PDA

Bekijk Volledige Versie : Cohen: meerderheidskabinet onderzoeken



Redactie1
31-07-10, 01:10
DEN HAAG - PvdA-leider Job Cohen vindt dat er nu eerst gekeken moet worden naar andere meerderheidskabinetten, vóór wordt gekozen voor een instabiel minderheidskabinet. Dat zei Cohen in een reactie op de plannen van VVD, PVV en CDA om een minderheidskabinet te vormen met gedoogsteun van de PVV.

http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00744/lubberscohen6524869_744982d.jpg

Volgens Cohen was het de opdracht van informateur Ruud Lubbers om mogelijke meerderheidskabinetten te onderzoeken. „In deze moeilijke periode is er behoefte aan een kabinet dat kan rekenen op een stabiele meerderheid in de Tweede Kamer. Verdere stappen zijn nu aan de informateur, maar het lijkt mij logisch dat eerst meerderheidsvarianten verder verkend worden, alvorens we kiezen voor een instabiele minderheid.”

„Ik zie niet hoe hij dit kan passen binnen zijn opdracht”, zei Cohen vrijdag in het radioprogramma Met Het Oog Op Morgen over de informateur. De PvdA-fractieleider zei verder nog steeds niet in een kabinet te willen stappen met VVD en CDA, het zogenoemde middenkabinet. Wel pleitte hij nogmaals voor een onderzoek naar een breed kabinet van vijf partijen.

Cohen noemde het „in hoge mate verbazingwekkend” dat het CDA „op deze manier politieke banden met de PVV aangaat”. Hij wees erop dat het CDA kort geleden samenwerking met de partij van Geert Wilders afwees. Een minderheidskabinet met de PVV in de gedoogrol geeft Wilders „alle mogelijkheden om door te gaan in de Kamer”, aldus Cohen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

MO_NL
31-07-10, 08:47
Ik weet dat Verhagen een geslepen viezerik is, ik ben daarom des te verbaasder over zoveel politiek onbenul.

Wilders vanuit de kamer een rechts kabinet laten aansturen is zijn ultieme natte droom.

Dat Rutten en de VVD zich hiervoor lenen gaat mijn beperkte politieke benul te boven.

Of zou het een eentweetje zijn tussen cda en vvd om de pvda in een middenkabinet te dwingen?