een slaaf en zijn meester. De conclusie luidt dat in genoemde specifieke situatie van de algemene richtlijn afgeweken mag worden.
Is mijn samenvatting correct?Lijkt me wel, je bent een goede samenvatter.
In het kader van haastige spoed is zelden goed: is de algemene richtlijn conform wat volgens jou de Islam voorschrijft?

Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt.
Ik neem nu aan dat je antwoord op de vorige vraag "ja" luidt. Mocht je antwoord "nee" of "weet ik niet" zijn, dan moeten we een stap terug doen.

Zo behoor je met waarheid om te gaan,
Jouw opvatting van het begrip waarheid is mij niet duidelijk. Je maakt een ogenschijnlijk redeloze overstap van wat de Islam voorschrijft naar de waarheid. De richtlijn dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met etc.etc., is de waarheid? Blijkbaar niet, iig. niet in Nederland. Of bedoel je te zeggen dat de gezagsverhouding tussen man en vrouw vergelijkbaar hoort te zijn met etc.etc. want dat is de waarheid?
De Islam schrijft de ramadan voor. Dus dan zeg jij: ik onderschrijf met hart en ziel het voorschrijven van de ramadan want het voorschrijven van de ramadan is de waarheid. Het begrip waarheid dient in dit verband geen enkel doel.

je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt,
Optimaliter. Vaak vindt men het voordeliger om een leugen te accepteren. Gelovigen en ongelovigen betichten elkaar over en weer van deze handelswijze. Vaak is domweg niet vast te stellen wat de waarheid is.
De boodschap van de Islam kwam op de een of andere manier tot jou, jij erkende de boodschap als de waarheid en accepteerde die vervolgens onvoorwaardelijk. Ik ben op zich wel benieuwd naar hoe die erkenning in zijn werk is gegaan maar dat voert wat te ver.

zelfs als het tegen je in gaat.[...]
Gaat de algemene richtlijn tegen jou in? Wel tegen mij.

mark61
02-08-10, 22:59
Het is zinloos te discussiëren met mensen die geen onderscheid maken tussen descriptieve en prescriptieve oordelen, in dit geval, waarheid = dat wat aanbevelenswaardig / verplicht / verboden etc. is.

The Alchemist
03-08-10, 12:22
Het is zinloos te discussiëren met mensen die geen onderscheid maken tussen descriptieve en prescriptieve oordelen, in dit geval, waarheid = dat wat aanbevelenswaardig / verplicht / verboden etc. is.


!!!!!!!!!!!! :lol:

wat een idioot waardeloos rhetoriek & cliché, zeg !!!!!!!!!!!!!

zie wat ik zei over de "waarheid " in die long post van me ten attentie van MariaH althans ....pfff...

Bij gebrek aan argumenten, vertel je deze gek niets_ zeggend impotent steriel nihillistisch gelul ???

Erger : je had er niets van begrepen, vandaar : admit ur ignorance : niet erg :

niemand is alswetende behalve God inderdaad :

het is pas erg als je jou eigen onwetendheid tracht te verbloemen , te verbergen of te ontkenen : da's pas erg : heel erg !

dan kan je niets leren ...

P.S.: kom maar 's met helder voorbeelden van wat je hier boven beweert dan ! :tover:

Ik zou wedden dat je geen idéé zou hebben waarover je het hebt zeker !:fplet:


ach....

The Alchemist
03-08-10, 12:27
Which Palestinian Iman are you talking about?


The one that silly zionists' lover & propagandist ronald had talked about here some pages earlier ; i guess, if i am not mistaken !

The Alchemist
03-08-10, 12:40
Ongelovige is inderdaad een heldere beschijving van dat soort lui. :maf:


wat moet men ze noemen dan ???

je hebt toch gelovigen & ongelovigen in veel soorten & maten in beide "kampen" :

Je noemt toch moslims niets anders dan ...moslims, idem dito voor christenen , joden, noem maar op ... alsof moslims een homogeen groep zouden zijn, terwijl er veel soorten moslims zijn :

een kwestie van individueel , cultureel & ander zaken :

islam zelf is individualistic & holistic at the same time & individuals are different from one another ....Long story :

Individuals are unique "specimens" :

There 's no one individual that can match the other : no individual muslim that can be like the other muslim ...even though the latters do have many things in common as muslims & as humans as the first ones do have many things in common as humans too ...

we moeten er achter komen wat we allemaal gemeen hebben als mensen :

daar gaat het om !

anthropologen, psychologen ...zijn er n og niet uit wat dat betreft althans :

een kwestie van ideologisch al dan niet materialistisch paradigms helaas ...

see this great book on the matter written by nobel prize winner : Indian_Brit : Amartya Sen, i guess : difficult name of his , if i did spell it right at least : " Identity & violence: the illusion of destiny"

even though it's just a secular Eurocentric liberal view : incomplete + Amartya had based his story on the abnormal situation & weird reality of muslims today = far away from the real islam for the most part at least ...Long story too ..


P.S.: ongeloof is ook een soort geloof :

Atheisme is ook een geloof in feite :

"ongelovige " = non_sense !

MaRiaH
04-08-10, 00:25
Het is zinloos te discussiëren met mensen die geen onderscheid maken tussen descriptieve en prescriptieve oordelen, in dit geval, waarheid = dat wat aanbevelenswaardig / verplicht / verboden etc. is.

zoals je zei... een andere dimensie..:slaap:

MaRiaH
04-08-10, 00:30
!!!!!!!!!!!! :lol:

wat een idioot waardeloos rhetoriek & cliché, zeg !!!!!!!!!!!!!

zie wat ik zei over de "waarheid " in die long post van me ten attentie van MariaH althans ....pfff...

Bij gebrek aan argumenten, vertel je deze gek niets_ zeggend impotent steriel nihillistisch gelul ???

Erger : je had er niets van begrepen, vandaar : admit ur ignorance : niet erg :

niemand is alswetende behalve God inderdaad :

het is pas erg als je jou eigen onwetendheid tracht te verbloemen , te verbergen of te ontkenen : da's pas erg : heel erg !

dan kan je niets leren ...

P.S.: kom maar 's met helder voorbeelden van wat je hier boven beweert dan ! :tover:

Ik zou wedden dat je geen idéé zou hebben waarover je het hebt zeker !:fplet:


ach....

Zelf denken sluit jouw waarheid niet per definitie uit.
De mens heeft de gave ontvangen om te toetsen of alle informatie die tot je komt wel recht doet aan jezelf, en ander en de waarheid.

Als gelovige kun je dat niet verwerpen, want dan verwerp je alles waar je staat.
Maaja, niet iedereen is evenredig met deze gave bedeeld.
:corcky:

StevieK
04-08-10, 02:46
Zelf denken sluit jouw waarheid niet per definitie uit.
De mens heeft de gave ontvangen om te toetsen of alle informatie die tot je komt wel recht doet aan jezelf, en ander en de waarheid.

Als gelovige kun je dat niet verwerpen, want dan verwerp je alles waar je staat.
Maaja, niet iedereen is evenredig met deze gave bedeeld.
:corcky:

!! toppie

The Alchemist
04-08-10, 16:31
Zelf denken sluit jouw waarheid niet per definitie uit.
De mens heeft de gave ontvangen om te toetsen of alle informatie die tot je komt wel recht doet aan jezelf, en ander en de waarheid.

Als gelovige kun je dat niet verwerpen, want dan verwerp je alles waar je staat.
Maaja, niet iedereen is evenredig met deze gave bedeeld.
:corcky:


!!!!!!!!!!!! :lol:

Cultural Eurocentric bullshit :

Denken staat centraal in islam, zei ik : ga maar mijn textst lezen ten attentie van je :

what are u talking about ???

definieer ..denken eerst ! wat is dat ??

scientists , thinkers, philosophers ..have been struggling for so many years , centuries, thousands of years to understand what thought is, how Man thinks, how that thought process takes place ....with no real breakthroughs up untill now :

because thought is a matter of culture, economics, politics, biology, psychology, nurture , education , ecology ...spirit: the latter they deny the existence of as such as a metaphysical phenomenon :

read my other posts to u, i am not gonna repeat myself :

our own thought is determined shaped conditioned by our own visions of life , Man, the universe ...to some extent at least , visions imposed sometimes by our own societies, cultures , ecology .....& islam is no culture :

islam was a total divorce with the local Arabic desert cultures at all levels, even at the epistemologic al & metaphyscal levels ...

If u do take islam out of the equation, u w'd see that our own ecologies , economics ..shape our societies & cultures that create our interests & metaphysics in their turn ; the latters that shape our epistemologies & thought...

It's almost all culture , society, biology , spirit , education , nurture ...almost :

see the many social, biological, ecological, cultural, ideological, psychological & other "mechanisms" that shape our thought, thus our behaviour to some extent at least ..science is not yet through with ...

read "Geography of Thought : or how Asians & westerners think differently & why ??? by culture psychologist Richard E.Nisbett at least ............

ach ... :zwaai:

The Alchemist
04-08-10, 16:43
zoals je zei... een andere dimensie..:slaap:

Look : Listen up, u might learn something as i have been learning from u & from others here & elsewhere :

Islam is individualistic & holistic at the same time , to say the least = an aunderstament ,while post_modernism tries to combine western individualism with oriental Holism :

the same goes for post_modernistic neo_feminism : u should be interested by the latter at least :

while Eurocentric west is only individualistic like u guys :

so , whose dimentions & horizons are broader than the other ! :lol:

even science is just a representation of reality : objectivity does therefore not exist , not even at the level of axact sciences, let alone elsewhere :

what u were saying here & elsewhere were just ur shaped conditioned determined representations of reality that haven't much to do with reality or "objective reality" whatever that might be indeed , so ...

we live in different dimentions & realities indeed : ours is individualistic & holistic global, so ...

"...we were all raised a certain way, in order to learn to think a certain way, to behave a certain way , to have a certain representation of reality , ...missing the whole spectrum of other potential realities in the process ..." Quote or in words to the same effect from : " Lifting the veil : the feminine face of science " by Linda Jean Shepherd : : a great book : 2006 : awesome : ...a famous US neo_feminist organic chemist who had also studied quantum mechanics , quantum theory , physics of chemistry + karl Gustav Jung 's depth psychology for more than 15 years , Jung's psychology that was fundamentally inspired by buddhism, taoism ...

that book is also about the post_colonial; post_modernistic , anti_Eurocentrism & anti _phallogocentrism:= anti_sexism & Eurocentrism of the western white male in all aspects of life,including in science , philo, philo of science .....= neo_feminist philosophy, philosophy of science , epistemology, ethics ...



I w'd bet my own life on it u did understand nothing of what i wrote to u he !

u have been talking about thought ,thinking but u prefer not to think, u prefer ur own beliefs & ignorance : u don't even know what thought or thinking are :

even materialism, atheism, agnostism ....are just beliefs as had David Hume proven :

many things in ur daily life u do them unconsciously mostly as beliefs u can't prove ..

besides:

see how ideological materialism or materialistic monism have been dominating in modern science, in human sciences ...

try at least to listen to what people try to say to u ,instead of keeping urself imprisoned within 1 dimentional, 1 sided reductionistic materialistic _or_not visions of life , Man ....= paradigms that shape ur thought & behaviour : intellectually mentally psychologically spiritually handicaped girl : no offense , sorry :

and :

even science is driven by paradigms :

islam for example is a big paradigm with so many sub_paradigms ; a source of epistemology ...to say the least = an understatement :

as modern philosophy, philo of science can feed back science & vice versa , idem dito voor buddism, taoism, hinduism...so can islam do that & much better ...like no other in fact ...

remember :

u're no independenbt "island" as the liberal fairy tales tell u :

see at least neo_feminism then i am deeply fascinated by : that has been learning from oriental holism : buddhism, taoism, hinduism...even at the level of epistemology, science, philosophy, philosophy of science ...

pff....

The Alchemist
04-08-10, 16:45
!! toppie


Ignorance is ...toppie for most people indeed ! :lol: , including urself, i see !

"Alienation makes most people happy & (self) _satisfied ", so...

Long live ...ignorance , pretentions ... :lol:

StevieK
04-08-10, 16:49
!!!!!!!!!!!! :lol:

Cultural Eurocentric bullshit :

Denken staat centraal in islam, zei ik : ga maar mijn textst lezen ten attentie van je :

what are u talking about ???

definieer ..denken eerst ! wat is dat ??

scientists , thinkers, philosophers ..have been struggling for so many years , centuries, thousands of years to understand what thought is, how Man thinks, how that thought process takes place ....with no real breakthroughs up untill now :

because thought is a matter of culture, economics, politics, biology, psychology, nurture , education , ecology ...spirit: the latter they deny the existence of as such as a metaphysical phenomenon :

read my other posts to u, i am not gonna repeat myself :

our own thought is determined shaped conditioned by our own visions of life , Man, the universe ...to some extent at least , visions imposed sometimes by our own societies, cultures , ecology .....& islam is no culture :

islam was a total divorce with the local Arabic desert cultures at all levels, even at the epistemologic al & metaphyscal levels ...

If u do take islam out of the equation, u w'd see that our own ecologies , economics ..shape our societies & cultures that create our interests & metaphysics in their turn ; the latters that shape our epistemologies & thought...

It's almost all culture , society, biology , spirit , education , nurture ...almost :

see the many social, biological, ecological, cultural, ideological, psychological & other "mechanisms" that shape our thought, thus our behaviour to some extent at least ..science is not yet through with ...

read "Geography of Thought : or how Asians & westerners think differently & why ??? by culture psychologist Richard E.Nisbett at least ............

ach ... :zwaai:

denken is een belevenis, ieder denkt anders, vrijwel is er niemand die alles hetzelfde denk.

Al denk ik dat jij denkt dat het Westen en Christendom niets is vergeleken bij de Islam, jij denkt dat de Islam alles is en jij denkt dat de rest eromheen waardeloos is, dat recht heb jij om dat te denken, maar anderen hebben ook het recht om anders te denken, maar dat denken respecteer jij niet, want als iemand anders denkt dan jou denken dan wordt ie er gelijk op gewezen dat zijn/haar denk vermogen verkeerd is.
oke dat is jouw recht om te denken.

Wat ik denk, dat jij heel , heel veel tijd in research and google stopt dat je geen tijd heb om andere dingen te doen, ik denk dat maroc.nl voor jouw een obsessie is.

Jammer, ik denk dat er nog leukere dingen zijn dan jouw obsessie, oke, waarom zal ik ook voor jouw denken, sorry dat ik dat deed.

The Alchemist
04-08-10, 17:18
denken is een belevenis, ieder denkt anders, vrijwel is er niemand die alles hetzelfde denk.

Al denk ik dat jij denkt dat het Westen en Christendom niets is vergeleken bij de Islam, jij denkt dat de Islam alles is en jij denkt dat de rest eromheen waardeloos is, dat recht heb jij om dat te denken, maar anderen hebben ook het recht om anders te denken, maar dat denken respecteer jij niet, want als iemand anders denkt dan jou denken dan wordt ie er gelijk op gewezen dat zijn/haar denk vermogen verkeerd is.
oke dat is jouw recht om te denken.

Wat ik denk, dat jij heel , heel veel tijd in research and google stopt dat je geen tijd heb om andere dingen te doen, ik denk dat maroc.nl voor jouw een obsessie is.

Jammer, ik denk dat er nog leukere dingen zijn dan jouw obsessie, oke, waarom zal ik ook voor jouw denken, sorry dat ik dat deed.

Think, do not let others do just that for u :

Mijn main sources are books, studies ...........i read almost everything : all thoughtstreams........philosophies .... : western , islamic , other oriental , scientific ...noem maar op :



I don't rely much on internet when it comes to that : internet is full of desinformation, propaganda, lies ....

have u ever read an Islamic book ??? or one about buddhism, taoism, hinduism, confucious ...have u even read one single book about ur own western thought ??? ...no false pretentions or false modesty ...

what u say above is ur own representation of reality shaped by ur own culture & society, education, nurture .....

Cultural Eurocentric bullshit once again :

Ur culture , society ......shape ur thought & thus ur behaviour mostly to some extent at least ....

it's almost all culture , society ...& islam is no culture :

Anthropolgists still do not agree on a definition of ...culture :

They have made up over 164 definitions of culture :

Don't forget that a human science such as : anthroplogy is also dominated by materialism & materialistic paradigms , so ...

StevieK
04-08-10, 17:38
Think, do not let others do just that for u :

Mijn main sources are books, studies ...........i read almost everything : all thoughtstreams........philosophies .... : western , islamic , other oriental , scientific ...noem maar op :



I don't rely much on internet when it comes to that : internet is full of desinformation, propaganda, lies ....

have u ever read an Islamic book ??? or one about buddhism, taoism, hinduism, confucious ...have u even read one single book about ur own western thought ??? ...no false pretentions or false modesty ...

what u say above is ur own representation of reality shaped by ur own culture & society, education, nurture .....

Cultural Eurocentric bullshit once again :

Ur culture , society ......shape ur thought & thus ur behaviour mostly to some extent at least ....

it's almost all culture , society ...& islam is no culture :

Anthropolgists still do not agree on a definition of ...culture :

They have made up over 164 definitions of culture :

Don't forget that a human science such as : anthroplogy is also dominated by materialism & materialistic paradigms , so ...

Ik denk voor me eigen en zal dat altijd blijven doen,

Het lezen van boeken, dat gaat me heel moeilijk, ja zolang het eenvoudig geschreven is. Op school was ik nooit goed in literatuur, veel te zware kost voor mij, ooit toen ik 16 was een boek van Harry Mulish, oeps, ik moest een bladzijde wel 10 keer lezen eer ik wist wat er stond. Dorp aan de Rivier van Anthon Coolen, op te dik. Sil de Strandjutter, Reis door de nacht, en andere jeugdboeken vond ik leuk,

Wat ik merendeel lees zijn technisch boeken, over theorie van de Electriciteit, Dieselmotoren, Koelinstallaties,Pneumatiek,Hydrauliek vooral op het gebied vam digitale besturingen, verder cusrsus gedaan in industrieel automatisering, daarbij ik met zelf studie een aantal computerprogrammeer talen aangewend. Sinds een paar jaar ben ik bezig met het schrijven van PHP,SQL applicaties voor het bedrijf waar ik werk.

Technische boeken gaan bij mij in als zoete koek, maar literatuur en boeken over als met de Y gaan zwaar af.

Daarom heb ik best wel moeilijkheden met het intepreteren van jouw woordenkeus, als ik een topic goed van jouw wilt begrijpen kost me dat een hele tijd door je woorden eerst te analiseren. Tijd die ik vaak niet heb of vrij wilt maken, ja da's jammer

oeps, dat was effe offtopic.

Bofko
04-08-10, 18:26
Wat ik merendeel lees zijn technisch boeken, over theorie van de Electriciteit, Dieselmotoren, Koelinstallaties,Pneumatiek,Hydrauliek vooral op het gebied vam digitale besturingen

:loens: Lees je ook Telefoonboeken ?

Abu_Hurayrah
04-08-10, 18:39
In het kader van haastige spoed is zelden goed: is de algemene richtlijn conform wat volgens jou de Islam voorschrijft?

Ik neem nu aan dat je antwoord op de vorige vraag "ja" luidt. Mocht je antwoord "nee" of "weet ik niet" zijn, dan moeten we een stap terug doen.

Ja ik denk inderdaad dat we een stap terug moeten doen, omdat ik niet denk dat het een algemene richtlijn is, maar een zeer specifieke, omdat het op de individu gericht is (fard 'ayn) en niet op de gemeenschap (fard kifaya).


Jouw opvatting van het begrip waarheid is mij niet duidelijk. Je maakt een ogenschijnlijk redeloze overstap van wat de Islam voorschrijft naar de waarheid. De richtlijn dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met etc.etc., is de waarheid? Blijkbaar niet, iig. niet in Nederland. Of bedoel je te zeggen dat de gezagsverhouding tussen man en vrouw vergelijkbaar hoort te zijn met etc.etc. want dat is de waarheid?
De Islam schrijft de ramadan voor. Dus dan zeg jij: ik onderschrijf met hart en ziel het voorschrijven van de ramadan want het voorschrijven van de ramadan is de waarheid. Het begrip waarheid dient in dit verband geen enkel doel.

Nee, ik zie de gezagsverhouding tussen een man en vrouw als echtpaar niet als algemene gelijkenis aan die tussen bijvoorbeeld een slaaf en zijn meester. Zoals eerder vermeld.

Ik zie de Ramadan inderdaad als een van de waarheden die als een gunst is voor de mensheid - ter bevestiging van wat er voordien al was. Je kunt in deze het doel van de waarheid in het vasten van de Ramadan zien als een correcte, op waarheid berustte handeling ten aanzien van wat voorgaande Profeten ook mee kwamen.

Maar over het algemeen kan er gesteld worden dat voor de Moslim de waarheid herbergt wordt in de Woorden van Allah (Koran) in de woorden en stilzwijgende goedkeuringen van de Profeet (Hadith) salAllahu 'alayhi wa salam en in de woorden van de beste generatie Moslims, zijn Metgezellen (Athaar).


Optimaliter. Vaak vindt men het voordeliger om een leugen te accepteren. Gelovigen en ongelovigen betichten elkaar over en weer van deze handelswijze. Vaak is domweg niet vast te stellen wat de waarheid is.
De boodschap van de Islam kwam op de een of andere manier tot jou, jij erkende de boodschap als de waarheid en accepteerde die vervolgens onvoorwaardelijk. Ik ben op zich wel benieuwd naar hoe die erkenning in zijn werk is gegaan maar dat voert wat te ver.

Gaat de algemene richtlijn tegen jou in? Wel tegen mij.

Nou de manier waarop ik de waarheid van de Islam benader en hier beargumenteer is een manier die enige verdieping en kennis van zaken vereist. Ik ben me aldus bewust van het tegenovergestelde van mijn argumentatie ten aanzien van de waarheid, wat mij ertoe zet om het in die woorden te beargumenteren. Het komt er uiteindelijk op neer dat de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt om tot deze (zie hieronder en hierboven) beargumentering te komen helemaal in het teken staat van de gewichtigheid die de openbaring in de vorm van de letterlijke Woorden van Allah en in de vorm van het leven van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam teweeg brengt.

Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt. Zo behoor je met waarheid om te gaan, je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt, zelfs als het tegen je in gaat. Laten we het echter inhoudelijk houden en reageer maar op mijn vorige reactie.

MaRiaH
04-08-10, 22:41
Ignorance is ...toppie for most people indeed ! :lol: , including urself, i see !

"Alienation makes most people happy & (self) _satisfied ", so...

Long live ...ignorance , pretentions ... :lol:

blablabla..

Als je nu zou nadenken en lezen dan zou je je niet druk maken, want je reageert alsof er iemand hier de Islam heeft verworpen, maar niets is minder waar.

Ik ontken niets en verwerp niets (kan me niet schelen welke godsdienst of stroming). Ik zeg alleen dat Allah ons de gave heeft gegeven om zelf te denken en dus niet klakkeloos aan te nemen wat anderen zeggen.

JIJ projecteert dat ergens op en beschouwt dat als een verwerping.
Jij toetst de informatie dus niet goed. Jouw probleem.:)

StevieK
05-08-10, 03:21
:loens: Lees je ook Telefoonboeken ?

Ik heb het geprobeerd, maar als die namen als Pietersen, Jansen, enz, met dubbel s enz, enz brachten in de war, en dan ieder jaar weer een nieuw telefoonboek met weer nieuwe namen, voor zo 30 jaar was het geen probleem, maar nu al die buitenlandse namen, oep, pfff, ik ben er maar mee gestopt
:loens:

Bofko
05-08-10, 03:30
Ik heb het geprobeerd, maar als die namen als Pietersen, Jansen, enz, met dubbel s enz, enz brachten in de war, en dan ieder jaar weer een nieuw telefoonboek met weer nieuwe namen, voor zo 30 jaar was het geen probleem, maar nu al die buitenlandse namen, oep, pfff, ik ben er maar mee gestopt
:loens:

:stomp: :p

mocrochica1
05-08-10, 06:42
Wat een gek joh, die rabbijn!

H.P.Pas
05-08-10, 09:49
Ik heb het geprobeerd,

Ben er ook wel eens aan begonnen.
Veel personen, weinig handeling.

The Alchemist
06-08-10, 13:04
......................

Hi, atheist jesuit, ideological entrepreneur ... :lol: trying to sell even used & malfunctioning "refregirators & rotten ice creams " even to the ...Eskimos :lol:

still believing in , promoting & preaching that silly dead modernism = Eurocentrism fundamentally proven wrong by post_modernism :

hallooo : wake up : you do seem to live in the stone age in comparison to ur own post_modernism, let alone in comparison to islam ...so :

How can one take u or take any other Eurocentric freak here seriously ??? :tover: :fplet:

StevieK
06-08-10, 13:45
Hi, atheist jesuit, ideological entrepreneur ... :lol: trying to sell even used & malfunctioning "refregirators & rotten ice creams " even to the ...Eskimos :lol:

:tover: :fplet:

Ik zal het nog sterker vertellen, ik heb zelfs vorige week nog zonnebanken aan landen rondom de evenaar verkocht.

:lol: :lol:

The Alchemist
06-08-10, 19:56
Ik zal het nog sterker vertellen, ik heb zelfs vorige week nog zonnebanken aan landen rondom de evenaar verkocht.

:lol: :lol:

evenaar ??? wat is dat ??? :lol:

Echt ???

Hoe dan ??? :lol:

ben benieuwd !

The Alchemist
06-08-10, 19:56
Wat een gek joh, die rabbijn!

je mag dat wel zeggen , ja !

The Alchemist
06-08-10, 20:35
blablabla..

Als je nu zou nadenken en lezen dan zou je je niet druk maken, want je reageert alsof er iemand hier de Islam heeft verworpen, maar niets is minder waar.

Ik ontken niets en verwerp niets (kan me niet schelen welke godsdienst of stroming). Ik zeg alleen dat Allah ons de gave heeft gegeven om zelf te denken en dus niet klakkeloos aan te nemen wat anderen zeggen.

JIJ projecteert dat ergens op en beschouwt dat als een verwerping.
Jij toetst de informatie dus niet goed. Jouw probleem.:)

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Ik zei : denken staat centraal in islam : & dat had ik verder uitgelegd ook nog : & veel veel meer : je leest niet wat ik schrijf of je bent gewoon niet in staat om dat te begrijpen, weet ik veel ..

correct me if i am wrong then : make my day : ben benieuwd !

cultural Eurocentric bullshit again what u said above & i will tell u why ???

Besides : u didn't understand a thing of what i was saying to u all along :

that had cost me so much time & energy to give u a compact synthesis , résumé of my studies on the matter, readings, work , experiences .....as a result & u call that blablabla just because u didn't understand it ???

that's not even polite : anyway

thanks u very much then : long live ignorance in ur world then !


U talk about thinking , right ???

what is thinking, thought ??? what is conscience ??? de mens is niet de maat der dingen joh :


menselijk denken wordt bepaald door talloze interne intrinsiek & externe "mechanismen" ...

de mens kan niet zelfstandig denken : menselijk denken wordt bepaald door de eigen cultuue, maatschappij ......ecologie ...biologie, ...tot op zeker hoogte althans : lang verhaal :

& westerse denken, ethiek (want je lijkt gebrainwashed te zijn door westerse denken, ethiek ...= cultureel Eurocentrisme), westerse logica zelfs (zelfs modern logica is slechts een cultureel gewoonte , tot op zeker hoogte althans : niet universeel , niet in de absoluut zin althans : post_modernisten beweren zelfs dat universalism, objectiviteit, "waarheid " bestaan niet met betrekking tot menselijk denken, culturen, ethiek ; logica, & zelfs niet met betrekking tot de exact wetenschappen notabene , laat alleen elders ...& zelfs met betrekking tot die zgn gezond verstand of de zgn menselijk natuur die zou ook niet bestaan volgens ze althans ...) :

kortom :

westerse denbken, ethiek, maatatffen, moraal, logica & zelfs empirie, gezond verstand ...zijn niet universeel , niet in de absoluut zin althans , dus :

je praat vanuit de westerse optiek meestaal , vanuit de NLse westerse cultuur, maatschappij ..(zoiets heb je misschien niet in de gaten : daar ben je blijkbaar niet bewust van , zo lijkt het althans !) die jou "denken" grotendeels hadden bepaald , lijkt het wel , vandaar dat je zei tegen Abu_hurayrak : slaaf van islam bijv. :vandaar al jou cultureel Eurocentrisch rhetoriek ..

een echt moslima zou dat nooit kunnen zeggen , niet op die vulgair denigrerend manier althans

& I gave u the many "mechanisms" that shape human thought : culture , ecology, nurture, education, biology, neuro_physiology, society, ideology, politics, history, psychology, economics ...human spirit & brain :



meaning, we 're just products of our societies, cultures, ecology, biology , genetics, heridity ........to some extent at least :

there's almost no neutral objective true universal culture or way to evaluate , analyse or judge other cultures, thought ...via one's own thought, culture ...because objectivity doesn't exist , not even at the level of exact sciences , let alone elsewhere , so ......

post_modernistic anthropologists, sociologists, history writers , psychologists & other scientists , thinkers, philosophers agree on those facts as mentioned above & u tell me that u can evaluate , judge , analyse another culture than urs , or another belief than urs via ur own "objective neutral universal ...reason , experiences, empirics, common sense, conscience ... " that don't exist as such according to post_modernists at least ??? knap; zeg :



Thank God we do have Islam as THE one & only true objective universal guide balance ....to evaluate, analyse & judge other cultures, beliefs, thoughtstreams , ideologies ...Islam gives us that unique privilege & precious inestimable exclusive gift of objectivity , universalism, "truth "..we can't have otherwise ....

besides :

even modern science is just a representation of reality , a form of culture , a social activity , highly disciplined & methodic , yes, but nevertheless just a representation of reality practiced by scientists humans via their social cultural psychological biological ideological political economical & other lenses backgrounds , so ...

see how ideological materialism or materialistic monism dominates in exact science & in human sciences nowadays ...

"Objective reality" doesn't exist as such when it comes to human thought, cultures ...at least & islam is no culture :

islam was a total divorce with the local Arabic deset cultures :

no single western or Oriental , non_islamic, thoughtstream;, materialistic or not, is capable of explaining , analysing , interpreting the existence , rise , spreading ...forthexistence of islam via materialistic economical or via other down_to_earth circumstances ...Long story !

that's what i was talking about mainly ...

ach ...

The Alchemist
06-08-10, 20:54
blablabla..

Als je nu zou nadenken en lezen dan zou je je niet druk maken, want je reageert alsof er iemand hier de Islam heeft verworpen, maar niets is minder waar.

Ik ontken niets en verwerp niets (kan me niet schelen welke godsdienst of stroming). Ik zeg alleen dat Allah ons de gave heeft gegeven om zelf te denken en dus niet klakkeloos aan te nemen wat anderen zeggen.

JIJ projecteert dat ergens op en beschouwt dat als een verwerping.
Jij toetst de informatie dus niet goed. Jouw probleem.:)

Vervolg :

denken staat centraal in islam: zie de Qur'an & Hadiths wat dat & ander betreft ...verdiep je je maar in islam eerst & probeer's die top boeken te lezen die ik had vermeld : verbreid jou horizon & dimenties , dan pas zou je kunnen weten waarover je het zou hebben :

denken, geweten , menselijk natuur, gezond verstand, rede, empirie, logica ....zijn vage & breed concepten ....& hangen af van de desbetreffend referentiekaders, culturen, maatschappijen , geloven .......lang verhaal dus ...

materialists even deny the existence of human spirit as such, ignore it or just reduce it to ...matter :

it's all ecology & biology for them for example !

materialism ( liberalism, socialism, communism ...) , secularism, atheisme ..zijn ook slechts geloven of ideologieen joh :

Islam is matter & spirit by the way : material & spiritual : material & political economical, social, individual ...= individualistic & holistic at the same time, to say the least :

Islam gives the right balance bewteen spirit & matter , between material & spiritual dimentions :

The right balance between the rights , interests , freedoms ...of the individual & those of society unlike those western liberal materialistic fairy tales which are just individualistic & do consider the individual as a kindda "independent island " while all individuals , beings & things are interconnected & interdependent ...

post_modernists try to combine western individualism with Oriental holism in the sense that : het geheel is niet de som der delen bijv. .Long story ..

(Mission impossible really to explain all that to u : w'd take a whole library to do just that , i guess ...) ,so ...

(leen)
07-08-10, 15:48
Technische boeken gaan bij mij in als zoete koek, maar literatuur en boeken over als met de Y gaan zwaar af.

Daarom heb ik best wel moeilijkheden met het intepreteren van jouw woordenkeus, als ik een topic goed van jouw wilt begrijpen kost me dat een hele tijd door je woorden eerst te analiseren. Tijd die ik vaak niet heb of vrij wilt maken, ja da's jammer

oeps, dat was effe offtopic.

Gehe, zal dan misschien aan een min of meer technische denkwijze liggen.

Bij mij is het hetzelfde, een plunjerpomp met vervroeging en koppelcompensatie gaat erin als zoete koek.
Mulish ging nog wel, maar literatuur valt gewoon niet lekker.

De man met (te)veel nick's is onnavolgbaar met z'n onsamenhangende verhalen, tig linken en nog meer smily's om z'n woorden kracht bij te zetten,
volledig onleesbaar.

Ik kom hier om de islam te proberen te begrijpen omdat ik me stoorde aan filmjes over onthoofdingen,verhalen over eerwraak,kereltjes die hier in de stad schreeuwen over het recht van misdraging omdat ze kansarm menen te zijn,
en het geklaag over en van marrokkanen in alle facetten,

Ben ondertussen al zo ver dat ik begrepen heb dat er veel richtingen zijn binnen de islam,welke elkaar ook weer naar het leven staan.
marrokanen per definitie niet islamitisch hoeven te zijn,al pretenderen ze het meestal wel.

Al met al blijkt het tamelijk gecompliceerd allemaal,
Wat het ook weer meer interessant maakt,
op dit forum zal bij lange na niet alles wat ik zoek aangeboden worden maar wel een leuke start te maken zijn.

gr leen

knuppeltje
07-08-10, 16:35
Mulish ging nog wel, maar literatuur valt gewoon niet lekker.

Mulish?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :fpotver:

(leen)
07-08-10, 18:16
Mulish?

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? :fpotver:

Nou vooruit dan, Mulisch, jij je zin.

Was eigenlijk wel grappig maar niet intressant,
geef mij maar iets over delta-p

The Alchemist
08-08-10, 13:42
Da's geen literatuur wat ik schrijf, achterlijk idioten .... :lol:

The Alchemist
08-08-10, 13:50
Gehe, zal dan misschien aan een min of meer technische denkwijze liggen.

Bij mij is het hetzelfde, een plunjerpomp met vervroeging en koppelcompensatie gaat erin als zoete koek.
Mulish ging nog wel, maar literatuur valt gewoon niet lekker.

De man met (te)veel nick's is onnavolgbaar met z'n onsamenhangende verhalen, tig linken en nog meer smily's om z'n woorden kracht bij te zetten,
volledig onleesbaar.

Ik kom hier om de islam te proberen te begrijpen omdat ik me stoorde aan filmjes over onthoofdingen,verhalen over eerwraak,kereltjes die hier in de stad schreeuwen over het recht van misdraging omdat ze kansarm menen te zijn,
en het geklaag over en van marrokkanen in alle facetten,

Ben ondertussen al zo ver dat ik begrepen heb dat er veel richtingen zijn binnen de islam,welke elkaar ook weer naar het leven staan.
marrokanen per definitie niet islamitisch hoeven te zijn,al pretenderen ze het meestal wel.

Al met al blijkt het tamelijk gecompliceerd allemaal,
Wat het ook weer meer interessant maakt,
op dit forum zal bij lange na niet alles wat ik zoek aangeboden worden maar wel een leuke start te maken zijn.

gr leen

wat een achterlijk verhaal allemaal, zeg :

zou het niet aan je kunnen liggen wat je probeert in andermans' schoenen te stoppen ???

wat ik schrijf is geen literatuur bovendien ... :lol: God ....

Laat maar ...


mijn verhalen zijn niet onsamenhangend : ik geef indicaties, informatie,uitleg ..die je zelf moet aan alkaar koppelen & begrijpen : a piece of cake : dat doe ik op een snel manier wegens mijn beperkt tijd_schema :

maybe is that too complicated for ur simple minded brains, i guess :

Ik ben de simpelheid zelf joh !

P.S.: Islam kan je zeker niet leren kenen hier op deze idioot snel ....manieren ...& zeker niet hier op deze forum ...

Good Luck !

U should try to go to the mountain urself, the mountain will not come to u ...a moving dynamic holistic individualistic .unique ...mountain to be more precize ...

Figure that out :

we are all sleeping in life , we will all wake up when we will die ...soon enough ...

The Alchemist
08-08-10, 13:54
Gehe, zal dan misschien aan een min of meer technische denkwijze liggen.

Bij mij is het hetzelfde, een plunjerpomp met vervroeging en koppelcompensatie gaat erin als zoete koek.
Mulish ging nog wel, maar literatuur valt gewoon niet lekker.

De man met (te)veel nick's is onnavolgbaar met z'n onsamenhangende verhalen, tig linken en nog meer smily's om z'n woorden kracht bij te zetten,
volledig onleesbaar.

Ik kom hier om de islam te proberen te begrijpen omdat ik me stoorde aan filmjes over onthoofdingen,verhalen over eerwraak,kereltjes die hier in de stad schreeuwen over het recht van misdraging omdat ze kansarm menen te zijn,
en het geklaag over en van marrokkanen in alle facetten,

Ben ondertussen al zo ver dat ik begrepen heb dat er veel richtingen zijn binnen de islam,welke elkaar ook weer naar het leven staan.
marrokanen per definitie niet islamitisch hoeven te zijn,al pretenderen ze het meestal wel.

Al met al blijkt het tamelijk gecompliceerd allemaal,
Wat het ook weer meer interessant maakt,
op dit forum zal bij lange na niet alles wat ik zoek aangeboden worden maar wel een leuke start te maken zijn.

gr leen


read those books i mentioned here above + some islamic books ....

a story has many sides , honey :

act like a police investigator if u can't think "scientifically" : by checking all sides of the same story ...

read about islam from the islamic point of view too , because most western point of views about islam are just propaganda, lies, make _believe .....to some extent at least ....read about western thought from the Oriental point of view too ...

check all sides of the same story, Eurocentric boy !

ach...

The Alchemist
08-08-10, 13:56
het wemelt hier van die achterlijk ongenuanceerd ....1 zijdig , 1 dimentioneel ....cultureel Eurocentrisch idioten, dus ....

Bye ! :zwaai: I am not gonna waste my time on idiotic backward lunatics anymore , sorry, ...

The Alchemist
08-08-10, 14:23
:lol:

:zwaai:

(leen)
08-08-10, 21:38
wat een achterlijk verhaal allemaal, zeg :

zou het niet aan je kunnen liggen wat je probeert in andermans' schoenen te stoppen ???

wat ik schrijf is geen literatuur bovendien ... :lol: God ....

Laat maar ...


mijn verhalen zijn niet onsamenhangend : ik geef indicaties, informatie,uitleg ..die je zelf moet aan alkaar koppelen & begrijpen : a piece of cake : dat doe ik op een snel manier wegens mijn beperkt tijd_schema :

maybe is that too complicated for ur simple minded brains, i guess :

Ik ben de simpelheid zelf joh !

P.S.: Islam kan je zeker niet leren kenen hier op deze idioot snel ....manieren ...& zeker niet hier op deze forum ...

Good Luck !

U should try to go to the mountain urself, the mountain will not come to u ...a moving dynamic holistic individualistic .unique ...mountain to be more precize ...

Figure that out :

we are all sleeping in life , we will all wake up when we will die ...soon enough ...

Ik begrijp je niet, heb je ook teksten voor dummies in huis?

The Alchemist
09-08-10, 12:55
Ik begrijp je niet, heb je ook teksten voor dummies in huis?

:lol:

:zwaai:

Ga maar kijken naar Tom & Jerry , de teletubbies of enig ander walt disney cartoon dan ...heb ik geen tijd voor je ...

(leen)
09-08-10, 13:23
:lol:

:zwaai:

Ga maar kijken naar Tom & Jerry , de teletubbies of enig ander walt disney cartoon dan ...heb ik geen tijd voor je ...

Tom & Jerry vind ik nog steeds leuk:love:
teletubbies is geen cartoon..

Je laatste regel houd ik je aan, have fun, correcte en sociale meneer.

Sjarlus
10-08-10, 01:07
Deze specifieke situatie betreft het al dan niet zonder toestemming mogen voeren van de jihad. Op deze specifieke situatie wordt door de schrijver een algemene richtlijn toegepast die behelst dat de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man vergelijkbaar is met die tussen een kind en zijn vader of een slaaf en zijn meester. De conclusie luidt dat in genoemde specifieke situatie van de algemene richtlijn afgeweken mag worden.
Is mijn samenvatting correct?Lijkt me wel, je bent een goede samenvatter.
In het kader van haastige spoed is zelden goed: is de algemene richtlijn conform wat volgens jou de Islam voorschrijft?
Ja ik denk inderdaad dat we een stap terug moeten doen, omdat ik niet denk dat het een algemene richtlijn is, maar een zeer specifieke, omdat het op de individu gericht is (fard 'ayn) en niet op de gemeenschap (fard kifaya).
Opvallend dat je je kunt vinden in mijn suggestie dat voornoemde richtlijn - de gezagsverhouding tussen een vrouw en haar man is vergelijkbaar met die tussen een kind en zijn vader of een slaaf en zijn meester - des Islam is, zij het niet als algemene richtlijn maar als specifieke. Volgens mij verwar je nu de individuele plicht tot Jihad met de door mij geformuleerde algemene richtlijn.
Ronald plaatste een tekst van naar ik aanneem iemand die van de hoed en de rand weet. Ik heb ook jou tot nu toe niet de geloofwaardigheid van de bron of van de tekst op zich in twijfel zien trekken.

"According to the Islamic legal principle, when an enemy invades a Muslim country, Jihad becomes the individual duty of every Muslim man and woman. A son should set out on Jihad even without the permission of his father, a wife should set out even without the permission of her husband, and a slave should set out even without the permission of his master."
De "individual duty" overstijgt de algemene richtlijn dat een vrouw toestemming aan haar man moet vragen zoals een slaaf toestemming moet vragen aan zijn meester. De richtlijn wordt hier als gegeven voorondersteld, want daarom staat er wat er staat en niet bv. dat een man zelfs zonder toestemming van zijn vrouw op Jihad moet gaan. Let op de formulering "even without" die impliceert dat i.h.a., dus afgezien van de individueel verplichte Jihad, toestemming vereist is.

Nee, ik zie de gezagsverhouding tussen een man en vrouw als echtpaar niet als algemene gelijkenis aan die tussen bijvoorbeeld een slaaf en zijn meester. Zoals eerder vermeld.
Mijn stelling: de Islam wel. Er zijn meer teksten dan alleen het voorbeeldje van Ronald die daarop wijzen. Een overvloed zelfs.
Ik beweer overigens niet dat volgens de Islam de juridische status van een echtgenote gelijk is aan die van een slaaf.
Nu zou ik weer vragen kunnen stellen...

[...]Ik zie de Ramadan inderdaad als een van de waarheden die als een gunst is voor de mensheid - ter bevestiging van wat er voordien al was. Je kunt in deze het doel van de waarheid in het vasten van de Ramadan zien als een correcte, op waarheid berustte handeling ten aanzien van wat voorgaande Profeten ook mee kwamen.

Maar over het algemeen kan er gesteld worden dat voor de Moslim de waarheid herbergt wordt in de Woorden van Allah (Koran) in de woorden en stilzwijgende goedkeuringen van de Profeet (Hadith) salAllahu 'alayhi wa salam en in de woorden van de beste generatie Moslims, zijn Metgezellen (Athaar).
Mooi geformuleerd.


De boodschap van de Islam kwam op de een of andere manier tot jou, jij erkende de boodschap als de waarheid en accepteerde die vervolgens onvoorwaardelijk. Ik ben op zich wel benieuwd naar hoe die erkenning in zijn werk is gegaan maar dat voert wat te ver.Nou de manier waarop ik de waarheid van de Islam benader en hier beargumenteer is een manier die enige verdieping en kennis van zaken vereist. Ik ben me aldus bewust van het tegenovergestelde van mijn argumentatie ten aanzien van de waarheid, wat mij ertoe zet om het in die woorden te beargumenteren. Het komt er uiteindelijk op neer dat de ontwikkeling die ik heb doorgemaakt om tot deze (zie hieronder en hierboven) beargumentering te komen helemaal in het teken staat van de gewichtigheid die de openbaring in de vorm van de letterlijke Woorden van Allah en in de vorm van het leven van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam teweeg brengt.

Ik heb geen enkel probleem met wat de Islam voorschrijft en zal alles dat gesteund wordt met bewijs uit de Koran en Soenna steunen, zelfs al breng ik het zelf niet in de praktijk of dat het tegen mij werkt. Zo behoor je met waarheid om te gaan, je accepteert die onvoorwaardelijk - waar het ook vandaan komt, zelfs als het tegen je in gaat. Laten we het echter inhoudelijk houden en reageer maar op mijn vorige reactie.
Het vetgemaakte deel vat ik niet. Het tegenovergestelde van je argumentatie ten aanzien van de waarheid?
Je maakt vooralsnog niet inzichtelijk hoe je de boodschap van de Islam als de waarheid hebt (h)erkend, maar dat kan heel goed aan mij liggen. De boodschap is de waarheid aangezien hij gewichtigheid teweeg brengt? De boodschap is de waarheid omdat hij gewichtig is?

ELdorado
11-08-10, 14:41
:lol:


:zwaai: zielig ...

StevieK
11-08-10, 14:56
:lol:


:zwaai: zielig ...


Waarom is dat zielig,hij vraagt duidelijk om uitleg, en nu krijgt ie dat niet en je schilder je hem onbewust als dom , vergis niet dat sommige mensen moeilijk hebben met het lezen, oncijferen van jouw uitstraken.

Neen Eldorado, Sallah..., DNA, Alchimist, of wat je nog meer voor nicks heb.