PDA

Bekijk Volledige Versie : Gecondoleerd en veel sterkte’



HUISBAAS
16-08-10, 06:47
Het is ramadan en de perfecte tijd voor zaqat. Maar de islamitische wereld doet niets voor Pakistan. Drieënhalf miljoen euro van Koeweit en driehonderdduizend euro van de OPEC. Meer heeft de islamitische wereld niet over voor het door rampzalige overstromingen getroffen islamitische Pakistan.

Vooruit: Azerbeidzjan, Egypte, Turkije en Iran hebben enkele honderden tonnen voedsel, dekens en medische hulp beloofd, maar de islamitische bijdrage aan de noodhulp voor Pakistan is armzalig. En dat terwijl het ramadan is, dé perfecte tijd voor zaqat, gulle giften aan de nooddruftigen in ruil voor een goede score bij Allah.

Waar blijven de oliedollars uit Saoedi-Arabië, de Verenigde Arabische Emiraten en Libië? Of de medische teams uit Egypte en Indonesië? En de Iraanse president Ahmadinejad, nooit te beroerd om de islamitische wereld op te roepen tot actie als het gaat om door ‘westers kwaad’ getroffen moslimbroeders? Waarom is hij zo stil op het moment dat hij daadwerkelijke loyaliteit en steun aan zijn geloofsgenoten kan bewijzen? Waarom stuurt hij geen batterij Repuplikeinse Gardisten naar Pakistan, opdat die daar kunnen helpen slachtoffers uit de modder te trekken?

Het valt op, de vrijwel volledige afwezigheid van de moslimstaten op de donorlijst van VN-hulporganisatie OCHA. En wie de donorlijsten voor het door een aardbeving getroffen Haiti van afgelopen januari erbij pakt, ziet direct dat ze het toen ook al lieten afweten.

‘Gecondoleerd en veel sterkte’, schreef de Saoedische koning Abdullah vier dagen na de ramp in een telegram aan de Haitiaanse president en daar bleef het bij. Eén week na de aardschok had de internationale gemeenschap Haiti 116.772.897 dollar aan noodhulp toegezegd. Slechts 636.000 euro was afkomstig uit de Arabische wereld, namelijk uit Marokko, dat voor Pakistan tot nu toe nog niets heeft ondernomen.

Twee weken na het begin van de ramp zijn het vooral de westelijke (christelijke) overheden die de bevolking van Pakistan helpen. Op kop de VS, in vele moslim-ogen aartsvijand nummer één. Washington heeft ruim 50 miljoen euro beschikbaar gesteld. Het Amerikaanse leger vliegt met helikopters tonnen voedsel en noodhulp naar het rampgebied.


Noodhulp en politiek
Oké, de westerse inzet in Pakistan is niet geheel uit humanitaire overwegingen en altruïsme. De hulpverlening aan de Pakistanen is onderdeel van de strijd om de hearts and minds in de regio, tussen westerse overheden en de vele aan militant islamitische groeperingen gelieerde organisaties. Aan Al-Qaida verwante groeperingen als Jamaat-e-Islami hebben uitgebreide netwerken tot hun beschikking om niet alleen noodhulp, maar ook hun politieke agenda te verspreiden, tot grote zorgen van de Europese en Amerikaanse regeringen en tot irritatie van Islamabad, dat te incompetent, corrupt en machteloos is om grip op de situatie te krijgen. Maar Europa en de VS maken zich tenminste zorgen om de Pakistanen en dat kun je van de islamitische wereld niet zeggen.
bron (http://www.depers.nl/buitenland/502032/Gecondoleerd-en-veel-sterkte.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marsipulami
16-08-10, 09:44
Stelling: In de christelijke cultuur is solidariteit met noodlijdenden een belangrijke waarde. In de islamitische cultuur is solidariteit met noodlijdenden minder belangrijk.

Waar of niet en waarom ?

mark61
16-08-10, 09:49
Stelling: In de christelijke cultuur is solidariteit met noodlijdenden een belangrijke waarde. In de islamitische cultuur is solidariteit met noodlijdenden minder belangrijk.

Waar of niet en waarom ?

Kletskoek. Meen je dat nou echt, modderige tsjeef? :hihi:

Als de islamitische / Arabische wereld niet zo over de brug komt is dat omdat

a) de meeste islamitische landen zelf straatarm zijn

b) de rijke zijn zoals alle rijken: gierig.

Hoewel de islam anti-materialistisch is lijken moslims die het kunnen betalen vreselijk materialistisch. Dus nee, ik zie een Koeweiti geen geld overmaken.

Het vereist ook een burgerlijke samenleving om überhaupt op het idee te komen, denk ik. Al hadden ze in SA wel eens een tv-inzamelingsactie dacht ik.

knuppeltje
16-08-10, 10:09
Zakat is geen overheids aangelegenheid maar een privézaak, bedoeld voor de moslim zelf om zijn ware geloof te kunnen tonen.

Het zakat systeem is dan ook een uiterst verwerpelijk systeem, het houdt de armoede in stand door arme mensen totaal afhankelijk te houden van de bereidheid tot een schamele aalmoes geven van de schijnheilige gelovige, die daarmee publiekelijk kan tonen hoe een goede gelovige hij is.

Zolang die landen niet werken aan een behoorlijk sociaal bestuurssysteem, zullen deze zich weinig aan dergelijke rampen gelegen laten liggen. Daar heb je andere mensen voor nodig. Nu hebben ze daar nog veel ergere etterbakken dan wij die de zaakjes regelen.

In tegenstelling tot de zakat, staat er over een goed sociaal bestuurssysteem niets in de koran. Ach, in de bijbel ook al niet volgens mij. Goede sociale systemen worden door de kaffirs uitgedokterd, niet door de zogenaamde ware gelovigen. Die zijn van de aalmoezen.

knuppeltje
16-08-10, 10:15
Stelling: In de christelijke cultuur is solidariteit met noodlijdenden een belangrijke waarde. Waar of niet en waarom ?

Waar of niet waar?

Het is gewoon gelul. Die zogenaamde christelijke cultuur van je kenmerkt zich al vele eeuwen door de meest gruwelijke daden die vele mensen in nood en heel veel lijden bracht.

Maar goed, van een jezuïtisch paapje was dit weer te verwachten.

Marsipulami
16-08-10, 12:13
Kletskoek. Meen je dat nou echt, modderige tsjeef? :hihi:

Als de islamitische / Arabische wereld niet zo over de brug komt is dat omdat

a) de meeste islamitische landen zelf straatarm zijn

b) de rijke zijn zoals alle rijken: gierig.

Hoewel de islam anti-materialistisch is lijken moslims die het kunnen betalen vreselijk materialistisch. Dus nee, ik zie een Koeweiti geen geld overmaken.

Het vereist ook een burgerlijke samenleving om überhaupt op het idee te komen, denk ik. Al hadden ze in SA wel eens een tv-inzamelingsactie dacht ik.

- Het was een stelling. Ik had zelf nog geen standpunt ingenomen.
- Er zijn ook straatarme niet-islamitische landen. Ik weet niet of er informatie bestaat over hun geefgedrag bij rampen.
- Voor al die giften van België/Europa bij rampen heeft men nooit mijn mening gevraagd.
- Er zijn steenrijke oliemoslimlanden.
- Moslims geven veel geld voor de noodlijdende Palestijnen in Gaza.

mark61
16-08-10, 12:21
- Het was een stelling. Ik had zelf nog geen standpunt ingenomen.
- Er zijn ook straatarme niet-islamitische landen. Ik weet niet of er informatie bestaat over hun geefgedrag bij rampen.
- Voor al die giften van België/Europa bij rampen heeft men nooit mijn mening gevraagd.
- Er zijn steenrijke oliemoslimlanden.
- Moslims geven veel geld voor de noodlijdende Palestijnen in Gaza.

Arme landen geven niks. Individuele burgers misschien.

Je hebt ook landen in overgang, zoals Turkije, met een redelijk grote middenklasse. Daar worden inderdaad wel inzamelingen gehouden voor Afrika ofzo. Resultaat weet ik niet.

Ik weet niet veel over wat moslims precies aan Gaza geven. 'Islamitische' staten, vzv. ik weet ca. 1 miljard bij elkaar, maar onregelmatig, niet structureel.

Ik weet ook niet waar we het eigenlijk over hebben, overheden die geven of individuele burgers. En of aalmoezen als 'hulp' tellen. Daaro zullen veel mensen eerder wat aan armoede in eigen land doen.

appieman
16-08-10, 16:05
Zakat is geen overheids aangelegenheid maar een privézaak, bedoeld voor de moslim zelf om zijn ware geloof te kunnen tonen.

Het zakat systeem is dan ook een uiterst verwerpelijk systeem, het houdt de armoede in stand door arme mensen totaal afhankelijk te houden van de bereidheid tot een schamele aalmoes geven van de schijnheilige gelovige, die daarmee publiekelijk kan tonen hoe een goede gelovige hij is.

Zolang die landen niet werken aan een behoorlijk sociaal bestuurssysteem, zullen deze zich weinig aan dergelijke rampen gelegen laten liggen. Daar heb je andere mensen voor nodig. Nu hebben ze daar nog veel ergere etterbakken dan wij die de zaakjes regelen.

In tegenstelling tot de zakat, staat er over een goed sociaal bestuurssysteem niets in de koran. Ach, in de bijbel ook al niet volgens mij. Goede sociale systemen worden door de kaffirs uitgedokterd, niet door de zogenaamde ware gelovigen. Die zijn van de aalmoezen.


"De linkerhand ziet niet wat de rechterhand geeft". Als je zakaat geeft, dan is de zakaat alleen geldig als het niet openbaar is hoeveel je hebt gegeven. Dus "publiekelijk tonen hoe een goede gelovige hij is", dat gaat niet op, hoe graag je ook zou willen.

knuppeltje
16-08-10, 16:14
"De linkerhand ziet niet wat de rechterhand geeft". Als je zakaat geeft, dan is de zakaat alleen geldig als het niet openbaar is hoeveel je hebt gegeven. Dus "publiekelijk tonen hoe een goede gelovige hij is", dat gaat niet op, hoe graag je ook zou willen.

Tja, als je zelf er niet afhankelijk van bent, dan weet je niet hoe vernederend dat is natuurlijk.

Met dit geklets wil je toch niet beweren dat het beter is dan een goed sociaal functionerend bestuurssysteem zeker?

Shit, vergeet ik weer dat het een van die zogenaamde pijlers van ..

Ach, laat maar zitten.

Aristos
16-08-10, 16:31
Tja, als je zelf er niet afhankelijk van bent, dan weet je niet hoe vernederend dat is natuurlijk.

Met dit geklets wil je toch niet beweren dat het beter is dan een goed sociaal functionerend bestuurssysteem zeker?

Shit, vergeet ik weer dat het een van die zogenaamde pijlers van ..

Ach, laat maar zitten.

Wat een misplaatste arrogantie. Rijkdom verworven door moord, roof en plundering en nu staan prediken over een goed sociaal bestuurssysteem.

Marsipulami
16-08-10, 17:09
- De zakaat betekent voor moslims in niet-moslimlanden enkel het geven van aalmoezen.
- De zakaat in moslimlanden heeft daarnaast ook de vorm van een belasting door de overheid.
- De profeet Mohamed was de uitvinder van de sociale zekerheid, in de zesde eeuw.

Nihad_zina
16-08-10, 17:20
bizar, ze vinden het blijkbaar niet nodig om Pakistan van voedsel geld en kleding te voorzien. Wie neemt de beslissing of het wel of niet nodig is. Ik vind dit een vaag verhaal. Naar mijn mening zou een land die getroffen is door een natuurramp terug moeten kunnen vallen op andere landen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
16-08-10, 18:09
Wat een misplaatste arrogantie. Rijkdom verworven door moord, roof en plundering en nu staan prediken over een goed sociaal bestuurssysteem.

Sorry, ik vergat het daar veel beter is.

knuppeltje
16-08-10, 18:10
- De zakaat betekent voor moslims in niet-moslimlanden enkel het geven van aalmoezen.
- De zakaat in moslimlanden heeft daarnaast ook de vorm van een belasting door de overheid.
- De profeet Mohamed was de uitvinder van de sociale zekerheid, in de zesde eeuw.

Last van een zonnesteek?

HaasHaas
16-08-10, 18:22
tot nu toe heeft nederland iets van rond een miljoen verzameld, las ik net. lijkt veel, maar is het niet. het artikel begint zelf met het feit dat koeweit drieeneenhalfmiljoen schijnt te hebben gegeven. hoeveel mensen wonen er in koeweit? daarnaast weet de schrijver van dit stuk niet wat er in die regio speelt. waaruit blijkt dat de regio geen hulp willen bieden? sterker nog, wil pakistan wel hulp van deze landen? ook het feit dat het westen bang is dat het geld bij de verkeerde doelen terecht komt, zo is dat ook met de islamitische landen. de taliban vormt voor alle islamitische staten in de regio een bedreiging. ook zij zullen kritisch naar het geheel kijken. er wordt nu een situatie geschetst alsof de islamitische wereld niets aantrekt van de situatie in pakistan. wat mij inziens wat te voorbarig is. er is overal in de wereld te laat en laconiek op de ramp gereageerd. bovendien zorgt moeder natuur voor veel natuurlijk geweld in verschillende regionen op de wereld.

Marsipulami
17-08-10, 00:11
Last van een zonnesteek?

- Nee hoor, het regent bovendien al een week in België.
- Ik heb geen weet van door de overheid georganiseerde sociale zekerheid ouder dan de armenbelasting die met de komst van de islam geïntroduceerd werd.
- Als uzelf over andere informatie beschikt dan vernemen we dat graag.

Marsipulami
17-08-10, 00:12
Last van een zonnesteek?

- Nee hoor, het regent bovendien al een week in België.
- Ik heb geen weet van door de overheid georganiseerde sociale zekerheid ouder dan de armenbelasting die met de komst van de islam geïntroduceerd werd.
- Als uzelf over andere informatie beschikt dan vernemen we dat graag.

sidi bibi
17-08-10, 01:04
[B] Slechts 636.000 euro was afkomstig uit de Arabische wereld, namelijk uit Marokko, dat voor Pakistan tot nu toe nog niets heeft ondernomen.

_________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

http://www.aujourdhui.ma/instantanes-details77496.html

Totale waarde gift 1 miljoen dollar, volgens ma.tv

knuppeltje
17-08-10, 17:45
Wat een misplaatste arrogantie. Rijkdom verworven door moord, roof en plundering en nu staan prediken over een goed sociaal bestuurssysteem.

Pleurt op met je gelul.

Ga eens even kijken hoe de machthebbers in die zakat-landen leven.

Salahuddeenalkurdi
17-08-10, 21:13
- De zakaat betekent voor moslims in niet-moslimlanden enkel het geven van aalmoezen.

- De zakaat in moslimlanden heeft daarnaast ook de vorm van een belasting door de overheid.

- De profeet Mohamed was de uitvinder van de sociale zekerheid, in de zesde eeuw.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



Precies en dat is de ware bedoeling van zakat, het is net als de sociale uitkering maar dan ook alleen voor bepaalde goede doelen. Tevens betalen de niet-Moslims de jizyah waarmee de overheid voor het land zorgt zoals infrastructuur en elk andere soort belasting is verboden volgens Islam en word beschauwd als onderdrukking.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aristos
17-08-10, 21:41
Pleurt op met je gelul.

Ga eens even kijken hoe de machthebbers in die zakat-landen leven.

Jij hebt ook last van die spastische aanvallen wanneer men kritisch wordt? Ik weet dat het in die 'Islamitische landen' ook niet over rolletjes gaat, maar stel je dan ook niet zo arrogant op.

H.P.Pas
17-08-10, 21:45
Jij hebt ook last van die spastische aanvallen wanneer men kritisch wordt?

Kwaadwillige laster is iets anders dan krtitiek.

knuppeltje
18-08-10, 10:41
Jij hebt ook last van die spastische aanvallen

Nou nee, meer een hartgrondige hekel aan totaal foute sociaal-politieke systemen, en meer nog aan lui die hier zelf meevreten uit de volle ruif, maar de mistanden in die zogenaamde prachtige zakat-landen verdedigen. :fuckit2:

knuppeltje
18-08-10, 10:43
Kwaadwillige laster is iets anders dan krtitiek.

Het is blijkbaar ook erg moeilijk voor sommigen om dat onderscheid te zien.

Salahuddeenalkurdi
18-08-10, 12:56
ff voor de duidelijkheid en niet dat ik hun verdedig maar Saudie Arabie heeft al meer dan 100 miljoen toegezegs
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Slinger
18-08-10, 13:21
ff voor de duidelijkheid en niet dat ik hun verdedig maar Saudie Arabie heeft al meer dan 100 miljoen toegezegs
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Schijntje

Nihad_zina
19-08-10, 13:58
En toch nooit tevreden.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Marsipulami
19-08-10, 14:50
Pukkelpop helpt Pakistan

Pakistan lijdt onder de hevige watersnood van de voorbije weken. Pukkelpop roept de komende drie dagen zijn festivalgangers via de podiumschermen en lichtkranten op om solidair te zijn met de slachtoffers in Pakistan. Dit kunnen ze doen door een sms met het woord 'Pukkelpop' te sturen naar het nummer 4342 (1€/sms). De opbrengsten van deze actie worden integraal doorgestort naar het werk van Artsen Zonder Grenzen in Pakistan. (lb)

super ick
19-08-10, 14:56
zakat-landen

Nooit van gehoord.

Salahuddeenalkurdi
19-08-10, 14:59
Bron?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



CNN, BBC, Press TV of Al Jazeera English. Een van die 4 welke herrinner ik niet meer. Kan altijd nog googlen. (Saudie Arabia, Turkey, Kuwait, Egypt,Pakistan Flood Aid)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
19-08-10, 15:08
CNN, BBC, Press TV of Al Jazeera English. Een van die 4 welke herrinner ik niet meer. Kan altijd nog googlen. (Saudie Arabia, Turkey, Kuwait, Egypt,Pakistan Flood Aid)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ja ik zag het. Tis altijd aardig als je het meteen erbij zet.

Nihad_zina
19-08-10, 15:44
:)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl