PDA

Bekijk Volledige Versie : Meer borstkanker in Nederland dan in Afrika



HUISBAAS
09-08-10, 16:19
AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen hebben meer kans op borstkanker dan vrouwen in Oost-Afrikaanse landen zoals Kenia en Tanzania. Borstkanker komt hier vier keer meer voor dan in Oost-Afrika, zo constateert het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.

http://media.nu.nl/m/m1fzh15ajkpo.jpg © Getty Images

Dat komt deels doordat Nederland beter is in het diagnosticeren en registreren van borstkanker, maar ook door voeding en leefstijl.
Vier van de tien gevallen van borstkanker kunnen volgens wetenschappers in landen met hoge inkomens voorkomen worden door een gezond gewicht, minder alcohol en meer beweging.



Ook is er volgens de wetenschappers overtuigend bewijs dat borstvoeding het risico op borstkanker vermindert.
Vrouwen in Oost-Afrika drinken minder alcohol dan vrouwen in Nederland. Daarnaast kent Oost-Afrika minder gevallen van overgewicht en wordt er meer en langer borstvoeding gegeven.
© ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Witte78
09-08-10, 16:37
Zou het feit dat Nederlandse vrouwen over het algemeen wat langer leven er ook niet iets mee te maken kunnen hebben?

mark61
09-08-10, 17:46
Dat was ook het eerste wat ik dacht. In Afrika komen vrouwen er niet eens aan toe, ahw. Maar ook Marokkaanse en Turkse vrouwen hebben minder borstkanker, en levensverwachting scheelt niet veel. Zal wel naar elkaar toegroeien.

Ahlam851
09-08-10, 20:08
Klopt! Ik schrik soms van de correspondentie die we terugkrijgen van het Bevolkingsonderzoek Borstkanker .. Zo veel zijn het er ... En dan moet je het maar uitleggen ...



Maar anderzijds denk ik, het is vroegtijdig ondekt wat goed is, kans op behandeling is dan beter namelijk.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
09-08-10, 20:17
AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen hebben meer kans op borstkanker dan vrouwen in Oost-Afrikaanse landen zoals Kenia en Tanzania. Borstkanker komt hier vier keer meer voor dan in Oost-Afrika, zo constateert het Wereld Kanker Onderzoek Fonds.

http://media.nu.nl/m/m1fzh15ajkpo.jpg © Getty Images

Dat komt deels doordat Nederland beter is in het diagnosticeren en registreren van borstkanker, maar ook door voeding en leefstijl.
Vier van de tien gevallen van borstkanker kunnen volgens wetenschappers in landen met hoge inkomens voorkomen worden door een gezond gewicht, minder alcohol en meer beweging.



Ook is er volgens de wetenschappers overtuigend bewijs dat borstvoeding het risico op borstkanker vermindert.
Vrouwen in Oost-Afrika drinken minder alcohol dan vrouwen in Nederland. Daarnaast kent Oost-Afrika minder gevallen van overgewicht en wordt er meer en langer borstvoeding gegeven.
© ANP
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Zou het feit dat Nederlandse vrouwen over het algemeen wat langer leven er ook niet iets mee te maken kunnen hebben?


Klopt! Ik schrik soms van de correspondentie die we terugkrijgen van het Bevolkingsonderzoek Borstkanker .. Zo veel zijn het er ... En dan moet je het maar uitleggen ...



Maar anderzijds denk ik, het is vroegtijdig ondekt wat goed is, kans op behandeling is dan beter namelijk.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Het is een combinatie van.

Tomas
09-08-10, 20:47
Het is een combinatie van.

Ja, jij weet alles. Hoe zit het met je geheugen mbt je Luxortripje. je hebt iets beloofd.

Joesoef
09-08-10, 22:12
Het is een combinatie van.


Ik dacht al, daar heeft onze hospik alle verstand van en idd, Sjon weet raad.

fisherman1969
09-08-10, 22:45
Klopt! Ik schrik soms van de correspondentie die we terugkrijgen van het Bevolkingsonderzoek Borstkanker .. Zo veel zijn het er ... En dan moet je het maar uitleggen ...



Maar anderzijds denk ik, het is vroegtijdig ondekt wat goed is, kans op behandeling is dan beter namelijk.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zo is het ,maar ik denk ook dat lang niet alle vrouwen in die landen de kans hebben om zo goed onderzocht te worden .
Logisch dat dan ook minder gevallen aan het licht komen.

knuppeltje
10-08-10, 10:36
Uiterst stomme topictitel.

Zo gauw ze in heel Afrika net zover in het screenen zijn als hier, praten we wel weer verder.

Nogal maf dat zelfs huisbazen met zulke topictitels aankomen.

mark61
10-08-10, 10:37
Uiterst stomme topictitel.

Zo gauw ze in heel Afrika net zover in het screenen zijn als hier, praten we wel weer verder.

Nogal maf dat zelfs huisbazen met zulke topictitels aankomen.

Huisbazen moeten de buitenboel bijhouden en de riolering repareren, en verder hun klep houden.

knuppeltje
10-08-10, 10:39
Huisbazen moeten de buitenboel bijhouden en de riolering repareren, en verder hun klep houden.

Yep, helemaal mee eens, en vooral de huur niet verhogen natuurlijk.

Ahlam851
10-08-10, 11:19
Huisbazen moeten de buitenboel bijhouden en de riolering repareren, en verder hun klep houden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums


En wat is jouw functie? Kunnen we ook bij jou het e.e.a. opsommen wat je wel en niet hoort te doen :D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
10-08-10, 11:23
En wat is jouw functie? Kunnen we ook bij jou het e.e.a. opsommen wat je wel en niet hoort te doen :D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik kijk wel uit. Mijn nick is niet voor niets geen beroep :ego:

Ahlam851
10-08-10, 11:26
Zo is het ,maar ik denk ook dat lang niet alle vrouwen in die landen de kans hebben om zo goed onderzocht te worden .
Logisch dat dan ook minder gevallen aan het licht komen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums


Klopt idd. In Marokko zijn ze ook pas een jaar of ietsje meer geleden begonnen hiermee. Middels reclame etc. probeerden ze vrouwen te motiveren om mee te doen. Nou, kan je zeggen, daarna hoorde je wel meteen dat er vrouwen waren bij het ondekt is... Dus ze zijn er wel, maar het wordt helaas pas ondekt als de vrouw bij klachten aanklopt bij de dokter en dan is het in 80%vd gevallen al te laat ..

Nou moeten ze ook in Marokko oproepen voor uitstrijkjes baarmoederhalskanker, dat schijnt daar ook niet goed te gebeuren zoals het hier in Nederland gaat ;)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl