PDA

Bekijk Volledige Versie : Mag je iemand zijn nationaliteit ontnemen?



super ick
04-08-10, 11:27
Mag je iemand zijn nationaliteit ontnemen?

President Sarkozy sloeg harde taal uit toen hij zei dat wat hem betreft immigranten die de politie met ook maar 1 vinger aanraken hun Franse nationaliteit kwijt zijn. In de wetenschap dat ze nog een 2de paspoort hebben en terug kunnen naar het land van herkomst.

Aanleiding waren recente opstootjes in Franse voorsteden (onder andere in Grenoble) en een kleine veldslag die door de politie moest worden geleverd met een bende zigeuners, nadat agenten 1 zigeuner 'op de vlucht' hadden neergeschoten.

Sarkozy kreeg erg veel kritiek om zijn harde woorden ('is tegen de wet') en welke belangen eenieder ook mag hebben met het zeggen van dit of van dat, de laatst opgedoken vraag is niet de onbelangrijkste: kan iemand zijn nationaliteit kwijtraken als hij in bovengenoemde de wet heeft overtreden?

Enkele rechtse politici van de regering van Sarkozy hebben zich in dit vraagstuk verdiept en u raadt het al: het mag!

Waarbij Brice Hortefeux, minister van Binnenlandse Zaken en daarmee 'le premier flic' (de eerste politieman), nog aantekende dat wat hem betreft het afpakken van paspoorten ook goed kan als een immigrant een zwaar misdrijf begaat.

Het wachten is nu op de linkse rechtsgeleerden.

Bron: Libération

Tomas
04-08-10, 11:31
Ik zou eerder kijken naar het systeem van verblijfsvergunningen. In NL is dat zelfs bij hardcore criminelen nauwelijks te ontzeggen. Maak dat eerst maar eens wat lastiger om te krijgen en te behouden. Paspoorten zijn wat mij betreft een stapje veel te ver.

mark61
04-08-10, 11:37
Ik zou sowieso verblijfsvergunningen aan een maximum binden. 10 jaar ofzo. Daarna moet je maar es bedenken waar je wil zijn, en blijven.

Nationaliteit afnemen van mensen die er toevallig 2 hebben schept 2 klassen burgers: 1e klas en 2e klas, met minder rechten. Dat vind ik gewoon onrechtvaardig.

Hoe lekker de onderbuik het ook vindt. De mijne ook wel es :hihi:

Besides, de klacht uit de bekende hoek was toch juist dat mensen 2 nationaliteiten hebben? Dus wat willen jullie nou, dat mensen ondubbelzinnig Nederlander worden, of dat ze wel 2 nationaliteiten kunnen houden, zodat je ze er lekker uit kan flikkeren?

Tis van tweeën een. Op deze manier is het nooit goed en anders deugt het niet.

Schizogeert.

Tomas
04-08-10, 12:05
Ik zou sowieso verblijfsvergunningen aan een maximum binden. 10 jaar ofzo. Daarna moet je maar es bedenken waar je wil zijn, en blijven.

Nationaliteit afnemen van mensen die er toevallig 2 hebben schept 2 klassen burgers: 1e klas en 2e klas, met minder rechten. Dat vind ik gewoon onrechtvaardig.

Hoe lekker de onderbuik het ook vindt. De mijne ook wel es :hihi:

Besides, de klacht uit de bekende hoek was toch juist dat mensen 2 nationaliteiten hebben? Dus wat willen jullie nou, dat mensen ondubbelzinnig Nederlander worden, of dat ze wel 2 nationaliteiten kunnen houden, zodat je ze er lekker uit kan flikkeren?

Tis van tweeën een. Op deze manier is het nooit goed en anders deugt het niet.

Schizogeert.

Mensen met 2 of meer paspoorten hebben vele voordelen boven mensen met 1 paspoort. je hebt dus al 2 klassen burgers. Ik zou ook graag een 2e willen hebben. Is alleen erg lastig.

mark61
04-08-10, 12:46
Mensen met 2 of meer paspoorten hebben vele voordelen boven mensen met 1 paspoort. je hebt dus al 2 klassen burgers. Ik zou ook graag een 2e willen hebben. Is alleen erg lastig.

Dat hangt er maar helemaal van af. De meeste mensen in NL met 2 paspoorten komen uit landen waar ze nou net niet meer willen zijn. Ik denk dat ik wel een Afghaans paspoort voor je kan regelen :wijs:

Tomas
04-08-10, 12:53
Dat hangt er maar helemaal van af. De meeste mensen in NL met 2 paspoorten komen uit landen waar ze nou net niet meer willen zijn. Ik denk dat ik wel een Afghaans paspoort voor je kan regelen :wijs:

Kan je ook een Marokkaans of Turks paspoort regelen? Anders neem ik wel genoegen met Afghaans.

mark61
04-08-10, 12:56
Kan je ook een Marokkaans of Turks paspoort regelen? Anders neem ik wel genoegen met Afghaans.

Marokkaans is ondoenlijk. Waarom wil je het hebben? Je wilt er gaan wonen en werken? Dat kan wel. Alleen dat verlengen van de verblijfsvergunning kost elke keer een dag.

Turks is wel te regelen, maar niet nodig.

Tomas
04-08-10, 13:03
Marokkaans is ondoenlijk. Waarom wil je het hebben? Je wilt er gaan wonen en werken? Dat kan wel. Alleen dat verlengen van de verblijfsvergunning kost elke keer een dag.

Turks is wel te regelen, maar niet nodig.

Misschien. Ik kan altijd nog bedenken wat ik er mee wil, maar dan moet ik het eerst hebben. Ik denk dat Sidi een moord zou willen doen voor een Marokkaans paspoort. Bij wijze van spreken.

sidi bibi
04-08-10, 15:18
Misschien. Ik kan altijd nog bedenken wat ik er mee wil, maar dan moet ik het eerst hebben. Ik denk dat Sidi een moord zou willen doen voor een Marokkaans paspoort. Bij wijze van spreken.

Nee, is niet nodig, zo als nu gaat ie ook in de zwarte sector,drie kwart van Marokko werkt zo.
Wel wat meer gelijke rechten, vestiging, klein project, mag best een vijfjarig termijn aan zitten.
Alle instanties afgaan voor verlenging plus dat wachten en afstanden van hot naar her kost drie dagen.
Fransen hebben veel meer rechten, om de 5 jaar, maar goed, ze willen natuurlijk ook die TGV.

StevieK
04-08-10, 16:07
Misschien een verblijfvergunning voor een bepaalde tijd en die verblijfsvergunning kan steeds verlengt worden als je niet aan de eisen voldoet, een van de eisen kan een niet-crimineel gedrag in het land waar je verblijft, verdere moeten er criteria zijn om de verblijfsvergunning intetrekken met gevolg terug naar land van herkomst. Als je in een land wilt gaan vestigen dan zou je moeten hedragen naar de wetten van het land, will ze deze wetten niet respecteren dan gelijk terug naar land van herkomst.

Of dat, zielig of erg is, neen, de keuze is nog altijd aan jezelf of je de richtlijn,voorschriften enzo voor de verblijfsvergunning wilt naleven.

sidi bibi
04-08-10, 17:17
Misschien een verblijfvergunning voor een bepaalde tijd en die verblijfsvergunning kan steeds verlengt worden als je niet aan de eisen voldoet, een van de eisen kan een niet-crimineel gedrag in het land waar je verblijft, verdere moeten er criteria zijn om de verblijfsvergunning intetrekken met gevolg terug naar land van herkomst. Als je in een land wilt gaan vestigen dan zou je moeten hedragen naar de wetten van het land, will ze deze wetten niet respecteren dan gelijk terug naar land van herkomst.

Of dat, zielig of erg is, neen, de keuze is nog altijd aan jezelf of je de richtlijn,voorschriften enzo voor de verblijfsvergunning wilt naleven.

Ja joh, ga in Nederland Marokkaanse toestanden creëren.

moos1
04-08-10, 17:28
Misschien wordt het eens tijd om iemand de Nederlandse nationaliteit te laten verdienen ipv bij een pakje boter cadeau te doen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Abu_Hurayrah
04-08-10, 18:01
Nee iemand zijn nationaliteit ontnemen is het wegnemen van een grondrecht. Dit grondrecht behelst de registratie die met zich mee brengt dat binnen de grenzen van het land waar zo'n registratie op van toepassing is, bescherming geniet op sociaal en veiligheidsniveau. Een beleid dat van gelijkheid uit gaat kan nooit bij iemand zonder nationaliteit een krachtige beroep op zijn verstand doen tot het respecteren van de geldende wetgeving. De acceptatie van wetgeving gaat gewoonlijk gepaard met het hebben van een verblijfsdocument, welke in het meest gunstige geval in de vorm van een nationaliteit lichaam wordt gegeven en in het minst gunstige geval een tijdelijk verblijf archiveert. Dit betekent dat je met het ontnemen van een nationaliteit ongewenst illegaliteit stimuleert.

super ick
04-08-10, 18:26
Schizogeert.

Zucht,

Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, Geert, Zionist, Geert, ZIonist, blaat, blaat, blaat.

Het Maroc.nlvirus heeft jou echt te pakken zeg.
Kan je ook nog een ander deuntje zingen?

mark61
04-08-10, 18:37
Zucht,

Als jij de tendens niet kan zien komt dat ws. doordat je er middenin zit. Dat op niks af tegenstrijdige incontinente laat-de-onderbuik-spreken tokkiestamtafelgebral. Jij vindt tegen 2 nationaliteiten zijn maar voor afnemen nationaliteit niet tegenstrijdig? Probeer je intellect er eens op los te laten.

Je reactie spreekt weer boekdelen. Gaat Urkervisservrouwtjes steriliseren.

Tis elke keer hetzelfde met jou. Labiel al de NL-kiezer. Het zijn de moslims, oh nee, toch niet, alle gelovigen zijn eigenlijk zo. Het zijn de Marokkanen oh nee je hebt ook nog andere boeven.

En dan heb ik het gedaan. Go see a shrink.

PaRiSCaSa
04-08-10, 19:28
Our Sarzo always uses the themes of insecurity and immigration as the main tools for his political campains. He is preparing the 2012 presidential elections.

Using (or misusing) people's fears in his self-interest. Disgusting. Unfortunately, people always fall into the trap...

On top of that, his government is duscussing the possibility for parents of criminal minors to face jail sentences.

Unconstitutional, immoral and racist measures.

MaRiaH
04-08-10, 21:49
Het ontnemen van de nationaliteit is onrecht. Het sluit mensen uit, maakt ze statenloos.. Het lost geen probleem op, maar creëert een nieuw probleem.

Waar gaan de nationaliteitslozen wonen?

StevieK
05-08-10, 02:41
Ja joh, ga in Nederland Marokkaanse toestanden creëren.

Dus eigenlijk doet Marokko dit al, nah, niet slecht

super ick
05-08-10, 08:26
Als jij de tendens niet kan zien komt dat ws. doordat je er middenin zit. Dat op niks af tegenstrijdige incontinente laat-de-onderbuik-spreken tokkiestamtafelgebral. Jij vindt tegen 2 nationaliteiten zijn maar voor afnemen nationaliteit niet tegenstrijdig? Probeer je intellect er eens op los te laten.

Je reactie spreekt weer boekdelen. Gaat Urkervisservrouwtjes steriliseren.

Tis elke keer hetzelfde met jou. Labiel al de NL-kiezer. Het zijn de moslims, oh nee, toch niet, alle gelovigen zijn eigenlijk zo. Het zijn de Marokkanen oh nee je hebt ook nog andere boeven.

En dan heb ik het gedaan. Go see a shrink.

Je bent een vooringenomen, arrogante kwal die denkt dat hij de waarheid in pacht heeft. De laatste paar maanden ben je aan het schelden en beledigen.
Deze reactie raakt ook weer kant nog wal.
Iedere vergelijking die je kunt maken met Wilders die maak je wat graag.
Het begint er echt op te lijken dat je een eigen leventje hebt opgebouwd hier. Tenminste ik neem aan dat je op straat, in de winkel, op je werk, etc een toontje lager zingt.

Jou manier van posten doet mij denken aan die losers die in het verkeer machogedrag vertonen vanuit de auto. Bumperkleven, gebaren, lichtsignalen. Tot de brug open gaat en je er naast staat.
Hetzelfde symptoom gaat ook voor jou op.

sidi bibi
05-08-10, 10:42
Dus eigenlijk doet Marokko dit al, nah, niet slecht

Ja, wanneer ik recidivist ben in het samenwonen met een Marokkaanse vrouw vlieg ik eruit.