PDA

Bekijk Volledige Versie : Borstenmelk-imam gewipt



HUISBAAS
20-08-10, 15:58
De Saudische imam die moslima's in zijn radioprogramma aanspoorde om wildvreemde mannen aan de borst te leggen, is door de autoriteiten ontslagen. De geestelijk leider bepaalde in juni dat vrouwen met mannen buiten hun familiekring mogen omgaan, mits zij die mannen melk uit hun borsten laten zuigen. Fatwas on Air, waarin Abdul Al-Obaikan zijn decreten uitvaardigde, is uit de ether gehaald, meldden Arabische media vandaag.

De geestelijk leider is slachtoffer geworden van een decreet van koning Abdullah, die de wildgroei aan fatwa's in zijn conservatieve land zat is. Hij heeft afgelopen vrijdag bevolen dat alleen imams van de Raad van Wijze Senioren nog religieuze decreten mogen uitvaardigen, om tegenstrijdigheden te voorkomen. Dat betekent het einde voor Fatwas on Air, blijkt nu.

Saudië Arabië is niet het enige land dat last heeft van wildgroei aan fatwa's. In Algerije heeft de overheid een online fatwa-databank gelanceerd, waar in de war geraakte moslims met vragen terechtkunnen. Ook in India wordt debat gevoerd over wie wel en niet religieuze decreten mag uitvaardigen.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...am_gewipt.html (http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/08/borstenmelkimam_gewipt.html)
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Al Mutakabir
20-08-10, 15:58
Hmmm.. wat is de aanleiding van deze fatwa? Weten jullie dat misschien?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Joesoef
20-08-10, 18:53
Merkwaardige titel...

HaasHaas
20-08-10, 19:03
bietje onzinnige fatwa ook.
welke vrouw kan nou moedermelk geven terwijl ze niet eens zwanger is geweest? of is het een seksistische vernedering omdat een vrouw met een man omgaat waar ze niet mee getrouwd is?

totaal niet serieus te nemen. wel koddig, want lijkt op zo'n presentator op de radio van Grand Theft Auto - Vice City.

mark61
20-08-10, 19:14
bietje onzinnige fatwa ook.
welke vrouw kan nou moedermelk geven terwijl ze niet eens zwanger is geweest? of is het een seksistische vernedering omdat een vrouw met een man omgaat waar ze niet mee getrouwd is?

totaal niet serieus te nemen. wel koddig, want lijkt op zo'n presentator op de radio van Grand Theft Auto - Vice City.

Jah het veronderstelt permanent zogende vrouwen. Wellicht dat dat vroeger zo was. Van alleen zwanger zijn ga je geen melk geven hoor :)

Na ik denk dat hiermee wordt verwezen naar het 'mahram' zijn. Je wordt ahw familie zo. Magoed ik ben geen fqih.

HaasHaas
20-08-10, 19:22
Jah het veronderstelt permanent zogende vrouwen. Wellicht dat dat vroeger zo was. Van alleen zwanger zijn ga je geen melk geven hoor :)

Na ik denk dat hiermee wordt verwezen naar het 'mahram' zijn. Je wordt ahw familie zo. Magoed ik ben geen fqih.

daarom zei ik ook vrouwen die zwanger zijn geweest. dus een kind hebben om te zogen.

ik snap er niks van.
misschien denkt die man wel dat een vrouw standaard moedermelk geeft?
ik blijf 'm grappig vinden. ik ga 'm voorstellen voor de nieuwe versie van GTA 5.

sjo
20-08-10, 19:28
Hmmm.. wat is de aanleiding van deze fatwa? Weten jullie dat misschien?
__________________
Oorspronkelijk geplaatst op forums.ansaar.nl

Mogelijk een bijzondere liefhebberij van deze wijze Imam. Er zijn meer levenslustige hobby's dan je zou denken.

gr.
sjo

Sjarlus
20-08-10, 23:33
[...]ik snap er niks van[...]
De betreffende overleveringen zijn anders duidelijk genoeg.