PDA

Bekijk Volledige Versie : Handtekeningenactie tegen 'anti-PVV-journalistiek'



super ick
19-08-10, 22:19
Handtekeningenactie tegen 'anti-PVV-journalistiek'
donderdag 19 augustus 2010 21:57

Een groep verontruste burgers is een handtekeningenactie gestart om de berichtgeving van 'kwaliteitsmedia' over de kabinetsformatie aan de kaak te stellen, die volgens de initiatiefnemers verre van evenwichtig is.

Volgens de initiatiefnemers voeren media te vaak tegenstanders op van een 'PVV-kabinet'
'Activistische media'
Het manifest stelt verder: 'De journalistiek bewijst zichzelf een slechte dienst door mee te doen aan de ondergraving van de waarheidsvinding en draagt met haar activisme, ironisch genoeg, juist bij aan een atmosfeer die zij zo zegt te vrezen als de PVV aan de macht komt.'
Tot nog toe hebben ongeveer vijfhonderd mensen de petitie ondertekend.

De opstellers van de actie beklagen zich over de 'hijgerige zoektocht' van diverse kranten naar 'prominenten en minder vooraanstaanden' die hun beklag willen doen over de vorming van een kabinet met de PVV.

Tweespalt
Ze constateren 'een bewuste poging om onrust te stoken en tweespalt te zaaien', in plaats van 'een serieuze vorm van journalistiek waarbij distantie, onbevangenheid, evenwichtigheid en nuance de leidraad vormen'.

Sinds VVD, CDA en PVV aan het onderhandelen zijn over een rechts kabinet hebben anti-PVV-acties, zoals een petitie van ongeruste CDA-leden, veel aandacht gekregen in diverse kranten.

Hevige strijd
'De berichtgeving moet ons doen geloven dat er een hevige strijd gaande is binnen het CDA (en zelfs binnen de VVD) en dat verdeeldheid de boventoon voert,' vervolgt het manifest. 'Maar verschillende enquêtes laten zien dat een groot deel van de achterban van deze partijen helemaal niet zo tegensputtert of ontevreden is.'

Het staat de opstellers tegen dat ongeruste VVD-leden, tijdens de onderhandelingen over een Paars-pluskabinet, nauwelijks aandacht kregen, terwijl de oppositie binnen de liberale partij toen groter was dan de onrust onder CDA-leden nu.

Het manifest wordt besloten met een pleidooi voor 'genuanceerde en onpartijdige' journalistiek.

Door Jeroen Langelaar

Max Stirner
19-08-10, 22:44
Hevige strijd
'De berichtgeving moet ons doen geloven dat er een hevige strijd gaande is binnen het CDA (en zelfs binnen de VVD) en dat verdeeldheid de boventoon voert,' vervolgt het manifest. 'Maar verschillende enquêtes laten zien dat een groot deel van de achterban van deze partijen helemaal niet zo tegensputtert of ontevreden is.'




Denk dat dit feitelijk gezien gewoon klopt ..... en ben inderdaad wel héél erg vaak langs de 'bezorgde' hoofden van Doekle en Dries gezapt.

John2
19-08-10, 23:15
inderdaad-triest

tanger'73
20-08-10, 02:15
welke anti- PVV journalistiek? Dacht dat juist de gerichte media mede het succes van de PVV bewerkstelligen?

super ick
20-08-10, 09:31
welke anti- PVV journalistiek? Dacht dat juist de gerichte media mede het succes van de PVV bewerkstelligen?

Zo lang ben je toch niet weg geweest? :D

Vraagje:
Speelt de figuur in MArokko nog een rol? Kent de man op de straat hem?

Joesoef
20-08-10, 09:41
Een handtekeningen actie van de PVV tegen de vrijheid van meningsuiting, het muilkorven van journalisten?

IbnRushd
20-08-10, 09:55
Een handtekeningen actie van de PVV tegen de vrijheid van meningsuiting, het muilkorven van journalisten?

Bizar genoeg hebben we ze niet horen schreeuwen toen de media nogal eenzijdige (ongenuanceerd) nieuws over de islam verspreidden en vooral op Marokkanen mikten.

Max Stirner
20-08-10, 12:02
Een handtekeningen actie van de PVV tegen de vrijheid van meningsuiting, het muilkorven van journalisten?



Een journalist moet objectief nieuws brengen, niet de opiniemaker spelen.


En het nieuws over de 'gigantische tweestrijd' binnen het CDA lijkt niet objectief te zijn, maar een gevalletje van wishfull thinking en wellicht zelfs een poging tot manipulatie.

Joesoef
20-08-10, 12:15
Een journalist moet objectief nieuws brengen, niet de opiniemaker spelen.


En het nieuws over de 'gigantische tweestrijd' binnen het CDA lijkt niet objectief te zijn, maar een gevalletje van wishfull thinking en wellicht zelfs een poging tot manipulatie.


Zodra iemand anders gaat vertellen wanneer een journalist niet objectief is spreek je van een dictatuur.

Slinger
20-08-10, 12:22
Een journalist moet objectief nieuws brengen, niet de opiniemaker spelen.


En het nieuws over de 'gigantische tweestrijd' binnen het CDA lijkt niet objectief te zijn, maar een gevalletje van wishfull thinking en wellicht zelfs een poging tot manipulatie.

Ik ken genoeg CDA-ers om te weten wat de stemming is. Ik kan je garanderen, dat het CDA in tweeën gespleten wordt als dit doorgaat, in ieder geval electoraal.

Max Stirner
20-08-10, 12:24
Zodra iemand anders gaat vertellen wanneer een journalist niet objectief is spreek je van een dictatuur.


Zodra andere mensen gaan vertellen dat ik de objectiviteit van journalisten niet in twijfel mag trekken, ook.


Tis uiteindeijk heel simpel:

1.000 handtekeningen op 70.000 leden duidt niet op een 'gigantische tweestrijd'.

Max Stirner
20-08-10, 12:29
Ik ken genoeg CDA-ers om te weten wat de stemming is. Ik kan je garanderen, dat het CDA in tweeën gespleten wordt als dit doorgaat, in ieder geval electoraal.


Ja, katholieken en dhimmi's, ik weet het ... :)


Vraag me het af, ken niet zo veel CDA'ers ... maar heb het idee dat het 'volk' er misschien minder problemen mee heeft dan een aantal hooggeplaatsten.


Tegelijkertijd: Als ze het níet doen, zullen ze het electoraat in Brabant en Limburg, dat massaal is overgelopen naar de PVV, voorgoed kunnen afschrijven.


Sowieso een win-win situatie dus :)

Joesoef
20-08-10, 12:31
Zodra andere mensen gaan vertellen dat ik de objectiviteit van journalisten niet in twijfel mag trekken, ook.


Tis uiteindeijk heel simpel:

1.000 handtekeningen op 70.000 leden duidt niet op een 'gigantische tweestrijd'.


Een echte kerel haalt zijn schouders op.

Slinger
20-08-10, 12:32
Ja, katholieken en dhimmi's, ik weet het ... :)


Vraag me het af, ken niet zo veel CDA'ers ... maar heb het idee dat het 'volk' er misschien minder problemen mee heeft dan een aantal hooggeplaatsten.


Tegelijkertijd: Als ze het níet doen, zullen ze het electoraat in Brabant en Limburg, dat massaal is overgelopen naar de PVV, voorgoed kunnen afschrijven.


Sowieso een win-win situatie dus :)

Gereformeerden ook. Velen beschouwen de PVV als racistisch en zijn van mening dat het een onvergeeflijke doodzonde is voor een christelijke partij om samen te werken.

Hatert
20-08-10, 12:49
RD-lezer: Rechts kabinet drie keer niks, maar nu wel het beste

20-08-2010 11:32 | gewijzigd 20-08-2010 11:34 | Redactie politiek |

APELDOORN – „Een door Wilders gedoogd, rechts kabinet kan de islam in ons land aan banden leggen”, mailt de een enthousiast. „Houd god*loochenaar Wilders buiten de deur”, sommeert de ander. De visies die 95 RD-lezers na een lezersoproep in deze krant gaven op een door de PVV gedoogde coalitie van VVD en CDA lopen fors uiteen.

Een eerste analyse van de 95 binnengekomen reacties laat zien dat 61 lezers de coalitie die nu in de maak is wel willen steunen, zij het vanuit soms zeer verschillende motieven. Veertien lezers wijzen VVD/CDA met gedoogsteun van de PVV hoe dan ook af, twintig twijfelen en komen er niet uit.

De groep van 61 die de rechtse coalitie wel zijn fiat wil geven, is allesbehalve een homogeen geheel. Van de 61 zijn er 24 die zich op inhoudelijke gronden achter een rechtse coalitie scharen. Voor hen is het steunen van VVD, CDA en PVV geen gelegenheidskeus bij gebrek aan argumenten, maar iets wat zij uit volle overtuiging doen.

Het is interessant om na te gaan waarom deze groep zo opgetogen is over een rechtse coalitie. Voor 18 van deze 24 steunbetuigers heeft dat in elk geval te maken met de radicale islamstandpunten van Wilders.

Dam

De verwachtingen die deze lezers hebben ten aanzien van het ‘islambeleid’ van de rechtse coalitie lopen overigens zeer uiteen. Voor sommigen volstaat het als Nederland de vinger legt bij christenvervolging in moslim*landen. Anderen zijn al tevreden als Rutte-I in Nederland „een discussie” op gang weet te brengen over de islam. Weer anderen merken op dat moslims in Nederland „veel te veel in de melk te brokkelen krijgen” en hopen dat een coalitie met daarin de PVV daartegen een dam kan opwerpen. „De islam moet in ons land veel meer aan banden gelegd worden en op politiek terrein geen enkele zeggenschap hebben”, aldus een lezer.

De zes steunbetuigers die niet verwezen naar Wilders’ opvattingen over de islam zijn vooral gecharmeerd van het Israëlstandpunt van de PVV, of verwachten dat een rechtse regering „het christelijke en joodse gedachtegoed en waarden en normen” beter zal beschermen dan een linkse. Slechts één lezer steunt rechts vanwege „de absoluut noodzakelijke bezuinigingen”, het ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek en het veiligheids- en criminaliteits*beleid van rechts.

Angst

Negentien lezers uit deze groep merken op dat ze voor deze coalitie kiezen bij gebrek aan een beter alternatief. Voor hen is de rechtse coalitie niet zonder meer de coalitie van hun voorkeur. Maar gegeven de uitkomst van de verkiezingen en de alternatieven kiezen zij maar voor rechts, met gedoogsteun van de PVV. „Een kabinet met gedoogsteun van de PVV is drie keer niks. Maar het is nu wel de beste oplossing.”

De angst voor een paarspluskabinet speelde bij deze lezers een belangrijke rol. Hun reacties staan bol met verwijzingen naar zaken die met een coalitie van VVD/PvdA/D66/GL zeer waarschijnlijk op de helling zouden gaan: het personeelsbeleid op refoscholen, het subsidiebeleid voor identiteitsgebonden welzijnsinstellingen, de restanten van de zondagsrust.

Van deze lezers onderstrepen er zes ten overvloede dat de keus voor VVD, CDA en PVV voor hen echt een gelegenheidsoptie is. Zij zijn kritisch op Wilders, of wijzen zijn opvattingen zelfs expliciet af, maar vinden andere coalities nog bedenkelijker. Het accepteren van Wilders is in hun ogen de prijs die dan maar moet worden betaald voor het blokkeren van paars plus.

Een van de 57 lezers die een door Wilders gedoogde coalitie van VVD en CDA wel wilden accepteerden, volgde een strategische redenering: juist in een dergelijke coalitie zal Wilders zich genoodzaakt zien in te binden, redeneerde hij. „Regerings*deelname zal aantonen dat Wilders zijn grote woorden niet kan waarmaken. Wilders zal daarom zijn toon matigen. Dit heeft tot vo*ordeel dat lang*zamerhand het protestkarakter van zijn partij zal veranderen naar een meer aanvaardbaar niveau.”

Nog eens twee lezers redeneerden ook strategisch, maar dan op een andere manier: zij zijn opgetogen over een rechts kabinet, omdat het er een is met behulp waarvan het CDA zich weer kan nestelen in het centrum van de macht. „Ik blij dat het CDA de kans heeft gegrepen om te laten zien waar het voor staat: een sociale rechtstaat gebaseerd op een christelijk fundament”, aldus een lezer. Een ander: „Het CDA mag dankbaar zijn dat het ondanks een groot zetelverlies mag meeregeren en zo meer invloed heeft op het behoud van het christelijke karakter van ons land.”

Van de 57 rechtse ‘gedogers’ begonnen er 15 niet over abortus of euthanasie, of over het afgewende gevaar van paars plus en al evenmin over Wilders’ islam*standpunten. In plaats daarvan volgden zij een no-nonsense ”waarom-niet?-redenering”: laat dit kabinet maar gauw aan de slag gaan, we merken het wel. „Deze coalitie doet recht aan de verkiezingen”, mailde een lezer zonder nadere toelichting. Een ander redeneerde dat „een coalitie van een links allegaartje niet is wat de kiezer gewild heeft.” Weer een ander suste: „De soep wordt nooit zo heet gegeten als hij wordt opgediend.” Andere argumenten uit deze groep: „Er hebben nu eenmaal veel mensen op de PVV gestemd”, „Deze coalitie lijkt mij het meest stabiel” en „Deze mensen doen ook hun best om er voor Nederland het beste van te maken.”

Een aantal lezers maakte van de gelegenheid gebruik om een sneer uit te delen naar de oud-gedienden binnen het CDA die zich de afgelopen weken openlijk tegen deze coalitie keerden. „Deze mannen van statuur zijn allang hun houdbaarheids*datum voorbij”, aldus een lezer.

Prietpraat

De veertien lezers die een coalitie van VVD en CDA, gedoogd door de PVV, afwijzen, doen dat in robuuste bewoordingen die aan duidelijkheid weinig te wensen overlaten. Een greep: „Het is naar mijn mening onvoorstelbaar dat een christelijke partij wil steunen op een partij die er zulke principes op na houdt als de PVV”, „Wilders verkoopt prietpraat en probeert bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Er ontstaat onrust binnen onze maatschappij, wat Wilders ook voelt. Anders behoefde hij zich niet steeds te laten omringen door vijf kleerkasten. Van onze belastingcenten. De hoofditems: bezuinigen, hervormen en investeren interesseren hem en zijn achterban niet. Racistische uitspraken scoren immers beter. Dit is het enige onderwerp dat de PVV aanspreekt; meer kennis heeft men ook niet binnen de partij”, „Nu heeft Wilders het op de moslims voorzien, straks zijn het de christenen. Hij is een godloochenaar. Die moeten we buiten de deur houden.”

Twee lezers uit deze groep van veertien begrijpen niet waarom de SGP wordt bekritiseerd vanwege haar vrouwenstandpunt, terwijl de PVV, die in het geheel geen leden kent, mag aanschuiven bij de coalitiebesprekingen. „Zeer merkwaardig, curieus en willekeurig”, protesteren zij.

Ramp

De twintig twijfelaars onder de lezers die reageerden, erkennen dat het avontuur dat VVD en CDA willen aangaan met de PVV goed kan aflopen, mits VVD en CDA op gevoelige onderwerpen tot harde afspraken komen met Wilders én kans zien hem daar aan te houden. De meesten zijn daarover somber gestemd, ook omdat ze beseffen dat die afspraken hooguit het beleid zullen betreffen, niet Wilders’ stijl. „Wilders de ruimte geven om de verantwoording aan anderen over te laten, geeft hem de kans om zijn tactiek van demagogie optimaal toe te passen. Een regelrechte ramp”, aldus een lezer.

Een ander, vertwijfeld: „Ik verafschuw een aantal denkbeelden van Wilders, maar er moet wel geregeerd worden. Hopelijk doet gedogen zijn aanhang drastisch verminderen. En misschien is op deze manier de vrijheid van godsdienst en onderwijs meer gewaarborgd. Nogmaals, ik weet het echt niet.”

Dit is het eerste deel van een tweeluik over de gereformeerde gezindte en de toekomstige coalitie. Morgen deel 2.

Soldim
20-08-10, 12:58
Tis uiteindeijk heel simpel:

1.000 handtekeningen op 70.000 leden duidt niet op een 'gigantische tweestrijd'.

Ach, dan kunnen ze de onderhandelingen wel afbreken; er waren er ook maar rond de 1.000 echt voor.

Max Stirner
20-08-10, 13:00
Dat zijn de gereformeerden, 61 voor 14 tegen.

De Katholieken hebben nog veel minder scrupules - behalve Dries.

Max Stirner
20-08-10, 13:01
Ach, dan kunnen ze de onderhandelingen wel afbreken; er waren er ook maar rond de 1.000 echt voor.


Nee. Wie zwijgt, stemt toe. Er zijn er dus 69.000 voor.

Joesoef
20-08-10, 13:05
Nee. Wie zwijgt, stemt toe. Er zijn er dus 69.000 voor.


69000 hebben hun handtekening niet gezet, het waarom is niet meegenomen. Vakantie, niet thuis, hoofdpijn, geen tijd, geen mening....

Max Stirner
20-08-10, 13:07
69000 hebben hun handtekening niet gezet, het waarom is niet meegenomen. Vakantie, niet thuis, hoofdpijn, geen tijd, geen mening....


Of ze wisten het niet, de media hebben dit akkefietje volledig doodgezwegen

:)

Joesoef
20-08-10, 13:18
Of ze wisten het niet, de media hebben dit akkefietje volledig doodgezwegen

:)


De spreekbuis van Wilders, De Telegraaf, weet vast hoe het zit!

Max Stirner
20-08-10, 13:32
De spreekbuis van Wilders, De Telegraaf, weet vast hoe het zit!


Ik weet ook hoe het zit, daar heb ik de Telegraaf niet voor nodig.


69.000 CDA leden vinden dit niet belangrijk genoeg om hun krabbel te zetten en zijn dus vóór.

Joesoef
20-08-10, 13:33
Ik weet ook hoe het zit, daar heb ik de Telegraaf niet voor nodig.


69.000 CDA leden vinden dit niet belangrijk genoeg om hun krabbel te zetten en zijn dus vóór.


Je bent net zo slim als wilders :duim:

super ick
20-08-10, 13:41
Ik weet ook hoe het zit, daar heb ik de Telegraaf niet voor nodig.


69.000 CDA leden vinden dit niet belangrijk genoeg om hun krabbel te zetten en zijn dus vóór.

Stelletje ruggegraatlozen die zich liever niet uitspreken tot de uitkomst vast staat. Dan surfen ze mee met degene die aan het langste eind trekt.
Typisch CDA-gedrag.

super ick
20-08-10, 13:44
Helaas vergissen veel moslims zich. De reden dat men op de publieke zenders (radio en TV) naarstig op zoek is naar ani-Wilders geluid heeft nets te maken met de islamboodschap die Wilders brengt.
PAs sinds er serieus kans is dat Wilders daadwerkelijk een vorm van macht krijgt zijn ze in beweging gekomen. De reden is dat Wilders de bijl zeer fors in het publieke bestel wil zetten. 1 TV-zender eruit, omroepen eruit en/of samenvoegen, etc. HEt komt neer op een halvering.
Ze hebben helemaal niets met de islam maar vrezen voor hun baantjes.

tanger'73
20-08-10, 16:46
Zo lang ben je toch niet weg geweest? :D

Vraagje:
Speelt de figuur in MArokko nog een rol? Kent de man op de straat hem?


Als het gros van de media niks om Wilders gaven, was hij niet verder gekomen als wat folders in buitenwijken.

tanger'73
20-08-10, 16:50
Bizar genoeg hebben we ze niet horen schreeuwen toen de media nogal eenzijdige (ongenuanceerd) nieuws over de islam verspreidden en vooral op Marokkanen mikten.

En daarbij werd de PVV tot aan de dag van vandaag telkensmale de rode loper uitgeworpen tot het schieten in knieschijven aan toe. Geen haan die daarnaar kraaide. Wilders weet zelf als geen ander hoe de media te bespelen, dus wat lult men?

super ick
21-08-10, 00:26
En daarbij werd de PVV tot aan de dag van vandaag telkensmale de rode loper uitgeworpen tot het schieten in knieschijven aan toe. Geen haan die daarnaar kraaide. Wilders weet zelf als geen ander hoe de media te bespelen, dus wat lult men?

Ik vroeg of Wilders doorgedrongen is tot Marokko. Hebben ze het over hem?

tanger'73
21-08-10, 01:15
Ik vroeg of Wilders doorgedrongen is tot Marokko. Hebben ze het over hem?


ah, ik begreep je verkeert. in het geheel niet, want daar is haast iedereen die je tegenkomt een equivalent van wilders.

knuppeltje
21-08-10, 09:05
Ik ken genoeg CDA-ers om te weten wat de stemming is. Ik kan je garanderen, dat het CDA in tweeën gespleten wordt als dit doorgaat, in ieder geval electoraal.

Ook daar heb je blijkbaar geen verstand van.

Na het grote verlies van het CDA, zullen er straks op het congres wel wat mekkeren en morren, maar wat er ook in het akkoord komt te staan, uiteindelijk zal dat aangenomen worden. Een CDA dat niet meeregeert is onmogelijk voor de meeste CDA'rs.
Mark my words.

super ick
21-08-10, 14:33
ah, ik begreep je verkeert. in het geheel niet, want daar is haast iedereen die je tegenkomt een equivalent van wilders.

Is dat het gevolg van monoculturisme?

tanger'73
21-08-10, 17:32
Is dat het gevolg van monoculturisme?


Meer het gevolg van corruptie en baatzucht.

sidi bibi
22-08-10, 01:42
Ik vroeg of Wilders doorgedrongen is tot Marokko. Hebben ze het over hem?

http://www.telquel-online.com/429/actu_monde1_429.shtml

Tanger weet niks van Marokko, vaart met de boot over of vliegt over de Straat v gibraltar en dat is het.

tanger'73
22-08-10, 02:24
http://www.telquel-online.com/429/actu_monde1_429.shtml

Tanger weet niks van Marokko, vaart met de boot over of vliegt over de Straat v gibraltar en dat is het.


Wat jij over Marokko weet, is pis bij je ontbijt. Alsof Marokkanen een franstalige magazine een fuck kunnen schelen en überhaupt de moeite nemen om iets te lezen. Dus ga maar snel je plantjes water geven.

tanger'73
22-08-10, 02:29
super@ zolang wilders geen onderwerp is tijdens de mainstream nieuwsuitzendingen in het koninkrijk, samen met wat de koning allemaal voor het volk heeft uitgevreten, maakt een wilders geen enkele indruk onder Marokkanen en kennen ze hem niet. Met uitzondering van Nederlandse immigranten ergens in een gehucht in het immense land.

tanger'73
22-08-10, 02:51
Zo lang ben je toch niet weg geweest? :D

Vraagje:
Speelt de figuur in MArokko nog een rol? Kent de man op de straat hem?

sterker, mensen weten alleen dat je uit nederland komt en verder valt ze helemaal niks aan nederland op, dan wat ze onder je kont zien en dat je daar vandaan komt. Met uitzondering van een aantal dorpsbewoners, die notabene een uitheemse taal (het frans) machtig zijn en zich aangetrokken voelen tot gekken die in elke magazine waar dan ook ter wereld ter opvulling staan.

Een publieke discussie over de figuur wilders vind alleen plaats in dorpen waar wilders waarschijnlijk burgemeester wilt worden?

tanger'73
22-08-10, 03:06
Is dat het gevolg van monoculturisme?

Kortom, wilders verhindert ze niet om hun leven te geven om in nederland te willen zijn. omdat ze zelf een wilders zijn en het erger als daar voor velen het niet worden kan.

sidi bibi
22-08-10, 09:13
Wat jij over Marokko weet, is pis bij je ontbijt. Alsof Marokkanen een franstalige magazine een fuck kunnen schelen en überhaupt de moeite nemen om iets te lezen. Dus ga maar snel je plantjes water geven.


:hihi:

sidi bibi
22-08-10, 09:15
super@ zolang wilders geen onderwerp is tijdens de mainstream nieuwsuitzendingen in het koninkrijk, samen met wat de koning allemaal voor het volk heeft uitgevreten, maakt een wilders geen enkele indruk onder Marokkanen en kennen ze hem niet. Met uitzondering van Nederlandse immigranten ergens in een gehucht in het immense land.

:hihi:

Slinger
22-08-10, 09:20
Ook daar heb je blijkbaar geen verstand van.

Na het grote verlies van het CDA, zullen er straks op het congres wel wat mekkeren en morren, maar wat er ook in het akkoord komt te staan, uiteindelijk zal dat aangenomen worden. Een CDA dat niet meeregeert is onmogelijk voor de meeste CDA'rs.
Mark my words.

Het congres zal wel zorgvuldig geregisseerd worden, maar dat wil niet zeggen dat een coalitie met de PVV door de achterban gepruimd wordt. Als het toch gebeurt wordt de partij bij de volgende verkiezingen opnieuw gehalveerd.

Mark my words.

super ick
22-08-10, 09:34
Kortom, wilders verhindert ze niet om hun leven te geven om in nederland te willen zijn. omdat ze zelf een wilders zijn en het erger als daar voor velen het niet worden kan.

Lekker daar blijven dan..................?

super ick
22-08-10, 09:39
http://www.telquel-online.com/429/actu_monde1_429.shtml

Tanger weet niks van Marokko, vaart met de boot over of vliegt over de Straat v gibraltar en dat is het.

Een stuk uit ee Fransetalige krant uit 2009.
Ik bedoel of die peroxidekop ook echt een onderwerp van gesprek is van de 'gewone man in de straat' of het echt leeft.

Kennelijk niet.
IK vraag dat omdat ik het idee krijg dat Wilders veel groter gemaakt wordt dan hij in werkelijkheid is. Dat hij afgeschilderd wordt als de grote saten. Dat de rechtstaat verloren is als hij in de regering komt. enz enz enz
Ik hoorde de laatste tijd ook dat hij slecht is voor de handel, zelfs dat hij de kans op een aanslag verhoogde.

Als hij in de dichtstbijzijnde moslimlanden al geen isseu is, ben ik helemaal overtuigd dat het overdrijving is. Dat men hem niet meer in de juiste proporties kan zien.

sidi bibi
22-08-10, 09:41
sterker, mensen weten alleen dat je uit nederland komt en verder valt ze helemaal niks aan nederland op, dan wat ze onder je kont zien en dat je daar vandaan komt. Met uitzondering van een aantal dorpsbewoners, die notabene een uitheemse taal (het frans) machtig zijn en zich aangetrokken voelen tot gekken die in elke magazine waar dan ook ter wereld ter opvulling staan.

Een publieke discussie over de figuur wilders vind alleen plaats in dorpen waar wilders waarschijnlijk burgemeester wilt worden?

Wilders is hier al minstens 3 keer in het nieuws geweest op tv. Hoe moet jij dat nou allemaal weten, ziet op z'n hoogst 25 km landinwaarts Marokko, Tanger is dan ook nog een stad zoals Scheveningen/Den Haag, op het strand van die topless vrouwen uit de jaren 70. Nou ja, op wat lijmsnuivers na bij de poort van de haven. Gewoon hetzelfde als Agadir, was er 2 dagen geleden, een etentje om half een 's-nachts, boulevard vol mensen met wat verdwaalde hoofddoekjes, de ramadan in kerstsfeer aan het vieren. Twee vrouwen uit Nederland, van Marokkaanse komaf in dat restaurant, een inlander en nog wat Europeanen, er wordt nu ook gewoon wijn enzo geserveerd, aan iedereen.
Die Wilders figuren uit de pouvoir hier pakken dat toch veel handiger aan, die buitenlanders die hier wonen nemen alleen geld mee, zijn creatief, houden de cultuur nog enigzins in stand door traditionele voorkeur, creëren werkgelegenheid en hebben dat gedrag niet zich achter vette muren en tralies op te sluiten.
Honderd duizend zijn het er al, stel dat ze gemiddeld een bedrag uitgeven van zo'n 800 eurootjes per maand dan is dat weer mooi 80 miljoen per maand. Toch ? Kunnen ze in Rabat weer lekker van te keer gaan.

tanger'73
22-08-10, 13:15
Lekker daar blijven dan..................?

enclaves als ceuta en melilla doen met europese subsidies haar best. Er wordt nog nagedacht over inzetten van kokende olie en hete pek.

tanger'73
22-08-10, 13:25
Een stuk uit ee Fransetalige krant uit 2009.
Ik bedoel of die peroxidekop ook echt een onderwerp van gesprek is van de 'gewone man in de straat' of het echt leeft.

Kennelijk niet.
IK vraag dat omdat ik het idee krijg dat Wilders veel groter gemaakt wordt dan hij in werkelijkheid is. Dat hij afgeschilderd wordt als de grote saten. Dat de rechtstaat verloren is als hij in de regering komt. enz enz enz
Ik hoorde de laatste tijd ook dat hij slecht is voor de handel, zelfs dat hij de kans op een aanslag verhoogde.

Als hij in de dichtstbijzijnde moslimlanden al geen isseu is, ben ik helemaal overtuigd dat het overdrijving is. Dat men hem niet meer in de juiste proporties kan zien.


Marokko is een land met eigen problemen en voelt zich helemaal niet verwant met Nederland of Marokkaanse Nederlanders. Misschien dat men zich in diplomatieke kringen enigszins zorgen maken over ontwikkelingen in het buitenland? Maar over het algemeen wordt Europa nog steeds gezien als aantrekkelijke afzetgebied en speelt een Wilders of een Le Pen daarbij geen enkele rol en al helemaal niet onder de gewone man op straat. Die ziet Nederland louter als hollanda. terzijde moet je in Marokko zelf een satan wezen om te overleven.

tanger'73
22-08-10, 13:45
Wilders is hier al minstens 3 keer in het nieuws geweest op tv. Hoe moet jij dat nou allemaal weten, ziet op z'n hoogst 25 km landinwaarts Marokko, Tanger is dan ook nog een stad zoals Scheveningen/Den Haag, op het strand van die topless vrouwen uit de jaren 70. Nou ja, op wat lijmsnuivers na bij de poort van de haven. Gewoon hetzelfde als Agadir, was er 2 dagen geleden, een etentje om half een 's-nachts, boulevard vol mensen met wat verdwaalde hoofddoekjes, de ramadan in kerstsfeer aan het vieren. Twee vrouwen uit Nederland, van Marokkaanse komaf in dat restaurant, een inlander en nog wat Europeanen, er wordt nu ook gewoon wijn enzo geserveerd, aan iedereen.
Die Wilders figuren uit de pouvoir hier pakken dat toch veel handiger aan, die buitenlanders die hier wonen nemen alleen geld mee, zijn creatief, houden de cultuur nog enigzins in stand door traditionele voorkeur, creëren werkgelegenheid en hebben dat gedrag niet zich achter vette muren en tralies op te sluiten.
Honderd duizend zijn het er al, stel dat ze gemiddeld een bedrag uitgeven van zo'n 800 eurootjes per maand dan is dat weer mooi 80 miljoen per maand. Toch ? Kunnen ze in Rabat weer lekker van te keer gaan.


Een maatschappelijke debat over Wilders ben ik nergens tegengekomen. iedereen is daar druk met het marktwezen en wat elke nieuwe dag weer te bieden heeft. Denk eerder hoe dieper je komt iets meer vervaagd? Verder ben ik wel vaker landinwaards gekomen, maar dat heeft er niet voor gezorgd dat de invloed van wilders is toegenomen of ergens heb waargenomen. Wilders speelt misschien iets onder Marokkanen uit Nederland, die tevergeefs hun landgenoten daarmee bang maken, met hoe slecht het wel niet is in Nederland en Europa. om even later weer met hun bolides en een lange neus hun landgenoten vaarwel zeggen.

Verder staat hier iets over Nador: de stad met de meeste inkomstenbronnen in Noord Afrika.

sidi bibi
22-08-10, 15:51
Een maatschappelijke debat over Wilders ben ik nergens tegengekomen. iedereen is daar druk met het marktwezen en wat elke nieuwe dag weer te bieden heeft. Denk eerder hoe dieper je komt iets meer vervaagd? Verder ben ik wel vaker landinwaards gekomen, maar dat heeft er niet voor gezorgd dat de invloed van wilders is toegenomen of ergens heb waargenomen. Wilders speelt misschien iets onder Marokkanen uit Nederland, die tevergeefs hun landgenoten daarmee bang maken, met hoe slecht het wel niet is in Nederland en Europa. om even later weer met hun bolides en een lange neus hun landgenoten vaarwel zeggen.

Verder staat hier iets over Nador: de stad met de meeste inkomstenbronnen in Noord Afrika.

Klopt helemaal. Discussies, zijn er niet zoveel, gaan meestal over die cartoons, dat is wel algemeen bekend. De doorsnee Marokkaan bekijkt het journaal niet eens, dezelfde koek steeds. D'r staan niet voor niets zoveel parabolen op het dak.

sidi bibi
22-08-10, 15:54
. terzijde moet je in Marokko zelf een satan wezen om te overleven.

Yep, jammer.

tanger'73
22-08-10, 16:06
Klopt helemaal. Discussies, zijn er niet zoveel, gaan meestal over die cartoons, dat is wel algemeen bekend. De doorsnee Marokkaan bekijkt het journaal niet eens, dezelfde koek steeds. D'r staan niet voor niets zoveel parabolen op het dak.

vooral die turkse series zijn in trek en zo nu en dan een sneer richting israël. Verder is het gesprek van de dag, wat er vandaag weer op tafel komt. Zelfs soemischa doet met haar fratsen haar best.