PDA

Bekijk Volledige Versie : Imam Abdul Al-Obaikan is de weg kwijt



super ick
20-08-10, 09:28
De Saudische imam die moslima's in zijn radioprogramma aanspoorde om wildvreemde mannen aan de borst te leggen, is door de autoriteiten ontslagen. De geestelijk leider bepaalde in juni dat vrouwen met mannen buiten hun familiekring mogen omgaan, mits zij die mannen melk uit hun borsten laten zuigen. Fatwas on Air, waarin Abdul Al-Obaikan zijn decreten uitvaardigde, is uit de ether gehaald, meldden Arabische media vandaag.

De geestelijk leider is slachtoffer geworden van een decreet van koning Abdullah, die de wildgroei aan fatwa's in zijn conservatieve land zat is. Hij heeft afgelopen vrijdag bevolen dat alleen imams van de Raad van Wijze Senioren nog religieuze decreten mogen uitvaardigen, om tegenstrijdigheden te voorkomen. Dat betekent het einde voor Fatwas on Air, blijkt nu.



Saudië Arabië is niet het enige land dat last heeft van wildgroei aan fatwa's. In Algerije heeft de overheid een online fatwa-databank gelanceerd, waar in de war geraakte moslims met vragen terechtkunnen. Ook in India wordt debat gevoerd over wie wel en niet religieuze decreten mag uitvaardigen.

Slinger
20-08-10, 09:45
De Saudische imam die moslima's in zijn radioprogramma aanspoorde om wildvreemde mannen aan de borst te leggen, is door de autoriteiten ontslagen. De geestelijk leider bepaalde in juni dat vrouwen met mannen buiten hun familiekring mogen omgaan, mits zij die mannen melk uit hun borsten laten zuigen. Fatwas on Air, waarin Abdul Al-Obaikan zijn decreten uitvaardigde, is uit de ether gehaald, meldden Arabische media vandaag.

De geestelijk leider is slachtoffer geworden van een decreet van koning Abdullah, die de wildgroei aan fatwa's in zijn conservatieve land zat is. Hij heeft afgelopen vrijdag bevolen dat alleen imams van de Raad van Wijze Senioren nog religieuze decreten mogen uitvaardigen, om tegenstrijdigheden te voorkomen. Dat betekent het einde voor Fatwas on Air, blijkt nu.



Saudië Arabië is niet het enige land dat last heeft van wildgroei aan fatwa's. In Algerije heeft de overheid een online fatwa-databank gelanceerd, waar in de war geraakte moslims met vragen terechtkunnen. Ook in India wordt debat gevoerd over wie wel en niet religieuze decreten mag uitvaardigen.

Die Abdul zal zijn fatwa toch wel ergens op gebaseerd hebben. Ben benieuwd welke hadith dat is.

naam
20-08-10, 09:53
Die Abdul zal zijn fatwa toch wel ergens op gebaseerd hebben. Ben benieuwd welke hadith dat is.

Hadith Malik 2641:


Sahla dochter van Suhail en de vrouw van Abu Huthaifa kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet, we zagen Salim ons huis vaak binnenkomen en ik denk dat mijn man jaloers is aan het worden, dus wat denkt u dat ik zou moeten doen? Hij zei tegen haar “geef hem vijf keer borstvoeding en je melk zal het wettig voor hem maken om binnen te komen. Dus Aisha, de vrouw van Mohammed en de moeder van de Gelovigen nam het als een regel om hetzelfde te doen voor elke man waarvan ze wilde dat hij haar gezelschap hield. Maar de andere vrouwen weigerden hetzelfde te doen voor een man waarvan ze zijn gezelschap wilden, ze zeiden dat deze toestemming alleen aan Shala dochter van Suhail was gegeven.


Hadith Muslim 2636:

Sahla de dochter van Suhail kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet ik zie jaloersheid op het gezicht van Abu Huthaifa wanneer Salim ons huis binnenkomt. Dus de Profeet antwoordde: “Geef hem borstvoeding”. Dus Sahla vroeg “Hoe kan ik hem borstvoeding geven terwijl hij volwassen is?” Dus de Profeet glimlachte en zei: “Ik weet dat hij een oudere man is.”


Geleerden zeggen dat de toestemming gegeven door de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) voor Sahla om haar melk aan Salim te geven, een speciale dispensatie was, en een speciale zaak, en het kan niet gegeneraliseerd worden. Imam Abu al-Abbas (moge Allah hem genadig zijn) zegt dat alle vrouwen van de Profeet behalve Aisha (moge Allah tevreden met hen allen zijn) dit beschouwde als een speciale dispensatie, en die is de mening ingenomen door de meerderheid van vroege (salaf) en late (khalaf) geleerden. Ze beschouwen de Hadtih als specifiek voor Salim en Salah, en zijn van mening dat het niet toegestaan is voor een volwassene om borstvoeding te drinken. Als een volwassene borstvoeding drinkt, zal er geen gevolg zijn betreffende huwelijk en de regels van Hijab. (zie: al-Mufhim, 4/186-187 & I?la al-Sunan, 11/119)

IbnRushd
20-08-10, 11:01
Hadith Malik 2641:


Sahla dochter van Suhail en de vrouw van Abu Huthaifa kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet, we zagen Salim ons huis vaak binnenkomen en ik denk dat mijn man jaloers is aan het worden, dus wat denkt u dat ik zou moeten doen? Hij zei tegen haar “geef hem vijf keer borstvoeding en je melk zal het wettig voor hem maken om binnen te komen. Dus Aisha, de vrouw van Mohammed en de moeder van de Gelovigen nam het als een regel om hetzelfde te doen voor elke man waarvan ze wilde dat hij haar gezelschap hield. Maar de andere vrouwen weigerden hetzelfde te doen voor een man waarvan ze zijn gezelschap wilden, ze zeiden dat deze toestemming alleen aan Shala dochter van Suhail was gegeven.


Hadith Muslim 2636:

Sahla de dochter van Suhail kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet ik zie jaloersheid op het gezicht van Abu Huthaifa wanneer Salim ons huis binnenkomt. Dus de Profeet antwoordde: “Geef hem borstvoeding”. Dus Sahla vroeg “Hoe kan ik hem borstvoeding geven terwijl hij volwassen is?” Dus de Profeet glimlachte en zei: “Ik weet dat hij een oudere man is.”


Geleerden zeggen dat de toestemming gegeven door de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) voor Sahla om haar melk aan Salim te geven, een speciale dispensatie was, en een speciale zaak, en het kan niet gegeneraliseerd worden. Imam Abu al-Abbas (moge Allah hem genadig zijn) zegt dat alle vrouwen van de Profeet behalve Aisha (moge Allah tevreden met hen allen zijn) dit beschouwde als een speciale dispensatie, en die is de mening ingenomen door de meerderheid van vroege (salaf) en late (khalaf) geleerden. Ze beschouwen de Hadtih als specifiek voor Salim en Salah, en zijn van mening dat het niet toegestaan is voor een volwassene om borstvoeding te drinken. Als een volwassene borstvoeding drinkt, zal er geen gevolg zijn betreffende huwelijk en de regels van Hijab. (zie: al-Mufhim, 4/186-187 & I?la al-Sunan, 11/119)

Wel de bron vermelden he, ipv citaten uit te knippen.

Hier wordt de bovenstaande overleveringen uitgelegd: http://islamhome.info/artikelen/quran-hadeeth-a-sunnah/284-hadith-over-borstvoeding.html

Sjarlus
20-08-10, 12:09
Hadith Malik 2641:


Sahla dochter van Suhail en de vrouw van Abu Huthaifa kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet, we zagen Salim ons huis vaak binnenkomen en ik denk dat mijn man jaloers is aan het worden, dus wat denkt u dat ik zou moeten doen? Hij zei tegen haar “geef hem vijf keer borstvoeding en je melk zal het wettig voor hem maken om binnen te komen.[...]
Het probleemoplossend vermogen van de Profeet liet hier te wensen over. Vrouw is bang dat haar man jaloers wordt op andere man die regelmatig hun huis binnenkomt. De Profeet raadt haar aan om de bezoekende man een aantal malen aan de borst te leggen. Dit zou haar man minder jaloers moeten maken?

Slinger
20-08-10, 12:14
Het probleemoplossend vermogen van de Profeet liet hier te wensen over. Vrouw is bang dat haar man jaloers wordt op andere man die regelmatig hun huis binnenkomt. De Profeet raadt haar aan om de bezoekende man een aantal malen aan de borst te leggen. Dit zou haar man minder jaloers moeten maken?

Ja, dat zou best eens helemaal uit de hand komen lopen, ik zie het al voor me. Echtgenoot kan zijn kromzwaard maar met moeite in de schede houden. Overigens deed Aďsja hetzelfde met mannen die zij graag mocht. Mohammed had er als echtgenoot dus ervaring mee.:maf2:

sidi bibi
20-08-10, 12:16
Het probleemoplossend vermogen van de Profeet liet hier te wensen over. Vrouw is bang dat haar man jaloers wordt op andere man die regelmatig hun huis binnenkomt. De Profeet raadt haar aan om de bezoekende man een aantal malen aan de borst te leggen. Dit zou haar man minder jaloers moeten maken?

Meters voor electriciteits- en waterverbruik hangen in Marokko buiten de deur, ziehier de oplossing.

Slinger
20-08-10, 12:24
Meters voor electriciteits- en waterverbruik hangen in Marokko buiten de deur, ziehier de oplossing.

En de melkboer, komt die ook niet aan de deur?

Sjarlus
20-08-10, 12:25
Ik heb te vroeg gereageerd.

[...]Hier wordt de bovenstaande overleveringen uitgelegd: http://islamhome.info/artikelen/quran-hadeeth-a-sunnah/284-hadith-over-borstvoeding.html

Sayyida Aisha (moge Allah tevreden met haar zijn) overlevert dat Salim, de bevrijdde slaaf van Abu Hudhayfa, met hem en zijn familie in hun huis leefde. Zij (de dochter van Suhayl en de vrouw van Abu Hudhayfa) kwam naar de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zijn met hem) en zei: “Salim heeft de pubertijd bereikt zoals mannen, en hij is gaan begrijpen wat zij begrijpen, en hij komt ons huis vrijelijk binnen, ik, hoe dan ook, denk dat Abu Hudhayfa zich hiermee ongemakkelijk voelt. De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zijn met hem) zei tegen haar: “Zoog hem en je zult onwettig voor hem worden, en (het ongenoegen) wat Abu Hudhayfa in zijn hart voelt zal verdwijnen.”Ze kwam terug en zei: “Ik heb hem gezoogd en wat er in het hart van Abu Hudhayfa was is verdwenen.”(Shahih Muslim).
Nu is alles duidelijk en invoelbaar voor 8e eeuwse Arabieren :strik:
Het verbaast mij dat ze toendertijd aldaar de term 'puberteit' gebruikten. Op welke leeftijd begon de puberteit voor jongens en meisjes?

moos1
20-08-10, 12:38
Moet er dan ook echt melk uit die memmen komen of is alleen sabbelen genoeg?
Wanneer er echt melk uit moet komen dan moeten die vrouwen dus ofwel doorlopend zwanger zijn of doorlopend laten sabbelen.

Ik ben blij dat dat in kafirland niet gebruikelijk is...ik stel me voor hoe dat eruit ziet wanneer vrouwen alleen mogen omgaan met mannen die gesabbeld hebben...... 1 grote sabbelpartij op straat en op het werk en in winkels etc....:D
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

super ick
20-08-10, 13:57
Volgens mij wordt je daar niet minder jaloers van.

Aďt Ayt
20-08-10, 14:21
Ik ben blij dat dat in kafirland niet gebruikelijk is...

de koeffaar in kaafierland smullen van dit soort nieuws.. 7 dagen per week wordt hier de ene topic na de andere topic geopend over moslimland door koeffaar uit kaafierland.. geen onderwerp is zo populair bij de koeffaar als de islaam..
volgens mij zijn de koeffaar stuk voor stuk wannabe moslims die maar wat graag moslim willen zijn..

sidi bibi
20-08-10, 15:11
En de melkboer, komt die ook niet aan de deur?

Nee, zowat elke straat heeft een klein winkeltje waar alle voornaamste benodigdheden te krijgen zijn. Is trouwens wel handig, tot een uur of 10 open 's-avonds.

Sjarlus
20-08-10, 16:21
Volgens mij wordt je daar niet minder jaloers van.


De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zijn met hem) zei tegen haar: “Zoog hem en je zult onwettig voor hem worden, en (het ongenoegen) wat Abu Hudhayfa in zijn hart voelt zal verdwijnen.”Ze kwam terug en zei: “Ik heb hem gezoogd en wat er in het hart van Abu Hudhayfa was is verdwenen.”(Shahih Muslim).
T.t.v. de profeet werden mannen er zo te lezen wel minder jaloers van, als we tenminste aannemen dat de overleveringen inspelen op / afgeleid zijn van wat toen usance was. Aangezien de boodschap van de Islam eeuwig is, wordt ook nu een man minder jaloers wanneer een verdacht vaak het echtelijk huis bezoekende man wordt gezoogd door eerstgenoemde zijn echtgenote. Daar sta je toch van te kijken.

mark61
20-08-10, 17:08
de koeffaar in kaafierland smullen van dit soort nieuws.. 7 dagen per week wordt hier de ene topic na de andere topic geopend over moslimland door koeffaar uit kaafierland.. geen onderwerp is zo populair bij de koeffaar als de islaam..
volgens mij zijn de koeffaar stuk voor stuk wannabe moslims die maar wat graag moslim willen zijn..

Ik denk eerder dat ze ook legaal aan getrouwde borsten willen sabbelen.

mark61
20-08-10, 17:12
Ik heb te vroeg gereageerd.


Nu is alles duidelijk en invoelbaar voor 8e eeuwse Arabieren :strik:
Het verbaast mij dat ze toendertijd aldaar de term 'puberteit' gebruikten. Op welke leeftijd begon de puberteit voor jongens en meisjes?

Enfin, die Salim is dus een negert van een jaar of 14, begrijp ik hieruit. En de baas is bang dat zijn vrouw dat wel een lekker hapje gaat vinden zo onderhand.

Ik neem aan dat de profeet ervan uit ging dat een 14-jarige geen trek had in zulke onzin en daarom wel op zou lazeren. Wat trouwens moeilijk was, hij woonde blijkbaar in hun huis.

Weliswaar zijn borsten erotisch in Europa, maar in Afrika is dat helemaal niet zo. Wellicht in 7e eeuws Arabië ook niet. Slavinnen liepen blijkbaar blootborsts rond, als je die andere verhalen over (hoofd)bedekking erbij neemt.

Sjarlus
20-08-10, 23:16
[...]Enfin, die Salim is dus een negert van een jaar of 14, begrijp ik hieruit. En de baas is bang dat zijn vrouw dat wel een lekker hapje gaat vinden zo onderhand.

Ik neem aan dat de profeet ervan uit ging dat een 14-jarige geen trek had in zulke onzin en daarom wel op zou lazeren. Wat trouwens moeilijk was, hij woonde blijkbaar in hun huis.

Weliswaar zijn borsten erotisch in Europa, maar in Afrika is dat helemaal niet zo. Wellicht in 7e eeuws Arabië ook niet. Slavinnen liepen blijkbaar blootborsts rond, als je die andere verhalen over (hoofd)bedekking erbij neemt.
Over die 14 jaar is geen zekerheid, alleen dat hij in de puberteit zat, wat dat dan ook in het Arabië van de 7e eeuw mocht betekenen. Dat hij zwart was, leidt je uit zijn naam af i.c.m. ex-slaaf?
Waarom ging hij ervan uit dat het joch wel op zou lazeren? De Profeet kwam alleen maar met die suggestie over zogen.
Er was daar natuurlijk wel het gebod om de sluiers over de borsten te laten hangen. Vreemd als borsten toen geen enkele seksuele geladenheid hadden.

In dat andere topic suggereer je dat door het zogen de jongen ahw. transformeert in een mannelijk familielid en daarmee taboe voor seksueel verkeer. Zoiets zal het zijn, maar minder bizar wordt de overlevering er niet door.
Vóór het zogen was seksueel verkeer niet uitgesloten en de achterdocht van de echtgenoot daarmee terecht? De jongen had toen het recht om de echtgenote te bespringen? Of de echtgenote mocht de jongen grijpen zolang ze hem nog niet gezoogd had? Na het zogen is seks ineens uitgesloten omdat de jongen op de automatische piloot beseft dat hij absoluut niet intiem mag zijn of ontstaat dat besef bij de echtgenote? De echtgenoot vindt blijkbaar minstens 1 van 2-en, de simpele ziel.
Ik ga nog een slapeloze nacht tegemoet.

super ick
21-08-10, 00:20
Ik neem aan dat de profeet ervan uit ging dat een 14-jarige geen trek had in zulke onzin en daarom wel op zou lazeren. Wat trouwens moeilijk was, hij woonde blijkbaar in hun huis.


Misschien was het de oudste broer van zijn vrouw?

tanger'73
21-08-10, 01:18
sommige geestelijken bedenken ook alles om aan bepaalde perverse lusten tegemoet te komen. zelfs de profeet wordt erbij betrokken.

Slinger
21-08-10, 06:08
sommige geestelijken bedenken ook alles om aan bepaalde perverse lusten tegemoet te komen. zelfs de profeet wordt erbij betrokken.

Wat dus niet onlogisch blijkt.

Joesoef
21-08-10, 06:37
Dag buurvrouw, kan ik een kopje suiker lenen en ach nu ik hier toch ben heeft u ook wat melk?

John61
21-08-10, 11:29
de koeffaar in kaafierland smullen van dit soort nieuws.. 7 dagen per week wordt hier de ene topic na de andere topic geopend over moslimland door koeffaar uit kaafierland.. geen onderwerp is zo populair bij de koeffaar als de islaam..
volgens mij zijn de koeffaar stuk voor stuk wannabe moslims die maar wat graag moslim willen zijn..

De koeffaar is mi eerder geintrigeerd door de vreemde gedachtekronkels van een aantal moslims met name op sexueel vlak......

super ick
21-08-10, 14:38
sommige geestelijken bedenken ook alles om aan bepaalde perverse lusten tegemoet te komen. zelfs de profeet wordt erbij betrokken.

Moet van Allah/Mohammed/islam werkt kennelijk goed.
Heeft in Nederland, m.b.t. christenen, ook goed gewerkt. Gelukkig hebben 'we' dat de kop in kunnen drukken.

Als je iets tekenend voor de Nederlandse cultuur kunt noemen dan is het misschien wel de avasie voor geloof.
Een hele grote groep mensen vindt het best maar wil er op geen enkele manier enig gevolg van ondervinden.
Keer op keer is gebleken dan gelovigen, als zij macht krijgen, anderen hun moraal en regels willen opleggen.

tanger'73
21-08-10, 17:28
Moet van Allah/Mohammed/islam werkt kennelijk goed.
Heeft in Nederland, m.b.t. christenen, ook goed gewerkt. Gelukkig hebben 'we' dat de kop in kunnen drukken.

Als je iets tekenend voor de Nederlandse cultuur kunt noemen dan is het misschien wel de avasie voor geloof.
Een hele grote groep mensen vindt het best maar wil er op geen enkele manier enig gevolg van ondervinden.
Keer op keer is gebleken dan gelovigen, als zij macht krijgen, anderen hun moraal en regels willen opleggen.


ook gelovigen kunnen een gecorrumpeerd hart hebben door bepaalde behoeftes met het verleden tegenwoordig te rechtvaardigen. Want laten we eerlijk wezen, door aan iemands tits te sabbelen om bij in de buurt te mogen zijn, klinkt tamelijk idioot voor woorden.

mark61
21-08-10, 17:44
Over die 14 jaar is geen zekerheid, alleen dat hij in de puberteit zat, wat dat dan ook in het Arabië van de 7e eeuw mocht betekenen. Dat hij zwart was, leidt je uit zijn naam af i.c.m. ex-slaaf?
Waarom ging hij ervan uit dat het joch wel op zou lazeren? De Profeet kwam alleen maar met die suggestie over zogen.
Er was daar natuurlijk wel het gebod om de sluiers over de borsten te laten hangen. Vreemd als borsten toen geen enkele seksuele geladenheid hadden.

In dat andere topic suggereer je dat door het zogen de jongen ahw. transformeert in een mannelijk familielid en daarmee taboe voor seksueel verkeer. Zoiets zal het zijn, maar minder bizar wordt de overlevering er niet door.
Vóór het zogen was seksueel verkeer niet uitgesloten en de achterdocht van de echtgenoot daarmee terecht? De jongen had toen het recht om de echtgenote te bespringen? Of de echtgenote mocht de jongen grijpen zolang ze hem nog niet gezoogd had? Na het zogen is seks ineens uitgesloten omdat de jongen op de automatische piloot beseft dat hij absoluut niet intiem mag zijn of ontstaat dat besef bij de echtgenote? De echtgenoot vindt blijkbaar minstens 1 van 2-en, de simpele ziel.
Ik ga nog een slapeloze nacht tegemoet.

Nee, maar ik bedoel maar, hij is geen 24 of 34. Ik dacht dat alle (mannelijke) slaven toen Afrikanen waren, eigenlijk, maar weten doe ik het niet.

Nou nee. Als er een klasse van vrouwen was die hun borsten niet hoefden te bedekken leid ik eruit af dat dat op zich geen probleem was. Aangezien het hier en nu wel een probleem is, euh zelfs voor ongelovigen.

Recht sowieso niet, risico. Het idee is denk ik dat dat zogen een incesttaboe met zich meebrengt. Wie zal het zeggen.

Ik hoop dat je niet naar gedroomd hebt.

Wide-O
21-08-10, 17:51
Het idee is denk ik dat dat zogen een incesttaboe met zich meebrengt. Wie zal het zeggen.


Ik. En dat klopt. Niet zozeer een "taboe" in de morele sfeer, maar het is bekend dat mensen die opgroeien met andere mensen (familie, hoeft niet eens in genetische zin) in principe (tenzij het echt fout gaat) niet geneigd zijn om sexuele gevoelens te koesteren voor hun familieleden.

Elke etholoog is hiermee bekend.

Voorwaarde is wel dat ze samenblijven/opgroeien gedurende langere tijd, anders krijg je "Wuthering Heights" drama's.

Of snel FF de tiet aanbieden helpt durf ik te betwijfelen, overigens.

Sjarlus
21-08-10, 18:09
[...]Want laten we eerlijk wezen, door aan iemands tits te sabbelen om bij in de buurt te mogen zijn, klinkt tamelijk idioot voor woorden.
In de tijd van de Profeet ervoer men (inclusief de Profeet zelf) het niet als idioot. Heb je de betreffende overleveringen gezien? Op zich is dat niet interessant of verrassend. De overleveringen zijn afkomstig uit een niet meer bestaande exotische samenleving met ons wezensvreemde zeden en gebruiken.
Wat mij wel interesseert is, hoe moslims bepalen wat nu idioot is en wat niet. Op basis van welke criteria wordt beslist dat het hoofddoekgebod en het verbod op anale seks nog steeds actueel zijn maar het zoogverhaal van dit topic niet?
Zulke vragen gelden ook voor het Christelijk geloof, daar niet van. Christenen lijken wel in een ver(der) gevorderd proces van algeheel afstand nemen van die oude regels verwikkeld te zijn. Ik vermoed dat 'de Islam' ook nog wel afstand zal nemen van het homoseksverbod en het hoofddoekgebod. Koffiedik kijken.

mark61
21-08-10, 18:11
Ik. En dat klopt. Niet zozeer een "taboe" in de morele sfeer, maar het is bekend dat mensen die opgroeien met andere mensen (familie, hoeft niet eens in genetische zin) in principe (tenzij het echt fout gaat) niet geneigd zijn om sexuele gevoelens te koesteren voor hun familieleden.

Elke etholoog is hiermee bekend.

Voorwaarde is wel dat ze samenblijven/opgroeien gedurende langere tijd, anders krijg je "Wuthering Heights" drama's.

Of snel FF de tiet aanbieden helpt durf ik te betwijfelen, overigens.

En Woody Allendrama's :wijs: Die heeft geloof ik alle adoptées van Mia gepakt :cheefbek:

Omgekeerd werkt het ook, zoals dat Duitse stel, broer en zus, die elkaar sinds de geboorte niet meer hadden gezien maar nu samenwonen. Ik geloof dat ze kinderen hebben. Heisa alom. Maar ik dacht eigenlijk niet dat het verboden is. Trouwen wel, vies doen zonder papiertje niet.

Ik vrees dat in mijn geval de methode euh averechts zou werken :hihi: Enfin afhankelijk van de verdere appetijtelijkheid van de vrouw des huizes.

mark61
21-08-10, 18:14
In de tijd van de Profeet ervoer men (inclusief de Profeet zelf) het niet als idioot. Heb je de betreffende overleveringen gezien? Op zich is dat niet interessant of verrassend. De overleveringen zijn afkomstig uit een niet meer bestaande exotische samenleving met voor ons wezensvreemde zeden en gebruiken.

Dat is niet helemaal waar. In ieder geval in Niger is slavernij alive and kicking. Slavinnen worden nog in oud-islamitische stijl misbruikt, maar dat de mistress zich vergrijpt aan jonge slaven hoort geloof ik niet bij de deal.

Daarom had ik dat topic geplaatst over ontheffing van vasten wegens topsport. Dat is echt cutting edge nieuwigheid, normaal een grote nono in de islam.

Joesoef
21-08-10, 18:16
Wat mij wel interesseert is, hoe moslims bepalen wat nu idioot is en wat niet. Op basis van welke criteria wordt beslist dat het hoofddoekgebod en het verbod op anale seks nog steeds actueel zijn maar het zoogverhaal van dit topic niet?



Fatwa's. Geloof dat ze nu alleen wat gaan doen met de demente sjeiks. krijg je de vraag, wie bepaalt of een sjeik dement is. Dokter valt alvast af.

tanger'73
21-08-10, 18:18
In de tijd van de Profeet ervoer men (inclusief de Profeet zelf) het niet als idioot. Heb je de betreffende overleveringen gezien? Op zich is dat niet interessant of verrassend. De overleveringen zijn afkomstig uit een niet meer bestaande exotische samenleving met voor ons wezensvreemde zeden en gebruiken.
Wat mij wel interesseert is, hoe moslims bepalen wat nu nog steeds idioot is en wat niet. Op basis van welke criteria wordt beslist dat het hoofddoekgebod en het verbod op anale seks nog steeds actueel zijn maar het zoogverhaal van dit topic niet?
Zulke vragen gelden ook voor het Christelijk geloof, daar niet van. Christenen lijken wel in een ver(der) gevorderd proces van algeheel afstand nemen van die oude regels verwikkeld te zijn. Ik vermoed dat 'de Islam' ook nog wel afstand zal nemen van het homoseksverbod en het hoofddoekgebod. Koffiedik kijken.

homoseks is onder gelovigen en niet gelovigen nog steeds actueel. Hoofddoekgebod onder moslima's ook. Maar aan tieten sabbelen om in het bijzijn van een vrouw te mogen zijn, daar heb ik nog nooit van gehoord.

straks komt er iemand aan de deur die graag vriendschappelijk in het bijzijn van je vrouw wenst te verblijven (huiswerk maken en wat keuvelen), maar daarvoor eerst aan de tiet gelegd moet worden.

tanger'73
21-08-10, 18:22
Daarom had ik dat topic geplaatst over ontheffing van vasten wegens topsport. Dat is echt cutting edge nieuwigheid, normaal een grote nono in de islam.


Ja dat met die voetballers ook. ontheffing is alleen mogelijk bij medische aspecten. Moet je maar niet sporten tijdens de ramadan, want anders wil ik ook graag ontheffing bij mijn sport.

Sjarlus
21-08-10, 18:24
Het idee is denk ik dat dat zogen een incesttaboe met zich meebrengt. Wie zal het zeggen.
Ik. En dat klopt. Niet zozeer een "taboe" in de morele sfeer, maar het is bekend dat mensen die opgroeien met andere mensen (familie, hoeft niet eens in genetische zin) in principe (tenzij het echt fout gaat) niet geneigd zijn om sexuele gevoelens te koesteren voor hun familieleden.

Elke etholoog is hiermee bekend.

Voorwaarde is wel dat ze samenblijven/opgroeien gedurende langere tijd, anders krijg je "Wuthering Heights" drama's.

Of snel FF de tiet aanbieden helpt durf ik te betwijfelen, overigens.
De overlevering impliceert nu juist dat alleen het opgroeien bij de familie niet voldoende is, i.t.t. zogen als instant remedy. Anders had de Profeet kunnen volstaan met zeggen dat haar echtgenoot niet moet zeuren aangezien het probleem uitsluitend tussen zijn oren zit.

Abu Dja3far
21-08-10, 19:17
Ik snap niet om deze heisa.

1. Dit bericht komt van de kufaar, dus de stelregel is hier dat het neit betrouwbaar is. (Ik zeg dus niet dat het niet klopt deze bericht geving).
2. De Allamaah Abdulmohsin alubaikaan is een bekende Selefie Geleerde en behoort tot de grote geleerden van Saudi, en zelf heeft hij ook hele bekende studenten, zoals Shayhk Ashatri (die onlangs in nederland was) hafidahumullaah.

3. Stel je voor dat het klopt wat deze berichtgeving zegt dan is het zijn Ijtihaad (van de shayhk), endus als een zaak van ijtihaad klopt heeft die ajrain (2 beloningen) en als die niet klopt heeft die ajr. Dus sommige mensen moeten uitkijken voor hun eigen tongen door niet de eer van deze nobele geleerde neer te halen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

mark61
21-08-10, 20:20
Ik snap niet om deze heisa.

1. Dit bericht komt van de kufaar, dus de stelregel is hier dat het neit betrouwbaar is. (Ik zeg dus niet dat het niet klopt deze bericht geving).
2. De Allamaah Abdulmohsin alubaikaan is een bekende Selefie Geleerde en behoort tot de grote geleerden van Saudi, en zelf heeft hij ook hele bekende studenten, zoals Shayhk Ashatri (die onlangs in nederland was) hafidahumullaah.

3. Stel je voor dat het klopt wat deze berichtgeving zegt dan is het zijn Ijtihaad (van de shayhk), endus als een zaak van ijtihaad klopt heeft die ajrain (2 beloningen) en als die niet klopt heeft die ajr. Dus sommige mensen moeten uitkijken voor hun eigen tongen door niet de eer van deze nobele geleerde neer te halen.
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Waarom is dat de stelregel? Omdat jij bevooroordeeld bent? Hoe weet je dat dit bericht van de koeffaar komt? Is onderstaande islamitisch genoeg voor je? Wanneer is dat het geval?

http://www.saudiwave.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8974:saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid&catid=98:women&Itemid=183

http://gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid-1.643431

http://www.alarabiya.net/articles/2010/08/12/116450.html

Wide-O
21-08-10, 23:14
Omgekeerd werkt het ook, zoals dat Duitse stel, broer en zus, die elkaar sinds de geboorte niet meer hadden gezien maar nu samenwonen.

Dat zei ik dus :fplet: ... Wuthering Heights is gebaseerd op dat thema. Broertje & zusje (al dan niet tweeling) die op jonge leeftijd gescheiden zijn, en elkaar dan weer tegenkomen. Niet dat dat expliciet in de roman voorkomt hoor. Ik denk dat Maarten 't Hart het erover heeft in "De Kritische Afstand". Affijn, nog thesis over gemaakt...

Ik vrees dat de heer Allen in een andere categorie thuishoort ( voor zover ik het kan nagaan...). Jammer wel, want hij heeft ook een paar briljante dingen gedaan.

Wide-O
21-08-10, 23:18
Waarom is dat de stelregel? Omdat jij bevooroordeeld bent? Hoe weet je dat dit bericht van de koeffaar komt? Is onderstaande islamitisch genoeg voor je? Wanneer is dat het geval?

http://www.saudiwave.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8974:saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid&catid=98:women&Itemid=183

http://gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid-1.643431

http://www.alarabiya.net/articles/2010/08/12/116450.html

Dat zijn geen gezegende bronnen!

Edit: had bijna "gezogende bronnen" getikt. :zegniets:

Wide-O
21-08-10, 23:19
De overlevering impliceert nu juist dat alleen het opgroeien bij de familie niet voldoende is, i.t.t. zogen als instant remedy. Anders had de Profeet kunnen volstaan met zeggen dat haar echtgenoot niet moet zeuren aangezien het probleem uitsluitend tussen zijn oren zit.

Volgens mij heb jij een probleem met de islam, en snap je geen flikker van mijn post.

Sjarlus
21-08-10, 23:34
[...]Volgens mij heb jij een probleem met de islam, en snap je geen flikker van mijn post.
Debiel. Nee. Achterlijke debiel.
Mocht je alsnog prijs stellen op een inhoudelijke reactie, dan verneem ik dat wel. Ik ben de kwaadste nog niet.

Slinger
21-08-10, 23:39
Dat zei ik dus :fplet: ... Wuthering Heights is gebaseerd op dat thema. Broertje & zusje (al dan niet tweeling) die op jonge leeftijd gescheiden zijn, en elkaar dan weer tegenkomen. Niet dat dat expliciet in de roman voorkomt hoor. Ik denk dat Maarten 't Hart het erover heeft in "De Kritische Afstand". Affijn, nog thesis over gemaakt...

Ik vrees dat de heer Allen in een andere categorie thuishoort ( voor zover ik het kan nagaan...). Jammer wel, want hij heeft ook een paar briljante dingen gedaan.

Inderdaad, het komt er niet in voor. Hoe kun je dan zeggen dat de roman hier op is gebaseerd? :maf2:

Eke
22-08-10, 00:01
Hadith Malik 2641:


Sahla dochter van Suhail en de vrouw van Abu Huthaifa kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet, we zagen Salim ons huis vaak binnenkomen en ik denk dat mijn man jaloers is aan het worden, dus wat denkt u dat ik zou moeten doen? Hij zei tegen haar “geef hem vijf keer borstvoeding en je melk zal het wettig voor hem maken om binnen te komen. Dus Aisha, de vrouw van Mohammed en de moeder van de Gelovigen nam het als een regel om hetzelfde te doen voor elke man waarvan ze wilde dat hij haar gezelschap hield. Maar de andere vrouwen weigerden hetzelfde te doen voor een man waarvan ze zijn gezelschap wilden, ze zeiden dat deze toestemming alleen aan Shala dochter van Suhail was gegeven.


Hadith Muslim 2636:

Sahla de dochter van Suhail kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet ik zie jaloersheid op het gezicht van Abu Huthaifa wanneer Salim ons huis binnenkomt. Dus de Profeet antwoordde: “Geef hem borstvoeding”. Dus Sahla vroeg “Hoe kan ik hem borstvoeding geven terwijl hij volwassen is?” Dus de Profeet glimlachte en zei: “Ik weet dat hij een oudere man is.”


Geleerden zeggen dat de toestemming gegeven door de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) voor Sahla om haar melk aan Salim te geven, een speciale dispensatie was, en een speciale zaak, en het kan niet gegeneraliseerd worden. Imam Abu al-Abbas (moge Allah hem genadig zijn) zegt dat alle vrouwen van de Profeet behalve Aisha (moge Allah tevreden met hen allen zijn) dit beschouwde als een speciale dispensatie, en die is de mening ingenomen door de meerderheid van vroege (salaf) en late (khalaf) geleerden. Ze beschouwen de Hadtih als specifiek voor Salim en Salah, en zijn van mening dat het niet toegestaan is voor een volwassene om borstvoeding te drinken. Als een volwassene borstvoeding drinkt, zal er geen gevolg zijn betreffende huwelijk en de regels van Hijab. (zie: al-Mufhim, 4/186-187 & I?la al-Sunan, 11/119)


Er moet in Nederland nog ergens een zwart-wit filmpje over de toenmalige onontdekte binnenlanden van Afrika zijn waarin te zien is dat twee tanige ontdekkingsreizigers als begroetingsritueel in een onbekend "dorpje" aan de borst van een vrouw moeten zuigen.Misschien wel de vrouw van de dorpsoudste.,,
Een overblijfsel van hele vroege tijden ?

Dat werd op de lagere school getoond..ergens in de jaren '50.

Wide-O
22-08-10, 06:32
Debiel. Nee. Achterlijke debiel.
Mocht je alsnog prijs stellen op een inhoudelijke reactie, dan verneem ik dat wel. Ik ben de kwaadste nog niet.

Zozo. :zozo:

Nogmaals: leren lezen, en eventueel een opleiding volgen.

chani
22-08-10, 08:28
Hadith Malik 2641:





Sahla dochter van Suhail en de vrouw van Abu Huthaifa kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet, we zagen Salim ons huis vaak binnenkomen en ik denk dat mijn man jaloers is aan het worden, dus wat denkt u dat ik zou moeten doen? Hij zei tegen haar “geef hem vijf keer borstvoeding en je melk zal het wettig voor hem maken om binnen te komen. Dus Aisha, de vrouw van Mohammed en de moeder van de Gelovigen nam het als een regel om hetzelfde te doen voor elke man waarvan ze wilde dat hij haar gezelschap hield. Maar de andere vrouwen weigerden hetzelfde te doen voor een man waarvan ze zijn gezelschap wilden, ze zeiden dat deze toestemming alleen aan Shala dochter van Suhail was gegeven.





Hadith Muslim 2636:



Sahla de dochter van Suhail kwam naar de Profeet en zei: “O Profeet ik zie jaloersheid op het gezicht van Abu Huthaifa wanneer Salim ons huis binnenkomt. Dus de Profeet antwoordde: “Geef hem borstvoeding”. Dus Sahla vroeg “Hoe kan ik hem borstvoeding geven terwijl hij volwassen is?” Dus de Profeet glimlachte en zei: “Ik weet dat hij een oudere man is.”





Geleerden zeggen dat de toestemming gegeven door de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) voor Sahla om haar melk aan Salim te geven, een speciale dispensatie was, en een speciale zaak, en het kan niet gegeneraliseerd worden. Imam Abu al-Abbas (moge Allah hem genadig zijn) zegt dat alle vrouwen van de Profeet behalve Aisha (moge Allah tevreden met hen allen zijn) dit beschouwde als een speciale dispensatie, en die is de mening ingenomen door de meerderheid van vroege (salaf) en late (khalaf) geleerden. Ze beschouwen de Hadtih als specifiek voor Salim en Salah, en zijn van mening dat het niet toegestaan is voor een volwassene om borstvoeding te drinken. Als een volwassene borstvoeding drinkt, zal er geen gevolg zijn betreffende huwelijk en de regels van Hijab. (zie: al-Mufhim, 4/186-187 & I?la al-Sunan, 11/119)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op www.maroc.nl/forums

Is deze hadith wel sahih verklaard?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

BlackBox
22-08-10, 09:06
http://www.saudiwave.com/index.php?option=com_content&view=article&id=8974:saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid&catid=98:women&Itemid=183

Saudi women use fatwa in driving bid


http://www.saudiwave.com/images/stories/troispensesjaunes_thumb_thumb_thumb.jpg By Abdul Rahman Shaheen

Gulf News (http://gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid-1.643431)

June 20, 2010

The women threatened to follow through the fatwa which allows them to breastfeed their drivers and turn
them into their sons

Riyadh: Saudi women plan to turn a controversial fatwa (religious ruling) to their advantage and launch a
campaign to achieve their long-standing demand to drive in this conservative kingdom.

If the demand is not met, the women threatened to follow through the fatwa which allows them to
breastfeed their drivers and turn them into their sons. The campaign will be launched under the slogan:
"We either be allowed to drive or breastfeed foreigners," a journalist told Gulf News.

Amal Zahid said that their decision follows a fatwa issued by a renowned scholar which said that Saudi
women can breastfeed their foreign drivers for them to become their sons.

"As every Saudi family needs a driver, our campaign will focus on women's right to drive," she said.

The controversial fatwa, which was regarded as both funny and weird, issued recently by Shaikh Abdul
Mohsin Bin Nasser Al Obaikan, member of Saudi Council of Senior Scholars and adviser to the king,
has sparked a debate in society.

The renowned scholar said Saudi women can breastfeed their foreign drivers for them to be become
their sons and brothers to their daughters.

Under this relationship, foreign drivers can mix freely with all members of the family without breaking the
Islamic rule which does not allow mixing of genders.

Breast milk kinship is considered to be as good as a blood relationship in Islam.

"A woman can breastfeed a mature man so that he becomes her son. In this way, he can mix with her
and her daughters without violating the teachings of Islam," the scholar said.

super ick
22-08-10, 09:26
ook gelovigen kunnen een gecorrumpeerd hart hebben door bepaalde behoeftes met het verleden tegenwoordig te rechtvaardigen. Want laten we eerlijk wezen, door aan iemands tits te sabbelen om bij in de buurt te mogen zijn, klinkt tamelijk idioot voor woorden.

Dat is wat veel gelovigen het moeilijkst vinden. Dat ze precies hetzelfde zijn als ongelovigen of andersgelovigen. Met dezelfde verderfelijke zonden.
Het slechte zit in de mens.

Ja, haha maar je kunt het nalezen, het staat er echt in!
Wat mij op valt is dat veel regels logisch zijn te plaatsen in de cultuur en tijdsgeest. Zoals de sluier, meerdere echtgenotes, etc...

Alleen deze............ Ik ben er nog niet uit. Meld jij het als je er achter bent? Vraag het anders vrijdag eens.

Elders las ik ook dat er in de Koran staat dat Allah de mensen ook opzettelijk kan misleiden. Ik ben geneigd om te geloven dat dit een trucje is. Dat als je straks 'boven' komt, je ontzettend op je lazerij krijgt. Of je wel goed snik bent, of je zelf niet kunt denken.

super ick
22-08-10, 09:30
Saudi women use fatwa in driving bid


http://www.saudiwave.com/images/stories/troispensesjaunes_thumb_thumb_thumb.jpg By Abdul Rahman Shaheen

Gulf News (http://gulfnews.com/news/gulf/saudi-arabia/saudi-women-use-fatwa-in-driving-bid-1.643431)

June 20, 2010

The women threatened to follow through the fatwa which allows them to breastfeed their drivers and turn
them into their sons

Riyadh: Saudi women plan to turn a controversial fatwa (religious ruling) to their advantage and launch a
campaign to achieve their long-standing demand to drive in this conservative kingdom.

If the demand is not met, the women threatened to follow through the fatwa which allows them to
breastfeed their drivers and turn them into their sons. The campaign will be launched under the slogan:
"We either be allowed to drive or breastfeed foreigners," a journalist told Gulf News.

Amal Zahid said that their decision follows a fatwa issued by a renowned scholar which said that Saudi
women can breastfeed their foreign drivers for them to become their sons.

"As every Saudi family needs a driver, our campaign will focus on women's right to drive," she said.

The controversial fatwa, which was regarded as both funny and weird, issued recently by Shaikh Abdul
Mohsin Bin Nasser Al Obaikan, member of Saudi Council of Senior Scholars and adviser to the king,
has sparked a debate in society.

The renowned scholar said Saudi women can breastfeed their foreign drivers for them to be become
their sons and brothers to their daughters.

Under this relationship, foreign drivers can mix freely with all members of the family without breaking the
Islamic rule which does not allow mixing of genders.

Breast milk kinship is considered to be as good as a blood relationship in Islam.

"A woman can breastfeed a mature man so that he becomes her son. In this way, he can mix with her
and her daughters without violating the teachings of Islam," the scholar said.

Last minutaanbieding: 10 dagen borsten sabbelen in riyad op basis van halfpension incl de vliegreis € 595,-

Olive Yao
22-08-10, 09:37
Het tweede geval neemt ons mee terug naar het einde van de jaren zeventig in Beiroet waar de eerbiedwaardige soennietische libanese alim en geestelijke, Abdalah Al-Alajili in 1978 zijn boek Aina l-chata (Waar zit de fout?) publiceerde. Het feit dat sjeik Al-Alajili bekend staat om zijn formidabele en diepgaande klassieke en linguďstische kennis en zijn gedurfde moderne opvattingen, droeg in grote mate bij tot de grote ophef die onder alle rangen en standen van de libanese oelama ontstond. Zijn status van prominent geestelijke en religieus geleerde verergerde de kwestie in de ogen van zijn minder begaafde collega’s nog eens. De gevestigde islamitische religieuze orde in Libanon kon in die tijd genoeg druk uitoefenen om het boek gauw weer uit de winkels te halen.

Uiteraard hadden de oplettende lezers echter al gauw door dat Al-Alajili’s boek ondanks de zeer conventionele en arabische stijl een indirecte ontmaskering was van de absolute mentale luiheid van de oelama, alsmede een sarcastisch commentaar op de enorme onwetendheid van zowel hun dien als hun doenja, dat wil zeggen hun religieuze erflatenschap en de omringende wereld die steeds meer greep op hen krijgt. Al-Alajili doet moslims die gebukt gaan onder de problemen en dilemma’s die de moderne en jachtige levensstijl onvermijdelijk met zich meebrengt, veel revolutionaire suggesties aan de hand, die allemaal op ironische wijze worden besproken en verdedigd in de feilloze stijl van de traditionele moslimse fakiehs, met alle gepaste Koran-citaten en hadieths.

In zijn belangrijkste voorstel roept hij op tot het creëren van een islamitische justiniaanse codex, die de gehele moslimse wetgeving, zonder uitzonderingen en/of vrijstellingen, omvat. Met andere woorden, Al-Alajili suggereert openlijk een universele code waarin de wettelijke tradities van elke islamitische secte, groep, school en nuance uit verleden en heden volledig worden opgenomen: soennieten, sji’ieten, Charidjieten, Druzen, Alawieten, Ibadieten, Moetazilieten, Isma’ielieten, Jaziedi’s, noem ze maar op, ze zijn vertegenwoordigd. Al-Alajili deelt in vertrouwen (en uiteraard op spottende wijze) mee, dat gezien de rijkdom, variëteit en diversiteit van zo’n standaard juridisch naslagwerk, de moslims in deze moderne tijd niet voor een probleem kunnen worden gesteld waar geen oplossing of een sleutel tot die oplossing voor is (in overeenstemming met de eisen en behoeftes van deze tijd) omdat ze altijd een beroep kunnen doen op een bepaalde paragraaf uit deze te creëren islamitische justiniaanse codex. Bij wijze van practijk choqueerde Al-Alajili libanese orthodoxe groeperingen van allerlei soort: hij zorgde voor een mooie en gecompliceerde fatwa, die het huwbare moslimse vrouwen toestaat op een gewone manier met een willekeurige geschikte niet-moslim te trouwen. Vooral in een land als Libanon is dit een belangrijke en bijzonder netelige fatwa.


Sadik Al Azm, uit een essay

Joesoef
22-08-10, 10:29
Abdalah Al-Alajili in 1978 zijn boek Aina l-chata


Googelde maar kan betreffende boek niet vinden, waar kijk ik overheen?

John2
22-08-10, 11:56
Raar volkje die Moslims, en ik weet zeker als mijn vrienden mij tegen komen aan de borst van hun vrouw, ik er vijanden bij krijgt.
Ik denk dat het ook meer een symbolische betekenis heeft net als handen schudden.

Hatert
22-08-10, 12:23
Zulke topics zijn leuk. Hier kun je duidelijk zien hoe de toegesnelde niet-moslim autochtonen het liefst met moslims willen omgaan. Uitlachen, beledigen, kafirimampje spelen, hun ziekelijke fantasien en vooroordelen op moslims projecteren etc...

De zaak is heel simpel en duidelijk. Als ze de link van Ibn Rushd gelezen zouden hebben dan zouden ze beter moeten weten en dan zouden ze zien dat ze zich hier belachelijk maken met hun ziekelijke fantasien en vooroordelen.

Hieruit blijkt duidelijk dat ze niet in een dialoog of kennis geintresseerd zijn. Ze zoeken alleen zaken om de moslims te treffen en om op ze neer te kijken.

mark61
22-08-10, 12:37
Dat zijn geen gezegende bronnen!

Edit: had bijna "gezogende bronnen" getikt. :zegniets:

Zuigende bronnen?

mark61
22-08-10, 12:41
Briljant.

Ik vind het onbegrijpelijk. Het is dus nu al zo dat vrouwen met chauffeurs op stap mogen (omdat ze zelf niet mogen rijden) die geen familie van hen is.

Bizar land.

Hatert
22-08-10, 12:42
oorzaak en gevolg -

H.P.Pas had eertijds een text onder zn posts, If people don't want their beliefs to be laughed at, they shouldn't have such funny beliefs, of woorden van gelijke strekking.


De oorzaak is duidelijk de strijd tussen de westerse kapitalistische consumptiehebzucht dat de mens verdeelt in individuen en zijn lusten en ego bespeelt zodat deze beter geexploiteerd kunnen worden versus de islam dat individuen verbindt en samensmeedt door een handreiking te bieden om hun lusten en ego te controleren.

Het gevolg is merkbaar voor ons moslims en andere derde wereld landen.


Tegeltjeswijsheid hecht ik geen waarde aan.

Olive Yao
22-08-10, 12:47
De oorzaak is duidelijk de strijd tussen de westerse kapitalistische consumptiehebzucht dat de mens verdeelt in individuen en zijn lusten en ego bespeelt zodat deze beter geexploiteerd kunnen worden versus de islam dat individuen verbindt en samensmeedt door een handreiking te bieden om hun lusten en ego te controleren.

Het gevolg is merkbaar voor ons moslims en andere derde wereld landen.


Welnee, de oorzaak is die zooghadith.

Hatert
22-08-10, 12:53
Welnee, de oorzaak is die zooghadith.

Dat is maar een aangelegenheid die daarvoor wordt misbruikt terwijl de werkelijke oorzaak datgene is dat ik hiervoor beschreven heb.

De islamhater maakt de gelegenheid.

Joesoef
22-08-10, 12:57
versus de islam dat individuen verbindt en samensmeedt door een handreiking te bieden om hun lusten en ego te controleren.


Iemand die de Islam nodig heeft om zich te gedragen is geen moslim.

mark61
22-08-10, 13:03
Googelde maar kan betreffende boek niet vinden, waar kijk ik overheen?

De spelling is vaag. Hij heet al-Alayili.

http://www.ergon-verlag.de/en/start.htm?d_978_389913_569_5_8496.htm

Ook vermelding in wiki Duits en Engels.

mark61
22-08-10, 13:05
Dat is maar een aangelegenheid die daarvoor wordt misbruikt terwijl de werkelijke oorzaak datgene is dat ik hiervoor beschreven heb.

De islamhater maakt de gelegenheid.

Jomanda.

Het gegeven is bizar, dat weet je zelf ook wel. Voor de meeste moslims net zo als voor niet-moslims.

De rest zit tussen je oren.

Hatert
22-08-10, 13:07
Iemand die de Islam nodig heeft om zich te gedragen is geen moslim.

Wie uiteindelijk wel of geen moslim is, is niet aan jou of mij. Hooguit kun je vinden dat iemand gedrag vertoont dat niet conform de islam is.

Bij mijn weten is er geen islamitische regel dat zegt of waaruit je kunt afleiden dat je geen moslim bent als je de islam nodig hebt om je beter te gedragen.

Witte78
22-08-10, 13:14
Zulke topics zijn leuk. Hier kun je duidelijk zien hoe de toegesnelde niet-moslim autochtonen het liefst met moslims willen omgaan. Uitlachen, beledigen, kafirimampje spelen, hun ziekelijke fantasien en vooroordelen op moslims projecteren etc...

De zaak is heel simpel en duidelijk. Als ze de link van Ibn Rushd gelezen zouden hebben dan zouden ze beter moeten weten en dan zouden ze zien dat ze zich hier belachelijk maken met hun ziekelijke fantasien en vooroordelen.

Hieruit blijkt duidelijk dat ze niet in een dialoog of kennis geintresseerd zijn. Ze zoeken alleen zaken om de moslims te treffen en om op ze neer te kijken.

Het zijn net mensen, die niet-molims ;). Dit is trouwens absoluut niet voorbehouden aan de Islam, Christendom belachelijk maken is mogelijk nog leuker. En ook beter uitgewerkt, zie bijvoorbeeld Life of Brian.

Hatert
22-08-10, 13:18
De zooghadith is kostelijk.
Met kapitalise heeft dat niets te maken.




Wil je het daarover gaan hebben?

Mohammed heeft je geďndoctrineerd met het idee dat kritiek haat is en beledigend is. Dat is een van zijn handhavingsmechanismes.

De islam-verzameling omvat de deelverzamelingen absolutisme, megalomanie en sektarisme.*) Die elementen deugen niet. Mohammed zou, als hij nog leefde, mijn argumenten niet kunnen weerleggen.


*) Met Mark61 kunnen we de deelverzamelingen opvatten als doorsnedes; dan betrekken we de omgeving van de islam-verzameling bij het Venn-diagram.

Kostelijk is het pas als je je eigen vooroordelen en wil tot macht en wil tot vernederen van moslims er op projecteert.

Mohammed heeft mij niets geleerd hierover. Elke mens dat begiftigd is met redelijkheid en enige objectiviteit zal niets anders dan kunnen concluderen dat deze topic door de autochtonen wordt gebruikt om moslims uit te lachen en hun zieleberoerselen te bespotten. Daar hoef je geen slimpie voor te zijn.

Dat wordt versterkt doordat Ibn Rush al een link heeft gegeven waar de hadith heel rationeel in de historische context wordt geplaatst en uitleg geeft hoe die hadith begrepen moet worden. Jullie weigeren die uitleg tot jullie te nemen maar laten jullie fantasie en vooroordelen de vrije loop.

Je gebrabbel over Mohamed laat al zien dat je niet objectief en werkelijk geintresseerd bent om de hadith te begrijpen. De hadith is zoals ik al eerder gezegd heb maar een aanleidinkje om bepaalde vooroordelen en fantasien opnieuw te kunnen spuien.

Hatert
22-08-10, 13:22
Het zijn net mensen, die niet-molims ;). Dit is trouwens absoluut niet voorbehouden aan de Islam, Christendom belachelijk maken is mogelijk nog leuker. En ook beter uitgewerkt, zie bijvoorbeeld Life of Brian.

Geniet er maar van, dat is beter dan hypocriet doen alsof je werkelijk geintersseerd was in een objectieve rationele benadering van de hadith.

Slinger
22-08-10, 13:24
Kostelijk is het pas als je je eigen vooroordelen en wil tot macht en wil tot vernederen van moslims er op projecteert.

Mohammed heeft mij niets geleerd hierover. Elke mens dat begiftigd is met redelijkheid en enige objectiviteit zal niets anders dan kunnen concluderen dat deze topic door de autochtonen wordt gebruikt om moslims uit te lachen en hun zieleberoerselen te bespotten. Daar hoef je geen slimpie voor te zijn.

Dat wordt versterkt doordat Ibn Rush al een link heeft gegeven waar de hadith heel rationeel in de historische context wordt geplaatst en uitleg geeft hoe die hadith begrepen moet worden. Jullie weigeren die uitleg tot jullie te nemen maar laten jullie fantasie en vooroordelen de vrije loop.

Je gebrabbel over Mohamed laat al zien dat je niet objectief en werkelijk geintresseerd bent om de hadith te begrijpen. De hadith is zoals ik al eerder gezegd heb maar een aanleidinkje om bepaalde vooroordelen en fantasien opnieuw te kunnen spuien.

Waarom schiet je zo snel in een wij-zijkramp? Met een beetje gevoel voor humor moet je het lachwekkende van die borstenhadith toch kunnen inzien?

Iznogoodh
22-08-10, 13:27
de koeffaar in kaafierland smullen van dit soort nieuws.. 7 dagen per week wordt hier de ene topic na de andere topic geopend over moslimland door koeffaar uit kaafierland.. geen onderwerp is zo populair bij de koeffaar als de islaam..
volgens mij zijn de koeffaar stuk voor stuk wannabe moslims die maar wat graag moslim willen zijn..Ja ja, wat houdt Aďt Ayt zijn islamitische geloofsfanatisme maar moeilijk voor zich.

Hatert
22-08-10, 13:38
Waarom schiet je zo snel in een wij-zijkramp? Met een beetje gevoel voor humor moet je het lachwekkende van die borstenhadith toch kunnen inzien?


je weet zelf ook wel dat humor hier een ondergschikte speelt. Humor is maar een van de zovele instrumenten die gebruikt worden om moslims te vernederen.

mark61
22-08-10, 13:44
Geniet er maar van, dat is beter dan hypocriet doen alsof je werkelijk geintersseerd was in een objectieve rationele benadering van de hadith.

De uitleg is in zó krom Nederlands dat het bijna onbegrijpelijk is. Dan nog blijft het onbegrijpelijk, omdat adoptie in de islam verboden is, dus de 'oplossing' van het probleem is geen oplossing.

Verder is het twijfelachtig om de uitspraak van de Profeet te definiëren als 'eenmalig', alleen omdat de meeste vrouwen in die tijd dat zo vonden. Sinds wanneer worden regels in de islam bij meerderheid van stemmen vastgesteld? Ik wist niet dat het zo democratisch was.

Het blijft een absurd verhaal, dus er kan en mag best om gelachen worden. Het is juist nieuws omdat het tot grote heisa leidde onder moslims.

Het wijst bovendien pijnlijk op het adoptieverbod, ook al geen pretje.

Het 'probleem' zit in jouw minderwaardigheidscomplex, en in de absurditeit van aspecten van godsdienst. Nergens anders.

mark61
22-08-10, 13:45
je weet zelf ook wel dat humor hier een ondergschikte speelt. Humor is maar een van de zovele instrumenten die gebruikt worden om moslims te vernederen.

Jomanda. Dat verzin jij.

Witte78
22-08-10, 13:49
je weet zelf ook wel dat humor hier een ondergschikte speelt. Humor is maar een van de zovele instrumenten die gebruikt worden om moslims te vernederen.

Toegegeven, het feit dat sommige mensen dit soort teksten zo belangrijk vinden en zo serieus nemen maakt het inderdaad zo leuk. Maar ik ben dan ook sterk voorstander van het omver trappen van heilige huisjes. Alles belachelijk maken wat ook belachelijk is.

tanger'73
22-08-10, 13:53
Dat is wat veel gelovigen het moeilijkst vinden. Dat ze precies hetzelfde zijn als ongelovigen of andersgelovigen. Met dezelfde verderfelijke zonden.
Het slechte zit in de mens.

Ja, haha maar je kunt het nalezen, het staat er echt in!
Wat mij op valt is dat veel regels logisch zijn te plaatsen in de cultuur en tijdsgeest. Zoals de sluier, meerdere echtgenotes, etc...

Alleen deze............ Ik ben er nog niet uit. Meld jij het als je er achter bent? Vraag het anders vrijdag eens.

Elders las ik ook dat er in de Koran staat dat Allah de mensen ook opzettelijk kan misleiden. Ik ben geneigd om te geloven dat dit een trucje is. Dat als je straks 'boven' komt, je ontzettend op je lazerij krijgt. Of je wel goed snik bent, of je zelf niet kunt denken.


'K wil zeker de islam of de profeet niet betrekken bij dit gebeuren. 'K reageerde louter omdat er een wildgroei in fatwas zoals deze is ontstaan. En zelfs de koning van het conservatieve islamitische land een decreet tegen deze imam heeft doen uitvaardigen. Dat doet tie lijkt mij niet zomaar?

Slinger
22-08-10, 13:55
je weet zelf ook wel dat humor hier een ondergschikte speelt. Humor is maar een van de zovele instrumenten die gebruikt worden om moslims te vernederen.

Dat jij dat zo voelt zegt veel over je zelf.

Hatert
22-08-10, 13:57
De uitleg is in zó krom Nederlands dat het bijna onbegrijpelijk is. Dan nog blijft het onbegrijpelijk, omdat adoptie in de islam verboden is, dus de 'oplossing' van het probleem is geen oplossing.

Verder is het twijfelachtig om de uitspraak van de Profeet te definiëren als 'eenmalig', alleen omdat de meeste vrouwen in die tijd dat zo vonden. Sinds wanneer worden regels in de islam bij meerderheid van stemmen vastgesteld? Ik wist niet dat het zo democratisch was.

Het blijft een absurd verhaal, dus er kan en mag best om gelachen worden. Het is juist nieuws omdat het tot grote heisa leidde onder moslims.

Het wijst bovendien pijnlijk op het adoptieverbod, ook al geen pretje.

Het 'probleem' zit in jouw minderwaardigheidscomplex, en in de absurditeit van aspecten van godsdienst. Nergens anders.

Je bizarre projecties en fantasien waar je de imam speelt vind ik tekenend voor je oprechtheid.

Hatert
22-08-10, 13:58
Toegegeven, het feit dat sommige mensen dit soort teksten zo belangrijk vinden en zo serieus nemen maakt het inderdaad zo leuk. Maar ik ben dan ook sterk voorstander van het omver trappen van heilige huisjes. Alles belachelijk maken wat ook belachelijk is.


Je doel is hiermee duidelijk. Bedankt.

Witte78
22-08-10, 14:01
Je doel is hiermee duidelijk. Bedankt.

"Mijn doel" is niet te definiëren in een paar regels. Ik heb zoveel "doelen", een daarvan is het omver trappen van heilige huisjes. Niet echt een doel dat ik heel actief na leef overigens.

Hatert
22-08-10, 14:02
Dat jij dat zo voelt zegt veel over je zelf.

De kern van mijn analyse is niet echt tegengesproken, eerder bevestigd.

Olive Yao
22-08-10, 14:03
Zijn hadiths "universeel"?




Kostelijk is het pas als je je eigen vooroordelen en wil tot macht en wil tot vernederen van moslims er op projecteert.

Je zet de zaken op zn kop. Nominaal is volgens de Koran de god de baas, reëel Mohammed. De Koran is uiting van zijn wil tot macht.




Dat wordt versterkt doordat Ibn Rush al een link heeft gegeven waar de hadith heel rationeel in de historische context wordt geplaatst en uitleg geeft hoe die hadith begrepen moet worden. Jullie weigeren die uitleg tot jullie te nemen maar laten jullie fantasie en vooroordelen de vrije loop.

De forumleden hebben Ibn Rushds uitleg gelezen, neem ik aan. Verandert dat veel aan de zaak?




(...) dat je niet objectief en werkelijk geintresseerd bent om de hadith te begrijpen.



Geniet er maar van, dat is beter dan hypocriet doen alsof je werkelijk geintersseerd was in een objectieve rationele benadering van de hadith.

Uit IbnRushds link:


De metgezel Salim (moge Allah tevreden met hem zijn) werd een speciale dispensatie gegeven door de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zijn met hem) om de melk van Sahla, de vrouw van Abu Hudhayfa, te drinken, door speciale omstandigheden in hun geval.

Het concept “universeel” heeft in ethische theorie verschillende betekenissen. Vaak “overal en altijd geldig”. Dat is niet waar het nu over gaat.
Nu gaat het om de betekenis: “geldig voor alle (in de relevante opzichten) gelijke gevallen”.

(Voor de volledigheid noem ik nog een betekenis, nl. “ethische eigenschappen zijn verbonden aan universele feitelijke eigenschappen, niet aan individuele feitelijke eigenschappen”. Voorbeeld, je moet niet naar de gevangenis omdat jij jij bent, maar omdat je gestolen hebt).

Ook voor moslimse ethiek is die tweede betekenis van “universeel”, geldig voor alle (in de relevante opzichten) gelijke gevallen, van vitaal belang.

Als moslimse ethiek die vorm van universaliteit aanneemt, geldt de zooghadith niet alleen voor Salim maar voor alle mensen in zijn situatie. De geciteerde text wijst daar ook op: dit geldt “door de speciale omstandigheden van het geval”. Bij die omstandigheden geldt de oplossing van die hadith. Ook anno 2010 nog.

Als moslimse ethiek universaliteit in deze betekenis niet aanneemt, hoe zijn hadits en overleveringen uit de soenna dan nu nog toe te passen?

Als moslimse ethiek universaliteit in deze zin soms wel en soms niet aanneemt, wat is de maatstaf voor het onderscheid?

mark61
22-08-10, 14:08
Als moslimse ethiek universaliteit in deze zin soms wel en soms niet aanneemt, wat is de maatstaf voor het onderscheid?

Yeps, de uitleg roept meer problemen op dan het oplost.

In dit geval is er dus een regel 'democratisch' afgestemd door een stel vrouwen.

Magoed, Ibn Rushd gaat het vast wel uitleggen.

Universele godsdiensten die alleen in één taal te benaderen zijn zijn overigens niet universeel.

mark61
22-08-10, 14:10
Je bizarre projecties en fantasien waar je de imam speelt vind ik tekenend voor je oprechtheid.

Inhoudelijk reageren is niet meer jouw forte.

Imams gaan niet over tafsir. Wat ben jij voor tweedehands moslim?

Ik lever rationeel commentaar.

Slinger
22-08-10, 14:10
De kern van mijn analyse is niet echt tegengesproken, eerder bevestigd.

Die analyse bestaat in jouw geest en nergens anders. Ik nodig je uit een andere zin te geven aan deze gebeurtenis.

Olive Yao
22-08-10, 14:54
Zijn hadiths universeel?


De reden waarom het verboden is op je buik te slapen (http://islamhome.info/artikelen/quran-hadeeth-a-sunnah/210-de-reden-waarom-het-verboden-is-op-je-buik-te-slapen.html)

Waarom is het verboden om op je buik te slapen? Is het voor zowel mannen als vrouwen verboden?

Lof is aan Allah
De reden hiervoor is dat het verboden werd door de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem), die niets goeds naliet zonder ons er over te vertellen en die niets slechts verliet zonder ons ervoor te waarschuwen. Ya’eesh ibn Tihfah al-Ghifaari overleverde dat zijn vader zei: “Ik verbleef als een gast bij de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) met de armen die hij onderdak bood. De Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) kwam ‘s nachts kijken hoe het met zijn gasten ging en hij zag me op mijn buik liggen. Hij stootte me met zijn voet aan en zei; ‘Lig niet op deze manier, want het is een manier van liggen waar Allah afkeer van heeft.” Volgens een andere overlevering, stootte de Profeet (vrede en zegeningen van Allah zij met hem) hem met zijn voet aan, maakte hem wakker en zei, “Lig zo niet, want dit is hoe de mensen van de Hel liggen.” (overleverd door Ahmad, al-Fath al-Rabbaani, 14/244-245; door al-Tirmidhi, no. 2798, Shaakir edn.; en door Abu Dawood, al-Sunan, Kitaab al-Adab, no. 5040, al-Da’aas edn. Ook overleverd in Saheeh al-Jaami’, 2270-2271)

Dit is een algemeen verbod dat op zowel mannen als vrouwen van toepassing is, want het basis principe is dat regels voor beide geslachten gelden, behalve in gevallen waarin is aangegeven dat er een verschil is tussen de twee. En Allah weet het het beste.

Islam Q&A
Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid


Deze hadith gaat over Ya’eesh ibn Tihfah al-Ghifaari's vader. Daaruit leidt sheik Muhammed Salih Al-Munajjid af dat "je" niet op je buik mag slapen. In zijn opvatting is deze hadith dus universeel in de tweede betekenis. Ook man/vrouw is hier geen relevant verschil.

mark61
22-08-10, 14:58
Hmm, ik ben een mens van de hel.

Wat nou weer?

Het wachten is casu quo weer op een rationele explicatie :slaap:

Hatert
22-08-10, 15:13
Zijn hadiths "universeel"?




Je zet de zaken op zn kop. Nominaal is volgens de Koran de god de baas, reëel Mohammed. De Koran is uiting van zijn wil tot macht.




De forumleden hebben Ibn Rushds uitleg gelezen, neem ik aan. Verandert dat veel aan de zaak?






Uit IbnRushds link:



Het concept “universeel” heeft in ethische theorie verschillende betekenissen. Vaak “overal en altijd geldig”. Dat is niet waar het nu over gaat.
Nu gaat het om de betekenis: “geldig voor alle (in de relevante opzichten) gelijke gevallen”.

(Voor de volledigheid noem ik nog een betekenis, nl. “ethische eigenschappen zijn verbonden aan universele feitelijke eigenschappen, niet aan individuele feitelijke eigenschappen”. Voorbeeld, je moet niet naar de gevangenis omdat jij jij bent, maar omdat je gestolen hebt).

Ook voor moslimse ethiek is die tweede betekenis van “universeel”, geldig voor alle (in de relevante opzichten) gelijke gevallen, van vitaal belang.

Als moslimse ethiek die vorm van universaliteit aanneemt, geldt de zooghadith niet alleen voor Salim maar voor alle mensen in zijn situatie. De geciteerde text wijst daar ook op: dit geldt “door de speciale omstandigheden van het geval”. Bij die omstandigheden geldt de oplossing van die hadith. Ook anno 2010 nog.

Als moslimse ethiek universaliteit in deze betekenis niet aanneemt, hoe zijn hadits en overleveringen uit de soenna dan nu nog toe te passen?

Als moslimse ethiek universaliteit in deze zin soms wel en soms niet aanneemt, wat is de maatstaf voor het onderscheid?

Meid dat is allemaal voor mij zinloze zelfgekronkel achteraf bla bla. De insteek was vals, dat beloon ik niet.

Hatert
22-08-10, 15:15
Die analyse bestaat in jouw geest en nergens anders. Ik nodig je uit een andere zin te geven aan deze gebeurtenis.

Witte vind ik objectiever en eerlijker.

Olive Yao
22-08-10, 15:28
Meid dat is allemaal voor mij zinloze zelfgekronkel achteraf bla bla. De insteek was vals, dat beloon ik niet.

Moslimse geleerden moeten allang nagedacht hebben over universaliteit (in de tweede betekenis), zij het allicht niet in die termen. Heeft alles te maken met de toepasselijkheid van hun leer. Wie weet hebben ze ook een aannemelijke oplossing. Die kunnen we dan beoordelen.

Witte78
22-08-10, 15:47
Moslimse geleerden moeten allang nagedacht hebben over universaliteit (in de tweede betekenis), zij het allicht niet in die termen. Heeft alles te maken met de toepasselijkheid van hun leer. Wie weet hebben ze ook een aannemelijke oplossing. Die kunnen we dan beoordelen.

Stilzwijgend is de oplossing natuurlijk om de teksten te toetsen op de hedendaagse heersende moraal. Alleen zal geen moslim dat natuurlijk ooit toegeven, waarschijnlijk is het besef er meestal niet eens. Ik denk dan ook dat het noodzaak is dat er onduidelijkheid is.

super ick
22-08-10, 19:01
'K wil zeker de islam of de profeet niet betrekken bij dit gebeuren. 'K reageerde louter omdat er een wildgroei in fatwas zoals deze is ontstaan. En zelfs de koning van het conservatieve islamitische land een decreet tegen deze imam heeft doen uitvaardigen. Dat doet tie lijkt mij niet zomaar?

Je gaat je toch niet scharen achter de koning van S.A??????????????

Jou antwoord is realistisch, Joesoef pakt het weer humorvol op. Maar Hatert....

Belletje trekken is alleen leuk bij degenen die reageren. Gebeurt er niets dan is er niets meer aan.
Gelukkig hebben we Hatert nog.

mark61
22-08-10, 19:06
Stilzwijgend is de oplossing natuurlijk om de teksten te toetsen op de hedendaagse heersende moraal. Alleen zal geen moslim dat natuurlijk ooit toegeven, waarschijnlijk is het besef er meestal niet eens. Ik denk dan ook dat het noodzaak is dat er onduidelijkheid is.

Nou ja het gebeurt wel. Zie topic waarin ziekenhuis in SA weigert iemand te verlammen.

Er is onduidelijkheid omdat de islam geen hiërarchie kent. Was er een paus die zegt hoe het zit, en nou koppen dicht, dan had je een geheel andere situatie.

Sjarlus
22-08-10, 19:22
[...]Volgens mij heb jij een probleem met de islam, en snap je geen flikker van mijn post.
Debiel. Nee. Achterlijke debiel.
Mocht je alsnog prijs stellen op een inhoudelijke reactie, dan verneem ik dat wel. Ik ben de kwaadste nog niet.
Zozo. :zozo:

Nogmaals: leren lezen, en eventueel een opleiding volgen.
Tweemaal check. En jij?
Waarom heb ik volgens jou een probleem met de Islam? Je kunt nu bewijzen dat je een opleiding hebt gevolgd en kunt lezen.

Sjarlus
22-08-10, 19:28
[...]De islamhater maakt de gelegenheid.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die kennis neemt van de zooghadith (nog) in staat zou zijn tot Islamhaat.

In jouw wereldbeeld moslims en Islamhaters. Welke groepen onderscheid jij verder? Erken jij ook als groep de Westerse niet-moslims die de Islam en moslims niet haten maar wel intrigerend en bij tijd en wijle vermakelijk vinden? Misschien ook wel gevaarlijk, maar dan eerder voor henzelf dan voor anderen.

John2
22-08-10, 21:41
Inhoudelijk reageren is niet meer jouw forte.

Imams gaan niet over tafsir. Wat ben jij voor tweedehands moslim?

Ik lever rationeel commentaar.
Dat heet KringloopMoslims in Twente!!!


Wie uiteindelijk wel of geen moslim is, is niet aan jou of mij. Hooguit kun je vinden dat iemand gedrag vertoont dat niet conform de islam is.

Bij mijn weten is er geen islamitische regel dat zegt of waaruit je kunt afleiden dat je geen moslim bent als je de islam nodig hebt om je beter te gedragen.
Waarom noem jij dan zoveel mensen Heiden of geef jij ze heidense benamingen?



Last minutaanbieding: 10 dagen borsten sabbelen in riyad op basis van halfpension incl de vliegreis € 595,-
Alleen als de borsten vers zijn en niet over de datum!!!:)



=Hatert;4433249]Zulke topics zijn leuk. Hier kun je duidelijk zien hoe de toegesnelde niet-moslim autochtonen het liefst met moslims willen omgaan. Uitlachen, beledigen, kafirimampje spelen, hun ziekelijke fantasien en vooroordelen op moslims projecteren etc...

Kom kom iedereen hier heeft banden met moslims en ik denk (weet zeker) dat niemand van ons haat voelt voor de Moslims, Alleen onze meningen kunne verschillen en soms extreem.


De zaak is heel simpel en duidelijk. Als ze de link van Ibn Rushd gelezen zouden hebben dan zouden ze beter moeten weten en dan zouden ze zien dat ze zich hier belachelijk maken met hun ziekelijke fantasien en vooroordelen.
Ibn Rushd, is een joker die zichzelf nog niet weet te handhaven als moderator.


Hieruit blijkt duidelijk dat ze niet in een dialoog of kennis geintresseerd zijn. Ze zoeken alleen zaken om de moslims te treffen en om op ze neer te kijken.
Nee, Kerel zeker niet, maar jij probeert zaken te verdedigen die niet meer in onze tijd passen.
Wij kennen ook de heksen vervolging, het ophangen van mensen, het radbraken van mensen, maar het pas niet meer in deze tijd.


Iemand die de Islam nodig heeft om zich te gedragen is geen moslim.
Inderdaad Joesoef, als je de gehele Koran neemt, zie je het leven.
Maar zonder het ene kan het andere niet leven ;)

tanger'73
23-08-10, 00:16
Je gaat je toch niet scharen achter de koning van S.A??????????????


'K zou de laatste zijn die me zal scharen achter koning abdullah. Maar de koning van het land van de profeet zou nooit de islam en diens profeet de grond in boren.

super ick
23-08-10, 17:54
'K zou de laatste zijn die me zal scharen achter koning abdullah. Maar de koning van het land van de profeet zou nooit de islam en diens profeet de grond in boren.

Prive doet hij, en zijn familie gewoon wat ze zelf willen. Naar buiten toe spelen ze een rol.

tanger'73
23-08-10, 22:06
Prive doet hij, en zijn familie gewoon wat ze zelf willen. Naar buiten toe spelen ze een rol.

Privé is dan ook dat je doet waar jezelf zin in hebt. Welke rol naar buiten toe is dat dan wel?

sirajmunir
23-08-10, 23:11
Ondanks mijn persoonlijke mening over de paleisgeleerde abdul-muhsin aal-'ubaykaan, raad ik iedereen aan om toch voorzichtig te zijn met het veroordelen op basis van (westerse) nieuwsberichten of roddels op fora...



Het is een feit dat de koeffar alles aan doen, om de islaam in een kwaad daglicht te stellen en het liefst van al trekken ze fataawaa of uitspraken van 'oelamaa uit hun context en uit hun ware betekenis.



Zo ook dit keer!!



Want zoals Allah ta3ala ons heeft opgedragen, ben ik op zoek gegaan naar verduidelijking over dit nieuws (dat ons enkel via fussaaq en koeffar ter ore is gekomen!!)



En ik heb met de wil van Allah de volledige TV-uitzending gevonden, waarin 'abdul-muhsin aal-'ubaykaan spreekt over "borstvoeding aan een oudere/volwassen".



Dit bleek niet meer of minder te zijn dan de shar7 (uitleg) van de 100% sahieh hadieth, overgeleverd door Moeslim, dat de vrouw van Abu Hudayfah (genaamd Suhayla), opdracht kreeg van de profeet salla Allahu 'alayhi wa sallam om hun pleegzoon Saalim te borstvoeden, aangezien die jongen al groot was en hij in principe niet meer bij hen over de vloer mocht komen, maar hij was zodanig opgenomen in het gezin dat hij net als hun eigen kinderen gold...



En tijdens de uitleg van deze hadieth, haalde aal-'ubaykaan verschillende grote geleerden aan die van mening waren dat het toegestaan was om een oudere jongen/volwassene moedermelk te laten drinken, zodat het voor hem toegestaan was om bij zijn "zoogmoeder" binnen te komen (zonder dat zij haar volledige hidjaab etc opzette)...

Onder deze grote geleerden:

'Ataa ibn Abi Rabaa7 (taabi3ie en leerling van 'Abdullah ibn 'Abbas radia Allahu 'anhum)

sheikh Al-Islaam Ibn Taymiyyah en zijn leerlingn Ibn Al-Qayyim

imam As-Shawkaani (auteur van Nayl Al-Awtar)

imam As-San3aanie (auteur van Subul As-Salam)

en anderen...



MAAR...!!!



En hier is een aantal punten dat aal-'ubaykaan wel vernoemde, maar die natuurlijk bewust niet vermeld worden in de berichtgeving rond zijn fatwa en "ontslag":



1. De mening van de tegenpartij, dat de hadieth een uitzondering voor Saalim alléén was.

2. De absolute noodzaak om zulke zaken (borstvoeding aan oudere jongen) uit te voeren, zoals het geval van pleegzoon of opgenomen weeskind die geen enkel ander onderkomen heeft

3. Het VERBOD om dit algemeen toe te passen op huisknechten en chauffeurs!!!

4. De wijze van toediening mag NIET rechtstreeks aan de borst zijn, want het is haraam met consensus (idjmaa3) dat een volwassen man aan de borsten van een vreemde vrouw mag zuigen!! In plaats daarvan, kan de melk 5x afgekolft worden en dan uit een glas gedronken.



Voor de goed oplettende student van kennis, is de fatwa eigenlijk zeer stevig onderbouwd en aal-'ubaykaan heeft ditmaal geen flater begaan... en zoals hij zelf zegt: "stel dat ik mijn mening terugneem, dan is er nog altijd die van de a'immah voor mij"... dus reken hem niet af op de man, maar op wat hij zegt!



tot slot:

dit is geen verdediging van aal-'ubaykaan door mezelf, maar dit is een oproep om rechtvaardig te zijn!



wa Allahu ta3ala a3lam



Dit zijn de drie delen van de TV-uitzending:

http://www.youtube.com/watch?v=VaMV0j4QYAI

http://www.youtube.com/watch?v=Nd5UsmqFljQ

http://www.youtube.com/watch?v=cdTD1g1tfzg
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

John2
23-08-10, 23:29
Ondanks mijn persoonlijke mening over de paleisgeleerde abdul-muhsin aal-'ubaykaan, raad ik iedereen aan om toch voorzichtig te zijn met het veroordelen op basis van (westerse) nieuwsberichten of roddels op fora...
Het is een feit dat de koeffar alles aan doen, om de islaam in een kwaad daglicht te stellen en het liefst van al trekken ze fataawaa of uitspraken van 'oelamaa uit hun context en uit hun ware betekenis.
Zo ook dit keer!!

Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Dus als ik het goed begrijpt bedoel je de Moslims gaan vreemd en bieden borsten aan en het is onze schuld?

:fuckit2: sorry bedoelde deze :maf2:

super ick
24-08-10, 15:49
Privé is dan ook dat je doet waar jezelf zin in hebt. Welke rol naar buiten toe is dat dan wel?

DE rol van sociale vrome moslim.

tanger'73
24-08-10, 17:50
DE rol van sociale vrome moslim.


Da's pas een goeie rol voor een leider van een conservatief islamitisch land.

super ick
25-08-10, 14:59
Da's pas een goeie rol voor een leider van een conservatief islamitisch land.

Als het geen rol zou zijn dan heb je gelijk.

Een rol spelen is nl. toneel.

tanger'73
25-08-10, 16:19
Als het geen rol zou zijn dan heb je gelijk.

Een rol spelen is nl. toneel.


nou ja, iedereen heeft een bepaalde rol in het leven.

Slinger
25-08-10, 18:38
nou ja, iedereen heeft een bepaalde rol in het leven.

De wereld is een schouwtoneel, Elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel

super ick
26-08-10, 08:34
nou ja, iedereen heeft een bepaalde rol in het leven.

Ze verdienen een oscar.