PDA

Bekijk Volledige Versie : Decadent Westen lost problemen niet op



Joesoef
13-08-10, 06:39
Decadent Westen lost problemen niet op

Het Westen moet zichzelf opnieuw uitvinden. Welvaart en democratie staan onder druk, terwijl de groei achterblijft.
De opkomst van landen als China en Brazilië, de klimaatverandering, grondstoffenschaarste én de financiële crisis zijn nauw met elkaar verweven. Samen bedreigen ze de welvaart van de westerse wereld. Het westen moet zichzelf opnieuw uitvinden. Maar wie om zich heen kijkt, ziet geen vernieuwing. De decadentie lijkt te hebben toegeslagen.
Decadentie staat voor verval. Het staat ook voor teleurstelling over het wegvallen van zekerheden. In het Westen heerst onzekerheid over de toekomst en weerzin tegen de gevestigde orde –die niet in staat blijkt te zijn die zekerheden te bieden.
Dat leiders in de westerse wereld verschillend reageren op de financiële crisis, toont aan dat zij geen panklare oplossingen hebben. Terwijl president Obama waarschuwt dat het te vroeg is voor draconische bezuinigen, kiezen Europese leiders daar juist voor. Dit soort controverses bevestigt in de ogen van de burger het falen van de gevestigde orde.


volledige artikel op :
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article3163354.ece/Decadent_Westen_lost_problemen_niet_op__.html

naam
13-08-10, 08:27
Decadent Westen lost problemen niet op

Dat leiders in de westerse wereld verschillend reageren op de financiële crisis, toont aan dat zij geen panklare oplossingen hebben. Terwijl president Obama waarschuwt dat het te vroeg is voor draconische bezuinigen, kiezen Europese leiders daar juist voor. Dit soort controverses bevestigt in de ogen van de burger het falen van de gevestigde orde.


volledige artikel op :
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article3163354.ece/Decadent_Westen_lost_problemen_niet_op__.html

Panklare oplossingen wil meneer zien. En dit is een hoogleraar?
Dat er ook verschillend wordt gedacht over economische maatregelen, verschillen van inzichten over bezuinigen of investeren, nou nou, wat een briljante constatering. Dat was vroeger namelijk nooit en toen wist iedereen de oplossingen en was iedereen het met elkaar eens hoe de economie verbeterd moest worden. Not.

Slinger
13-08-10, 09:11
Decadent Westen lost problemen niet op

Het Westen moet zichzelf opnieuw uitvinden. Welvaart en democratie staan onder druk, terwijl de groei achterblijft.
De opkomst van landen als China en Brazilië, de klimaatverandering, grondstoffenschaarste én de financiële crisis zijn nauw met elkaar verweven. Samen bedreigen ze de welvaart van de westerse wereld. Het westen moet zichzelf opnieuw uitvinden. Maar wie om zich heen kijkt, ziet geen vernieuwing. De decadentie lijkt te hebben toegeslagen.
Decadentie staat voor verval. Het staat ook voor teleurstelling over het wegvallen van zekerheden. In het Westen heerst onzekerheid over de toekomst en weerzin tegen de gevestigde orde –die niet in staat blijkt te zijn die zekerheden te bieden.
Dat leiders in de westerse wereld verschillend reageren op de financiële crisis, toont aan dat zij geen panklare oplossingen hebben. Terwijl president Obama waarschuwt dat het te vroeg is voor draconische bezuinigen, kiezen Europese leiders daar juist voor. Dit soort controverses bevestigt in de ogen van de burger het falen van de gevestigde orde.


volledige artikel op :
http://www.trouw.nl/opinie/podium/article3163354.ece/Decadent_Westen_lost_problemen_niet_op__.html

Vage tekst

Olive Yao
14-08-10, 11:18
Natuurlijk zijn er wel oplossingen, zij het geen simpele panklare. Het kernprobleem is macht, geenszins ideeën.

mark61
14-08-10, 12:36
Natuurlijk zijn er wel oplossingen, zij het geen simpele panklare. Het kernprobleem is macht, geenszins ideeën.

Nou, ik zou willen stellen dat de grote verandering die de afgelopen 500 jaar is opgetreden is de wisseling van rijkdom en macht is als ultiem doel, ultieme ratio van politiek. Vroegah was rijkdom een middel om macht te verwerven; nu is macht een middel om rijkdom te verwerven. Dat verklaart ook het succes van Europa de afgelopen 500 jaar.

aboenoeh
14-08-10, 14:35
wat ben ik blij

de ondergang van het westen in zicht:hihi::hihi:

gedaan met de onderdrukking van zwakke volkeren

gedaan met massa moorden onder het juk van democratie

gedaaaaaaaaaaaaaaaan:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
14-08-10, 14:36
Natuurlijk zijn er wel oplossingen, zij het geen simpele panklare. Het kernprobleem is macht, geenszins ideeën.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

de oplosing is islaaam


expliciet .nl
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
14-08-10, 14:49
wat ben ik blij

de ondergang van het westen in zicht:hihi::hihi:

gedaan met de onderdrukking van zwakke volkeren

gedaan met massa moorden onder het juk van democratie

gedaaaaaaaaaaaaaaaan:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eh, je zit zelf in het westen, en waarschijnlijk tamelijk onderaan in de pikorde.

Jij bent de eerste die tot de bedelstaf gaat worden gebracht. Ik zit daar trouwens nauwelijks boven :hihi:

Je denkt dat alleen 'het westen' slecht is en onderdrukt en moordt?

Stuk onbenul.

mark61
14-08-10, 14:50
de oplosing is islaaam


expliciet .nl
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vertel ff hoe de islam gaat voorkomen dat India en China de wereldeconomie overnemen en de landen die nu rijk zijn arm gaan worden.

Hoe denk je dat de islamitische landen als geheel minder arm gaan worden?

Stuk onbenul.

aboenoeh
14-08-10, 15:04
Eh, je zit zelf in het westen, en waarschijnlijk tamelijk onderaan in de pikorde.



Jij bent de eerste die tot de bedelstaf gaat worden gebracht. Ik zit daar trouwens nauwelijks boven :hihi:



Je denkt dat alleen 'het westen' slecht is en onderdrukt en moordt?



Stuk onbenul.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



ik beb bereid me op te offeren voor de ondergang van het westen:hihi::hihi:

en als het westen terug is in het tijdperk van rat als kerstdinner

keer ik terug naar islamitisch terrotorium die bevrijd zal zijn van het westerse juk:hihi:

de vraag is waar zal uw soorten gaan bedelen

is er noch een volk in de xereld die u sal aanvaarden

rest er noch een volk die jullie geen leed hebben aangedaan

denk daar maar eens over an

en als je aan een conclutie komt

hang u eigen maar op zoals de meesten hier doen

want het zal een bitter resultaat zijn:hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
14-08-10, 15:10
Vertel ff hoe de islam gaat voorkomen dat India en China de wereldeconomie overnemen en de landen die nu rijk zijn arm gaan worden.



Hoe denk je dat de islamitische landen als geheel minder arm gaan worden?



Stuk onbenul.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

beter dan onder jullie in iedergaval
zij moeien zich niet met interne zaken
kijk maar naar de huidigen interventie van china in afrika
ze hebben al jullie colonies ingepikt met rechtvaardige handel.


De snelle Chinese opmars heeft het Westen overvallen. “Na de val van de Muur dachten we dat Afrika onze achtertuin was. En nu komen de Chinezen de pret bederven”, zegt Hans Teunissen. Hij is hoofd Zuidelijk Afrika op het ministerie van Buitenlandse Zaken.

Geen inmenging in binnenlandse aangelegenheden, geen politieke voorwaarden en wederzijds voordeel zijn de kernelementen in de pragmatische, volgens minister Van Ardenne, egoïstische Chinese ‘win-win’ benadering van Afrika.

Dat verklaart waarom Chinese afwerking en decoraties de residentie sieren waarin de omstreden ‘Bob’ Mugabe in Harare zijn intrede wil nemen na zijn afscheid als president van Zimbabwe. China negeert de Westerse boycot van Zimbabwe met het oog op ondermeer de ontginning van kostbare platinum reserves die in het land onder glooiende heuvels verscholen liggen. Dus voorzien de Chinezen Zimbabwe ondermeer van militaire voertuigen. Ze kregen er onlangs mijnbouwconcessies in de Zambezi vallei voor terug.

Het opportunistische beleid tegenover Zimbabwe en andere regimes van meer of minder twijfelachtig allooi komt China in toenemende mate op verontruste westerse reacties te staan. De G-8 groep van rijke landen gaf in juni blijk van haar ongenoegen over gemakkelijk verstrekte ‘zachte’ leningen en handelskredieten die China en andere opkomende markten zoals India, Zuid Korea en Brazilië geven aan arme landen in ruil voor toegang tot grondstoffen en afzetmogelijkheden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
14-08-10, 15:15
beter dan onder jullie in iedergaval
zij moeien zich niet met interne zaken
kijk maar naar de huidigen interventie van china in afrika
ze hebben al jullie colonies ingepikt met rechtvaardige handel.


Vraag mij af, leer je dit soort dingen op school?

aboenoeh
14-08-10, 15:47
Vraag mij af, leer je dit soort dingen op school?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



inde moskee:hihi::hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
14-08-10, 15:58
inde moskee:hihi::hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Vast geen Nederlandse Moskee...

aboenoeh
14-08-10, 16:07
Vast geen Nederlandes Moskee...

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



ge zou verschieten:hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

justus
15-08-10, 08:17
ge zou verschieten:hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

kijk aan, voor dit soort allochtonen heb ik nou maar 1 advies: als het je hier niet bevalt, dan pleur je toch lekker op? je hoeft hier niet te blijven. het is hier geen gevangenis....en voor kansarme kanslozen zoals jij is het wellicht beter....
zelden zoveel dom gelul in een paar postjes gezien. ik verwelkom iedereen die een nuttige bijdrage aan deze samenleving levert. jij levert alleen maar haat en verdriet, lazer toch op stuk verdriet.

Slinger
15-08-10, 09:19
Vraag mij af, leer je dit soort dingen op school?

Daar heeft hij, denk ik, niet veel tijd doorgebracht. Dat is nu juist het probleem.

(leen)
15-08-10, 09:41
ge zou verschieten:hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eer dan eens het land waar je zit en leer de taal...

Vraag me trouwens af wie jou zo zwaar gestraft heeft dat je zo gefrustreerd bent,is je meisje weggelopen misschien?

mark61
15-08-10, 12:28
inde moskee:hihi::hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dat verklaart een hoop. De imam als duider van economisch-politieke ontwikkelingen in Afrika :verward:

mark61
15-08-10, 12:30
Geen inmenging in binnenlandse aangelegenheden, geen politieke voorwaarden en wederzijds voordeel zijn de kernelementen in de pragmatische, volgens minister Van Ardenne, egoïstische Chinese ‘win-win’ benadering van Afrika.

Die vent zit niet op te letten. In Zuid-Afrika hebben de Chinezen bedongen dat in ZA geboren Chinezen worden geclassificeerd als 'coloured', omdat ze dan in aanmerking komen voor BEE, Black Economic Empowerment.

In Zuid-Afrika is de apartheid namelijk weergekeerd, jongens en meisjes, alleen nu andersom.

aboenoeh
15-08-10, 15:14
kijk aan, voor dit soort allochtonen heb ik nou maar 1 advies: als het je hier niet bevalt, dan pleur je toch lekker op? je hoeft hier niet te blijven. het is hier geen gevangenis....en voor kansarme kanslozen zoals jij is het wellicht beter....



zelden zoveel dom gelul in een paar postjes gezien. ik verwelkom iedereen die een nuttige bijdrage aan deze samenleving levert. jij levert alleen maar haat en verdriet, lazer toch op stuk verdriet.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



ik durf te wedden dat je joods bloed in je hebt allochtoon

dus lazer maar zelf op als je het niet bevalt

ik voel me thuis met alle moslims om me heen:hihi::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl