PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Kansarme migranten vertrekken juist uit Nederland'



HUISBAAS
03-08-10, 03:58
De vermeende 'kansarme migranten' waar politici graag over spreken, vertrekken juist uit Nederland. Dat schrijft hoogleraar Han Entzinger in NRC Next.

Entzinger, hoogleraar immigratie- en migrantenstudies aan de Erasmus Universiteit, citeert migratiecijfers. Volgens hem kwamen er in 2007 slechts 8.000 Turken, Marokkanen en Surinamers naar Nederland. Daartegenover vertrokken er liefst 11.500. Per saldo nam hun aantal dus met 3.500 af.

Nieuwe arbeidsmigranten - er werden in 2007 zo'n 50.000 tewerkstellingsvergunningen verstrekt - komen voor 85 procent uit EU-landen en zijn dus niet 'tegen te houden'. Van die overige 15 procent bestond 15 procent uit vaklieden en andere goed opgeleide kenniswerkers uit bijvoorbeeld India, de VS en China.

Het Nederlandse sociale zekerheidsstelsel is volgens Entzinger bovendien behoorlijk afgegrendeld voor nieuwkomers, ook al komen ze uit de EU. Hij citeert recent onderzoek waaruit bleek dat van de 5.500 officieel geregistreerde Polen in Den Haag er in 2008 welgeteld 25 een beroep deden op de bijstand; van de 7.000 Polen in Rotterdam niet meer dan 44.

De conclusie van Entzinger: wat is het probleem?

Bron (http://www.z24.nl/carriere/artikel_161729.z24/_Kansarme_migranten_vertrekken_juist_uit_Nederland _.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HUISBAAS
03-08-10, 03:59
Er is ook helemaal geen mega-probleem. Kijk er zijn wel problemen, maar over het algemeen gesproken gaat het met immigratie en integratie de goede kant op. Deelname aan de arbeidsmarkt neem jaar op jaar toe, allochtonen zijn steeds beter opgeleid en onderzoek naar waarden en normen laat steeds weer een verschuiving naar Nederlandse principes zien. Dames krijgen minder kinderen, op latere leeftijd, ouders zijn steeds meer betrokken bij de opvoeding. Kortom; op alle vlakken normaliseert het.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
03-08-10, 08:56
Huisbaas waarom plaats je steeds opnieuw zoveel shit op dit forum???

knuppeltje
03-08-10, 09:13
Huisbaas waarom plaats je steeds opnieuw zoveel shit op dit forum???

U zei?

Ali_Zaoua
03-08-10, 16:43
ouders zijn steeds meer betrokken bij de opvoeding. Kortom; op alle vlakken normaliseert het.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat is volgens jou normaal? En in de moderne tijd zie ik juist dat ouders hun kids in de creche dumpen en tweeverdieners zijn.

John2
03-08-10, 17:00
U zei?

Herhalingen van nieuws bedoelde ik knuppeltje, soms staat het zelfde nieuws-topic hier 3x en kijken ze niet wat er al staat.
Ik had hem/haar dit al eerder gevraagd maar krijg tot op heden geen antwoord van ansaar waarom nieuws zo vaak en zo veel wordt geplaatst???

mark61
03-08-10, 17:21
Wat is volgens jou normaal? En in de moderne tijd zie ik juist dat ouders hun kids in de creche dumpen en tweeverdieners zijn.

Dat leidt niet tot meer misdaad :wijs:

Het normale is, zoals ie al zei, dat verschillen in scholing en arbeidsdeelname afnemen.

mark61
03-08-10, 17:22
Als die Entzinger dat zo gezegd heeft is ie niet wijs. Het zijn natuurlijk de kansrijken die vertrekken. Vrolijk hier opgeleid, in Turkije het grote geld gaan verdienen. Het gruis blijft hier :hihi:

Zoals ze van de Antillen (zelf) wel zeggen: de onverkoopbare slaven zijn achtergebleven.

Opmerking: dit is niet PC :hihi: Don't repeat this at home.

Maar ik bedoel maar, zo'n bewering zonder onderzoek naar wie waarheen gaat slaat nergens op.