PDA

Bekijk Volledige Versie : "Hey Ayatollah, Leave Those Kids Alone!"



Marsipulami
05-08-10, 13:02
YouTube- ‪Another Brick In The Wall (Hey Ayatollah, Leave Those Kids Alone!)‬‎

John2
05-08-10, 14:17
Super

Aït Ayt
05-08-10, 17:03
hey pink floyd, leave them iranian kids alone

ronald
05-08-10, 17:21
hey pink floyd, leave them iranian kids alone

Je draaft door. Dat doen ze ook. Ze willen alleen dat die kid zichzelf kunnen zijn.

Aït Ayt
05-08-10, 17:46
Je draaft door. Dat doen ze ook. Ze willen alleen dat die kid zichzelf kunnen zijn.

daar hebben die iraanse kids geen bejaarde britten voor nodig om hun dat te vertellen..

maar goed, ik neem aan dat bij jou en andere harediem het natuurlijk toegestaan is voor de kinderen om vrijuit te kijken en luisteren naar pink floyd, britney spears, madonna en andere popmuziekanten.. ;)

ronald
05-08-10, 17:57
daar hebben die iraanse kids geen bejaarde britten voor nodig om hun dat te vertellen..

maar goed, ik neem aan dat bij jou en andere harediem het natuurlijk toegestaan is voor de kinderen om vrijuit te kijken en luisteren naar pink floyd, britney spears, madonna en andere popmuziekanten.. ;)

Klopt. Alleen worden hun woorden daar niet gehoord en vanuit bejaard-zijn bekeken kun je dus meer steun verwachten van bejaarde Pink Floyds dan van bejaarde Ayatollahs die niets anders doen dan het offeren van kinderen. Met sommigen hier ben ik het wel eens: het zijn niets anders dan paganisten die met mensen handelen alsof zij van hen zijn.

Ik en vanuit de charedi gezien is het toch de verantwoordelijkheid van elk persoon zelf hoe Gd te dienen en druk van buitenaf is inmenging op "de vrije wil" een niet erg gewaardeerd begrip bij jou merk ik. Zeker niet bij die Aya's. Enig idee om mensen van binnenuit te kunnen "beinvloeden" leeft niet erg. Met geweld wort een systeem in hand gehouden dat tegen de vrijwe wil van de mens gaat. Ze kunnen zeker niet anders.

Aït Ayt
05-08-10, 18:16
Klopt. Alleen worden hun woorden daar niet gehoord en vanuit bejaard-zijn bekeken kun je dus meer steun verwachten van bejaarde Pink Floyds dan van bejaarde Ayatollahs die niets anders doen dan het offeren van kinderen. Met sommigen hier ben ik het wel eens: het zijn niets anders dan paganisten die met mensen handelen alsof zij van hen zijn.

die ayatollahs weten beter dan pink floyd wat goed is voor de mensen.. jij en pink floyd weten niet wat de islaam stelt over het beluisteren naar muziek.. die ayatollahs weten dat wel..


Ik en vanuit de charedi gezien is het toch de verantwoordelijkheid van elk persoon zelf hoe Gd te dienen en druk van buitenaf is inmenging op "de vrije wil" een niet erg gewaardeerd begrip bij jou merk ik. Zeker niet bij die Aya's. Enig idee om mensen van binnenuit te kunnen "beinvloeden" leeft niet erg. Met geweld wort een systeem in hand gehouden dat tegen de vrijwe wil van de mens gaat. Ze kunnen zeker niet anders.

vrije wil is volkomen vreemd bij harediem.. je weet het leuk te brengen met "beïnvloeding van binnenuit" maar die joodse kids krijgen de kans niet om eigen keuzes te leren maken.. ik weet genoeg vd levensstijl van chassidiem af om te beseffen dat die joodse kids heel wat minder opties kennen dan iraanse kinderen als het aankomt op vrije keuzes maken bij tv, radio, muziek, kunst en cultuur..
hey rav, leave them kids alone!

ronald
05-08-10, 18:34
die ayatollahs weten beter dan pink floyd wat goed is voor de mensen.. jij en pink floyd weten niet wat de islaam stelt over het beluisteren naar muziek.. die ayatollahs weten dat wel.. Wie zegt dat? Jij? Bewijst me niks want het gaat veel verder dan alleen over "luisteren naar bepaalde muziek". Je mist weer eens de boodschap.




vrije wil is volkomen vreemd bij harediem.. je weet het leuk te brengen met "beïnvloeding van binnenuit" maar die joodse kids krijgen de kans niet om eigen keuzes te leren maken.. ik weet genoeg vd levensstijl van chassidiem af om te beseffen dat die joodse kids heel wat minder opties kennen dan iraanse kinderen als het aankomt op vrije keuzes maken bij tv, radio, muziek, kunst en cultuur..
hey rav, leave them kids alone!
Vrije wil is inherent aan het Jodendom. Dat jij daar volkomen verkeerde voorstellingen van hebt resulteert daarin dat ik jouw opmerking als onwetend beschouwen kan. Je denkt vast en zeker dat lijfstraffen, opsluiting, gevangenisstraffen, martelen voorkomen hè? Chassidische kinderen luisteren niet naar Pink Floyd omdat zij innerlijk dat zelf niet willen. Dat heet bij ons opvoeding in vrije wil naar zelfstandigheid. Daar is het pure indoctrinatie en onderdrukking. Duivels. De Aya's zijn op de stoel van Allah gaan zitten.

Max Stirner
05-08-10, 18:38
Zinvolle discussie:

'Is het gerechtvaardigd om andere mensen te verbieden om naar muziek te luisteren omdat een alwetende meneer die met zijn toverstaf op een grote wolk zit, dat van ons verwacht ?'


Vragen, vragen .....

ronald
05-08-10, 18:54
Zinvolle discussie:

'Is het gerechtvaardigd om andere mensen te verbieden om naar muziek te luisteren omdat een alwetende meneer die met zijn toverstaf op een grote wolk zit, dat van ons verwacht ?'


Vragen, vragen .....

Nou ja, het gaat niet om "die alwetende meneer" maar om een aantal Aya's die denken dat ze "die alwetende meneer" zijn en dan wel met een toverstaf zwaaien maar dat kreng werkt niet zo goed. Dus wat doen ze? Oppakken en dmv geweld klein houden. Levens opofferen om hun gelijk te krijgen maakt ze paganisten.

Aït Ayt
05-08-10, 20:10
Wie zegt dat? Jij? Bewijst me niks want het gaat veel verder dan alleen over "luisteren naar bepaalde muziek". Je mist weer eens de boodschap.

ik ben bekend met het islamitische standpunt over muziek luisteren.. wat dat betreft dient een islamitische staat conform het fiqh te handelen.. daar is het immers een islamitische staat voor..


Vrije wil is inherent aan het Jodendom.

gezien de diversiteit binnen het jodendom heb je opzich wel gelijk maar binnen het chassidisme is er absoluut geen vrije wil..
vrije wil krijgt binnen het orthodox jodendom geen enkele kans om tot bloei te komen.. al vanaf jonge leeftijd wordt dat systematisch kapot gemaakt door een levenslange indoctrinatie..


Je denkt vast en zeker dat lijfstraffen, opsluiting, gevangenisstraffen, martelen voorkomen hè?

nope.. dat is helemaal niet nodig want die joodse kid hebben domweg niks te kiezen en maken dus ook niet de verkeerde keuzes.. die joodse kids hebben derhalve geen straf nodig..


Chassidische kinderen luisteren niet naar Pink Floyd omdat zij innerlijk dat zelf niet willen. Dat heet bij ons opvoeding in vrije wil naar zelfstandigheid.

die kids luisteren geen pink floyd omdat ze pink floyd niet kennen.. dat is echter geen vrije wil want ze hebben er niet vrijwillig voor gekozen om geïsolleerd opgevoed te worden zonder tv en muziek.. tegen de tijd dat ze oud en wijs genoeg zijn om eigen keuzes te maken hebben ze niks te kiezen want ze kennen bijna niks.. de wereld om hun heen is hun vreemd..


Daar is het pure indoctrinatie en onderdrukking. Duivels. De Aya's zijn op de stoel van Allah gaan zitten.

de realiteit is echter dat die rebbes in jeruzalem en new-york toch echt heel wat strikter en intoleranter zijn dan die ayatollahs als het aankomt op muziek, tv, radio, internet, entertainment, kunst en cultuur..
iran is een vrijhaven van muziek, kunst en cultuur vergekelen met die chassidische gemeenschappen in israël en de verenigde staten.. en zelfs in amsterdam hebben die orthodoxe joodse kinderen minder vrijheden dan de jongeren in iran..

John2
05-08-10, 20:11
die ayatollahs weten beter dan pink floyd wat goed is voor de mensen.. jij en pink floyd weten niet wat de islaam stelt over het beluisteren naar muziek.. die ayatollahs weten dat wel..

Ze hebben in ieder geval meer fans dan het groepje oude wrakken van een ayatollahs.

mark61
05-08-10, 21:19
die ayatollahs weten beter dan pink floyd wat goed is voor de mensen..

Want? Dat weet jij omdat?

Marsipulami
05-08-10, 22:03
hey pink floyd, leave them iranian kids alone


De coverversie van het lied, het filmpje en de wijziging van teacher naar ayatollah is gemaakt door iranian kids niet door Pink Floyd


Exiled Iranian Brothers Make Iran's Freedom Cry

By RaulDeSouza Tehrān : Iran | Aug 04, 2010

http://www.floydianslip.com/news/wp-content/uploads/2010/02/blurredvision.jpg

Two exiled Iranian brothers Soheil & Sepehr Osloobi have created an Iranian freedom cry and all thanks to Roger Waters, former Pink Floyd frontman who is basically the creator of the song has given the brothers full permission to use the song to protest against Iran's Islamic "Mullah's and Ayatollah". The song which is actually a remake of Pink Floyd's "Another Brick in the Wall (Part 2) and thats why the brothers and their band "Blurred Vision" needed Roger Waters permission to go official with the song. They have changed the chorus of the song with "Hey Ayatollah, Leave those kids alone!"Hey Ayatollah, Leave Those Kids Alone."

Hey, Ayatollah! Leave those kids alone!


Canadian world rockers Blurred Vision have released a cover of Pink Floyd’s “Another Brick in the Wall,” with a modern twist.

The group changed a couple of choice lyrics to send a message of solidarity to youth fighting for their freedom in Iran.

The video, directed by Iranian filmmaker Babak Payami, who splits his time between Tehran and Toronto, is racking up the views on YouTube — nearly 70,000 at this writing.

According to the band’s Web site, the single should be available for download on iTunes soon.