PDA

Bekijk Volledige Versie : Dreigbrief voor Di Rupo



Zabimaru
06-08-10, 22:51
Op de redactie van vtm is een dreigbrief gericht aan Elio Di Rupo toegekomen. De brief opent met "in naam van Allah", en dan staat er onder meer dat "in een toekomstig moslimland als België, geen homoseksueel premier mag worden". Het eindigt met het dreigement dat "zondaar en homoseksueel Di Rupo zal sterven door het blanke zwaard". De brief is overhandigd aan de politie.



Zaak ernstig nemen

De Brusselse Federale Gerechtelijke Politie heeft een proces-verbaal opgemaakt over de dreigbrief. "Dat betekent dat we de zaak ernstig nemen en niet afdoen als een flauw grap", zegt de woordvoerster van de federale politie. Het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken is verder belast met de behandeling van de bedreiging tegen de preformateur, aldus nog de federale politie.



Het onderzoek is nu in handen van de Brusselse FGP en het Brusselse parket terwijl het aan het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken is om na te gaan welke veiligheidsmaatregelen moeten genomen worden.



Aangepaste maatregelen nemen

Het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken heeft aan het Orgaan voor de Coördinatie en de Analyse van de Dreiging (OCAD) gevraagd om de dreigbrief tegen preformateur Elio Di Rupo (PS) te bestuderen. Dat meldt Peter Mertens, woordvoerder van het crisiscentrum. "Naargelang de analyse van het OCAd zullen we de aangepaste maatregelen nemen", zegt de woordvoerder.



Nadat de Brusselse Federale Gerechtelijke Politie (FGP) proces-verbaal had opgemaakt , werd de zaak in handen gegeven van het crisiscentrum van Binnenlandse Zaken. "Wij hebben nu aan het OCAD gevraagd om na te gaan hoe ernstig deze dreiging is en wachten nu op hun inschatting", zegt woordvoerder Peter Mertens van het crisiscentrum. "Op grond daarvan zullen we de maatregelen nemen die in verhouding staan tot de dreiging." (belga/sps/ddh)



Bron: De Morgen Wetstraat - Dreigbrief voor Di Rupo (1142102) (http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/Wetstraat/article/detail/1142102/2010/08/06/Dreigbrief-voor-Di-Rupo.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
06-08-10, 22:53
Aannemende dat dit effectief van moslims afkomstig is... Vrij ironisch dat dit net de PS emt Di Rupo op kop overkomt, ik zou bijna :haha: gaan maar leedvermaak zou laag zijn.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
06-08-10, 22:57
Aannemende dat dit effectief van moslims afkomstig is... Vrij ironisch dat dit net de PS met Di Rupo op kop overkomt, ik zou bijna :haha: gaan maar leedvermaak zou laag zijn.

Het is niet omdat er staat dat het van moslims komt, dat het ook zo is. Mss schuilt Filip De Winter daar wel achter.. Hij haat Elio Di Rupo dusja..
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
06-08-10, 23:15
Daarom ook mijn 1ste zin => "aannemende dat dit effectief van moslims afkomsting is". Altijd grappig gevonden hoe extreme moslims and extreme VB'ers tegen elkaar fulmineren. Zeker verschillen maar ook veel raakpunten in hun gedachtengoed.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
06-08-10, 23:27
Extreme moslims en extreme VB'ers? Wat bedoelt ge daarmee?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
07-08-10, 09:18
Ik vermoed dat extremistische moslims voor zich spreekt, en extreme VB'ers => erg conservatieve racisten. Niet elke VB'er is een racist of conservatief, veel zijn protest stemmen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
07-08-10, 14:39
Ik vermoed dat extremistische moslims voor zich spreekt, en extreme VB'ers => erg conservatieve racisten. Niet elke VB'er is een racist of conservatief, veel zijn protest stemmen.

Zeg ge dat omdat ik zeg dat mss Filip De Winter het ook kon zijn? We weten allemaal dat De Winter Di Rupo niet graag heeft, remember de uitspraak van Filip: Als Di Rupo premier wordt, verhuis ik naar Namibie. :haha:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
07-08-10, 15:32
Nah, ik ben al langer van mening dat voor de wederzijdse aversie VB <=> moslims er toch veel raakpunten zijn, vooral bij de extremere types.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
07-08-10, 18:34
Nah, ik ben al langer van mening dat voor de wederzijdse aversie VB <=> moslims er toch veel raakpunten zijn, vooral bij de extremere types.



Denkt ge dak een extremist ben ofso? Ja raakpunten zijn er sowieso, hij haat moslims. Een klein beetje normaal he.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
07-08-10, 19:22
Waar beweer ik dat je een extremist bent? Ik heb het er gewoon voer dat de houding van sommige moslims <=> VB grappig is.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
08-08-10, 22:39
Waar beweer ik dat je een extremist bent? Ik heb het er gewoon voer dat de houding van sommige moslims <=> VB grappig is.

Ja heel grappig zelfs
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl