PDA

Bekijk Volledige Versie : Hitler verwant aan Noord-Afrikanen



Joesoef
18-08-10, 11:25
Hitler verwant aan Noord-Afrikanen en Joden

<script type="text/javascript" language="javascript">var id2 = '0.8328121733641202';</script> <!-- start embeddedContextsMaster --> <!-- end embeddedContextsMaster -->
BRUSSEL - Hitler was genetisch verwant aan Noord-Afrikanen en Joden. Dat stelt een Belgische journalist na onderzoek van DNA van de voormalige nazileider.
<script type="text/javascript" language="javascript">var id2 = '0.8488357446956033';</script> <!-- start embeddedContextsNonMasterAboveDelimiter --> http://www.parool.nl/static/FOTO/pe/11/11/0/media_l_278760.jpg
Adolf Hitler tijdens een planningsvergadering met Duitse officieren. ANP


<!-- end embeddedContextsNonMasterAboveDelimiter --> Jean-Paul Mulders bemachtigde DNA bij verwanten van Hitler in Oostenrijk en de Verenigde Staten. Hij kwam daardoor in het bezit van diens Y-chromosoom, dat van vader op zoon wordt doorgegeven.

Hitler bleek tot de zogenoemde haplogroep E1b1b te horen, die in West-Europa zeldzaam is. Deze groep ontstond in het noordoosten van Afrika en verspreidde zich via het Midden-Oosten naar Europa.

E1b1b komt vooral voor bij Berbers en Somaliërs, maar ook bij Asjkenazische Joden, aldus Mulders in het Belgische tijdschrift Knack: ''Je kunt dus, met de nodige relativering, stellen dat Hitler zelf verwant was met de mensen die hij zo minachtte.'' (ANP)

HaasHaas
18-08-10, 11:34
noordoosten van afrika?
ik wist niet dat daar zoveel 'berbers' wonen :zozo:

mark61
18-08-10, 11:36
noordoosten van afrika?
ik wist niet dat daar zoveel 'berbers' wonen :zozo:

Ik dacht dat daar wel de oorsprong lag, ja. Er zijn dacht ik in Egypte nog een paar kleine groepen, maar het grootste deel trok naar het westen. As far as I know.

HaasHaas
18-08-10, 11:40
Ik dacht dat daar wel de oorsprong lag, ja. Er zijn dacht ik in Egypte nog een paar kleine groepen, maar het grootste deel trok naar het westen. As far as I know.

tja, dat is wat de arabieren ons wijs willen maken, we schijnen allemaal Jemenitisch te zijn van oorsprong.
de imazighen zijn van oorsprong gewoon afrikanen. na de openbaring van de islam is het noorden van afrika verarabiseerd.

mark61
18-08-10, 11:42
tja, dat is wat de arabieren ons wijs willen maken, we schijnen allemaal Jemenitisch te zijn van oorsprong.
de imazighen zijn van oorsprong gewoon afrikanen. na de openbaring van de islam is het noord van afrika verarabiseerd.

Ja ze mosten het verbieden, dat arabiseren.

HaasHaas
18-08-10, 12:38
Ja ze mosten het verbieden, dat arabiseren.
dit artikel past ook precies in het kader van de arabier. de joden en berbers, de twee volkeren waar ze nog steeds mee aan het stoeien zijn. alhoewel dat bij de berbers wat makkelijker ging aangezien zij niet echt een goddelijke religie hadden van oorsprong. ik vraag mij af wie dit onderzoek gefinancierd heeft. :zozo:

Hatert
18-08-10, 12:41
dit artikel past ook precies in het kader van de arabier. de joden en berbers, de twee volkeren waar ze nog steeds mee aan het stoeien zijn. alhoewel dat bij de berbers wat makkelijker ging aangezien zij niet echt een goddelijke religie hadden van oorsprong. ik vraag mij af wie dit onderzoek gefinancierd heeft. :zozo:

Shaddap Haas, je ijlt echt onzin en weet niet waarover je praat.

mark61
18-08-10, 12:49
dit artikel past ook precies in het kader van de arabier. de joden en berbers, de twee volkeren waar ze nog steeds mee aan het stoeien zijn. alhoewel dat bij de berbers wat makkelijker ging aangezien zij niet echt een goddelijke religie hadden van oorsprong. ik vraag mij af wie dit onderzoek gefinancierd heeft. :zozo:

Volgens mij hadden de oude Berbers meer dan genoeg goden :)

Ik vraag me af hoe mensen zo maar hun DNA aan de een of andere journalist geven.

HaasHaas
18-08-10, 12:54
Volgens mij hadden de oude Berbers meer dan genoeg goden :)

Ik vraag me af hoe mensen zo maar hun DNA aan de een of andere journalist geven.

ja, dat klopt, maar die werden niet gezien als 'goddelijk'. dus een religie zoals de islam of het christendom. dus een god die de mens niet kan evenaren. en de meesten goden uit afrika hadden een wereldse vorm. het werd betutteld als afgoderij.

ze hebben toch van vrijwel alle volkeren het dna?

mark61
18-08-10, 14:20
ja, dat klopt, maar die werden niet gezien als 'goddelijk'. dus een religie zoals de islam of het christendom. dus een god die de mens niet kan evenaren. en de meesten goden uit afrika hadden een wereldse vorm. het werd betutteld als afgoderij.

ze hebben toch van vrijwel alle volkeren het dna?

Ja maar hier gaat het om DNA van familieleden van AH.

Nou volgens mij waren het echte goden hoor. Misschien met een minder uitgebreid takenpakket dan Allah.

HaasHaas
18-08-10, 14:33
Ja maar hier gaat het om DNA van familieleden van AH.

Nou volgens mij waren het echte goden hoor. Misschien met een minder uitgebreid takenpakket dan Allah.

dat zullen ze dan op een manier gedaan hebben dat die familieleden het niet wisten. misschien ook als een soort van spijt op tand voor AH wellicht.

ach ja, goden en politiek. dat gaat hand in hand als je de gemoederen zo nu en dan eens onder de loep neemt.

mark61
18-08-10, 14:45
dat zullen ze dan op een manier gedaan hebben dat die familieleden het niet wisten. misschien ook als een soort van spijt op tand voor AH wellicht.

ach ja, goden en politiek. dat gaat hand in hand als je de gemoederen zo nu en dan eens onder de loep neemt.

Hangt van de godsdienst af. De tienduizenden goden die verder nog op deze wereld worden aanbeden vragen eigenlijk vaak niet zoveel van hun gelovigen, zeker niet dat ze elkaar afmaken. Afrikaanse goden bijv. hebben meestal de wereld geschapen, maar verder interesseert het reilen en zeilen hen niet meer :hihi: Je hebt zo'n website, hoe heet ie ook weer, waar ze over alle goden van de wereld even snel wat uitleggen. Hilarisch.

Nou ik begrijp dat hij het toch echt gevraagd heeft.

HaasHaas
18-08-10, 15:02
Hangt van de godsdienst af. De tienduizenden goden die verder nog op deze wereld worden aanbeden vragen eigenlijk vaak niet zoveel van hun gelovigen, zeker niet dat ze elkaar afmaken. Afrikaanse goden bijv. hebben meestal de wereld geschapen, maar verder interesseert het reilen en zeilen hen niet meer :hihi: Je hebt zo'n website, hoe heet ie ook weer, waar ze over alle goden van de wereld even snel wat uitleggen. Hilarisch.

Nou ik begrijp dat hij het toch echt gevraagd heeft.

imazighen hadden vooral veel 'heilige mannen'. veelal een soort van gave om mensen te genezen van iets. als ze kwamen te overlijden kregen ze een soort van tombe-achtig iets. mensen brachten dan geiten, konijnen, etc, die werden daar dan geslacht. het vlees werd achtergelaten. mensen met een geestelijke ziekte moesten bij het graf blijven overnachten. deze heilige mannen werden in de tijd dat ze nog leefden overspoeld met goud etc. tegenwoordig zijn ze allemaal leeggeroofd. soort van farao's maar met een afrikaans tintje. het heeft ook wel iets van de indianen. vooral omdat die heilige mannen vaak ook als medicijnmannen werden gezien.

er staat dat hij ze bemachtigd heeft. dat hoeft toch niet te betekenen dat hij het aan ze gevraagd heeft? nou ja, dat kan wel, maar het staat er in feite niet.

Abu_Hurayrah
18-08-10, 15:07
imazighen hadden vooral veel 'heilige mannen'. veelal een soort van gave om mensen te genezen van iets. als ze kwamen te overlijden kregen ze een soort van tombe-achtig iets. mensen brachten dan geiten, konijnen, etc, die werden daar dan geslacht. het vlees werd achtergelaten. mensen met een geestelijke ziekte moesten bij het graf blijven overnachten. deze heilige mannen hadden in de tijd dat ze nog leefden overspoeld met goud etc. tegenwoordig zijn ze allemaal leeggeroofd. soort van farao's maar met een afrikaans tintje. het heeft ook wel iets van de indianen. vooral omdat die heilige mannen vaak ook als medicijnmannen werden gezien.

er staat dat hij ze bemachtigd heeft. dat hoeft toch niet te betekenen dat hij het aan ze gevraagd heeft? nou ja, dat kan wel, maar het staat er in feite niet.

Wat jij beschrijft is regelrechte Shirk, het offeren bij de graven voor deze mannen. Shirk is de grootste en onvergeeflijke zonde voor de hele mensheid.

HaasHaas
18-08-10, 15:19
Wat jij beschrijft is regelrechte Shirk, het offeren bij de graven voor deze mannen. Shirk is de grootste en onvergeeflijke zonde voor de hele mensheid.


boeiend dat het hedendaags Shirk of Shrink wordt genoemd.
voordat de islam in het noorden van afrika werd aangenomen, was dat onder andere de manier hoe zij hun goden aanbaden.

Abu_Hurayrah
18-08-10, 15:35
boeiend dat het hedendaags Shirk of Shrink wordt genoemd.
voordat de islam in het noorden van afrika werd aangenomen, was dat onder andere de manier hoe zij hun goden aanbaden.

Voor mij boeit het wel en ik kan je vertellen dat die manier al lang voor hun tijd zijn intrede had gedaan en dat het grofweg vlak na het zenden van Profeet Noeh begonnen is...

super ick
18-08-10, 15:46
noordoosten van afrika?
ik wist niet dat daar zoveel 'berbers' wonen :zozo:

Een heel klein stukje Noord-West Egypte. Dat is het meest oosterlijke stuk van Noord Afrika waar zij woonden.
Of je dat Noord-Oost Afrika kunt noemen kan je over twisten.

Verder vind ik het een groot onzinstuk.
DNA kan zijn van Berbers, Somaliers, Joden. Boeiend.