PDA

Bekijk Volledige Versie : Afghaans stel gestenigd voor overspel



Joesoef
16-08-10, 09:25
Afghaans stel ter dood gebracht voor overspel


KUNDUZ - De Taliban hebben een 28-jarige man en een 23-jarige vrouw in Afghanistan gestenigd omdat ze overspel zouden hebben gepleegd. Dat heeft Mohammad Ayob, de gouverneur van het district Imam Sahib in de noordelijke provincie Kunduz, maandag gezegd. De man was getrouwd en de vrouw verloofd. Ze zouden hebben bekend dat ze samen hebben geslapen. Op basis van hun bekentenis zijn ze ter dood gebracht.
Ongeveer honderd mensen, van wie de meesten Talibanopstandelingen, hadden zich zondagavond verzameld in het dorpje Mullah Quli toen het vonnis werd voorgelezen. De plaats valt onder gezag van de radicaalislamitische Taliban. De handen van beide veroordeelden waren op de rug vastgebonden. Het stel moest in een open veld staan toen enkele omstanders hen met stenen bekogelden tot ze dood waren, aldus een lokale inwoner.
Eerder deze maand gaven de Taliban een zwangere weduwe in de westelijke provincie Badghis zweepslagen in het openbaar en brachten haar ter dood wegens overspel. Volgens de strengislamitische shariawetgeving van de Taliban staat op seks tussen ongehuwden afranseling in het openbaar, op affaires buiten het huwelijk steniging.

naam
16-08-10, 10:43
Huh, waar is de rest?

knuppeltje
16-08-10, 10:44
Huh, waar is de rest?

Ik heb er een paar wakker geschud, werd wel hoog tijd ook.

mark61
16-08-10, 10:47
Huh, waar is de rest?

With the wind gone.

Slinger
16-08-10, 10:47
With the wind gone.

Gisteravond ook tv gekeken?

knuppeltje
16-08-10, 10:49
Gisteravond ook tv gekeken?

Die blijven ze nog steeds draaien?

Slinger
16-08-10, 10:53
Die blijven ze nog steeds draaien?

Nee gisteravond niet, maar laat maar, ik heb geen zin het uit te leggen.

Het is overigens een prachtige film.

mark61
16-08-10, 10:59
Gisteravond ook tv gekeken?

Gedeelte. Vind Malherbe wel leuk maar haar smaak niet.

appieman
16-08-10, 11:03
Sukkel, ik had het over iets totaal anders. Maar goed, jij zou eens doen alsof je weet waarover het gaat. :maf2:

En schelden doen mods hier even graag als andere prikkers. Aangezien ze de laatste tijd zelf veel minder prikken, is hun gescheld weer wel flink afgenomen, moet ik eerlijkheidshalve zeggen.

Ken jij de moderators uberhaupt? In plaats hier rare dingen te zeggen, kan je gewoon op "meld kwalijk bericht" klikken als iemand zich misdraagt. Ook een moderator.

knuppeltje
16-08-10, 11:04
liegen en lasteren ben je goed in.. maar natuurlijk kun je alweer geen enkele naam geven van een moderator die zou hebben gescholden..

:fuckit2:

Slinger
16-08-10, 11:10
Gedeelte. Vind Malherbe wel leuk maar haar smaak niet.

Dat volksdansen kan mij ook gestolen worden, sommigen dingen waren wel aardig. Die Deense film ga ik kijken.

Aït Ayt
16-08-10, 11:13
:fuckit2:

jaja, dat je een aso bent weet ik wel.. dat hoef je niet steeds weer opnieuw te bevestigen..

Slinger
16-08-10, 11:17
jaja, dat je een aso bent weet ik wel.. dat hoef je niet steeds weer opnieuw te bevestigen..

Hear, hear! Alle berichten zijn gewist door jouw slechte gedrag!

jang0201
16-08-10, 11:40
Gedeelte. Vind Malherbe wel leuk maar haar smaak niet.

Die uitgeknepen puist was gruwelijk!

Casawieja1
16-08-10, 11:53
Wat is er allemaal aan de hand. Ik snap uberhaupt niet waarom er nu eigenlijk ruzie is
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aït Ayt
16-08-10, 11:58
Hear, hear! Alle berichten zijn gewist door jouw slechte gedrag!

of dat werkelijk zo is valt nog te bezien maar laat ik dan nu het voortouw nemen door ontopic te reageren: het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving.. dat zou eigenlijk de taak moeten zijn vd marionettenregering in kaboel maar daar valt weinig van te verwachten..

H.P.Pas
16-08-10, 12:15
Ken jij de moderators uberhaupt? In plaats hier rare dingen te zeggen, kan je gewoon op "meld kwalijk bericht" klikken als iemand zich misdraagt.

Dat kan inderdaad. Daar hoor je dan nooit meer wat van.
Soms wordt het betreffebde bericht gewist. Stilzwijgend.

Sjarlus
16-08-10, 12:16
[...]De handen van beide veroordeelden waren op de rug vastgebonden. Het stel moest in een open veld staan toen enkele omstanders hen met stenen bekogelden tot ze dood waren, aldus een lokale inwoner.
Eerder deze maand gaven de Taliban een zwangere weduwe in de westelijke provincie Badghis zweepslagen in het openbaar en brachten haar ter dood wegens overspel. Volgens de strengislamitische shariawetgeving van de Taliban staat op seks tussen ongehuwden afranseling in het openbaar, op affaires buiten het huwelijk steniging.

[...]het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving[...]
Prettig dat jij zweepslagen en steniging op seks buiten het huwelijk nu eindelijk eens zonder omwegen goed noemt.
Waarom deze wetgeving goed is voor 'het door oorlog geteisterde Afghanistan' ontgaat me wel enigszins. Eindelijk een beetje recht en orde dankzij de Taliban?

Joesoef
16-08-10, 12:17
of dat werkelijk zo is valt nog te bezien maar laat ik dan nu het voortouw nemen door ontopic te reageren: het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving.. dat zou eigenlijk de taak moeten zijn vd marionettenregering in kaboel maar daar valt weinig van te verwachten..


Broeder, gelieve geen sarcastische opmerkingen over dit soort gruwelijke, misselijke, barbaarse middeleeuwse straffen.

Sjarlus
16-08-10, 12:20
Je hebt alleen bezwaar tegen de wijze van straffen?

Aït Ayt
16-08-10, 12:21
Prettig dat jij zweepslagen en steniging op seks buiten het huwelijk nu eindelijk eens zonder omwegen goed noemt.

wist je dat dan niet ?


Waarom deze wetgeving goed is voor 'het door oorlog geteisterde Afghanistan' ontgaat me wel enigszins. Eindelijk een beetje recht en orde dankzij de Taliban?

je geeft zelf al min of meer het antwoord..

Aït Ayt
16-08-10, 12:23
Broeder, gelieve geen sarcastische opmerkingen over dit soort gruwelijke, misselijke, barbaarse middeleeuwse straffen.

als jij de wetgeving van allaah barbaars vindt, zijn wij geen broeders..

mark61
16-08-10, 12:31
Tis maar waar je prioriteiten liggen. Diverse groepen moorden elkaar en bendes burgers uit, maar oeh er is een weduwe met een man naar bed gegaan.

Zeg, die vier getuigen hè, dat is afgeschaft intussen?

Casawieja1
16-08-10, 12:38
Hallooooo whats the matter
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aristos
16-08-10, 12:45
Tis maar waar je prioriteiten liggen. Diverse groepen moorden elkaar en bendes burgers uit, maar oeh er is een weduwe met een man naar bed gegaan.

Zeg, die vier getuigen hè, dat is afgeschaft intussen?

Wellicht niet noodzakelijk als verdachte heeft bekend?

Is dit trouwens waargebeurd? :zozo:

mark61
16-08-10, 12:46
Wellicht niet noodzakelijk als verdachte heeft bekend?

Is dit trouwens waargebeurd? :zozo:

Ik denk het wel.

Zegt het procesrecht ook iets over verhoorregels? Ga jij uit jezelf iets bekennen waar je de doodstraf voor krijgt?

thefishdoesntthink
16-08-10, 12:54
Ik vraag mij of er iemand op dit forum deze praktijken goedkeurd? Zoja wie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
16-08-10, 13:17
Ik vraag mij of er iemand op dit forum deze praktijken goedkeurd? Zoja wie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Lees hierboven en huiver. En wacht nog even tot de talitubbies uit bed zijn.

Slinger
16-08-10, 13:34
of dat werkelijk zo is valt nog te bezien maar laat ik dan nu het voortouw nemen door ontopic te reageren: het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving.. dat zou eigenlijk de taak moeten zijn vd marionettenregering in kaboel maar daar valt weinig van te verwachten..


Nou gefeliciteerd hoor, zweepslagen en steniging is werkelijk een teken van beschaving. Jij bent ons 'westerlingen' echt een hele stap voor. Wat een geluk dat we jou in ons midden hebben. En wat zullen die Afghaanse vrouwen blij zijn met de taliban!

Slinger
16-08-10, 13:35
Ik vraag mij of er iemand op dit forum deze praktijken goedkeurd? Zoja wie?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ait Ayt

Joesoef
16-08-10, 13:38
als jij de wetgeving van allaah barbaars vindt, zijn wij geen broeders..


Stenigen is barbaars net als handen afhakken, voeten afsnijden etc....

knuppeltje
16-08-10, 13:44
Ken jij de moderators uberhaupt? In plaats hier rare dingen te zeggen, kan je gewoon op "meld kwalijk bericht" klikken als iemand zich misdraagt. Ook een moderator.

Nee, wel hun nicks.

Moderators horen zelf te weten waaraan ze moeten voldoen, en van klikken moet ik al helemaal niets hebben. Als ik hier iets te zeggen heb doe ik dat wel zodat iedereen het kan lezen.

Trouwens, als ik hier mod was, dan zou mij ook regelmatig de lust bekruipen om sommige prikkers voor rot te schelden, dus kwalijk nemen doe ik ze dat dus ook niet altijd.

knuppeltje
16-08-10, 13:45
jaja, dat je een aso bent weet ik wel.. dat hoef je niet steeds weer opnieuw te bevestigen..

Als jij dat zegt, dan moet dat wel zo zijn. :huil:

knuppeltje
16-08-10, 13:46
of dat werkelijk zo is valt nog te bezien maar laat ik dan nu het voortouw nemen door ontopic te reageren: het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving.. dat zou eigenlijk de taak moeten zijn vd marionettenregering in kaboel maar daar valt weinig van te verwachten..

Leve de sharia, zullen we maar zeggen.

Eigenlijk best raar dat ik er nog steeds van moet braken natuurlijk, maar het overkomt me iedere keer als ik zoiets lees.

Casawieja1
16-08-10, 14:14
:stoned:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
16-08-10, 14:22
Stenigen is barbaars net als handen afhakken, voeten afsnijden etc....

Ja het is een barbaarse wet die sharia. Het staat er echt letterlijk in.

Joesoef
16-08-10, 14:29
Ja het is een barbaarse wet die sharia. Het staat er echt letterlijk in.

Waar staat wat in?

Aït Ayt
16-08-10, 14:29
Nou gefeliciteerd hoor, zweepslagen en steniging is werkelijk een teken van beschaving. Jij bent ons 'westerlingen' echt een hele stap voor. Wat een geluk dat we jou in ons midden hebben.

dank je.. inderdaad kun je profijt trekken uit mijn aanwezigheid hier.. :)


En wat zullen die Afghaanse vrouwen blij zijn met de taliban!

onder de taliban waren vrouwen veiliger dan onder de marionettenregering van karzai en zijn warlords..

Aït Ayt
16-08-10, 14:34
Stenigen is barbaars net als handen afhakken, voeten afsnijden etc....

al-maidah 38: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093546&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL

als moslim vindt jij dus dat deze strafbepaling van allaah barbaars is..

Joesoef
16-08-10, 14:35
onder de taliban waren vrouwen veiliger dan onder de marionettenregering van karzai en zijn warlords..


Even nuanceren, onder de Taliban mochten vrouwen niet naar de dokter, niet naar school gewoon niet naar buiten. Kans dat het mis ging, nihil. Waar hebben vrouwen eigenlijk van te vrezen, mannen.

Joesoef
16-08-10, 14:38
al-maidah 38: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093546&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL

als moslim vindt jij dus dat deze strafbepaling van allaah barbaars is..


Je vergeet het vers van de steniging, welke ayat was dat ook alweer?

Tomas
16-08-10, 14:44
al-maidah 38: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093546&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL

als moslim vindt jij dus dat deze strafbepaling van allaah barbaars is..

Voor de ansnaar invasie had je wat je echt vond als een palingmoslim in het midden gelaten. Het verbaast me hoe die kleuters jou ook kunnen ophitsen.

Aït Ayt
16-08-10, 14:44
Je vergeet het vers van de steniging, welke ayat was dat ook alweer?

nee hoor die vergeet ik niet maar de soennah vd profeet mohammed صلى الله عليه و سلم is niet aan jou besteedt.. dat weet je zelf ook wel..
maar goed, je vindt dus de wetgeving van allaah barbaars zoals dat in de helige qur'aan staat..

Slinger
16-08-10, 14:47
dank je.. inderdaad kun je profijt trekken uit mijn aanwezigheid hier.. :)



onder de taliban waren vrouwen veiliger dan onder de marionettenregering van karzai en zijn warlords..

Zo lang ze maar binnenshuis blijven en niet de straat op gaan.

Aït Ayt
16-08-10, 14:48
Voor de ansnaar invasie had je wat je echt vond als een palingmoslim in het midden gelaten. Het verbaast me hoe die kleuters jou ook kunnen ophitsen.

vorig jaar juni heb ik mijn mening over lijfstraffen hier luid & duidelijk gegeven.. toen had ik praktisch hetzelfde meningsverschil met joesoef als vandaag..

Slinger
16-08-10, 14:49
al-maidah 38: En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs.
http://www.koranonline.nl/koran/nl/index.php?subaction=showfull&id=1099093546&archive=&start_from=&ucat=2&go=NL

als moslim vindt jij dus dat deze strafbepaling van allaah barbaars is..

't Is voor sommigen maar goed dat wij dat in Nederland niet uitvoeren. De meesten waren dan niet alleen herkenbaar aan hun 'licht getinte' huid.

Slinger
16-08-10, 14:51
nee hoor die vergeet ik niet maar de soennah vd profeet mohammed صلى الله عليه و سلم is niet aan jou besteedt.. dat weet je zelf ook wel..
maar goed, je vindt dus de wetgeving van allaah barbaars zoals dat in de helige qur'aan staat..

Dus Joesoef is geen goeie moslim? Of misschien zelfs helemaal geen moslim in jouw ogen?

Aït Ayt
16-08-10, 14:51
Zo lang ze maar binnenshuis blijven en niet de straat op gaan.

ja dat is veiliger dan ze de straat op te laten gaan.. dat blijkt wel..

Aït Ayt
16-08-10, 14:53
Dus Joesoef is geen goeie moslim? Of misschien zelfs helemaal geen moslim in jouw ogen?

dat uit ik liever rechtstsreeks tegen joesoef als hij me daar naar vraagt.. daar hoef jij niet tussen te gaan zitten..

Slinger
16-08-10, 14:56
ja dat is veiliger dan ze de straat op te laten gaan.. dat blijkt wel..

Inderdaad, een grote gevangenis dus, die de vrome taliban voor vrouwen hadden ingericht.

Slinger
16-08-10, 14:57
dat uit ik liever rechtstsreeks tegen joesoef als hij me daar naar vraagt.. daar hoef jij niet tussen te gaan zitten..

't Is wel duidelijk, genuanceerd denken past niet in jouw straatje. Een moslim kan alleen maar een goede moslim zijn asl hij bereid is zijn medemens te stenigen.

Aït Ayt
16-08-10, 15:07
Een moslim kan alleen maar een goede moslim zijn asl hij bereid is zijn medemens te stenigen.

:haha:

Tomas
16-08-10, 15:16
:haha:

Hier ben je rond die tijd nog bezig als een palingmoslim:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=278004

Magoed, misschien dat het in je geheugen anders vastgelegd wordt.

Slinger
16-08-10, 15:22
:haha:

Dat volgt uit jouw woorden.

appieman
16-08-10, 16:09
Dat kan inderdaad. Daar hoor je dan nooit meer wat van.
Soms wordt het betreffebde bericht gewist. Stilzwijgend.

Als je geen bericht verdient, krijg je het ook niet.

H.P.Pas
16-08-10, 17:09
Als je geen bericht verdient, krijg je het ook niet.
En als je het wel verdient ook niet.
Dit forum wordt belabberd gemodereerd.
Echt waar.

mark61
16-08-10, 17:46
onder de taliban waren vrouwen veiliger dan onder de marionettenregering van karzai en zijn warlords..

Ze gingen vnl. sneller dood, want ze mochten niet werken maar de taliban doen helaas niet aan WW en WAO en AOW en RWW. Dezelfde taliban die eerst hun echtgenoten hadden vermoord, zodat ze moesten bedelen met hun kinderen op straat. Dat mocht geloof ik wel :lachu:

Ait de fundipunker.

mark61
16-08-10, 17:48
Even nuanceren, onder de Taliban mochten vrouwen niet naar de dokter, niet naar school gewoon niet naar buiten. Kans dat het mis ging, nihil. Waar hebben vrouwen eigenlijk van te vrezen, mannen.

Héhé, snoodaard. Ze mochten best naar de dokter, als het maar een vrouwelijke was. Maar die was er niet want vrouwen mogen niet naar school :hihi:

mark61
16-08-10, 17:49
Voor de ansnaar invasie had je wat je echt vond als een palingmoslim in het midden gelaten. Het verbaast me hoe die kleuters jou ook kunnen ophitsen.

Opvallend inderdaad. Misschien solliciteert ie naar de post van aanvoerder der talitubbies.

Aït Ayt
16-08-10, 17:52
Hier ben je rond die tijd nog bezig als een palingmoslim:

http://www.maroc.nl/forums/showthread.php?t=278004

Magoed, misschien dat het in je geheugen anders vastgelegd wordt.

dit lijkt me duidelijk : http://mnl2.maroc.nl/forums/showpost.php?p=4010894&postcount=556

Aït Ayt
16-08-10, 17:58
Dat volgt uit jouw woorden.

:haha: je hebt humor.. dat wel..

aboenoeh
16-08-10, 17:59
Nou gefeliciteerd hoor, zweepslagen en steniging is werkelijk een teken van beschaving. Jij bent ons 'westerlingen' echt een hele stap voor. Wat een geluk dat we jou in ons midden hebben. En wat zullen die Afghaanse vrouwen blij zijn met de taliban!

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



ja inderdaad en teken van beschaving waar diefstal en overspel niet geduld word en gestraft dient te worden met een godelijke straf die gepast is voor zulke overtreders van de wet.



nu laten we kijken naar de verschillende beschavingen en hun rechtvaardighieds moraal



en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.

want kijk maar naar het westen waar overspel normaal is

waar bastaardkinderen de gemeenschap vormen

waar ge een vrouw van zo van de toog kunt plukken om gemeenschap te hebben terwijl de echtgenoot en pintje betaald krijgt van de gelukkige

de waarden van een huwelijk heeft helemaal geen grondslag meer

en dit is de waarde die een vrouw krijgt in het westen

het lijkt wel lager dan een dier die zijn vrouwtje wat waarde geeft



welk moraal heeft het westen die per jaar duizenden babys laat vermoorden onder het mom van abortus

maar ons wel probeert te wijzen op enkele stenigingen die terecht op islamitisch terrotorium gebeuren.

deze fotusen krijgen niet eens de kans hun eerste adem te nemen

ze plegen masaal overspel en vermoorden daarna de verwekt kinderen

welk barbaars volk heeft ooit zulk dierlijk gedrag vertoond in de mensheid



ik denk dat als een mens met eengezond verstand de keuze krijgt om te kiezen tussen stenigen van een wets overtreder of het masaal dood prikken van een babys in de buik haar moeder de keize rap gemaakt is



en voor joesoef de nepmoslim

ik geloof dat je een islamhater bent met een islamitische naam op deze forum

zelfs joesoef wordt niet eens zo geschreven

elk komentaar die je schrijft is bijna anti islam



men moet maar uw posten nalezen en men weet dat je nietsanders bent dan een vuile rat.



de profeet vzh zei :

diegene die iets uit de islam ontkend of verdraait hoort niet bij ons:wijs::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aït Ayt
16-08-10, 18:02
Inderdaad, een grote gevangenis dus, die de vrome taliban voor vrouwen hadden ingericht.

nu worden vrouwen en meiden binnenshuis gehouden uit vrees dat ze verkracht en ontvoerd worden..

(leen)
16-08-10, 18:08
nu worden vrouwen en meiden binnenshuis gehouden uit vrees dat ze verkracht en ontvoerd worden..

Wat bij mij de vraag opwekt of dergelijke zaken wel echt gebeuren in een 100% islamitisch land.
En waarom is die vrees zo hoog?

knuppeltje
16-08-10, 18:16
ja inderdaad en teken van beschaving waar diefstal en overspel niet geduld word en gestraft dient te worden met een godelijke straf die gepast is voor zulke overtreders van de wet.

God zou toch eigenlijk allang totaal over de rooie moeten zijn, omdat een stelletje mafketels blijkbaar niet geloven dat hij die zondaars ook daadwerkelijk zal straffen als ze zich aan de paradijspoort melden, en dat die mafketels dus daarom zelf maar alvast dat goddelijke gericht zelf voor hem gaan voltrekken.
Als ik god was, bestaat niet dat ik dat zou pikken.

knuppeltje
16-08-10, 18:17
nu worden vrouwen en meiden binnenshuis gehouden uit vrees dat ze verkracht en ontvoerd worden..

Had jij het niet over humor?

aboenoeh
16-08-10, 18:18
Wat bij mij de vraag opwekt of dergelijke zaken wel echt gebeuren in een 100% islamitisch land.



En waarom is die vrees zo hoog?

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



welk 100 procent islamitisch land,????
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
16-08-10, 18:19
waar ge een vrouw van zo van de toog kunt plukken om gemeenschap te hebben

Ho ho, niet zo opscheppen pubertje.

Joesoef
16-08-10, 18:36
Ho ho, niet zo opscheppen pubertje.


Maak je niet druk, grappenmaker of zo.

(leen)
16-08-10, 19:18
welk 100 procent islamitisch land,????
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www.islamicweb.com/begin/population.htm

stof tot nadenken over je broeders...

Aït Ayt
16-08-10, 19:40
Had jij het niet over humor?

vindt jij mischien humor maar aan het verkrachten van vrouwen vind ik daarintegen niks grappigs aan..

Joesoef
16-08-10, 19:50
vindt jij mischien humor maar aan het verkrachten van vrouwen vind ik daarintegen niks grappigs aan..


Ach, maak je niet druk. De man komt er vaak van af met wat stokslagen, de verkrachte vrouw wordt gestenigd. Is het toch nog leuk.

sjo
16-08-10, 20:40
Tis maar waar je prioriteiten liggen. Diverse groepen moorden elkaar en bendes burgers uit, maar oeh er is een weduwe met een man naar bed gegaan.

Zeg, die vier getuigen hè, dat is afgeschaft intussen?

Het halve dorp moet er omheen gestaan hebben.

gr.
sjo

Salahuddeenalkurdi
16-08-10, 21:07
"Zij(de ongelovigen) zullen nooit tevreden met jullie zijn totdat jullie je rug keren naar jullie geloof."



Die joesoef is of een hypocriet of hij is afvallig door zijn opvattingen over Sharia en zijn liefde voor het tevredenhouden van de kuffar. De status van onze dierbare broeder Aboenoeh is mij allang bekend en InshaAllah zal hij op deze pad blijven en Broeder Ain Ayt, laat je niet ophitsen door de kuffar en Moenafiqeen tijdens deze heilige maand en ga niet met hun in discussie. (ghatam Allahoe ala qulubien wa ala samhieiem wa ala absarihiem ghishaoen wa la hum adaboen adhim)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salahuddeenalkurdi
16-08-10, 21:07
"Zij(de ongelovigen) zullen nooit tevreden met jullie zijn totdat jullie je rug keren naar jullie geloof."



Die joesoef is of een hypocriet of hij is afvallig door zijn opvattingen over Sharia en zijn liefde voor het tevredenhouden van de kuffar. De status van onze dierbare broeder Aboenoeh is mij allang bekend en InshaAllah zal hij op deze pad blijven en Broeder Ain Ayt, laat je niet ophitsen door de kuffar en Moenafiqeen tijdens deze heilige maand en ga niet met hun in discussie. (ghatam Allahoe ala qulubien wa ala samhieiem wa ala absarihiem ghishaoen wa la hum adaboen adhim)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salahuddeenalkurdi
16-08-10, 21:07
"Zij(de ongelovigen) zullen nooit tevreden met jullie zijn totdat jullie je rug keren naar jullie geloof."



Die joesoef is of een hypocriet of hij is afvallig door zijn opvattingen over Sharia en zijn liefde voor het tevredenhouden van de kuffar. De status van onze dierbare broeder Aboenoeh is mij allang bekend en InshaAllah zal hij op deze pad blijven en Broeder Ain Ayt, laat je niet ophitsen door de kuffar en Moenafiqeen tijdens deze heilige maand en ga niet met hun in discussie. (ghatam Allahoe ala qulubien wa ala samhieiem wa ala absarihiem ghishaoen wa la hum adaboen adhim)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 21:22
Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf. (Al mag je er natuurlijk wel een mening over hebben).



Jij hebt het probleem dat vrouwen niet doen wat er in 1400 jaar oud arabisch woestijngekrabbel staat. Daar gaat het je om.

Het gaat je dus niet om mensen maar om die leer. Je bent dus een goede volgeling van de leer.









Waarom is dat goed? Kun je zelfs maar een poging tot motivatie doen?









Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?



Tegelijk met de zwangere vrouw dan zeker?









En wie Mohammed wél als leider aanvaardt is mit uns.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf.

quote :Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 21:22
Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf. (Al mag je er natuurlijk wel een mening over hebben).



Jij hebt het probleem dat vrouwen niet doen wat er in 1400 jaar oud arabisch woestijngekrabbel staat. Daar gaat het je om.

Het gaat je dus niet om mensen maar om die leer. Je bent dus een goede volgeling van de leer.









Waarom is dat goed? Kun je zelfs maar een poging tot motivatie doen?









Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?



Tegelijk met de zwangere vrouw dan zeker?









En wie Mohammed wél als leider aanvaardt is mit uns.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf.

quote :Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 21:22
Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf. (Al mag je er natuurlijk wel een mening over hebben).



Jij hebt het probleem dat vrouwen niet doen wat er in 1400 jaar oud arabisch woestijngekrabbel staat. Daar gaat het je om.

Het gaat je dus niet om mensen maar om die leer. Je bent dus een goede volgeling van de leer.









Waarom is dat goed? Kun je zelfs maar een poging tot motivatie doen?









Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?



Tegelijk met de zwangere vrouw dan zeker?









En wie Mohammed wél als leider aanvaardt is mit uns.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :Vrouwen beoordelen zelf hoe ze behandeld worden en willen worden. Hun oordelen verschillen dan.

Jij bepaalt niet of dat goed of slecht is, dat beoordelen zij zelf.

quote :Wat? Stenigen islamieten ook foetussen?


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
16-08-10, 22:04
als jij de wetgeving van allaah barbaars vindt, zijn wij geen broeders..

En wie ben jij om te oordelen over anderen......

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

thefishdoesntthink
16-08-10, 22:06
en overspellige dient gestraft te worden met steniging volgens de islaam en maar goed ook.





THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

The_Grand_Wazoo
16-08-10, 22:29
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.

Wat een achterlijk gezwam. De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm. Hoe strenger de straffen, hoe onbeschaafder de samenleving. En als die samenleving zich er op voor laat staan dat het om straffen gaat straffen door een of andere mythisch figuur in een ver verleden zijn verordonneerd dan zegt dat alleen maar dat die beschaving zich niet wil ontwikkelen. Niet dat die mythische figuur het bij het juiste eind had.
Een mens die zich op in zijn twintigste levensjaar nog altijd als een kleuter gedraagt noemen wij achterlijk, een beschaving die zich wenst te gedragen naar de regels uit zijn begindagen is ook achterlijk.
En mens die in zijn twintigste levensjaar het rechtvaardig vindt dat hij zich als een kleuter mag gedragen is gevaarlijk, voor een beschaving is dat niet anders.
Dom, kleuterachtig geleuter, met dodelijke afloop.
Schandalig. Zij die dit goedkeuren dienen als gevaarlijke kleuters benaderd te worden. Niet serieus nemen wegens hun onderontwikkeldheid, wel onderkennen dat zij een groot probleem vormen.

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:31
THE STONING OF SORAYA M.

http://www.youtube.com/watch?v=asH9sUD0A-s



no more comment.




http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:rLd4nA1qvjZmdM:http://www.burningheartsoutreach.com/home/1602/1602/24_weeks-01.jpg



http://www.youtube.com/watch?v=e7vb1ZtmMIE



no mor comments
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:59
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.



Wat een achterlijk gezwam. De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm. Ho strenger de straffen, hoe onbeschaafder de samenleving. En als die samenleving zich er op voor laat staan dat die straffen door een of andere mythisch figuur in een ver verleden zijn verordonneerd dan zegt het eigenlijk alleen maar dat die beschaving zich niet wil ontwikkelen.

Een mens die zich op in zijn twintigste levensjaar nog altijd als een kleuter gedraagt noemen wij achterlijk, een beschaving die zich wenst te gedragen naar de regels van zijn begin dagen is ook achterlijk.

En mens die in zijn twintigste levensjaar het rechtvaardig vindt dat hij zich als een kleuter mag gedragen is gevaarlijk, voor een beschaving is dat niet anders.

Dom, kleuterachtig geleuter, met dodelijke afloop.

Schandalig. Zij die dit goedkeuren dienen als gevaarlijke kleuters benaderd te worden.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :

ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.



en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden

behalve dan bij bepaalde minderheids gemeenschappen binnen deze samenleving.



het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:59
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.



Wat een achterlijk gezwam. De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm. Ho strenger de straffen, hoe onbeschaafder de samenleving. En als die samenleving zich er op voor laat staan dat die straffen door een of andere mythisch figuur in een ver verleden zijn verordonneerd dan zegt het eigenlijk alleen maar dat die beschaving zich niet wil ontwikkelen.

Een mens die zich op in zijn twintigste levensjaar nog altijd als een kleuter gedraagt noemen wij achterlijk, een beschaving die zich wenst te gedragen naar de regels van zijn begin dagen is ook achterlijk.

En mens die in zijn twintigste levensjaar het rechtvaardig vindt dat hij zich als een kleuter mag gedragen is gevaarlijk, voor een beschaving is dat niet anders.

Dom, kleuterachtig geleuter, met dodelijke afloop.

Schandalig. Zij die dit goedkeuren dienen als gevaarlijke kleuters benaderd te worden.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :

ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.



en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden

behalve dan bij bepaalde minderheids gemeenschappen binnen deze samenleving.



het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:59
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.



Wat een achterlijk gezwam. De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm. Ho strenger de straffen, hoe onbeschaafder de samenleving. En als die samenleving zich er op voor laat staan dat die straffen door een of andere mythisch figuur in een ver verleden zijn verordonneerd dan zegt het eigenlijk alleen maar dat die beschaving zich niet wil ontwikkelen.

Een mens die zich op in zijn twintigste levensjaar nog altijd als een kleuter gedraagt noemen wij achterlijk, een beschaving die zich wenst te gedragen naar de regels van zijn begin dagen is ook achterlijk.

En mens die in zijn twintigste levensjaar het rechtvaardig vindt dat hij zich als een kleuter mag gedragen is gevaarlijk, voor een beschaving is dat niet anders.

Dom, kleuterachtig geleuter, met dodelijke afloop.

Schandalig. Zij die dit goedkeuren dienen als gevaarlijke kleuters benaderd te worden.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :

ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.



en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden

behalve dan bij bepaalde minderheids gemeenschappen binnen deze samenleving.



het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
16-08-10, 22:59
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.



Wat een achterlijk gezwam. De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm. Ho strenger de straffen, hoe onbeschaafder de samenleving. En als die samenleving zich er op voor laat staan dat die straffen door een of andere mythisch figuur in een ver verleden zijn verordonneerd dan zegt het eigenlijk alleen maar dat die beschaving zich niet wil ontwikkelen.

Een mens die zich op in zijn twintigste levensjaar nog altijd als een kleuter gedraagt noemen wij achterlijk, een beschaving die zich wenst te gedragen naar de regels van zijn begin dagen is ook achterlijk.

En mens die in zijn twintigste levensjaar het rechtvaardig vindt dat hij zich als een kleuter mag gedragen is gevaarlijk, voor een beschaving is dat niet anders.

Dom, kleuterachtig geleuter, met dodelijke afloop.

Schandalig. Zij die dit goedkeuren dienen als gevaarlijke kleuters benaderd te worden.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote :

ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.



en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden

behalve dan bij bepaalde minderheids gemeenschappen binnen deze samenleving.



het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Max Stirner
16-08-10, 23:11
Tja, probeer bij de opvattingen van dit soort islamieten maar eens niet aan islam bashing te gaan doen. Moeilijk, heel moeilijk.

.


Tsja, blijf het vooral proberen. Tegen beter weten in.

Het verhaaltje dat 'de Islam' op zich een hele fijne religie/ideologie is die helaas wordt verziekt door 'een paar' extremisten die het niet goed begrepen hebben, geloof ik eigenlijk niet (meer) zo.

Het klinkt natuurlijk wel lekker geruststellend: 'Het is niet de religie die fout is, maar de mensen' ..... maar vrees dat het in essentie niet waar is.


Zou het dus eerder willen omdraaien:

De Islam is een k*tgeloof, zoals er overigens meerdere zijn, desondanks kunnen moslims verder best leuke en lieve mensen zijn - vooral als ze hun geloof niet zo serieus / letterlijk nemen.

mark61
16-08-10, 23:21
Tsja, blijf het vooral proberen. Tegen beter weten in.

Het verhaaltje dat 'de Islam' op zich een hele fijne religie/ideologie is die helaas wordt verziekt door 'een paar' extremisten die het niet goed begrepen hebben, geloof ik eigenlijk niet (meer) zo.

Het klinkt natuurlijk wel lekker geruststellend: 'Het is niet de religie die fout is, maar de mensen' ..... maar vrees dat het in essentie niet waar is.


Zou het dus eerder willen omdraaien:

De Islam is een k*tgeloof, zoals er overigens meerdere zijn, desondanks kunnen moslims verder best leuke en lieve mensen zijn - vooral als ze hun geloof niet zo serieus / letterlijk nemen.

Er is geen 'de godsdienst' buiten wat mensen ervan maken. 'De godsdienst' bestaat niet zonder aanhangers. What you see is what you get.

The_Grand_Wazoo
16-08-10, 23:57
Er is geen 'de godsdienst' buiten wat mensen ervan maken. 'De godsdienst' bestaat niet zonder aanhangers. What you see is what you get.

Het ook niet zozeer om die steniging. Ik ben volledig in staat dat te zien als de daad van een stelletje verdwaasden die op hetzelfde morele plan staan als leden van de KKK die een donkere man honderd meter aan een touw achter hun auto aanslepen omdat hij het waagde te knipogen naar een blank meisje. Die verdwazing is misdadig, maar helaas al te menselijk.

Het verontrustende is dat hier mensen die schijnbaar in staat lijken tot het articuleren van meningen en daardoor in ieder geval in staat mogen worden geacht de grondbeginselen van de menselijke beschaving te kunnen vatten en dan dus ook daar naar te handelen, dat dat soort mensen hier met droge ogen dit soort verdwaasde barbaren verdedigen.

Moet je opletten, zo meteen komt de argumentatie dat het er in ´het westen´ ook allerlei barbaarse handelingen worden verricht, dus dat je als ´westerling´dit soort gedrag niet mag goed praten. Na fijntjes op de balken in andersmans ogen te hebben gewezen, denkend dat daarmee de eigen splinter te verkiezen is, ja zelfs gerechtvaardigd, zakken zij zelfgenoegzaam terug in het kwalijk riekende moeras van hun verdorven geloofsleer. Alsof je met kritiek op praktijken als steniging Hitler en het kolonialisme zou goed praten.

Er stond vandaag of gisteren een interessant interview met een Afghaanse filosoof in het NRC. Ik vond hem wel wat moedeloos. Na het gekraai in deze thread vind ik hem wel heel optimistisch.

Eric de Blois
16-08-10, 23:58
quote :

De beschaving van een samenleving wordt inderdaad bepaald door de straffen die zij oplegt aan hen die afwijken van de norm.



ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.



Heb jij ooit wel een boek van Nietsche gelezen? Denk van niet, anders zou je deze hater van het geloof in God niet als voorbeeld nemen. Nietsche lijkt enigzins op Wilders, omdat Nietsche mensen graag overdonderd zonder sterke argumenten aan te dragen. Nietsche heeft God dood verklaard en vond een priester een 'onbeschaafd' mens. En ja, jij aboenoeh ventileert hier ook graag harde taal zonder redelijke argumenten. Daaruit kan ik misschien jou facinatie voor Nietsche verklaren, hoe paradoxaal ook voor iemand als jij die geloofd in God/Allah.




en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden

behalve dan bij bepaalde minderheids gemeenschappen binnen deze samenleving.



het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.



Bijna geen moraal in het westen? Vermoedelijk zie jij jezelf als een van de laatsten met de juiste moraal. Dat komt nogal arrogant over en bovendien worden geen argumenten aangedragen die je persoonlijke overtuiging steunen. Heb je dit stukje trouwens deels geplakt of geheel zelf geschreven? Anders heeft het niet veel zin om daarover met jou te discussiëren.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Eric de Blois
17-08-10, 02:33
Ze hebben bekend... Vast wel, nadat ze vermoedelijk zijn gemarteld. Want figuren die twee onschuldige mensen bereid zijn te stenigen, zullen ook wel martelen. En dan nog: gedwongen relatie's werken zulk toestanden in de hand. Als ik vanwege culturele gewoontes sex moest hebben met iemand die ik niet aantrekkelijk vind of waar ik niet van hou, zou ik ook 'vreemdgaan'. Toch opmerkelijk dat er weer mensen zijn die dit stenigen legitimeren. Mensen die wel weer bereid zijn westerse welvaart en vrijheid te consumeren. Als het dan allemaal zo goed en moreel beter is daar, volg dan je principes en ga daar je heil zoeken.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
17-08-10, 03:01
"Zij(de ongelovigen) zullen nooit tevreden met jullie zijn totdat jullie je rug keren naar jullie geloof."



Die joesoef is of een hypocriet of hij is afvallig door zijn opvattingen over Sharia en zijn liefde voor het tevredenhouden van de kuffar. De status van onze dierbare broeder Aboenoeh is mij allang bekend en InshaAllah zal hij op deze pad blijven en Broeder Ain Ayt, laat je niet ophitsen door de kuffar en Moenafiqeen tijdens deze heilige maand en ga niet met hun in discussie. (ghatam Allahoe ala qulubien wa ala samhieiem wa ala absarihiem ghishaoen wa la hum adaboen adhim)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


Joesoef is een van de interlectuele Moslims, die het tenmiste begrijpt waarom het gaat, neen niet hypocriet maar een realist. Joesoef haalt alleen de positieve inspiratie uit de Koran.



Joesoef heeft in Iran gewoond, joesoef weet hoe het is om onder een bepaald Islam regime te leven, Joesoef is m.i. bewust naar het Westen gekomen


Al die ander fundies die hier op maroc of ansaar prikken, zijn hier in het westen geboren en grootgebacht, hebben vrijwel zeer nog geen zandkorrel van de zandbank gezien. Neen ik duid niet op Marocco, maar op al die andere landen in het M


Maar andere vraag,
ben jijzelf morgen ook in staat om hier in het westen een overspellige vrouw te stenigen. Bij jij in staat hier in jouw dorp/stad/omgeving een vrouw te stenigen tot de tot erop volgt, en dat omdat het in de Koran staat en door jouw bewezen is dat dit waar is??

Joesoef
17-08-10, 05:06
Die joesoef is of een hypocriet of hij is afvallig door zijn opvattingen over Sharia en zijn liefde voor het tevredenhouden van de kuffar.


Waarom zou ik de kuffar tevreden willen houden?

Joesoef
17-08-10, 05:21
Steniging terug als straf in Afghanistan <!-- RSPEAK_STOP --> <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_START --> KUNDUZ - <!-- google_ad_section_start() --> De radicaalislamitische Talibanbeweging heeft voor het eerst sinds de val van hun schrikbewind in Afghanistan eind 2001 mensen geëxecuteerd door middel van steniging. Dat meldde The New York Times maandag op basis van officiële bronnen, Amnesty International en een ooggetuige. <!-- google_ad_section_end() -->

<!-- RSPEAK_STOP -->
<!-- google_ad_section_start() --> <!-- RSPEAK_START --> Twee geliefden, een 25-jarige man en een zes jaar jongere vrouw, vonden zondagavond de dood in een dorp in de noordelijke provincie Kunduz omdat ze overspel zouden hebben gepleegd. Terwijl een islamitische geestelijke het vonnis wilde voorlezen, toonden het stel moed door elkaar ten overstaan van een menigte van honderden dorpsgenoten de liefde te verklaren. „Ze zeiden: 'We houden van elkaar, wat er ook gebeurt'”, aldus ooggetuige Nadir Kahn, een 40-jarige Talibanaanhanger, in een telefonisch interview met The New York Times.
Khayyam was getrouwd en Siddiqa tegen haar wil verloofd met een familielid van haar geliefde. De twee wilden met elkaar trouwen, maar kregen geen toestemming van hun families. Daarop weken ze uit naar Pakistan om daar in het huwelijk te treden. Hun families lieten daarna blijken dat ze alsnog akkoord zouden gaan met het huwelijk, waarop Khayyam en Siddiqa terugkeerden naar hun dorp. Direct na hun terugkeer werden ze gearresteerd door de Taliban, die ter plaatse de macht in handen hebben.
De handen van de twee, van wie alleen de voornamen Khayyam en Siddiqa bekend zijn, waren vastgebonden op hun ruggen. Ze stonden in een open ruimte en werden vervolgens bekogeld met stenen totdat ze allebei dood waren. De vader en een broer van Khayyam zouden mee hebben gedaan aan de steniging, net als een broer van Siddiqa.
Ondanks de aanwezigheid van 140.000 buitenlandse militairen en circa 300.000 Afghaanse politieagenten en militairen breiden de Taliban hun macht steeds verder uit. In de afgelopen jaren probeerden Talibanwoordvoerders excessen tijdens hun bewind (1996-2001) te bagatelliseren, maar de laatste tijd doen ze weer van zich spreken met extreme interpretaties van islamitische recht.
Eerder deze maand gaven de Taliban een zwangere weduwe in de westelijke provincie Badghis zweepslagen in het openbaar en brachten haar ter dood wegens overspel. Op seks tussen ongehuwden staat volgens de Talibanwetgeving afranseling in het openbaar, op affaires buiten het huwelijk steniging.

mark61
17-08-10, 09:03
De man was uiteindelijk niet dood, die kreeg een schot om hem af te maken.

Duitse troepen waren in de buurt maar die hebben een beleid van niet-interventie. De locale overheid durfde niet in te grijpen.

The_Grand_Wazoo
17-08-10, 10:08
quote :

ge blijkt het hier beter te weten dan westerse hoogeplaatste filosofen zoals Emile Durkheim,en Friedrich Nietzsche die beweren dat de beschaaftheid te toetsen is aan de moraal van een bevolking.


Waarom meen ik het beter te weten dan Durkheim en Nietschze? Waar leidt jij dat uit af dat ik dat zou doen? Omdat ik een ander criterium voor beschaving opvoer? Ik kan je tientallen andere 'hooggeplaatste' filosofen noemen die andere criteria opvoerden. Zijn die dan allemaal niet waar. Geldt het criterium van de hoogeplaatste filosoof? En wie plaats die filosoof hoog?
En kunnen er niet meer criteria zijn? Er zijn toch ook meerdere criteria voor goede wijn of de veiligheid van een vliegtuig.

Vervolgens, waarom zou ik mij iets aaan Nietzsche of Durkheim moeten laten liggen? Voor het zelfde geld ben ik aanhanger van de Angelsaksische filosofie.
Ken je dat onderscheid?
Of denk je dat als Durkheim en Nietzsche iets hebben uitgekraamd dat dat dan voor het 'hele westen' geldt.

Ik krijg de indruk dat het laatste opgaat. Je verraadt over een nogal simplistisch, eendimensionaal wereldbeeld. Iets is goed, iets is fout. Het westen is fout. En dat ois het hele westen. Het hele westen. De Islam is goed, dus steniging is goed.




en naar mijn geweten is er bijna geen moraal meer in de westerse samenlevig te vinden


Precies, op deze reactie had ik al voorgesorteerd. Het is irrelevant om hett over de moraal van 'hett westen' te hebben als het over het stenigen van een verliefd stel in Afghanistan gaat.
Vervolgens: het gaat over jouw goed praten van de praktijk van steniging. Blij sta je te kraaien hoe goed het wel niet voor een samenleving is als overspeligen worden gestenigd. Het gaat hier niet over de fouten van het westen, het gaat hier over een praktijkk waarvan sommigen beweren dat die niet alleen binnen de Islam door heilige teksten wordt gerechtvaardigd, maar dat ook JIJ, jij als mens, het rechtvaardig vindt.
En wat is jouw antwoord op het verwijt dat jij een barbaarse praktijk goedkeurt?
Je geeft aan dat het in het westen allemaal niet zo beschaafd toegaat.

Laf gedraai van een pubertje dat niet wil toegeven dat hij een standpunt aanhangt waarvan hij aanvoelt dat het niet erg fris is.

Neem dan een voorbeeld aan Ayt. Die komt er tenminstte eerlijk voor uit dat hij niet wenst na te denken, en zijn geweten volledig ondergeschikt heeft gemaakt aan een tekst.
Ongeacht de omstandigheden zal de tekst gevolgd worden, of het liefdeloos is of niet, praat hij wreedheden tegenover levende mensen goed met een verwijzing naar dode letters.
Zijn hart draagt geen levend godswoord, maar is volkomen versteend door de verering van traditie, zodat het uit zijn borst genomen kan worpen wanneer hij een echo van een stem uit het verre verleden meent te horen die hem daartoe zou oproepen. Wanneer die fluisternis van een geest, die ooit een profeet zou zijn geweest, de kille ruimtes van de grafkamer verlaat en boven de zerken uitstijgt, dan is Ayt bereid zijn versteende hart uit te rukken om twee geliefden er mee te stenigen.
Want zo is de Islam van Ayt. Regels zonder reden, zonder leven, zonder liefde. Dood, koud, kil en harteloos is de Islam van Ayt.

Dit in tegenstelling tot jouw Islam, die onnadenkend, bot, puberaal, aggressief en stompzinnig is. De Islam van Ayt heeft, ondanks zijn koude harteloosheid, tenminste nog enige gratie. Jouw islam is een snackbbar islam, die een vette opdringerige lucht verspreid, geen stijl heeft, oppervlakkig wortelt in een verleden dat het niet doorgrond en nog slecht is voor de gezondheid.




het westen bevindt zich in een overgangsperiode. gezinnen vallen uiteen, zij versplinteren onder economische druk en politieke beroeringen en decadente praktijken zij zijn verzwakt door de morele en geestelijke verwarring. De omstandigheden waarin de familie verkeert, daarin verkeert ook de natie. De gebeurtenissen in de familie zijn ook de gebeurtenissen in het leven van de natie.moslims zien deze verstoringen in het westen als tekenen van de moeizame vooruitgang van de mensheid in haar collectieve ontwikkeling naar een nieuw tijdperk, een tijdperk van volwassenheid.




Ja, ja, de overgangsperiode, ja, ja, de gezinnen vallen uiteen ... gaap.

Man, ik ken mijn klassiekers, zowel uit de filosofie als de geschiedswetenschap. Ik ken ook de historische bronnen. Een constante in alle cultuurkritiek van alle tijden is de constatering dat de samenleving in een overgangsperiode zit, dat de 'traditionele verhoudingen' onder druk staan, dat het geloof van de vaderen verwatert enz. enz. Je ziet al deze gedachten overigens in hun grondvorm bij Wilders terug. Dat zou je aan het denken moeten zetten, in wezen zouden jouw denkpatronen wel eens zeer veel gelijkenis met die vanWilders kunnen vertonen: uitgangspunt is vasthouden aan het bestaande, niet kunnen of willen aanpassen aan veranderende omstandigheden.

Moslims zien dat westen helemaal niet zoals jij schetst.
De meeste moslims spugen op jouw barbaarse kinderachtige opvattingen.
De meeste moslims vinden het helemaal niet goed wanneer uit hun naam andere mensen worden gedood omdat zij de profeet op een andere manier beschouwen, of helemaal geen profeet erkennen of een getormenteerde figuur aneen kruis aanbidden.
De meeste moslims vinden het helemaal niet gepast wanneer mensen gestenigd worden.
En dat wil helemaal niet zeggen dat die moslims het dus eens zijn met de rol van de VS in Irak, of van de Nederlandse politiek ten opzichte van Israel, De meeste moslims willen niet dat stompzinnige jiihad-pubertjes als jij hun religie besmeuren met de zwijnendrek uit hun friettent-islam.

(leen)
17-08-10, 11:04
De man was uiteindelijk niet dood, die kreeg een schot om hem af te maken.

Duitse troepen waren in de buurt maar die hebben een beleid van niet-interventie. De locale overheid durfde niet in te grijpen.

Blijkt dus nu dat de taliban de echte baas is,

Hebben zij enig idee hoe het gros van de wereld weer iets anders tegen de islam aankijkt?

En hoe zit het nu, is dit een splintergroepering of kan dit verwacht worden waar maar voldoende moslims zijn?
Worden extremisten op handen geragen of juist veroordeeld,
Komt bij verdere oprukking van deze groep actie van alleen niet-moslims of is er ook actie te verwachten uit de islam?
Zijn bijvoorbeeld prikkers hier die deze actie afkeuren,
Laat maar zien of er hier gematigde moslims zijn,
Kortom bijwijs eens het ongelijk van Eberhard Troeger

Niet dat ze er nog wat aan hebben maar respect voor de slachtoffers van deze misdaad die tot het laatst hun liefde staande hielden.

John2
17-08-10, 13:44
Ken jij de moderators uberhaupt? In plaats hier rare dingen te zeggen, kan je gewoon op "meld kwalijk bericht" klikken als iemand zich misdraagt. Ook een moderator.
Klikken helpt niet, PM sturen ook niet, zelfs een mail naar het bestuur geeft geen reactie, het enigste wat werkt is het plaatsen van een openbare brief op dit forum, want dan trek je de aandacht van de moderators want deze wordt direct verwijderd.


of dat werkelijk zo is valt nog te bezien maar laat ik dan nu het voortouw nemen door ontopic te reageren: het is goed dat de taliban kans ziet om in het oorlog geteisterde afghanistan de shari3ah toe te passen in de samenleving.. dat zou eigenlijk de taak moeten zijn vd marionettenregering in kaboel maar daar valt weinig van te verwachten..
Laten we deze wet hier ook toepassen op de Moslims en iedere Moslim die sex heeft buiten het huwelijk stenigen in het openbaar!!!
Mee eens Aït Ayt?


als jij de wetgeving van allaah barbaars vindt, zijn wij geen broeders..
Als deze wetgeving van Allah komt dan is zelfs Allah een barbaar!


dank je.. inderdaad kun je profijt trekken uit mijn aanwezigheid hier.. :)
onder de taliban waren vrouwen veiliger dan onder de marionettenregering van karzai en zijn warlords..
Graag een bron hiervoor, want volgens de mensenrechten organisatie is het juist andersom?


De man was uiteindelijk niet dood, die kreeg een schot om hem af te maken.
Duitse troepen waren in de buurt maar die hebben een beleid van niet-interventie. De locale overheid durfde niet in te grijpen.
VN troepen mogen niet ingrijpen als het gaat om binnenlandse tradities.

Aït Ayt
17-08-10, 13:57
Op seks tussen ongehuwden staat volgens de Talibanwetgeving afranseling in het openbaar, op affaires buiten het huwelijk steniging.

niet alleen volgens de talibanwetgeving..

Aït Ayt
17-08-10, 14:00
De man komt er vaak van af met wat stokslagen, de verkrachte vrouw wordt gestenigd.

zeker net zo vaak als pink floyd concerten in iran ? :rolleyes:

Joesoef
17-08-10, 14:03
zeker net zo vaak als pink floyd concerten in iran ? :rolleyes:

beter leren lezen, ik had het over de instrumentale versies van pinkfloyd op de iraanse radio en optredens in de golf regio.

Tomas
17-08-10, 14:07
Blijkt dus nu dat de taliban de echte baas is,


Taliban en de Afghaanse cultuur is hetzelfde. Het verschil tussen een Taliban en een andere Afghaanse burger is dat de eerste wapens gebruikt tegen de bezetters. Zo zie ik het. Niet veel meer dan een labeltje om een groter onderscheid te veronderstellen.

Max Stirner
17-08-10, 14:16
Taliban en de Afghaanse cultuur is hetzelfde. Het verschil tussen een Taliban en een andere Afghaanse burger is dat de eerste wapens gebruikt tegen de bezetters. Zo zie ik het. Niet veel meer dan een labeltje om een groter onderscheid te veronderstellen.


Taliban bestaat grotendeels uit Pathanen, andere volkeren in Afghanistan (Hazara, Tadjieken etc.) schijnen liever te zijn.

mark61
17-08-10, 14:25
Taliban bestaat grotendeels uit Pathanen, andere volkeren in Afghanistan (Hazara, Tadjieken etc.) schijnen liever te zijn.

:hihi:

aboenoeh
17-08-10, 14:33
Heb jij ooit wel een boek van Nietsche gelezen? Denk van niet, anders zou je deze hater van het geloof in God niet als voorbeeld nemen. Nietsche lijkt enigzins op Wilders, omdat Nietsche mensen graag overdondert zonder sterke argumenten aan te dragen. Nietsche heeft God dood verklaard en vond een priester een 'onbeschaafd' mens. En ja, jij aboenoeh ventileert hier ook graag harde taal zonder redelijke argumenten. Daaruit kan ik misschien jou facinatie voor Nietsche verklaren, hoe paradoxaal ook voor iemand als jij die geloofd in God/Allah.







Bijna geen moraal in het westen? Vermoedelijk zie jij jezelf als een van de laatsten met de juiste moraal. Dat komt nogal arrogant over en bovendien worden geen argumenten aangedragen die je persoonlijke overtuiging steunen. Heb je dit stukje trouwens deels geplakt of geheel zelf geschreven? Anders heeft het niet veel zin om daarover met jou te discussiëren.



ik lees graag boeken van iemand die tegen mijn overtuiging is



argumenten argumenten

waarvoor voor wie

jullie blijken imuum te zijn voor argumenten en koppiger san een ezel als het gaat over waar jullie voor staan:hihi::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
17-08-10, 15:01
Waar staat wat in?

Zoek in 'islam en meer' en je wordt meer dan op je wenken bedient.

Aristos
17-08-10, 15:19
Dit kan echt niet, maar een miljoen burgers uitmoorden met atoombommen dat dan weer wel. En dan al die teksten over moraal en ethiek. Lachwekkend.

Aït Ayt
17-08-10, 15:29
beter leren lezen, ik had het over de instrumentale versies van pinkfloyd op de iraanse radio en optredens in de golf regio.

mbt pink floyd schreef je : Mn zwager lachte mij destijds uit 'Jij woont toch in Europa, ik ga bijna elk jaar naar een concert van ze'.

(nu ga je natuurlijk kronkelen dat je zwager elk jaar naar de golf ging voor de concerten die pink floyd nimmer in de golf gegeven heeft)

StevieK
17-08-10, 15:32
ik lees graag boeken van iemand die tegen mijn overtuiging is



argumenten argumenten

waarvoor voor wie

jullie blijken imuum te zijn voor argumenten en koppiger san een ezel als het gaat over waar jullie voor staan:hihi::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

De pot verwijt .................... ken je dit spreekwoord??

Wij weten ook dat het Westen niet zonder zonde is, wij weten ook het het westen zaken doen die niet door de beugel gaan. Ook daar word tegen gedemonstreerd ook onderzoeken door journalisten gedaan die dat vervolgens publiekelijk gaan maken. En met gevolgen dat er toch weer een aantal koppen gaan rollen. Een perfecte wereld in ieders ogen is een utopie.

Maar de volkeren waar jij achterstaat zijn in jouw ogen feilloos, perfect en doen niets verkeerd.
ook daar zou je eens realisisch naar moeten kijken.
Helaas doe je dat niet. Of je heb oogkleppen op en zie en lees alleen maar de goede dingen.


Trouwens zou er iets mis zijn dan is er geen een journalist uit die landen die daarover durven te berichten vanwege alle gevolgen. Het zwaard zit daar sneller in de rug dan jij denkt, je wordt afgevoerd en niemand verneemd iets meer van jouw. ook worden er hier geen onderzoeken gevoerd.

Als jij dezelfde grote mond heb in jouw landen waar je achterstaat als hier, dan komt dat een paar maal voor en je verdwijnt en krijg direct 1 enkele reis vervroegd paradijs


Dat jij het liefst achter een system staat waar meer met het wapen dan met de mond spreekt, daar zijn we duidelijk wel achter.

Het is wel vreemd dat Geert Wilders ( of ik nu wel of niet met zijn uitlatingen eens ben) 24 uur bescherming nodig heeft, want zo niet dan zijn zulke figuren als jouw de eerste zijn die hem liefst een mes in de rug willen steken.
Terwijl hier nog genoeg opruiende islams en zulke figuren als jij die nog 10 keer erger zijn met de uitspraken als Wilders en dan toch zonder bewaking kunnen rondlopen. Dit vertelt toch wel iets over het system waar je nu in leeft.

Fibonaci
17-08-10, 16:02
Forums als deze laten zien wat Wilders bedoelt.

Hier kun je de ondebuikgevoelens van de moslim aan den lijve ondervinden, zonder dat Wilder daar nog maar iets aan hoeft toe te voegen.

aboenoeh
17-08-10, 16:05
De pot verwijt .................... ken je dit spreekwoord??



Wij weten ook dat het Westen niet zonder zonde is, wij weten ook het het westen zaken doen die niet door de beugel gaan. Ook daar word tegen gedemonstreerd ook onderzoeken door journalisten gedaan die dat vervolgens publiekelijk gaan maken. En met gevolgen dat er toch weer een aantal koppen gaan rollen. Een perfecte wereld in ieders ogen is een utopie.



Maar de volkeren waar jij achterstaat zijn in jouw ogen feilloos, perfect en doen niets verkeerd.

ook daar zou je eens realisisch naar moeten kijken.

Helaas doe je dat niet. Of je heb oogkleppen op en zie en lees alleen maar de goede dingen.





Trouwens zou er iets mis zijn dan is er geen een journalist uit die landen die daarover durven te berichten vanwege alle gevolgen. Het zwaard zit daar sneller in de rug dan jij denkt, je wordt afgevoerd en niemand verneemd iets meer van jouw. ook worden er hier geen onderzoeken gevoerd.



Als jij dezelfde grote mond heb in jouw landen waar je achterstaat als hier, dan komt dat een paar maal voor en je verdwijnt en krijg direct 1 enkele reis vervroegd paradijs





Dat jij het liefst achter een system staat waar meer met het wapen dan met de mond spreekt, daar zijn we duidelijk wel achter.



Het is wel vreemd dat Geert Wilders ( of ik nu wel of niet met zijn uitlatingen eens ben) 24 uur bescherming nodig heeft, want zo niet dan zijn zulke figuren als jouw de eerste zijn die hem liefst een mes in de rug willen steken.

Terwijl hier nog genoeg opruiende islams en zulke figuren als jij die nog 10 keer erger zijn met de uitspraken als Wilders en dan toch zonder bewaking kunnen rondlopen. Dit vertelt toch wel iets over het system waar je nu in leeft.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

quote:Maar de volkeren waar jij achterstaat zijn in jouw ogen feilloos, perfect en doen niets verkeerd.
waar beweer ik dat
dat er geen perfecte beschaving bestaat weet ik ook wel
maar julie dien alsof niet westese volkeren beesten zijn terwijl het beest dat deze mensen onderdrukt uit het westen komt
elk argument tegen het westen word hier weg geveegt zijn de haat tegen het westen en dergelijke.
wie zit militair bij wie
zijn er islamitische legers die mensen tapijtbombarderen in het westen???

ik hoor zelden raporterders over wandaden die jullie plegen over de wereld. ZOALS GE BEWEERD
wat wilders betreft: jullie zouden zeer graag willen dat er een krankzinnige individu deze persoon wat aandoet
zodat jullie weer kunnen wijzen naar de islam en jullie barbaarse interventies in onze landen kunnen rechtvaardige ,tothet volgende uitgelokte incident

in mijn ogen is wilders het niet eens waard aangekeken te worden
zijn holle retoriek stelt niets voor
moslims begrijpen al te goed dat er een kracht bestaat in het westen die moslims probeert uit te lokken
om zo rechten van bevolking te schenden


ja ik sta voor een systeem dat wapens gebruikt tegen wapens
woorden zijn niet wat het westen zal terug doen dringen uit onze landen

en woorden zijn niet de middel die jullie gebruiken om onze landen te plunderen
ik haat niemand maar wel de westerse overheersing op ons ,zoals miljoenen mensen dit haten ,ik sta wel voor dialoog in de wereld
maar besef dat dit de ondergang van het westen zal zijn en dat jullie dit niet willen
want het westen is een natie dat overleeft met oorlogenn,massamoorden, en plunderingen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fibonaci
17-08-10, 16:06
Het ook niet zozeer om die steniging. Ik ben volledig in staat dat te zien als de daad van een stelletje verdwaasden die op hetzelfde morele plan staan als leden van de KKK die een donkere man honderd meter aan een touw achter hun auto aanslepen omdat hij het waagde te knipogen naar een blank meisje. Die verdwazing is misdadig, maar helaas al te menselijk.

Het verontrustende is dat hier mensen die schijnbaar in staat lijken tot het articuleren van meningen en daardoor in ieder geval in staat mogen worden geacht de grondbeginselen van de menselijke beschaving te kunnen vatten en dan dus ook daar naar te handelen, dat dat soort mensen hier met droge ogen dit soort verdwaasde barbaren verdedigen.

Moet je opletten, zo meteen komt de argumentatie dat het er in ´het westen´ ook allerlei barbaarse handelingen worden verricht, dus dat je als ´westerling´dit soort gedrag niet mag goed praten. Na fijntjes op de balken in andersmans ogen te hebben gewezen, denkend dat daarmee de eigen splinter te verkiezen is, ja zelfs gerechtvaardigd, zakken zij zelfgenoegzaam terug in het kwalijk riekende moeras van hun verdorven geloofsleer. Alsof je met kritiek op praktijken als steniging Hitler en het kolonialisme zou goed praten.

Er stond vandaag of gisteren een interessant interview met een Afghaanse filosoof in het NRC. Ik vond hem wel wat moedeloos. Na het gekraai in deze thread vind ik hem wel heel optimistisch.:fpetaf:

StevieK
17-08-10, 16:10
Forums als deze laten zien wat Wilders bedoelt.

Hier kun je de ondebuikgevoelens van de moslim aan den lijve ondervinden, zonder dat Wilder daar nog maar iets aan hoeft toe te voegen.

En vaak hebben ze eigen zandbak nog niet bezocht waar ze in hun ogen een utopische wereld in zien

Het is dan ook vaak de jonge moslims die erg vatbaar zijn voor indoctrinatie, vele ouder moslims in het westen willen gewoon met rust gelaten worden en keuren ook ( helaas durven ze dat niet openlijk) dat regime af.

Er zijn genoeg opruiers die vertellen, brainwashen enz, enz, hoe slecht het westen en hoe goed hun zijn. Als het ooit tot een gewapend conflict komt dan lopen de opruiers achteraan en laten de rest voorop lopen.
Dat zie ze zelf met de kindsoldaten in midden afrika.

Fibonaci
17-08-10, 16:22
En vaak hebben ze eigen zandbak nog niet bezocht waar ze in hun ogen een utopische wereld in zien.Ze geloven dan ook in een fatamorgana.

aboenoeh
17-08-10, 16:42
En vaak hebben ze eigen zandbak nog niet bezocht waar ze in hun ogen een utopische wereld in zien







Het is dan ook vaak de jonge moslims die erg vatbaar zijn voor indoctrinatie, vele ouder moslims in het westen willen gewoon met rust gelaten worden en keuren ook ( helaas durven ze dat niet openlijk) dat regime af.







Er zijn genoeg opruiers die vertellen, brainwashen enz, enz, hoe slecht het westen en hoe goed hun zijn. Als het ooit tot een gewapend conflict komt dan lopen de opruiers achteraan en laten de rest voorop lopen.



Dat zie ze zelf met de kindsoldaten in midden afrika.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



quote:Dat zie ze zelf met de kindsoldaten in midden afrika.



kan geen toeval zijn zeker dat ge het hebt over voormalige weterse colonies die jullie soort gedachtegoed hebben



quote:. Als het ooit tot een gewapend conflict komt dan lopen de opruiers achteraan en laten de rest voorop lopen



zoals hie zeker:hihi::hihi::hihi::hihi:

http://www.youtube.com/watch?v=MwNUMM4iRb0
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

(leen)
17-08-10, 16:54
Taliban en de Afghaanse cultuur is hetzelfde. Het verschil tussen een Taliban en een andere Afghaanse burger is dat de eerste wapens gebruikt tegen de bezetters. Zo zie ik het. Niet veel meer dan een labeltje om een groter onderscheid te veronderstellen.

Wat een heerlijk neutraal antwoord,
Jammer dat mijn vraag niet meegenomen wordt...

Evenals mijn vraag over het goedkeuren van ongeboren kindermoord
Niemand die stelling neemt,
Maakt het toch heel moeilijk om een positive denkwijze te ondehouden over de islam.

aboenoeh
17-08-10, 18:39
Wat een heerlijk neutraal antwoord,

Jammer dat mijn vraag niet meegenomen wordt...



Evenals mijn vraag over het goedkeuren van ongeboren kindermoord

Niemand die stelling neemt,

Maakt het toch heel moeilijk om een positive denkwijze te ondehouden over de islam.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

het komt omdat je zo achterlijk klinkt dat niemand de moete neemt je vragen te antwoorden:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
17-08-10, 18:51
mbt pink floyd schreef je : Mn zwager lachte mij destijds uit 'Jij woont toch in Europa, ik ga bijna elk jaar naar een concert van ze'.

(nu ga je natuurlijk kronkelen dat je zwager elk jaar naar de golf ging voor de concerten die pink floyd nimmer in de golf gegeven heeft)


Ja dat ging hij. Tickets daar zijn stukken goedkoper. Roger Waters steunt zelfs de westbank http://tinyurl.com/donationrogerwaterswestbank

Fibonaci
17-08-10, 19:57
Weet je wat erg is,

integenstelling tot het stenigen van een verliefd stel,


foto's van een Israelische soldate op de foto met haar gevangen genomen Palestijnen.

(leen)
17-08-10, 20:12
het komt omdat je zo achterlijk klinkt dat niemand de moete neemt je vragen te antwoorden:wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Hee vriend,
Zou het kunnen komen dat ik in staat ben om zonder te schelden en kankeren een vraag stel,
en daardoor niet opval..
iets met niet de behoefte hebben mensen te schockeren..
niet eindeloos copy en paste van het net zonder zelf te schrijven...
geen haatzaai...
mensen doodwens..
vrouwen haat..
mezelf haat..

niets van dat al, gewoon vragen stel, jammer dat je dat niet doorhebt.

Als je niets met mensen wilt delen wat blijft er dan over van je leven?

fisherman1969
17-08-10, 20:59
Weet je wat erg is,

integenstelling tot het stenigen van een verliefd stel,


foto's van een Israelische soldate op de foto met haar gevangen genomen Palestijnen.

BEDOELDE JE DEZE ??
http://joodsactueel.be/2010/08/17/israelische-soldate-poseert-op-foto-gevangen-palestijnen-wereld-reageert-geschokt/

DAT MENS IS INMIDDELS AL BESTRAFT .
Erger vind ik de Belgische soldaten in KONGO :fpotver:

fisherman1969
17-08-10, 21:24
als jij de wetgeving van allaah barbaars vindt, zijn wij geen broeders..

De wet van ALLAH??????

Keurt die de afschuwelijke martelingen goed ,zoals stenigen zweepslagen enz en handjes afhakken .

Staat deze wet in de KORAN ??

Fibonaci
17-08-10, 21:28
BEDOELDE JE DEZE ??
http://joodsactueel.be/2010/08/17/israelische-soldate-poseert-op-foto-gevangen-palestijnen-wereld-reageert-geschokt/

DAT MENS IS INMIDDELS AL BESTRAFT .
maar is de Taliban ook bestraft voor iets wat vele malen erger is?

aboenoeh
17-08-10, 21:46
De wet van ALLAH??????



Keurt die de afschuwelijke martelingen goed ,zoals stenigen zweepslagen enz en handjes afhakken .



Staat deze wet in de KORAN ??
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

ja de koran is duidelijk in het bestraffen van misdadigers

stenigen voor overspel
handjes af hakken voor dieven
zweepslagen voor onverantwoord gedrag

natuurlijk is het afschuwelijk in de ogen van westerlingen die vrij zijn te doen wat ze willen
maar ze verschieten als blijkt dat de hoogste criminaliteit-cijfers op hun continent bevindt
of dat de meeste bastaardkinderen in het westen worden verwekt
of dat een verkrachter van babys na een paar jaar weer vrij komt.

ik durf te wedden dat mensen die een drama hebben meegemaakt in hun famillie
moord op hun kind
verkrachting van hun dochtertje of dergelijks
islamitische straffen noch niks vinden voor de dader van het onrecht dat hun is aangedaan:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

fisherman1969
17-08-10, 21:53
quote:Dat zie ze zelf met de kindsoldaten in midden afrika.



kan geen toeval zijn zeker dat ge het hebt over voormalige weterse colonies die jullie soort gedachtegoed hebben



quote:. Als het ooit tot een gewapend conflict komt dan lopen de opruiers achteraan en laten de rest voorop lopen



zoals hie zeker:hihi::hihi::hihi::hihi:

http://www.youtube.com/watch?v=MwNUMM4iRb0
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
kan geen toeval zijn zeker dat ge het hebt over voormalige weterse colonies die jullie soort gedachtegoed hebben

Heb je je zelf ooit afgevraagd ,hoe de ISLAM zich verspreid heeft ??
Kijk dan ff naar de eerlijke verslagen deze zijn te zien in het :
TOPKAPI museum in ISTANBOEL beheerd door MOSLIMS die de waarheid durven te laten zien !
Of google ff naar de belegging van WENEN en BAGDAD door de ISLAM troepen ondere aanvoering van vaak ,,de brave,, SULTHAN zelf ,
dan kun je lezen hoeveel mensen op de roof en plundertochten van de SULTHANS in hun ijverom de ISLAMte verspreiden ,onnodig vermoord zijn
Vergeleken met die tijd en het aantal inwoners benaderd het de slachtoffers van JAPAN !!

En dan nog dit :de voormalige WESTERSE kolonies bestaan nagenoeg niet meer !de door de MOSLIMS veroverde wel!!!!!!!!:zwaai:

Ennuh vergeet ff dit niet :
Wij leven nu en niet toen

John2
17-08-10, 21:54
Ja dat ging hij. Tickets daar zijn stukken goedkoper. Roger Waters steunt zelfs de westbank http://tinyurl.com/donationrogerwaterswestbank

Welke westbank?


Weet je wat erg is,

integenstelling tot het stenigen van een verliefd stel,


foto's van een Israelische soldate op de foto met haar gevangen genomen Palestijnen.
Nog erger is de fotograaf die deze opname maakte.


maar is de Taliban ook bestraft voor iets wat vele malen erger is?

Nee nog steeds niet.

aboenoeh
17-08-10, 21:55
maar is de Taliban ook bestraft voor iets wat vele malen erger is?



__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



het is niet te bewijzen dat de taliban zulke daden pleegt behalve dan van het oorlogsmachine dat de media,de navo, mensenrechtenorganisatie.

allemaal gereetschap van diezelfde westerse staatsterrorisme



als het op bewijzen neerkomt is het een vette o



kijk hier eens naar



wat hebben ze te vrezen dat ze dit voorstel van de kaart vegen

zijn ze bang ontmaskerd te worden.



HLN Buitenland - Taliban willen kwestie van gedode burgers samen met NAVO onderzoeken (1145519) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1145519/2010/08/16/Taliban-willen-kwestie-van-gedode-burgers-samen-met-NAVO-onderzoeken.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
17-08-10, 21:56
BEDOELDE JE DEZE ??
http://joodsactueel.be/2010/08/17/israelische-soldate-poseert-op-foto-gevangen-palestijnen-wereld-reageert-geschokt/

DAT MENS IS INMIDDELS AL BESTRAFT .
Erger vind ik de Belgische soldaten in KONGO :fpotver:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

ja
de beschaafde belgische soldaten in kongo en somalie
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fibonaci
17-08-10, 22:01
Welke westbank?


Nog erger is de fotograaf die deze opname maakte.


Nee nog steeds niet.
De grote balk in hun eigen ogen zien ze over het hoofd terwijl ze de splinter in die van de ander wel zien, ook deze levensles van Jezus leert de Islam niet.

The_Grand_Wazoo
17-08-10, 22:03
ja de koran is duidelijk in het bestraffen van misdadigers

stenigen voor overspel
handjes af hakken voor dieven
zweepslagen voor onverantwoord gedrag

natuurlijk is het afschuwelijk in de ogen van westerlingen die vrij zijn te doen wat ze willen
maar ze verschieten als blijkt dat de hoogste criminaliteit-cijfers op hun continent bevindt
of dat de meeste bastaardkinderen in het westen worden verwekt
of dat een verkrachter van babys na een paar jaar weer vrij komt.

ik durf te wedden dat mensen die een drama hebben meegemaakt in hun famillie
moord op hun kind
verkrachting van hun dochtertje of dergelijks
islamitische straffen noch niks vinden voor de dader van het onrecht dat hun is aangedaan:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ja, ja en dat al dat vreselijks wordt weer goed gemaakt door het afhakken van handen en het stenigen van overspeligen.
Wie is er eigenlijk geschaad door overspeligheid?
Wie is er eigenlijk geschaad door geloofsafval?
En wil je deze misdaden op een lijn stellen met moord op een kind? Of de verkrachting van babys (of het via gedwongen huwelijken verkrachten van jonge meisjes)



En zijn de criminaliteitscijfers werkelijk het hoogst op ons continent? En het westen ligt op een enkel continent. Of plaats je daar alle niet Islamitische continenten ook maar even bij? En noem je dat het continent. En wat is er mis met ´bastaard kinderen´? Zijn die bij voorbaat misdadig.
Wat een simplisme.

´t Is allemaal zo bizar dat ik niet eens de tijd krijg mij te verbazen over het gegeven dat je beschaafdheid zelfs in een toptitel nog verkeerd weet te spellen. Geeft een aardig inkijkje op je verduisterde denkraam.

Fibonaci
17-08-10, 22:04
het is niet te bewijzen dat de taliban zulke daden pleegt behalve dan van het oorlogsmachine dat de media,de navo, mensenrechtenorganisatie.

allemaal gereetschap van diezelfde westerse staatsterrorisme



als het op bewijzen neerkomt is het een vette o



kijk hier eens naar



wat hebben ze te vrezen dat ze dit voorstel van de kaart vegen

zijn ze bang ontmaskerd te worden.



HLN Buitenland - Taliban willen kwestie van gedode burgers samen met NAVO onderzoeken (1145519) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1145519/2010/08/16/Taliban-willen-kwestie-van-gedode-burgers-samen-met-NAVO-onderzoeken.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlEen enge moslim ben jij, bah, 1 van de velen hier, soms begin ik werkelijk te denken dat het een pleonasme is.

fisherman1969
17-08-10, 22:05
ja de koran is duidelijk in het bestraffen van misdadigers

stenigen voor overspel
handjes af hakken voor dieven
zweepslagen voor onverantwoord gedrag

natuurlijk is het afschuwelijk in de ogen van westerlingen die vrij zijn te doen wat ze willen
maar ze verschieten als blijkt dat de hoogste criminaliteit-cijfers op hun continent bevindt
of dat de meeste bastaardkinderen in het westen worden verwekt
of dat een verkrachter van babys na een paar jaar weer vrij komt.

ik durf te wedden dat mensen die een drama hebben meegemaakt in hun famillie
moord op hun kind
verkrachting van hun dochtertje of dergelijks
islamitische straffen noch niks vinden voor de dader van het onrecht dat hun is aangedaan:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Woon je hier???
Zo ja wees dan maar blij dat wij deze straffen niet toe passen :lol::lol::lol:
Ik zie al half nederland zonder handen lopen :stout:

BRON:
Marokko.nl, de digitale ontmoetingsplaats voor Marokkaanse jongeren, heeft de beschikking over een rapport, dat overigens nog geheim is en citeert daar uitbundig uit. Marokkaanse criminele jongeren organiseren zich, blijkt uit dat rapport, in toenemende mate in bendes die regionaal en zelfs internationaal opereren. Dat constateert het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). In totaal zijn 14.462 Marokkaanse criminelen in kaart gebracht in de 181 gemeenten met vijf of meer Marokkaanse daders. Zij vormen 8,1 procent van alle 177.487 bekende criminelen in die plaatsen. Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal. Formeel gezien gaat het nog slechts om verdachten: personen over wie een proces- verbaal naar het Openbaar Ministerie is gestuurd en van wie de politie 'overtuigd is dat ze een bepaald misdrijf hebben begaan'.

:engel:

Olive Yao
17-08-10, 22:08
westerlingen die vrij zijn te doen wat ze willen maar ze verschieten als blijkt dat de hoogste criminaliteit-cijfers op hun continent bevindt of dat de meeste bastaardkinderen in het westen worden verwekt of dat een verkrachter van babys na een paar jaar weer vrij komt.

Is dat zo? Is hier zo erge misdaad, zijn slachtoffers er zo erg aan toe en is het strafrecht zo slecht?

Laten we daar dan wat aan doen!

Trouwens, wat heeft dat met het moslimse godgeloof te maken?

Een bifurcation fallacy is een valse voorstelling van twee alternatieven. Er zijn niet slechts twee alternatieven, en Mohammeds leer biedt geen alternatief of geen aanvaardbaar alternatief.


p. s. Zo te zien zijn aboenoeh's postjes schoolvoorbeeldjes van een bifurcation fallacy. Vast patroon, twee alternatieven, beide op hun manier absurd, tegenover elkaar.

The_Grand_Wazoo
17-08-10, 22:10
Is dat zo? Is hier zo erge misdaad, zijn slachtoffers er zo erg aan toe en is het strafrecht zo slecht?

Laten we daar dan wat aan doen!

Trouwens, wat heeft dat met het moslimse godgeloof te maken?

De bifurcation fallacy is de valse voorstelling van twee alternatieven. Er zijn niet slechts twee alternatieven, en Mohammeds leer biedt geen alternatief of geen aanvaardbaar alternatief.

Dank dat je het weer eens even de wortel van de twist weet bloot te leggen.:duim:

fisherman1969
17-08-10, 22:17
ja de koran is duidelijk in het bestraffen van misdadigers

stenigen voor overspel
handjes af hakken voor dieven
zweepslagen voor onverantwoord gedrag

natuurlijk is het afschuwelijk in de ogen van westerlingen die vrij zijn te doen wat ze willen
maar ze verschieten als blijkt dat de hoogste criminaliteit-cijfers op hun continent bevindt
of dat de meeste bastaardkinderen in het westen worden verwekt
of dat een verkrachter van babys na een paar jaar weer vrij komt.

ik durf te wedden dat mensen die een drama hebben meegemaakt in hun famillie
moord op hun kind
verkrachting van hun dochtertje of dergelijks
islamitische straffen noch niks vinden voor de dader van het onrecht dat hun is aangedaan:vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Waarstat dat in de KORAN???
Dan zoek ik het ff op! Ik ben in het bezit van :de EDELE KORAN!
maar die zal wel niet goed zijn of?
Graag SOERAH en deel en blz
bij voorbaat dank .
fisherman

aboenoeh
17-08-10, 22:19
Woon je hier???

Zo ja wees dan maar blij dat wij deze straffen niet toe passen :lol::lol::lol:

Ik zie al half nederland zonder handen lopen :stout:



BRON:

***********, de digitale ontmoetingsplaats voor Marokkaanse jongeren, heeft de beschikking over een rapport, dat overigens nog geheim is en citeert daar uitbundig uit. Marokkaanse criminele jongeren organiseren zich, blijkt uit dat rapport, in toenemende mate in bendes die regionaal en zelfs internationaal opereren. Dat constateert het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD). In totaal zijn 14.462 Marokkaanse criminelen in kaart gebracht in de 181 gemeenten met vijf of meer Marokkaanse daders. Zij vormen 8,1 procent van alle 177.487 bekende criminelen in die plaatsen. Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal. Formeel gezien gaat het nog slechts om verdachten: personen over wie een proces- verbaal naar het Openbaar Ministerie is gestuurd en van wie de politie 'overtuigd is dat ze een bepaald misdrijf hebben begaan'.



:engel:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

ja en
en zieke maatschapij dus

wat ik kan zeggen is dat die marokaanse jongeren een gematigde visie hebben op islam
een islam die word vooruitgedragen door het westen om de groei van vrome moslims die geen criminele feiten plegen te doen stoppen

Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
17-08-10, 22:22
Een enge moslim ben jij, bah.









__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



wen maar aan het feit dat dit het geloof is van de random moslim:hihi::hihi::wijs:

en als een imaam of een kruipmoslim dit ontkend

kun je gelijk zeggen dat hij een leugenaar is en dat het in de qoraan staat
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
17-08-10, 22:23
het is niet te bewijzen dat de taliban zulke daden pleegt behalve dan van het oorlogsmachine dat de media,de navo, mensenrechtenorganisatie.

allemaal gereetschap van diezelfde westerse staatsterrorisme



als het op bewijzen neerkomt is het een vette o



kijk hier eens naar



wat hebben ze te vrezen dat ze dit voorstel van de kaart vegen

zijn ze bang ontmaskerd te worden.



HLN Buitenland - Taliban willen kwestie van gedode burgers samen met NAVO onderzoeken (1145519) (http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/1145519/2010/08/16/Taliban-willen-kwestie-van-gedode-burgers-samen-met-NAVO-onderzoeken.dhtml)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Navo maakt geen deals met terroristen, net als de VN
.


De grote balk in hun eigen ogen zien ze over het hoofd terwijl ze de splinter in die van de ander wel zien, ook deze levensles van Jezus leert de Islam niet.
Vaak wordt er eenzijdig gekeken en waarom de wijze lessen van Jezus niet worden gevolgd is voor mij een raadsel?


Een enge moslim ben jij, bah, 1 van de velen hier, soms begin ik werkelijk te denken dat het een pleonasme is.


Het enge of de Moslim? :hihi:

John2
17-08-10, 22:32
aboenoeh, heb jij m door?

Zou het?

The_Grand_Wazoo
17-08-10, 22:40
aboenoeh, heb jij m door?

Mijn ervaring is dat deze jongman niet reageert op posts die niet met oneliners of conxtloze feiten kunnen worden afgedaan.
Maar wie weet is hij intellectuel moediger dan hij zich tot nog toe betoont heeft.

aboenoeh
17-08-10, 22:41
Ja, ja en dat al dat vreselijks wordt weer goed gemaakt door het afhakken van handen en het stenigen van overspeligen.



Wie is er eigenlijk geschaad door overspeligheid?



Wie is er eigenlijk geschaad door geloofsafval?



En wil je deze misdaden op een lijn stellen met moord op een kind? Of de verkrachting van babys (of het via gedwongen huwelijken verkrachten van jonge meisjes)















En zijn de criminaliteitscijfers werkelijk het hoogst op ons continent? En het westen ligt op een enkel continent. Of plaats je daar alle niet Islamitische continenten ook maar even bij? En noem je dat het continent. En wat is er mis met ´bastaard kinderen´? Zijn die bij voorbaat misdadig.



Wat een simplisme.







´t Is allemaal zo bizar dat ik niet eens de tijd krijg mij te verbazen over het gegeven dat je beschaafdheid zelfs in een toptitel nog verkeerd weet te spellen. Geeft een aardig inkijkje op je verduisterde denkraam.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



quote:´t Is allemaal zo bizar dat ik niet eens de tijd krijg mij te verbazen over het gegeven dat je beschaafdheid zelfs in een toptitel nog verkeerd weet te spellen



het nederlands is mij van geen belang en steld niets voor op wereldschaal.

daarom doe ik dan ook geen moeite om het deftig te leren

ik focus mij eerder op de toekomstige taal arabisch

een taal die meer dan een miljard moslims verder helpt:wijs::wijs:

en naar mijn weten red ik me aardig in deze buurt taal:hihi::vrede:



de rest heb ik geen comentaar op

bekijk de definities van criminaliteit

en bekijk de statistieken ove de wereld
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fibonaci
17-08-10, 22:44
Waarstat dat in de KORAN???
Dan zoek ik het ff op! Ik ben in het bezit van :de EDELE KORAN!
maar die zal wel niet goed zijn of?
Graag SOERAH en deel en blz
bij voorbaat dank .
fishermanmen grijpt terug op oeroude wetten voor oeroude tijden, die in de oudste boeken van het joodse testament beschreven worden.

aboenoeh
17-08-10, 23:05
Waarstat dat in de KORAN???

Dan zoek ik het ff op! Ik ben in het bezit van :DE EDELE KORAN !

maar die zal wel niet goed zijn of?

Graag SOERAH en deel en blz

bij voorbaat dank .

fisherman

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



De Islamitische Staat biedt een alomvattende levensordening, waaruit zowel rechten als plichten voor het individu, voor de samenleving en voor de staat resulteren. Deze alomvattende levensordening, dit is de shari'ah van Islam. Zij behelst daarmee onder andere een ordening van het economisch leven en een ordening van het sociaal leven, maar ook een idee omtrent educatie, ziekenzorg, een buitenlands beleid, belastingen, et cetera. Niet meer dan een onderdeel van de shari'ah is het strafsysteem van de Islamitische Staat; met rechtbanken, principes als onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maatstaven voor bewijs, en straffen. Het is onder dit deel van de shari'ah, de straffen behorende bij het strafsysteem van Islam, dat de hoedoed valt.



Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:



"En indien gij rechtspreekt, richt tussen hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 42)



Er bestaat consensus onder de geleerden van Islam dat de hoedoed, de bestraffing voorgeschreven door Allah voor in het huidige leven, enkel door de Islamitische Staat ten uitvoer gebracht mag worden. De reden hiervoor is dat enkel de Islamitische Staat de shari'ah alomvattend ten uitvoer brengt, waar de hoedoed dus een (klein) deel van is, de alomvattende levensordening in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt). De shari'ah van Islam verbiedt dus niet alleen, maar draagt tevens oplossingen aan in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt).



De hoedoed is een bestraffing verordent door Allah (swt), maar is beperkt tot specifieke overtredingen. Zo zegt Allah (swt), de vertaling waarvan zoveel betekent als:



"En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 38)



De bestraffing in het geval van diefstal, het afhakken van de hand van de dief, is dus onderdeel van de hoedoed.



Het is een van plichten op de Islamitische Staat, als onderdeel alomvattende tenuitvoerbrenging van de shari'ah, dat zij ieder individu over de mogelijkheid moet doen laten beschikken om op eenvoudig langs de halal (toegestaan) te kunnen bekomen wat hij wenst, en tegelijkertijd de methode van de haram (verboden) afgeschermd en ontoegankelijk makend waarvoor dus moeite gedaan moet worden. De rechtvaardigheid van Islam is dat enkel in een situatie als beschreven hierboven, wanneer de staat deze verplichting na komt, overtreding van de wetten van Islam kan leiden tot de bestraffingen onderdeel van de hoedoed. Indien aan een van deze twee voorwaarden niet is voldaan, de halal is niet beschikbar of de haram is niet afgeschermd en ontoegankelijk gemaakt, dan geldt de overtreding nog altijd als zonde, maar mag de hoedoed niet ten uitvoer worden gebracht.



Voortbordurend op het voorbeeld van diefstal, de Islamitische Staat heeft de eindverantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat voor iedere van haar onderdanen de primaire levensbehoeften (voeding, kleding en onderdak) bevredigd zijn. Deze realiteit van het bestaan in de Islamitische Staat ontneemt daarmee iedere noodzaak tot stelen. De hoedoed in geval van diefstal is dus beperkt tot de gevallen waarin dus enkel uit verlangen gestolen wordt. Van Khalifah 'Umar is overgeleverd dat een dag de mensen hem vertelden van een dief, wiens hand afgehakt zou worden naar de bestraffing van hoedoed. In de wetenschap dat honger heerste in het land, stak Khalifah 'Umar zijn eigen handen naar voren, en zei:



"Als de hand moet worden gehakt, dan is het deze."



Enkel dus wanneer de diefstal niet uit een situatie van nood is geresulteerd, is de hoedoed een mogelijkheid. Maar dan nog wordt zij enkel ten uitvoer gebracht waneer de diefstal aan meer dan 30 voorwaarden heeft voldaan. Dus in geval hetgeen gestolen, ter voorbeeld, publiekelijk uitgestald was zonder toezicht, dan is Islam van mening dat het afhakken van de hand niet rechtvaardig zou zijn omdat een situatie van verleiding gecreëerd was. Aan een van de voorwaarden voor bestraffing voor diefstal volgens hoedoed is in dat geval niet voldaan, en dus moet een lichtere straf uitgesproken worden.



Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:



"Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 2)



In het voorbeeld van gemeenschap tussen man en vrouw, iedereen mag binnen een huwelijk deze behoefte bevrediging. Dit is de oplossing van Islam, en wie wil trouwen maar hiervoor de financiële middelen ontbeert, de Islamitische Staat zal het geld geven dat hiervoor dan nodig is. Wie met deze eenvoudige oplossing de moeite onderneemt om toch gemeenschap te hebben buiten het huwelijk, voor hem of haar is de hoedoed bestemd. De rechtvaardigheid van Islam uit zich in dit voorbeeld in het feit dat de bestraffing van degene die ongetrouwd buitenechtelijke gemeenschap heeft, minder zwaar is dan de bestraffing voor degenen die als getrouwde persoon buitenechtelijk gemeenschap heeft. De straf voor de ongehuwde persoon in geval van ontucht, man of vrouw, is zoals bovenstaande versregel duidelijk maakt, 100 stokslagen. De straf voor de gehuwde persoon in geval van overspel, man of vrouw, is de dood door steniging.



De voorwaarde voor de tenuitvoerbrenging van de hoedoed in geval van ontucht / overspel is 4 getuige verklaringen die allen bevestigen gezien te hebben dat "het zwaard in de schede ging". Alles minder dan 4 getuige verklaringen verwerpt de aantijging. Hierbij dient opgemerkt te worden dat beschuldigen zonder de vereiste 4 getuigen naar voren te kunnen brengen als laster wordt beschouwd; een overtreding die bestraft wordt. Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:



"En zij, die kuise vrouwen beschuldigen en geen vier getuigen brengen - geselt hen met tachtig slagen en aanvaardt hun getuigenis nooit meer, want dezen zijn overtreders." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 4)



Over de hoedoed zelf, zij verlost de mens van de zonde begaan en biedt daarmee vergiffenis van Allah (swt) op de Dag des Oordeels. De bestraffing in het huidige leven voorkomt bestraffing in het hiernamaals. Ondanks het feit dat zij zo streng is, zijn verschillende gevallen uit de geschiedenis van de Islamitische Staat bekend waar de overtreders zelfs verzocht hebben deze bestraffing te mogen ontvangen. Zo een vrouw van de stam Al Khamdiyya die een dag bij de Boodschapper van Allah (saw) kwam en hem vertelde:



"Oh Profeet, ik heb zina (buitenechtelijke gemeenschap) gedaan. Reinig mij (van mijn zonde)!"



De Boodschapper van Allah (swt) heeft haar op haar verzoek, maar pas nadat zij hier op aangedrongen had, laten stenigen.



Tijdens de stenigen vervloekte een van de Sahaba de vrouw voor haar zina. Dit waarnemend antwoordde de Boodschapper van Allah (saw):



"Vervloek haar niet. Zij heeft Taubah gedaan (spijt betuigt) en als we haar taubah zouden verdelen over de mensen, dan zou dit voldoende zijn voor ieder mens op aarde."



In een ander voorbeeld verzocht een man de Boodschapper van Allah (swt) om steniging. De Profeet (saw) stemde hiermee in en gaf de opdracht de man te stenigen. Later kwamen de mensen de Profeet (saw) informeren over hetgeen plaats gevonden had. Zij vertelden:



"Oh Boodschapper van Allah, ..... rende weg tijdens zijn stenigen."



De Boodschapper van Allah (swt) vroeg hen:



"Wat hebben jullie toen gedaan?"



waarop de mensen antwoordden:



"We zijn hem achterna gegaan en hebben hem alsnog gestenigd."



De Boodschapper van Allah (swt) zei daarop:



"Jullie hadden hem moeten laten gaan."



En verder, Islam heeft "stokslagen" gedefinieerd, en alvorens dus een oordeel uit te spreken over deze straf is het noodzakelijk dat men bekend is met wat precies "stokslagen" in deze zijn. Naar overlevering van de Boodschapper van Allah (swt) mag degene die de slagen uitdeelt het wit van zijn oksels niet tonen. Dus een stokslag is het resultaat van een beweging van enkel de onderarm.



Ten slotte, Islam maakt, zoals reeds gezegd, geen onderscheidt tussen man of vrouw als overtreder, ook niet in geval van de hoedoed. Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:



"En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah. Allah is Almachtig, Alwijs. Maar degene, die na zijn overtreding berouw heeft en zich betert - Allah zal Zich gewis in barmhartigheid tot hem wenden; voorwaar, Allah is Vergevensgezind, Genadevol." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 38-39)



Men dient te weten dat in werkelijkheid in de bijna 1300 jarige geschiedenis van de Islamitische Staat de tenuitvoerbrenging van de hoedoed uitzonderingen zijn geweest; in tegenstelling tot wat mensen willen doen laten geloven. De archieven van de centra van jurisprudentie en rechtspraak in de Islamitische Staat - Damascus, Bagdad, Caïro en Istanboel, bijvoorbeeld - getuigen hiervan.



Het is spijtig dat VRT Teletekst, wiens recente publicatie over de bestraffing die een vrouw in de Verenigde Arabische Emiraten de directe aanleiding voor dit artikel is geweest, geen enkel argument aandraagt voor haar bewering "de sharia leidt in de praktijk tot oneerlijke processen, wrede straffen en discriminatie". In afwezigheid hiervan heeft dit serieuze mediaorgaan, waarop vele mensen vertrouwen voor hun nieuwsvoorziening, enkel ongefundeerde en vooringenomen meningen gepresenteerd als feiten.



Buiten dit, iedereen weet dat geen van islamitische landen de wetten en systemen van Islam, de shari'ah, alomvattend ten uitvoer brengt. De Verenigde Arabische Emiraten zijn hier geen uitzondering. Terwijl iedereen weet dat de heersers van deze landen zich van de geboden en verordeningen van Allah (swt) niets aantrekken, hoe kan men dan op basis van hun gedrag conclusies trekken over Islam?



In het geval van de bestraffing voor overtreding van wetten volgens een specifieke ideologie, daar past het niet deze te beoordelen op basis van een andere ideologie. Rechtvaardig is niet het resultaat van overeenstemming met "de manier van straffen die wij hebben geaccepteerd", noch is onrechtvaardig het resultaat van verschil met "de manier van straffen die wij hebben geaccepteerd". Het staat iedereen vrij iedere ideologie te bekritiseren op basis van objectieve maatstaven, maar bekritiseren op basis van de seculiere maatstaf vereist eerst overtuiging van het feit dat de seculiere maatstaf de juiste maatstaf is.



Noot:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Aït Ayt
17-08-10, 23:08
Waarstat dat in de KORAN???
Dan zoek ik het ff op! Ik ben in het bezit van :de EDELE KORAN!
maar die zal wel niet goed zijn of?
Graag SOERAH en deel en blz
bij voorbaat dank .
fisherman

en-noer (24): 2, 4-5
el-maida (5): 38

Aït Ayt
17-08-10, 23:12
wat hebben ze te vrezen dat ze dit voorstel van de kaart vegen

zijn ze bang ontmaskerd te worden.



dat is raar ja dat ze het aanbod afslaan tenzij ze iets te verbergen hebben.. de isaf maakt zichzelf nu verdacht..

The_Grand_Wazoo
17-08-10, 23:12
de rest heb ik geen comentaar op

bekijk de definities van criminaliteit

en bekijk de statistieken ove de wereld
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Om op de rest te moeten reageren vereist dan ook iets meer denkkracht.

Wat betreft je referentie naar de statistieken ... over welke statistieken heb je het eigenlijk?

Defenities van misdaden? Defenities? Waar heb je het over? Bedoel je misschien wetten? Zijn dat definities? Ben je intellectueel net zo slordig wanneer je Nietschze, Durkheimer of de koran leest?

Aït Ayt
17-08-10, 23:15
Ja dat ging hij. Tickets daar zijn stukken goedkoper.

hou maar op joesoef met je verzinsels.. pink floyd heeft nooit concerten gegeven in de golf..

mark61
17-08-10, 23:33
Om op de rest te moeten reageren vereist dan ook iets meer denkkracht.

Wat betreft je referentie naar de statistieken ... over welke statistieken heb je het eigenlijk?

Defenities van misdaden? Defenities? Waar heb je het over? Bedoel je misschien wetten? Zijn dat definities? Ben je intellectueel net zo slordig wanneer je Nietschze, Durkheimer of de koran leest?

Baas Wazoo, Definities, Nietzsche, Durkheim :hihi:

mark61
17-08-10, 23:38
hou maar op joesoef met je verzinsels.. pink floyd heeft nooit concerten gegeven in de golf..

Roger Waters Tour Dates 2002

DATE COUNTRY CITY VENUE

Mon 15 U.A.E. Dubai Creek Golf and Yacht Club - Open air

Wed 17 Lebanon Beirut BIEL - Indoor

http://www.pinkfloydhyperbase.dk/tours.htm

super ick
18-08-10, 00:02
ja en
en zieke maatschapij dus

wat ik kan zeggen is dat die marokaanse jongeren een gematigde visie hebben op islam
een islam die word vooruitgedragen door het westen om de groei van vrome moslims die geen criminele feiten plegen te doen stoppen

Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Zou het misschien een idee zijn om die Marokkaanse jongens, die 101.437 die jij noemt volgens islamitisch recht te berechten? Het zijn tenslotte moslims.
Stenigen, onthoofden, handen afhakken, zweepslagen, etc.

Overspel, sex buiten een huwelijk, mensen die van geloof veranderen. Stuk voor stuk zware misdaden die zwaaaaaaaar bestraft dienen te worden.

Aït Ayt
18-08-10, 00:08
reuze boeiend dat roger waters in libanon en de golf gespeeld heeft maar roger waters is al meer dan 20 jaar een ex-lid van pink floyd.. (alleen in 2005 heeft hij eenmalig met pink floyd gespeeld)
in 2002 speelde pink floyd NIET in de golf en ook niet in libanon.. sterker nog, ze hebben in 2002 helemaal nergens opgetreden.. zowiezo heeft pink floyd nooit in de golf gespeeld en ook niet in libanon..

handig die wikipedia..

Aït Ayt
18-08-10, 00:10
Zou het misschien een idee zijn om die Marokkaanse jongens, die 101.437 die jij noemt volgens islamitisch recht te berechten? Het zijn tenslotte moslims.
Stenigen, onthoofden, handen afhakken, zweepslagen, etc.

Overspel, sex buiten een huwelijk, mensen die van geloof veranderen. Stuk voor stuk zware misdaden die zwaaaaaaaar bestraft dienen te worden.

aha, jij zou willen dat de shari3ah hier via de overheid als strafrecht wordt ingevoerd ? :)

mark61
18-08-10, 00:23
reuze boeiend dat roger waters in libanon en de golf gespeeld heeft maar roger waters is al meer dan 20 jaar een ex-lid van pink floyd.. (alleen in 2005 heeft hij eenmalig met pink floyd gespeeld)
in 2002 speelde pink floyd NIET in de golf en ook niet in libanon.. sterker nog, ze hebben in 2002 helemaal nergens opgetreden.. zowiezo heeft pink floyd nooit in de golf gespeeld en ook niet in libanon..

handig die wikipedia..

:hihi:

aboenoeh
18-08-10, 01:30
men grijpt terug op oeroude wetten voor oeroude tijden, die in de oudste boeken van het joodse testament beschreven worden.


__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

ge zijt toch verwekt op een oeroude manier:hihi::hihi:
of ben je spermabankskindje:wijs::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
18-08-10, 01:58
Om op de rest te moeten reageren vereist dan ook iets meer denkkracht.



Wat betreft je referentie naar de statistieken ... over welke statistieken heb je het eigenlijk?



Defenities van misdaden? Defenities? Waar heb je het over? Bedoel je misschien wetten? Zijn dat definities? Ben je intellectueel net zo slordig wanneer je Nietschze, Durkheimer of de koran leest?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

ik denk dat je geen hersensvermogen hebt om een text 0,03 seconden bij te houden.

laatstaan te begrijpen waarover ik het heb


ik zal mijn schrijven even quoten;

de rest heb ik geen comentaar op
bekijk de definities van criminaliteit
en bekijk de statistieken ove de wereld

aangezien ge het woordje criminaliteit gebruikt waaar het u past verwijs ik u naar het zoeken naar de definitie van het woordje alvorens ge het ergens plaatst
als je dat hebt gevonden
kunt ge overgaan naar het zoeken van gepubliceerde statistieken bij de europese raad van statistieken vb om te weten te komen in welke landen de criminaliteits cijfers het hoogste zijn en bij welk soort van regeringsvorm of strafrecht ze horen
ge zult merken dat in het westen of democratische landen de meeste criminaliteit voordoet zoals ik beweerde in mijn vorige schrijven en jij in twijfel trekte.

kapisch

lees voor de zekerheid noch eens de text alvorens ge u belachelijk maakt:hihi::wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
18-08-10, 03:26
quote:´t Is allemaal zo bizar dat ik niet eens de tijd krijg mij te verbazen over het gegeven dat je beschaafdheid zelfs in een toptitel nog verkeerd weet te spellen



het nederlands is mij van geen belang en steld niets voor op wereldschaal.

daarom doe ik dan ook geen moeite om het deftig te leren

ik focus mij eerder op de toekomstige taal arabisch

een taal die meer dan een miljard moslims verder helpt:wijs::wijs:

en naar mijn weten red ik me aardig in deze buurt taal:hihi::vrede:



de rest heb ik geen comentaar op

bekijk de definities van criminaliteit

en bekijk de statistieken ove de wereld
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ik weet inmiddels dat je een hele fanatieke moslim bent maar waarschijnlijk nog nooit in de grote zandbak geleefd heb

En wat ik meer niet snap, voor de Taliban ben jij een held, en zulke helden hebben ze nodig in Afganistan om tegen het westen te vechten,

maar schijnbaar dat je die ambitie niet heb omdat de kans groot is dat je dan een enkele reis naar het paradijs krijgt, en dat wil je waarschijnlijk nog niet.
Jij verkiest nog steeds schijnbaar het helse leven in de westen dan het vredige leven in het paradijs

Joesoef
18-08-10, 05:26
reuze boeiend dat roger waters in libanon en de golf gespeeld heeft maar roger waters is al meer dan 20 jaar een ex-lid van pink floyd.. (alleen in 2005 heeft hij eenmalig met pink floyd gespeeld)
in 2002 speelde pink floyd NIET in de golf en ook niet in libanon.. sterker nog, ze hebben in 2002 helemaal nergens opgetreden.. zowiezo heeft pink floyd nooit in de golf gespeeld en ook niet in libanon..

handig die wikipedia..


Roger Waters is pink Floyd.

Arme zwager, 2002 geen dubai voor hem.

Bart.NL
18-08-10, 06:41
Jij verkiest nog steeds schijnbaar het helse leven in de westen dan het vredige leven in het paradijs

Echte opoffering bestaat nog.

naam
18-08-10, 07:21
aha, jij zou willen dat de shari3ah hier via de overheid als strafrecht wordt ingevoerd ? :)

Alleen voor moslims, moet kunnen toch.

super ick
18-08-10, 08:02
aha, jij zou willen dat de shari3ah hier via de overheid als strafrecht wordt ingevoerd ? :)

Alleen voor moslims. Die willen het graag.

ps. mag ik wel meedoen steentjes gooien of is dat alleen voorbehouden aan moslims, de funny-part?

super ick
18-08-10, 08:06
bekijk de definities van criminaliteit
[/COLOR]
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

criminaliteit
Uitspraak: kriminaliˈtɛit de -woord (vrouwelijk) Zelfst. Naamw. feit dat er misdaden gepleegd worden.

Fibonaci
18-08-10, 08:25
ge zijt toch verwekt op een oeroude manier:hihi::hihi:
of ben je spermabankskindje:wijs::wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlDe Islam en moslims zijn in regressie,

ze vallen terug op de oudste boeken van het oude testament, alsof er verder niets meer gebeurd of veranderd is in de omstandigheden van de mens en zijn verhouding tot God.

super ick
18-08-10, 08:46
:chinees:

Scherp van je. Oke het zijn er iets minder.
Mijn voorstel blijft staan.

The_Grand_Wazoo
18-08-10, 10:28
ik denk dat je geen hersensvermogen hebt om een text 0,03 seconden bij te houden.

laatstaan te begrijpen waarover ik het heb


ik zal mijn schrijven even quoten;

de rest heb ik geen comentaar op
bekijk de definities van criminaliteit
en bekijk de statistieken ove de wereld

aangezien ge het woordje criminaliteit gebruikt waaar het u past verwijs ik u naar het zoeken naar de definitie van het woordje alvorens ge het ergens plaatst
als je dat hebt gevonden
kunt ge overgaan naar het zoeken van gepubliceerde statistieken bij de europese raad van statistieken vb om te weten te komen in welke landen de criminaliteits cijfers het hoogste zijn en bij welk soort van regeringsvorm of strafrecht ze horen
ge zult merken dat in het westen of democratische landen de meeste criminaliteit voordoet zoals ik beweerde in mijn vorige schrijven en jij in twijfel trekte.

kapisch

lees voor de zekerheid noch eens de text alvorens ge u belachelijk maakt:hihi::wijs::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ah ja, je doelde op je eerder aangehaalde cijfers. Waarin je stelde dat


Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal.

Was dat het?
Want dan ben je niets aan het zeggen. Het aandeel van de autochtonen zegt niet over hun religie, noch het aandeel allochtonen.
Vergelijking van internationale misdaadstatistieken is al helemaal zinloos, omdat wetgeving wisselt.

Hoe dan ook.
Het ging hier over een incident, namelijk het stenigen van overspeligen.

Kun je mij aangeven waarom overspel niet zou mogen zijn toegestaan. Welke schade ontstaat er en voor wie.
En is de schade die is ontstaan een schade die strafrechterlijk vervolgd moet worden. Waarom?
En als hij dan gestraft moet worden, waarom dan met de doodstraf? En hoe staat die doodstraf in verhouding tot hhet vermeende delict?
En waarom wordt gekozen voor een wrede marteldood. Waarom niet gewoon iemand humaan afknallen. De islam is toch zo'n humane godsdienst, waarom dan al dat gemartel?

The_Grand_Wazoo
18-08-10, 10:31
Baas Wazoo, Definities, Nietzsche, Durkheim :hihi:

Ja, ja. 't was laat.

The_Grand_Wazoo
18-08-10, 10:32
aboenoeh, heb jij m door?

Zie je wel. Geen moed, dat jochie. Reageert alleen op die dingen waarover hij niet hoeft na te denken.

rabia1
18-08-10, 14:18
Waarom, ik maak alleen maar melding van die prachtige sharia en mijn geliefde broeders die het uitvoeren. Ben er gewoon trots op.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums
Het is maar waar je blij van wordt.Altijd maar dit soort berichten,wat wil je er mee bereiken?.De mens is nu eenmaal zwak geschapen.En het vreemde is dat ze niet eens berouw mogen tonen voor hun daden.Nee gelijk de doodstraf,met de boodschap"eigen schuld dikke bult'''toch?.Nou ik vindt het maar niks.:moe:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
18-08-10, 14:33
Het is maar waar je blij van wordt.Altijd maar dit soort berichten,wat wil je er mee bereiken?.De mens is nu eenmaal zwak geschapen.En het vreemde is dat ze niet eens berouw mogen tonen voor hun daden.Nee gelijk de doodstraf,met de boodschap"eigen schuld dikke bult'''toch?.Nou ik vindt het maar niks.:moe:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl (http://forums.ansaar.nl)


Ironie en sarcasme, niet altijd makkelijk te herkennen....

aboenoeh
18-08-10, 15:54
Ik weet inmiddels dat je een hele fanatieke moslim bent maar waarschijnlijk nog nooit in de grote zandbak geleefd heb

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



JA JULLIE WETEN ALLES :wijs:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

aboenoeh
18-08-10, 15:57
Ah ja, je doelde op je eerder aangehaalde cijfers. Waarin je stelde dat





Het aandeel autochtone Nederlandse misdadigers is 101.437, ofwel 57,1 procent van het totaal.



Was dat het?

Want dan ben je niets aan het zeggen. Het aandeel van de autochtonen zegt niet over hun religie, noch het aandeel allochtonen.

Vergelijking van internationale misdaadstatistieken is al helemaal zinloos, omdat wetgeving wisselt.



Hoe dan ook.

Het ging hier over een incident, namelijk het stenigen van overspeligen.



Kun je mij aangeven waarom overspel niet zou mogen zijn toegestaan. Welke schade ontstaat er en voor wie.

En is de schade die is ontstaan een schade die strafrechterlijk vervolgd moet worden. Waarom?

En als hij dan gestraft moet worden, waarom dan met de doodstraf? En hoe staat die doodstraf in verhouding tot hhet vermeende delict?

En waarom wordt gekozen voor een wrede marteldood. Waarom niet gewoon iemand humaan afknallen. De islam is toch zo'n humane godsdienst, waarom dan al dat gemartel?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

waarom dan al dat gemartel?

ze nemen voorbeeld aan het westen zeker:wijs::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

The_Grand_Wazoo
18-08-10, 16:08
waarom dan al dat gemartel?

ze nemen voorbeeld aan het westen zeker:wijs::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl


?? Dus de vooorschriften uit de Sharia komen voort uit het westen??

Of bedoel je gewoon dat je geen antwoord wilt geven?

Olive moet je ook nog een antwoord geven.
Moet je ook over nadenken.

Ga je dan weer dom giechelen? En over vrede wouwelen?

aboenoeh
18-08-10, 16:10
Het is maar waar je blij van wordt.Altijd maar dit soort berichten,wat wil je er mee bereiken?.De mens is nu eenmaal zwak geschapen.En het vreemde is dat ze niet eens berouw mogen tonen voor hun daden.Nee gelijk de doodstraf,met de boodschap"eigen schuld dikke bult'''toch?.Nou ik vindt het maar niks.:moe:

stop gelijk met bidden en vasten want je vind een wet van allah maar niks
tenzij je berouw toont en het geen allah heeft neergezonden aanvaard
zoals steniging en de rest

“En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.” (5:44)

En indien gij rechtspreekt, richt tussen hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 42)

Er bestaat consensus onder de geleerden van Islam dat de hoedoed, de bestraffing voorgeschreven door Allah voor in het huidige leven, enkel door de Islamitische Staat ten uitvoer gebracht mag worden. De reden hiervoor is dat enkel de Islamitische Staat de shari'ah alomvattend ten uitvoer brengt, waar de hoedoed dus een (klein) deel van is, de alomvattende levensordening in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt). De shari'ah van Islam verbiedt dus niet alleen, maar draagt tevens oplossingen aan in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt).

De hoedoed is een bestraffing verordent door Allah (swt), maar is beperkt tot specifieke overtredingen. Zo zegt Allah (swt), de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 38)

De bestraffing in het geval van diefstal, het afhakken van de hand van de dief, is dus onderdeel van de hoedoed.

Het is een van plichten op de Islamitische Staat, als onderdeel alomvattende tenuitvoerbrenging van de shari'ah, dat zij ieder individu over de mogelijkheid moet doen laten beschikken om op eenvoudig langs de halal (toegestaan) te kunnen bekomen wat hij wenst, en tegelijkertijd de methode van de haram (verboden) afgeschermd en ontoegankelijk makend waarvoor dus moeite gedaan moet worden. De rechtvaardigheid van Islam is dat enkel in een situatie als beschreven hierboven, wanneer de staat deze verplichting na komt, overtreding van de wetten van Islam kan leiden tot de bestraffingen onderdeel van de hoedoed. Indien aan een van deze twee voorwaarden niet is voldaan, de halal is niet beschikbar of de haram is niet afgeschermd en ontoegankelijk gemaakt, dan geldt de overtreding nog altijd als zonde, maar mag de hoedoed niet ten uitvoer worden gebracht.

Voortbordurend op het voorbeeld van diefstal, de Islamitische Staat heeft de eindverantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat voor iedere van haar onderdanen de primaire levensbehoeften (voeding, kleding en onderdak) bevredigd zijn. Deze realiteit van het bestaan in de Islamitische Staat ontneemt daarmee iedere noodzaak tot stelen. De hoedoed in geval van diefstal is dus beperkt tot de gevallen waarin dus enkel uit verlangen gestolen wordt. Van Khalifah 'Umar is overgeleverd dat een dag de mensen hem vertelden van een dief, wiens hand afgehakt zou worden naar de bestraffing van hoedoed. In de wetenschap dat honger heerste in het land, stak Khalifah 'Umar zijn eigen handen naar voren, en zei:

"Als de hand moet worden gehakt, dan is het deze."

Enkel dus wanneer de diefstal niet uit een situatie van nood is geresulteerd, is de hoedoed een mogelijkheid. Maar dan nog wordt zij enkel ten uitvoer gebracht waneer de diefstal aan meer dan 30 voorwaarden heeft voldaan. Dus in geval hetgeen gestolen, ter voorbeeld, publiekelijk uitgestald was zonder toezicht, dan is Islam van mening dat het afhakken van de hand niet rechtvaardig zou zijn omdat een situatie van verleiding gecreëerd was. Aan een van de voorwaarden voor bestraffing voor diefstal volgens hoedoed is in dat geval niet voldaan, en dus moet een lichtere straf uitgesproken worden.

Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 2)

In het voorbeeld van gemeenschap tussen man en vrouw, iedereen mag binnen een huwelijk deze behoefte bevrediging. Dit is de oplossing van Islam, en wie wil trouwen maar hiervoor de financiële middelen ontbeert, de Islamitische Staat zal het geld geven dat hiervoor dan nodig is. Wie met deze eenvoudige oplossing de moeite onderneemt om toch gemeenschap te hebben buiten het huwelijk, voor hem of haar is de hoedoed bestemd. De rechtvaardigheid van Islam uit zich in dit voorbeeld in het feit dat de bestraffing van degene die ongetrouwd buitenechtelijke gemeenschap heeft, minder zwaar is dan de bestraffing voor degenen die als getrouwde persoon buitenechtelijk gemeenschap heeft. De straf voor de ongehuwde persoon in geval van ontucht, man of vrouw, is zoals bovenstaande versregel duidelijk maakt, 100 stokslagen. De straf voor de gehuwde persoon in geval van overspel, man of vrouw, is de dood door steniging
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
18-08-10, 16:29
De bestraffing in het geval van diefstal, het afhakken van de hand van de dief, is dus onderdeel van de hoedoed.


Hoeveel betaald Wilders aan jouw voor dit soort PVV propaganda?

Eke
18-08-10, 16:30
stop gelijk met bidden en vasten


forums.ansaar.nl


Aboenoeh, kijk in de spiegel. Je gaat op de plek van God zitten. Het lijkt me uiterst plausibel dat ergens in de Koran staat dat je het oordelen over een mens aan God moet overlaten.

En weet je wat ? God is de Barmhartige,onder andere.

knuppeltje
18-08-10, 16:31
Hoeveel betaald Wilders aan jouw voor dit soort PVV propaganda?

Doet ie graag voor niets, denk ik.

Slinger
18-08-10, 16:40
stop gelijk met bidden en vasten want je vind een wet van allah maar niks
tenzij je berouw toont en het geen allah heeft neergezonden aanvaard
zoals steniging en de rest

“En wie niet rechtspreken volgens hetgeen Allah heeft nedergezonden, zij zijn ongelovigen.” (5:44)

En indien gij rechtspreekt, richt tussen hen met rechtvaardigheid. Voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 42)

Er bestaat consensus onder de geleerden van Islam dat de hoedoed, de bestraffing voorgeschreven door Allah voor in het huidige leven, enkel door de Islamitische Staat ten uitvoer gebracht mag worden. De reden hiervoor is dat enkel de Islamitische Staat de shari'ah alomvattend ten uitvoer brengt, waar de hoedoed dus een (klein) deel van is, de alomvattende levensordening in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt). De shari'ah van Islam verbiedt dus niet alleen, maar draagt tevens oplossingen aan in overeenstemming met de geboden en verboden van Allah (swt).

De hoedoed is een bestraffing verordent door Allah (swt), maar is beperkt tot specifieke overtredingen. Zo zegt Allah (swt), de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"En snijdt de dief en de dievegge de hand af, als straf voor wat zij misdeden, een voorbeeldige straf van Allah." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah Al Maidah 38)

De bestraffing in het geval van diefstal, het afhakken van de hand van de dief, is dus onderdeel van de hoedoed.

Het is een van plichten op de Islamitische Staat, als onderdeel alomvattende tenuitvoerbrenging van de shari'ah, dat zij ieder individu over de mogelijkheid moet doen laten beschikken om op eenvoudig langs de halal (toegestaan) te kunnen bekomen wat hij wenst, en tegelijkertijd de methode van de haram (verboden) afgeschermd en ontoegankelijk makend waarvoor dus moeite gedaan moet worden. De rechtvaardigheid van Islam is dat enkel in een situatie als beschreven hierboven, wanneer de staat deze verplichting na komt, overtreding van de wetten van Islam kan leiden tot de bestraffingen onderdeel van de hoedoed. Indien aan een van deze twee voorwaarden niet is voldaan, de halal is niet beschikbar of de haram is niet afgeschermd en ontoegankelijk gemaakt, dan geldt de overtreding nog altijd als zonde, maar mag de hoedoed niet ten uitvoer worden gebracht.

Voortbordurend op het voorbeeld van diefstal, de Islamitische Staat heeft de eindverantwoordelijkheid ervoor te zorgen dat voor iedere van haar onderdanen de primaire levensbehoeften (voeding, kleding en onderdak) bevredigd zijn. Deze realiteit van het bestaan in de Islamitische Staat ontneemt daarmee iedere noodzaak tot stelen. De hoedoed in geval van diefstal is dus beperkt tot de gevallen waarin dus enkel uit verlangen gestolen wordt. Van Khalifah 'Umar is overgeleverd dat een dag de mensen hem vertelden van een dief, wiens hand afgehakt zou worden naar de bestraffing van hoedoed. In de wetenschap dat honger heerste in het land, stak Khalifah 'Umar zijn eigen handen naar voren, en zei:

"Als de hand moet worden gehakt, dan is het deze."

Enkel dus wanneer de diefstal niet uit een situatie van nood is geresulteerd, is de hoedoed een mogelijkheid. Maar dan nog wordt zij enkel ten uitvoer gebracht waneer de diefstal aan meer dan 30 voorwaarden heeft voldaan. Dus in geval hetgeen gestolen, ter voorbeeld, publiekelijk uitgestald was zonder toezicht, dan is Islam van mening dat het afhakken van de hand niet rechtvaardig zou zijn omdat een situatie van verleiding gecreëerd was. Aan een van de voorwaarden voor bestraffing voor diefstal volgens hoedoed is in dat geval niet voldaan, en dus moet een lichtere straf uitgesproken worden.

Allah (swt) zegt, de vertaling waarvan zoveel betekent als:

"Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing." (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, Soerah An Noer 2)

In het voorbeeld van gemeenschap tussen man en vrouw, iedereen mag binnen een huwelijk deze behoefte bevrediging. Dit is de oplossing van Islam, en wie wil trouwen maar hiervoor de financiële middelen ontbeert, de Islamitische Staat zal het geld geven dat hiervoor dan nodig is. Wie met deze eenvoudige oplossing de moeite onderneemt om toch gemeenschap te hebben buiten het huwelijk, voor hem of haar is de hoedoed bestemd. De rechtvaardigheid van Islam uit zich in dit voorbeeld in het feit dat de bestraffing van degene die ongetrouwd buitenechtelijke gemeenschap heeft, minder zwaar is dan de bestraffing voor degenen die als getrouwde persoon buitenechtelijk gemeenschap heeft. De straf voor de ongehuwde persoon in geval van ontucht, man of vrouw, is zoals bovenstaande versregel duidelijk maakt, 100 stokslagen. De straf voor de gehuwde persoon in geval van overspel, man of vrouw, is de dood door steniging
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Is maar goed dat we dat hier niet doen. Er zouden niet veel Marokkanen met twee handen meer rondlopen.

Eke
18-08-10, 16:46
Is maar goed dat we dat hier niet doen. Er zouden niet veel Marokkanen met twee handen meer rondlopen.

Waarom zo'n rot opmerking, Slinger : "Er zouden niet veel Marokkanen....."
Je bent toch geen racist die geen onderscheid tussen mensen kan maken ?

Max Stirner
18-08-10, 16:53
Hoeveel betaald Wilders aan jouw voor dit soort PVV propaganda?



Waarschijnlijk heeft ie feitelijk gezien gewoon gelijk.


Weer zo'n ongemakkelijke waarheid ....:)

Slinger
18-08-10, 16:59
Waarom zo'n rot opmerking, Slinger : "Er zouden niet veel Marokkanen....."
Je bent toch geen racist die geen onderscheid tussen mensen kan maken ?

Een racist maakt juist wel onderscheid tussen mensen, Eke, dat doe ik niet, hoor. Wel ben ik vaak bezig met het combineren van zaken die voor de hand liggen. Bijvoorbeeld de misdadigheidscijfers in Nederland en de straffen van de sjaria.

Eke
18-08-10, 17:09
Een racist maakt juist wel onderscheid tussen mensen, Eke, dat doe ik niet, hoor. Wel ben ik vaak bezig met het combineren van zaken die voor de hand liggen. Bijvoorbeeld de misdadigheidscijfers in Nederland en de straffen van de sjaria.

In dit geval bedoel ik het onderscheid tussen de dieven en de onschuldigen aan diefstal.

Dat onderscheid schijn je nauwelijks te maken.....

tanger'73
18-08-10, 18:20
the stoning of soraya M?

(leen)
18-08-10, 19:48
Dat een mensenleven zo goed als niets waard is bij de tali's
is nou eenmaal niet veel aan te doen.

Wie geeft er eigenlijk opdracht voor dat soort moorden,
En hoe komt een dergelijke uitspraak tot stand.

Eke
18-08-10, 20:40
Dat een mensenleven zo goed als niets waard is bij de tali's
is nou eenmaal niet veel aan te doen.

Wie geeft er eigenlijk opdracht voor dat soort moorden,
En hoe komt een dergelijke uitspraak tot stand.


Momenteel is de cultuur in Afghanistan heel verschillend van de onze.
Laatst las ik dat de Afghanen het vaak eens zijn met de Taliban, die voor een deel uit henzelf bestaat.

35 % van de bevolking is voor steniging bij overspel !!!!! Nu moet dat wel gestaafd worden door een paar getuigen (wat moeilijk is) of toegegeven worden. En dat laatste gaat niet vanzelf.
Je zou bij wijze van spreken je buurman aan kunnen geven als Warlord...

Over 70 jaar zal het er heel anders uitzien, met al die schatten in hun bodem.
Let maar eens op.

(leen)
18-08-10, 21:32
Momenteel is de cultuur in Afghanistan heel verschillend van de onze.
Laatst las ik dat de Afghanen het vaak eens zijn met de Taliban, die voor een deel uit henzelf bestaat.

35 % van de bevolking is voor steniging bij overspel !!!!! Nu moet dat wel gestaafd worden door een paar getuigen (wat moeilijk is) of toegegeven worden. En dat laatste gaat niet vanzelf.
Je zou bij wijze van spreken je buurman aan kunnen geven als Warlord...

Over 70 jaar zal het er heel anders uitzien, met al die schatten in hun bodem.
Let maar eens op.

Idd zo goed als de hele bevolking is moslim en het gros is taliban georienteerd,
Dat ze het eens zijn buitenshuis met de taliban geloof ik ook,
Volgens mij echter vergelijkbaar met de oostduitsers en de stasi of de russen met hun kgb,
is het wel hun eigen mening of een redmiddel voor huis en haard?

Met een dergelijke hiërarchie zijn getuigen eenvoudig te vinden,
Altijd zijn er mensjes die voor geld of een schouderklopje hun medemens te na staan of voor iets mafs aangeven.

Spreken we dan van recht of het recht van de sterkste of de grootste adder.

Dergelijke mentaliteit was in het westen nog niet zo heel lang geleden aan de orde, verschil is dat de straffen nogal uit elkaar liggen.
Nu is een foute veroordeling van een Afghaan(se) nogal definitief van aard,
en zeker onherstelbaar.

Er zal zeker veel veranderen door het extreme kapitaal wat te delven valt,
laten we hopen dat er dan zoveel kennis is dat de mensen het zelf kunnen uitvoeren.
Misschien verdwijnt de tali wel als ze voldoende geld en inzet overhouden aan
de ertsen, feit is dat z'on structuur floreert bij armoe en verveling.

Fibonaci
18-08-10, 21:35
Idd zo goed als de hele bevolking is moslim en het gros is taliban georienteerd,
Dat ze het eens zijn buitenshuis met de taliban geloof ik ook,
Volgens mij echter vergelijkbaar met de oostduitsers en de stasi of de russen met hun kgb,
is het wel hun eigen mening of een redmiddel voor huis en haard?

Met een dergelijke hiërarchie zijn getuigen eenvoudig te vinden,
Altijd zijn er mensjes die voor geld of een schouderklopje hun medemens te na staan of voor iets mafs aangeven.

Spreken we dan van recht of het recht van de sterkste of de grootste adder.

Dergelijke mentaliteit was in het westen nog niet zo heel lang geleden aan de orde, verschil is dat de straffen nogal uit elkaar liggen.
Nu is een foute veroordeling van een Afghaan(se) nogal definitief van aard,
en zeker onherstelbaar.

Er zal zeker veel veranderen door het extreme kapitaal wat te delven valt,
laten we hopen dat er dan zoveel kennis is dat de mensen het zelf kunnen uitvoeren.
Misschien verdwijnt de tali wel als ze voldoende geld en inzet overhouden aan
de ertsen, feit is dat z'on structuur floreert bij armoe en verveling.alsof we over kanker praten, met die taliban, wat een gruwelmentaliteit, van angst en beven,

en vind je het gek dat de bevolking langzaam steeds meer achter die gekken gaan staan,

de westerse troepen gaan weg, dus moeten ze het straks weer alleen met die gedrochten van sjatan rooien.

The_Grand_Wazoo
18-08-10, 21:43
Spreken we dan van recht of het recht van de sterkste of de grootste adder.

Dergelijke mentaliteit was in het westen nog niet zo heel lang geleden aan de orde, verschil is dat de straffen nogal uit elkaar liggen.
Nu is een foute veroordeling van een Afghaan(se) nogal definitief van aard,
en zeker onherstelbaar.

Er zal zeker veel veranderen door het extreme kapitaal wat te delven valt,
laten we hopen dat er dan zoveel kennis is dat de mensen het zelf kunnen uitvoeren.
Misschien verdwijnt de tali wel als ze voldoende geld en inzet overhouden aan
de ertsen, feit is dat z'on structuur floreert bij armoe en verveling.

Voldoende factoren voor een hiërarchische sociale structuur gebouwd op de principes van extractie. De Zuid Amerikanen en Arabieren kunnen je er alles over vertellen. Een elite (in Zuid Amerika de Spaane kolonisten, hier de meest niets ontziende clan of stam) onderwerpt de rest en roomt de winsten af. De landen die de grondstoffen, China, de VS en de Europese landen vinden het best omdat een stabiele toevoer zo het best is gegarandeert. De patriarchale traditie zal een goede voedingsbodem blijken voor mensonterende praktijken van onderdrukking.

(leen)
18-08-10, 21:44
alsof we over kanker praten, met die taliban, wat een gruwelmentaliteit, van angst en beven,

en vind je het gek dat de bevolking langzaam steeds meer achter die gekken gaan staan,

de westerse troepen gaan weg, dus moeten ze het straks weer alleen met die gedrochten van sjatan rooien.


Niet alle bewoners kunnen er wat aan doen,
Zoiets komt langzaam en gaat een eigen leven leiden met 1 kliek aan de top,
de rest weet vaak niet beter en de manipulatie en angst slaan toe.

De top die een geloof misbruikt zou geloosd moeten worden, maar hoe?

Eke
18-08-10, 22:01
Voldoende factoren voor een hiërarchische sociale structuur gebouwd op de principes van extractie. De Zuid Amerikanen en Arabieren kunnen je er alles over vertellen. Een elite (in Zuid Amerika de Spaane kolonisten, hier de meest niets ontziende clan of stam) onderwerpt de rest en roomt de winsten af. De landen die de grondstoffen, China, de VS en de Europese landen vinden het best omdat een stabiele toevoer zo het best is gegarandeert. De patriarchale traditie zal een goede voedingsbodem blijken voor mensonterende praktijken van onderdrukking.

Je gaat voorbij aan de (opkomende)macht van de Islam. Die kan voor Afghanistan positief uitpakken. Jonge ontwikkelde moslims (juist die voor een fundamentalistisch geloof kiezen) zullen het er niet mee eens zijn dat hun broeders en zusters in bv. Afghanistan uitgebuit en onderdrukt zullen worden in de komende eeuw.

mark61
18-08-10, 23:08
Je gaat voorbij aan de (opkomende)macht van de Islam. Die kan voor Afghanistan positief uitpakken. Jonge ontwikkelde moslims (juist die voor een fundamentalistisch geloof kiezen) zullen het er niet mee eens zijn dat hun broeders en zusters in bv. Afghanistan uitgebuit en onderdrukt zullen worden in de komende eeuw.

De islam zoals jij het formuleert bestaat niet. Het is geen machtsfactor. Vrijwel alle hoogopgeleide Afghanen zijn het land ontvlucht, of werken voor de VN of de regering.

Buitenlandse moslims zijn er alleen als struikrovers te vinden.

Je ziet dat Saoedi-Arabië vooralsnog prima het hoofd kan bieden aan jonge moslims die eea onrechtvaardig vinden. Die stoppen ze in de gevangenis, schieten ze dood of jagen ze het land uit.

The_Grand_Wazoo
19-08-10, 07:42
Je gaat voorbij aan de (opkomende)macht van de Islam. Die kan voor Afghanistan positief uitpakken. Jonge ontwikkelde moslims (juist die voor een fundamentalistisch geloof kiezen) zullen het er niet mee eens zijn dat hun broeders en zusters in bv. Afghanistan uitgebuit en onderdrukt zullen worden in de komende eeuw.


Die macht komt niet op, die is er al, vermengd met een lokale cultuur. Ik krijg de indruk dat je, althans in mijn ogen, kan spreken van een samenspel waarin de negatieve elementen van beide waardensystemen elkaar wederzijds versterken. Hierarchie, sterk paternalistisch, oerconservatief. Dit biedt niet alleen een ongeschikte basis voor sociale en culturele veranderingen, het is een cocktail die dankbaar door een niets ontziende elite gebruikt zal worden om hard en wreed optreden te legitimeren.

Wanneer heeft ooit een religieus systeem een temperende invloed gehad? Zelfs binnen het boedhisme, waar in feite niet eens een godsdienst is en waarin de boedha geen goddelijke status heeft (had) is een verstikkende leer ontstaan in China en Tibet, op het moment dat deze levenleer de overhand kreeg en een priesterkaste een strucutuur nodig had voor het vielig stellen van zijn belangen.

In Afghanistan zal het niet anders gaan dan het nu al gaat. Dorpsoudsten, warlords, mannen, gebruiken de Islam als voertuig voor het verkrijgen en behouden van hun macht. Steniging is niet door Allah opgelegd, is niet door Mohammed verordonneerd, maar is door mannen die totale macht over de sekualiteit van vrouwen opeisen, macht over de samenstelling van de gemeenschap.
Laat je geen oor aannaaien door de Aboenoetjes van deze wereld. Het zijn voze geile mannetjes, die in iedere vrouw een hoer zien omdat zij hun eigen perverse geest als maatstaf nemen. Hun voorliefde voor de vermeende zelfoppofering is vergelijkbaar met de zelfkastijding van de radicalere katholieke sektes.
Met een beetje geluk gaat het over als 'ie eindelijk een beetje liefde bij een lief meisje vindt. Nou maar hopen dat hij haar niet gaat slaan.

StevieK
19-08-10, 08:23
In Afghanistan zal het niet anders gaan dan het nu al gaat. Dorpsoudsten, warlords, mannen, gebruiken de Islam als voertuig voor het verkrijgen en behouden van hun macht. Steniging is niet door Allah opgelegd, is niet door Mohammed verordonneerd, maar is door mannen die totale macht over de sekualiteit van vrouwen opeisen, macht over de samenstelling van de gemeenschap.
Laat je geen oor aannaaien door de Aboenoetjes van deze wereld. Het zijn voze geile mannetjes, die in iedere vrouw een hoer zien omdat zij hun eigen perverse geest als maatstaf nemen. Hun voorliefde voor de vermeende zelfoppofering is vergelijkbaar met de zelfkastijding van de radicalere katholieke sektes.
Met een beetje geluk gaat het over als 'ie eindelijk een beetje liefde bij een lief meisje vindt. Nou maar hopen dat hij haar niet gaat slaan.

Grnk,Grinnik,,, Zou Aboenoetje dit begrijpen,....????
Komt wel hard aan zo'n uitlating die op waarheid berust,

(leen)
19-08-10, 09:56
Je gaat voorbij aan de (opkomende)macht van de Islam. Die kan voor Afghanistan positief uitpakken. Jonge ontwikkelde moslims (juist die voor een fundamentalistisch geloof kiezen) zullen het er niet mee eens zijn dat hun broeders en zusters in bv. Afghanistan uitgebuit en onderdrukt zullen worden in de komende eeuw.

Jonge ontwikkelde moslims zullen gematigd zijn,
Tali's zijn boekverbranders pur sang, zullen nooit denkende mensen voorbrengen.
Tegen de tijd dat een tali de madrassa verlaat is het denken over andere dingen zodanig verketterd dat er geen ruimte meer is voor andere educatie.

Scholing gaat het dus worden,met pijn dat zeker want zelf hebben ze geen techniek in huis,dit zal uit het westen gaan komen,
tali's zullen dit weigeren en dus een nog grotere achterstand oplopen en dan verdwijnen ze vanzelf naar de achtergrond.
Ook zullen hun vrouwen zich weer gaan ontwikkelen,deze zullen ook nodig zijn om de sprong naar de toekomst te maken.

Zal nog wel even duren voordat het zo ver is, maar dit is het meest gunstige voor de Afghanen.

Fibonaci
19-08-10, 10:03
Niet alle bewoners kunnen er wat aan doen,
Zoiets komt langzaam en gaat een eigen leven leiden met 1 kliek aan de top,
de rest weet vaak niet beter en de manipulatie en angst slaan toe.

De top die een geloof misbruikt zou geloosd moeten worden, maar hoe?Het is zo jammer dat de wereld, en vooral de islamitische wereld, er zo halfslachtig mee om is gegaan, nu wordt het arme volk van Afganistan en Pakistan weer aan de wolven overgelaten.

Een regio die kernwapens bezit.

Fibonaci
19-08-10, 10:09
De ware God van de bevrijding, YHWH, vs de god van de onderwerping, allah.

Daar gaat het om,

die tussen zachtmoedig transparant bestuur van democratie, en die van willekeurige hardheid in de verbogenheid van dictatuur, daar gaat het tussen worden beslecht.

BlackBox
19-08-10, 10:35
De ware God van de bevrijding, YHWH, vs de god van de onderwerping, allah.

Daar gaat het om,

die tussen zachtmoedig transparant bestuur van democratie, en die van willekeurige hardheid in de verbogenheid van dictatuur, daar gaat het tussen worden beslecht.
Het teken van Immanuël (http://www.voorleesbijbel.nl/bijbel/perikoop.asp?lIntPerikoopId=1064)

Aït Ayt
19-08-10, 13:43
Grnk,Grinnik,,, Zou Aboenoetje dit begrijpen,....????
Komt wel hard aan zo'n uitlating die op waarheid berust,

welnee komt niet hard aan.. het is juist grappig van wazoo.. vooral zijn opmerking dat stenigen door mannen is opgelegd die daarmee totale macht over de seksualiteit van vrouwen opeisen.. :hihi: hoe komt 'ie erop..

The_Grand_Wazoo
19-08-10, 14:00
welnee komt niet hard aan.. het is juist grappig van wazoo.. vooral zijn opmerking dat stenigen door mannen is opgelegd die daarmee totale macht over de seksualiteit van vrouwen opeisen.. :hihi: hoe komt 'ie erop..

Bekende theorie over strikt patriarchale samenlevingen. Heb ik niet zelf bedacht.

Overigens druipt dit aan alle kanten af van de Afghaanse culktuur (en veel islamitische regels). Waar dacht je dat die ondergeschikte positie van de vrouw vandaan kwam. Omdat de grote God dat wil. Doe niet zo goed gelovig.

Fibonaci
19-08-10, 14:17
Bekende theorie over strikt patriarchale samenlevingen. Heb ik niet zelf bedacht.

Overigens druipt dit aan alle kanten af van de Afghaanse culktuur (en veel islamitische regels). Waar dacht je dat die ondergeschikte positie van de vrouw vandaan kwam. Omdat de grote God dat wil. Doe niet zo goed gelovig.Je moet als moslim überhaubt goedgelovig zijn wil je in het verslag van 1 mens geloven, die de verslagen en beschrijvingen van voorgaande profeten naar de prullenmand verwijst, als zijnde corrupt. Tenzij de geschriften in het straatje van de moslim lijken te passen, want dan is dat stuk van de bijbel net niet corrupt.

Nee, de leugen regeert in islamia, vandaar dat men zo lekker corrupt onder elkaar is, want moslimlanden staan bovenaan de lijst.

Aït Ayt
19-08-10, 14:18
Bekende theorie over strikt patriarchale samenlevingen. Heb ik niet zelf bedacht.

Overigens druipt dit aan alle kanten af van de Afghaanse culktuur (en veel islamitische regels). Waar dacht je dat die ondergeschikte positie van de vrouw vandaan kwam. Omdat de grote God dat wil. Doe niet zo goed gelovig.

stenigen als strafmaat voor overspel bij gehuwden is voor de man en vrouw exact gelijk.. seksualiteit is voorbehouden binnen het huwelijk en geldt voor de man en de vrouw.. binnen het huwelijk heeft de vrouw macht over haar eigen seksualiteit en daar kan ze rechten aan ontlenen.. de vrouw heeft recht op seksuele bevrediging binnen het huwelijk.. ze kan van haar echtgenoot scheiden als hij haar niet seksueel kan bevredigen.. seksueel genot is voor zowel de man als de vrouw..

(leen)
19-08-10, 14:55
stenigen als strafmaat voor overspel bij gehuwden is voor de man en vrouw exact gelijk.. seksualiteit is voorbehouden binnen het huwelijk en geldt voor de man en de vrouw.. binnen het huwelijk heeft de vrouw macht over haar eigen seksualiteit en daar kan ze rechten aan ontlenen.. de vrouw heeft recht op seksuele bevrediging binnen het huwelijk.. ze kan van haar echtgenoot scheiden als hij haar niet seksueel kan bevredigen.. seksueel genot is voor zowel de man als de vrouw..



Dat zijn de rechten,
Zijn er ook plichten?

The_Grand_Wazoo
19-08-10, 20:26
stenigen als strafmaat voor overspel bij gehuwden is voor de man en vrouw exact gelijk.. seksualiteit is voorbehouden binnen het huwelijk en geldt voor de man en de vrouw.. binnen het huwelijk heeft de vrouw macht over haar eigen seksualiteit en daar kan ze rechten aan ontlenen.. de vrouw heeft recht op seksuele bevrediging binnen het huwelijk.. ze kan van haar echtgenoot scheiden als hij haar niet seksueel kan bevredigen.. seksueel genot is voor zowel de man als de vrouw..

Dat de strafmaat voor beiden gelijk is, is volstrekt irrelevant. Seksualiteit in deze heeft bovendien weinig met genoegelijke seks te maken, maar met de voortplanting. Binnen het patriarchaat loopt die langs mannelijke lijn. Maar de man, en daarmee het patriarchale systeem, heeft een groot probleem. Hoe kan hij zeker stellen dat de nakomelingen die zijn vrouw hem baart daadwerkelijk uit zijn zaad zijn ontsproten?
Daarom wordt de huwelijkse trouw onder dreiging van straffe sancties afgedwongen, ontstaat een cultuur waarin de vrouw afhankelijk gehouden wordt, zelfstandig leven onmogelijk gemaakt of uitermate verdacht wordt beschouwd, uit de publieke sfeer gebannen, moet zij maagd zijn voordat zij wordt uitgehuwelijkt, worden vagina´s dichtgenaaid, worden bastaarden (een geliefd scheldwoord en door Aboenoetje al meerdere malen als teken van sociale ondergang opgevoerd) als minderwaardig opgevat, worden hoeren als de laagste soort beschouwd, terwijl er niet of nauwelijks een waardenoordeel bestaat over de mannen die van hun diensten gebruik maken .

In matriarchale samenlevingen bestaan deze sociale structuren en mechanismes niet.

Dat de overspelige man wordt meegestenigd is niet meer dan een doekje voor de bloedende trots van de alfa man.

Aït Ayt
19-08-10, 21:52
Dat de strafmaat voor beiden gelijk is, is volstrekt irrelevant.

als steniging door de man is opgelegd om daarmee totale macht over de seksualiteit van vrouwen op te eisen dan is het op z'n minst raar te noemen dat mannen zelf ook gestenigd worden.. het stenigen van mannen heeft geen functie als het stenigen nou juist bedoeld was om daarme totale macht over de seksualiteit van vrouwen mee op te eisen.. dan was het toch veel praktischer geweest als het stenigen alleen voor vrouwen is bedoeld lijkt me.. (nog los vd vraag hoe je doormiddel van stenigen totale macht over andermans seksualiteit kunt krijgen)


Seksualiteit in deze heeft bovendien weinig met genoegelijke seks te maken, maar met de voortplanting.

ooooh dus vrouwen mogen gewoon hun eigen seksuele lustgevoelens behouden.. daar wil de man geen totale macht over hebben.. de man wil alleen totale macht over de baarmoeder.. wat een gedoe dan om stenigen op te leggen aan mannen en vrouwen om daarmee totale macht over de baarmoeder op te eisen.. was het dan niet veel gemakkelijker geweest om een fake-openbaring in het leven te roepen ofzo waarin staat dat de baarmoeder vd vrouw onder totale macht van de man valt ? dat scheelt stenigen van mannen en vrouwen.. dan heb je als man geklijk wat je hebben wilt..


Binnen het patriarchaat loopt die langs mannelijke lijn. Maar de man, en daarmee het patriarchale systeem, heeft een groot probleem. Hoe kan hij zeker stellen dat de nakomelingen die zijn vrouw hem baart daadwerkelijk uit zijn zaad zijn ontsproten.
Daarom wordt de huwelijkse trouw onder dreiging van straffe sancties afgedwongen, ontstaat een cultuur waarin de vrouw afhankelijk gehouden wordt, zelfstandig leven onmogelijk gemaakt of uitermate verdacht wordt beschouwd, uit de publieke sfeer gebannen, moet zij maagd zijn voordat zij wordt uitgehuwelijkt, worden vagina´s dichtgenaaid, worden bastaarden (een geliefd scheldwoord en door Aboenoetje al meerdere malen als teken van sociale ondergang opgevoerd) als minderwaardig opgevat, worden hoeren als de laagste soort beschouwd, terwijl er niet of nauwelijks een waardenoordeel bestaat over de mannen die van hun diensten gebruik maken .

eh, kunnen we niet terug naar het stenigen ? ik probeer nog steeds te begrijpen hoe de man totale macht over de baarmoeder vd vrouw kan krijgen door steniging op te leggen aan mannen en vrouwen..


Dat de overspelige man wordt meegestenigd is niet meer dan een doekje voor de gekrenkte trots van de alfa man.

van welk alfa mannetje ? niet die de stenen over zich heen krijgt.. van wie dan wel ?


Je zou je eens in de culturele anthroplogie moeten verdiepen.

:haha: en dan zeker net zulke onzin gaan kletsen als wat jij eruit floept met je stenigen..

super ick
19-08-10, 22:05
Pim Fortuijn had groot gelijk toen hij stelde dat het een achterlijke cultuur is.

moos1
19-08-10, 22:28
Ik ben toch benieuwd hoeveel mannen er jaarlijks gestenigd worden wegens overspel?
Dat mannen worden opghenagen wegens homofilie is genoegzaam bekend.

Maar, mannen die gestenigd worden wegens overspel is nu niet direct een alledaags gegeven.

Het zijn steeds vrouwen/meisjes die gestenigd worden, al of niet nadat ze geworpen hebben indien ze zwanger zijn.
Ook na een verkrachting worden vrouwen gestenigd omdat er nu eenmaal geen 4 getuigen bij aanwezig zijn.

Er zijn 4 getuigen nodig of een bekentenis.
Een zwangere vrouw zal moeilijk kunnen ontkennen...een man echter kan liegen dat hij barst.
Zeker gezien het feit dat DNA onderzoek in islam niet erkend wordt zal het onmogelijk zijn een mannelijke overspelige/verkrachter te "pakken"... tenzij hij bekend....

Dus.... heeft iemand cijfers van het aantal mannen dat gestenigd is wegens overspel in...zeg... de laatste 5 jaar?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John61
19-08-10, 22:32
stenigen als strafmaat voor overspel bij gehuwden is voor de man en vrouw exact gelijk.. seksualiteit is voorbehouden binnen het huwelijk en geldt voor de man en de vrouw.. binnen het huwelijk heeft de vrouw macht over haar eigen seksualiteit en daar kan ze rechten aan ontlenen.. de vrouw heeft recht op seksuele bevrediging binnen het huwelijk.. ze kan van haar echtgenoot scheiden als hij haar niet seksueel kan bevredigen.. seksueel genot is voor zowel de man als de vrouw..


en bovenal, een vrouw mag haar man niet weigeren.......waardoor ze geen macht heeft over haar eigen sexualiteit.

aboenoeh
19-08-10, 22:53
Pim Fortuijn had groot gelijk toen hij stelde dat het een achterlijke cultuur is.

__________________

Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums



jah dan moet het christelijk geloof ook achterlijk zijn

of gaant het alleen over de ander



In de bijbel wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.:hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

H.P.Pas
19-08-10, 23:49
of gaant het alleen over de ander


het gaant over vroeguh
da's nie nou
snappie ?

Fibonaci
20-08-10, 08:20
Ik ben toch benieuwd hoeveel mannen er jaarlijks gestenigd worden wegens overspel?
Dat mannen worden opghenagen wegens homofilie is genoegzaam bekend.

Maar, mannen die gestenigd worden wegens overspel is nu niet direct een alledaags gegeven.

Het zijn steeds vrouwen/meisjes die gestenigd worden, al of niet nadat ze geworpen hebben indien ze zwanger zijn.
Ook na een verkrachting worden vrouwen gestenigd omdat er nu eenmaal geen 4 getuigen bij aanwezig zijn.

Er zijn 4 getuigen nodig of een bekentenis.
Een zwangere vrouw zal moeilijk kunnen ontkennen...een man echter kan liegen dat hij barst.
Zeker gezien het feit dat DNA onderzoek in islam niet erkend wordt zal het onmogelijk zijn een mannelijke overspelige/verkrachter te "pakken"... tenzij hij bekend....

Dus.... heeft iemand cijfers van het aantal mannen dat gestenigd is wegens overspel in...zeg... de laatste 5 jaar?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlDe zwakken zijn altijd de lul in de Islam, want alleen de sterksten en geweldadigsten hebben het fiat gekregen van de onderwerpende allah. Op zwakheid wordt neergekeken.

Slinger
20-08-10, 08:40
jah dan moet het christelijk geloof ook achterlijk zijn

of gaant het alleen over de ander



In de bijbel wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.:hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wij doen dat niet meer hoor.

moos1
20-08-10, 08:44
jah dan moet het christelijk geloof ook achterlijk zijn
of gaant het alleen over de ander

In de bijbel wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.:hihi::hihi:Omdat iets in de bijbel staat betekent niet dat het ook gebeurt.
Ofwel, hoeveel stenigingen hebben we in Nederland gehad de laatste 500 jaar?

Omdat iets in de bijbel staat is de islam goed?
Toch frappant dat je de islam toetsts aan wat in de bijbel staat.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

StevieK
20-08-10, 09:23
Omdat iets in de bijbel staat betekent niet dat het ook gebeurt.
Ofwel, hoeveel stenigingen hebben we in Nederland gehad de laatste 500 jaar?

Omdat iets in de bijbel staat is de islam goed?
Toch frappant dat je de islam toetsts aan wat in de bijbel staat.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Uhmmm, ik ben aan het google, maar vind niets,
ja wel over het gooien van bierblikjes, enzo, maar met stenen neen niet,

Of er zijn geen stenen meer,.... of mijn heeft ingezien dat stenigen ook niet alles is.

Ik vind het trouwens van Aboenoeh dat ie zoveel stukken uit de bijbel opzoekt, dan wordt ik eens wijzer.

Met die kennis en het verkrijgen van de info van Aboenoeh twijfel ik steeds minder waarom ik niet volgens de Bijbel leef.
Althans ik bedoel, steeds meer passages ook uit de Bijbel meer barbaars vind.

iemand vragen de eerste steen te werpen: uit Johannes 8:7, "Die van ulieden zonder zonde is, werpe eerst den steen op haar." Een vrouw wordt beschuldigd van overspel, een feit dat in die tijd met steniging bestraft werd. Geen van de rechters en omstanders is echter zelf 'schoon' genoeg om haar daadwerkelijk te kunnen veroordelen.
Betekenis: laat maar eens zien of je zelf zo eerlijk en juist bent.

Het gekke is wel dat er in de bijbel meer staat over steniging dan de Koran (http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=stenigen)


Lees ook hier (http://nl.wikipedia.org/wiki/Steniging)

The_Grand_Wazoo
20-08-10, 15:00
als steniging door de man is opgelegd om daarmee totale macht over de seksualiteit van vrouwen op te eisen dan is het op z'n minst raar te noemen dat mannen zelf ook gestenigd worden.. het stenigen van mannen heeft geen functie als het stenigen nou juist bedoeld was om daarme totale macht over de seksualiteit van vrouwen mee op te eisen.. dan was het toch veel praktischer geweest als het stenigen alleen voor vrouwen is bedoeld lijkt me.. (nog los vd vraag hoe je doormiddel van stenigen totale macht over andermans seksualiteit kunt krijgen)



ooooh dus vrouwen mogen gewoon hun eigen seksuele lustgevoelens behouden.. daar wil de man geen totale macht over hebben.. de man wil alleen totale macht over de baarmoeder.. wat een gedoe dan om stenigen op te leggen aan mannen en vrouwen om daarmee totale macht over de baarmoeder op te eisen.. was het dan niet veel gemakkelijker geweest om een fake-openbaring in het leven te roepen ofzo waarin staat dat de baarmoeder vd vrouw onder totale macht van de man valt ? dat scheelt stenigen van mannen en vrouwen.. dan heb je als man geklijk wat je hebben wilt..



eh, kunnen we niet terug naar het stenigen ? ik probeer nog steeds te begrijpen hoe de man totale macht over de baarmoeder vd vrouw kan krijgen door steniging op te leggen aan mannen en vrouwen..



van welk alfa mannetje ? niet die de stenen over zich heen krijgt.. van wie dan wel ?



:haha: en dan zeker net zulke onzin gaan kletsen als wat jij eruit floept met je stenigen..

Jammer dat ik er blijkbaar niet in slaag je de kwestie duidelijk te maken.
Ik probeer het nog een laatste keer:

Mijn oorspronkelijke bewering was dat er weinig hoop te koesteren valt dat de ontginning van grondstoffen in Afghanistan zal leiden tot een cultuurverandering.
Het argument dat ik hiervoor aanvoer is dat het op dit moment een sterk patriarchale cultuur bezit. Dat deze partiarchale cultuur versterkt wordt door de islam, die zelf ook sterk patriarchale kenmerken in zich draagt.

Dergelijke culturen zijn streng hierarchisch geordend. Daardoor zal er geen gunstige werking uitgaan van een toename van kapitaal voor de minder berechtigde klasse omdat patriarchale culturen mechanismes hebben om de positie van de elitaire toplaag te rechtvaardigen en om alle pogingen om die machtspositie te ondermijnen streng worden bestraft, het liefst met de verwijzing naar de oorspronkelijke oogmerken van een goddelijk wezen.
Overspel is een aantasting van de patriarchale ordening en dient daarom streng bestraft te worden. Maar die bestraffing is zelf een symptoom. Je kunt je blindstaren op die symptomen, maar dan ga je wel aan de essentie voorbij.

(let op, we gaan nu over naar de beschrijving van het symptoom)

Waarom staan er strenge sancties op overspel staan.
Omdat in een patriarchale samenleving de cultuur, traditie en economische macht is georganiseerd rondom het idee van continuering van de mannelijke bloedlijn. In dergelijke samenlevingen (en bijna alle samenlevingen zijn in meer of mindere mate patriarchaal) is de man de heer des huizes, de baas van de familie. De met de meest zuivere aanspraken is de baas van de clan en de man uit de machtigste familie is het hoofd van de stam, koning van het volk.

Er is een onberekenbare factor in het patriarchale systeem en dat is dat een patriarch, de heer des huizes, er nooit zeker van kan zijn dat het kind dat zijn vrouw hem baart wel van hem is. Dat wil hij zoveel mogelijk zeker stellen. Het heeft weinig tot niets te maken met het recht op seksueel genot, maar op de controle over de bloedlijn, dus laat dat idee over lustgevoelens even los.

Om dit zeker te stellen worden vrouwen uit de publieke sfeer gehouden, moeten als maagd in het huwelijk treden enz. De 'eigen' vrouw mocht eens door een ander bezwangerd worden, de 'eigen' dochters (let op de bezittelijk voornaamwoorden) mochten eens vermengd worden met een ongewelvallige bloedlijn van een concurrerende famillie/clan. Dat alles betekend verlies van controle. Vandaar de stelling dat binnen patriarchale samenlevingen de controle over de seksualiteit van de vrouw zo belangrijk wordt gevonden.

Hoe strenger de straf op overspel, en steniging is nou niet de meest zachtzinnige straf, hoe meer een samenleving er blijk van geeft streng patriarchaal geordend te zijn. Een overspelige vrouw laat ziendat een familiehoofd de controle heeft verloren. Een bastaard idem. Daarmee is hij binnen een dergelijke cultuur tot een belachelijk figuur geworden. Dat is een smet op zijn eer en moet gewroken worden.
Van daaruit laten de andere symptomen van streng patriarchale culturen zich makkelijk duiden. De paria-positie van prostituees (en niet van hoerenlopers) verlies van controle van mannen over vrouwen, traditie van gedwongen huwelijken enz.

Hoop dat het je nu wat minder lachwekkend overkomt.

Fibonaci
20-08-10, 15:21
Jezua was de lieveling onder de vrouwen, niet andersom, zoals bij Zijn opvolger profeet het geval was.

sjo
20-08-10, 19:05
welnee komt niet hard aan.. het is juist grappig van wazoo.. vooral zijn opmerking dat stenigen door mannen is opgelegd die daarmee totale macht over de seksualiteit van vrouwen opeisen.. :hihi: hoe komt 'ie erop..


Je meent dat de wetgevende macht die deze sanctie bedacht voor een deel uit vrouwen bestond ?

gr.
sjo

fisherman1969
20-08-10, 19:59
jah dan moet het christelijk geloof ook achterlijk zijn

of gaant het alleen over de ander



In de bijbel wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.:hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Ja vandaar dat hij zich later toch maar ff bekeerde tot het Christen dom !

:hihi::hihi::hihi::p:p

Aït Ayt
20-08-10, 22:04
Overspel is een aantasting van de patriarchale ordening en dient daarom streng bestraft te worden.

overspel komt van beiden kanten.. van zowel de man als de vrouw.. overspel wordt even zwaar bestraft voor de man als voor de vrouw.. het tast net zo hard de positie vd vrouw aan als de positie vd man binnen het huwelijk.. je kunt dan ook niet gaan beargumenteren dat overspel een aantasting zou zijn vd 'patriarchale ordening' terwijl de positie bij overspel voor man en vrouw gelijk zijn..
overspel is aantasting van de oemmah.. het is aantasting van het huwelijk tussen man en vrouw..


Waarom staan er strenge sancties op overspel staan.
Omdat in een patriarchale samenleving de cultuur, traditie en economische macht is georganiseerd rondom het idee van continuering van de mannelijke bloedlijn.

kuch, stenigen op het plegen van overspel is een joodse straf uit de bijbel.. joden echter hebben hun bloedlijn via de vrouw lopen en niet via de man.. maar goed..


Om dit zeker te stellen worden vrouwen uit de publieke sfeer gehouden, moeten als maagd in het huwelijk treden enz.

mannen moeten ook als maagd huwen.. ook op dit vlak zijn de voorwaarden voor de man en vrouw gelijk..


Hoe strenger de straf op overspel, en steniging is nou niet de meest zachtzinnige straf, hoe meer een samenleving er blijk van geeft streng patriarchaal geordend te zijn. Een overspelige vrouw laat ziendat een familiehoofd de controle heeft verloren. Een bastaard idem. Daarmee is hij binnen een dergelijke cultuur tot een belachelijk figuur geworden. Dat is een smet op zijn eer en moet gewroken worden.

:haha: dat loopt wel los, kerel.. je overdrijft.. in de eerste plaats is overspel nagenoeg niet te bewijzen tenzij de overspelplegers zelf vrijwillig bekennen overspel gepleegd te hebben.. je moest eens weten hoe streng de bewijslast is in het fiqh voor overspel.. overspel valt onder de hoedoed wetgeving en die zijn vrij zeldzaam geweest in de islamitische geschiedenis.. in de tweede plaats is vergeven inplaats van straffen een belangrijk onderdeel van hoedoed wetgeving en wordt er juist op aangestuurd om de straffen van hoedoed niet toe te passen:

Repel the hudud from the Muslims whenever you can. If there is for him an escape, let him go free. It is better for the ruler to err in pardon than to err in punishment.
(Al-Tirmidhie)

---

Forgive the hudud in what is your affair; for whatever hadd reaches me is obligatory.
(Abu Daawud; An-nisaa'ie)

---
He who has commited a hadd, let him cover himself with the covering of God, and let him repent to God. For on him who reveals to us his deed we will enforce the Book of God
(Al-Haakim)

The_Grand_Wazoo
21-08-10, 21:58
overspel komt van beiden kanten.. van zowel de man als de vrouw.. overspel wordt even zwaar bestraft voor de man als voor de vrouw.. het tast net zo hard de positie vd vrouw aan als de positie vd man binnen het huwelijk.. je kunt dan ook niet gaan beargumenteren dat overspel een aantasting zou zijn vd 'patriarchale ordening' terwijl de positie bij overspel voor man en vrouw gelijk zijn..
overspel is aantasting van de oemmah.. het is aantasting van het huwelijk tussen man en vrouw..



kuch, stenigen op het plegen van overspel is een joodse straf uit de bijbel.. joden echter hebben hun bloedlijn via de vrouw lopen en niet via de man.. maar goed..



mannen moeten ook als maagd huwen.. ook op dit vlak zijn de voorwaarden voor de man en vrouw gelijk..



:haha: dat loopt wel los, kerel.. je overdrijft.. in de eerste plaats is overspel nagenoeg niet te bewijzen tenzij de overspelplegers zelf vrijwillig bekennen overspel gepleegd te hebben.. je moest eens weten hoe streng de bewijslast is in het fiqh voor overspel.. overspel valt onder de hoedoed wetgeving en die zijn vrij zeldzaam geweest in de islamitische geschiedenis.. in de tweede plaats is vergeven inplaats van straffen een belangrijk onderdeel van hoedoed wetgeving en wordt er juist op aangestuurd om de straffen van hoedoed niet toe te passen:

Repel the hudud from the Muslims whenever you can. If there is for him an escape, let him go free. It is better for the ruler to err in pardon than to err in punishment.
(Al-Tirmidhie)

---

Forgive the hudud in what is your affair; for whatever hadd reaches me is obligatory.
(Abu Daawud; An-nisaa'ie)

---
He who has commited a hadd, let him cover himself with the covering of God, and let him repent to God. For on him who reveals to us his deed we will enforce the Book of God
(Al-Haakim)

Een aantal goede argumenten. Desondanks overtuigen zij mij niet helemaal, maar dat is vooral wegens een aantal details. Daarover doorleuteren heeft, vooral op een website als deze, weinig zin.

1-0 voor jou.

ronald
21-08-10, 22:36
Afghaans stel ter dood gebracht voor overspel


KUNDUZ - De Taliban hebben een 28-jarige man en een 23-jarige vrouw in Afghanistan gestenigd omdat ze overspel zouden hebben gepleegd. Dat heeft Mohammad Ayob, de gouverneur van het district Imam Sahib in de noordelijke provincie Kunduz, maandag gezegd. De man was getrouwd en de vrouw verloofd. Ze zouden hebben bekend dat ze samen hebben geslapen. Op basis van hun bekentenis zijn ze ter dood gebracht.
Ongeveer honderd mensen, van wie de meesten Talibanopstandelingen, hadden zich zondagavond verzameld in het dorpje Mullah Quli toen het vonnis werd voorgelezen. De plaats valt onder gezag van de radicaalislamitische Taliban. De handen van beide veroordeelden waren op de rug vastgebonden. Het stel moest in een open veld staan toen enkele omstanders hen met stenen bekogelden tot ze dood waren, aldus een lokale inwoner.
Eerder deze maand gaven de Taliban een zwangere weduwe in de westelijke provincie Badghis zweepslagen in het openbaar en brachten haar ter dood wegens overspel. Volgens de strengislamitische shariawetgeving van de Taliban staat op seks tussen ongehuwden afranseling in het openbaar, op affaires buiten het huwelijk steniging.

Op basis van hun bekentenis zijn ze ter dood gebracht.

Ik heb geen zin om 11 pagina's door te worstelen maar is er al geantwoord hoe dit kan? Er zijn binnen de Sharia-wetgeving toch getuigen nodig om tot strafuitvoering te komen omdat eigen bekentenis toch niet geldt?

John2
21-08-10, 23:07
jah dan moet het christelijk geloof ook achterlijk zijn
of gaant het alleen over de ander
In de bijbel wordt steniging als straf enkele malen genoemd, onder meer voor godslastering, overspel, het offeren aan of knielen voor vreemde goden (inclusief de zon en de maan), maar ook het sprokkelen van hout op Sabbat. De laatste steniging die in de bijbel genoemd is die van Stefanus, een christen van het eerste uur (Handelingen 7). De latere apostel Paulus (daar nog Saulus genoemd en een fanatiek vervolger van christenen) was getuige van deze steniging.:hihi::hihi:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl
Kiek mien jong dah doot wie nich meer.
Kijk mijn jongen dat doen wij niet meer,
Wij zijn mensen, wij kunnen denken en hierdoor herkennen wat goed is en slecht.


het gaant over vroeguh
da's nie nou
snappie ?
Dah begriep deh nich


De zwakken zijn altijd de lul in de Islam, want alleen de sterksten en geweldadigsten hebben het fiat gekregen van de onderwerpende allah. Op zwakheid wordt neergekeken.
Dan is de Islam dus geen geloof, maar een natuurlijk fenomeen.


Uhmmm, ik ben aan het google, maar vind niets,
ja wel over het gooien van bierblikjes, enzo, maar met stenen neen niet,

Ik gooide in 1976 nog stenen naar de politie in Amsterdam, wij haalden ze gewoon uit de straat.


Op basis van hun bekentenis zijn ze ter dood gebracht.

Ik heb geen zin om 11 pagina's door te worstelen maar is er al geantwoord hoe dit kan? Er zijn binnen de Sharia-wetgeving toch getuigen nodig om tot strafuitvoering te komen omdat eigen bekentenis toch niet geldt?
;)

Hyperion
23-08-10, 03:50
Is toch niet normaal is gewoon niet menselijk wat een stel idioten daar.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

knuppeltje
23-08-10, 11:49
Ik gooide in 1976 nog stenen naar de politie in Amsterdam, wij haalden ze gewoon uit de straat.

Nou nou, jij had wel lef. :maf2:

mark61
23-08-10, 11:53
Nou nou, jij had wel lef. :maf2:

Dat was toen ie nog undercover werkte voor de BVD.

Sjarlus
23-08-10, 12:36
[...]Er zijn binnen de Sharia-wetgeving toch getuigen nodig om tot strafuitvoering te komen omdat eigen bekentenis toch niet geldt?
Is 't werkelijk? Daar zit iets in, je kunt immers wel van alles beweren.
Er zijn natuurlijk veel meer bewijsmogelijkheden dan alleen een bekentenis en getuigen. Vrouw wordt verkracht, dader geïdentificeerd middels DNA, dader bekent. Vervolgens geen veroordeling want geen getuigen?

rabia1
24-08-10, 14:38
Aboenoeh, kijk in de spiegel. Je gaat op de plek van God zitten. Het lijkt me uiterst plausibel dat ergens in de Koran staat dat je het oordelen over de mens aan God moet overlaten.



En weet je wat ? God is de Barmhartige,onder andere.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums
Dank je wel:vrede:
En dan nog wat @aboenoeh,wie ben jij wel niet om tegen mij te zeggen dat ik moet stoppen met vasten en bidden?.De mens is maar zwak,altijd maar roepen voordat ze nadenken.En stel dat ik dat doe(stoppen met alles)wat heb jij daar aan dan?.Is het niet veel beter om mij te adviseren!

Wa Salam Aleikoem
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Salahuddeenalkurdi
24-08-10, 17:38
Op basis van hun bekentenis zijn ze ter dood gebracht.

Ik heb geen zin om 11 pagina's door te worstelen maar is er al geantwoord hoe dit kan? Er zijn binnen de Sharia-wetgeving toch getuigen nodig om tot strafuitvoering te komen omdat eigen bekentenis toch niet geldt?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Eigen bekentenis is de sterkste bewijz binnen de Sharia.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Fibonaci
24-08-10, 18:23
Eigen bekentenis is de sterkste bewijz binnen de Sharia.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nlJe mag 1 maal raden hoe die tot stand gekomen is, in de sharia, gore klo....., laat ik mijn mond houden.