PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat belet jou nog om de Koran te leren?



_Princes_1
02-08-10, 13:11
In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie.



Umm bestudeerde het boek tijdens de Korancursussen van de liefdadigheidsorganisatie voor vrouwen Sure für Sure. Tijdens die cursussen leest de leraar een vers voor, dat door de studenten nagezegd moet worden. (dpa/eb)





HLN.be

28 juli 2010
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
02-08-10, 13:25
In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie.


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ze had in die tijd ook lezen kunnen leren.

mark61
02-08-10, 13:58
Ze had in die tijd ook lezen kunnen leren.

Ja maar koranuithethoofdkenner is een prestigieus epitheton, beroep.

Bovendien werkt geheugentraining toch geweldig tegen Alzheimer? :)

John2
02-08-10, 14:09
In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie.



Umm bestudeerde het boek tijdens de Korancursussen van de liefdadigheidsorganisatie voor vrouwen Sure für Sure. Tijdens die cursussen leest de leraar een vers voor, dat door de studenten nagezegd moet worden. (dpa/eb)





HLN.be

28 juli 2010
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hiermee is dus het bestaansrecht van de Koran als boek verleden tijd.......

malikah4
02-08-10, 14:47
Salaam Aleykoum

MashaAllah Allahoe Akbar!!!

@John 21
Vroeger kenden ze de koraan ook uit hun hoofd(meer wel dan niet)
Dit word nog steeds gedaan in onder andere Somalie zijn veel moslims die de gehele koraan kennen mashaAllah.
Ze beginnen jong en zo rond hun 15de kennen ze de gehele koraan.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Omar.
02-08-10, 14:52
Hiermee is dus het bestaansrecht van de Koran als boek verleden tijd.......

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums





Dit is juist één (van de vele) aspecten die het bestaansrecht nogmaals benadrukt. ;)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
02-08-10, 15:55
Ja maar koranuithethoofdkenner is een prestigieus epitheton, beroep.


Hafiz, kweetut. Het levert vele, vele hassanats op.
Een beetje geografische pech bij mijn geboorte en ik was het ook geweest.
Brr.

John2
02-08-10, 16:21
Hafiz, kweetut. Het levert vele, vele hassanats op.
Een beetje geografische pech bij mijn geboorte en ik was het ook geweest.
Brr.

Een kleine oorlog en de grenzen worden verlegt :)

mark61
02-08-10, 17:38
Hafiz, kweetut. Het levert vele, vele hassanats op.
Een beetje geografische pech bij mijn geboorte en ik was het ook geweest.
Brr.

Nou ja zo erg is het toch niet om pakweg de Odyssee of Manas uit je hoofd te kennen. Zonder dat soort mensen hadden we nooit van Homerus gehoord. Of Odysseus, dus.

Tomas
02-08-10, 17:41
Een kleine oorlog en de grenzen worden verlegt :)

Nu je toch tijd hebt om domme opmerkingen te plaatsen, schrijf je Luxor verhaal eens op.

The_Grand_Wazoo
02-08-10, 21:51
Nou ja zo erg is het toch niet om pakweg de Odyssee of Manas uit je hoofd te kennen. Zonder dat soort mensen hadden we nooit van Homerus gehoord. Of Odysseus, dus.

Persoonlijk wordt ik liever met de roze vingerige dageraad om de oren geslagen.

mark61
02-08-10, 21:56
Persoonlijk wordt ik liever met de roze vingerige dageraad om de oren geslagen.

Ik ook. Maar ik bedoel maar, tis op zich een edel vak.

fisherman1969
02-08-10, 22:45
In Saoedi-Arabië heeft een 86 jaar oude vrouw het bewijs geleverd dat het geloof bergen verzet. Volgens het staatspersagentschap SPA is Umm Talal al-Motairi uit de hoofdstad Riyad erin geslaagd om meer dan 6.200 verzen uit de koran, het heilige boek van de Islam, uit het hoofd te leren. Voor een analfabete voorwaar een uitzonderlijke prestatie.



Umm bestudeerde het boek tijdens de Korancursussen van de liefdadigheidsorganisatie voor vrouwen Sure für Sure. Tijdens die cursussen leest de leraar een vers voor, dat door de studenten nagezegd moet worden. (dpa/eb)





HLN.be

28 juli 2010
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Gezien haar leeftijd is het wel bijzonder :duim:

Nu we het er toch over hebben , bijna elke Jehova Getuigen kent de bijbel uit zijn hoofd !!
En elke Nederlander wordt geacht : de WET te kennen (ik niet dus ):p