PDA

Bekijk Volledige Versie : Richard Dawkins vergelijkt boerka met vuilniszak



PurpleLady
10-08-10, 20:25
http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/08/10/1568136/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak_5_460x0.jpg

16:43 De Britse academicus en uitgesproken atheïst Richard Dawkins heeft maandag kwaad bloed gezet door een boerka te vergelijken met een vuilniszak.


Tijdens een interview over zijn documentaire over het gevaar van religieuze scholen die binnenkort verschijnt, verwees Dawkins argeloos naar een boerka als een vuilniszak.

De Islamwereld reageert geschokt. "Die uitspraak getuigt van onwetendheid en islamofobie.", zegt Seyyed Ferjani, van de Moslim Associatie van Groot-Brittannië. "Groot-Brittannië is een multiculturele en vrije samenleving. Het is de keuze van de vrouw of ze een boerka of hoofddoek draagt of niet. Wat maakt het voor die man nu uit wat een vrouw wil dragen? We zouden beter respect en begrip voor elkaar aanmoedigen."

Symbool van onderdrukking
Professor Dawkins, auteur van verschillende boeken waaronder The Selfish Gene, bleef zijn opmerking verdedigen in een volgend interview. "Ik kan niets anders voelen dan weerzin als ik een vrouw zie met een boerka. Voor mij is het een symbool voor de onderdrukking van vrouwen."

Verder zei hij ook dat hij geen voorstander was van een volledig verbod op boerkas zoals de Franse overheid onlangs wel in een wet doorvoerde. "Als liberaal aarzel ik om een dergelijke wet toe te laten. Deze zou onze individuele vrijheid en keuze te veel beperken."
http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/08/10/1568135/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak_7_235x280.jpg
De evolutionaire bioloog van Oxford University lokt doorgaans kritiek uit vanuit Christelijke hoek. Het is echter ook niet de eerste keer dat hij de moslimgemeenschap tegen de schenen schopt met zijn uitspraken. In 2008 zei hij nog dat het haast onmogelijk was om je uit te laten over Islam, op het gevaar om voor racist of islamofoob te worden uitgescholden.

Richard Dawkins vergelijkt boerka met vuilniszak - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid961898/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak.aspx)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
10-08-10, 20:33
Foto en verhaal zijn niet met elkaar in overeenstemming en ja, een burka lijkt op een vuilniszak maar een niqab niet. Al is het niet een echt gezellig kledingstuk.

Witte78
10-08-10, 20:36
Het lijkt er natuurlijk ook gewoon op, burkas zijn gewoon lelijk. Maar dat is dacht ik ook de bedoeling dus ik snap het punt niet zo van die organisatie.

Slinger
10-08-10, 20:42
Het lijkt er natuurlijk ook gewoon op, burkas zijn gewoon lelijk. Maar dat is dacht ik ook de bedoeling dus ik snap het punt niet zo van die organisatie.

Ze kunnen niet tegen de waarheid.

PurpleLady
10-08-10, 21:02
Foto en verhaal zijn niet met elkaar in overeenstemming en ja, een burka lijkt op een vuilniszak maar een niqab niet. Al is het niet een echt gezellig kledingstuk.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



Niks lijkt op een vuilniszak en laten we het daarbij houden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

PurpleLady
10-08-10, 21:03
Het lijkt er natuurlijk ook gewoon op, burkas zijn gewoon lelijk. Maar dat is dacht ik ook de bedoeling dus ik snap het punt niet zo van die organisatie.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



De bedoeling dat ze lelijk zijn? Denk eens na voordat je iets zegt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zabimaru
10-08-10, 21:04
In 2008 zei hij nog dat het haast onmogelijk was om je uit te laten over Islam, op het gevaar om voor racist of islamofoob te worden uitgescholden


De Islamwereld reageert geschokt. "Die uitspraak getuigt van onwetendheid en islamofobie.", zegt Seyyed Ferjani, van de Moslim Associatie van Groot-Brittannië

De uitspraak is nauwelijks diplomatisch te noemen maar ze staan er weer direct met het woorde islamofoob. Alsof iemand niet om rationele redenen die mening kan hebben.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Sjarlus
10-08-10, 21:32
http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/08/10/1568136/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak_5_460x0.jpg


AAAAAAAAH!!!

Sjarlus
10-08-10, 21:33
Was me dat even schrikken.

Joesoef
10-08-10, 21:36
Niks lijkt op een vuilniszak en laten we het daarbij houden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl (http://forums.ansaar.nl)


burka=vuilniszak, klaar.

aboenoeh
10-08-10, 22:19
De uitspraak is nauwelijks diplomatisch te noemen maar ze staan er weer direct met het woorde islamofoob. Alsof iemand niet om rationele redenen die mening kan hebben.

jah ik begrijp dat deze mensen zo over een boerka denken
dat wil toch noch niet betekenen dat het daadwerkelijk ook een vuilzak is.
wat kunnen wij er aan doen dat zich superieur voelen tegenover de medemens.
ze mogen toch zeggen wat ze willen.
omrationele reden vind ik toch ook dat westerlingen oog veel gemeen hebben met een varken
en dat een varken noch wat fatsoen over heeft.

die gematigde moslims toch
inplaats van zich bezig te houden met de verdieping in hun geloof.
staan ze direkt met het woordje islamofoob te slingeren naar mensen die het niet waard zijn een greintje aandacht te geven.:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
10-08-10, 22:50
die gematigde moslims toch
inplaats van zich bezig te houden met de verdieping in hun geloof.
staan ze direkt met het woordje islamofoob te slingeren naar mensen die het niet waard zijn een greintje aandacht te geven.:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

De Wijze Gematigde Moslim spreekt;
Ik geef alle koefar een greintje aandacht,

goede ramadan.

aboenoeh
10-08-10, 22:59
En wat nonnen dragen is zeker geen vuilniszak en als jullie haat willen zaaien over islam kijk dan eerst even naar het eigen geloof laten we niet spreken over wat er in de kerken achter gesloten deurtjes gebeurt

geen enkel van de twee is een vuilzak
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

chani
10-08-10, 23:03
Salaam je hebt gelijk geen van beide is een vuilniszak moge Allah mij vergeven voor mijn woede als ik dit soort citaten hoor of lees. Ik heb veel respect voor de zusters die niqaab dragen helaas ken ik er maar een
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
10-08-10, 23:11
Salaam je hebt gelijk geen van beide is een vuilniszak moge Allah mij vergeven voor mijn woede als ik dit soort citaten hoor of lees. Ik heb veel respect voor de zusters die niqaab dragen helaas ken ik er maar een

salaam.

een is ook goed zuster

het is geen verplichting

maar en recht waarvan onze zusters binnen de islamitische staat recht op hebben.

laat u niet op uw paard zetten door deze onwetende kaffers

ze zijn radeloos met ons geloof die ongekende expansie kent binnen hun grenzen

.

wasalaam
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Kolona Maqdasiyoen
10-08-10, 23:14
Foto en verhaal zijn niet met elkaar in overeenstemming en ja, een burka lijkt op een vuilniszak maar een niqab niet. Al is het niet een echt gezellig kledingstuk.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



Ah en jij weet perfect hoe ik mezelf voel zeker in mijn niqaab? :hihi:Heb jij ze dan ook aangetrokken?



Ik houd gewoon weg van mijn niqab, en jij mag zeggen wat jij wilt, want het interesseert mij helemaal niet wat jij over mij of mijn religie denkt.:wijs:



Ze zijn echt heerlijk hooor en echt een gezellige :love:kledingstuk. Zou het in Belgie verder toegestaan zijn, dan zou ik het aan hebben gedaan! maar hamdoelilaah Maroc staat het nog toe, en ik heb er van genoten deze vakantie!:love:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

chani
10-08-10, 23:14
Moge Allah ons lijden in het land van de kaafir
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

chani
10-08-10, 23:39
Ah en jij weet perfect hoe ik mezelf voel zeker in mijn niqaab? :hihi:Heb jij ze dan ook aangetrokken?

Ik houd gewoon weg van mijn niqab, en jij mag zeggen wat jij wilt, want het interesseert mij helemaal niet wat jij over mij of mijn religie denkt.:wijs:

Ze zijn echt heerlijk hooor en echt een gezellige :love:kledingstuk. Zou het in Belgie verder toegestaan zijn, dan zou ik het aan hebben gedaan! maar hamdoelilaah Maroc staat het nog toe, en ik heb er van genoten deze vakantie!:love:

Salaam zuster zou je mij over je ervaring kunnen vertellen ik ben erg nieuwschierig in positieve zin
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

The_Grand_Wazoo
10-08-10, 23:50
Moge Allah ons lijden in het land van de kaafir
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Veelzeggende spelfout.

mark61
10-08-10, 23:55
Veelzeggende spelfout.

Freudiaans, ware het niet dat de goede man in de vergetelheid aan het raken is.

mark61
10-08-10, 23:56
Moge Allah ons lijden in het land van de kaafir
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mag je er niet uit van Allah? Of houden de koeffar je gevangen?

HaasHaas
11-08-10, 00:00
de niqaab vind ik nog wel een beetje mysterieus met die ogen enzo, maar een boerka, tja, geef die man eens ongelijk, het is inderdaad net alsof je een vuilniszak over iemand hebt gedaan en daar ogen in geknipt hebt. en de ogen ook nog eens met gaas beschermen. dus tja. of de boerka bij de islam past is ook een tweede, ik heb er nog nooit een gezien. zelfs niet in le maroc. nee ik jok, ik heb hier in nl eentje gezien. en dat was gewoon een nederlandse vrouw. wellicht dat de ware islamofoben dat weer zien als de 'islamisering' van nl. of dat het iets typisch is van het heden en het leven van een moslim in een niet-islamitisch land. hoe meer er over gemekkerd wordt, vooral door politici, en lui met aanzien zoals deze man, hoe meer het in het straatbeeld te zien zal zijn. eerst waren het de hoofddoekjes, nu zijn het de boerka's. straks zijn het de baarden, en wie weet later weer een heel ras/volk/religie. you 'd better let the things you don't understand tho whom who gives a matter about a thing.

Sjarlus
11-08-10, 00:10
Moge Allah ons lijden in het land van de kaafir
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlMag je er niet uit van Allah? Of houden de koeffar je gevangen?
Niet onmogelijk dat laatste. Moslims mogen toch helemaal niet in kafirland wonen? Niet vrijwillig althans.

Witte78
11-08-10, 00:35
De bedoeling dat ze lelijk zijn? Denk eens na voordat je iets zegt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

O ja dom van me, ze dragen het om er zo mooi mogelijk uit te zien.

http://lacomunidad.elpais.com/blogfiles/garridocurbeira/burka.jpg

Sjarlus
11-08-10, 01:18
http://lacomunidad.elpais.com/blogfiles/garridocurbeira/burka.jpg
Welke hoort er niet bij?

ronald
11-08-10, 06:04
Wie luistert er nu naar een Dawkens wanneer het over religieuze zaken gaat?

Joesoef
11-08-10, 08:05
http://lacomunidad.elpais.com/blogfiles/garridocurbeira/burka.jpg


Lijkt wel op een still uit een of andere morbide game.

Slinger
11-08-10, 08:12
Lijkt wel op een still uit een of andere morbide game.

Wat staat er op de hoofdband van de middelste?

naam
11-08-10, 08:15
De bedoeling dat ze lelijk zijn? Denk eens na voordat je iets zegt.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

De bedoeling is dat een burka vrouwen onaantrekkelijk voor mannen maakt, want die zijn geil en willen alle vrouwen het liefst bespringen. De Burka slaagt daar goed in en is daarom functioneel en dient dus vooral niet een mooi kledingsstuk te zijn. Zie de vergelijking met een vuilniszak als een compliment.

StevieK
11-08-10, 08:27
De bedoeling is dat een burka vrouwen onaantrekkelijk voor mannen maakt, want die zijn geil en willen alle vrouwen het liefst bespringen. De Burka slaagt daar goed in en is daarom functioneel en dient dus vooral niet een mooi kledingsstuk te zijn. Zie de vergelijking met een vuilniszak als een compliment.

Klopt wel wat je zegt,

Hoewel een Burka sommige vrouwen in het westen ook niet kunnen misstaan. Wat denk je aan zeer corpulent dames met een heel groot overgewicht die dan ook nog proberen leggins te dragen. Nee, dat betreft heeft het dragen van de Burka voordelen.

Of heeft het de betekenis dat je in het geheel moet onderwerpen aan je man, tenzij ze ook met de Burka slaapt, dan geloof ik pas in een totale onderwerping aan Allah

The_Grand_Wazoo
11-08-10, 09:24
Wie luistert er nu naar een Dawkens wanneer het over religieuze zaken gaat?

a) Over het algemeen een verstandige man, met name als het over religieuze zaken gaat.
b) Gaan die burka's eigenlijk wel over religieuze zaken?

mark61
11-08-10, 09:36
a) Over het algemeen een verstandige man, met name als het over religieuze zaken gaat.
b) Gaan die burka's eigenlijk wel over religieuze zaken?

Tsja, niet voor gelovigen natuurlijk.

Nee. Ik heb hier wel eens proberen uit te leggen dat 'versluiering' van vrouwen van ver voor de islam dateert en uit het Indiase cultuurgebied komt, maar daar werden de fundi's razend over. Vrouwen opsluiten hadden zij uitgevonden :ego:

(leen)
11-08-10, 10:00
Hoewel een Burka sommige vrouwen in het westen ook niet kunnen misstaan. Wat denk je aan zeer corpulent dames met een heel groot overgewicht die dan ook nog proberen leggins te dragen. Nee, dat betreft heeft het dragen van de Burka voordelen.



Ik ben overtuigd,
Kunnen we deze kleding in de markt gaan zetten? please??:)

Zo en nu ga ik nog een paar dagen chillen laters:lole:

Wide-O
11-08-10, 10:16
Lijkt wel op een still uit een of andere morbide game.

D'er is er wel eentje geil met haar ogen aan't flashen linksboven. :love:

mark61
11-08-10, 10:30
/burka.jpg[/IMG]

Dit zijn wel hele gekke, muskietennet ipv tralies.

sidi bibi
11-08-10, 10:33
D'er is er wel eentje geil met haar ogen aan't flashen linksboven. :love:

Da's hier het verschil wat opvalt, die vrouwen met een niqaab bekijken alles en iedereen terwijl de rest met een soort automatische navigatie alleen recht voor zich uitkijkt. Niet geil natuurlijk.

super ick
11-08-10, 11:16
Ik zag gisteren een 'vrouw' lopen. Het leek wel een worst. Alles puilde uit haar shirt en over haar legging. Een 'prachtige' tattoo op haar spekarm.
Ik zie voordelen in die burka.

DNA
11-08-10, 13:09
http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/08/10/1568136/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak_5_460x0.jpg

16:43 De Britse academicus en uitgesproken atheïst Richard Dawkins heeft maandag kwaad bloed gezet door een boerka te vergelijken met een vuilniszak.


Tijdens een interview over zijn documentaire over het gevaar van religieuze scholen die binnenkort verschijnt, verwees Dawkins argeloos naar een boerka als een vuilniszak.

De Islamwereld reageert geschokt. "Die uitspraak getuigt van onwetendheid en islamofobie.", zegt Seyyed Ferjani, van de Moslim Associatie van Groot-Brittannië. "Groot-Brittannië is een multiculturele en vrije samenleving. Het is de keuze van de vrouw of ze een boerka of hoofddoek draagt of niet. Wat maakt het voor die man nu uit wat een vrouw wil dragen? We zouden beter respect en begrip voor elkaar aanmoedigen."

Symbool van onderdrukking
Professor Dawkins, auteur van verschillende boeken waaronder The Selfish Gene, bleef zijn opmerking verdedigen in een volgend interview. "Ik kan niets anders voelen dan weerzin als ik een vrouw zie met een boerka. Voor mij is het een symbool voor de onderdrukking van vrouwen."

Verder zei hij ook dat hij geen voorstander was van een volledig verbod op boerkas zoals de Franse overheid onlangs wel in een wet doorvoerde. "Als liberaal aarzel ik om een dergelijke wet toe te laten. Deze zou onze individuele vrijheid en keuze te veel beperken."
http://s1.gva.be/imgpath/assets_img_gvl/2010/08/10/1568135/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak_7_235x280.jpg
De evolutionaire bioloog van Oxford University lokt doorgaans kritiek uit vanuit Christelijke hoek. Het is echter ook niet de eerste keer dat hij de moslimgemeenschap tegen de schenen schopt met zijn uitspraken. In 2008 zei hij nog dat het haast onmogelijk was om je uit te laten over Islam, op het gevaar om voor racist of islamofoob te worden uitgescholden.

Richard Dawkins vergelijkt boerka met vuilniszak - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid961898/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak.aspx)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Look who's talking ??? :lol:

A silly pathetic tragic_hilarious unuanced ideological , 1 sided , 1 dimentional, color blind, handicaped materialist fanatic_atheist neo_darwinist absolute determinist = Dawkins who actually "thinks" that we are just survival machines, blindly programmed robots .... see my signature below :lol: with no free will; ...that there's no good, no evil, no purpose; no design, no God ; no justice ....& that altruism has never existed in the history of mankind, let alone in the history of life on earth ....

.......................that love , feelings , conscience , consciousness , human nature; emotions,values, ethics ....................don't exist as such = just illusions = just survival strategies ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

That the love of your own mothers for you , guys , your mother's altruism & unconditional love for you is just a survival strategy !!!!!!!!!! :lol:

How can that lunatic be taken seriously ; especially when he tries to interpret some scientific results according to his fanatic materialistic views & ideological materialistic paradigms ....

Remember ; exact sciences , human sciences are dominated by that fanatic ideological materialism, materialistic monism & materialistic paradigms , so ...even though materialism is actually dead ; idem dito for that materialistic mechanical "Newtonian_cartesian" paradigm in science ; in philosophy, philosophy of science , epistemology ...& in the rest of human sciences ...:

Dictatorship of materialism at all levels of thought, of human behaviour ...at all levels of human life .....at all levels of life & "dead" matter ...

Pfff...........Dawkins as relatively a "great mind" hijacked ; distorted ; twisted , perverted ; brainwashed , indoctrinated by materialism as a fanatic ideology .....

see how ideology can "fuck up " even "great minds "....

But intelligence is not only a matter of the brain, of neuro_physiology..... : cognitive , it's also & especially a matter of heart , feeling, intuition , of social & other skills...& there are a lots of kinds of intelligence though :

social, artistic, mathematical, spiritual, existential; linguistic rhetorical ....emotional intelligence ......intuitive, .....

so, you see : a "great mind" can become a silly pathetic tragic _hilarious joke if it lacks other kinds of intelligence , & espêcially when that mind is subjected to & alienated by ideology .....see the nazis, the fascists , see the racist unscientific history of western anthroplogy, of western Orientalism, ...see the history of nazi expriments on the jews ...............


In other words :

Dawkins is a ....tasteless joke : a mentally spiritually intellectuall handicaped materialistic ideological Frankenstein's monster :

a spiritually existentially psychologically ....extremely stupid handicaped guy at those levels then !

John2
11-08-10, 13:17
Richard Dawkins vergelijkt boerka met vuilniszak - Gva.be
(http://www.gva.be/nieuws/buitenland/aid961898/richard-dawkins-vergelijkt-burqa-met-vuilniszak.aspx)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Tja dan snap je eigenlijk niet wat een moslim bij de vuilnis zet, zijn die Moslima's dan zo kapot dat je ze bij het grofvuil moet zetten in een vuilniszak?

DNA
11-08-10, 13:34
By the way , Burka is UNIslamic : has nothing to do with islam as such : just a cultural habit !

Dawkins & co. are the real scum bags in fact : existentially, spiritually, intellectually , mentally psychologically ideologically politically ....so ...

No insults = deductive logics :

ach ....Objectivity doesn't exist at the level of exact sciences , let alone elsewhere ; so .....

& even western modern formal logics are just cultural habits ; to some extent at least .................

& there're no such things as "universalism, truth , objectivity" when it comes to even science, to human thought, cultures, ethics, logics, empirics , reason, common sense , epistemology ...to some extent at least :

& islam is no culture = THe one & only true universal objective belief left ; so ...

naam
11-08-10, 13:35
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Look who's talking ??? :lol:

A silly pathetic tragic_hilarious unuanced ideological , 1 sided , 1 dimentional, color blind, handicaped materialist fanatic_atheist neo_darwinist absolute determinist = Dawkins who actually "thinks" that we are just survival machines, blindly programmed robots .... see my signature below :lol: with no free will; ...that there's no good, no evil, no purpose; no design, no God ; no justice ....& that altruism has never existed in the history of mankind, let alone in the history of life on earth ....

.......................that love , feelings , conscience , consciousness , human nature; emotions,values, ethics ....................don't exist as such = just illusions = just survival strategies ...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

That the love of your own mothers for you , guys , your mother's altruism & unconditional love for you is just a survival strategy !!!!!!!!!! :lol:

How can that lunatic be taken seriously ; especially when he tries to interpret some scientific results according to his fanatic materialistic views & ideological materialistic paradigms ....

Remember ; exact sciences , human sciences are dominated by that fanatic ideological materialism, materialistic monism & materialistic paradigms , so ...even though materialism is actually dead ; idem dito for that materialistic mechanical "Newtonian_cartesian" paradigm in science ; in philosophy, philosophy of science , epistemology ...& in the rest of human sciences ...:

Dictatorship of materialism at all levels of thought, of human behaviour ...at all levels of human life .....at all levels of life & "dead" matter ...

Pfff...........Dawkins as relatively a "great mind" hijacked ; distorted ; twisted , perverted ; brainwashed , indoctrinated by materialism as a fanatic ideology .....

see how ideology can "fuck up " even "great minds "....

But intelligence is not only a matter of the brain, of neuro_physiology..... : cognitive , it's also & especially a matter of heart , feeling, intuition , of social & other skills...& there are a lots of kinds of intelligence though :

social, artistic, mathematical, spiritual, existential; linguistic rhetorical ....emotional intelligence ......intuitive, .....

so, you see : a "great mind" can become a silly pathetic tragic _hilarious joke if it lacks other kinds of intelligence , & espêcially when that mind is subjected to & alienated by ideology .....see the nazis, the fascists , see the racist unscientific history of western anthroplogy, of western Orientalism, ...see the history of nazi expriments on the jews ...............


In other words :

Dawkins is a ....tasteless joke : a mentally spiritually intellectuall handicaped materialistic ideological Frankenstein's monster :

a spiritually existentially psychologically ....extremely stupid handicaped guy at those levels then !

Je snapt Dawkins gewoon niet. Te complex voor je. Je zit gevangen in je one dimensional en symplistic Islam denken.

Witte78
11-08-10, 13:43
Je snapt Dawkins gewoon niet. Te complex voor je. Je zit gevangen in je one dimensional en symplistic Islam denken.

Ik denk dat hij hem wel redelijk begrijpt (veel ook weer niet), maar zijn conclusies niet wil accepteren, ondanks dat hij ergens wel weet dat hij voor het grootste deel gelijk heeft. Lijkt me best rottig, zo'n tweestrijd tussen dogma's en rede.

mark61
11-08-10, 13:49
Ik denk dat hij hem wel redelijk begrijpt (veel ook weer niet), maar zijn conclusies niet wil accepteren, ondanks dat hij ergens wel weet dat hij voor het grootste deel gelijk heeft. Lijkt me best rottig, zo'n tweestrijd tussen dogma's en rede.

Nou ja je ziet wat het met zijn brein doet.

Er is een geval van iemand die echt gestoord raakte van zijn tweezijdige opvoeding en opleiding, klassiek islamitisch en Europees: ene Ziya Gökalp, een Turk van een eeuw geleden. Hij schoot zichzelf voor zijn kop, gelukkig konden (ook westers opgeleide) medisch onderlegde vrienden hem redden. Uitzonderlijk, gezien de staat van de geneeskunde daar destijds.

The Alchemist
11-08-10, 13:53
Je snapt Dawkins gewoon niet. Te complex voor je. Je zit gevangen in je one dimensional en symplistic Islam denken.

!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :hilarious really :

Look who's talking ??? :lol:

Do u know what u are talking about at least ??? i w'd bet my own life on it you have no cule ....

1 of the dumbest guys on this silly forum saying the above to me : i can safely say
that i am a kindda amateur "expert" on that materialistic Dawkins ; no false pretentions or false modesty ....

DNA
11-08-10, 14:09
Silly pretentious ignorant ...guys :

see my topics about Dawkins ....

I can even send you some books of his to read if u can read at least : they're not worth being part of my library ! :lol:

from "Selfish Gene " to "River out of Eden " passing by "The God delusion " ...

All you have to do is ...ask indeed :

Talking about altruism ! :lol: .

naam
11-08-10, 14:30
!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol: :hilarious really :

Look who's talking ??? :lol:

Do u know what u are talking about at least ??? i w'd bet my own life on it you have no cule ....

1 of the dumbest guys on this silly forum saying the above to me : i can safely say
that i am a kindda amateur "expert" on that materialistic Dawkins ;

Amateur expert :maf2:, who are you calling dumb? :gniffel:

ELdorado
11-08-10, 14:34
That lunatic Dawkins is just 1 dimentional, 1 sided , individualistic : ideological materialistic :

while Islam is material & spiritual at the same time:

The right balance between matter & spirit : between the rights , interests , freedoms of the individual & those of society ...+ those of ecology, of the eco_systems, nature, animals & other living or non_living visible or non_visible beings or matter ... on earth or in the rest of the universe ...

: islam as individualistic & holistic at the same time :an understatement :

islam as multidimentional at least :

while you own western post_modernism that had fundamentally proven Eurocentric modernism wrong tries to combine western individualism with Oriental holism :

Besides:

The biggest tragedy of the west is that it has separated between the inseparable : between matter & spirit while they 're almost always interdependent & interconnected !

Islam is an individualistic & holistic vision of Man, life , the world, nature, the universe ...= a big paradigm : Islam as multidimentional :

materialism is just 1 sided , 1 dimentional vision of Man, life , ....= a one dimentional , 1 sided paradigm !

modern science , human sciences are driven by paradigms , especially by the materialistic ones : especially by that dead ideological materialism ; by materialistic monism & by that dead materialistic mechanical " newtonian _ Cartesian" paradigm ...

Islam is a big paradigm with so many sub_paradigms ; a source of epistemology ....= an understatement :

As modern materialistic philosophy & philo of science can feed back science & vice versa , idem dito for budhhism, taoism, hinduism ...so can individulaitsic , holistic multidimetional islam do that & much better :

like no other in fact ...so ...

In other words :

our societies, cultures ...determin our visions of Man, life ......= our metaphysics , epistemology, interests ...that in their turn shape our thought , thus our behaviour , to some extent at least : (not to forget ecology, economics , politics that shape our societies; cultures ...to some extent at least )

we're all just products of our societies , cultures, beliefs in the larger sense ....to some extent at least :

materialism, atheism, secularism ; democracy ; ...(liberalism, socialism , communism ....as materialistic ideologies = beliefs in the larger sense ) ...are just beliefs in the larger sense :

materialism, atheism ...are therefore just ideologies ...beliefs ...in the larger sense ...so ...

& islam is no culture ...long story :



Read : " "Geography of Thought : or how Asians & westerners think differently & why ???? by culture psychologist Richard E.Nisbett : 2006 :

a great unique book even though it's just a liberal secular evolutionary view ; inspired by Oriental holism ...= incomplete...... compared to islam at least !

Gotta go :

No time for more ...


ach ............. :zwaai:

Sjarlus
11-08-10, 14:34
Gaan die burka's eigenlijk wel over religieuze zaken?
Nee. Ik heb hier wel eens proberen uit te leggen dat 'versluiering' van vrouwen van ver voor de islam dateert en uit het Indiase cultuurgebied komt,[...]
Jaaaaja, de burka is niet religieus want cultuur. En dat van een kafir:hihi:
Wat heb je dan precies uitgelegd? I.t.t. vele andere Islamzaken die wèl van Allah zijn gekomen c.q. vanuit het niets door de Islam zijn ingevoerd, is de burka niet Islamitisch want die bestond al voor de komst van de Islam?
Zelf uitgevonden of instemmend overgenomen van anderen, wat maakt het uit? Nou ja, het maakt wel wat uit, maar niet i.r.t. de vraag of een gebruik al dan niet Islamitisch is.
Veelwijverij maakt geen deel uit van de Islam want bestond daarvoor ook al?

ELdorado
11-08-10, 14:36
Amateur expert :maf2:, who are you calling dumb? :gniffel:

Ga buiten spelen, achterlijk onwetend pretentieus dom jochie : het is lekker weer :

dit gaat te boven jou eigen simpel petje :

zag je die aanhalingstekens niet ???

Read what i said carefully, if u can read at least , let alone that u can read between the lines ... :tover:

ELdorado
11-08-10, 14:38
:lol:

:zwaai: ...zielig ...

naam
11-08-10, 14:45
Ga buiten spelen, achterlijk onwetend pretentieus dom jochie : het is lekker weer :

dit gaat te boven jou eigen simpel petje :

zag je die aanhalingstekens niet ???

Read what i said carefully, if u can read at least , let alone that u can read between the lines ... :tover:

But of course amateur expert. :giechel:

Do not try to be a to symplistic one dimensional pretentious arrogant Islam amature expert thinker.

John2
11-08-10, 14:52
Amateur expert :maf2:, who are you calling dumb? :gniffel:
Eigenlijk vreemd dat als jij iemand boos maakt hij terug komt onder 3 namen?

Sjarlus
11-08-10, 14:54
[...]But of course amateur expert. :giechel:

Do not try to be a to symplistic one dimensional pretentious arrogant Islam amature expert thinker.
Waarom reageer je? Inmiddels produceer je rommel, gelijk aan de zijne, dus naast dat je hem steeds uitlokt. Zo gaat het van kwaad tot erger met de spamvervuiling.

mark61
11-08-10, 14:55
Jaaaaja, de burka is niet religieus want cultuur. En dat van een kafir:hihi:
Wat heb je dan precies uitgelegd? I.t.t. vele andere Islamzaken die wèl van Allah zijn gekomen c.q. vanuit het niets door de Islam zijn ingevoerd, is de burka niet Islamitisch want die bestond al voor de komst van de Islam?
Zelf uitgevonden of instemmend overgenomen van anderen, wat maakt het uit? Nou ja, het maakt wel wat uit, maar niet i.r.t. de vraag of een gebruik al dan niet Islamitisch is.
Veelwijverij maakt geen deel uit van de Islam want bestond daarvoor ook al?

Gaat het nog meneer Dröge? JohnIV

Sjarlus
11-08-10, 14:58
[...]Gaat het nog meneer Dröge? JohnIV
O jee, hij heeft niks in te brengen. IbnRushdII. Kom, lul nog eens wat uit je nek.

John2
11-08-10, 15:05
O jee, hij heeft niks in te brengen. IbnRushdII. Kom, lul nog eens wat uit je nek.
Je hebt geluk hij heeft zijn modus niet ingeschakeld. :hihi:

super ick
11-08-10, 15:08
Eigenlijk vreemd dat als jij iemand boos maakt hij terug komt onder 3 namen?

Voor iedere persoonlijkheid heeft hij een nick.

Op homofora schijnt hij weer andere nicks te gebruiken.

Sjarlus
11-08-10, 15:12
[...]Je hebt geluk hij heeft zijn modus niet ingeschakeld. :hihi:
Zijn modus niet ingeschakeld? Wat voor modus? Oh die.

mark61
11-08-10, 15:17
O jee, hij heeft niks in te brengen. IbnRushdII. Kom, lul nog eens wat uit je nek.

Ik begrijp jouw semi-hysterische, chaotische tekst niet. Waar moet ik dan op reageren?

mark61
11-08-10, 15:20
Je hebt geluk hij heeft zijn modus niet ingeschakeld. :hihi:

Kom je doen, imbeciel?

Jij moest eerst nog Russisch leren.

Je zou een cursus Arabisch gaan doen.

Je zou Tomas vertellen over je avonturen in Luxor op de Westelijke Jordaanoever.

Sjarlus
11-08-10, 15:41
[...]Ik begrijp jouw semi-hysterische, chaotische tekst niet. Waar moet ik dan op reageren?
't Was een samenvatting van de discussie zoals die zich volgens mij zou ontspinnen. Stapsgewijs dan.
Schreef jij dat de burka niet religieus is omdat-ie afkomstig was uit reeds bestaande cultuur?

naam
11-08-10, 21:33
Waarom reageer je? Inmiddels produceer je rommel, gelijk aan de zijne, dus naast dat je hem steeds uitlokt. Zo gaat het van kwaad tot erger met de spamvervuiling.

Sommige prikkers moet je met hun eigen wapens bestrijden.

naam
11-08-10, 21:36
Eigenlijk vreemd dat als jij iemand boos maakt hij terug komt onder 3 namen?

Volgens mij heeft hij er nog meer hoor. Multiple personality disorder.
Alhoewel alle drie roepen steeds hetzelfde.

StevieK
12-08-10, 03:21
http://brabosh.files.wordpress.com/2009/07/burka33.jpeg

DNA
12-08-10, 15:12
By the way , Burka is UNIslamic : has nothing to do with islam as such : just a cultural habit !

Dawkins & co. are the real scum bags in fact : existentially, spiritually, intellectually , mentally psychologically ideologically politically ....so ...

No insults = deductive logics :

ach ....Objectivity doesn't exist at the level of exact sciences , let alone elsewhere ; so .....

& even western modern formal logics are just cultural habits ; to some extent at least .................

& there're no such things as "universalism, truth , objectivity" when it comes to even science, to human thought, cultures, ethics, logics, empirics , reason, common sense , epistemology ...to some extent at least :

& islam is no culture = THe one & only true universal objective belief left ; so ...

DNA
12-08-10, 15:20
Waarom reageer je? Inmiddels produceer je rommel, gelijk aan de zijne, dus naast dat je hem steeds uitlokt. Zo gaat het van kwaad tot erger met de spamvervuiling.


!!!!!!!!!!!!!!! :lol:


Unbelievable : ongeloofelijk achterlijk nieuwkomer boertje maar weer :

wat voor "rommel of onzin " schrijf ik dan , Einstein ???

Did u even understand what i was saying all along??? i seriously doubt it :

.............Wat een stelletje achterlijk pretentiuze onwetend idioten allemaal,zeg :

Reageer's inhoudelijk of wegwezen, ....

Slinger
12-08-10, 18:48
Did u even understand what i was saying all along??? i seriously doubt it :



Probeer eens een goed gestructureerd betoog op te bouwen.

En schrijf beter Nederlands of Engels.

Er zijn cursussen voor.

Misschien helpt dat.