PDA

Bekijk Volledige Versie : Geblokeerd op moroc.nl



John21
06-08-10, 23:50
Beste mensen op maroc.nl kan ik door een virus geen berichten meer verzenden
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aristos
07-08-10, 00:05
Beste mensen op maroc.nl kan ik door een virus geen berichten meer verzenden
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Je komt er wel weer bovenop. Succes met je leven verder.

John2
07-08-10, 00:13
Je komt er wel weer bovenop. Succes met je leven verder.
Zou het maar serieus nemen dat virus.

Joesoef
07-08-10, 07:59
Elk nadeel heeft zijn voordeel.

John2
07-08-10, 09:08
Beste mensen op maroc.nl kan ik door een virus geen berichten meer verzenden
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Aanvulling;

Het blijkt als je draait onder speciaal software zoals firefox dat deze wel waarschuwt voor "malware" en virussen maar dat dit voor explorer geen melding weergeeft.
Zo ook vandaag krijg ik de volgende meldingen door.

Wat is de huidige status van maroc.nl?
Deze site is als verdacht aangemerkt - het bezoeken van deze site kan uw computer beschadigen.

Schadelijke software wordt op 1 domein(en) gehost, waaronder 194.8.250.0/.
Diagnostische pagina voor 194.8.250.0

Wat is de huidige status van 194.8.250.0?

Deze site wordt momenteel niet aangemerkt als verdacht.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 52 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 7808 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 0 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-06. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-06.

Malicious software includes 759 trojan(s), 486 exploit(s), 150 scripting exploit(s).

This site was hosted on 1 network(s) including AS43134 (COMPLIFE).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat 194.8.250.0 in de afgelopen 90 dagen heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van 1724 site(s), waaronder thaigaming.com/, tradefortaiwan.com/, tennisya.com/.

Heeft deze site malware gehost?

Ja, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen schadelijke software gehost. Deze software heeft 2641 domein(en) geïnfecteerd, waaronder etnoka.fr/, threethousand.com.au/, lekarnar.com/.

This site was hosted on 2 network(s) including AS3265 (XS4ALL), AS1103 (SURFNET).
Diagnostische pagina voor AS3265 (XS4ALL)

What happened when Google visited sites hosted on this network?

Of the 9408 site(s) we tested on this network over the past 90 days, 127 site(s), including, for example, hindoegids.nl/, xs4all.nl/~basp/, zorgverlening-hetbaken.nl/, served content that resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent.

The last time Google tested a site on this network was on 2010-08-06, and the last time suspicious content was found was on 2010-08-06.

Has this network hosted sites acting as intermediaries for further malware distribution?

Over the past 90 days, we found 7 site(s) on this network, including, for example, shasha.nl/, soulandart.com/, platt.demon.nl/, that appeared to function as intermediaries for the infection of 30 other site(s) including, for example, reborn.xp3.biz/, lycurgus4.nl/, forex-us.net/.

Has this network hosted sites that have distributed malware?

Yes, this network has hosted sites that have distributed malicious software in the past 90 days. We found 7 site(s), including, for example, shasha.nl/, soulandart.com/, heideroosjes.com/, that infected 203 other site(s), including, for example, reborn.xp3.biz/, riskanalizi.net/, szxxyz.com/.

Diagnostische pagina voor AS1103 (SURFNET)

What happened when Google visited sites hosted on this network?

Of the 946 site(s) we tested on this network over the past 90 days, 14 site(s), including, for example, windesheim.nl/, student-kmt.hku.nl/, uu.nl/, served content that resulted in malicious software being downloaded and installed without user consent.

The last time Google tested a site on this network was on 2010-08-06, and the last time suspicious content was found was on 2010-08-05.

Has this network hosted sites acting as intermediaries for further malware distribution?

Over the past 90 days, this network has not hosted any sites that appeared to function as intermediaries for the infection of any other sites.

Has this network hosted sites that have distributed malware?

Yes, this network has hosted sites that have distributed malicious software in the past 90 days. We found 1 site(s), including, for example, fontys.nl/, that infected 5 other site(s), including, for example, moovpromotions.com/, meb.gov.tr/, mediabhavan.com/.

Diagnostische pagina voor meb.gov.tr
Wat is de huidige status van meb.gov.tr?

Deze site wordt momenteel niet aangemerkt als verdacht.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 228 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 132611 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 7597 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-06. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-06.

Malicious software includes 7735 exploit(s), 2964 scripting exploit(s), 1190 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

Schadelijke software wordt op 4941 domein(en) gehost, waaronder moviecoupons.com/, betterlibrariesforpaloalto.com/, ghaniloom.webphoto.ir/.

682 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder softwareforbiz.com/, funnypic.webphoto.ir/, livench.com/.

This site was hosted on 10 network(s) including AS9121 (TTNET), AS39582 (GRID), AS11279 (GEORGE).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat meb.gov.tr in de afgelopen 90 dagen heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van 36 site(s), waaronder meb.k12.tr/, gobook2.com/, ccrcanada.com/.

Heeft deze site malware gehost?

Ja, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen schadelijke software gehost. Deze software heeft 88 domein(en) geïnfecteerd, waaronder meb.k12.tr/, gobook2.com/, bifecta.com/.

Veilig surfen
Diagnostische pagina voor meb.k12.tr

Wat is de huidige status van meb.k12.tr?

Deze site wordt momenteel niet aangemerkt als verdacht.

Een deel van deze site is in de afgelopen 90 dagen 657 keer aangemerkt wegens verdachte activiteiten.

Wat is er gebeurd toen Google deze site bezocht?

Van de 3875 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, hebben 932 pagina('s) zonder de toestemming van de gebruiker schadelijke software gedownload en geïnstalleerd. De vorige keer dat Google deze site bezocht, was op 2010-08-06. De vorige keer dat verdachte inhoud op deze site werd aangetroffen, was op 2010-08-06.

Malicious software includes 1086 exploit(s), 514 scripting exploit(s), 304 trojan(s). Successful infection resulted in an average of 1 new process(es) on the target machine.

Schadelijke software wordt op 3009 domein(en) gehost, waaronder meb.gov.tr/, 75oal.k12.tr/, moviecoupons.com/.

401 domein(en) lijken te functioneren als tussenschakels voor het verspreiden van malware naar bezoekers van deze site, waaronder meb.gov.tr/, 50webs.org/, paleenem.com/.

This site was hosted on 1 network(s) including AS9121 (TTNET).

Heeft deze site gefungeerd als een tussenschakel en geleid tot verdere verspreiding van malware?

Het lijkt erop dat meb.k12.tr in de afgelopen 90 dagen heeft gefunctioneerd als tussenschakel voor de infectie van 6 site(s), waaronder kfoal.k12.tr/, menemenanadolulisesi.blogcu.com/, cukurovaeml.k12.tr/.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Wat doet de Turkse overheid op maroc.nl en worden er hier botjes geplaatst die ons als prikkers volgen?
Er draaien meer dan 3 spiegels mee, ik adviseer dan ook de organisatie van maroc.nl, dit uit te zoeken en eventueel melding te maken bij de politie van uw woonplaats.
Ook adviseer is de leden van de beide sites Maroc.nl en Ansaar.nl er even rekening mee te houden wat u plaatst op de beide sites.

John2
07-08-10, 09:11
test link proces codex
http://safebrowsing.clients.google.com/safebrowsing/diagnostic?client=Firefox&hl=nl&site=http://www.maroc.nl/forums/forumdisplay.php?f=9

HaasHaas
07-08-10, 15:48
ik kan er ook niet meer op met firefox. ja het kan wel maar dan krijg je constant die irritante melding. een of andere snuggert heeft de site maroc.nl 3 keer aangemerkt als 'onveilig'. :slaap:

er wordt niks illegaals cq verdachts geinstalleerd. heb met veel scanners gescand, er is niks.

als je eenmaal op zo'n site terecht komt dan is het lastig het weer ongedaan te maken.

explorer maar gebruiken met inprivate ingeschakeld.

Joesoef
07-08-10, 15:52
ik kan er ook niet meer op met firefox. ja het kan wel maar dan krijg je constant die irritante melding. een of andere snuggert heeft de site maroc.nl 3 keer aangemerkt als 'onveilig'. :slaap:

er wordt niks illegaals cq verdachts geinstalleerd. heb met veel scanners gescand, er is niks.

als je eenmaal op zo'n site terecht komt dan is het lastig het weer ongedaan te maken.

explorer maar gebruiken met inprivate ingeschakeld.


Kan wel met firefox, gerapporteerde aanvalssites vinkje weg halen. Niet dat het de oplossing is.

HaasHaas
07-08-10, 15:52
die zogenaamde 'spiegels' heeft te maken met het feit dat berichten zowel op ansaar.nl als op maroc.nl gesynchroniseerd. waarschijnlijk een reden om het dan als 'verdacht' aan te merken.

eens even kijken of er inderdaad gelinkt wordt naar die sites die hierboven zijn genoemd.

knuppeltje
07-08-10, 15:53
Gebruik dan ook Internet Explorer, stelletje sukkels. :blowen:

HaasHaas
07-08-10, 15:53
Kan wel met firefox, gerapporteerde aanvalssites vinkje weg halen. Niet dat het de oplossing is.

tja, dat lijkt mij ook wat rigoreus. heb de site maroc.nl als veilig aangemerkt maar dat werkt niet.

HaasHaas
07-08-10, 15:54
Ik gebruik firefox op aanraden van jou, de expert :)

Je kan het gezeik zo uitzetten: extra > opties > 'gerapporteerde aanvalssites blokkeren' uitvinken.

:hihi:

jawel, dat ik die gezien heb, maarja, das ook geen oplossing. heb de site maroc.nl toegestaan maar dat werkt die niet.

trouwens, dit is een nieuwe optie, die zat er toen niet in toen ik jou firefox aanbevool :hihi:

HaasHaas
07-08-10, 16:01
volgens mcafee siteadvisor is dit waar maroc.nl naartoe linkt:
http://i33.tinypic.com/fnhkw2.jpg

Witte78
07-08-10, 16:16
Ik heb wel meldingen van een virus "Virus or unwanted program 'HTML/Infected.WebPage.Gen2 [virus]", maar mn virusscanner lijkt het allemaal niet zo te boeien en zegt doodleuk "Action performed: Allow access"

mark61
07-08-10, 16:21
volgens mcafee siteadvisor is dit waar maroc.nl naartoe linkt:
http://i33.tinypic.com/fnhkw2.jpg

Ikon en VPRO, bekende spysites :hihi:

mark61
07-08-10, 16:22
:hihi:

jawel, dat ik die gezien heb, maarja, das ook geen oplossing. heb de site maroc.nl toegestaan maar dat werkt die niet.

trouwens, dit is een nieuwe optie, die zat er toen niet in toen ik jou firefox aanbevool :hihi:

Ik heb mijn post dan ook schielijk weggehaald :hihi:

HaasHaas
07-08-10, 16:26
Ikon en VPRO, bekende spysites :hihi:

daarom :maf:

het enige wat je misschien zou kunnen laten fronsen is doubleclick.com.
maar das gewoon van google zelf. voor die ene advertentie denk ik.
maar zelfs die zie ik niet. dus ik weet niet waar dit allemaal om gaat.
avira webguard zegt niets
malwarebytes vindt niks
hijackthis ziet geen vreemde hijacks
runscanner ziet geen spoken
mcafee siteadvisor ziet ook niks
comodo firewall pro ziet ook geen aanleiding om maroc.nl te weren

een of andere klojo heeft de site zitten rapporteren denk ik.

mark61
07-08-10, 16:28
een of andere klojo heeft de site zitten rapporteren denk ik.

Ja als dat zo makkelijk gaat dat elke gek een site kan rapporteren, pfff, dat systeem vraagt gewoon om sabotage dan.

Een soort wiki, maar dan voor miniterroristjes :hihi:

HaasHaas
07-08-10, 20:26
Ja als dat zo makkelijk gaat dat elke gek een site kan rapporteren, pfff, dat systeem vraagt gewoon om sabotage dan.

Een soort wiki, maar dan voor miniterroristjes :hihi:

tja, ik snap er ook geen reetveter meer van. zal die waarschijnlijk google zelf zijn die in een loop is beland en diens eigen zaken als schadelijk gaat zitten miepen.

mark61
07-08-10, 20:36
tja, ik snap er ook geen reetveter meer van. zal die waarschijnlijk google zelf zijn die in een loop is beland en diens eigen zaken als schadelijk gaat zitten miepen.

Ja ach ik ken dat wel van spamfilters, die doen soms de gekste dingen. Een keer stond onze werkmail op de zwarte lijst, had planet.nl bedacht. Moest ik me een slag in de rondte bellen om ons er vanaf te krijgen :haha:

We vonden het al zo gek dat we er geen mail meer uitkregen.

malikah4
07-08-10, 20:43
Kunnen jullie nooit netjes tegen elkaar praten ofzo???

Al dat gescheld en stomme woorden seg...

Niet netjes hoor
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

HaasHaas
07-08-10, 20:49
Ja ach ik ken dat wel van spamfilters, die doen soms de gekste dingen. Een keer stond onze werkmail op de zwarte lijst, had planet.nl bedacht. Moest ik me een slag in de rondte bellen om ons er vanaf te krijgen :haha:

We vonden het al zo gek dat we er geen mail meer uitkregen.

de beste manier om spam en malware, adaware, spam etc, te blokkeren is om een zogenaamde hostfile (http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm) te gebruiken. there 's no place like 127.0.0.1.

die file wordt bijgewerkt. als je dan toch iets binnenkrijgt is het omdat je zelf iets hebt gedownload.

mocht er een site tussen zitten die je wel moet gebruiken dan kan je die simpelweg zelf eruit halen. scheelt me een hoop ellende :tik:

fisherman1969
07-08-10, 21:08
de beste manier om spam en malware, adaware, spam etc, te blokkeren is om een zogenaamde hostfile (http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm) te gebruiken. there 's no place like 127.0.0.1.

die file wordt bijgewerkt. als je dan toch iets binnenkrijgt is het omdat je zelf iets hebt gedownload.

mocht er een site tussen zitten die je wel moet gebruiken dan kan je die simpelweg zelf eruit halen. scheelt me een hoop ellende :tik:

Bedankt voor de tip :)
Helaas is het voor mij allemaal acadabra , laat staan nog eens in het technische Engels .:rotpc:

HaasHaas
07-08-10, 21:37
Bedankt voor de tip :)
Helaas is het voor mij allemaal acadabra , laat staan nog eens in het technische Engels .:rotpc:

het valt wel mee.
je host is zeg maar een soort van portier die aan de deur staat.
wanneer je een website aanspreekt of wanneer een website jou wens aan te spreken kijkt de host of diegene wel gewenst is. is dat niet het geval wordt ie doodleuk genegeerd. je kunt de hostfile zelf aanpassen als je zou willen. door daar sites neer te knallen die je niet wenst te bezoeken.

je hostfile bevindt zich hier:
<table border="0" cellpadding="2"><tbody><tr><td nowrap="nowrap">Windows 7/Vista/XP </td> <td>=</td> <td>C:\WINDOWS\SYSTEM32\DRIVERS\ETC</td> </tr> <tr> <td nowrap="nowrap">Windows 2K</td> <td>=</td> <td>C:\WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ETC</td></tr></tbody></table>
zo'n tool als die op die website staat(n) doen het automatisch voor je door bekende sites in die file op te nemen. let wel dat je in het geval van vista of windows 7 het programma eerst administrator rechten moet geven.
windows/system32 is beveiligd in deze versies van windows.

John2
07-08-10, 22:16
die zogenaamde 'spiegels' heeft te maken met het feit dat berichten zowel op ansaar.nl als op maroc.nl gesynchroniseerd. waarschijnlijk een reden om het dan als 'verdacht' aan te merken.

eens even kijken of er inderdaad gelinkt wordt naar die sites die hierboven zijn genoemd.
En werd er gelinkt?


tja, ik snap er ook geen reetveter meer van. zal die waarschijnlijk google zelf zijn die in een loop is beland en diens eigen zaken als schadelijk gaat zitten miepen.
Nee zover ik het begreep uit het bericht van google heeft google zelf dit bericht onveilig verklaart .

fisherman1969
07-08-10, 22:23
het valt wel mee.
je host is zeg maar een soort van portier die aan de deur staat.
wanneer je een website aanspreekt of wanneer een website jou wens aan te spreken kijkt de host of diegene wel gewenst is. is dat niet het geval wordt ie doodleuk genegeerd. je kunt de hostfile zelf aanpassen als je zou willen. door daar sites neer te knallen die je niet wenst te bezoeken.

je hostfile bevindt zich hier:
<table border="0" cellpadding="2"><tbody><tr><td nowrap="nowrap">Windows 7/Vista/XP </td> <td>=</td> <td>C:WINDOWSSYSTEM32DRIVERSETC</td> </tr> <tr> <td nowrap="nowrap">Windows 2K</td> <td>=</td> <td>C:WINNTSYSTEM32DRIVERSETC</td></tr></tbody></table>
zo'n tool als die op die website staat(n) doen het automatisch voor je door bekende sites in die file op te nemen. let wel dat je in het geval van vista of windows 7 het programma eerst administrator rechten moet geven.
windows/system32 is beveiligd in deze versies van windows.

Nogmaals bedankt voor je goede raad.
Ga dit in elk geval gebruiken , en kopieer dit stukje.
Maar gezien mijn situatie en leeftijd zal ik toch de hulp vragen aan de jeugd hier in de buurt ,voordat ik weer m,n P.C laat crashen :fplet:
Mijn laatse Engelse les was in 1954 , ik spreek het wel en kan wel lezen waar het overgaat maar snap geen ,,meter,, van .:aanwal:
grt
fisherman
p.s ik heb wel windows vista.

HaasHaas
07-08-10, 23:12
En werd er gelinkt?
niks aan de hand, vooral blijven doorlopen.


Nee zover ik het begreep uit het bericht van google heeft google zelf dit bericht onveilig verklaart .
google is in de war. google googelt de eigen google tot onveilig. maar dat wisten we al.

Nogmaals bedankt voor je goede raad.
Ga dit in elk geval gebruiken , en kopieer dit stukje.
Maar gezien mijn situatie en leeftijd zal ik toch de hulp vragen aan de jeugd hier in de buurt ,voordat ik weer m,n P.C laat crashen :fplet:
Mijn laatse Engelse les was in 1954 , ik spreek het wel en kan wel lezen waar het overgaat maar snap geen ,,meter,, van .:aanwal:
grt
fisherman
p.s ik heb wel windows vista.

ach joh. zolang je maar met je tong blijft ronddobberen is zelfs engels wel te doen. gewoon wat vaker naar bbc kijken dan snap je het wel.
probeer zelf met je bakje te spelen zodat je tegen jezelf kunt zeggen dat je 'm zelf hebt laten crashen. is het beste leermoment.
bij vista moet je het programma - wanneer je 'm gedownload hebt - rechtsklikken en dan bij het tabblad compitabiliteit even een vinkje zetten bij 'als administrator uitvoeren'. tenminste, dat klinkt simpel, maar klik maar eens rechts op dat bestandje, alhoewel, weet je wat, laat het zoals je gewoon gewend bent. hij is 'ie best klote als je weer ziet dat je bij een setup-bestand in vista/win 7 geen vinkje kunt zetten. in ieder geval, kijk maar eens goed, of lees die link eens goed, of kijk eens of je niet eens op een c-cursus kunt of iets dergelijks. hij 's tie best moeilijk, nou ja, moeilijk is het niet, maar het is 'ie une bietje gek om dat in even snel uit te leggen. om het maar eens heel subtiel te brengen. doe je best dan komt 'ie alles goed. :)

Wide-O
08-08-10, 10:08
Safari mekkerde ook, en nogal stevig, zowel op Mac als op PC. Op dat moment waren de Google ads hier ingeschakeld. Nu zijn ze weer weg, evenals de meldingen.

Dus...

Google ads probeert tegenwoording (soms) de muis over te nemen, en dat vinden browsers niet zo leuk.