PDA

Bekijk Volledige Versie : De mooiste rotstad die er is



aboenoeh
17-08-10, 15:41
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:HYp-0Ja9pfpRHM:http://www.bertsgeschiedenissite.nl/geschiedenis%2520mens/habilis6.jpg
Binnenkort krijgt Rotterdam er weer iets nieuws bij; homopaaltjes. Hoewel het woord klinkt alsof het in de Rotterdamse volkmond ontstaan is, is het ontsproten uit de creatieve hoofden van bestuurders van Kralingen-Crooswijk. Homopaaltjes. Het concept en de naamgeving zijn verwikkeld in een hevige strijd om welk van beiden het belachelijkst is. Ik hou het zelf op een gelijkspel, maar alleen maar doordat ze allebei de maximale score behaald hebben.

Even een kleine introductie. De homopaaltjes worden geplaatst in het Kralingse bos. Ze gaan het gebied markeren waar homosexuelen elkaar kunnen ‘ontmoeten’. Binnen de zone komen prullenbakken te staan voor de, die tijdens die ontmoetingen, gebruikte condooms. ”De paaltjes scheppen duidelijkheid voor zowel de bezoekers van de plek als mensen die daar liever niet komen”, stelt Robin De Roon, de dienstdoende bestuurder. Hij voegt er wel stoer aan toe: ”Wie buiten de paaltjes wordt betrapt, krijgt voortaan een boete”.

Wat is dit voor halfslachtig, on-Rotterdams verhaal? Naar mijn beste weten was het altijd al verboden om sex te hebben in het openbaar, ongeacht je geaardheid overigens. Door het toch te doen, wordt er nu dus een stuk bos afgekaderd waar het wordt gedoogd. Maar pas op als je buiten de paaltjes komt, want dan krijg je een boete. Dat zal wel lekker veel indruk maken! Het ziet er meer naar uit dat het gebied dan gewoon wat groter wordt gemaakt. Probleem opgelost, zo zal De Roon redeneren.

Het plan roept bij mij ontzettend veel vragen op. In eerste instantie aan de homo’s. Kunnen die boshomo’s niet gewoon thuis of in een hotel sex gaan hebben? Werkt prima. Je hebt er geen last van brandnetels, kleine kinderen, hondenpoep en barbecues. Ik kan het van harte aanraden. Wat ik vervolgens niet begrijp, is waarom het gedoogd gaat worden. Wat denkt de gemeente te winnen met het gecreëerde homoreservaat? Dat er buiten de paaltjes geen homo’s meer te vinden zijn? Lekker stigmatiserend. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ‘de homogemeenschap’ hier blij mee is.

De volgende vraag die op mijn lippen brandt, gaat over de boetes. Waarom werden die niet ook al uitgedeeld voordat werd besloten de openbare ´ontmoetingen´ maar door de vingers te zien? Ik kan me heel goed voorstellen dat de politie wel wat beters te doen heeft dan in het bos verstoppertje te spelen met wat homo’s, maar daar zullen de paaltjes niets aan veranderen. Sterker, de politie krijgt het door de homopaaltjes drukker dan voorheen. Het gebied is namelijk heel expliciet bedoeld voor homo’s, dus elk hetero-stel dat het zich in het hoofd haalt elkaar binnen de paaltjes te ontmoeten, is nog steeds strafbaar. In plaats van iedere ontmoeting te bekeuren, moet de politie nu dus elke keer een uitvoerig onderzoek uitvoeren om te controleren of de ontmoeting binnen het gedoogbeleid valt of niet. In het verlengde van dit probleem vraag ik me af, waar en wanneer de heteropaaltjes geplaatst zullen worden. Ik voel me namelijk vreselijk gediscrimineerd en wil graag ook van die mooie paaltjes.

Als iets niet mag, mag het niet. Doe je het wel, krijg je straf. De criminaliteitscijfers zijn de afgelopen jaren flink gedaald door deze simpele filosofie te volgen, niet door een halfslachtig gedoogbeleid te voeren. Het enige wat Rotterdam aan dit onzalige plan zal overhouden is dat homopaaltjes waarschijnlijk met afstand verkozen zal worden tot het woord van 2010, verder verandert er helemaal niets. Ik stel dan ook voor dat het paaltjesplan zo spoedig mogelijk van tafel gaat. Niemand mag elkaar ontmoeten in het Kralingse bos, en iedereen die dat toch doet, wordt beboet. Voor iedereen makkelijk te onthouden en voor de politie makkelijk uit te voeren. Simpel en eerlijk, geheel in de geest van Rotterdam. Het enige voordeel van dit soort plannen, is dat je er zo lekker op kan zeiken, en daar houden we dan ook wel weer van in Rotterdam, de mooiste rotstad
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
17-08-10, 16:21
Ach de ene rotstad de paaltjes de andere een klokje.

aboenoeh
17-08-10, 16:35
Ach de ene rotstad de paaltjes de andere een klokje.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

wat een vergelijkenig
tipisch westers gedachtegoed:hihi::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
17-08-10, 17:05
wat een vergelijkenig
tipisch westers gedachtegoed:hihi::vrede:
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Wat denk ik dan???